Stockholm: Serviceinriktad redovisningsekonom - Deltid

Hitta ansökningsinfo om jobbet Serviceinriktad redovisningsekonom - Deltid i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-17 // Varaktighet: Heltid

Vi samarbetar just nu med en modern och nytänkande redovisningsbyrå som fokuserar på kvalité snarare än kvantitet.

Här får du möjlighet att arbeta med flera olika kunder och bredda dina kunskaper inom redovisning.

Du lägger själv upp tiden om du vill arbeta från ditt hemmakontor eller från deras nyöppnade kontor på Kungsholmen, men du får så klart goda möjligheter till stöttning från dina kollegor.



Uppdraget planeras tillsättas omgående och pågår i 6 månader, med goda möjligheter till förlängning.

Omfattningen är till en början på 50% men kan öka med tiden.

*Notera att vi inte tar emot underkonsulter för detta uppdrag.



Bolaget befinner sig i en expansiv fas och här ser vi gärna att du är med på resan!

Ansvarsområden:

Fokuset för denna roll är att du kommer sköta den bokföringen för ett antal bolag. På sikt kommer du även ges möjlighet att ta fullt ansvar för ett antal kunder och driva redovisningsprocessen för dina kunder.

Du kommer bland annat arbeta med löpande redovisning från ax till limpa, bokslutsarbete, inkomstdeklarationer, avstämningar samt löpande kontakt med interna och externa intressenter.



Om dig:



Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och gärna 3-5 års erfarenhet av en liknande roll. Du har ett genuint redovisningsintresse goda kunskaper inom aktuella regelverk. Därtill har du ett intresse för system och gärna erfarenhet av Fortnox och Visma sedan tidigare. Till sist har du en god kommunikationsförmåga på såväl svenska som engelska, i tal och skrift.

Som person har du en förmåga att sätta dig in i nya situationer på ett effektivt sätt. Du drivs av att arbeta flexibelt med breda kontaktytor. Därtill engageras du av att ha en ansvarstagande roll där du erbjuds möjlighet att utveckla och effektivisera rutiner och processer inom ditt område.

När du blir en del av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Sök idag!

Har du frågor om rollen kontakta gärna mig Matilda Zimdahl, Matilda.Zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningskonsult.

Accounts Payable Coordinator till Warner Music Sweden!

Läs mer Maj 6
Win-Win Interimsöker en Accounts Payable Coordinator tillWarner Music Sweden för ett spännande konsultuppdrag på 100 %i 12 månader med start omgående.
Om tjänsten
Warner Music Sweden är ett av Sveriges ledande musikbolag och en del av det globala musikbolaget Warner Music Group. Warner Music Sweden är det musikaliska hemmet för talanger, blivande stjärnor och legendariska artister. Här står musiken alltid i centrum! Warner samarbetar bland annat med svenska artister somBolaget, C.Gambino, Miriam Bryant och Roxette samt internationella artister som Benson Boone, Teddy Swims, Dua Lipa och Ed Sheeran.
Bolaget präglas av sitt engagemang för mångfald, rättvisa och inkludering – här vill man främja en kultur där alla kan finna tillhörighet, bidra och växa oavsett bakgrund. På Warner jobbar passionerade musikälskare, drivna marknadsförare och kreatörer, jurister och en tight ekonomiavdelning. Stämningen är familjär, framåtriktad och ambitiös. Förutom bra kollegor och ett spännande arbete innebär ett jobb på Warner en närhet till artister och musik samt tillgång till roliga events och konserter.
Nu söker Warner en vass ekonom med tidigare erfarenhet inom leverantörsreskontra samt god förståelse inom redovisning för ett konsultuppdrag på heltid i 12 månader med chans till förlängning. Här blir du en del av ett team på sju personer och du jobbar gentemot de nordiska länderna. Du kommer få en gedigen introduktion i din uppstart och har alltid kollegor nära dig som finns till för stöttning. Kontoret ligger centralt i Stockholm där du välkomnas till en avslappnad stämning i trevliga, fräscha lokaler.

Som konsult via Win-Win Interimoss erbjuds du:
En flexibel och modern arbetsgivare med din karriär och utveckling som främsta ledstjärna
Konkurrenskraftig timbaserad månadslön
En dedikerad konsultchef som stöttar dig löpande genom uppdraget


Arbetsuppgifter
Som Accounts Payable Coordinator hos Warnerär du en del av ett team på sju personer samt en av två medarbetare som jobbar inom leverantörsreskontra samtidigt som du samarbetar nära fler kollegor både i Sverige och de andra länderna. Rollen har ett fokus på leverantörsreskontramen du kommer även få möjlighet att jobba bredare och få vidgade ansvarsområden. Detta är en bred och varierande roll på ett företag där det händer mycket! I rollen har du ett huvudansvar över leverantörsreskontran för de nordiska ländernaoch kommer fungera som spindeln i nätet där du har en hel del kontakt med både externa leverantörer samt medarbetare internt, både lokalt och globalt inom koncernen.

Du kommer till exempel att:
Tillsammans med din kollega ansvara för hela leverantörsreskontran från ax till limpa där ni har hand om attestering samt laddar upp betalfiler och underlag
Ansvara för veckovisa betalningar
Ansvara för anläggningsregister
Hantera löpande bokföring
Vara delaktig vid månadsbokslut där du ansvarar för ett antal konton samt gör periodiseringar och reserveringar
Ansvara för att befintliga rutiner relaterade till inköpsprocessen efterföljs
Vara behjälplig vid internrapportering
Ansvara för att gällande processer efterföljs


Vi söker dig som:
Har cirka 3-4 års arbetslivserfarenhet inom redovisning och leverantörsreskontra från ett bolag där du fått hantera en bredd av relaterade arbetsuppgifter
Behärskar löpande bokföring och kontering på en god nivå
Har goda kunskaper i Microsoft Excel
Talar och skriver svenska och engelska på mycket god nivå


Som person ser vi gärna att du är strukturerad, noggrann och relationsskapande. Du är social, gillar att jobba i team samt sprider en positiv energi omkring dig!

Praktisk information
Start: Omgående
Placering: Centrala Stockholm
Anställningsform: Konsultuppdrag, 100%, 12 månader
Lön: Timbaserad månadslön

Vi tillämpar löpande selektering ochannonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval.

Om företaget
Warner Music Sweden AB är en del av det globala musikbolaget Warner Music Group. Den nordiska verksamheten har sitt huvudkontor i Stockholm. Med ett brett utbud av nya stjärnor och legendariska artister är Warner Music ett ledande musikbolag inom lokal samt internationell repertoar och arbetar genom flera internationella dotterbolag och licenstagare i fler än 50 länder.

Ansök nu

Redovisningskonsult

Läs mer Maj 3
FAMREV-Familjeföretagens Revisionsbyrå AB, i dagligt tal kallat Famrev är en revisionsbyrå som ligger på Östermalm. FAMREV grundades för 40 år sedan och har genom åren utvecklats till en modern byrå som säljer både digitala revisions- och redovisningstjänster. Våra kunder är till största delen mindre till medelstora företag. Läs mer på https://famrev.se
Vi söker nu en;
Erfaren Redovisningskonsult
Vi söker nu en erfaren redovisningskonsult att serva våra kunder. Du har ett stort intresse av att arbeta med redovisning och bokslut i en digital miljö samt förmåga att ge kunderna de konsultinsatser som behövs.
Arbetsuppgifterna består i att självständigt arbeta med löpande bokföring, löner, moms- och arbetsgivardeklarationer samt upprätta bokslut och deklarationer. Vi arbetar i Fortnox och Capego samt eftersträvar att varje konsult arbetar självständigt med eget kundansvar.
Vi är två påskrivande revisorer, Eva Hansen och Anna Nordberg, som driver byrån tillsammans vilket också gör att vi kan bidra med vår erfarenhet och därmed utvecklingsmöjligheter. I gruppen har vi mycket erfarenhet och kunskap. Att hjälpa varandra ser vi som en självklarhet.
Vi erbjuder
Det vi kan erbjuda är utvecklande och stimulerande arbetsuppgifter samt en balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar en hållbar arbetsmiljö. Fortbildning sker löpande, bl a genom de externa kurser vi årligen deltar vid.
Vårt kontor finns i nyrenoverade lokaler i två plan med Gärdet och Fältöversten som grannar. Tjänsten vi nu tillsätter ger dig möjlighet att bredda din erfarenhet som redovisningskonsult.
Tjänsten är heltid.
Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Karisma Rekrytering AB. Kontaktperson på Karisma är Agneta Ståhl som du når på telefon 0706-501940. Vi kommer att göra intervjuer fortlöpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansökan gör du enkelt direkt på hemsidan www.karisma.se dock senast den 3 juni 2024.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Matenco Group - Vikariat

Läs mer Apr 30
En av våra redovisningsekonomer går på föräldraledighet och vi söker nu hennes vikarie fram till september 2025. Vi söker en engagerad och driven Redovisningsekonom som är redo att kliva på en spännande resa i en växande industrikoncern.
Matenco grundades för mer än 40 år sen och har sedan dess utvecklats till en koncern som idag består av fem dotterbolag med en årlig omsättning om ca. 230 miljoner kronor. Vi är en industrikoncern i framfart som förvärvar och utvecklar små- till medelstora bolag inom tillverknings- och verkstadsindustrin. Genom att digitalisera, utmana gamla arbetssätt och utveckla traditionella industribolag skapar vi förutsättningar för att utveckla och modernisera svensk industri. Vi har ledande kunder inom branscher så som flyg, fordon och bioteknik.
Som Redovisningsekonom kommer du att spela en nyckelroll i vårt ekonomiteam, där du ansvarar för att säkerställa korrekt och effektiv redovisning för dotterbolagen.
Ansvarsområden:
Sköta den löpande bokföringen för flera av bolagen inom koncernen
Förbereda och genomföra månads- och årsbokslut
Ansvar för bolagens lönehantering
Effektivisera arbetssätt, processer och system

Vi ser gärna att du har:
Kvalificerad erfarenhet av självständigt redovisningsarbete
God förståelse för svenska redovisningsregler

För att trivas i rollen tror vi att du är:
Öppen för förändring och drivs av att effektivisera och förbättra arbetssätt
En fena på att organisera och prioritera ditt arbete
Kommunikativ och har lätt för att samarbeta

Placering: Tjänsten erbjuder möjlighet att arbeta från kontor i både centrala Stockholm, Jordbro, Sollentuna. Hybridlösning med ett par dagar i veckan på kontor och hemifrån är också möjligt.
Anställning:
Tjänsten är ett föräldravikariat med start så snart som möjligt, till och med september 2025.
Om Matenco Group
Matenco Group är en industrikoncern som består av fem industribolag; Matenco, Micromatic International, Naverviken Logistic, Toolus och Wiklunds Verktyg. Läs mer på matenco.se
Ansökan: Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 12 maj 2024. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi ser framemot din ansökan!
Har du frågor är du välkommen att kontakta Beatrice Birgersson; beatrice.birgersson@matenco.se

Ansök nu

Juniora redovisningskonsulter till växande Klara Consulting!

Läs mer Apr 24
Om bolaget och tjänsten
Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 400 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Till hösten söker vi fler juniora medarbetare som vill starta sin karriär hos oss. Så närmar du sig slutet av dina studier och vill ta första steget i din karriär inom redovisning? Då har du hittat rätt - detta är tjänsten för dig som vill utvecklas inom redovisning!Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och samtidigt ser till att ha riktigt kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och roliga team-aktiviteter.
Vi söker nu flera juniora kollegor som vill vara en del av vår tillväxtresa till flera avvåra affärsområden. Våra olika affärsområden jobbar bland annat mottjänstebolag, värdepappersbolag, fastighetsbolag och större koncerner. Vilket affärsområde du kommer tillhöra kommer att bestämmas under rekryteringsprocessen. Kanske finns det något affärsområde som lockar dig lite extra? Hos osskommer du få en stark grund inom redovisningmed stora utvecklingsmöjligheter och en tydlig karriärväg framåt!
Du erbjuds:
En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil

Arbetsuppgifter
I rollen som Junior redovisningskonsult kommer du under din första tid jobbamed leverantörsreskontrans flöde - och på sätt skapa en stabil grund för din fortsatta utvecklingsresa hos oss.Du kommer initialt att ansvara för leverantörsprocessen gentemot våra olika kunder och se till att våra kunder får bästa möjliga service. Du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor och har dessutom god stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra. Du kommer få lära dig alla delar inom leverantörsreskontranför attsedan snabbt växa i rollen som redovisningskonsulthos oss. Här är karriärvägarna många och detta är starten på din resa!Tjänsten innefattar, till en början, bland annat följande arbetsuppgifter:
Hantering av fakturaflöde i diverse system
Hantering av påminnelser och inkassokrav
Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund
Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontran
Hantering av mail, post och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial
Arbeta aktivt för att digitalisera vår process
Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi






Vem är du?
För att trivas i rollen är du en kommunikativ teamplayer som trivs i en miljö där man stöttar och hjälper varandra. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande.

Vi söker dig som:
Är nyexaminerad och har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från antingen YH eller universitet
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift


Det är extra meriterande om du:
Om du har en eftergymnasialutbildning med inrikning mot redovisning eller fastighetsekonomi
Har tidigare erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra via praktik eller sommarjobb
Har tidigare erfarenhet av arbete inom ett serviceyrke
Har tidigare erfarenhet av Fortnox


Låter detta som du? Sök rollen redan idag och bli vår nya juniora redovisningskonsult och påbörja din resa till en av organisationsens nyckelspelare!

Praktisk information
Start: 2a september
Placering: Stockholm, hybrid
Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning
Lön: Fast enligt överenskommelse
Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på lina.granastedt@klaraconsulting.se

Om Klara Consulting
Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 400 medarbetare och har kontor i runt om i landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.
För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

Ansök nu

Redovisningsekonom på interimuppdrag till iKredit ????

Läs mer Apr 17
Om tjänsteniKredit är ett kundfokuserat och affärsdrivet bolag i finanssektorn som med unikt utformade finansieringslösningar erbjuder leasing, hyra, lån och avbetalningstjänster till både slutkunder och leverantörer. Med ett nära samarbete med banker, finansinstitut och försäkringsbolag möjliggörs dessa lösningar och kunderna erbjuds investera i den bästa utrustningen utan att binda kapital eller försämra sina nyckeltal.
Hos iKredit erbjuds du möjlighet att komma in i ett familjärt bolag med 10 personer som är vana att tänka utanför boxen och drivs av en stark teamkänsla. Du får arbeta med kompetenta kollegor som har lång erfarenhet inom finansiering, kreditgivning, ekonomi, administration, försäljning, bank, riskkapital och entreprenörskap. Som en väldigt entreprenöriell roll, med fokus på teamarbete snarare än individualism, kommer du erbjudas en stor frihet under ansvar avseende exempelvis arbetsplats och arbetstider.

Dina framtida arbetsuppgifterVi söker nu en Redovisningsekonom som vill bli iKredits långsiktiga partner och stötta dem i arbetet med redovisningen ca20 timmar i veckan. I bolaget finns även en administratör som hanterar fakturering och reskontra, därefter tar du över och jobbar bland annatmed den löpande bokföringen, upprättar resultat- och balansrapporter samt bokslut. Rollen innefattar även en del lönehantering där det är möjligt att ta in extern hjälp vid frågor, därmed ser vi det som en fördel om duhar arbetat med löner tidigare.Därtill finns företagets Co-founder och CFO nära till hands för att stötta dig i ditt arbete.Med tiden kan rollen även utvecklas till att innefatta stöttning i andra administrativa uppgifter.
Vi söker dig som har
Erfarenhet från en liknande roll där du har hanterat all ekonomi inom företaget, från löpande bokföring till årsbokslut
Förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt

Vi ser det som meriterande om du
Erfarenhet av lönehantering
Har eget företag att fakturera

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi söker vi dig som är ansvarstagande, samarbetsvillig samt noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Täby
Omfattning: Deltid, ca 50%
Anställningsform: Konsult
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller.
Om företagetiKredit är ett kundfokuserat och affärsdrivet bolag i finanssektorn som erbjuder leasing, hyra, lån och avbetalningstjänster till både slutkunder och leverantörer. Deras personliga engagemang och genuina intresse gör tydliga avtryck i kundfokus, affärsförståelse, flexibilitet och kreativitet. Genom att på djupet förstå varje enskild affär skapar iKredit hög kundnytta och förutsättningar för nöjda kunder, leverantörer och finanspartners.

Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Wise Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Wise Professionals AB .

Ekonomiassistent Stockholm!

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 15
Är du en noggrann och driven ekonomiassistent?

Vi söker en interim ekonomiassistent för ett konsultuppdrag med start den 5:e augusti 2024 och som pågår till september 2025, placerat i centrala Stockholm, Norrmalm.

Om rollen

Som ekonomiassistent på reskontran kommer du att ha ansvar för att hantera och upprätthålla alla kund- och leverantörsfakturor och betalningar inom bolaget. Ditt arbete är avgörande för att säkerställa korrekta, effektiva och tidsenliga betalningar enligt bolagets riktlinjer och policyer samt bokföringslagen.

Arbetsuppgifter

Kund- och leverantörsreskontra: Granska, registrera och kontera fakturor i Maconomy. Säkerställa att betalningar sker enligt tidsplan och följer attestflödet.

Leverantörsregistrering: Granska och registrera nya leverantörer i Maconomy. Verifiera att leverantörerna är registrerade för F-skatt och moms.

Processförbättring: Initiera och hantera utvecklingen av kund- och leverantörsreskontran för att skapa en så effektiv funktion som möjligt.

Support: Vara en central kontaktpunkt för kund- och leverantörsfrågor inom organisationen och ge support och vägledning vid behov.

System:

Readsoft Online

Readsoft Fakturaportalen

Maconomy

Om dig

Vi söker dig som har cirka 3-5 års erfarenhet som ekonomiassistent. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har erfarenhet av att arbeta med större affärssystem och goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Erfarenhet av Maconomy är ett plus. Du är en framåtlutad person som trivs i en växande organisation.



Sök idag!

Har du frågor om rollen kontakta Matilda Zimdahl, Matilda.Zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Ansök nu

Administratörer till The Pace

Backofficepersonal
Läs mer Dec 18
Vi vill göra dig uppmärksam på att det här är en annons där du har möjlighet att anmäla ditt intresse för att arbeta som konsult via The Pace i Stockholm. Annonsen är inte kopplat till något skarpt uppdrag.

Är du redo för din nästa utmaning i arbetslivet? Vi arbetar med roller brett inom administration i olika branscher och vill komma i kontakt med dig som är nyfiken på ett nytt arbete. På The Pace erbjuder vi både korta och längre konsultuppdrag där du som konsult är anställd hos oss men arbetar dagligen ute hos någon av våra kunder. Som konsult har du nära dialog med en konsultchef där ni har kontinuerliga uppföljningar under uppdragets gång.

Ett urval av roller vi arbetar med:

Office Coordinator
Office Manager
Koordinator
Administratör
Executive Assistant


Ett urval av branscher vi arbetar med:

Bank och finans
Branschorganisationer
Retail
Läkemedelsbranschen
Byggbranschen






Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet inom service, administration och/eller support och som är redo för nya erfarenheter. Som person är du framåt, driven och nyfiken samt har goda systemkunskaper och har lätt för att sätta sig in i nya system.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och konsultchef Philip Alfredsson (philip.alfredsson@thepace.se)

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Lönespecialist med kunskap inom redovisning

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Maj 17
Nu söker vi dig som vill vara med på en spännande resa hos vår kund! Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid. Uppdragets start är i början av augusti och sträcker sig cirka ett år fram. Kunden sitter centralt i Stockholm och tillämpar en hybridslösning.

*Notera att vi inte tar emot underkonsulter för detta uppdrag.

Ditt uppdrag:

Nu har du chansen att ta dig an ett långt roligt uppdrag som Lönespecialist med ekonomi inriktning. Du kommer främst att ansvara över bolagets löner i SD Worx tillsammans med två kollegor och samarbeta tätt ihop med ekonomi. I rollen som Lönespecialist kommer du också att vara behjälplig med bolagets redovisning. Tillsammans kommer ni att driva utvecklingen framåt och säkra kvaliteten i processerna.

Exempel på arbetsuppgifter:

Löpande redovisning för moderbolag och dotterbolag: Ansvara för att hantera och sammanställa redovisningen inom koncernen.
Momsdeklaration: Förbereda och lämna in momsdeklarationer, säkerställa korrekt beräkning och inbetalning av moms.
Lönehantering: Kvalitetssäkra löneprocessen, inklusive löneberäkningar och utbetalningar enligt gällande lagar och företagspolicyer.
Processförbättring och effektivisering.


Din bakgrund

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom lön och redovisning. Du bör ha erfarenhet av redovisning från ax till limpa och en god förståelse för hela löneprocessen. Erfarenhet av flera olika kollektivavtal samt pensions- och försäkringsadministration är meriterande. Vi ser gärna att du är duktig på Excel och en initiativtagande person som trivs med förändring och att arbeta i ett tillväxtbolag. Meriterande om du har erfarenhet av kundens lönesystem SD Worx.


När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är kandidatspecialist Emma Gärdebäck (emma.gardeback@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Redovisningskonsult - Stockholm!

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 15
Vi söker en erfaren redovisningsekonom för ett expansivt tjänstebolag inom management och IT med en central placering i Stockholm City, Norrmalm.

Bolaget befinner sig just nu i en stor förändring och vi ser gärna att du vill vara med på resan!

Efter avslutad provanställning erbjuder vi en tillsvidareanställning som konsult hos oss på Eqonomy. Detta ger dig möjlighet att bygga din kompetens och ditt nätverk inom olika branscher och uppdrag.

*Notera att vi inte tar emot underkonsulter för detta uppdrag.



Placering: Stockholm City, Norrmalm

Startdatum: 5:e augusti 2024

Varaktighet: Till september 2025

Om rollen:



Som redovisningsekonom är din huvudsakliga uppgift att hantera och sammanställa redovisningen för de enskilda juridiska enheterna (dotterbolagen) inom koncernen. Du kommer också att ansvara för momsdeklarationer och årsredovisningar för dessa enheter, och därigenom spela en nyckelroll för att säkerställa korrekta finansiella rapporter och efterlevnad av regelverk och standarder.



Ansvarsområden:


Redovisning för moderbolag och dotterbolag:

Du kommer att ansvara för att hantera och sammanställa redovisningen för de olika bolagen inom koncernen. Det är av yttersta vikt att redovisningen är korrekt och följer interna riktlinjer och externa krav.




Momsdeklaration:

Du förväntas förbereda och lämna in momsdeklarationer för de juridiska enheterna i enlighet med gällande lagar och föreskrifter. Detta inkluderar att säkerställa korrekt beräkning av moms samt att rapportera och betala in moms i tid.




Årsredovisningar:

Ansvar för att förbereda och sammanställa årsredovisningar för de juridiska enheterna. Detta innefattar att samla in och konsolidera finansiell information, upprätta balansräkningar, resultaträkningar och tillhörande noter i enlighet med lagkrav och koncernens riktlinjer.




Effektiviseringsprojekt:

Genomförande av effektiviseringsprojekt inom redovisningen för att förbättra processer och öka produktiviteten. Detta kan innebära identifiering och implementering av automatiserade lösningar för rutinmässiga uppgifter samt utveckling och optimering av arbetsflöden.




Support till dotterbolagen:

Fungera som en central kontaktpunkt för dotterbolagen avseende redovisningsfrågor och ge support och vägledning vid behov.




Projektredovisning:

Uppföljning av projekt för att säkerställa korrekt fördelning av intäkter och kostnader mellan bolagen och konsulter.




Hantering av slutavräkning:

Tillsammans med löneavdelningen hantera beräkning och säkerställa slutavräkning för utbetalning till medarbetare.


Kvalifikationer:

Erfaren inom redovisning från reskontra till bokslut och årsredovisning.
Noggrannhet och intresse för att utveckla processer och rutiner
Meriterande med erfarenhet av Maconomy, Visma Bokslut och Visma Skatt
Starka Excel-kunskaper
Driv och engagemang


Om du är en erfaren redovisningsekonom med intresse för att utvecklas i en dynamisk miljö, ser vi fram emot din ansökan!



När du blir en av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Om du vill veta mer

Har du frågor om rollen kontakta Matilda Zimdahl, matilda.zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Interim redovisningsekonom med erfarenhet inom lön

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 15
Om rollen:

För kunds räkning söker vi en interim redovisnings- och löneekonom som kan ta sig an ett spännande uppdrag med start efter sommaren och pågår i cirka 1 år. Rollen är delad med 50% fokus på lön och 50% på redovisning. Du kommer att arbeta nära företagets interna redovisningsavdelning och lönespecialist för att driva utvecklingen framåt och säkra kvaliteten i processerna.

*Notera att vi inte tar emot underkonsulter för detta uppdrag.

Uppdragsperiod: 5:e augusti 2024 - september 2025

Placering: Stockholm City, Norrmalm.



Dina ansvarsområden:

Löpande redovisning för moderbolag och dotterbolag: Ansvara för att hantera och sammanställa redovisningen inom koncernen.
Momsdeklaration: Förbereda och lämna in momsdeklarationer, säkerställa korrekt beräkning och inbetalning av moms.
Lönehantering: Kvalitetssäkra löneprocessen, inklusive löneberäkningar och utbetalningar enligt gällande lagar och företagspolicyer.
Support till dotterbolagen: Fungera som kontaktpunkt för löne- och redovisningsfrågor samt ge support och vägledning.
Processförbättring och effektivisering: Delta i utvecklingen av koncernens löne- och ekonomifunktion genom projektinitiativ och sträva efter en effektivare lönefunktion.


System du kommer att arbeta med:

För löneansvaret: SD Worx HR, SD Worx Pay och Intranät Lön.
För redovisningen: Maconomy, Visma Bokslut och Visma Skatt.


Om dig:

Vi söker dig som har cirka 3-5 års erfarenhet inom redovisning och lön. Du bör ha erfarenhet av redovisning från ax till limpa och en god förståelse för hela löneprocessen. Erfarenhet av flera olika kollektivavtal samt pensions- och försäkringsadministration är meriterande. Vi ser gärna att du är duktig på Excel och en initiativtagande person som trivs med förändring och att arbeta i ett tillväxtbolag. Erfarenhet av SD Worx och Maconomy är en fördel.

När du blir en av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Om du vill veta mer

Har du frågor om rollen kontakta Matilda Zimdahl, matilda.zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomikoordinator

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 15
Vi letar nu efter en handlingskraftig och positiv Ekonomikoordinator för ett längre konsultuppdrag i centralt i Stockholm. Bolaget är ett tjänstebolag som nu befinner sig i en stor tillväxtfas. Vi söker en ekonomiassistent som kan axla detta uppdrag med start i augusti och som sträcker sig över cirka 1 år. 



Uppdraget planeras tillsättas den 5:e augusti och pågår till September 2025, heltid.

Placering: Stockholm, Norrmalm.



Arbetsbeskrivning:

Som ekonomikoordinator kommer du att hantera administrativa ekonomiuppgifter samtidigt som du kontinuerligt arbetar med att förbättra och forma processer inom ditt område. Rollen innebär många kontaktytor då du kommer att samarbeta med kollegor över olika affärsområden.

Du förväntas ta dig an projekt och ytterligare ansvarsområden i takt med att bolaget växer. Den rätta personen kommer att kunna göra verklig skillnad inom ett område som är avgörande för verksamhetens dagliga drift.



Exempel på dagliga arbetsuppgifter:

Hantera inkommande fakturor
Leverantörsadministration
Stöttning till redovisnings och ekonomiteamet
Effektivisera och utveckla rutiner och processer kopplat till reskontran


Om dig:


Vi söker dig som har en gymnasial eller högskoleutbildning inom ekonomi, och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent. Kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel, är meriterande.

Du är tekniskt kunnig och har förmågan att snabbt lära dig nya system.

Som person är du positiv och samarbetsvillig. Du kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Du är prestigelös och van att arbeta både självständigt och i team, samtidigt som du är skicklig på att lösa problem.

När du blir en av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Om du vill veta mer

Har du frågor om rollen kontakta Matilda Zimdahl, matilda.zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Ser fram emot att höra från dig!?

Ansök nu