Stockholm: REDOVISNINGSKONSULT

Hitta ansökningsinfo om jobbet REDOVISNINGSKONSULT i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-01 // Varaktighet: Heltid

Arbetsuppgifter
Vi söker efter en Redovisningskonsult till vår kund för att sköta manuella betalningar för koncernens bolag och ansvara för bankavstämningar. Bolagsansvar för en till två småbolag inom koncernen, vilket innefattar månadsbokslut, kontoavstämningar, momsredovisning, årsredovisning.

Utöver det behövs hjälp att göra kontoavstämningar samt att rapportera intrastat (månadsvis) och utrikeshandel med tjänster (kvartalsvis).

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett energibolag som tryggar invånarna med tillgång till värme, el, kyla och avfallstjänster. Här strävar man alltid för att utveckla verksamheten i takt med kunders, medarbetare och samhällets förväntningar. Huvudkontoren finns utplacerade i Stockholmsområdet.


Kvalifikationer
- Du har ett par års erfarenhet av rollen som Redovisningskonsult/Redovisningsekonom.
- Du har erfarenhet av att göra månadsbokslut.
- Du har erfarenhet av att göra kontoavstämningar, bankavstämningar och momsredovisning.
- Meriterande om du har erfarenhet av att upprätta årsredovisningar.
- Meriterande om du har erfarenhet av IFS eller liknande system.
- Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som Redovisningskonsult så ser vi att du är noggrann, har lätt för att samarbeta samt inte är rädd för att ta egna initiativ.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön, enligt överenskommselse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-01-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningskonsult.

Juniora redovisningskonsulter till växande Klara Consulting!

Läs mer Apr 24
Om bolaget och tjänsten
Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 400 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Till hösten söker vi fler juniora medarbetare som vill starta sin karriär hos oss. Så närmar du sig slutet av dina studier och vill ta första steget i din karriär inom redovisning? Då har du hittat rätt - detta är tjänsten för dig som vill utvecklas inom redovisning!Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och samtidigt ser till att ha riktigt kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och roliga team-aktiviteter.
Vi söker nu flera juniora kollegor som vill vara en del av vår tillväxtresa till flera avvåra affärsområden. Våra olika affärsområden jobbar bland annat mottjänstebolag, värdepappersbolag, fastighetsbolag och större koncerner. Vilket affärsområde du kommer tillhöra kommer att bestämmas under rekryteringsprocessen. Kanske finns det något affärsområde som lockar dig lite extra? Hos osskommer du få en stark grund inom redovisningmed stora utvecklingsmöjligheter och en tydlig karriärväg framåt!
Du erbjuds:
En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil

Arbetsuppgifter
I rollen som Junior redovisningskonsult kommer du under din första tid jobbamed leverantörsreskontrans flöde - och på sätt skapa en stabil grund för din fortsatta utvecklingsresa hos oss.Du kommer initialt att ansvara för leverantörsprocessen gentemot våra olika kunder och se till att våra kunder får bästa möjliga service. Du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor och har dessutom god stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra. Du kommer få lära dig alla delar inom leverantörsreskontranför attsedan snabbt växa i rollen som redovisningskonsulthos oss. Här är karriärvägarna många och detta är starten på din resa!Tjänsten innefattar, till en början, bland annat följande arbetsuppgifter:
Hantering av fakturaflöde i diverse system
Hantering av påminnelser och inkassokrav
Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund
Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontran
Hantering av mail, post och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial
Arbeta aktivt för att digitalisera vår process
Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi






Vem är du?
För att trivas i rollen är du en kommunikativ teamplayer som trivs i en miljö där man stöttar och hjälper varandra. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande.

Vi söker dig som:
Är nyexaminerad och har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från antingen YH eller universitet
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift


Det är extra meriterande om du:
Om du har en eftergymnasialutbildning med inrikning mot redovisning eller fastighetsekonomi
Har tidigare erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra via praktik eller sommarjobb
Har tidigare erfarenhet av arbete inom ett serviceyrke
Har tidigare erfarenhet av Fortnox


Låter detta som du? Sök rollen redan idag och bli vår nya juniora redovisningskonsult och påbörja din resa till en av organisationsens nyckelspelare!

Praktisk information
Start: 2a september
Placering: Stockholm, hybrid
Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning
Lön: Fast enligt överenskommelse
Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på lina.granastedt@klaraconsulting.se

Om Klara Consulting
Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 400 medarbetare och har kontor i runt om i landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.
För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

Ansök nu

Redovisningsekonom på interimuppdrag till iKredit ????

Läs mer Apr 17
Om tjänsteniKredit är ett kundfokuserat och affärsdrivet bolag i finanssektorn som med unikt utformade finansieringslösningar erbjuder leasing, hyra, lån och avbetalningstjänster till både slutkunder och leverantörer. Med ett nära samarbete med banker, finansinstitut och försäkringsbolag möjliggörs dessa lösningar och kunderna erbjuds investera i den bästa utrustningen utan att binda kapital eller försämra sina nyckeltal.
Hos iKredit erbjuds du möjlighet att komma in i ett familjärt bolag med 10 personer som är vana att tänka utanför boxen och drivs av en stark teamkänsla. Du får arbeta med kompetenta kollegor som har lång erfarenhet inom finansiering, kreditgivning, ekonomi, administration, försäljning, bank, riskkapital och entreprenörskap. Som en väldigt entreprenöriell roll, med fokus på teamarbete snarare än individualism, kommer du erbjudas en stor frihet under ansvar avseende exempelvis arbetsplats och arbetstider.

Dina framtida arbetsuppgifterVi söker nu en Redovisningsekonom som vill bli iKredits långsiktiga partner och stötta dem i arbetet med redovisningen ca20 timmar i veckan. I bolaget finns även en administratör som hanterar fakturering och reskontra, därefter tar du över och jobbar bland annatmed den löpande bokföringen, upprättar resultat- och balansrapporter samt bokslut. Rollen innefattar även en del lönehantering där det är möjligt att ta in extern hjälp vid frågor, därmed ser vi det som en fördel om duhar arbetat med löner tidigare.Därtill finns företagets Co-founder och CFO nära till hands för att stötta dig i ditt arbete.Med tiden kan rollen även utvecklas till att innefatta stöttning i andra administrativa uppgifter.
Vi söker dig som har
Erfarenhet från en liknande roll där du har hanterat all ekonomi inom företaget, från löpande bokföring till årsbokslut
Förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt

Vi ser det som meriterande om du
Erfarenhet av lönehantering
Har eget företag att fakturera

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi söker vi dig som är ansvarstagande, samarbetsvillig samt noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Täby
Omfattning: Deltid, ca 50%
Anställningsform: Konsult
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller.
Om företagetiKredit är ett kundfokuserat och affärsdrivet bolag i finanssektorn som erbjuder leasing, hyra, lån och avbetalningstjänster till både slutkunder och leverantörer. Deras personliga engagemang och genuina intresse gör tydliga avtryck i kundfokus, affärsförståelse, flexibilitet och kreativitet. Genom att på djupet förstå varje enskild affär skapar iKredit hög kundnytta och förutsättningar för nöjda kunder, leverantörer och finanspartners.

Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

Ansök nu

Redovisningskonsult till familjär byrå på Södermalm i Stockholm

Läs mer Apr 12
Är du vår nya kollega i team Lavendo?
Vi växer och söker nu en driven Redovisningskonsult till vår Redovisningsbyrå på Södermalm i Stockholm. Vi är en familjär byrå där vi alltid har kunden och kollegan i fokus. Vi är en modern byrå som ligger i framkant när det kommer till digitalisering. Vår arbetsmiljö är modern och i konstant förändring och ingen dag är den andra lik. Trivs Du i denna miljö kan vi erbjuda Dig en arbetsplats med hjälpsamma kollegor som vill ha roligt på jobbet, utvecklas, lösa problem och fira tillsammans. Teamkänsla och samarbete kollegor emellan ser vi som nyckeln till framgång. Vi vill varje dag ha roligt på jobbet och vi strävar alltid efter balans mellan jobb och privatliv. Som anställd hos oss är det enormt viktigt att Du får vara med och påverka ditt dagliga arbete. Människan är alltid det viktigaste för oss.
Vem söker vi?
Vi söker Dig som är i början av Din karriär eller Dig med erfarenhet och söker nya utmaningar i rollen som Redovisningskonsult. Vi söker Dig som har mod att utmana hur bra kan bli bättre, har driv i leverans till kund och hjärta för siffror. Vi söker Dig som vill växa med oss och utvecklas i sin roll som Redovisningskonsult.
Till vårt härliga team söker vi dig som trivs med att jobba självständigt med eget ansvar för sin planering liksom vara en del av ett team. Du är flexibel och noggrann med intresse av digitala verktyg och system. Har sinne för humor och vill ha roligt på jobbet.
För att lyckas i rollen behöver du:
ha en ekonomisk utbildning från högskola alternativ YH-utbildning
ha god kommunikativ förmåga vid kundkontakt
tala och skriva obehindrat i både svenska och engelska
ha intresse för digitalisering och olika digitala system

Det är meriterande om du:
har erfarenhet av byrå, tex via tidigare anställning eller gjort din LIA på en byrå
erfarenhet av Fortnox

Vad kan Lavendo erbjuda?
Vi har kollektivavtal
Flexpension med extra pensionsavsättning varje månad
Friskvårdsbidrag om maxbelopp på 5 000
Personlig utveckling och möjlighet att växa i din roll
Ett härligt team med familjär känsla som gillar att ha roligt på jobbet
En kontorshund som är bossen över gos och man kan få kela med om man vill

Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag 240515Vi läser ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Ansök nu

Ekonomisk förvaltare till Brf-förvaltare i Stockholm?

Läs mer Apr 10
Vi på Delta Consulting har nu fått äran att hjälpa till att hitta en Ekonomisk förvaltare till vår omtyckta kund i Stockholm!
Start: När rätt kandidat är tillgänglig!Plats: Stockholm
Vår kundFöretaget är väletablerad och omtyckt. Detta är en arbetsplats som präglas av kompetens kombinerat med mjuka värden. Vår kund förstår värdet av att arbeta flexibelt och ser det som en livskvalitéhöjare. Du erbjuds arbeta hemifrån ett par dagar i veckan om du vill.Varje Ekonomiförvaltare har en genomtänkt arbetsbelastning beroende på storlek och arbetsbörda, där fokuset ligger på att kunden alltid ska vara nöjd och att du som Ekonomiförvaltare alltid kan vara stolt över din "leverans". Du kommer även få en gedigen upplärning den första tiden.Din profilVi söker dig som har några års Ekonomisk förvaltare eller Redovisningskonsult. Det viktiga är att du har arbetat med hela redovisningskedjan, inkl. årsredovisningar samt motiveras av att ha nöjda kunder.Som person är du pedagogisk, när du får en fråga så avsätter du tiden att verkligen förklara, vilket gör att effektiviteten finns hos hela teamet samt att du får nöjda kunder. Du är prestigelös och transparent med din kompetensnivå - du tar gärna hjälp av dina kollegor. Du är nyfiken och har ett intresse för fastighetsbranschen och vill komma till miljö som är uppskattande och där du får förutsättning att utvecklas.Skallkrav:
Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet inom bostadsrättsförvaltning.
Befattningen kräver 2–5 års yrkeserfarenhet ifrån likvärdig roll



Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.Välkommen med din ansökan!
Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Redovisningskonsult till familjär byrå i centrala Stockholm

Läs mer Apr 8
Är du en erfaren Redovisningskonsult med minst 3 års branscherfarenhet? Då kan du vara den vi letar efter! Vi är en mindre redovisningsbyrå belägen i centrala Stockholm City och vi söker nu en engagerad och passionerad redovisningskonsult att bli en del av vårt team.
Om oss: Vi är en välrenommerad redovisningsbyrå med en mångfald av kunder i olika storlekar och branscher. Hos oss får du möjligheten att arbeta med regelverken K2 och K3 samt hantera löneadministration för dina egna kunder, från ax till limpa.
Din roll: Som en del av vårt team kommer du att ha fullt stöd från våra kompetenta kollegor som mer än gärna delar med sig av sin expertis. Du kommer inte ha eget säljansvar, utan istället fokuserar vi på att erbjuda enastående service till våra kunder.
Vi söker dig som:
Brinner för redovisning, service och kundkontakt
Trivs med att erbjuda hög kvalitet i ditt arbete
Känner dig trygg i din kompetens och tar eget ansvar för ditt arbete

Fördelarna med att arbeta hos oss:
Möjlighet att arbeta nära stadskärnan i centrala Stockholm City
Flexibilitet att arbeta hemifrån någon dag i veckan, om så önskas
En familjär arbetsmiljö där vi värdesätter varje medarbetares bidrag

Vi ser fram emot att berätta mer om möjligheterna hos oss på vår byrå.Välkommen att bli en del av vårt team!
Ansökan och KontaktI denna rekrytering samarbetar vår kund med Capega och rekryteringskonsultIda-Maria Rundén.Vid eventuella frågor, kontakta mig gärna på ida-maria.runden@capega.se.
Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Jobbusters AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Jobbusters AB .

INFORMATIONSARKITEKT

Informationsarkitekt
Läs mer Apr 26
Nytt
Arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi nu en Informationsarkitekt som ska arbeta med bl.a. begreppsmodellering, datamodellering och masterdatahantering. Följande uppgifter ingår i rollen som Informationsarkitekt:
- Definiera dataset, nycklar och metadata.
- Datamodellering m a p ”reverse engineering” via IT-systemens GUI.
- Facilitering och begreppsanalys m h a väggraf.
- Dokumentation av begreppsmodeller och datamodeller i EA-verktyg.
- Masterdatahantering och masterdataprocesser.
- Dimensionell modellering.
- Delta och stödja i arbete med arkitekturstyrning.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.

Kvalifikationer
- Du har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med informationsarkitektur.
- Du har minst 3 års erfarenhet av att göra modeller utifrån ett användargränssnitt och modelleringsspråk.
- Du har minst 3 års erfarenhet av arkitekturarbete inom en samhällskritisk verksamhet alternativt verksamhet med mycket höga säkerhetskrav.
- Du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med medelstora till stora organisationer (>500 anställda) med många system och skiftande datamängder.
- Du har mycket god förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska och engelska.
- Det är meriterande om du är certifierad informationsarkitekt, verksamhetsarkitekt eller IT-arkitekt.
- Det är meriterande om du har arbetat inom en myndighet.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av minst 1 uppdrag i elbranschen.
- Det är meriterande om du har arbetat i modelleringsverktyg, som t.ex. Sparx.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av workshopledning och/eller begreppsseminarier kopplat till informationsarkitektur.


Personliga egenskaper
I uppdraget som Informationsarkitekt är det viktigt att du har god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar självständigt och målinriktat. Vidare behöver du vara flexibel och anpassningsbar samt utåtriktad och tydlig i din kommunikation.


När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 12-aug-2024 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 11-aug-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Ansökningar mottagna innan 03-maj-2024 kommer hanteras i ett första urval.

Ansök nu

BUSINESS ANALYST

Finansanalytiker
Läs mer Apr 24
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en Business Analyst för ett Try & Hire-konsultuppdrag! I rollen som Business Analyst är du ansvarig för att analysera affärsprocesser, identifiera affärsbehov och utveckla lösningar för att förbättra verksamheten. Din huvudsakliga uppgift är att förstå företagets verksamhet och hitta sätt att öka effektiviteten, minska kostnader och öka intäkterna. Du är en viktig kugge i affärsutvecklingsprocessen, med fokus på att förstå och lösa affärsproblem genom effektiv analys och strategisk planering. Du spelar en nyckelroll i att säkerställa att tekniska lösningar och affärsprocesser är i linje med organisationens mål och behov.



Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Kvalifikationer
- Du har minst 5 års erfarenhet som Business Analyst eller motsvarande datafokuserad roll.
- Du har en akademisk examen i ett kvantitativt ämne, som Ekonomi eller Datavetenskap.
- Du har mycket god erfarenhet av att använda Excel, , Hadoop, VBA, R och Python mm.
- Du kommunicerar obehindrat på Engelska och Svenska, i tal och skrift.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av Cloudera och förebyggande av ekonomisk brottslighet.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som Business Analyst är det av högsta vikt att du är analytisk och proaktiv, har en god samarbetsförmåga och tillför en stark känsla av ägarskap för dina uppgifter och ansvar samtidigt som du gärna delar dina idéer och fynd med ditt team. Du bör också förstå principerna med att arbeta med ett agilt utvecklingssätt.



När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 30-nov-2024, därefter blir du överrekryterad av vår kund (eftersom detta är ett Try & Hire-uppdrag). Du kommer att vara anställd av JobBusters under uppdragsperioden och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Distansarbete är möjligt enligt överenskommelse med vår kund, dock föredrar de en person som är villig att arbeta 100% on-site.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

IT-INKÖPARE

Inköpare
Läs mer Apr 23
Arbetsuppgifter
Till vår myndighetskund söker vi en IT-inköpare.

Här ansvarar du för att samordna beslutsunderlag kopplade till inköp av produkter och tjänster inom IT men även vägleda och ge service i frågor om inköp, genomföra olika typer av analyser samt bidra i process kring avtalsförvaltning.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår det att:
- Samordna och handlägga beslutsunderlag inför inköp från befintliga avtal.
- Utreda och förhandla möjlig förändring inom befintliga avtal samt upprättar handling för detta.
- Förhandla villkor inför nyteckning av olika typer av avtal såsom tjänst, produkt och/eller entreprenad.
- Upprätta leverantörskontakter i samband med inköp såsom till exempel inhämtning av offert och produktinformation etc.
- Aktivt arbete med avtalsförvaltning och leverantörsuppföljning.
- Genomför ekonomisk analys av leverantör och/eller kategori.
- Vägleder och ger service i frågor om inköp till produktägare och övrig verksamhet.
- Identifierar och driver förbättringsaktiviteter.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är en statlig förvaltningsmyndighet med kontor runt om i Sverige, men för konsultuppdrag är placeringsorter Göteborg och Stockholm.

Kvalifikationer
- Du har minst 4 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom inköp och/eller upphandling varav minst 2 år ska avse inköp inom IT.
- Du har dokumenterad erfarenhet av förhandling med leverantörer inom ITområdet.
- Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Vi letar efter en analytisk och strategiskt tänkande inköpare med starka förhandlingsfärdigheter och en passion för att uppnå resultat. Som en del av kundens team förväntar vi oss att du kan kommunicera effektivt, hantera flera projekt samtidigt och fatta välgrundade beslut. Flexibilitet och kreativitet är också viktiga egenskaper för att trivas i denna dynamiska roll.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i juni och uppdraget förväntas pågå till och med 2024-12-25. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Viss distansarbete är möjligt efter dialog med beställande chef. Myndigheten ställer höga krav på din säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll samt tecknande av säkerhetsskyddsavtal enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras av dig innan Uppdragsavtalet kan göras gällande.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Sista dag att ansöka är 2024-04-29.

Ansök nu

KREDITRISKANALYTIKER

Finansanalytiker
Läs mer Apr 22
Arbetsuppgifter
Är du vass på kreditanalys och vill arbeta i en organisation som värdesätter ditt driv och din professionalism? Motiveras du av att arbeta i en modern verksamhet som digitaliserar och automatiserar processer? Då ser vi gärna att du läser vidare.

Vi söker en kreditriskanalytiker för ett konsultuppdrag till en bank på ca 5–6 månader där kundens mål är att överrekrytera därefter!

Som Kreditriskanalytiker hanterar du uppföljning och analyser av kreditrisken i bankens privat- och företagsprodukter samt kreditförlustprognoser. Tjänsten innefattar även utveckling och förbättring av befintliga kreditriskrapporter och analysmodeller. Du kommer vara en del av teamet som löpande följer upp och rapporterar reserveringar i enlighet med IFRS9.

Tjänsten är placerad på Kreditavdelningen där du kommer att arbeta tillsammans med övriga medarbetare i analysteamet. Rollen innebär även nära samarbete med bankens modellanalys-, erbjudande- och riskteam.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är en bank som vill bidra till en bättre värld genom att hjälpa till att skapa ett ekonomiskt försprång. De vill förbättra marginalen för sina kunder och drivs av att se människor och företag växa. Jämställdhetsfrågan är mycket viktig här. Huvudkontoret finns i Stockholm.

Kvalifikationer
- Du är civilekonom eller civilingenjör eller har en annan akademisk bakgrund som vi bedömer likvärdig.
- Du har arbetslivserfarenhet inom kreditgivning och/eller uppföljning av kreditrisk på bank eller annat finansiellt institut.
- Du har goda kunskaper i programmering i eller motsvarande programvara.
- Du har erfarenhet av dataanalys med stora datamängder.
- Du är van att använda engelska som arbetsspråk och uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
- Meriterande: erfarenhet av arbete med implementering eller beräkning av kreditförluster under IFRS9.

Personliga egenskaper
Som person är du analytisk och strukturerad och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Du drivs av självägarskap och är lösningsorienterad. Rollen innebär presentation av analysresultat både skriftligen och muntligen varför det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga. Eftersom mycket av arbetet bedrivs tillsammans med övriga kollegor ska du tycka om att arbeta i team samt ha god samarbetsförmåga.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i maj och uppdraget förväntas pågå till och med 2024-10-01 med chans till direktanställning därefter. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

REDOVISNINGSASSISTENT

Redovisningsassistent
Läs mer Apr 18
Arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi nu en duktig Redovisningsassistent med erfarenhet av e-fakturor och leverantörsskulder. I det här uppdraget kommer dina arbetsuppgifter främst vara att:
- Aktivt arbeta med att “onboarda” kunder och leverantörer till vår kunds e-faktura lösning, samt arbeta med förbättringar i processerna kopplat till detta.
- Bidra till goda relationer genom bra service till interna kunder och externa leverantörer/kunder.
- Punktligt utföra tjänster med hög leveranskvalitet i enlighet med allmänna processer, principer och riktlinjer som råder.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling!

Kvalifikationer
- Du har som lägst en gymnasieutbildning, men gärna eftergymnasial utbildning, inom ekonomi.
- Du har erfarenhet av redovisning och leverantörsreskontra.
- Du har erfarenhet från arbete i SAP-miljö och god förståelse för ekonomiprocesser i SAP.
- Du talar och skriver flytande på Svenska och Engelska.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av e-invoicing / e-fakturering.
- Det är ett stort plus om du är tekniskt intresserad då kunden behöver en i teamet som jobbar specifikt med e-invoice lösningar/problem.




Personliga egenskaper
För att trivas i uppdraget som Redovisningsassistent behöver du vara samarbetsvillig, proaktiv, lösningsorienterad och ha förmåga att skapa trovärdighet och engagemang.


När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 30-sep-2024 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund med placering i Solna, Stockholm. Vår kund tillämpar en hybrid arbetspolicy, och för det här uppdraget kommer du att behöva arbeta on-site 2-3 dagar/vecka.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

PMO-LEAD

Projektledare, IT
Läs mer Apr 15
Arbetsuppgifter
Till vår kund söker vi nu en PMO-Lead! Du kommer sitta mitt i händelsernas centrum och ska ansvara för det operativa arbetet i programmet där bland annat arbetssätt, uppföljning, internkommunikation och risker står på agendan när vår kund implementerar en ny ERP-plattform (Infor M3).

PMO (Program Management Office) arbetar för att det dagliga arbetet ska ske utan hinder för programdeltagare och för att minska onödiga processer eller admin. Samtidigt driver PMO arbetet med att programmet följer de krav som finns på struktur, regelefterlevnad och förväntningar samt arbetar för att process och arbetssätt ska vara så standardiserat och effektivt som möjligt mellan de olika delprojekten.

Du kommer bland annat ansvara för:
- Arbetssätt i programmet
- Riskhanteringsprocessen i programmet
- Formalia och säkerställa att regler, krav och förväntningar efterlevs
- Kommunikation inom programmet
- Stöd till programledare, projektledare, förändringsledare samt styrgrupp
- Leda PMO
- Aktuella frågor som behöver utredas kring programmets och kundens arbetssätt etc
- Programövergripande möten såsom kickoffer, TBR (tertialplanering), retro osv
- Onboarding av nya program- levernatörsmedlemmar

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ledande inom dagligvaruhandeln och finns runt om i hela Sverige med huvudkontor i Stockholm. Här finns uppdrag inom marknad, ekonomi och logistik.

Kvalifikationer
- Du är en projektledare som har erfarenhet från tidigare PMO-arbete.
- Du har erfarenhet av programarbete med delprojekt och arbete med flera intressenter.
- Du har erfarenhet av agila och traditionella arbetssätt och leveransmodeller.
- Du har erfarenhet av att arbeta i/mot stora komplexa organisationer med många intressenter såväl verksamhet, IT-organisation och leverantörer.
- Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som PMO-lead är du duktig på att skapa engagemang, samsyn och goda relationer. Du är också en problemlösare, prestigelös och har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du strukturerad och leveransinriktad.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omkring 2024-05-27 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu