Stockholm: Technical Project Lead - Level 3, Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Technical Project Lead - Level 3, Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-07-24 // Varaktighet: Heltid

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


About the role/assignment:

We are searching for a Technical Project Leader who has some experience working with Master data management and databases.
You will be working with the clients product master data platform modernization. Within their department, Product Lifecycle Management, who manage the bank’s common Product catalogue and ensure that product master data is made available in key bank initiatives such as digitalizing customer journeys and know your customer (KYC) processes. The consumers of the data published by master data platform is used by bank’s internal users for example: Pension & Insurance, FICC & Equities, Trading, Mortgage Loan, Private Loan, AML & Holding Control and many more.

The project contains two parts mainly:

Part 1:
Pre-study phase that involves the parts of: Current state analysis, Data Migration analysis and Future state analysis. = Requirements on candidate: Have prior experience of pre studies, understand the problem and organization impact of a major change of system integration.

Part 2:
Business decision phase, that involves: market study, creation of decision making documents, create a documents for RFI/RFP/RFQ.
Need to involve technically with a team to define a migration plan. The customer need to do a Build or Buy analysis and report writing. = Requirements on candidate: Have prior experience of writing a decision-making documentation.

Skills/-experience needed:

- Experience with Banking is required

- Technically capable of understanding a complex SW system.

- Expert in connecting all the dots and see the future opportunities.

- Drives the project forward & proactive in meeting management.

- Very skilled in project follow-up.

- Experience in Pre-studies.

- Some experiences with Master data management or other types of information management. Experience in replacement of legacy systems to a new system as a technical leader.

- You have some experience in API based data platform, Cloud etc.

- Experience in handling Supplier SW system.

- Have experience working with requirement analysis.

- Interest & understanding of mainframe systems.

- Fluent in both Swedish & English

Requests of personal characteristics:

Driven, proactive, highly enthusiastic, technically sounds, high perseverance and collaborative Technical Project Lead. You have the genuine interest in SW development, SW architecture, an agile mindset, and the ability to drive innovation and system change.



______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som IT-strateg

Nedan visas andra jobb i Stockholm som IT-strateg.

Product Owner, SaaS (full-time, m/f/d)

Läs mer Apr 24
At Nexus, part of French IN Groupe, we secure the new society that emerges in the ever-expanding world of digitaltransformation. By challenging ourselves to go further and do better, we’re developing technology for high-demand global clients. Nexus’ Smart ID solutions and IoT platforms are changing how we perceive trusted identities. Do you want to be a part of our journey?
Maxime Sibille, our Product Manager for GO Services is looking to strengthen the team with a talented Product Owner (m/f/d) to join our Stockholm office, alternatively our Karlsruhe office.
This is a permanent position, and it is open to all applicants intending to relocate as soon as possible. If you thrive in tech and international environments this might be the right opportunity for you. Give your career a real boost by participating in the digital transformation of society while contributing to securing identities.
What we offer you
Be part of building our next-generation products.
Get a huge impact on the company's transformation & business development.
Join a fast-growing & transforming European company.

Want to know more? Check out our value proposition: To work with us!
What you’ll do at Nexus
As a Product Owner (m/f/d), you own our SaaS product roadmap from discovery to market release, while maximizing the business value and product competitiveness.
Responsibilities include but are not limited to:
Vision & strategy
Conduct basic market watch, understand market and competition.
Understand, contribute, and challenge the product roadmap.

Product definition
Ensure internal/external communication and training.
Collect, qualify, organize and prioritize business requirements.
Feed the team with well-designed user stories with in-depth acceptance criteria.
Ensure the technical fulfillment of the product, including dependencies, compliance, usability/UX, workflows, APIs, operations, limitations, tech needs, etc.).

Product delivery
Together with the Product Manager, help the development teams contribute, align, and execute the shared vision.
Help the development teams by creating, grooming, prioritizing, and maintaining the feature roadmap/product backlog.
Optimize development process. Deliver features within budget and resource allocation.
Participate in scrum meetings, planning, reviews, and retrospectives.
Lead business acceptance, and validate feature compliance to requirements.
Ensure technical and product documentation is available and up to date.

Business support
Represent our product team in customer meetings.
Support the sales team in RFP and assessment of new opportunities.
Support the Product Manager, marketing, and sales teams by providing tech/use case/design material.
Proactive contribution to product team governance and animation.

About you
We believe you are business-oriented.
You enjoy driving changes and taking the initiative.
You are great at problem-solving.
You like to cooperate and work with different stakeholders.
You are an excellent communicator on all levels of the organization.
You can influence cross-functional teams without formal authority.

Qualifications
You have a Master's degree or equivalent experience.
A technical background as well as experience in SaaS or Software developmentmanagement is a plus.
Experience in product ownership and management skills is preferred.
Excellent written and verbal communication skills in English. Swedish language skills are a plus.
Ability to travel within the EU occasionally.


Not sure you meet 100% of the qualifications?
At Nexus, we understand that experience comes in many forms. We’re dedicated to adding new perspectives to the team - so if your experience is this close to what we’re looking for, please consider applying.
About your CV and the Process
You will not be asked to do a two-day assignment as a skill assessment, we do real-time tech interviews together with the team and we do not require you to apply with a resume/CV. Who has an updated resume anyway?
Please upload your CV in English.

Background check
Transparency, security, and trust are the core of our company; therefore, the final candidate will be subjected to a background check before training.
Nexus is an equal opportunity employer. We truly believe in being ONE Nexus. You are welcomed at Nexus for who you are, no matter where you come from or what you look like. Our technology is for everyone, and so is our workplace. So, bring us your personal experience, your perspectives, and your background to thrive, collaborate, and be forward-thinking! It’s in our differences that we will find the power to keep innovating the way we secure the world.

Ansök nu

Managementkonsult inom Verksamhetsutveckling och Informationshantering

Läs mer Apr 12
Hello Opportunity! Gemensamt för oss på Prevas är att vi älskar att lösa våra kunders utmaningar med teknikens hjälp. Hos oss får du chansen att arbeta på ett spännande och innovativt företag i framkant.
På affärsenheten Prevas Product Information i Stockholm är vi en grupp som specialiserat oss på verksamhetsnära rådgivning inom informationshantering och PLM. Vi är ett litet gäng som alla löser komplexa problem och utmanar våra kunder att förbättra och effektivisera sina organisationer.
Vårt arbete bedrivs oftast i projektform och projekten varierar i inriktning och storlek, allt från mindre förstudier på 3-6 månader till större program som varar flera år. Våra industrikunder finns i hela landet och resor kan förekomma om uppdraget kräver det.
Nu behöver vi bli fler och hoppas att du vill bli en i gänget!
Hello You! Som verksamhetsutvecklande konsult driver du våra kunder framåt i uppdrag som förstudier, framtagning av digital strategi, digitala transformationsprogram och IT implementeringsprojekt. Hos oss kommer du agera i roller som t.ex. projektledare, programledare eller produktägare.
I rollen ingår mycket egen kundkontakt. Detta ställer krav på samarbetsförmåga, verksamhetsförståelse och intresse för problemlösning. Rollen är bred och ger en god möjlighet att arbeta med hela kedjan från initiala dialoger till offert, leverans och förvaltning. Det är viktigt att du vill vara en del i att driva vårt bolag framåt ochtycker det är kul att bidra internt. Detta jobb passar dig som är självgående, lösningsorienterad, nyfiken och vill arbeta nära våra kunders processer.
Vi söker dig som har arbetat i några år och vill utveckla framtiden tillsammans med oss! Du ska ha:
Utbildning som civilingenjör, gärna med inriktning mot system,produktutveckling, IT, industri, ekonomi eller management
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
Minst 5 års arbetserfarenhet inom relevant verksamhet
Arbetat på industribolag och har förståelse om dess arbete inom olika delar av produktlivscykeln
Arbetserfarenhet från verksamhetsutveckling, som stora implementations- och förändringsprojekt.
Vana att arbeta digitalt med Microsoft Office 365

Meriterande om du har erfarenhet av:
Agil projektmetodik
Konsultrollen
Arbete med industriell IT, gärna inom PLM (Product Lifecycle Management).

Som person är du målmedveten, engagerad och har en positiv attityd. I botten ligger ett genuint intresse för att med teknikens hjälp lösa kundernas problem.
Hello Team Player!
För oss är gemenskap och delaktighet viktigt där alla bidrar med sin kunskap i en lärande miljö.Trivs du att arbeta i en familjär atmosfär där vägen från idé till handlingär kort så ärPrevas Product Information något för dig. Du utgår från vårt kontor i centrala Stockholm.
Hello Next Step!
Skickain din ansökan redan idag!
Du ärvarmt välkommen att kontakta rekryterande chef Elin Ljungqvist om du vill veta mer om tjänsten eller helt enkelt bara vill ha en öppen dialog. elin.ljungqvist@prevas.se,Tel:070-736 84 22
Välkommen att bli en del av vårt dynamiska och kreativa gäng!
Hello Prevas!
Lär dig mer om Prevas Product Information här: Produktinformation (PLM) (prevas.se)
Prevas är ett utvecklingshus där påhittigheten står i centrum. Med hög teknisk kompetens och affärsförståelse hjälper vi kunder inom vitt skilda branscher att dra större nytta av vår tids teknikutveckling. Nytta för människor, planeten och ekonomin. Prevas startade 1985 och är idag 800 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge.
Prevas är börsnoterade på NASDAQ Stockholm sedan 1998. För mer info om Prevas, besökwww.prevas.se

Ansök nu

Business IT Analyst

Läs mer Mar 21
Xensam: SAM
Disrupters
Xensam is the leading technology
provider of AI-powered, cloud-hosted Software Asset Management solutions. We’re
looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam
team together. We take our culture seriously and strive to maintain the
excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today.

We look for candidates who are
passionate about what they do and ready to work the Xensam way. We know
that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the
experience, that makes it count.

About the role
As we continue to expand our operations, we are seeking a talented Business IT Analyst to join our team and play a crucial role in improving internal and external systems, data flows, building integrations, and ensuring seamless access to critical data for our stakeholders.

As a Business IT Analyst at Xensam, you will be responsible for understanding, gathering, and analyzing requirements from internal and external stakeholders to understand business needs and challenges, analyzing systems and processes, and implementing solutions to enhance efficiency and effectiveness. You will collaborate closely with stakeholders across the organization to ensure that the right teams have access to the data they need to drive informed decision-making and business growth.

Responsibilities

- Evaluate existing systems, data flows, and integrations to identify areas for improvement and optimization.

- Design and implement solutions to enhance internal and external systems, streamline data flows, and build integrations between different platforms through ETL processes, systems, and code.

- Collaborate with cross-functional teams including product development, sales, marketing, and customer success to ensure alignment and successful implementation of IT solutions.

- Ensure data integrity, security, and compliance with relevant regulations and industry standards.

- Provide training and support to end-users to facilitate the adoption of new systems and processes.

- Monitor system performance and troubleshoot issues as they arise, working closely with IT teams to resolve technical issues promptly.

- Document processes, requirements, and system changes to maintain clear and up-to-date documentation.

Qualifications

- Proven experience as a Business IT Analyst, Business Systems Analyst, or similar role, preferably in a SaaS or technology-driven environment.

- Strong analytical skills with the ability to gather and interpret complex data from multiple sources.

- Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to collaborate effectively with stakeholders at all levels. Driven and self-going.

- Solid understanding of software development lifecycle, data management principles, and IT best practices.

- Experience with project management and ETL methodologies and tools.

- Knowledge of Software Asset Management (SAM) principles and practices is a plus.

What we offer

- A dynamic role that focuses on "freedom under responsibility"

- 3 days in-office schedule (remote Mondays & Fridays)

- A generous work culture with free access to beverage coolers, snacks, gym, bi-weekly massages at the office, etc.

- Shuffleboard, video, and other games in the office

-
Yearly target trip if reached the goal (the latest trip was to Cape Town, South Africa)

- Work with a diverse group driven by ambition as well as having fun together with different activities

- Great opportunity to influence your career development as well as the company's

- Work with the latest technology in the fastest-growing SAM software in the market

At Xensam, our core values define our workplace atmosphere:

REBELLIOUS We encourage the rebellious spirit, emphasizing that our employees should feel a sense of freedom within their responsibilities and be encouraged to take initiative.

HUMANE Our team embodies being humane, creating a supportive environment where genuine care and teamwork thrive. We believe in fostering an inclusive and diverse workplace where all individuals are valued, respected, and empowered to be themselves.

HARMONIOUS We prioritize harmony, valuing work-life balance, and creating a pleasant atmosphere.

Join Xensam, where our values guide us toward a balanced, collaborative, and caring workplace. If you see yourself as a team player with a desire to learn, grow, and develop as a professional - we encourage you to APPLY!

Ansök nu

Product Manager - B2B Lending

Läs mer Mar 18
Northmill Bank is a pioneering financial institution at the intersection of technology and finance, committed to revolutionizing the way people manage and protect their financial well-being. We are creating a different kind of banking experience, digital yet personal.

Northmill Bank was founded in 2006 and have grown to over 170 employees in 4 countries, 2.500 merchants and 600.000 end users. We use the latest technology to develop safe, smart, and user-friendly products for our customers. They are the sole reason why we do what we do. We are a 100% cloud-based product company where technology is the driver to create smarter banking products.

Grab this opportunity to be a part of us and our journey!

About the role

We are seeking a resourceful Product Manager to lead the development and management of our B2B lending product. As part of our B2B domain, you will drive the creation of user-centered, technology-driven solutions that redefine business lending. This role requires a blend of technical proficiency, human-centered design principles, business acumen, and leadership in transforming ideas into reality.

Responsibilities:

- In collaboration with other Product team members, develop and execute product strategy for our B2B lending platform, focusing on market and customer needs.

- Collaborate with cross-functional teams to design, build, and launch product features that enhance customer experiences and operational efficiency.

- Utilize data-driven insights to inform product decisions and measure impact.

- Engage with customers to gather feedback and identify opportunities for product improvement and innovation.

Qualifications

- 1-3 years of product management experience. Meritorious within fintech, payments, software, or financial services.

- Demonstrated success in developing and managing technology products, preferably in the lending or financial sector.

- Proactive and analytical approach, adept at problem-solving to ensure project progression.

- Excellent communication and leadership abilities, with a track record of cross-functional collaboration and stakeholder management

- Empathetic, with a keen curiosity towards understanding the needs of customers and partners, prioritizing their experiences.

Fun Facts:

- Work-life balance - hit the gym two minutes away or go for a jog in the city.

- Event - highly appreciated “Northchill” every month.

- Health - 5000 kr health care allowance

- Breakfast and fruits every day, as well as "holy fika” each Friday.

- Regular after work and celebrated successes at the office.

- Stockholm's most beautiful office space that the city has to offer, right in the city center with incredible views and our very own roof top terrace.

Apply today and be a part of Northmill!

Ansök nu

Technical Delivery Lead

Läs mer Mar 20
Benify is an international HR tech company that provides a market-leading global benefit and total rewards platform. With over 500 Benifyers in 6 countries, we're driving success with over 1500 customers and approximately two million users around the world ????. We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included "Because People Matter" ????.

Responsibilities

As a Technical Delivery Lead/ Senior Integration Developer, you will collaborate closely with the Head of Application Integration to ensure the seamless integration of systems, applications, and processes. You will define, design, and occasionally implement new or complex solutions, while also establishing best practices for building, testing, and maintaining integrations between software systems to ensure data consistency, accuracy, and reliability. Engaging with a diverse range of stakeholders, from technical counterparts to executives in global companies across various industries, is also a key aspect of your role.

This is an excellent opportunity to enhance our approach to serving multinational clients by streamlining processes and procedures. You'll have the chance to both teach and learn while fostering productive relationships with internal and external stakeholders. This role offers a balance between hands-on technical work and strategic initiatives, allowing you to contribute to leadership without direct personnel management. Benify is undergoing an exciting transformation, introducing new technical capabilities and experiencing significant growth. We're attracting increasingly prominent global organizations, presenting opportunities for creative problem-solving.

As Technical Delivery Lead, you will also:

- Undertake both strategic and tactical work, making decisions on which technologies to implement and how to roll them out.

- Configure, customize, and develop integrations using the Benify platform, APIs, web services, integration tools (such as Node-Red), and other relevant technologies.

- Collaborate with developers, system administrators, and third-party vendors to ensure smooth integration deployment.

- Scope and implement data transfers.

- Test and troubleshoot solutions, whether you've built them or they've been created by others.

- Handle documentation and knowledge sharing.

Personal attributes

We are seeking a senior candidate who can work independently, make informed decisions, and contribute to shaping and driving the integration strategy of Professional Services International. This position requires strong analytical and problem-solving skills, along with the ability to diagnose and resolve complex integration issues. Excellent communication and interpersonal skills are also essential, as you'll need to collaborate effectively with both technical and non-technical stakeholders.

We also see that you have:

- Bachelor's degree in computer science, Information Technology, or a related field.

- Excellent understanding of and long experience with Object-Oriented Programming, preferably Java.

- Proficiency in integration technologies, APIs, web services, and messaging protocols (REST).

- Excellent proficiency in English, both spoken and written.

It's a ?, thus not a requirement if you also got...

- Node-Red experience or similar Integration Tool.

- Experience in IT Service Management, Agile methodologies and Test-driven development.

Perks of being a Benifyer

- Guaranteed work-life balance with a hybrid working model
- Collective agreement
- Generous wellness allowance
- 30 days vacation
- ITP1 Pension and Lifeplan - a leading financial advisory service that offers personalized advice for maximizing your pension saving
- Annual conference and a variety of social events and activities at our offices


Practical information

Start: As soon as we find the right fit! ????
Extent: Full-time, 100%
Location: Stockholm or Gothenburg, Sweden.

Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date.

Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB .

Driven civilekonom med intresse för en bred roll, Stockholm

Business controller
Läs mer Dec 13
Om jobbet

Till Shaya Solutions interna team på Klarabergsgatan 60 i Stockholm söker vi en driven civilekonom med intresse för en bred roll inom bolaget.

Arbetsuppgifterna kommer det att innebär exempelvis kommunikation med externa ekonomifirman som hanterar bl.a. fakturahantering, lönehantering, avvikelsehantering, administration av betalningar, internrapporteringar så som månadsbokslut och avstämningar. Stöd finns av en intern senior controller.



Uppdragsbeskrivning

Med anledning av att vi växer som bolag ökar våra projekt och uppdrag både i omfattning och volym, ökar även volymerna inom de ekonomiadministrativa processerna. Därför behöver de stärka upp ekonomifunktionen ytterligare.

Arbetsuppgifter:

- Månadsrapporter från ekonomisystemet PE Accounting

- Kvalitetsgranska underlag (kundfakturor, självfakturor, frågeställningar, administrera offerter osv..)

- Kommunikation med diverse intressenter (konsulter, kunder, externa ekonomifirman) Utanordningar, markägarersättning

- Representationsfakturor
- Bokföring av fakturor
- Betalning av fakturor samt återredovisning
- Betalningspåminnelser och inkassoärenden
- Masterdata
- Utföra de till processen tillhörande kontrollaktiviteterna


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

Vi lägger vikt vid dina personegenskaper snarare än antal års erfarenhet. Viktigt att se att personen har rätt driv och ambitioner för rollen att växa med bolaget.

- Civilekonom examen alt. motsvarande
- Goda kunskaper i Excel och i officepaketet

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju.

- God förmåga att arbeta självständigt och i grupp
- Välstrukturerad
- Noggrann och kvalitetsmedveten
- Serviceinriktad och prestigelös

Start enligt överenskommelse. Urval sker löpande. Så snart rätt kandidat hittats stängs denna annons. Om denna annons inte längre går att skicka ansökan på, så ber vi dig se över andra öppningar på hemsidan. Det betyder att tjänsten är tillsatt.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök jobbat genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis inom 10 arbetsdagar

Om företaget

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm där vi även har kontor runt om i Sverige för konsulter att verka i anslutning till våra projekt och kunder.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Produktägare PO Data, Stockholm

Projektledare, IT
Läs mer Aug 7
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: 2023-09-01.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast, senast 2023-08-17

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning:
Produktvision och backlogghantering

Som produktägare hos vår kund samarbetar du med intressenter för hela kedjan från vision till sub-task på teamets tavla. Du är ledande i arbetet med att definiera MVP-er i tidiga steg, förmedla dess värde, samt ta fram en roadmap och driva det strategiska utvecklingsarbetet för de produkter och tjänster som ingår i ansvarsområdet. I en tät dialog med intressenter och team jobbar du med att specificera, bryta ner och prioritera teamets backlogg för att maximera värdet av teamets arbete.

Du kommunicerar transparent kring teamets fokus och progress och följer upp att ni har helhetsbilden i sikte.

Budget och prognoser för vidmakthållande och nyutveckling

Som en naturlig del i arbetet hanterar du budget för teamet. Du följer upp och uppdaterar utvecklingsbudget utifrån pågående arbete, samt attesterar fakturor. Du upprättar också underlag för produktens fortsatta utveckling. I arbetet får du bland annat stöttning av sektionens controller.

I ditt arbete ingår att hjälpa till att estimera framtida leveranser till stöd för beslut, samt upprätta preliminära hållpunkter för utvecklingen.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 9 års erfarenhet av att arbeta med olika agila processer och metoder.

- Arbetat minst 3 år i rollen som Produktägare för ett agilt team, under de senaste 5 åren.

- Erfarenhet av minst 3 uppdrag med realtidsdata.

- Erfarenhet av minst 3 uppdrag att etablera fungerande samarbeten med beställare/intressenter.

- Erfarenhet från minst 4 uppdrag av att ha varit ansvarig för en produkt och minst en gång tagit fram en agil-produktsvision, strategi och roadmap (i roller som tex Produktägare, Product Manager, Produktledare).

- Minst 1 års erfarenhet av att jobba med integrationer.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet i offentlig förvaltning.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 3 års erfarenhet av Kollektivtrafik.

- Certified SAFe Agilist certifiering.

- Scrum Alliance Certified Scrum Product Owner.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Har en hög teamkänsla och fungera väldigt väl i olika grupperingar och team.

- Ska verka för transparens och relationsbyggande inom och utanför teamet.

- Har god förmåga att strukturera och organisera som en naturlig del av sitt eget och teamets arbete.

- Ska vara coachande i sitt ledarskap och kunna anpassa sin approach och ledarinsats utifrån skiftande behov hos både team och individ.

- Har förmåga att känna av när det är läge att utmana och när någon behöver stöd.

- Ska vara självgående, men också kunna avgöra när det är läge att be om hjälp.

- Ska ha hög förmåga att sätta sig in i andra rollers arbete och kunna coacha mot ett stärkt samarbete.
- Ska ha god förmåga att sätta sig in i produktområdets förutsättningar.

Stor vikt läggs vid personlighet vid intervju.

- Kommunikativ

- Lösningsfokuserad

- Analytisk

- Helhetsperspektiv

- Självgående och drivande

- Tar ansvar för ledning av sitt och andras arbete
Kandidaten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal och skrift sker på svenska

Sök uppdraget genom denna annons

I ansökan anger du ett kravställt timpris

Lägg in ett CV på svenska i Word-format

Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

Hur du kommer vidare



På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Förvaltningsledare IT som vara del av ett erfaret team, Stockholm

Systemförvaltare
Läs mer Aug 3
Shaya Solutions söker en driven och kommunikativ konsult som brinner för Förvaltningsledning och vill vara del av ett erfaret team.

Varför ska du söka just till oss utöver själva rollen?
Läs gärna 'Om oss' här; https://www.shayasolutions.com/om-oss

Samt hur våra villkor kan se ut; https://www.shayasolutions.com/guidelines

Arbetsbeskrivning
Förvaltnings/utvecklingsledaren ansvarar för att, tillsammans med en förvaltningsledare från IT-avdelningen, utarbeta en årlig förvaltningsplan och leda förvaltningens arbete för att uppfylla målen i denna plan. I förvaltningen ingår såväl verksamhetsspecialister som produktledare och IT-specialister.

Du agerar i rollen som förvaltnings/utvecklingsledare på verksamhetssidan för ett förvaltningsobjekt som innefattar de IT-system som stöttar kundens processer för planering av drift. För närvarande innefattar objektet ett tiotal system men en omorganisation är på väg.

Arbetsuppgifter:

- Fortsätta utvecklingen av förvaltningsplan i nära samarbete med verksamheten.

- Sköta rapportering och framtagande av beslutsunderlag till styrgrupp och objektsägare.

- Leda förvaltningens arbete för att verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt, samt prioritera och besluta inom ramen för gällande plan.

- Sköta leverantörsstyrning; avropa mot ingångna avtal samt se över befintliga avtal.

- Initiera uppdrag utifrån gällande förvaltningsplan, samt koordinera och administrera pågående aktiviteter inom objektet. Leda förvaltningsmöten.

- Säkerställa att roller på operativ nivå i förvaltningen är bemannade, i samråd med resursägare.

- Upprätta och underhålla löpande förvaltningsdokumentation och rapporteringsrutiner.

- Stötta verksamheten på operativ nivå med att förtydliga processer och arbetssätt kopplade till förvaltningsobjektet.

- Planera för mottagande av nya IT-system från projekt till förvaltning.

- Agera projektledare och utvecklingsledare för utredningar eller mindre projekt relaterade till förvaltningsobjektet.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av agilt arbete, samt från roll som förvaltningsledare IT.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att leda och motivera team

- Arbetslivserfarenhet av pm3 och ITIL. Certifierad i ITIL Foundation eller motsvarande certifiering.

- Arbetslivserfarenhet att arbeta mot en budget och ha ett ekonomiskt ansvar.

- God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete.

- Minst 1 års erfarenhet av att ha etablerat processer som väver samman verksamhetskrav med IT-arkitektur.

- Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetslett uppdrag i säkerhetskänslig verksamhet.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet från eget arbete med systemförvaltning eller systemutveckling av beslutsstöd/BI.

- Certifierad Scrum Master



Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.

- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.

- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende.

- Arbetar självständigt och målinriktat.

- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.

- Förmåga att arbeta i grupp.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök jobbet genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.


Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Kommunikatör med inriktning intern kommunikation, Stockholm

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Aug 2
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 3 månader med ev. optioner på förlängning
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast men senast den 2023-08-10
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Vi söker till vår kund en god kommunikatör med passion för internkommunikation och med intresse för att underlätta för såväl kolleger som verksamhet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att skapa nya kontakter och du förstår hur viktig en väl fungerande internkommunikation är för att skapa motiverade och engagerade medarbetare.

Du rapporterar till interims chef internkommunikation.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Dokumenterad erfarenhet av att jobba operativt med internkommunikation.

- God förmåga att skriva och uttrycka dig på svenska, anpassat efter budskap, intention och kontext.

- Erfarenhet att arbeta med Episerver

- Trygg skribent, säker i kommunikationshantverkets olika delar

- God erfarenhet av innehållspublicering i digitala kanaler

- Kunskap om sociala kanaler och utformning av budskap och innehåll i dessa, särskilt meriterande med djupare insikter i plattformen LinkedIn

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Goda kunskaper i presentationsverktyg som PowerPoint och Keynote.

- Goda kunskaper inom webbkommunikation och webbpublicering.

- Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

- Van vid att arbeta i Adobe CS-sviten.

- God förmåga att skriva och uttrycka dig på engelska.

- Akademisk examen eller yrkesutbildning inom exempelvis medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons.
- Lägg in ett CV i Word-format.
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Teknisk testare (Testautomatiserare) till integrationsteamet, Stockholm

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Aug 1
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: ca: 12 månader med chans till förlängning.

- Uppdragsstart: 2023-10-01.

- Sista ansökningsdagen: 2023-08-10

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Som teknisk testare i ett av våra utvecklingsteam kommer du att tillsammans med teamet leverera integrationslösningar som supportar utvecklingsprojektens behov av nya integrationer.

Som teknisk testare kommer du bland annat

- Planera och genomföra tester i form av automatiserade tester i verktyget Katalon samt utvärdera testresultat.

- Scripta automatiserade end-to-end tester med Katalon studio

- Skapa och genomföra integrationstester i Postman

- Genomföra manuella flödestester (end-to-end)

- Genomföra prestandatester

- Underhålla och förvalta befintliga tester (manuella och automatiserade)

- Bedriva ett långsiktigt kvalitetstänk och testarbete i ett agilt team

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst nio års erfarenhet av systemintegrationstester i miljöer utan grafiska gränssnitt (back-end).

- Minst två års erfarenhet av att skapa och underhålla automatiska tester av integrationer och REST-API:er.

- Minst två års erfarenhet av att skapa och underhålla manuella tester av integrationer och REST-API:er.

- Minst ett års erfarenhet av att ha jobbat i Jira.

- Minst ett års erfarenhet av arbete i agilt utvecklingsteam.

- Minst två års sammanlagd erfarenhet av att skriva testskript i tex Groovy, Java eller Javascript.

- Minst ett års erfarenhet av att jobbat med ett skräddarsytt test-ramverk kring automatisering av integrationer eller REST-API:er.

- Minst ett års erfarenhet av prestandatestning med t.ex. JMeter, Plow, LoadUI eller motsvarande.

- Minst ett års erfarenhet av CI/CD.

- Minst ett års erfarenhet av Unix/Linux.

- Minst ett års erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.

- Flyttande svenska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst två års erfarenhet av Katalon som testverktyg.

- Minst två års erfarenhet av att ha jobbat med Mulesoft Anypoint platform.

- Minst ett års erfarenhet av cloudtjänster i AWS.

- Minst ett års erfarenhet av MQTT eller motsvarande protokoll för köhantering.

- Minst ett års erfarenhet av versionshantering med GIT.

- Minst ett års erfarenhet av Xray (Jira).

- Minst ett års erfarenhet av Postman eller SoapUI.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Har förmåga att förstå komplexa sammanhang och beroenden.

- Har förmåga att sätta sig in i problem och är lösningsorienterad.

- Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov.

- Har hög integritet då Kunden arbetar med kritisk verksamhet.

- Är självgående, noggrann och strukturerad.

- Mycket god förmåga att skapa samarbete mellan olika intressenter.

Övriga krav:

- Möjlighet att jobba på kontoret i Stockholm minst en gång i veckan eller vid behov.

- Bred förståelse för arkitektur och integrationer.

- Är van vid att ställa om snabbt mellan olika sammanhang och miljöer.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i Word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Kravställare och specialist, Fasta skyltar, Stockholm

Systemtestare
Läs mer Jul 31
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: ca: 6 månader med chans till förlängning

- Uppdragsstart: 2023-09-25

- Sista ansökningsdagen: 2023-08-10

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär ansvar för kravställning gällande fast skyltning för vägvisning. I resenärsmiljön både inomhus och utomhus finns fasta skyltar och skyltarna finns i alla trafikslag. Fasta skyltar i resenärsmiljön omfattar plåtskyltar och ljuslådor med information till resenärerna. (Ljuslådor är de skyltarna som har inbyggd belysning som gör att det lyser och skylten, tex vid entréer.) Exempel på skyltar är bland annat stationsnamnsskyltar och entréskyltar samt topptavlor för buss- och sjötrafik. Det behövs förståelse för långsiktig förvaltning samt persontransporternas komplexa trafiksystem samt resenärernas flöde och behov av information för att säkerställa rätt fast skylt på rätt plats i trafiksystemet. Uppdraget är på en vakant tjänst som kravställande specialist fasta skyltar och omfattar främst:

Medverka i upphandlingar av extern leverantör av fasta skyltar samt extern leverantör för original för skyltarna.

Leda utvecklingen gällande tekniska krav och ritningar för plåtskyltar och ljuslådor.

Samverkan och kravställning, hos kunden, för fasta skyltar i utbyggnadsprojekt samt befintlig resenärsmiljö.

Ta fram och förvalta rutiner gällande alla fasta skyltar i resenärsmiljö samt säkerställa att informationen enligt framtagna förvaltningsrutiner återfinns i systemstöd Faciliate och Athena.

Medverka i utveckling av befintlig grafisk skyltmanual, exempelvis skyltning för ersättningstrafik.

Ta fram beslut för omskyltning gällande alla trafikslag.

Säkerställa att skyltmanualen, kravspecifikationer samt ritningar efterlevs vid skyltning

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst två års erfarenhet av arbete inom trafikmiljöer.

- Erfarenhet för resenärers behov av information när dessa rör sig i trafiksystemet, även gällande sällanresenärer.

- Minst ett års erfarenhet av arbete med kundinformation. Alternativt erfarenhet av minst fyra tidigare uppdrag eller projekt gällande kundinformation.

- Minst 1 års erfarenhet av upphandling och förvaltning av avtal i offentlig verksamhet.

- Flyttande svenska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst ett års tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kravställning.

- Minst ett års erfarenhet av att ha arbetat med grafiska profil/design inom persontransport.

Personliga egenskaper:



- Självgående och flexibel med god förmåga att prioritera uppgifter.

- Strukturerad.

- Noggrann.

- Relationsskapande.

- Trivs att arbeta i grupp.

- Driven och målmedveten.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i Word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu