Stockholm: Energiingenjör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Energiingenjör i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2020-12-15 // Varaktighet: Heltid

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!


Energiingenjör - energioptimering/projektledning Stockholm med omnejd

Marknadsområde Stockholm har idag en kundbas bestående av bostadsrätts­föreningar och kommersiella kunder. Vi levererar kompletta förvaltningstjänster och har en stark tillväxt på en gynnsam marknad. Riksbyggen tar nu ytterligare kliv framåt i hållbarhetsarbetet och utvecklar vår energiverksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders energieffektiviseringsbehov. Fastighetsförvaltningen i Stockholm söker nu en engagerad energiingenjör som vill utveckla vår energiaffär tillsammans med kollegor inom alla delar i förvaltningen för att hitta de bästa tekniska och ekonomiska lösningarna för kund.

Vad ska du göra?
Som energiingenjör deltar du i hela säljprocessen, implementering och uppföljning av energioptimeringsavtal samt projektledning av installationsentreprenader. Du upprättar energibesparingskalkyler och förfrågningsunderlag för kund samt utför upphandlingar och kvalitetsuppföljning. Du är drivande i säljarbetet av energi- och miljöprojekt till befintliga och nya kunder. Rollen innebär ansvar för utveckling av nya lösningar och arbetssätt avseende energi- och miljötjänster samt omvärldsbevakning inom respektive inriktning.

Som en del av förvaltningen/Riksbyggen kommer du vara ledamot i några av våra andelsägande bostadsrättsföreningars styrelser där du bidrar med kompetens, kunnande och kontinuitet i styrelsearbetet. Många av våra kunder har sina styrelsemöten på kvällstid, vilket medför att det förekommer arbete på kvällen. Detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning på högskola inom fastighets-, energi-, drift, VVS- eller byggteknik. Teknisk yrkesinriktad gymnasieutbildning i kombination med gedigen erfarenhet från liknande arbete kan motsvara högskoleutbildning. Erfarenhet från fastighetsdrift, installationsservice och/eller energioptimering av fastigheter är ett krav. Du bör även besitta erfarenhet av projektledning samt erfarenhet av digitala styr- och övervakningssystem. Att kunna göra beräkningar och presentera ekonomiska kalkyler för olika åtgärdsförslag ingår i rollen.

Vidare vill vi att du känner en utmaning i att utveckla energiaffären tillsammans med kunden utifrån deras behov. Du är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta våra kunders behov. Det är viktigt att du är social och kan skapa en öppen och förtroendefull dialog samt kunna förmedla tekniska problem och lösningar på ett enkelt sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Certifierad energiexpert är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm. Vi tillämpar provanställning.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 2021-01-31. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sist ansökningsdatum, så ansök redan idag! . 

Vid frågor kontakta arbetsledare Christer Ekman, Christer.Ekman@riksbyggen.se

Varmt välkommen med din ansökan!




Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Energideklarerare/Energiexpert

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Energideklarerare/Energiexpert.

Energikonsult/Energiexpert till Stockholms län

Läs mer Feb 3
Är du entusiastisk över energieffektivisering och vill stödja fastighetsägare i att minska sin energiförbrukning? Då kan du vara den person vi letar efter!


Vi söker för närvarande en energikonsult i Stockholms län som kan vägleda våra kunder genom energideklarationer och energieffektivisering av fastigheter. Här får du chansen att utveckla våra tjänster och dela med dig av din erfarenhet och expertis. Som en del av vårt team kommer du att få spännande och varierande uppdrag, frihet att organisera din egen arbetsdag samt möjligheten att samarbeta med motiverade och ambitiösa kollegor.
Om rollen
Vi söker en individ med gedigen kompetens inom energiområdet och utmärkta kommunikationsfärdigheter. Som energikonsult kommer ditt huvudsakliga arbete att bestå av energideklarationer och andra energirelaterade uppdrag för fastighetsägare och företag. Dina arbetsuppgifter kommer att variera och inkludera allt från platsbesök och energiberäkningar till utredningar av olika omfattning samt försäljning och utveckling av våra tjänster.


I rollen kommer du att:
Identifiera energianvändning och genomföra inventeringar på plats.
Samla in, förbereda och analysera energistatistik och nyckeltal.
Utföra energiberäkningar och utveckla kostnadseffektiva åtgärdsförslag.
Skapa lönsamhetskalkyler för föreslagna åtgärder.
Upprätta förfrågningsunderlag, ramhandlingar och tekniska beskrivningar med fokus på energi och teknik.
Kontrollera och förbättra tekniska system i fastigheter.



Vi söker
Vi söker en certifierad energiexpert med erfarenhet av energideklarationer och antingen en utbildning inom energi- och fastighetsområdet eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet.


Du har en förmåga att arbeta självständigt och är van vid att leda och driva processer. Din arbetsstil präglas av struktur och lösningsorientering. Du tar ansvar för dina uppgifter och har förmågan att planera, organisera och prioritera effektivt. Att skapa och vårda relationer med kunder kommer naturligt för dig, och din kommunikationsförmåga inspirerar och engagerar andra.


Om företaget
Svensk Energideklaration är ett innovativt energikonsultföretag med experter spridda över hela landet som brinner för energiomställningen. Sedan vår start 2020 har vi utmanat branschen och hjälpt fastighetsägare att energideklarera och optimera sina fastigheter. Genom tydlig kommunikation, transparens och enkel bokning online har vi förenklat processen för våra kunder över hela landet.


Vi på Svensk Energideklaration tror på kraften i energiomställningen och därför söker vi en kollega som delar vår passion och vill vara med och vill bidra till företagets tillväxt och utveckling.


Varför välja oss?
Hos oss får du inte bara möjlighet att utveckla din karriär utan också chansen att växa med företaget i denna expansiva fas. Vi har många spännande projekt och samarbeten på gång och kan erbjuda dig utmanande och utvecklande arbetsuppgifter samt en nyckelroll i företagets framtid.


Sök redan idag!
Är du intresserad av denna position? Skicka in ditt CV och några rader om dig själv till ansokan@svenskenergideklaration.se.
OBS! Skriv tjänsten du söker i ämnesraden
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Energitekniker - Stockholm

Läs mer Jan 15
Vill du vara med på vår spännande resa att utveckla och förstärka våra energitjänster? Värderar du också miljön högt och vill jobba med projekt som främjar energi- och hållbarhetsarbete hos oss och våra kunder? Sök till oss!

Tjänsten

L&T utför ett systematiskt energiarbete där vi löpande följer upp, kontrollerar och optimerar energianvändningen i våra kunders fastigheter.

Som Energitekniker arbetar Du praktiskt med att optimera energianvändningen i byggnader och dess tekniska system, som värme, ventilation och kyla. Detta för att säkerställa ett gott inomhusklimat samt reducera byggnadernas energianvändning. Du arbetar även med att genomföra inventeringar, utredningar samt ta fram energibesparande åtgärdsförslag. Arbetet utförs både ute på plats i fastigheterna samt från kontoret.

Då en stor del av L&T´s verksamhet bedrivs inom området fastighetsdrift så kommer ett stort fokus i rollen ligga på att hjälpa våra fastighets- och drifttekniker med energioptimering och felsökning ute i deras fastigheter. Det kommer även att förekomma mycket kontakt med kunder och hyresgäster när Du är ute på plats i fastigheterna så det är viktigt att Du har en god social förmåga och tycker om att arbeta tillsammans med och stötta dina kollegor och kunder.

Som energitekniker kommer Du att tillhöra L&T´s Energigrupp som består av ca tio specialister/ingenjörer med olika specialistkompetenser inom energi och teknik. Då energi är ett hett område finns bra utvecklingsmöjligheter för dig som är driven och intresserad.

Placering är på vårt huvudkontor i Solna/Stockholm alternativt på vårt kontor i Sköndal/Stockholm. Då vi är ett rikstäckande företag förekommer resor i hela landet men främst inom Stockholmsområdet.

Kvalifikationer

• Relevant utbildning inom energi- eller fastighetsteknik.
• Erfarenhet av energioptimering i fastigheter.
• Erfarenhet av arbete som energitekniker, drifttekniker, driftingenjör eller likande.
• Kunskap om fastighetstekniska system, som värme, ventilation och el.
• Kunskap om styrsystem/SCADA-system för fastigheter.
• Kunskaper inom vanligt förekommande IT-system.
• B-körkort

Meriterande

• Kunskap inom styr- och reglerteknik
• Kunskap inom mätteknik för el, VS och ventilation
• Certifierad energiexpert
• Erfarenhet av arbete i program för energiuppföljning t ex Momentum RC eller Vitec.



Din profil

Du passar bra in i vår företagskultur om du är serviceinriktad, håller vad du lovar, är kommunikativ samt utför ditt arbete med en stor entreprenörsanda. Vidare bör du ha ett strukturerat arbetssätt och vara lösningsorienterad. Du är driven, har en hög energinivå och är bra på att prioritera.

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterande chef Christer Lundkvist 072 204 25 88

Ansök nu

Fan expert for an R&D project

Läs mer Sep 18
We are searching for a person with senior experience to be involved in an in house project, developing an electrical fan solution. This project is in the R&D Stage.
Specifications and demands, development and testing of the fan and its closest environment are the areas that will form a key part of the work.
The role would be to support the project with your knowledge and experience as an technical expert for the development of the fan. You will guide designers, engineers, and testing to find the best way forward.
The work will be a part time effort for about 6 months, with a possibility to extension.
Qualifications and Skills:
• Experience of smaller radial fans fitted within home products for everyday use
• Experience of flow, acoustic and vibration optimization design work
• Experience of optimization work by simulations as CFD and FEM
• Experience of demands for testing and verification
• Experience of test and verification methods
• Experience of regulation and standards
• Experience of different ways to control, read and communicate with the fan.
This is a part time position and based in Solna - Stockholm.

Ansök nu

Projektledare Förstudier stationer

Läs mer Aug 9
Duration: 01-Oct-2023 – 30-Sep-2025
Startdatum 1 oktober 2023 – 2025

Till vår beställare – myndighet i Sundbyberg söker vi en person med hög kompetens och utbildning inom aktuellt område. Minst 10 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet. Är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Tar ansvar samt kan leda en större grupp av experter. Kan arbeta självständigt.

Uppdragsbeskrivning
Som projektledare för förstudier ansvarar du för att driva utredningar och förprojekteringar för tidiga skeden i anläggningsprojekt i det svenska transmissionsnätet. Resultatet ligger sedan till grund för upphandling och genomförande. Du tar också fram underlag för inriktnings- och investeringsbeslut samt ansvarar för att avtal upprättas med andra nätägare. Under uppdragstiden kommer du troligtvis att arbeta i ett flertal utredningar av varierande storlek.
Uppdraget avses att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning i det löpande arbete som utförs). Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av beställaren.
Du kommer att jobba med förstudier för stationsprojekt men även andra typer av anläggningsprojekt kan komma att bli aktuella.

Arbetsuppgifter
Som projektledare för förstudier ansvarar du för att leda och koordinera förstudien med dess ingående delar.
Du kommer att planera, leda, koordinera och följa upp arbetet i projektarbetet för att säkerställa samordning mellan olika delutredningar. Du leder en grupp av experter med syfte att definiera behov, projektomfattning, tidplan för genomförande, framkomlighet för möjliga ledningssträckningar, mark- och tillståndsfrågor, stationsutformning, stationsplacering och identifiera risker. Du kommer att ansvara för byggarbetsmiljösamordning i planeringsskedet (BAS-P) samt säkerställa att frågor om anläggningssäkerhet, miljöpåverkan, avbrott i transmissionsnätet, mm är utredda. I arbetet ingår även kontakter med externa parter och att leda arbetet med att teckna nödvändiga avtal. Beroende på de aktuella projektets omfattning kan arbetet vara av såväl mer övergripande projektledande karaktär som mer tekniskt orienterat med anläggningsnära frågor. Du behöver även kunna ta dig till anläggningsplatser med bil.
Beställarens lokaler är i Sundbyberg, du kan erbjudas att jobba på annan ort förutsatt att du infinner dig på kontoret i Sundbyberg på 2h under arbetstid, vardagar. För att jobba hos beställaren utförs säkerhetsprövning då du kan komma i kontakt med hemliga uppgifter. Ditt uppdrag kan ej påbörjas innan klartecken givits.

Krav
Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
Konsulten skall ha högskole- eller universitetsutbildning 120p/180hp inom energiteknik eller elkraft alternativt genomförd gymnasieutbildning inom naturvetenskap/teknik och minst 3 års arbetslivserfarenhet av elkraft.
Konsulten skall ha genomgått ESA-utbildning enligt branschpraxis, lägst nivå ESA fackkunnig. Kursintyg skall bifogas anbudet och måste vara giltigt.
Konsulten skall ha genomgått BAS-P/U-utbildning som max får vara två år gammal. Alternativt skall kurs vara inplanerad och genomförd senast 2 månader efter uppdragsstart.

Kompetens och erfarenhet
Minst 10 års arbetslivserfarenhet av elkraftsprojekt med arbetsledande ansvar som projektledare/utredningsledare.

Meriterande
Minst 5 års erfarenhet av att jobba med tekniskt utredningsarbete inom elkraft
Minst 2 års erfarenhet av att jobba med projekt med gasisolerade ställverk på minst 130 kV

Personliga egenskaper:
God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
Arbetar självständigt och målinriktat
Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
Förmåga att arbeta i grupp


Antal konsulter som efterfrågas till uppdraget: 3
Uppdragets längd: 3 år.
Krävs beredskap?: Nej
Möjlighet till distansarbete: Ja
Omfattning distansarbete: 50%
Inställelsetid vid behov: 2h
Arbetstimmar per vecka: 40.00h
Resor kan förekomma i uppdraget
Placeringsort: Sundbyberg

Ansök nu

Sektionschef inom infrastruktur, energi och industri

Läs mer Jul 24
Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
AFRY arbetar med den industriella omvandlingen till förnyelsebar energi och ett hållbart samhälle. Vi hjälper svensk industri att planera och utveckla fossilfria stålverk, bygga framtidens batterifabriker samt förnyelsebar energi i form av vindkraftverk och solenergiparker. Vi arbetar självklart med de stora infrastrukturprojekten såväl som mindre stadsutvecklingsprojekt i kommuner. Vi vill nu förstärka oss inom dessa områden.
Vi är samhällsbyggare som älskar att driva projekt. I Stockholm är vi idag drygt 180 drivna projekt- och byggledare. I vårt arbete leder vi bygg- och anläggningsprojekt med hela AFRYs (tidigare ÅF och Pöyry) kompetens i ryggen. Totalt har AFRY 19 000 medarbetare i 50 länder.


Jobbeskrivning


Vill du jobba med de bästa? AFRY satsar på infrastruktur i Stockholm.
AFRY Project Management söker Sektionschef inom infrastruktur, energi och industri.
Project Management levererar projekt- och byggledningstjänster inom infrastruktur, energi och industri. Vi leder projekt genom hela processen, från projektutveckling till planeringsskedet, genom byggnadsfasen och vidare till driftskedet. Våra kunder finns såväl i offentlig sektor som i det privata näringslivet och finns inom statliga verk, kommuner, industri, energibolag och andra privata företag.
I rollen som Sektionschef inom Civil Sthlm ingår att tillsammans med Regionchef ansvara för att utveckla och driva sektionens och AFRYs verksamhet framåt. Du har resultat- och personalansvar för din sektion. I ditt ansvar ingår också att hantera den dagliga verksamheten och eftersom vi är i ett expansivt skede handlar det mycket om rekrytering och utveckling av dina medarbetare. Du kommer också vara ansvarig för affärsutveckling samt försäljning och kundkontakter inom ditt område.
Vi ser ett stort behov av vår kompetens, inom exploatering och stadsutveckling men också inom omställningen till förnyelsebar industri och energi. Vi behöver därför rekrytera och förstärka oss inom dessa områden.
Din chefsroll kombinerar du med att driva projekt som konsult. Du är därför på olika sätt involverad i projektledning, byggledning, projekteringsledning och rådgivning i olika roller.
Vi söker en Sektionschef för placering i Solna eller Högersten-Liljeholmen.


Kravspecifikation


Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga! Vi tror att du har väl utvecklade ledaregenskaper tillsammans med en affärsorienterad ledarstil och god kommunikativ förmåga. Du har ett stort intresse av att utveckla såväl människor som projekt och att bidra med din erfarenhet till vår verksamhet.
Vi ser gärna att du har minst 10 års erfarenhet av ledarskap inom samhällsbyggnad, bygg och anläggning eller motsvarande inom industri- eller energibranschen. Vi tror att du har en bakgrund som beställare, konsult eller entreprenör i en roll som chef eller projektledare för större projekt. Du har högskole- eller civilingenjörsexamen med relevant inriktning alternativt annan högre utbildning som bedöms likvärdig.
Som person är du nyfiken, intresserad och har förmåga att engagera och motivera dina kollegor. Du drivs av att utveckla affärer och projekt samt har ett etablerat nätverk i branschen. Du trivs i en miljö som är i förändring som präglas av en stark tillväxt och mycket kundkontakt. Du är bekväm i ledarrollen, social och naturligt affärs- och kundfokuserad och ser möjligheter att göra affärer inom området.
Det är meriterande om du har erfarenhet från projekt med hållbarhetsprofil såsom hållbar kravställning i upphandling, cirkulära materialflöden i byggprojekt etc.
Svenska språket måste kunna hanteras flytande i tal och skrift. (Swedish language must be handled fluently in speaking and writing.)


Ytterligare information


Du får en möjlighet att påverka samhällsbyggandet och den tekniska utvecklingen i branschen genom samarbete för att hitta de bästa lösningarna. Vi erbjuder dig nya karriärmöjligheter och kompetensutveckling på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.
Vi som arbetar på AFRY drivs av samhällsutveckling och arbetar aktivt med att främja jämställdhet, jämlikhet och mångfald, vilket vi vet kommer göra oss ännu starkare, mer produktiva och framgångsrika. Tillsammans strävar vi efter att fortsatt bygga en dynamisk och kreativ arbetsplats där varje individ kan bidra med sin unika kompetens, bakgrund och erfarenhet.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetenser som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-08-31. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktuppgifter för frågor:
Glenn Karlsson, Market Area Manager
Glenn.Karlsson@afry.com
+46105052643
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Riksbyggen Ek För

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Riksbyggen Ek För .

Cash manager

Fondförvaltare/Portföljförvaltare
Läs mer Dec 22
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!


Cash Manager - Riksbyggens Internbank

Riksbyggen har börjat en ny resa, vill du vara med?

”Efter att vi under året slutförde delningen av Riksbyggen och Unobo har vi hamnat i en situation med nya möjligheter och utmaningar när det gäller finansieringen av våra projekt. Nu tar vi nästa steg och skapar en Internbanksfunktion för att stötta våra affärsområden på bästa sätt med finansiering”

Robert Söderhjelm CFO

Om oss


• Riksbyggen har 300 kontor och verksamhet på mer än 430 orter över hela landet.
• Sammantaget förvaltar vi över 200 000 bostadsrätter i över 4 300 bostadsrättsföreningar, varav drygt 1 700 är andelsägande föreningar.
• Vi förvaltar mer än 100 000 hyreslägenheter runt om i Sverige.
• Vi har även ett stort antal kommersiella och offentliga fastighetsägare som kunder.
• Vi har cirka 20 000 förtroendevalda och nära 3 000 anställda (2020 års siffror).

Om tjänsten 

Internbanksfunktionen på Riksbyggen är under bildande och det kommer vara en liten funktion med kontakter in på alla affärsdrivande enheter. Din roll kommer att vara planering av vår likviditet genom att interagera tillsammans med våra affärsområden som driver projekt samt att samordna information om våra förväntade betalströmmar till en likviditetsprognos.

Våra interna och externa affärer kommer att hanteras i ett för ändamålet särskilt system som i sin tur föder bokföringen med bokföringsunderlag. Här kommer du ha en viktig roll att hålla ordning och redan samt ta ut information och bygga rapporter för att ge ledningen överblick.

De externa kontakterna kommer primärt vara med Riksbyggens bankkontakter och inte minst vår husbank där vi har en cashpool lösning.

Riksbyggens kunder är även föreningens ägare.

Vårt erbjudande

Vi är en del av samhällsbyggandet och har mycket höga ambitioner inom hållbarhet. Vi sitter i moderna lokaler på Kungsbron mitt i centrala Stockholm och kan överväga annan placeringsort för rätt kandidat.

Riksbyggen har naturligtvis kollektivavtal med tillhörande tjänstepension samt olika personalförmåner såsom Friskvårdsbidrag exempelvis.

Din profil

För att lyckas i denna roll tror vi att du har:


• Universitets- eller högskoleutbildning samt examen inom ekonomi eller liknande.
• 2-5 års arbetslivserfarenhet med anknytning till systemstöd inom treasurysystem eller likviditetsprognostisering eller kanske hos en finansiell aktörs tradinggolv eller i en konsultroll
• Goda eller mycket goda kunskaper i office (framförallt då i Excel), det är meriterande men erfarenheter av något BI verktyg såsom MS Power BI eller Tableau.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Som person har du lätt för att samarbeta, är strukturerad och kvalitetsmedveten. Vi värdesätter egenskaper som kommunikativ, stort engagemang, flexibilitet och personlig integritet. Vidare tror vi att du har ett intresse för det personliga mötet.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.  

Vill du göra skillnad med oss?

Kontakt och ansökan

Har du frågor eller funderingar gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta CFO Robert Söderhjelm via mejl till  robert.soderhjelm@riksbyggen.se

Din ansökan ska bestå av CV och personligt brev som skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 2022-01-23. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!




Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w

Ansök nu

Jurist fastighetsrätt

Fastighetsjurist
Läs mer Dec 20
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!


Riksbyggen söker en jurist med inriktning på fastighetsrätt med uppdraget att stötta vår organisation i verksamhetsnära frågor kopplade till byggnation av nya bostäder upplåtna med bostadsrätt, äganderätt, hyresrätt eller kooperativ hyresrätt. Du kommer även att fungera som affärsområdesledningens förlängda arm i vissa frågor.

Centralt stöd har som uppdrag att stötta Affärsområde Bostadsorganisation, uppdelade på 2 regioner, i bl.a. verksamhetsnära frågor kopplade till förvärv av mark, projektutveckling, samt byggnation av nya bostäder upplåtna med bostadsrätt, hyresrätt, äganderätt eller kooperativ hyresrätt. Det centrala stödet består idag av ca 20 personer, fördelat på 4 enheter (Försäljning och Affärsutveckling, Affärsstöd, Controller och Produktion), varav enhet Affärsstöd omfattar 11 personer. På enheten arbetar bla specialister inom byggekonomi, juridik och lantmäteri och dessa svarar främst för specialistkunskap inom fastighetsrätt/ affärsjuridik, entreprenadjuridik, lantmäterifrågor och byggekonomi. Enheten tillhandahåller även viss intern utbildning inom de olika specialistområdena. Medarbetarna på centralt stöd jobbar ofta i team.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;
•  Upprätta och/ eller genomföra granskning av avsiktsförklaringar, köpekontrakt, aktieöverlåtelseavtal m.m. Genomföra granskning av markanvisningsavtal, exploateringsavtal mm.

Ge löpande rådgivning till regionerna avseende frågor kopplade till försäljning av bostäder, inbegripande mallar som exempelvis förhandsavtal och upplåtelseavtal, samt juridiska frågor kopplade till vår försäljningsprocess.
•  Ge löpande rådgivning till regionerna men även i vissa fall till andra enheter inom Riksbyggen avseende avtalsrättsliga frågor
•  Upphandla juridiska konsulter i samband med tex en omfattande fastighetstransaktion.
•  Bistå vid hanteringen av tvister.
•  Genomföra internutbildning inom avtalsrätt och fastighetsrätt.
•  Bevaka gällande lagstiftning och praxis med koppling till fastighetsrätten.
•  Svara på remisser med koppling till fastighets- och avtalsrättsliga frågor.
•  Finnas tillgänglig som stöd för de olika råd/nätverk som finns kopplade till Riksbyggens olika processer
•  Löpande uppdatera/revidera Riksbyggens mallavtal kopplade till förvärv och försäljning av fastigheter mm.
•  Vara Affärsområde bostads GDPR ansvarig 

Vi söker dig som är examinerad jurist eller motsvarande, samt har minst fem års erfarenhet som jurist inom fastighetsrätt och kunskap inom GDPR. Du har erfarenhet från fastighets-/byggbranschen eller från att ha arbetat med detta på affärsjuridisk byrå. Du får gärna även ha kunskap rörande hyresjuridik. Som person är du strukturerad, ansvarsfull och kommunikativ. Du tycker om att arbeta självständigt men även i grupp och har en positiv inställning. Vidare är du en person som kan ta egna initiativ samt alltid är engagerad och följer upp de ärenden som du är delaktig i. Du har en helhetssyn och förståelse för hela processen. Förmågan att se möjligheter till utveckling, både ur ett kundperspektiv och internt hos Riksbyggen ser vi som framgångsfaktorer.

Tjänsten är placerad på Riksbyggens huvudkontor, Kungsbron 21 i Stockholm. Resor i tjänsten kan förekomma.

Riksbyggen erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande hos en av Sveriges största byggherrar och fastighetsförvaltare. Engagemang, ansvar, förtroende och samarbete är Riksbyggens hörnstenar.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Frågor kring tjänsten, kontakta enhetschef Emma Willcox, telefon 08-6984246.

Din ansökan skickar du till oss senast den 16 januari 2022 via www.riksbyggen.se: http://www.riksbyggen.se/jobb-och-karriar/lediga- tjanster/. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag 




Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w

Ansök nu

Projektekonom ombyggnad

Fastighetsekonom
Läs mer Dec 14
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!


Vi söker nu en projektekonom till affärsområde Fastighetsförvaltning Ombyggnad. Ombyggnadsaffären är ett tydligt satsningsområde med tillväxtambitioner så vill du vara med och växa med oss så sök!

Har du erfarenhet av att arbeta som ekonom inom fastighet- eller byggbranschen? Är du van vid att driva affären framåt i projekt samt stötta dina projektledarkollegor i ekonomifrågor? Är du en social och förtroendeingivande person som arbetar proaktivt med riskanalyser? Då är det kanske dig vi söker för den här tjänsten!

Vad ska du göra?
Som projektekonom hos Riksbyggen har du en viktig och variationsrik roll inom ombyggnadsaffären.

Du har ett nära samarbete med projektledare i ombyggnadsprojekt och stöttar dessa i ekonomiska frågor i projekten exempelvis i form av prognostisering av projekt. Emellanåt behandlar du frågeställningar som rör moms-, finansierings- och skattefrågor, även om det inte tillhör de dagliga arbetsuppgifterna.. Som projektekonom bevakar du proaktivt projektets ekonomi, hanterar balans- och resultaträkning. Du gör analyser, tar fram nyckeltal och rapporter samt uppföljning och slutredovisning av projekten. Tillsammans med övriga ekonomer utvecklar du den ekonomiska processen inom ditt affärsområde och arbetar emellanåt med specifika utvecklingsprojekt beroende på verksamhetens utvecklingsbehov.

Du kommer att ha din placering på Kungsbron Stockholm och rapporterar till Affärschef Ombyggnad.

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi och har erfarenhet av att arbeta med redovisning, budget-, planerings- och uppföljningsfrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete på ett bygg- eller fastighetsbolag. Det är även meriterande om du har arbetat med bostadsrättsföreningar och har kunskap om bygg- och fastighetsekonomi. Detta är inte ditt första jobb utan du har minst 2-3 års erfarenhet från tidigare roller.

Som person är du noggrann, strukturerad, tar egna initiativ och har en högt utvecklad känsla för kvalitet. Du är en kommunikativ och pedagogisk person som är van vid att skapa goda relationer och som kan hitta nya vägar för samarbete och samsyn. Vi tror att en av dina drivkrafter är att tillsammans med dina kollegor gå mot gemensamma mål och resultat. Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, framförallt i Excel är ett krav.

Vad erbjuder vi dig?
Riksbyggen är ett rikstäckande och ekonomiskt välmående företag med en verksamhet som bygger på starka värdegrunder. För att trivas bör du dela dessa grundläggande värderingar som bygger på samhällsutveckling, att sätta människor i centrum och att verka för en hållbar utveckling.

Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat, med möjlighet till kompetensutveckling och stor möjlighet att vara med och påverka. Riksbyggen erbjuder goda karriärmöjligheter internt.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.  

Kontakt
Vid frågor kontakta Alexander Eklöw på telefon 073-0757808

Din ansökan skickar du till www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast söndagen den 7 januari 2022. Dock kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så dröj inte med ansökan!




Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w

Ansök nu

Reparatör vikariat

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Dec 21
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!


Riksbyggen söker en reparatör till Stockholm.

Vad ska du göra?
Din uppgift är i huvudsak att självständigt eller i grupp svara för sedvanligt felavhjälpande underhåll och reparationer efter felanmälan. Utöver felanmälningar beställer boende och kunder mindre tjänster som av olika slag som reparationsuppdrag i bostäder och lokaler även det ingår i uppdraget att hantera. Löpande kontakter med boende, kunder och entreprenörer är därmed en väsentlig del av arbetsuppgifterna. Även hanteringen av inköp av förbrukningsmateriel och vård av egen arbetsutrustning.

Tjänsten som reparatör är ett varierat och fritt arbete under eget ansvar. I ditt dagliga arbete ingår bland annat: 


• Sedvanligt underhåll efter felanmälan
• Felsökning
• Reparationer inom el, bygg, VVS även mindre ventilationsarbeten
• Proaktiva förslag till kunder

Du arbetar i mobiltelefonen med att ta emot och avrapportera ditt arbete. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor och du förväntas att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du planerar själv din arbetsdag tillsammans med dina kollegor och din arbetsledare.

Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, prestigelös och hjälpsam. Vi vill att du har förmågan att se och bemöta våra kunders behov. Vi vill att du ska vara med lagspelare som ställer upp för dina kollegor. Du ska ha ett positivt förhållningssätt till ditt arbete, våra kunder och dina arbetskamrater. Det är även viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vi tror att du har gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning med inriktning mot fastighetsdrift eller förvaltning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete. Meriterande är om du har yrkesbevis/certifikat inom bygg, vvs eller el.

Då datorn och mobilen är ett naturligt inslag i arbetet för alla anställda på Riksbyggen ser vi gärna att du har viss datakunskap och kan hantera datorn i jobbet. Du kommer också att ges möjlighet att utveckla dina kunskaper genom interna utbildningar.

Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig 2022-01-01 – 2022-08-31 med goda möjligheter till förlängning. Tjänsten är placerad i Stockholm men arbete på även andra orter inom marknadsområdet kan förekomma.

Tjänsten kräver B- körkort.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. 

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 2021-12-31. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök idag!

Vid frågor kontakta gruppchef Tohir Hasanov, tohir.hasanov@riksbyggen.se




Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w

Ansök nu

Receptionist

Kontorsreceptionist
Läs mer Dec 1
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!


Inom Riksbyggen söker vi en receptionist, med placering på vårt kontor på Hammarby kaj, Stockholm. Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat, medmöjlighet till kompetensutveckling och stor möjlighet att vara med och påverka.

Vad ska du göra?
Som receptionist inom Riksbyggen arbetar du i en bred roll, med hög servicenivå och med en lösningsorienterad känsla. Tjänsten innefattar ett stort antal interna och externa kontaktytor. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär att bistå och bidra till att få servicefunktionerna inom kontoret att fungera. Arbetet innebär bl.a. besökshantering, postsortering, beställningar och nyckelhantering samt att bistå kollegorna på kontoret med hög service. Receptionen är hjärtat på kontoret dit alla ska kunna vända sig med sina frågor, problem eller behov.

Vem är du?
Har du en lämplig utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med inriktning mot kvalificerad administration och ekonomi? Du har tidigare erfarenhet av service och har en utpräglad servicekänsla, samt god administrativ förmåga. Du ska ha kunskaper i Officepaketet och god datorvana. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska.

Du bör ha en flexibel personlighet, med vana att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Som person är du social, framåt och har en naturlig fallenhet för att ge god service. Du behöver kunna hantera ett stundtals högt tempo och ha en god prioriteringsförmåga. Du är initiativtagande och proaktiv i ditt arbete samt att du ser vilka uppgifter som behöver göras. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Flexibilitet, fingertoppkänsla och ett lösningsfokuserat förhållningssätt är egenskaper som värderas högt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Hammarby sjöstad.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb och karriär senast 2021-12-26. Vi behandlar ansökningarna och gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Kontakt
Om du har frågor är du välkommen att kontakta marknadsområdeschef Daniel Gardelin, daniel.gardelin@riksbyggen.se




Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w

Ansök nu

Reparatör

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Dec 2
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!


Riksbyggen söker en reparatör till Stockholm.

Vad ska du göra?
Din uppgift är i huvudsak att självständigt eller i grupp svara för sedvanligt felavhjälpande underhåll och reparationer efter felanmälan. Utöver felanmälningar beställer boende och kunder mindre tjänster som av olika slag som reparationsuppdrag i bostäder och lokaler även det ingår i uppdraget att hantera. Löpande kontakter med boende, kunder och entreprenörer är därmed en väsentlig del av arbetsuppgifterna. Även hanteringen av inköp av förbrukningsmateriel och vård av egen arbetsutrustning.

Tjänsten som reparatör är ett varierat och fritt arbete under eget ansvar. I ditt dagliga arbete ingår bland annat: 


• Sedvanligt underhåll efter felanmälan
• Felsökning
• Reparationer inom el, bygg, VVS även mindre ventilationsarbeten
• Proaktiva förslag till kunder

Du arbetar i mobiltelefonen med att ta emot och avrapportera ditt arbete. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor och du förväntas att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du planerar själv din arbetsdag tillsammans med dina kollegor och din arbetsledare.

Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, prestigelös och hjälpsam. Vi vill att du har förmågan att se och bemöta våra kunders behov. Vi vill att du ska vara med lagspelare som ställer upp för dina kollegor. Du ska ha ett positivt förhållningssätt till ditt arbete, våra kunder och dina arbetskamrater. Det är även viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vi tror att du har gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning med inriktning mot fastighetsdrift eller förvaltning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete. Meriterande är om du har yrkesbevis/certifikat inom bygg, vvs eller el.

Då datorn och mobilen är ett naturligt inslag i arbetet för alla anställda på Riksbyggen ser vi gärna att du har viss datakunskap och kan hantera datorn i jobbet. Du kommer också att ges möjlighet att utveckla dina kunskaper genom interna utbildningar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm men arbete på även andra orter inom marknadsområdet kan förekomma.

Tjänsten kräver B- körkort.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 2021-12-16. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök idag!

Vid frågor kontakta gruppchef Leif Nilsson, leif.nilsson@riksbyggen.se




Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w

Ansök nu