Stockholm: Dansktalande kundservicemedarbetare till Arctic

Hitta ansökningsinfo om jobbet Dansktalande kundservicemedarbetare till Arctic i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-26 // Varaktighet: Heltid

Om bolaget
Arctic grundades 1986 och är ett familjeägt bolag. De är en registrerad försäkringsförmedlare som lyder under Finansinspektionen och de har sedan start möjliggjort för sina kunder att följa den tekniska och samhälleliga utvecklingen tack vare deras framåtblickande försäkringslösningar.
Arctic erbjuder en stor bredd av produktförsäkringar för att du ska känna dig trygg vid en eventuell skada. Deras försäkringar är tilläggsförsäkringar som täcker upp för kostnader där din hemförsäkring inte räcker till. De erbjuder snabb hjälp när en skada uppstår och har över 30 års erfarenhet som försäkringsförmedlare.
Arctic brinner för sina kunder och de är stolta över hur nöjda kunder de har. De jobbar ständigt för att bli ännu bättre och hjälpa sina kunder att känna sig trygga med sina försäkringar. Företaget har en god kultur vilket innebär att de är engagerade, lyssnar och hör på varandra. Här fyller alla medarbetare en funktion och det finns en bra arbetsmiljö. Vi erbjuder bland annat 5000kr i friskvård, högre tjänstepension och tillgång till gym på arbetsplatsen.

Om tjänsten
Nu söker Arctic stöttning i form av en dansktalande kundservicemedarbetare till sitt team på 14 personer. I den här rollen kommer du att ha breda arbetsuppgifter men fokus kommer att ligga på kundservice till den svenska och danska marknaden.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta
Kundservice via telefon och mejl
Hantera ärenden kring skador och försäkringar
Registrera kunddata och order
Posthantering
Övrig administration

Om dig
För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är driven och prestigelös men samtidigt noggrann och strukturerad då du kommer att hantera administrativa uppgifter. Det är viktigt att du har ett kundfokus och brinner för god service i och med att Arctic värderar sina nöjda kunder högt och alltid vill ge ett gott intryck. Du kommer att ingå i ett familjärt och sammansvetsat team vilket innebär att vi gärna ser att du är en lagspelare som är hjälpsam samt stöttar andra.

Kvalifikationer
Avslutad gymnasial utbildning
Flytande i danska och svenska
Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av kundtjänst eller en serviceinriktad roll. Vidare är det ett plus med ett tekniskt intresse.


Tillträde, omfattning och anställning
Arbetstiderna är måndag till torsdag 8.00-17.00 samt 8.00-16.00 fredag. Möjlighet till distansarbete 1 dag i veckan. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av Arctic, anställningen inleds med en provanställning. Bolaget sitter i fina lokaler i Segeltorp, Huddinge.
Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig på madeleine.ranstrom@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
“We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Kundtjänstmedarbetare.

Jobba med kundservice och sälj hos Telia

Läs mer Maj 14
Nytt
Vill du bli en del av Telia, ett ledande företag inom telekombranschen? Vi söker nu ambitiösa personer som brinner för kundsupport men även vill utforska sina kunskaper inom försäljning. Här har du möjligheten att utveckla dina säljkunskaper samtidigt som du skapar fantastiska kundupplevelser!
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att vara en viktig del av vårt team och ge support via telefon till våra kunder. Du kommer att hjälpa kunder med leveransrelaterade ärenden och ge rådgivning kring deras beställningar. Här får du chansen att utveckla din försäljningskompetens och erbjuda merförsäljning till kunderna – vilket gör att du utöver din fasta timlön även har möjlighet att boosta lönen genom provision. Vi tror på genuin och lättsam försäljning, där du erbjuder uppdaterade produkter och tjänster till befintliga kunder samt de som är intresserade av våra erbjudanden.
Vi tror att du: Har en fullständig gymnasieexamen
Är flytande i tal och skrift i svenska och engelska
Vill utveckla dina kunskaper inom kundservice och försäljning
Är ambitiös, snabblärd och kan hantera flera uppgifter samtidigt
Kan ta för dig och hantera kunder med olika typer av sinnelag professionellt
Gärna använder din kreativitet för att lösa problem
Bli en del av vårt team och ta del av förmånerna: Spännande karriärmöjligheter och utveckling
Möjlighet att påverka din lön genom provision
En unik arbetsmiljö med start-up känsla

Tjänsten är på 80–100 % och du kommer arbeta inom kundtjänstavdelningens öppettider vilket är 8–19 på vardagar och 9–18 på lördagar. Detta kan innebära att du ena veckan arbetar 8–17, andra veckan 10–19 etc.

Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan idag och ta steget mot en framgångsrik karriär som kundtjänstmedarbetare hos oss på Telia!

Ansök nu

Ta chansen att arbeta som kundtjänstmedarbetare hos Telia

Läs mer Maj 14
Nytt
Söker du jobb som kundtjänstmedarbetare och är en person som motiveras av möjligheten att komma framåt i din yrkeskarriär? Lockas du av tanken på att kunna utvecklas långsiktigt på en arbetsplats? Då kan Telia i Stockholm som just nu söker flera kundservicemedarbetare vara din nästa arbetsgivare. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan till oss på Sprio!
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att Administrera och hantera enklare supportärenden genom att ta emot inkommande samtal och mail från kunder
Hantera frågor om fakturor och betalningar
Arbeta med en enklare typ av merförsäljning genom att identifiera behov hos kunden, på så vis har du även möjlighet till provision/bonus
Din profil
Vi söker dig som har ett stort driv och engagemang. Vi ser gärna att du är tävlingsinriktad och tycker om att jobba mot målsättningar. Det är även positivt om du har ett intresse för försäljning, även om denna tjänst endast innefattar en enklare typ av sälj via inkommande samtal.
Vi erbjuder dig En fullt betald utbildning samt stora interna utvecklingsmöjligheter
Lön enligt kollektivavtal med möjlighet till bonus
En härlig gemenskap i fräscha lokaler
Friskvårdsbidrag, tjänstepension och andra förmåner enligt kollektivavtal
Arbetstider Tjänsten har en omfattning på 80–100 % vilket kommer fördelas över kundtjänstens arbetstider som är följande: Måndag - Fredag 08–19
Lördagar 09–18

Du erbjuds en provanställning som efter 6 månader övergårtill en tillsvidareanställning. Vår förhoppning är givetvis att du ser långsiktigt på denna tjänst, här får du alla förutsättningar att utvecklas i rollen och bli en stjärna inom service!

Ansök nu

Jobba som kundtjänstagent på amerikanskt tech-företag

Läs mer Maj 14
Nytt
Sprio söker dig som vill utvecklas inom kundservice och drivs av att leverera riktigt bra service. Du kommer att arbeta för ett prisbelönt internationellt företag där du jobbar med inringande kunder som har frågor om bland annat appar, smartphones, datorer och surfplattor. Har du dessutom erfarenhet aviOS och/eller MacOS eller liknande? Fortsätt då att läsa!
Tjänsten är baserad i Solna och anställningen inleds med en fullt betald utbildning där du får lära dig allt du behöver vetaför att du ska känna dig helt trygg när du börjar besvara kundernas frågor. På detta företag finns det stora utvecklingsmöjligheter och vidareutbildningar, därför ser vi gärna att du gillar att utvecklas och lära dig nya saker. Din huvudsakliga uppgift är att identifiera kundens problem och på ett pedagogiskt sätt vägleda kunden till en lösning. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och är flytande i engelska, i både tal och skrift, då alla system är på engelska.
Vi söker dig som:
Är social och noggrann
Har en tekniskt intresse
Gillar att leverera service över telefon
Trivs med att jobba i team mot gemensamma mål
Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
Innehar en fullständig gymnasieexamen
Vill jobba för ett starkt och världsledande bolag
Erfarenhet av iOS och/eller MacOS eller jämförbar teknik är meriterande

Vi erbjuder:
En fullt betald utbildning i början av din anställning
Tillgång till gym i byggnaden
Pingisbord och playstation på rasten
En spännande tjänst med stora utvecklingsmöjligheter
Lön och förmåner enligt kollektivavtal

Arbetstider:
Tjänsten är på 80-100% och du kommer att arbeta varierande tider förlagda inom kundtjänstens öppettider:
08.00-20.00 måndag-söndag

Låter detta som en tjänst för dig? Vi videointervjuar löpande, kickstarta din karriär inom kundtjänst med Sprio genom att ansöka idag!
I denna annons får vi inte gå ut med företagets namn, mer information om vilket företag du kommer att arbeta för kommer vid ett senare tillfälle i rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Är du teknikintresserad? Vi söker flera kundtjänstmedarbetare

Läs mer Maj 14
Nytt
På Sprio söker vi nuefter engagerade medarbetare som vill växa inom kundserviceområdet och brinner för att assistera andra! I detta uppdrag kommer du att hantera inkommande samtal från användare som behöver assistans kring olika applikationer, smartphones, datorer och surfplattor.
Denna tjänst är belägen i Solna och inledsmed en fullt betald utbildning för att säkerställa att du har de rätta verktygen och kunskapen för att kunna bemöta användarnas frågor på bästa sätt.
Vi ser gärna att du: Har en problemlösande attityd och stark känsla för service
Har avslutat gymnasieutbildning
Behärskar svenska flytande i både tal och skrift och har goda engelskakunskaper
Har tidigare erfarenhet av iOS eller liknande teknologi, vilket är en bonus men inte ett krav
Som en del av vårt team erbjuds du: En stimulerande roll med många möjligheter till utveckling
En modern och ungdomlig arbetsmiljö, inklusive ett eget gym
Lön och förmåner enligt kollektivavtal

Din arbetsvecka kommer att vara mellan 80-100% och dina skift är förlagda inomkundtjänstens öppettider: 08.00-20.00, måndag till söndag.
Vi genomför löpande videointervjuer så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Customer Success Manager (Nordics and DACH)

Läs mer Maj 14
Nytt
At Proposales, we're changing the way hotels create and send business proposals. We're on an ambitious journey disrupting the status-quo with a product that fundamentally changes the daily workflow for our customers, and earning their trust is essential for Proposales long-term success.
We are looking for a customer-centric Customer Success Manager who loves to create "ah-hah!" moments to join our growing Customer Success team. You'll play a pivotal role in helping customers to achieve their desired outcome with Proposales as easily and smoothly as possible.
Joining a company early is exciting; not only will you play a critical role in developing and defining the customer success playbook. You'll also receive a competitive package, including salary, personal development budget, wellbeing grant, and above all, huge potential to rapidly grow your professional career by learning on the fly.
Your mission:
You'll take co-ownership over a portfolio of customers, acting as an expert point of contact for all things product
You'll work this portfolio of customers - using technology alongside face-to-face meetings, to deliver the best possible experience to our most important customers
You’ll help build and execute a digital-led customer success strategy based on high-quality relationships, efficiency, data-driven discussions, innovation and business acumen.

A bit about the role:
Organize and coordinate onboarding for new clients
Co-ownership over a portfolio of customers together with the Sales Manager
Monitor overall customer experience and customer health metrics
Generate expansion and upsell revenue within the customer portfolio of properties. Cross-selling, up-selling and churn management,
Maintain broad and in-depth knowledge of the product, product features and upcoming product developments. Assist with testing and collecting feedback so our Product team can continue building the platform.
Help build the Customer Success playbooks and engagement strategies.
Support our Marketing team to build customer testimonials, nurture product ambassadors, and engage in the Proposales community.

About You:
You have a passion for customer happiness and an upbeat, engaging personality. You thrive on creating solutions to complex challenges
You are tech-savvy and pick up new software fast.
You are a great communicator. You enjoy chatting with customers, work well in teams and across functions
You like innovation and organisation. You look for ways to improve processes and to work smarter, not harder. If there's a function or a way to reduce redundant work, you're on it
Working proficiency and communication skills in both verbal and written English, Swedish and German
Previous experience from SaaS and startup companies

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Hero AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Hero AB .

Finsktalande kundtjänst till vår kund i södra Stockholm

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 13
Nytt
Om tjänsten
Vi letar nu efter en driven och engagerad kundtjänstmedarbetare till vår kund i södra Stockholm.I den här rollen kommer du att ha breda arbetsuppgifter men fokus kommer att ligga på kundservice till den svenska och finska marknaden.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta
Kundservice via telefon och mejl
Registrera kunddata och order
Posthantering
Övrig administration

Om dig
Vi söker dig som är serviceminded, engagerad och prestigelös. Du har en personlig approach till alla kunder och brinner för att hjälpa dem på bästa sätt. Du har ett noggrant och strukturerat arbetssättdå du kommer att hantera administrativa uppgifter. Du kommer att ingå i ett familjärt och sammansvetsat team vilket innebär att vi gärna ser att du är en lagspelare som är hjälpsam samt stöttar andra.

Kvalifikationer
Avslutad gymnasial utbildning
Flytande i finska och svenska
Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av kundtjänst eller en serviceinriktad roll.


Tillträde, omfattning och anställning
Arbetstiderna är måndag till fredag 8.00-17.00. Möjlighet till distansarbete 1 dag i veckan. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av kunden, anställningen inleds med en provanställning.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig på madeleine.ranstrom@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
“We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Ansök nu

Konsult till kundreskontra

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 6
Vem är du?
Den här tjänsten ställer höga krav på noggrannhet, ansvarstagande samtidigt som du är serviceinriktad och prestigelös. Vi vill också att du har lätt för att samarbeta, är driftig och initiativtagande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva processer och team sedan tidigare. Vi förutsätter att du har erfarenhet inom området kundreskontra sedan tidigare och har en mycket god förståelse för flödena inom detta.
Du är en lagspelare som gillar att samarbeta och knyta nätverk, samtidigt som du är bra på att arbeta självständigt. Du trivs i att jobba i en dynamisk och föränderlig miljö, gärna internationell då du kommer att använda din engelska dagligen, internt som externt.
Om tjänsten
Dina dagliga arbetsuppgifter består primärt av:
Fakturering
Kundreskontra
In- och utbetalningar
Bankavstämningar
Utläggshantering och kvittoredovisning
Kreditanalys

Möjligheter
Som ekonomiassistent kommer du att ingå i en professionell ekonomiavdelning där du får en spännande roll. Om du söker ett arbete där du får möjlighet att göra skillnad och bidra med din erfarenhet och en lösningsorienterad förmåga så kommer du att trivas hos denna kund.
Tillträde, omfattning och anställning:
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd utav Hero. Start är omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Rollen är på heltid med kontorstider måndag till fredag.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig johan.iggbom@hero.se
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
“We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Ansök nu

Customer Sales Manager

Account manager
Läs mer Maj 3
Om Hero och vårt engagemang
Våra kunder och konsulter väljer oss för att vi håller vad vi lovar och är genuint intresserade av att göra hållbara matchningar som gynnar alla parter. Vi brinner för vårt uppdrag och är både rådgivande och konsultativa i våra kundmöten, allt för att säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats och att bidra med ett mervärde till vår målgrupp. Våra största styrkor är långsiktigt fokus, hög kvalité på service och snabb återkoppling gentemot våra kunder, konsulter och kandidater. Vi är specialister på konsulter och rekrytering inom kompetensområden som Ekonomi, HR, Supply Chain, Marknad, och Interim. Våra rekryterare levererar med enorm känsla för kvalitet och service.
Du som brinner att genomlångsiktiga affärsrelationer bygga kundvärde kommer trivas utmärkt hos oss. Har du en ordentlig portion humor och gillar full fart uppåt och framåt, då kan det här vara något för dig!
Rollen som Customer SalesManager hos Hero
Vi har haft en fin utveckling dom senaste åren och ser en ökad efterfrågan på våra tjänster. Vi kommer därför inleda rekryteringen av två nya CSM till vårt försäljningsteam. Vi hoppas att våra kommande kollegor vill driva fortsatt utveckling och försäljning av våra tjänster mot kund. Vi är en modern säljorganisation som strävar efter att vara nytänkande, digital och flexibel.
Internt arbetar teamet tätt med ett leveransteam som levererar Rekrytering och konsultlösningar i världsklass, där du kan känna stolthet och trygghet i vår leverans. Vi är transparenta och underlovar, och överlevererar hellre än tvärt om. Det gör att du som tagit in affären kan känna dig trygg med att dina kollegor inte lämnar något åt slumpen. Tillsättningsgraden ligger på över 90% av de roller vi tar oss an.Hos oss har du en flexibel och varierande roll med helhetsansvar för din försäljning.Det innebär bl.a. att:
Prospektera och kontakta potentiella beställare
Boka möten med beslutsfattare (HR, Marknad, Ekonomi, Supply Chain, Kundsupport, VD)
Behovsanalys av nuvarande kompetensförsörjning och bolagsstruktur
Skräddarsy och föreslå konsultlösningar alternativt rekryteringar utefter behov
Bygga nätverk och relationer med beslutsfattare
CSM arbete och bibehålla starka relationer med befintliga kunder
Vara med och utveckla säljprocessen i bolaget tillsammans med säljteamet

Vi tror att du vill arbeta självständigt med hela processer, följa upp dina kunder tillsammans med rekryterare och säkerställa att våra kunder älskar att samarbeta med oss!
Som medarbetare på Hero stöttas du av engagerade kollegor och ledare, tydliga mål, samt stor tillit. Vi ser din kompetens, och litar på din inneboende drivkraft att vilja göra en bra insats. Du kan också känna dig trygg med att kunna kombinera arbetsliv, familj och fritid på ett sunt sätt då vi har en kultur som uppmuntrar välmående och balans i livet. Vi är ambitiösa och strävar samtidigt efter välmående medarbetare som har kul på jobbet!För oss är det självklart att välkomna medarbetares vilja att vara med och utveckla företagets arbetssätt, rutiner och processer. Vi som företag blir mer framgångsrika om vi inkluderar våra medarbetare i utvecklingen!

Kompetensprofil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet ifrån försäljning och redo för nästa steg i karriären, vi ser gärna att du har arbetat självständigt med mötesbokning och vill komma till ett bolag där du få möjligheten att fortsätta utvecklas och utmanas i en rådgivande samt affärsutvecklande miljö med stora möjligheter att själv forma din roll och utveckling inom bolaget på sikt. Vi hoppas att du vill vara med på vår tillväxtresa, utvecklas tillsammans med oss, vara högt involverad med att fortsätta utveckla våra försäljningsstrategier och verksamhet. Vi ser även att du är flytande i svenska och engelska.
Personlighet och attityd är de viktiga parametrarna hos oss och det är viktigt att du delar våra värderingar och vårt affärstänk, du vill arbeta med hjärtat, och du vill vara med på en tillväxtresa. Vi söker dig som är servicemedveten, kommunikativ, driven och som alltid sätter relationen i fokus. Vår vardag är oavsett roll väldigt affärsnära och vi samarbetar som ett team varpå det är viktigt att du förstår värdet av att vara med och bidra till teamet.
Meriterande
Branscherfarenhet ifrån rekrytering – bemanningsbranschen
Mötesbokning och fysiska B2B möten


Omfattning och tillträdeTjänsten är på heltid, tillträde sker beroende på din tillgänglighet. Vi har i dagsläget ett härligt kontor på Kungsholmen som vi delar med vårt systerbolag Closers, ett kontor med högt till tak och mycket skratt.
Lön och förmåner
Fast månadslön plus provision
Friskvård (5000 kr), mobil, laptop
Flexibla arbetstider
Pension och försäkringar enligt kollektivavtal

Ansökan
Du ansöker till tjänsten genom att klicka på knappen ”ansök”. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av Johan Iggbom på johan.iggbom@hero.se
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Ansök nu

Koncernredovisningsansvarig till Mimir Invest

Redovisningschef
Läs mer Maj 8
Om bolaget:

Mimir Invest är specialiserade på industriella carve out affärer där större bolag avyttrar ”icke kärnverksamheter” som bedöms ha större förutsättningar att nå sin fulla potential i en fokuserad miljö. Värdeskapandet bygger på rätt instegspris i kombination med Mimirs förmåga att skapa operational excellence samt att driva lönsam tillväxt i bolagen.
Alla anställda på Mimir Group arbetar mot visionen om att göra världen till en bättre plats. Deras slutmål är att hjälpa sina företag att bli det bästa de kan vara över alla dimensioner som ingår i att vara ett ansvarsfullt och hållbart företag. De tror att visionen är lika utmanande som den är motiverande. Närheten till sina portföljbolag, där teamet arbetar praktiskt tillsammans med de företag de äger, möjliggör förverkligandet av visionen.
Mimir har idag drygt 10 portföljbolag med sina respektive koncerner flera i många länder och en sammanlagd omsättning på 5 miljarder SEK. Bolagen har förvärvats från bl.a Metso, StoraEnso, Wertsilä, Saint Gobain och Epiroc.
Rollöversikt:
Som Koncernredovisningsansvarig kommer du att spela en nyckelroll i Mimirs finansfunktion och vara ansvarig för att leda och genomföra koncernredovisningen, koncernkonsolideringen och koncernårsredovisningen inklusive noter enligt K3-standard. Du kommer att arbeta nära CFO och en redovisningsekonom samt andra interna intressenter och portföljbolag för att säkerställa att finansiella rapporter är korrekta, fullständiga och följer regler och bestämmelser. Vidare ansvarstaganden som ligger inom denna roll är att skapa enhetliga och tydliga processer för redovisning, klassificering, koncernkontoplan, samt att se över ett nytt digitalt system för konsolideringen och en intern process för detta.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Ansvara för den övergripande konsolideringsprocessen för koncernens verksamheter, inklusive sammanställning av finansiell information från olika enheter och portföljbolag.
Säkerställa att koncernens redovisning följer K3-standarden och andra tillämpliga lagar och regler. Utföra komplexa bokslutsarbeten och hantera eventuella redovisningstekniska frågor som uppstår från revisorer (egna bolag samt investerares revisorer) samt upprätta koncernens årsredovisning inklusive noter. Därutöver vara behjälplig för att upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer för svenska holdingbolag tillsammans med redovisningsekonom.
Intern kontroll och övervakning: Utveckla och upprätthålla effektiva interna kontroller och procedurer för att säkerställa noggrannhet och tillförlitlighet i koncernens finansiella rapportering.
Samarbeta med andra avdelningar och externa revisorer för att säkerställa en smidig och effektiv konsolideringsprocess. Kommunicera regelbundet med ledningsgruppen och ägare för att rapportera finansiella resultat och analysera resultatutvecklingen.
Identifiera möjligheter till effektivitetsförbättringar och automatisering inom redovisningsfunktionen. Driva initiativ för att förbättra arbetsflöden och optimera system och verktyg för att stödja en effektiv koncernredovisningsprocess.

Profil:
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på högskolenivå och som har arbetat med liknande uppgifter i 5–10 år. Du har djupgående kunskap om K3-standard och erfarenhet av att arbeta med konsolidering i en internationell miljö, gärna från ett börsnoterat bolag.
Du besitter utmärkta analytiska färdigheter och förmåga att kommunicera komplex information på ett tydligt och övertygande sätt.
Proaktiv och resultatorienterad med förmåga att arbeta självständigt och hantera flera projekt samtidigt.
Du har mycket goda kunskaper i Excel, är van att arbeta i koncernrapporteringssystem och affärssystem.

Personliga egenskaper:
Du är en person som lockas av miljön i ett entreprenörsdrivet företag med platt organisation och snabba beslutsvägar. Du är självgående, ansvarstagande och har ett eget driv.
Du är strukturerad, har en god analytisk förmåga, är noga med detaljer och kan dessutom lyfta blicken och se större sammanhang. Du har god förmåga att kommunicera i hela organisationen både på svenska och engelska. Du är lösningsorienterad och trivs med att bidra till teamets framgångar.
Du besitter de mjuka värdena som gör att du kan orientera dig i en organisation med en bred portfölj.
Om rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Mimir Invest med konsult- och rekryteringsföretaget Hero. Detta är rekryteringsuppdrag och du kommer att bli anställd direkt av Mimir Invest. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta johan.iggbom@hero.se.

Ansök nu

Koncernredovisningsansvarig till Mimir Invest

Redovisningschef
Läs mer Maj 2
Om bolaget:

Mimir Invest är specialiserade på industriella carve out affärer där större bolag avyttrar ”icke kärnverksamheter” som bedöms ha större förutsättningar att nå sin fulla potential i en fokuserad miljö. Värdeskapandet bygger på rätt instegspris i kombination med Mimirs förmåga att skapa operational excellence samt att driva lönsam tillväxt i bolagen.
Alla anställda på Mimir Group arbetar mot visionen om att göra världen till en bättre plats. Deras slutmål är att hjälpa sina företag att bli det bästa de kan vara över alla dimensioner som ingår i att vara ett ansvarsfullt och hållbart företag. De tror att visionen är lika utmanande som den är motiverande. Närheten till sina portföljbolag, där teamet arbetar praktiskt tillsammans med de företag de äger, möjliggör förverkligandet av visionen.
Mimir har idag drygt 10 portföljbolag med sina respektive koncerner flera i många länder och en sammanlagd omsättning på 5 miljarder SEK. Bolagen har förvärvats från bl.a Metso, StoraEnso, Wertsilä, Saint Gobain och Epiroc.
Rollöversikt:
Som Koncernredovisningsansvarig kommer du att spela en nyckelroll i Mimirs finansfunktion och vara ansvarig för att leda och genomföra koncernredovisningen, koncernkonsolideringen och koncernårsredovisningen inklusive noter enligt K3-standard. Du kommer att arbeta nära CFO och en redovisningsekonom samt andra interna intressenter och portföljbolag för att säkerställa att finansiella rapporter är korrekta, fullständiga och följer regler och bestämmelser. Vidare ansvarstaganden som ligger inom denna roll är att skapa enhetliga och tydliga processer för redovisning, klassificering, koncernkontoplan, samt att se över ett nytt digitalt system för konsolideringen och en intern process för detta.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Ansvara för den övergripande konsolideringsprocessen för koncernens verksamheter, inklusive sammanställning av finansiell information från olika enheter och portföljbolag.
Säkerställa att koncernens redovisning följer K3-standarden och andra tillämpliga lagar och regler. Utföra komplexa bokslutsarbeten och hantera eventuella redovisningstekniska frågor som uppstår från revisorer (egna bolag samt investerares revisorer) samt upprätta koncernens årsredovisning inklusive noter. Därutöver vara behjälplig för att upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer för svenska holdingbolag tillsammans med redovisningsekonom.
Intern kontroll och övervakning: Utveckla och upprätthålla effektiva interna kontroller och procedurer för att säkerställa noggrannhet och tillförlitlighet i koncernens finansiella rapportering.
Samarbeta med andra avdelningar och externa revisorer för att säkerställa en smidig och effektiv konsolideringsprocess. Kommunicera regelbundet med ledningsgruppen och ägare för att rapportera finansiella resultat och analysera resultatutvecklingen.
Identifiera möjligheter till effektivitetsförbättringar och automatisering inom redovisningsfunktionen. Driva initiativ för att förbättra arbetsflöden och optimera system och verktyg för att stödja en effektiv koncernredovisningsprocess.

Profil:
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på högskolenivå och som har arbetat med liknande uppgifter i 5–10 år. Du har djupgående kunskap om K3-standard och erfarenhet av att arbeta med konsolidering i en internationell miljö, gärna från ett börsnoterat bolag.
Du besitter utmärkta analytiska färdigheter och förmåga att kommunicera komplex information på ett tydligt och övertygande sätt.
Proaktiv och resultatorienterad med förmåga att arbeta självständigt och hantera flera projekt samtidigt.
Du har mycket goda kunskaper i Excel, är van att arbeta i koncernrapporteringssystem och affärssystem.

Personliga egenskaper:
Du är en person som lockas av miljön i ett entreprenörsdrivet företag med platt organisation och snabba beslutsvägar. Du är självgående, ansvarstagande och har ett eget driv.
Du är strukturerad, har en god analytisk förmåga, är noga med detaljer och kan dessutom lyfta blicken och se större sammanhang. Du har god förmåga att kommunicera i hela organisationen både på svenska och engelska. Du är lösningsorienterad och trivs med att bidra till teamets framgångar.
Du besitter de mjuka värdena som gör att du kan orientera dig i en organisation med en bred portfölj.
Om rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Mimir Invest med konsult- och rekryteringsföretaget Hero. Detta är rekryteringsuppdrag och du kommer att bli anställd direkt av Mimir Invest. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta johan.iggbom@hero.se.

Ansök nu

Content manager

Grafisk formgivare
Läs mer Apr 26
Om bolaget
Vi söker nu för kunds räkningen content manager på ett 1 års vikariattill ett stort nationellt bolag i norra Stockholm.
Om tjänsten
I rollen som Content Manager kommer du att tillhöra ett team som jobbar med den digitala utvecklingen hos vår kund. Denna tjänst inkluderar nära samarbete med alla avdelningar inom bolaget och du har en funktion av att vara spindeln i nätet. Du kommer att tillhöra ett sammansvetsat team om 5 personer som alltid strävar efter att arbeta affärsutvecklande.
Dina primära arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
Redaktionellt innehåll exempelvis uppdatering av text och bild
Bygga olika typer av landningssidor
Anpassa och skriva text
Anpassa bilder
Grafiskt formge sidor

Om dig
För att lyckas i rollen tror vi att du trivs med breda kontaktytor, interna som externa. Vidare är du detaljorienterad och noggrann samt är en duktig skribent i och med att det är en central del av arbetet. Ytterligare centralt är det grafiska och därav tror vi att du har ett öga för grafisk design. Rollen ställer krav på att man ska vara självgående men samarbete ska även ses som en självklarhet då du kommer att arbeta nära dina kollegor. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med liknande uppgifter inom samma bransch.
Kvalifikationer
Erfarenhet och/eller utbildning inom E-handel
Kan koda HTML
Grundläggande kunskaper i Photoshop
Flytande i svenska både i tal och skrift

Tillträde, omfattning och anställning
Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Bolaget är beläget i norra Stockholmoch sitter i nyrenoverade lokaler. Detta är ett 1 års vikariat för en föräldraledighet med start i augusti.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madeleine Ranström på madeleine.ranstrom@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
“We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Ansök nu