Stockholm: Nyexaminerad Dags för ett karriärsbyte Bli finansiell rådgivare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Nyexaminerad Dags för ett karriärsbyte Bli finansiell rådgivare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-16 // Varaktighet: Heltid

Kan jag lära mig yrket och fortsätta utbildas? Kan jag byta karriär mitt i arbetslivet? Kan jag bli finansiell rådgivare utan tidigare arbetslivserfarenhet ifrån branschen? Kan jag som har tidigare erfarenhet av branschen utmanas och spetsa mina kunskaper inför nya roller hos ett av Sveriges ledande bolag inom finans och försäkring? Svaret är JA, det kan du!

Det är dags igen, för 10e gången drar vi igång vår rekrytering för S&P Trainee Academy. Programmet är Söderberg & Partners satsning för att skapa morgondagens Rådgivare hos ett av finansbranschens mest framgångsrika bolag. Programmet lämpar sig till dig som är nyexaminerad från högskola/universitet eller är intresserad av att byta karriärsbana. Här kommer du få möjlighet till utbildning inom våra största affärsområden, såsom Pension, Non-Life och Wealth management, ta licenser, vilket blir grunden för din karriär inom finansbranschen.

Du erbjuds:

- En skräddarsydd utbildningsplan för att du ska bli framtidens finansiella rådgivare hos Söderberg & Partners
- Inspireras och motiveras dagligen tillsammans med dina kollegor
- Tät coachning för att säkerställa din utveckling

Efter avslutat traineeprogram blir du Rådgivare, men resan har därmed bara börjat. Det är som nämnt en mycket spännande och utvecklande roll, men även mångfasetterad och komplex, alltid med kunden i fokus.

Söderberg & Partners är en starkt värderingsdriven organisation som arbetar för att generera maximal nytta för våra kunder. Vi sätter upp höga mål och premierar medarbetare som sporras av eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utveckla och utmana sig själva.

Vårt fokus ligger inte på vad du gjort tidigare eller vilka erfarenheter du har med dig. Vi är intresserade av din ambition och drivkraft. Därför önskar vi att du tydligt motiverar din ansökan i ditt personliga brev.

Tidigare dokumenterat goda säljresultat från säljyrken kommer värderas högt. Starten för programmet är Augusti 2024. **
**


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare.

Affärsinriktad Account Coordinator till Protector Försäkring

Läs mer Jan 29
Om Protector
Protector Försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Sedan starten för 20 år sedan har de organiskt vuxit snabbt och stabilt till ett av de främsta bolagen i branschen. De verkar idag inom Norge, Sverige, Danmark, Finland och Storbritannien. Företaget omfattar idag ca 500 anställda varav 140 sitter på deras kontor i Stockholm, vilket är beläget centralt i Tändstickspalatsets ståtliga lokaler. Protector erbjuder
försäkringar till både den privata sektorn och offentlig verksamhet, och affärsidén och strategin är att göra detta via försäkringsförmedlare.

Protectors
viktigaste löfte är att de ska vara enkla att ha att göra med, kommersiellt
attraktiva och att lita på. Detta har legat till grund för att de idag rankas
som topp tre inom branschen av försäkringsförmedlare. De står för hög kvalitet,
högsta service mot deras kunder och pålitlighet i deras samarbeten. De är
stolta över att vara ett värderingsstyrt företag och hela verksamheten genomsyras av deras värderingar; trovärdig, innovativ, modig och engagerad.

Om tjänsten
I
rollen som Account Coordinator tillhör du avdelningen Mäklarservice, som består av
ca 30 engagerade medarbetare. Mäklarservice sköter den löpande kontakten med förmedlarna och strävar alltid mot att ge kunderna den absolut högsta
servicen och kvaliteten. I din roll ansvarar du för kvalificerat arbete inom
administration både kring nyteckningar och förnyelser av försäkringar. Du har löpande kontakt med mäklarhusen för att vårda och utveckla relationerna. I rollen
kommer du även att arbeta med arbetsuppgifter som:

- Genomföra enklare riskbedömningar och
analysarbete

- Utveckling av arbetsprocesser
i kvalitetessyfte

- Fakturering och offertskrivning

- Skapa och uppdatera försäkringsbrev

- Stötta Account Managers

Du
samarbetar dagligen med dina kollegor där du förväntas ta ett stort eget ansvar. Målet är att inom ditt första år kliva in i rollen som
Account Manager, där du tar vid ett större eget ansvar för mäklarhusen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

- Akademisk examen inom
ekonomi, juridik eller liknande

- Någon form av tidigare
arbetslivserfarenhet inom försäljning, ekonomi, administration eller liknande (kan vara heltid, deltids- eller sommarjobb)

- Goda kunskaper i Excel

- Mycket goda kunskaper i
svenska

- En bakgrund inom idrottande
är ett plus

Vi ser gärna att du nyligen är, eller under våren kommer att bli, nyexaminerad.

Identifierar
du dig som en ambitiös, relationsskapande och målinriktad person? Vi tror att
du triggas av utmaningar och är serviceminded i ditt förhållningssätt. Utöver
det är du analytiskt lagd och ansvarstagande i ditt arbete. Du
ska gilla att du förväntas fatta egna beslut samt att det finns utvecklingsmöjligheter där du själv får vara med att
forma ramarna. Du ska trivas och vara trygg i en prestationskultur, där löpande uppföljning av kvalitet i arbetet och feedback är en del av vardagen.

Här ges du en motiverande miljö, med såväl högt tempo i arbetet som gemensamma frukostfredagar, teamträningar, PT på gymmet och gemensamma padelmatcher.

Övrig information

- Start: Omgående, alternativt i mitten av juni

- Plats: Stockholm, centralt (Tändstickspalatset)

- Omfattning: Heltid

- Lön: Fast lön + årsbonus

Vi tillämpar löpande urval i denna process och vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till kandidat@astaagency.se.

Om Asta Agency
Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Affärsinriktad Account Coordinator till Protector Försäkring

Läs mer Mar 21
Om Protector
Protector Försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Sedan starten för 20 år sedan har de organiskt vuxit snabbt och stabilt till ett av de främsta bolagen i branschen. De verkar idag inom Norge, Sverige, Danmark, Finland och Storbritannien. Företaget omfattar idag ca 500 anställda varav 140 sitter på deras kontor i Stockholm, vilket är beläget centralt i Tändstickspalatsets ståtliga lokaler. Protector erbjuder
försäkringar till både den privata sektorn och offentlig verksamhet, och affärsidén och strategin är att göra detta via försäkringsförmedlare.

Protectors
viktigaste löfte är att de ska vara enkla att ha att göra med, kommersiellt
attraktiva och att lita på. Detta har legat till grund för att de idag rankas
som topp tre inom branschen av försäkringsförmedlare. De står för hög kvalitet,
högsta service mot deras kunder och pålitlighet i deras samarbeten. De är
stolta över att vara ett värderingsstyrt företag och hela verksamheten genomsyras av deras värderingar; trovärdig, innovativ, modig och engagerad.

Om tjänsten
I
rollen som Account Coordinator tillhör du avdelningen Mäklarservice, som består av
ca 30 engagerade medarbetare. Mäklarservice sköter den löpande kontakten med förmedlarna och strävar alltid mot att ge kunderna den absolut högsta
servicen och kvaliteten. I din roll ansvarar du för kvalificerat arbete inom
administration både kring nyteckningar och förnyelser av försäkringar. Du har löpande kontakt med mäklarhusen för att vårda och utveckla relationerna. I rollen
kommer du även att arbeta med arbetsuppgifter som:

- Genomföra enklare riskbedömningar och
analysarbete

- Utveckling av arbetsprocesser
i kvalitetessyfte

- Fakturering och offertskrivning

- Skapa och uppdatera försäkringsbrev

- Stötta Account Managers

Du
samarbetar dagligen med dina kollegor där du förväntas ta ett stort eget ansvar. Målet är att inom ditt första år kliva in i rollen som
Account Manager, där du tar vid ett större eget ansvar för mäklarhusen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

- Akademisk examen inom
ekonomi, juridik eller liknande

- Någon form av tidigare
arbetslivserfarenhet inom försäljning, ekonomi, administration eller liknande (kan vara heltid, deltids- eller sommarjobb)

- Goda kunskaper i Excel

- Mycket goda kunskaper i
svenska

- En bakgrund inom idrottande
är ett plus

Vi ser gärna att du nyligen är, eller under våren kommer att bli, nyexaminerad.

Identifierar
du dig som en ambitiös, relationsskapande och målinriktad person? Vi tror att
du triggas av utmaningar och är serviceminded i ditt förhållningssätt. Utöver
det är du analytiskt lagd och ansvarstagande i ditt arbete. Du
ska gilla att du förväntas fatta egna beslut samt att det finns utvecklingsmöjligheter där du själv får vara med att
forma ramarna. Du ska trivas och vara trygg i en prestationskultur, där löpande uppföljning av kvalitet i arbetet och feedback är en del av vardagen.

Här ges du en motiverande miljö, med såväl högt tempo i arbetet som gemensamma frukostfredagar, teamträningar, PT på gymmet och gemensamma padelmatcher.

Övrig information

- Start: Omgående, alternativt i mitten av juni

- Plats: Stockholm, centralt (Tändstickspalatset)

- Omfattning: Heltid

- Lön: Fast lön + årsbonus

Vi tillämpar löpande urval i denna process och vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till kandidat@astaagency.se.

Om Asta Agency
Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Försäkringsförmedlare

Läs mer Apr 15
Vill du ta nästa kliv på karriärstegen? Tilltalas du av möjligheten att utvecklas i ett bolag som enbart jobbar med varma leads, har högt i tak och en mycket stark gemenskap?
Zmarta är ett av Sveriges ledande förmedlare av försäkringar till konsumenter och driver en av Sveriges största jämförelsetjänster där kunder erbjuds att jämföra, köpa och byta försäkringar. 2018 köpte Zmarta upp Insplanet och i företagsgruppen ingår även Elskling.
Som försäkringsförmedlare på Zmarta kommer du att ingå i ett team om ca 10 personer där ni tillsammans kommer att kontakta inkomna varma leads och befintliga kunder över telefon och sälja in olika försäkringslösningar. Vårt kontor finns på Norra Stationsgatan, som vi delar tillsammans med Elskling. Zmart erbjuder även konsumenttjänster inom bank och elavtal.
I en organisation, där snittanställningstiden är över 10 år, får du själv vara med och påverka inkomst samtidigt som du representerar produkter med tydlig kundnytta.
Du kommer i rollen att:
Ta kontakt med kunder och erbjuda försäkringar och el i huvudsak, men även ha möjligheten att förmedla lån.
Genomlysa kundens privata ekonomiska situation kopplat till försäkringar, el och privatlån och därefter erbjuda ett mer förmånligt upplägg för kunden om möjligt.
Erbjuda nya försäkringar utifrån kundens behov.
Skriva och skicka offerter
Kommunicera med kunder via telefon, mail och dokumentera relevant information löpande.



Vi söker dig som med starkt personligt engagemang vill utvecklas tillsammans med Zmarta. Du kommer att ansvara för den dagliga kontakten med befintliga såväl som med nya kunder, och vi letar efter dig som motiveras av att alltid leverera den mest optimala lösningen för varje unik kund. Du bidrar med din positiva energi och trivs med högt arbetstempo. Säljkommunikation sker i största del på svenska och att vara flytande i både tal och skrift är således ett krav.
För att trivas i rollen så tror vi att du:
Är en ambitiös och stabil person som värderar att slutföra dina åtaganden
Jobbar aktivt och långsiktigt med personliga mål
Har ett intresse för försäljning och har ett resultatpräglat tänk
Har en stark kommunikativ förmåga och trivs med att skapa nya kontakter
Har ett starkt självledarskap och arbetar självständigt för att nå uppsatt budget och mål.

Tidigare erfarenhet av försäljning med gott resultat och ha arbetat inom försäkringsbranschen och/ eller elbranschen är meriterande.
Som medarbetare på Zmarta så kommer du:
Alltid ha varma leads levererade varje dag
Få en provisionsmodell utan tak, där medellönen ligger över marknadsstandard
Ha möjlighet att få jobba med en varierad produktportfölj bestående av försäkringar, el och privatlån.
Delta i individuella och grupptävlingar med förmånliga priser.
Ha möjligheten att jobba hemifrån ett par dagar i veckan när du behärskar rollen.
Vara en del utav en fantastisk gemenskap och få stora utvecklingsmöjligheter.
Samt övriga förmåner inom Zmarta.



Processen
Du kommer att få ett automatiskt genererat mail som bekräftelse på att din ansökan har mottagits.
Vi kommer att intervjua löpande, vi kontaktar dig via telefon för att boka en tid för en första telefon intervju, går du vidare i processen bjuds du in till en fysiskt intervju på vårt kontor på Norra Stationsgatan 69.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jobba Med Försäkringar

Läs mer Maj 14
Nytt
Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Grundlön, provision, bonus & pension
? Fräscht kontor & hög lön
? Sälj- & försäkringsutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill sälja & har jobbat med försäljning
? Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

Ansök nu

Nyexaminerad? Dags för ett karriärsbyte? Bli finansiell rådgivare!

Läs mer Apr 16
Kan jag lära mig yrket och fortsätta utbildas? Kan jag byta karriär mitt i arbetslivet? Kan jag bli finansiell rådgivare utan tidigare arbetslivserfarenhet ifrån branschen? Kan jag som har tidigare erfarenhet av branschen utmanas och spetsa mina kunskaper inför nya roller hos ett av Sveriges ledande bolag inom finans och försäkring? Svaret är JA, det kan du!

Det är dags igen, för 10e gången drar vi igång vår rekrytering för S&P Trainee Academy. Programmet är Söderberg & Partners satsning för att skapa morgondagens Rådgivare hos ett av finansbranschens mest framgångsrika bolag. Programmet lämpar sig till dig som är nyexaminerad från högskola/universitet eller är intresserad av att byta karriärsbana. Här kommer du få möjlighet till utbildning inom våra största affärsområden, såsom Pension, Non-Life och Wealth management, ta licenser, vilket blir grunden för din karriär inom finansbranschen.

Du erbjuds:

- En skräddarsydd utbildningsplan för att du ska bli framtidens finansiella rådgivare hos Söderberg & Partners
- Inspireras och motiveras dagligen tillsammans med dina kollegor
- Tät coachning för att säkerställa din utveckling

Efter avslutat traineeprogram blir du Rådgivare, men resan har därmed bara börjat. Det är som nämnt en mycket spännande och utvecklande roll, men även mångfasetterad och komplex, alltid med kunden i fokus.

Söderberg & Partners är en starkt värderingsdriven organisation som arbetar för att generera maximal nytta för våra kunder. Vi sätter upp höga mål och premierar medarbetare som sporras av eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utveckla och utmana sig själva.

Vårt fokus ligger inte på vad du gjort tidigare eller vilka erfarenheter du har med dig. Vi är intresserade av din ambition och drivkraft. Därför önskar vi att du tydligt motiverar din ansökan i ditt personliga brev.

Tidigare dokumenterat goda säljresultat från säljyrken kommer värderas högt. Starten för programmet är Augusti 2024. **
**


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Po Söderberg & Partner AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Po Söderberg & Partner AB .

Nyexaminerad? Dags för ett karriärsbyte? Bli finansiell rådgivare!

Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare
Läs mer Apr 16
Kan jag lära mig yrket och fortsätta utbildas? Kan jag byta karriär mitt i arbetslivet? Kan jag bli finansiell rådgivare utan tidigare arbetslivserfarenhet ifrån branschen? Kan jag som har tidigare erfarenhet av branschen utmanas och spetsa mina kunskaper inför nya roller hos ett av Sveriges ledande bolag inom finans och försäkring? Svaret är JA, det kan du!

Det är dags igen, för 10e gången drar vi igång vår rekrytering för S&P Trainee Academy. Programmet är Söderberg & Partners satsning för att skapa morgondagens Rådgivare hos ett av finansbranschens mest framgångsrika bolag. Programmet lämpar sig till dig som är nyexaminerad från högskola/universitet eller är intresserad av att byta karriärsbana. Här kommer du få möjlighet till utbildning inom våra största affärsområden, såsom Pension, Non-Life och Wealth management, ta licenser, vilket blir grunden för din karriär inom finansbranschen.

Du erbjuds:

- En skräddarsydd utbildningsplan för att du ska bli framtidens finansiella rådgivare hos Söderberg & Partners
- Inspireras och motiveras dagligen tillsammans med dina kollegor
- Tät coachning för att säkerställa din utveckling

Efter avslutat traineeprogram blir du Rådgivare, men resan har därmed bara börjat. Det är som nämnt en mycket spännande och utvecklande roll, men även mångfasetterad och komplex, alltid med kunden i fokus.

Söderberg & Partners är en starkt värderingsdriven organisation som arbetar för att generera maximal nytta för våra kunder. Vi sätter upp höga mål och premierar medarbetare som sporras av eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utveckla och utmana sig själva.

Vårt fokus ligger inte på vad du gjort tidigare eller vilka erfarenheter du har med dig. Vi är intresserade av din ambition och drivkraft. Därför önskar vi att du tydligt motiverar din ansökan i ditt personliga brev.

Tidigare dokumenterat goda säljresultat från säljyrken kommer värderas högt. Starten för programmet är Augusti 2024. **
**


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Managementkonsult - Novare Pay Consulting

Företagskonsult
Läs mer Apr 26
Är du i början av din karriär och är intresserad av att jobba som managementkonsult? Brinner du för strategi, finans och ersättningsfrågor? På Novare Pay Consulting arbetar du som managementkonsult och stödjer ledande befattningshavare i ersättningsrelaterade frågor.

Som managementkonsult på Novare Pay Consulting får du en unik möjlighet att arbeta på hög strategisk nivå med projekt som skapar betydande resultat för våra kunder tillsammans med högpresterande kollegor. Du kommer att genomföra projekt från start till slut vilket ställer höga krav på dig som individ men samtidigt möjliggör en brant utvecklingskurva.

Vi söker dig som studerar din sista termin, eller har avslutade studier, på relevant akademisk utbildning inom ekonomi med utmärkta studieresultat.

Kvalifikationer:

- En hög analytisk förmåga kombinerat med en stark praktisk förståelse.
- Noggrann och strukturerad.
- Är villig att arbeta under högt tempo och är stresstålig.
- Är ansvarstagande, levererar i tid och bidrar till teamets utveckling.
- Är positiv, lösningsorienterad och driven
- Har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.
- Har goda kunskaper i Office-paketet, särskilt PowerPoint och Excel.
- Är bekväm med att presentera inför andra personer

Ta chansen att bli del av ett öppet, kompetent och positivt gäng med höga ambitioner!

Bifoga CV, personligt brev och betyg till din ansökan. Vi ser fram emot att få veta mer om dig! Urval och intervjuer sker löpande.


Med ursprung från Novaregruppen och Investor grundades Novare Pay Consulting 2015. Idag är vi delägda av Söderberg och Partners och har över 30 anställda i Stockholm och London och är ett ledande och snabbväxande konsultbolag inom Corporate Finance och ersättningsområdet. Våra kunder är både svenska och globala företag inom olika branscher, tillväxtfaser och med olika utmaningar.

Ansök nu

Säljare till Customer Success och Levler

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 23
Är du intresserad av försäljning, privatekonomi och sparande? Vill du vara med och bygga upp framtidens sparplattform? Vi söker dig som drivs av att skapa resultat, bygga relationer och få nöjda kunder till Levler genom vårt framgångsrika team Customer Success.

Som säljare i Customer Success hjälper du befintliga kunder att få ta del av fördelarna med Söderberg & Partners nya sparplattform Levler. Du kommer att lära känna kunden på djupet och med hjälp av digitala verktyg ge information om olika sparalternativ. Du har även möjlighet att hjälpa kunderna att få information om andra produkter inom privatekonomi, såsom bolån och sparkonto. Merparten av kunderna du kommer att kontakta har nyligen haft kontakt med Söderberg & Partners och får gärna information om fler tjänster. Du kommer både att boka in egna kundmöten och få hjälp av våra mötesbokare. Merparten av din kundkontakt sker över digitala videomöten.

Vem är du?

För oss är din personlighet och potential det viktigaste. Du behöver ha lätt att motivera dig själv och vara duktig på att driva kunddialoger. Du ska ha ett starkt resultatfokus och en förmåga att arbeta uthålligt gentemot högt uppsatta mål. Du visar ett genuint intresse för kunderna och prioriterar kundnöjdhet framför allt annat. Du är en god lyssnare och förmedlar information tydligt och enkelt. Det är ett krav för tjänsten att du har ett intresse för investeringar och att du tidigare har jobbat inom försäljning och kan uppvisa goda resultat. Tidigare erfarenhet från finansbranschen är meriterande.

Kvalifikationer

- Ett starkt inre driv och en vilja att leverera höga resultat
- Mycket god kommunikativ förmåga
- Lätt för att bygga relationer
- Stort intresse för investeringar och finansiella tjänster
- Tidigare erfarenhet av försäljning
- Har en fullförd gymnasieutbildning, högre utbildning är meriterande
- Behärskar svenska obehindrat och kan uttrycka dig på engelska i såväl tal som skrift

Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Placering: Stureplan 8, Stockholm
Anställningsstart: Snarast, efter överenskommelse
Anställningsform: Heltid
Sista ansökningsdag : 2024-05-22
Kontaktperson: Mathias Pettersson, 073 - 600 42 01


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Sales Manager till Wealth Management

Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare
Läs mer Apr 26
Är du i början av din karriär och redo för ett nästa kliv? Är du duktig på försäljning och vill fortsätta utvecklas inom Private Banking eller förmögenhetsrådgivning?

Vi söker nu en Sales Manager med fokus på rekrytering av nya kunder till Wealth Management, med placering i Stockholm.

Genom att dagligen träffa framgångsrika personer och entreprenörer tillsammans med kompetenta kollegor och specialister bygger du snabbt ovärderlig kunskap och erfarenhet inom såväl vår bransch men därtill många andra områden. Det i kombination med att praktisera försäljning gör att du positionerar dig själv väl inför framtida utmaningar oavsett om du väljer att fortsätta i en av branschens mest givande roller eller ta klivet mot kundansvarig rådgivare, specialist eller management/ledarskap.

Ge dig själv möjligheten att vara med i ett framåtlutat team där affären står i fokus och där du har stor möjlighet att vara med och påverka utvecklingen av verksamheten, och enhetens fortsatta tillväxt. Genom att få ta del av våra kunders erfarenheter och egna kollegors spetskompetenser kommer du utvecklas som person och öppna upp för goda framtida karriärmöjligheter.



Om rollen

Du ansvarar själv för hela processen vilket innebär att du tar den första kontakten med kunden, är med i kundmötet, följer upp och koordinerar insatserna för att ta affären i mål. Detta gör du tillsammans med den kundansvariga rådgivaren och de specialister som du själv valt ut för att passa er potentiella kund, vilket gör att du bygger upp ett eget nätverk internt. Efter avslutad affär tar rådgivaren över ansvaret för kundrelationen.

Du tar ansvar för ditt eget resultat, och i tjänsten ingår även att planera, organisera, bjuda in till och genomföra kundevents. För att lyckas i tjänsten krävs att du är självständig med ett högt inre driv, att du är strukturerad samt har en god administrativ förmåga. Arbete kvällstid samt resor kan förekomma.

Wealth Management Sales
Sales är den del av vår verksamhet som fokuserar på rekrytering av nya kunder. Vi vänder oss i första hand mot förmögna privatpersoner och ägarledda företag. Största delen av teamet är placerade i Stockholm, men vi har även verksamhet i Göteborg och Malmö. Vi är ett framgångsrikt team på sju personer som strävar efter hög aktivitetsnivå och goda resultat.

Enheten har funnits i närmare fem år och vi har tillsammans byggt upp en kultur där vi driver och utmanar varandra att växa och skapa bra affärer. Vi investerar löpande i professionell säljcoachning och utbildning, och vår ambition är att fortsätta expandera.

Om Söderberg & Partners Wealth Management
Söderberg & Partners Wealth Management är den del inom Söderberg & Partners som uteslutande fokuserar på kapitalförvaltning. Vi är ett område som växer kraftigt, och med fortsatt ambitiösa tillväxtplaner. Våra kunder är privatpersoner, ägarledda företag, stiftelser och institutioner. Söderberg & Partners Wealth Management består idag av cirka 450 medarbetare anställda i hela landet, inklusive finansiella rådgivare och specialister inom till exempel skatt, familjerätt och entreprenörsservice. Söderberg & Partners Wealth Management har återigen utsetts till Sveriges främsta Private Banking aktör 2023 enligt Kantar Sifo Prospera.

Kvalifikationer:

- Högt personligt driv
- God social förmåga och vinnande personlighet
- Strukturerad och ansvarstagande
- Gillar att tala inför grupp
- Behärskar engelska väl i tal och skrift
- Avslutad högskoleutbildning, Swedsec- och/eller Insuresec-licens är meriterande

Du får gärna ha arbetat i branschen i några år och ha erfarenhet av försäljning, och/eller rådgivning av finansiella produkter och tjänster, och känner dig nu redo att ta dig an mer förmögna kunder med mer komplexa behov. Men vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV och ett personligt brev som beskriver vem du är, varför du söker jobbet och varför du tror att du är en lämplig kandidat.

Placering: Stockholm, Mäster Samuelsgatan 20
Tillträde: Snarast, efter överenskommelse
Ersättning: Månadslön samt rörlig lön
Sista ansökningsdag: 2024-05-03
Kontaktperson: Gabriella Frykbo, teamledare, 076 697 66 46
Per Nordström, Ansvarig för Sales samt vice affärsområdesansvarig, 073 321 00 29


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

IT-tekniker – erfaren supporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 28
Vi söker dig som brinner för kundservice och vill vara med att ta nästa steg i att bygga vår supportfunktion för Söderberg & Partners där vi supporterar sex länder med planer på ytterligare expansioner inom Europa.

Vi arbetar med personlig kompetensutveckling vilket ger stora möjligheter till att utvecklas och hantera mer utmanande ärenden.

Är du en duktig IT-tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system samt är kommunikativ och strukturerad? Då bör du läsa vidare!

Arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du arbeta med att lösa alla typer av IT-ärenden, främst via ärendehanteringssystem (idag använder vi Freshservice). Felsökning av mjuk- och hårdvara löses både via telefon, fjärrstyrning och ibland på plats med användaren.

Det ingår även vissa 2nd-line uppgifter och därför söker vi dig med intresse av Microsoft 365 eller Azure/Infra för djupare felsökning i de olika tjänsterna. Våra användare sitter i huvudsak i Sverige, Finland, Danmark, Spanien, Norge, Nederländerna och Storbritannien, vi supporterar därför både på svenska och engelska.

Vi verkar i Microsoft tekniker/plattform och har ett väl etablerat samarbete med Microsoft genom bland annat vårt Unified supportavtal.

Vem söker vi?

Du har ett teknikintresse, viljan att utvecklas samt ett driv att lösa problem. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd. Du har ett pragmatiskt synsätt, är lösningsorienterad och strukturerad. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vidare trivs du med att hantera flera saker samtidigt och är flexibel i ditt arbetssätt.

Vi söker dig som har:

- Helst 3 års erfarenhet inom IT användarsupport mot en Microsoft miljö (Office, Windows, nätverk, etcetera)
- Erfarenhet av att hantera supportärenden via telefon, e-post och på plats.
- Avancerad felsökning och problemlösning i Microsoft 365 miljö (SharePoint, Teams, Exchange, OneDrive med mera)
- Trivs med att hitta och implementera förbättringsmöjligheter
- Arbetar strukturerat
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Meriterande:

- Nordiska språkkunskaper är starkt meriterande

Letar du nya utmaningar i ett företag med stark tillväxt med kompetenta medarbetare där nytänkande uppmuntras, är Söderberg & Partners ett bolag för dig. Hos Söderberg & Partners blir du en del av en kultur som präglas av stort engagemang, öppenhet och hög förändringstakt. Organisationen är kreativ och initiativrik med korta kommunikationsvägar och nära till beslut. Vi satsar på våra medarbetare och har bra introduktionsprogram. Vi tillämpar ett modernt ledarskap där du alltid har möjlighet att påverka din egen och teamets vardag och strategi.

Söderberg & Partners system utvecklas internt och IT har en betydande roll för hela företagets utveckling. De webbaserade systemen hanterar idag närmare 400 000 privatkunder och fler än 20 000 företag. IT-avdelningen består av ca 150 medarbetare.

Intervjuer kommer att göras löpande, välkommen med din ansökan!

Placering: Stureplan 8, Stockholm
Tillträdesdag: Snarast eller efter överenskommelse
Sista ansökningsdag : 2024-04-30
Kontaktperson: Veronika Hamberg, 076-2828954

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Sales Manager till Wealth Management

Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare
Läs mer Mar 26
Är du i början av din karriär och redo för ett nästa kliv? Är du duktig på försäljning och vill fortsätta utvecklas inom Private Banking eller förmögenhetsrådgivning?

Vi söker nu en Sales Manager med fokus på rekrytering av nya kunder till Wealth Management, med placering i Stockholm.

Genom att dagligen träffa framgångsrika personer och entreprenörer tillsammans med kompetenta kollegor och specialister bygger du snabbt ovärderlig kunskap och erfarenhet inom såväl vår bransch men därtill många andra områden. Det i kombination med att praktisera försäljning gör att du positionerar dig själv väl inför framtida utmaningar oavsett om du väljer att fortsätta i en av branschens mest givande roller eller ta klivet mot kundansvarig rådgivare, specialist eller management/ledarskap.

Ge dig själv möjligheten att vara med i ett framåtlutat team där affären står i fokus och där du har stor möjlighet att vara med och påverka utvecklingen av verksamheten, och enhetens fortsatta tillväxt. Genom att få ta del av våra kunders erfarenheter och egna kollegors spetskompetenser kommer du utvecklas som person och öppna upp för goda framtida karriärmöjligheter.



Om rollen

Du ansvarar själv för hela processen vilket innebär att du tar den första kontakten med kunden, är med i kundmötet, följer upp och koordinerar insatserna för att ta affären i mål. Detta gör du tillsammans med den kundansvariga rådgivaren och de specialister som du själv valt ut för att passa er potentiella kund, vilket gör att du bygger upp ett eget nätverk internt. Efter avslutad affär tar rådgivaren över ansvaret för kundrelationen.

Du tar ansvar för ditt eget resultat, och i tjänsten ingår även att planera, organisera, bjuda in till och genomföra kundevents. För att lyckas i tjänsten krävs att du är självständig med ett högt inre driv, att du är strukturerad samt har en god administrativ förmåga. Arbete kvällstid samt resor kan förekomma.

Wealth Management Sales
Sales är den del av vår verksamhet som fokuserar på rekrytering av nya kunder. Vi vänder oss i första hand mot förmögna privatpersoner och ägarledda företag. Största delen av teamet är placerade i Stockholm, men vi har även verksamhet i Göteborg och Malmö. Vi är ett framgångsrikt team på sju personer som strävar efter hög aktivitetsnivå och goda resultat.

Enheten har funnits i närmare fem år och vi har tillsammans byggt upp en kultur där vi driver och utmanar varandra att växa och skapa bra affärer. Vi investerar löpande i professionell säljcoachning och utbildning, och vår ambition är att fortsätta expandera.

Om Söderberg & Partners Wealth Management
Söderberg & Partners Wealth Management är den del inom Söderberg & Partners som uteslutande fokuserar på kapitalförvaltning. Vi är ett område som växer kraftigt, och med fortsatt ambitiösa tillväxtplaner. Våra kunder är privatpersoner, ägarledda företag, stiftelser och institutioner. Söderberg & Partners Wealth Management består idag av cirka 450 medarbetare anställda i hela landet, inklusive finansiella rådgivare och specialister inom till exempel skatt, familjerätt och entreprenörsservice. Söderberg & Partners Wealth Management har återigen utsetts till Sveriges främsta Private Banking aktör 2023 enligt Kantar Sifo Prospera.

Kvalifikationer:

- Högt personligt driv
- God social förmåga och vinnande personlighet
- Strukturerad och ansvarstagande
- Gillar att tala inför grupp
- Behärskar engelska väl i tal och skrift
- Avslutad högskoleutbildning, Swedsec- och/eller Insuresec-licens är meriterande

Du får gärna ha arbetat i branschen i några år och ha erfarenhet av försäljning, och/eller rådgivning av finansiella produkter och tjänster, och känner dig nu redo att ta dig an mer förmögna kunder med mer komplexa behov. Men vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV och ett personligt brev som beskriver vem du är, varför du söker jobbet och varför du tror att du är en lämplig kandidat.

Placering: Stockholm, Mäster Samuelsgatan 20
Tillträde: Snarast, efter överenskommelse
Ersättning: Månadslön samt rörlig lön
Sista ansökningsdag: 2024-04-26
Kontaktperson: Gabriella Frykbo, teamledare, 076 697 66 46
Per Nordström, Ansvarig för Sales samt vice affärsområdesansvarig, 073 321 00 29


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu