Stockholm: Small business Customer Success Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Small business Customer Success Manager i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-11 // Varaktighet: Heltid

Here at Teamtailor, we are committed to turning HR into Heroes ???? We strive to change the way people are being hired all across the globe, focusing on amazing experiences and making recruitment fun and innovative. 2020 has been an incredible year for Teamtailor. We were named in Deloitte’s Technology Fast 50 for the 3rd year in a row, making us one of the fastest-growing tech companies in Europe! Despite these incredible achievements, we’re far from finished ????

That's why we're expanding our Customer Success department and looking for a Small business Customer Success Manager. Our mission is to have the most satisfied customers and we are looking for a person who will work with high volume of customers and to ensure their success in Teamtailor ????????

In this role your main focus will be to track customers accounts & health to ensure they get the value of Teamtailor, and be a part of our different focus teams when it comes to webinars, workshops, creating content & product tours - You will be in charge of a large customer base.

We are right now 21 Customer Success Managers located in Sweden, Finland, and the UK ??????????????????? We work towards team goals, with renewals and happy customers as our main focus!

Your key responsibilities will be to:
- Track customers accounts & health to identify churn risk and work actively to prevent that risk
- Track customers accounts & health to proactive give best practice to make sure they utilise the platform
- Collect and analyze customers feedback and present internally
- Together develop and improve ways of working with customer satisfaction
- Create useful content for customers and internal use
- Be a part of focus teams: webinar, content & tours
- Work proactively with renewals
- Find new business opportunities with our existing customers, in the form of expansion sales, upselling/cross-selling


As a Small business Customer Success Manager at Teamtailor you will be offered:
- Incredible development opportunities
- Responsibility for your own customer base
- The opportunity to work with the market's best product
- Fixed salary with commission structure
- Be part of a great team


Is this you?
- Experience within sales and technical customer support from the SaaS industry
- Experience from the HR/Recruitment industry
- A hobby "tech-savvy" person
- Fluent in English
- A ping pong professional ????... we're kidding! But we do like to play


We value your personality and we believe you're passionate about your work, ambitious and work hard to reach your own goals!

Interested? ????

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Account manager

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Account manager.

Teknisk säljare till Telkey Solutions

Läs mer Apr 25
Vi söker en teknisk säljare till Telkey Solutions AB.
Telkey har ett patenterat sätt att kreera tillfälliga låskoder i molnet - mTac (Mobile Temporary Access Code). Detta system har sedan integrerats med olika bokningssystem och låslösningar för att skapa sömlösa användarupplevelser. Utvecklingen har pågått sedan 2015 och man blev kommersiellt redo 2022. Telkey har idag kunder inom fjäll- och sportanläggningar, hotell, förrådsuthyrning, uthyrningslägenheter, företagshotell, telekommunikation och boendemarknaden. Primär marknad är Norden men även USA finns med i den strategiska planen.
I rollen som teknisk säljare har du det övergripande ansvaret för att bibehålla och utveckla ett gott samarbete med befintliga och nya kunder primärt över telefon men även fysiskt möte när möjlighet finns. Din roll är att skapa nya affärer och presentera ett attraktivt erbjudande till kunderna samt att förvalta en god dialog med befintliga kunder.
Telkey växer stadigt och tjänsten innebär goda möjligheter att utvecklas - både som individ och inom en bransch som är i stark internationell tillväxt (molntjänster för lås- och accesslösningar).
Vem är du?
Vi söker dig som har 1–3 års erfarenhet av teknisk försäljning/ försäljning av moln & SaaS tjänster. Det är mycket meriterande med erfarenhet inom digital access.
Vi ser att du som söker har en mycket god teknisk förståelse och ett gediget intresse av att skapa långsiktiga kundrelationer.
Goda datorkunskaper är ett krav och då rollen innebär täta kontakter med både varma och kalla kunder ser vi att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Egenskaper:
• Självgående, kommunikativ och har lätt att skapa nya kontakter.
• Driven av att skapa långsiktiga kundrelationer
• Du har god erfarenhet av teknisk försäljning över telefon
• Van att jobba mot en budget med personliga mål
• Du är social, öppen och flexibel
• Du är en problemlösare och trivs att arbeta självständigt
• Du har ett starkt eget driv och van att planera din tid med flera bollar i luften •Du behöver kunna förstå kundens behov och föreslå lösningar
• Du är ödmjuk och öppen inför mötet med såväl nya som befintliga kontakter Telkey sitter i fina ljusa lokaler på Söder i Stockholm.
Mer om tjänsten
• Direktrekrytering med fina anställningsvillkor
• Tillsättning: omgående
• Omfattning: heltid
• Placering: På Telkeys kontor på Söder i Stockholm
Vid frågor, kontakta vår konsultchef Ellinore på Ellinore.pereira@andaragroup.se

Ansök nu

Partner Account Executive

Läs mer Apr 19
Benify är ett svenskt HR-techbolag som hjälper företag globalt att bli bättre arbetsgivare genom att attrahera, belöna och stärka relationen med sina anställda. Med över 550 Benifyers i 6 olika länder, driver vi framgång med vår marknadsledande förmånsplattform för över 1500 kunder och 2M användare runt om i världen . Vi främjar en hållbar företagskultur där medarbetarna känner sig engagerade och inkluderade "Because people matter" .Vi söker nu en person som vill bidra till Benifys fortsatta framgång. Om du vill vara en nyckelspelare i att leverera marknadsledande förmåner och skapa värdefulla partnerskap, så är det här rollen för dig!
AnsvarsområdenSom Partner Account Executive arbetar du med partnerrekryteringoch ansvarar för den kommersiellaprocessen för nya förmånsleverantörer i vår plattform. Din prestation står i direkt relation till Benifys fortsatta framgång. Du arbetar i en konsultativ roll med fokus på att förmedla värdet på hur vi kan utveckla ett partnerskap tillsammans med befintliga och nyaleverantörer. Som en del av vårt försäljningsteam rapporterar du till vår Head of SME sales och arbetar nära våra Partner Managers och core benefits teamet. Tillsammans har ni som mål att leverera den bästa lösningen för våra leverantörer och skapa ett långsiktigt partnerskap. Din roll innebär:
Ett kommersiellt ansvar motbefintliga och nya leverantörer.
Prospektera nya leverantörer till vår portal.
Social selling - nå ut till prospekts via andra kommunikationssätt än telefon.
Boka in och genomföra såväl digitala som fysiska kundmöten.
Avtalsgenomgång, förhandling och signering av nya partnerleverantörertill Benify .

Efter signerat avtal lämnas partneransvaret över till förmånsteamet på vår produktavdelning som hanterar onboardingen och fortsatt samarbete.
Vem är du?
PLANERING: För att lyckas i rollen som Partner Account Executive är planering och projektledning key. Du ser löpande uppföljning som en naturlig del i arbetet och samordnar resurser internt för att förutse problem innan de uppstår.
FÖRSÄLJNING: Du brinner för partnerskap och ser affärsmöjligheter i det mesta. Du anpassar dig efter föränderliga förhållanden och säkerställer produkt- och partnerkunskap. Du värnar om att dina löften mot samarbetspartners levereras och arbetar målinriktat för att driva dialogen mot avslut.
KOMMUNIKATION: För att förstå vilket värde du kan tillföra, lyssnar du in samarbetspartnern på ett effektivt sätt och är mottaglig för motparten och anpassar dig utefter situationen. Du hanterar frågor och problem omedelbart med berörda parter och förmedlar information på ett tydligt och enkelt sätt.
PÅVERKAN: Du har en naturlig förmåga att leda andra genom att tydliggöra olika vägar eller lösningar för att lösa samarbetspartnerns behov.
SAMARBETE: Du värnar om långsiktiga relationer, samtidigt som du söker input från andra i beslut och frågeställningar. Du hittar även sätt att kompromissa i ditt arbete och delar med dig av information och expertis för att nå önskade resultat.

Vi ser också att du har...
Erfarenhet av försäljning, där du arbetat med hela cykeln (prospektering, kalla samtal, behovsstyrda möten, avtalsförhandling & signering av avtal).
Har ett tekniskt intresse och tycker det är kul med tech-lösningar.
Mycket goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift.

Meriterande
Arbetat i en rågivande roll med starkt fokus på projektledning och/eller affärsutveckling.
Tidigare erfarenhet av partner-sales.
Tidigare erfarenhet av att sälja en SaaS eller HR-lösning.
Eftergymnasial utbildning inom B2B-försäljning, marknadsföring, affärsutveckling eller liknande.

Vad erbjuder vi dig?
Kollektivavtal
Generöst friskvårdsbidrag
30 semesterdagar
ITP1 Pension och Lifeplan - en ledande finansiell rådgivningstjänst som erbjuder personlig rådgivning för att maximera dina pensionsbesparingar
Garanterad work-life balance med en hybrid arbetsmodell
Årlig konferens
En hel del sociala event och aktiviteter på våra kontor
Du är ansvarig för din egna utveckling och vi erbjuder interna karriärmöjligheter

Praktisk information
Start: Så snart vi finner vår perfekta match
Omfattning: Heltid, 100%
Plats: Apelbergsgatan 33A, Stockholm

Låter det som en bra match? Sök rollen idag!
Vänligen meddela oss om du behöver några rimliga anpassningar för intervjuer genom att svara på mailet du får efter du har sökt jobbet.

Ansök nu

Account Manager inom finansiell rådgivning

Läs mer Apr 18
Filantropens Finanshus är ett av Sveriges mest spännande bolag inom finanssektorn. Företaget grundades i Malmö och har en filial i Stockholm och Göteborg. Filantropens Finanshus stöttar företag och privatpersoner med hållbara obligationer och finansiell rådgivning.
Vi är övertygade om att hög avkastning och omtanke för människa och planet går hand i hand. Vårt mål är att erbjuda rådgivning och produkter som våra kunder är stolta över att finansiera samtidigt som de får mer pengar på sparkontot.

Din roll som Account Manager
Filantropens Finanshus söker nu ytterligare en engagerad och kompetent Account Manager i Stockholm för att ta tillvara på det stora intresse som de ser för deras produkter. Arbetet sker direkt mot kund med rådgivning kring de produkter som dom tillhandahåller. Du kommer främst arbeta mot företagskunder, men även med en viss del privatkunder

Du kommer att ansvara för hela kundprocessen där du förbereder, utför och följer upp, för att ge kunderna den bästa servicen. Filantropens personal kännetecknas av stort kunnande och driv samt levererar hög kvalité där kundernas nytta alltid sätts i centrum.
Arbetsmiljön är kreativ och genomsyras av entreprenörsanda. Möjlighet att fakturera från eget bolag finns. En del av mötena bokas av externa mötesbokare men du kommer också skapa nya relationer genom egna bokade besök.
Arbetsuppgifterna innefattar:
Kontakta potentiella kunder och följa upp
Genomföra kundbesök via Teams, på plats hos kund eller på kontoret
Bibehålla relationer med befintliga kunder och bygga långsiktiga förbindelser
Skicka offerter och skriva avtal
Delta i företagets utveckling och driva det framåt


Vem är du
Vi söker dig som har minst 2-3 års säljerfarenhet och intresse för finans, aktier och obligationer. Det är viktigt att du är social, driven, allmänbildad och målinriktad. Du är skicklig på att skapa och upprätthålla relationer och utför ditt arbete noggrant.
Vi söker en individ som är engagerad, motiverad av budgetmål och trivs med att leverera på topp.
Vi ser gärna att du
Är mycket socialt kompetent
Har ett stort driv och vill utvecklas in din roll
Tidigare erfarenhet inom försäljning ca 2-3 år
Meriterande om du har ett befintligt kundregister eller upparbetade relationer
Leverera högklassig finansiell rådgivning med hög moral och etik


Filantropens Finanshus erbjuder
Centralt placerade lokaler på Vasagatan i Stockholm
Bra fast lön och väldigt generös provisionstrappa
30 dagars semester
Bra utvecklingsmöjligheter
Partnerskap
Möjlighet att fakturera från eget bolag
Pensionsavsättning
Friskvårdsbidrag
Kontorstider med flextid 9-17

Referenstagning och bakgrundskontroller kan komma och ske på slutkandidater. Du kan läsa mer om företaget på www.filantropensfinanshus.se

I denna rekrytering har Filantropens Finanshus valt att samarbeta med DocuPartner AB. Samtliga frågor om processen ställs till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10.
Vi intervjuar löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sales & Growth Lead

Läs mer Apr 17
Är du en erfaren B2B-säljare med stort driv för att sälja själv, leda ett ambitiöst säljteam och öka tillväxten genom digital marknadsföring?Då kan du vara den vi söker!
Vi söker någon som ser sig själv som en motor till nya spännande affärsmöjligheter.Som Sales & Growth Lead är du inte bara drivande inom försäljning och marknadsföring – du är en nyckelspelare när teamet skapar meningsfull förändring för företag i alla storlekar.
Vilka är vi?
Swedish for Professionals (SpeakCharlie AB)grundades 2014 och erbjuder språkutbildning och interkulturell affärsträning för såväl stora som små företag. I dagsläget hjälper vi ett hundratal företag med skräddarsydda kurser inom svenska, engelska, mandarin, franska och interkulturell kommunikation.
Men resan har bara börjat. Vi står inför en spännandeexpansion där varumärket SpeakCharlie tar större plats och vi breddar vårt produktutbud på fler marknader. Utöver detgår vi från att vara en språkleverantörtill englobaliseringspartnertill företag. Bolaget utvecklas snabbt och nu ärdet en riktigt bra tid att ansluta till teamet.
Vad erbjuder vi?
Vårt kontor ligger ett stenkast från Nytorget på Södermalm i Stockholm. Vitror på att ett starkt team är nyckeln till framgång. Våra gemensamma utbildningar och teamutvecklingsaktiviteter, inklusive utbildningskonferenser utomlands, skapar en sammanhållen och samarbetsvillig grupp.
Förutom de förmåner som nämndes tidigareerbjuder vi fast lön, teambonus och tjänstepension. Som Sales & Growth Lead har du även möjlighet till riktigt bra provisionsvillkor.
Slutligen, om du, precis som vi, anser att hunden är människans bästa vän, är du mer än välkommen att träffa våra två fyrbenta kompisar på kontoret!
Din roll som Sales & Growth Lead:
Som Sales & Growth Lead på SpeakCharlie kommer du vara en nyckelspelare i vår fortsatta tillväxt och utveckling. Huvudsaklig målsättning är försäljningstillväxt vilket innefattar att leverera resultat från både befintliga och nya affärer.Dina primära ansvarsområden kommer att inkludera:
Drivande av säljprocesser inom B2B-sektorn med fokus på att identifiera och prospektera nya affärsmöjligheter.
Skapa och upprätthålla starka relationer med befintliga och potentiella kunder.
Coacha säljteamet för att säkerställa effektiv försäljning och att nå uppsatta mål.
Aktivt delta i affärsutveckling och hantering av kundidéer.
Ansvar för marknadsföring (LinkedIn, Google Ads, mfl.)som en integrerad del av rollen.

Vi tror att du:
• är en erfaren B2B-säljare med bevisad framgång.
• har ett tydligt säljdriv och stort fokus på att nå uppsatta mål.
• är handlingskraftig ochtrivs med att coacha och ledaandra.

•har erfarenhet och en förståelse för marknadsföring.

• kan kommunicera utmärkt på svenska och engelska, både i tal och skrift.
• har relevant akademisk bakgrund.
• har ett intresse för globalisering, språk och interkulturell kommunikation.

Om du tror att rollen som Sales & GrowthLead skulle passa dig som handen i handsken ser vi fram emot att få in din ansökan så snart som möjligt.
Vid eventuella frågor eller funderingar, höra gärna av dig till vår Talent & Growth SpecialistRebecca via rebecca@swedishforprofessionals.com
Vi ser fram emot att få välkomna dig in i teamet!

Ansök nu

Customer Success Manager within e-Health

Läs mer Apr 17
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries.
The position
As a Customer Success Manager, you will be the primary contact within Cambio regarding the customer’s implementation, maintenance, and support. You will be a part of a team that works close with the customers and be an important part when it comes to helping the customer identify their business needs and leading them along the journey based on their business plan. Together with other key stakeholders within Cambio you will manage existing business to ensure deliveries, satisfied customers and keeping a strong relationship with them.
This means you will be in the front seat together with our customers when it comes to implementing our products and services, participate in fulfilling our customer agreements such as SLA’s and KPI thresholds. All while adding value to the customers daily work so that they are encouraged to continue using our services.
In this role you will have close contact with the customers and participating in monthly tactical delivery meetings.
At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About you
To be able to feel comfortable in this position you should enjoy having a close contact with our customers. You like the idea of being their contact person and an important part of their journey when it comes to using and implementing Cambio products and services. For you customer value and satisfaction are what motivates you in your daily work. You find it easy to make new contacts and enjoy building and maintaining strong relationship with your customer(s).
Requirements
Relevant education and/or work experience
General knowledge in the healthcare industry and/or IT industry
Strong experience from working with customer support and service management
Fluent in Swedish and good English communication skills
Work well in high paced environments
Organized and well structured

It's a bonus if you
Knowledge of Cambio products and services
Have work experience from the healthcare industry
Have experience from working and having close relationship with our customers
Have worked in Cambio COSMIC and/or CIS
Good knowledge management skills
Ability to work and collaborate across teams/functions
Knowledge in ITIL process

Place of employment: Stockholm or Linköping
At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.
Scope: Full time
Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period
Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.
We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process.A background check will be done before hiring.
We look forward to receiving your application!
Read more about us here!
Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Teamtailor AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Teamtailor AB .

Student job - IT support technician

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 2
Are you a university student seeking an exciting part-time role at a friendly and fast-paced company? Look no further! Teamtailor is growing like crazy and is on the lookout for an ambitious student to assist in coordinating and managing IT equipment and systems for our global team.

Teamtailor (https://www.teamtailor.com/fr/) is an Employer Branding and an ATS SaaS platform used by over 8000 companies, 200.000 users in 90 countries around the world ????.

Working at Teamtailor means working at a young, international, and fast-paced tech company that offers an ideal workplace for those who want to have a real impact on the growth of an organisation and are craving for responsibilities. It also means having lots of fun ????

What you'll do:

Manage practical tasks related to providing new starters with relevant hardware.

Assist in handling general IT support questions from employees.

Collect and organise hardware efficiently.

Collaborate with the internal IT team to streamline operations.

We're looking for someone who:

- ???? Has a passion for learning, isn't afraid to ask questions, and enjoys helping others.

Is an IT enthusiast with a genuine interest in IT hardware and software.

Currently studying at the university level.

Can commit to working between 8-20 hours per week.

? Is fluent in English

If this sounds like you, then you know what to do ????

Ansök nu

Account Executive

Systemsäljare
Läs mer Sep 28
Om oss
Vi är nu nästan 300 personer utspridda över hela världen. Från Sverige till övriga Europa, och sedan över haven till USA, Kanada och Latinamerika samt till Australien och Nya Zeeland. Vi tror starkt på fördelarna med mångfald, med människor från många olika kulturer och nationaliteter som ger teamet unika perspektiv och smak. Vi har en uppdelning på ungefär 50/50 mellan män och kvinnor i företaget.

På Teamtailor engagerar vi oss i att förändra och förbättra rekrytering. Vi strävar efter att förbättra kandidatupplevelse och att göra rekrytering kul och innovativ. Vi har sedan 2014 strävat efter att göra HR till Hjältar!

Att jobba på Teamtailor innebär att du jobbar på ett ungt och snabbväxande techföretag. Är du ute efter en ny utmaning i din karriär, där du kan växa snabbt samtidigt som du har kul och får vara med på en häftig resa? Ansök och anslut dig till vårt fantastiska team! ??

Om rollen som Account Executive
I Team Sweden så är vi ca. 14 st Account Executive och vi har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Teamet jobbar tillsammans mot ett gemensamt mål och man har även individuella försäljningsmål som skall nås.

I rollen som Account Executive har du ansvar för hela säljprocessen - från början till slut. Du nykundsbearbetar företag i alla branscher inom storleken 1-400 anställda. Du ringer kalla samtal, bokar dina egna möten där du demonstrerar Teamtailors lösning. Efter införsäljning så lämnar man över till en customer success manager som därefter utbildar kunder i plattformen.

Dessutom är du del av ett större team som kommer generera inkommande försäljningsmöjligheter från Marknad & från våra Partners. ????



Vi kommer ge dig:
- Möjligheten att sälja marknadens ledande rekryteringsplattform
- En fast lön och generös provisionsmodell
- En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter
- Ett fantastiskt team som alltid stöttar och hjälper varandra
- Här kan du läsa mer om Sales teamet på Teamtailor och lära känna oss lite bättre (https://career.teamtailor.com/departments/sales-business-development) ??


Vi letar efter dig som:
- Har tidigare erfarenhet av försäljning inom SaaS
- Har ett fokuserat arbetssätt och jobbar aktivt med prospects
- Kan ringa vem som helst och boka möten över telefon
- Kan ta ansvar för en egen budget och mål som ska tas varje månad
- Kan hålla hög aktivitet, motivera och utmana dig själv
- God CRM vana


Din personlighet och passion är viktigast för oss ????

Du kommer alltid lära dig och utvecklas med hjälp av Teamtailorfamiljen, och det viktigaste är att du har rätt mindset och attityd, resten kan vi alltid lära dig.

Ansök nu

Account Executive

Systemsäljare
Läs mer Sep 11
Om oss
Vi är nu nästan 300 personer utspridda över hela världen. Från Sverige till övriga Europa, och sedan över haven till USA, Kanada och Latinamerika samt till Australien och Nya Zeeland. Vi tror starkt på fördelarna med mångfald, med människor från många olika kulturer och nationaliteter som ger teamet unika perspektiv och smak. Vi har en uppdelning på ungefär 50/50 mellan män och kvinnor i företaget.

På Teamtailor engagerar vi oss i att förändra och förbättra rekrytering. Vi strävar efter att förbättra kandidatupplevelse och att göra rekrytering kul och innovativ. Vi har sedan 2014 strävat efter att göra HR till Hjältar!

Att jobba på Teamtailor innebär att du jobbar på ett ungt och snabbväxande techföretag. Är du ute efter en ny utmaning i din karriär, där du kan växa snabbt samtidigt som du har kul och får vara med på en häftig resa? Ansök och anslut dig till vårt fantastiska team! ??

Om rollen som Account Executive
I Team Sweden så är vi ca. 14 st Account Executive och vi har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Teamet jobbar tillsammans mot ett gemensamt mål och man har även individuella försäljningsmål som skall nås.

I rollen som Account Executive har du ansvar för hela säljprocessen - från början till slut. Du nykundsbearbetar företag i alla branscher inom storleken 1-400 anställda. Du ringer kalla samtal, bokar dina egna möten där du demonstrerar Teamtailors lösning. Efter införsäljning så lämnar man över till en customer success manager som därefter utbildar kunder i plattformen.

Dessutom är du del av ett större team som kommer generera inkommande försäljningsmöjligheter från Marknad & från våra Partners. ????



Vi kommer ge dig:
- Möjligheten att sälja marknadens ledande rekryteringsplattform
- En fast lön och generös provisionsmodell
- En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter
- Ett fantastiskt team som alltid stöttar och hjälper varandra
- Här kan du läsa mer om Sales teamet på Teamtailor och lära känna oss lite bättre (https://career.teamtailor.com/departments/sales-business-development) ??


Vi letar efter dig som:
- Har tidigare erfarenhet av försäljning inom SaaS
- Har ett fokuserat arbetssätt och jobbar aktivt med prospects
- Kan ringa vem som helst och boka möten över telefon
- Kan ta ansvar för en egen budget och mål som ska tas varje månad
- Kan hålla hög aktivitet, motivera och utmana dig själv
- God CRM vana


Din personlighet och passion är viktigast för oss ????

Du kommer alltid lära dig och utvecklas med hjälp av Teamtailorfamiljen, och det viktigaste är att du har rätt mindset och attityd, resten kan vi alltid lära dig.

Ansök nu

Customer Success Manager

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 16
Let's build the future together!
Teamtailor (https://career.teamtailor.com/jobs/www.teamtailor.com) is an Employer Branding and an ATS SaaS platform used by over 7 000 companies, 200.000 users in 90 countries around the world ????.

Working at Teamtailor means working at a young, international, and fast-paced tech company that offers an ideal workplace for those who want to have a real impact on the growth of an organization and are craving responsibilities. It also means having lots of fun ????.

Building a diverse team with various backgrounds and expertise is at the core of Teamtailor since its very beginning and is truly part of its strength today! There are no typical profiles, each and every team member shares our vision and wants to be part of its success.


That's why we're expanding our Customer Success department and looking for a Customer Success Manager. Our mission is to have the most satisfied customers and we are looking for a strong relationship-builder to join our team and take care of our UK and European clients ????????

Within the Customer Success department, you find Customer Success Managers, Product Specialists, Promote Specialists and Onboarding Specialists, who are located in Sweden, Finland, Colombia, the US, New Zealand and the UK ???????????????????.

Your key responsibilities will be to:
- Implement and onboard new customers.
- Help our customers use Teamtailor at its full potential, with everything from integrations in our marketplace, and best practices to training opportunities.
- Work as a strategical advisor & goal-oriented for our customers.
- Work proactively with renewals.
- Build strong relationships.????

- Find new business opportunities with our existing portfolio customers, in the form of expansion sales, upselling/cross-selling. ????

- Track customer's accounts to identify churn risk and work actively to prevent that risk
- Collect and analyze customers' feedback and present it internally
- Together develop and improve ways of working with customer satisfaction.


As a Customer Success Manager at Teamtailor, you will be offered:
- Responsibility for your own customer base
- The opportunity to work with the market's best product
- Fixed salary with commission benefits
- Be part of a great multicultural team.
- Remote work is our DNA



Is this you?
- Experience in SaaS

- Experience in HR or Recruiting

- Customer Success or KAM experience ????????
- Experience in project leading, especially complex projects
- Communication, listening, collaboration, adaptability, empathy and negotiation skills
- Engaged, creative and solution-oriented
- Have the mindset willing to learn and try new things
- Ability to adapt to a fast-paced environment and rapidly- changing market
- Fluent in English ????

- Extra plus for any other language ????

- A ping pong professional ????... we're kidding! But we do like to play in our Stockholm Office.


We value your personality and we believe you're passionate about your work, ambitious and work hard to reach your own goals!

This was our Company trip last 2022???? ????????

Interested? ????

Ansök nu

Revenue Operations Analyst

Finansanalytiker
Läs mer Mar 1
About us

Here at Teamtailor, we are committed to turning HR into Heroes. ???? We strive to change the way people are being hired all across the globe, focusing on amazing experiences and making recruitment fun and innovative.

Working at Teamtailor means working at a young, fast-moving tech company with smart people that are passionate about their work. If you're looking to advance your career, progress in a rapidly growing company all while having fun and constantly learning - click apply and join our amazing Finance Team in Stockholm!








What you will be doing:
Work with commission process, including understanding, documenting and educating on commission schemes; running commission calculation models, maintaining commission agreements, sending commission reports and explaining/supporting commission related questions etc.

Improve the data quality of quotas and actuals in sales reports, including monthly updates of the quotas and actuals. Assist in periodical sales forecast and follow-up process. Ongoing and ad-hoc reporting and updating of sales-related key figures.

In this role you will report to the Revenue Operations Manager.


What we offer you:
A great team who always support and help each other.

The opportunity to work at one of Europe's fastest-growing SaaS companies.

A challenging workplace with good development opportunities.

Yearly company trips abroad, kickoffs, and regular team activities.

Work in an international context with flexible working hours and remote work possibilities.

Work at the Stockholm office centrally located on Södermalm.


Who you are:
Knowledge of Microsoft Office, primarily Microsoft Excel.

Positive and problem solving attitude.

Analytical and structured way of thinking.

You are fluent in English. Swedish is a plus.



You'll be working full-time at our Stockholm office ???? For us, personality and passion is the most important thing. Joining Teamtailor means being part of a fun and ambitious team. We look forward to hearing from you!????

Ansök nu

Revenue Operations Manager

Controller
Läs mer Okt 21
About us
Here at Teamtailor, we are committed to turning HR into Heroes ???? We strive to change the way people are being hired all across the globe, focusing on amazing experiences and making recruitment fun and innovative.

Working at Teamtailor means working at a young, fast-moving tech company with smart people that are passionate about their work. If you're looking to advance your career, progress in a rapidly growing company all while having fun and constantly learning - click apply and join our amazing Finance Team in Stockholm!



What you will be doing:
Work with the Management Team with the commission planning and follow-up process, including setting quotas and OTC (on target commissions).

End-to-end accountability for the commission process, including understanding, documenting and educating on commission schemes; running commission calculation models, maintaining commission agreements, sending commission reports and explaining/supporting commission related questions etc.

Ownership of the data quality of quotas and actuals in sales report and our CRM, including monthly updates of the quotas and actuals.

Assist in periodical sales forecast and follow-up process.

Ongoing and ad-hoc reporting and updating of sales-related key figures.

Working with other colleagues in the Finance team to ensure data consistency/reconciliation throughout the CRM system and ERP system.

Actively drive and improve the processes and routines within your area of responsibility.

In this role you will report directly to the CFO.

What we offer you:

The opportunity to work at one of Europe's fastest-growing SaaS companies.

A challenging workplace with good development opportunities.

A great team who always support and help each other.

Yearly company trips abroad, kickoffs, and regular team activities.

Work in an international context with flexible working hours and remote work possibilities.

Work at the Stockholm office centrally located on Södermalm.

Who you are:
At least 3-5 years of experience in a similar role.

Extensive knowledge of Microsoft Office, primarily Excel.

Confident in initiating and driving projects.

Positive and problem solving attitude.

Analytical and structured way of thinking.

You are fluent in English. Swedish is a plus.

Experience with CRM Hubspot is a plus.

You'll be working full-time at our Stockholm office ???? For us, personality and passion is the most important thing. Joining Teamtailor means being part of a fun and ambitious team. We look forward to hearing from you!????

Ansök nu