Stockholm: Sommarjobb inom ekonomi till spännande idrottsorganisation

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarjobb inom ekonomi till spännande idrottsorganisation i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-25 // Varaktighet: Deltid

Nu söker vi för kunds räkning en person som vill jobba med ekonomi/administration under några veckor i sommar som konsult. Detta är inte vilket uppdrag som helst. Det är en spännande arbetsplats där mycket kul händer.

Vi söker en hungrig person som tar initiativ, som när arbetet är gjort om tid finns erbjuder sig att ta tag i annat och visar framfötterna. Tanken är start den 3 eller 10 juni (senast) tom. 12 juli, arbetstiden är 9-13 eller 12-16 (dvs. på 50%), det går med största sannolikhet att styra tiden något utifrån dina preferenser.

Arbetet sker på plats hos kunden vid Stadion, Stockholm. Arbetet är primärt leverantörsreskontra (inskanning av fakturor, ankomstregistrera fakturor, skicka ut för attest, definitivbokföra leverantörsfakturor, skapa betalningsförslag samt bokföra betalda leverantörsfakturor) sekundärt arbete blir bokföring av övriga verifikationer.

Krav:

Arbete sedan tidigare i ett ekonomiprogram och enklare erfarenhet/kunskap om bokföring.

Meriterade:

Erfarenhet av Hogia

Idrottsbakgrund

Vid frågor, kontakta projektledare Viktor Lilja, på Athletic Work 070-276 33 34

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Ekonomiassistent.

Konsult till kundreskontra

Läs mer Maj 6
Vem är du?
Den här tjänsten ställer höga krav på noggrannhet, ansvarstagande samtidigt som du är serviceinriktad och prestigelös. Vi vill också att du har lätt för att samarbeta, är driftig och initiativtagande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva processer och team sedan tidigare. Vi förutsätter att du har erfarenhet inom området kundreskontra sedan tidigare och har en mycket god förståelse för flödena inom detta.
Du är en lagspelare som gillar att samarbeta och knyta nätverk, samtidigt som du är bra på att arbeta självständigt. Du trivs i att jobba i en dynamisk och föränderlig miljö, gärna internationell då du kommer att använda din engelska dagligen, internt som externt.
Om tjänsten
Dina dagliga arbetsuppgifter består primärt av:
Fakturering
Kundreskontra
In- och utbetalningar
Bankavstämningar
Utläggshantering och kvittoredovisning
Kreditanalys

Möjligheter
Som ekonomiassistent kommer du att ingå i en professionell ekonomiavdelning där du får en spännande roll. Om du söker ett arbete där du får möjlighet att göra skillnad och bidra med din erfarenhet och en lösningsorienterad förmåga så kommer du att trivas hos denna kund.
Tillträde, omfattning och anställning:
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd utav Hero. Start är omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Rollen är på heltid med kontorstider måndag till fredag.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig johan.iggbom@hero.se
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
“We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Ansök nu

Ekonomi- och administrationsassistent

Läs mer Apr 19
Vi söker nu en riktig klippa till oss på NYFORS!
I rollen som Ekonomi- och administrationsassistent kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Du kommer att arbeta nära vårt team (15 medarbetare),för att säkerställa att ekonomiska och administrativa processer flyter på, samtidigt som du bidrar till en välorganiserad kontorsmiljö.
Exempel på arbetsuppgifter
Hantering av företagets löpande bokföring.
Förberedelse och uppföljning av utgående samt inkommande fakturor.
Assistera i månadsbokslut, förberedelse av rapporter samt uppföljning av budget.
Svara i telefon, taemot besök, paketleveranser samt beställa kontorsmaterial.
Administrativt stöd på kontoret.

Egenskaper
För att lyckas i rollen och för att du ska trivas hos oss ser vi det som viktigt att du:
Är strukturerad, driven samt kan arbeta såväl självständigt som i team.
Har en mycket god känsla för service.
Är kommunikativ och gillar olika kontaktytor.
Är positiv och proaktiv i din problemlösning.
Tycker om struktur, är noggrann och ordningsam.
Gillar siffror, har känsla för detaljer samt hög ansvarskänsla.

Tidigare erfarenhet och krav
2-5 års relevant erfarenhet av ekonomi och administration.
Vana att arbeta i ekonomi- och affärssystem, vi arbetar I Monitor
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
God kunskap inom MS Office.

Vi erbjuder
En stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter. Möjlighet att utvecklas professionellt inom ekonomi och administration. Ett engagerat team och en öppen arbetsmiljö.
Ansök redan idag
Tycker du att rollen låter intressant och du vill veta mer? Ansök och berätta gärna mer om dig själv och hur du skulle kunna bidra i denna roll och till NYFORS som bolag.
Vi intervjuar löpande så sänd gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 20 maj 2024.
Om NYFORS
NYFORS Teknologi AB är en innovativ leverantör av avancerade system för svetsning och bearbetning av optisk fiber. Alla NYFORS produkter är utvecklade med användaren i åtanke för bekväm och enkel användning i produktion och laboratoriemiljö. Vi är ett familjeföretag med teknisk expertis och erfarenhet från över 30 år inom branschen. Företaget har sina lokaler i Skrubba, södra Stockholm. För mer information, besök gärna vår hemsida på www.nyfors.com.

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid till spännande bolag

Läs mer Apr 18
Om tjänsten: Vi erbjuder en spännande möjlighet för dig som är studerande och vill tillämpa dina kunskaper i praktiken. Som ekonomiassistent får du en central roll i vår kunds team, där du stödjer CFO och bidrar till en effektiv ekonomisk hantering inom företaget. Denna roll innebär direkt samarbete med ledande positioner och chansen att verkligt göra skillnad i den dagliga verksamheten.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Delta aktivt i budget- och prognosarbete.
Assistera i månads- och årsbokslut.
Sköta löpande bokföring och tidsrapportering.
Hantera leverantörsreskontra och utföra andra administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen.

Vi söker dig som:
För närvarande studerar en ekonomisk utbildning på universitet eller högskola.
Har erfarenhet från tidigare positioner inom ekonomi, exempelvis som ekonomiassistent.
Behärskar svenska språket flytande i både tal och skrift.

Du är en person som är driven och noggrann, med en prestigelös inställning till arbetsuppgifterna. Du trivs med att hantera varierande uppgifter och är strukturerad i ditt arbete.
Övrig information:
Start: Omgående.
Plats: Telefonplan, med möjlighet till distansarbete.
Omfattning: Deltid ca 50%.
Anställningsform: Konsultuppdrag.

Om kunden: Du kommer att arbeta hos ett framstående teknikkonsultbolag, kända för sin dynamiska arbetsmiljö och inkluderande företagskultur. Företaget värderar flexibilitet och erbjuder varierande arbetsuppgifter som stödjer både professionell och personlig utveckling.
Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Ekonomiassistent inom kundreskontra till bolag i city

Läs mer Apr 16
Nu söker vi en ekonomiassistent med goderfarenhet inom kundreskontra för ett konsultuppdrag med start omgående, sträcker sigcirka 1år!Här har du möjlighet att bli en del av ett härligt team i ett bolag i framkant där det händer mycket.Om rollenI rollen som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett team om5 personer och bli en viktigt del av reskontrateamet. Ditt ansvarsområde kommer vara kundreskontran där du ansvarar för hela flödet av kundfakturor.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kundreskontra (hantera utgående fakturor)
Arbete kring kundinbetalningar
Kreditering avseende fakturor
Påminnelsehantering
Upplägg i system av nya kunder
internfakturering

Vem vi söker?För att vara aktuell för rollen har du erfarenhet från liknande roll med fokus på kundreskontran och således förstår helheten. Du är trygg i ovan nämnda arbetsuppgifter och är van att ta eget ansvar. Du är snabbfotat och är bekväm i en föränderlig miljö.Är du rätt person för tjänsten? Välkommen med din ansökan redan idag!Vi går löpande igenom urval så missa inte att skicka in din ansökan om du tycker att denna tjänst låter spännande och passande för dig! Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen med frågor till Pontus Palmborg på pontus.palmborg@newr.se

Ansök nu

Data Coordinator till stor bank????

Läs mer Apr 5
Om tjänsten: I rollen som Data Coordinator hos Handelsbanken kommer du att spela en nyckelroll i bankens arbete med GDPR och registerutdrag. Detta innebär en unik möjlighet att bidra till en viktig del av bankens efterlevnad av dataskyddslagar och samtidigt skydda kundernas personuppgifter. Du kommer att vara en del av Group Privacy Office inom avdelningen för Information Security and Data Privacy, där du får möjlighet att utveckla och finjustera arbetsprocesser för dataskydd.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Genomföra kartläggning och insamling av kunddata från bankens olika system och tjänster.
Bedöma vilka uppgifter som kan och inte kan delas med kunden, med möjlighet att få stöd från teamet.
Maskera känslig information som inte bör delas.
Förbereda och skicka svarsbrev till kunden, med stöd från kollegor vid behov.
Utveckla rutinbeskrivningar, mallar och identifiera möjligheter för processförbättringar, inklusive automatisering.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av datainsamling och analys, gärna inom områden som GDPR eller AML.
Besitter god IT-vana och är bekväm med att navigera i olika system.
Är strukturerad, noggrann, och analytisk i ditt arbetssätt.
Har utbildning inom relevant område och 1-3 års erfarenhet, gärna från liknande uppdrag.
Kan arbeta självständigt inom definierade ramverk och samtidigt bidra till teamets framgång.

Övrig information:
Start: 24 april 2024
Plats: Stockholm, på kundens kontor
Omfattning: Heltid (100%)
Anställningsform: Konsultuppdrag till 24 oktober 2024
Ansökningsprocess: Skicka in CV, svar i kravmallen, och motivering till hur du matchar rollen. Ange även tillgänglighet och önskat arvode.

Om kunden: Handelsbanken är en av Sveriges ledande banker med en stark tradition av kundnära service och personligt engagemang. Genom Group Privacy Office arbetar banken proaktivt med att skydda personuppgifter och säkerställa efterlevnaden av GDPR. Som en del av detta team får du möjlighet att bidra till bankens fortsatta framgång och integritetsskydd.
Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Athletic Work Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Athletic Work Sverige AB .

Ta- Plansritare inom trafiksäkerhet

Arbetsledare, lager
Läs mer Apr 25
Kunden skapar säkra arbetsplatser längs vägarbeten, byggnationer, anläggningar, järnvägar och andra infrastrukturprojekt. Vi erbjuder anpassade lösningar med omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare i säkra arbetsplatser. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskadda varje dag, oavsett om de jobbar på en arbetsplats eller bara passerar den.Vi söker nu en TA-plansritare till vår kunds verksamhet i södra stockholm.OM TJÄNSTENSom TA-plansritare stöttar du verksamheten med administrativa uppgifter och förvaltar våra kundkontakter för att skapa goda affärsrelationer. Du arbetsleder och hjälper till att planera och fördela arbetsuppgifter och resurser i kundens digitala planeringsverktyg, såsom fordon, personal, bemanning och underentreprenörer tillsammans med platschef. Du kommer även att rita specifika TA-planer, upprätta arbetsberedningar och riskbedömningar utefter kundens specifika behov.Tillsammans med dina kollegor hjälper du våra kunder med deras behov av trafiklösningar via personliga möten, telefon- och mejlkontakt. Med hög serviceförmåga säkerställer du att kunden får rätt material och att allt faktureras. Du arbetar dagligen med vårt ordersystem, digitala rapporter och fakturering. Arbete med hantering av återlämnat material samt övrig lagerhantering kan förekomma.Tjänsten är heltid, dagtid med placering i södra Stockholm. Vi arbetar som ett team där vi värdesätter flexibilitet, initiativtagande och noggrannhet.

Ansök nu

Ekonomiansvarig/ Administratör

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Maj 2
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiansvarig för uthyrning under 6 månader för sedan en övergång till kunden.
Kunden är inom brandsäkerhet och verksamma över hela landet, men främst i Stockholm och Mälardalen. Bolaget har vuxit mycket de senaste åren och har en tydlig tillväxtplan de kommande tre åren, med allt ifrån systemstöd till säljavdelning och tekniker. Det är här du kommer in i bilden. Du behövs för att avlasta VD med löpande ekonomiuppgifter men tjänsten är också en hybrid där ekonomi är huvuduppgifterna men också att du kan stötta övriga organisation med diverse admin arbeten.Därför söker dom dig som ska ansvara för:-
Leverantörsreskontra-
Kundreskontra-
Avstämningar-
Moms och AGA-deklarationer
Skatter- Periodiseringar och lagerföra varuinköp-
Lön- Månads- och årsbokslut
Bolaget är idag ca 15 personer och är beläget i fräscha och ljusa lokaler i Kungens Kurva. Det är högt i tak och god stämning bland personalen med mycket skratt. Anställningen är heltid på genomsnitt 40h/vecka med möjlighet till flexibla arbetstider.Vi vet ju givetvis inte vem du är än men för att lyckas i rollen har duen ekonomiutbildning i grunden och 1-2 års erfarenhet av liknande jobb.I denna rekrytering arbetar kunden med oss på Athletic Work, frågor om tjänsten ställs till projektledare Niclas Sörensen.
Välkommen med din ansökan så snart du kan. Intervjuer sker löpande och annonseringen kan komma att avslutas i förtid

Ansök nu

Service/Installations tekniker inom Brandsäkerhet

Servicetekniker, elkraft
Läs mer Apr 12
Vi söker just nu flera Service/ Installationstekniker inom brandsäkerhet!
För att lyckas i rollen:
Vara tekniskt lagd, kunna utföra hantverksmässiga arbetsuppgifter och vara lättlärd. Du kommer att få en löpande internutbildning gällande företagets produkter och installationer.
Ha i egenskap att vara ordningsam, kunna organisera och koordinera dina arbetsuppgifter på ett disciplinerat och självgående sätt.
Ha lätt för att skapa nya kundrelationer både via telefon och genom personliga besök.
Kunna samarbeta och kommunicera med övriga medarbetare eftersom vi arbetar i team.
Kunna ta eget ansvar, vara lojal och arbetstrogen eftersom många av arbetsuppgifterna sker under eget ansvar.


Att kunna se helheten och på sikt kunna ta mer och mer ansvar och hantera större uppdrag och projekt
Ha god lokalkännedom i Storstockholmsområdet eftersom arbetet innebär mycket resande i servicebil.
Då vi har daglig kontakt med våra kunder och andra berörda angående viktiga brandskyddsfrågor och noggrann dokumentering så vill vi att du ska kunna hantera svenska språket tydligt i tal och skrift. Vara öppen, trevlig, ha hög social kompetens och vara representativ eftersom du kommer att vara en del av företagets ansikte utåt.
Ha god datorvana och grundläggande kunskaper i Office paketet och Visma administration eller liknade.
Samtliga servicetekniker tilldelas en servicebil, varför körkort då är ett krav. Vi söker nu en person som vi kan lära upp och forma inom service, montering och installation av brand och utrymningstekniska produkter och tjänster såsom tex. handbrandsläckare, brandposter, rökluckor, nödbelysning, brandtätnings-arbeten etc. Aktivt sälja företagets övriga produkter såsom utbildningar och SBA-dokumentation (systematiskt brandskyddsarbete), första hjälpen produkter m.m.

Krav för rollen:
Svensktalande
B- körkort
Gärna en person som hållit på med någon form av sport

Ansök nu

Ta- Plansritare inom trafiksäkerhet

Arbetsledare, lager
Läs mer Apr 9
Kunden skapar säkra arbetsplatser längs vägarbeten, byggnationer, anläggningar, järnvägar och andra infrastrukturprojekt. Vi erbjuder anpassade lösningar med omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare i säkra arbetsplatser. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskadda varje dag, oavsett om de jobbar på en arbetsplats eller bara passerar den.Vi söker nu en TA-plansritare till vår kunds verksamhet i södra stockholm.OM TJÄNSTENSom TA-plansritare stöttar du verksamheten med administrativa uppgifter och förvaltar våra kundkontakter för att skapa goda affärsrelationer. Du arbetsleder och hjälper till att planera och fördela arbetsuppgifter och resurser i kundens digitala planeringsverktyg, såsom fordon, personal, bemanning och underentreprenörer tillsammans med platschef. Du kommer även att rita specifika TA-planer, upprätta arbetsberedningar och riskbedömningar utefter kundens specifika behov.Tillsammans med dina kollegor hjälper du våra kunder med deras behov av trafiklösningar via personliga möten, telefon- och mejlkontakt. Med hög serviceförmåga säkerställer du att kunden får rätt material och att allt faktureras. Du arbetar dagligen med vårt ordersystem, digitala rapporter och fakturering. Arbete med hantering av återlämnat material samt övrig lagerhantering kan förekomma.Tjänsten är heltid, dagtid med placering i södra Stockholm. Vi arbetar som ett team där vi värdesätter flexibilitet, initiativtagande och noggrannhet.

Ansök nu

Svetsmekaniker

Svetsare, manuell
Läs mer Mar 14
Om tjänsten
Vi letar efter en svetsmekaniker. Sektionen ansvarar för totala service- och underhållsarbete och arbetar med förebyggande och avhjälpande underhåll inom mekanik, hydraulik, maskinbearbetning, byggnation och ventilation samt ansvarar för hantering av tyngre utrustning.

Som mekaniker inom plåt och svets kommer du att tillhöra en arbetsgrupp som består av två pumpmekaniker, två maskinbearbetare samt tre plåt- och svetsmekaniker. Gruppen har intern flexibilitet och servar hela Skärblacka bruk. Tjänsten är på heltid och dagtid med tillträde snarast möjligt.

Om tjänsten
Du kommer arbeta med varierade uppgifter såsom bockning, kantpress och . Du kommer även utföra industriell svetsning i främst rostfritt material, vilket ställer krav på kompetens inom såväl slipning, svetsning och ritningsläsning. Du kommer att arbeta med främst TIG och MMA men även MIG/MAG svetsning kan förekomma. Arbetet utförs enligt standard EN-1090.

Arbetet är stundtals fysiskt krävande.

Kvalifikationer
Vi tror att du som söker har en verkstadsteknisk gymnasieutbildning med inriktning plåt och svets samt praktisk erfarenhet från yrket. El- lära

Personliga egenskaper
Personliga egenskaper som värdesätts är god samarbetsförmåga och känsla för service och flexibilitet. Du är initiativrik och intresserad av att finna nya tekniska lösningar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansök nu