Stockholm: Skog och lantbruksrådgivare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Skog och lantbruksrådgivare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-28 // Varaktighet: Heltid

Som ett led i Swedbanks satsning på skog- och lantbruksaffären söker vi nu dig som har en stark ambition att utveckla skog- och lantbruksaffären i affärsområdet östra Sverige. Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att:Utvecklas i rollen som kundansvarig inom Skog och Lantbruk, där du förvaltar och utvecklar Swedbanks affär inom segmentet med tyngdpunkt på lantbruksaffären. Viktiga perspektiv inkluderar kundnöjdhet, affärsvolym och lönsamhet.
Bidra till att stärka Swedbanks marknadsposition där prospektering kommer att vara en naturlig del av uppdraget.
Vara en del av teamet inom Swedbanks Skog & Lantbruksenhet Öst (en av fem organisatoriska enheter i Sverige som helt fokuserar på Skog & Lantbruksaffären). I teamet är vi 14 kundansvariga som är specialiserade på Skog & Lantbruksaffären. Därmed finns mycket goda möjligheter till kunskaps- och erfarenhetsutbyte och ytterligare specialistkunskap inom både skog och lantbruk finns på central nivå.
Vara aktiv på marknaden genom att träffa kunder och prospects samt företräda Swedbank i olika sammanhang.
Vara en god ambassadör för Swedbank och vara med och synas på den lokala marknaden och i branschnätverk.


I denna roll behöver du:Relevant utbildning och kunskap inom området skog- och lantbruk.
Erfarenhet av rådgivning inom branschen.
Erfarenhet av kreditgivning och /eller ekonomisk analys.
Swedseclicens, Rådgivning och Bolån.
Körkort och tillgång till bil.
Vara en social och ansvarstagande person med ett intresse att utveckla affären tillsammans med dina blivande kollegor.


Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur
Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder
En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär
Flexibla arbetsmöjligheter
Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner
"Bli en del av vårt team och...

Få möjlighet att arbeta på en spännande marknad i Östra Sverige. Du kommer att ingå i ett stort team med specialister inom skog och lantbruk varigenom det finns mycket goda möjligheter till utbyte och kompetensutveckling. Målsättningen är att du skall utvecklas och utmanas i ditt arbete där vi tillsammans jobbar mot högt uppställda mål, maximerar kundnöjdheten och bidrar till Swedbanks position i samhället.”, Fredrik Johansson, din framtida chef


Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-04-26.Arbetsplats:Södertälje, Stockholm, Uppsala, Västerås eller Visby
Kontaktpersoner
Rekryterande chef:Fredrik Johansson, +46 (0)13 31 92 36
SACO:Camilla Ivarsson, camilla.ivarsson@swedbank.se
Finansförbundet:Åke Skoglund ake.skoglund@swedbank.com
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Företagsrådgivare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Företagsrådgivare.

Senior Sustainability consultant - CSRD

Läs mer Jan 24
Do you want to take your CSRD knowledge to the next level and work with top tier organizations? This is your chance to join our growth journey and to make your mark on the market!

--

About us and the role
Working in KPMG Sustainability team will give you the opportunity to work closely with some of the best subject matter experts in the field, and to develop as a professional advisor and risk consultant.

As a senior sustainability consultant in our team you will be involved in various client engagements within different sectors helping our clients to find their way through the sustainability landscape and assist them all the way from strategy, implementation, to follow-up and review. We make sure that our clients reach both their internal sustainability goals and that they live up to the increasingly stringent external requirements in sustainability reporting.
To succeed in the role , you;

-
Have 5-10 years of experience in sustainability and CSRD implementation, project management, workshops, supervision of younger colleagues and supporting boards.

-
Have a university degree in engineering, business, management, finance, economics, where a focus on sustainability is meriting.

-
Have a strong business focus.

-
Have excellent communication skills. Fluency in Swedish and English is required, multilingual proficiency is meritorious.


Want to make a difference with us?

Don’t wait with your application as we review applications and are hiring on a rolling basis. If you have any questions related to the recruitment process please contact Talent Partner, Susanne Hedberg, susanne.hedberg@kpmg.se

We look forward to your application and for new colleagues to join our team!

At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms.

We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

Ansök nu

Cyber Security Consultant – Service Offering Lead CMA

Läs mer Dec 5
Are you passionate about creating business and helping customers to understand and overcome their challenges? Then, this is your chance to make a real impact and to work with some of the largest Swedish corporations and some of the country's most exciting smaller players. This is a great opportunity to make your mark when it comes to decide how we sell our services.

About us

Working in the KPMG Cyber Security team, you will be part of a global organization working within various industries and areas, together with competent and inspiring colleagues. Our Cyber Security team enables our clients in their digital transformation journeys by identifying and remediating their cyber related risks. We work shoulder-to-shoulder with executive management, and we always seek digital, innovative, and sustainable solutions to our clients’ challenges.

Our Cyber Maturity Assessment (CMA) is designed to provide a holistic view of our client’s current information security maturity over several different domains. The service involves a comprehensive assessment of the organization’s preparedness to detect, prevent, and respond to cyber threats. We help our clients to identify and remediate gaps in their strategies, governance, risk management, compliance, infrastructure, and operation.

We are an international, collaborative, and high-performing team who takes pride in creating an inclusive and professional environment, offering a steep learning curve for both professional and personal growth. We apply a hybrid approach to our workplace where it is possible to work both from our offices and remote.

We will support you in your journey and ensure that you find a fast-paced environment filled with brilliant colleagues. KPMG is consistently awarded top ranks within the cyber security field via external firms, this global track record is something we are very proud of and keen to maintain.

Your role
As a Service Offering Lead for our CMA, you will;

- be responsible for the development of services and go to market material
- develop strong business relationships and demonstrate technical and operational leadership to deliver client-centric solutions with high quality.
- effectively manage the commercial and contractual aspects of an engagement to achieve expected levels of client satisfaction, quality and profitability.
- identifiy new opportunities and develop these within our existing customers.
- Contribute to and/or be responsible for the preparation of quotations, continue to develop its knowledge and awareness of market trends, competitor activities, and products and services.
- coach, give constructive feedback and training to the junior team members in order to support their development journey.

We are looking for a passionate, forward-thinking, business minded, consultancy-oriented security professional with 6+ years of experience within Cyber Security.

KPMG’s Cyber Maturity Assessment covers nine domains and to be successful in this role you;

- have knowledge of several different areas such as, Leadership and Governance, Risk Management, Human Factors, Third Party Management, Continuity Management, Regulatory Compliance, Technical Security, Security Architecture, Operational Security.
- have consulting experience.
- have analytical abilities.
- are a high performer with strong drive and high ambition.
- have high personal integrity and ability to exercise sound judgement and common sense.
- are fluent in Swedish & English.

Want to make a difference with us?

Apply by submitting your CV as soon as possible. Don’t wait with your application as we review applications and are hiring on a rolling basis. If you have any questions about the position, please don’t hesitate to contact Head of Cyber Security Visar Lapashtica, visar.lapashtica@kpmg.se For any questions related to the recruitment process please contact Talent Manager Susanne Hedberg, susanne.hedberg@kpmg.se

We look forward to your application and for new colleagues to join our team!

KPMG is a company for people who want to make a difference. We are one of the world’s leading professional services companies and a partner our clients depend on in the fast-paced world they are a part of. We provide insight and guidance on their journeys. This may mean organizational change for their company as a whole, or just parts of it. It may relate to their working methods, how to deal with potential risks, cyber threats or how to maximize user experience in a digitized world. We are also experts in analysis, M&A, auditing and tax to name just a few of our professional skills.

At KPMG, we work actively to maintain diversity and gender equality throughout the organization. Diversity brings perspectives that enrich our culture and add value for our clients and society alike. We believe in an inclusive culture that respects people for who they are and allows them to be themselves. Because this is at the heart of what we believe, we welcome applicants with different backgrounds and experiences.

In Sweden you will have 1,650 colleagues and 350 more in Lithuania and Latvia, which means there are 2,000 of us in the company. You will be part of KPMG’s worldwide network of more than 200,000 people.

Ansök nu

Företagsrådgivare

Läs mer Apr 27
Nytt
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Letar du efter en möjlighet där din drivkraft och engagemang kommer i första hand? Har du börjat din karriär inom försäljning men letar efter nästa steg där du kan arbeta B2B, ta ansvar för hela säljprocessen och hantera en bredare portfölj där du på flera sätt kan skapa värde för dina kunder?

Enligt vår uppfattning är utveckling avgörande för framgång, därav tar vi våra medarbetares utveckling på allvar. Vill du vara med tidigt i en växande organisation med en stark kultur och korta beslutsvägar? Då bör du fortsätta läsa!

Din roll som Företagsrådgivare:

I rollen som Företagsrådgivare arbetar du med både befintliga och nya kunder. Detta innebär att du arbetar med nykundsbearbetning samtidigt som du förvaltar befintlig kundstock. För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team.

Du kommer att ansvara för rådgivning och försäljning mot företagskunder i regionen. Ditt jobb blir att identifiera kundens behov, presentera rätt lösning till kunden samtidigt som du når dina egna och teamets mål. Du har ansvar för dina kunder och att bygga långsiktiga kundrelationer och egen kundstock.

Kollegan Oliver berättar om hur en dag kan se ut:

"En dag som rådgivare kan vara mycket varierande, men den inleds oftast med en kopp kaffe på kontoret och några minuters trevligt samtal och skratt med kollegorna. Första aktiviteten på dagen ägnas åt att bearbeta potentiella nya kunder, och efter att ha skapat nya kontakter ger du dig ut i bilen för att delta i ett kundmöte. Mötet kan vara med ett småskaligt familjeföretag med en jordnära atmosfär eller med ett stort börsnoterat företag – kontrasterna i denna roll är verkligen fantastiska!
När du återvänder till kontoret kan dagen inkludera ett teamsmöte och avslutas med att granska och analysera våra kunders avtal, förbereda presentationer och planera för morgondagens arbete."

Några ord från chefen:
"I denna roll kommer min nästa kollega att få vara med i starten på Stockholmskontoret tillväxtresa, vi kommer tillsammans att bygga en lika stark och framgångsrik kultur som vi idag har i Malmö och Göteborg. Söker du efter en möjlighet att bli ännu bättre på sälj och en plats där du hela tiden kan utvecklas? Då kommer du trivas här."
Arbetsuppgifter:

Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du succesivt att ta dig an våra kunder och skapa egna affärer. Du hanterar hela försäljningskedjan, från att boka möten med kunder till att erbjuda den mest lämpliga lösningen för varje specifik kund. Du ger regelbundna uppdateringar om dina försäljningsaktiviteter, har kontinuerliga säljuppföljningar med din närmsta chef och dina kollegor för att stötta varandra i era processer.

Personliga egenskaper:

Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer.

Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten.

Är socialt kompetent med hög moral och etik.

Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk.

Tävlingsinriktad.


Vi ser gärna att du:

Har dokumenterat goda säljresultat eller inom kort kommer avsluta dina studier.

Innehar B-körkort.

Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, juridik eller försäljning.


Varför Advisera:

Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder.

Här blir du en del av ett högpresterande säljteam med kompetenta kollegor.

Möjlighet till personlig utveckling och fortsatta karriärmöjligheter i ett expanderande bolag. Kanske är du rätt person för att avancera till säljchef på vårt nästkommande kontor?

Säljtävlingar, AW:s, utlandskonferenser och härlig gemenskap.

Generös lönemodell utan tak & bonusmodell .Om Advisera:
Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen.

Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare.


På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium.

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta Jenny@advisera.se. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. (glöm heller inte att connecta med oss på linkedin)

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: Säljare, Rådgivare, Företagsrådgivare, Försäljning, Account Manager, B2B, Business to Business

Ansök nu

Företagsrådgivare

Läs mer Apr 22
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Letar du efter en möjlighet där din drivkraft och engagemang kommer i första hand? Har du börjat din karriär inom försäljning men letar efter nästa steg där du kan arbeta B2B, ta ansvar för hela säljprocessen och hantera en bredare portfölj där du på flera sätt kan skapa värde för dina kunder?

Enligt vår uppfattning är utveckling avgörande för framgång, därav tar vi våra medarbetares utveckling på allvar. Vill du vara med tidigt i en växande organisation med en stark kultur och korta beslutsvägar? Då bör du fortsätta läsa!

Din roll som Företagsrådgivare:

I rollen som Företagsrådgivare arbetar du med både befintliga och nya kunder. Detta innebär att du arbetar med nykundsbearbetning samtidigt som du förvaltar befintlig kundstock. För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team.

Du kommer att ansvara för rådgivning och försäljning mot företagskunder i regionen. Ditt jobb blir att identifiera kundens behov, presentera rätt lösning till kunden samtidigt som du når dina egna och teamets mål. Du har ansvar för dina kunder och att bygga långsiktiga kundrelationer och egen kundstock.

Kollegan Oliver berättar om hur en dag kan se ut:

"En dag som rådgivare kan vara mycket varierande, men den inleds oftast med en kopp kaffe på kontoret och några minuters trevligt samtal och skratt med kollegorna. Första aktiviteten på dagen ägnas åt att bearbeta potentiella nya kunder, och efter att ha skapat nya kontakter ger du dig ut i bilen för att delta i ett kundmöte. Mötet kan vara med ett småskaligt familjeföretag med en jordnära atmosfär eller med ett stort börsnoterat företag – kontrasterna i denna roll är verkligen fantastiska!
När du återvänder till kontoret kan dagen inkludera ett teamsmöte och avslutas med att granska och analysera våra kunders avtal, förbereda presentationer och planera för morgondagens arbete."

Några ord från chefen:
"I denna roll kommer min nästa kollega att få vara med i starten på Stockholmskontoret tillväxtresa, vi kommer tillsammans att bygga en lika stark och framgångsrik kultur som vi idag har i Malmö och Göteborg. Söker du efter en möjlighet att bli ännu bättre på sälj och en plats där du hela tiden kan utvecklas? Då kommer du trivas här."
Arbetsuppgifter:

Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du succesivt att ta dig an våra kunder och skapa egna affärer. Du hanterar hela försäljningskedjan, från att boka möten med kunder till att erbjuda den mest lämpliga lösningen för varje specifik kund. Du ger regelbundna uppdateringar om dina försäljningsaktiviteter, har kontinuerliga säljuppföljningar med din närmsta chef och dina kollegor för att stötta varandra i era processer.

Personliga egenskaper:

Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer.

Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten.

Är socialt kompetent med hög moral och etik.

Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk.

Tävlingsinriktad.


Vi ser gärna att du:

Har dokumenterat goda säljresultat eller inom kort kommer avsluta dina studier.

Innehar B-körkort.

Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, juridik eller försäljning.


Varför Advisera:

Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder.

Här blir du en del av ett högpresterande säljteam med kompetenta kollegor.

Möjlighet till personlig utveckling och fortsatta karriärmöjligheter i ett expanderande bolag. Kanske är du rätt person för att avancera till säljchef på vårt nästkommande kontor?

Säljtävlingar, AW:s, utlandskonferenser och härlig gemenskap.

Generös lönemodell utan tak & bonusmodell .Om Advisera:
Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen.

Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare.


På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium.

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta Jenny@advisera.se. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. (glöm heller inte att connecta med oss på linkedin)

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: Säljare, Rådgivare, Företagsrådgivare, Försäljning, Account Manager, B2B, Business to Business

Ansök nu

Kundansvarig Företag

Läs mer Apr 16
Har du erfarenhet av Företagsaffären?Marievik Företag söker ny kundansvarig, med uppdrag att utveckla affären med befintliga och nya kunder, samt att stärka Swedbanks varumärke på vår expansiva marknad, Stockholm Syd. Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att: Arbeta med företagskunder inom segmentet SME på en av Sveriges mest intressanta marknader
Vara en del av ett team med lång erfarenhet av bank-och företagsaffär
Ansvara för förädling och förvaltning av en egen kundportfölj.
Leda och strukturera arbetet i teamet runt kund.
I denna roll behöver du: Tidigare erfarenhet av Företagsaffären och kreditgivning
Genuint intresse för kund och affär
God social förmåga, nyfikenhet och eget driv
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Swedsec-rådgivarlicens och Swedsec -bolånelicens
Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur
Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder
En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär
Flexibla arbetsmöjligheter
Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner
"Bli en del av vårt team och...
arbeta där ledord är stor frihet under ansvar, ett öppet klimat som kännetecknas av glädje och framåtanda. Samarbete och att hjälpa varandra är en självklarhet, fördelning av arbetsuppgifter och balans i arbetsbelastning är också självklarheter. Viktigt är en öppen kommunikation liksom delaktighet och att alla delar med sig av erfarenheter och kunskaper. Här har vi roligt, lär- och utvecklas tillsammans.
Du kommer att få ett spännande och utmanande arbete i ett erfaret team med bred kompetens. Du kommer också ges möjligheter att växa inom företags-affären och här hjälper vi gärna till."Niclas Tegidius, din framtida chef

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-05-03.Arbetsplats:Stockholm, Marievik
Kontaktpersoner
Rekryterande chef:Niclas Tegidius, +46725074853
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Swedbank AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Swedbank AB .

Database Administrator (Oracle Database Services)

Databasdesigner
Läs mer Feb 12
Are you passionate about database administration?
In our team you have the opportunity to:

- Become an expert in database platform administration by ensuring system stability and efficiency, issue resolution, performing system patching and migration;

-
Design, develop and maintain Swedbank's critical Oracle Database Managed Service platform;

- Follow industry standards: IaC, DevOps and Agile;

-
Collaborate within an Agile team to deliver top quality services;

- Work in a modern and dynamic international environment;

- Ensure compliance to security policies;

- Set-up framework and guidelines for platform infrastructure;

- Provide input to architectural roadmaps and improved standards and guidelines;

- Do analysis and perform capacity and performance management for the services and infrastructure components.



What you need in this role:

- 5+ years working as a production Oracle DBA.

- Proficiency with Oracle Database 19c.

- Experience with Oracle RAC, ASM, and Data Guard as well as scripting skills in Shell Script.

-
Knowledge in infrastructure such as Unix/Linux/Solaris operating systems, Network, Storage, Compute.

- Experience in automating regular maintenance tasks.

- Ambition to learn new things and contribute in all areas: service management, analysis, design, development, building, testing and maintaining services.

- Willingness to take part in day/night on-call rotations.

- Being a proactive team player with good communication skills (fluent in English).

- Familiarity with the latest database technologies and trends (Exadata, OCI).

- Experience with database performance tuning is considered as an advantage.



What we offer when you join us:
- An open, simple and caring culture.
- Opportunity to create the best experience for our customers.
- An international, sustainable and inclusive work environment.
- Development opportunities and advancement in your career.
- Flexible working options.
- Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits (https://www.swedbank.com/work-with-us/compensation-and-benefits.html).



Join our team and...
be a part of an international team of professionals, who are jointly delivering challenging projects, maximizing customer value and increasing Swedbank’s competitive advantage." Janar Kilomets, your future leader

We look forward to your application at 26.02.2024 the latest.
Please be advised that this position serves as a temporary replacement during maternity leave.

Contacts

Recruiting manager: Janar Kilomets (janar.kilomets@swedbank.ee)

SACO: Camilla Ivarsson camilla.ivarsson@swedbank.se

Finansförbundet: Jonas Nyström Jonas.Nystrom@swedbank.se

We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible.

If you are to be employed in Latvia, please note that the salary offered for this position ranges from 3300-4900 € gross i.e. before taxes. Read more here (https://jobs.swedbank.com/pages/employment-in-latvia-and-lithuania?preview=true).

If you are to be employed in Lithuania, please note that the salary offered for this position ranges from 4100-6100 € gross i.e. before taxes. Read more here (https://jobs.swedbank.com/pages/employment-in-latvia-and-lithuania?preview=true).

If you are to be employed in Estonia, please note that the salary offered for this position ranges from 3500-5300 € gross i.e. before taxes. Read more here (https://jobs.swedbank.com/pages/employment-in-estonia).

Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability - everybody is welcome.

LI-Hybrid #LI-LK3

Ansök nu

Kundrådgivare till Swedbank Kundcenter i Stockholm

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Dec 29
Gillar du att möta kunder, utvecklas och ta till dig ny kunskap? Swedbank förstärker sina team på Kundcenter i Stockholm!

Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:

Skapa affärsrelationer och nöjda kunder samt bli del av ett framgångsrikt team. Vara med i ständig förändring då vi som bank kontinuerligt anpassar, utvecklar och lär oss av våra kunders behov och marknadens förväntningar.

Denna annons riktar sig till dig som antingen vill påbörja eller fortsätta din resa inom finansbranschen eller som vill utvecklas inom en annan roll inom Swedbank. Vi söker dig som vill arbeta heltid och du blir anställd direkt av Swedbank.

I denna roll behöver du:

Erfarenhet och stort intresse av att jobba med service, en vilja att sätta kunden i centrum samt ha ett uttalat intresse för finansiella produkter och tjänster. Då kundnöjdhet är vårt största fokus blir ditt uppdrag som rådgivare hos oss att skapa mervärde för både nya och befintliga kunder.

Arbetstiderna på Kundcenter är varierande från kl. 06:45-20:30 vardagar och helger. Du kommer att kunna schemaläggas efter önskemål och bankens behov.

Om vårt Kundcenter

På vårt Kundcenter har vi Kundrådgivare för privatkunder inom grupperna:

- Service Privat

- Rådgivning Låna

- Rådgivning Spara & Försäkra

- Operations Låna

Vi söker nu främst medarbetare till gruppen Service Privat. Inom Service Privat är du den första som möter kunder som kontaktar Kundcenter. Du hjälper kunder med frågor rörande deras vardagsekonomi.

Vi söker dig som har:

- Ett par års erfarenhet från en serviceinriktad roll och vana av att möta kunder i personligt möte eller via telefon

- Minst en gymnasieexamen, gärna vidareutbildning från till exempel högskola/universitet

- Behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift

Det är ett stort plus om du har (men inget måste):

- Kunskap inom ekonomi, bank och försäkring

- Erfarenhet av försäljning

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper:

- Du brinner för att tillhandahålla service i en kundnära roll

- Du är strukturerad, noggrann och avslutar det du påbörjat

- Du har förmågan att ta till dig ny information och kunskap

Bli en del av Swedbank och…

Inled din utvecklingsresa inom våra kundmötande tjänster. Du får jobba i direkt kundkontakt och hjälpa människor nå lösningar på sina ärenden. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi tror att du kan vara dig själv och samtidigt utvecklas till en framgångsrik privatrådgivare. Om du känner igen dig i denna beskrivning är vi mycket intresserade av dig.

Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss:

- En öppen, enkel och omtänksam kultur.
- Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder.
- En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö.
- Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär.
- Flexibla arbetsmöjligheter.
- Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, valfri sjukförsäkring och andra förmåner (https://www.swedbank.com/sv/jobba-hos-oss/ersattning-och-formaner.html).


Placeringsort: Sundbyberg, Stockholm

Kontaktpersoner:

Rekryteringsteam: rekryteringprivatradgivare@swedbank.se

Finansförbundet

Kontor: Stina Forsman, stina.forsman@swedbank.se

Kontor: Anna Rundberg, anna.rundberg@swedbank.se

Kundcenter: Louise Johansson, louise.johansson@swedbank.se

SACO

Martin Anthony, martin.a.anthony@swedbank.se

Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

LI-LB1

Ansök nu

Head of CCCS, Securities Services

Avdelningschef, bank
Läs mer Apr 26
Har du en passion för att utveckla nya systemlösningar för våra institutionella kunder inom derivat området ihop med kunniga kollegor..Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att:Jobba rådgivande med stort fokus på produkter och integration av kundens och bankens system.
Jobba nära olika delar av våra utvecklingsteam för att utveckla och bredda vårt produktutbud. Som produktansvarig är du bryggan mellan kundernas behov och den utvecklings och förbättringsagenda som vi har inom Securities Services.
Vara aktiv i den Nordiska finansiella industrin och interagera med kunder, system leverantörer, clearing hus, banker och investerare…
Få ett brett nätverk inom Swedbank Corporate & Institutions, jobba med olika kundsegment och möta olika kunders behov av lösningar
Som ansvarig för Client Clearing, Collateral och CLS tjänsterna så jobbar du med Swedbanks institutionella kunder som aktivt investerar i olika tillgångslag
I denna roll behöver du:En kandidat eller magisterexamen eller motsvarande inom företags- eller national ekonomi och/eller en system teknisk utbildning.
Gedigen erfarenhet inom värdepappershandel speciellt gällande clearing och säkerställande av derivat.
En förståelse för agila utvecklingsmetoder samt erfarenhet att driva arbete med teams i andra länder.
Erfarenhet av möta kunder, med förståelse och förmåga att sätta sig in i deras situation och hur våra lösningar är relevanta för dem.
Kunskap inom bank erbjudande, hur ett paketerat erbjudande till kund formas, samt ett intresse och kunskap kring relevanta regelverk som påverkar våra kunder och Swedbank.
Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur
Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder
En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär
Flexibla arbetsmöjligheter
Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner
"Bli en del av vårt team och...
bli en del av ett internationellt team med kunniga och professionella kollegor, som arbetar tillsammans för att leverera utmanande projekt, maximera kundnöjdheten och bidra till Swedbanks institutionella kunders framgång.”. Henrik Reinfeldt, din framtida chef
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-06-01.Arbetsplats:Stockholm
Kontaktpersoner
Rekryterande chef:Henrik Reinfeldt, 076-135 20 74
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Ansök nu

Container Platform Engineer - Kubernetes/AKS Specialist

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 26
Swedbank is at the forefront of an exhilarating transformation, as the banking industry rapidly adapts to fast-paced innovation and evolving customer expectations. The Container Platform operates within the "Development Platforms" unit, where fostering excellent Developer Experience (DevEx) is paramount. Our solutions are utilized across the entire bank. We are driving the cultural shift necessary for modern software development practices and delivering exceptional services to our customers.Now, we're on the lookout for skilled Kubernetes/Container experts to join us as we have the pedal to the metal on expansion of our container platform offerings, whether it's on-premise with OpenShift or in the cloud, primarily on Azure AKS.In Swedbank you have the opportunity to: Drive innovation and contribute to impactful projects that make a difference in society, leveraging your expertise in Kubernetes and containerization.
What isneeded in this role: Minimum 3 years of hands-on experience with Azure Kubernetes Service (AKS).
Strong customer-facing skills, with the ability to communicate effectively and build lasting relationships.
Proven track record in AKS operations, troubleshooting, and performance optimization.
Experience with platform automation, including CI/CD pipelines, infrastructure as code, and configuration management.
Understanding of multi-tenancy, security, and governance in cloud-native environments.
Agile mindset, adaptable to changing requirements and priorities.
Passion for innovation, staying aligned with AKS advancements and industry trends.
Preferred: Relevant certifications within the AKS domain (AZ-104, 500, 120, 700, 305, 204 etc..)
What we offer when you join us: An open, simple and caring culture
Opportunity to create the best experience for our customers
An international, sustainable and inclusive work environment
Development opportunities and advancement in your career
Flexible working options
Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits
"Join our team and...
shapre the future of banking!" Erik Lindström, your future manager
We look forward to receiving your application by 31.05.2024.Location: Stockholm
Contacts
Recruiting manager:Erik Lindström
We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible.
We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome.
#LI-Hybrid
#LI-AB

Ansök nu

Kundansvarig Företag

Företagsrådgivare
Läs mer Apr 16
Har du erfarenhet av Företagsaffären?Marievik Företag söker ny kundansvarig, med uppdrag att utveckla affären med befintliga och nya kunder, samt att stärka Swedbanks varumärke på vår expansiva marknad, Stockholm Syd. Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att: Arbeta med företagskunder inom segmentet SME på en av Sveriges mest intressanta marknader
Vara en del av ett team med lång erfarenhet av bank-och företagsaffär
Ansvara för förädling och förvaltning av en egen kundportfölj.
Leda och strukturera arbetet i teamet runt kund.
I denna roll behöver du: Tidigare erfarenhet av Företagsaffären och kreditgivning
Genuint intresse för kund och affär
God social förmåga, nyfikenhet och eget driv
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Swedsec-rådgivarlicens och Swedsec -bolånelicens
Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur
Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder
En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär
Flexibla arbetsmöjligheter
Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner
"Bli en del av vårt team och...
arbeta där ledord är stor frihet under ansvar, ett öppet klimat som kännetecknas av glädje och framåtanda. Samarbete och att hjälpa varandra är en självklarhet, fördelning av arbetsuppgifter och balans i arbetsbelastning är också självklarheter. Viktigt är en öppen kommunikation liksom delaktighet och att alla delar med sig av erfarenheter och kunskaper. Här har vi roligt, lär- och utvecklas tillsammans.
Du kommer att få ett spännande och utmanande arbete i ett erfaret team med bred kompetens. Du kommer också ges möjligheter att växa inom företags-affären och här hjälper vi gärna till."Niclas Tegidius, din framtida chef

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-05-03.Arbetsplats:Stockholm, Marievik
Kontaktpersoner
Rekryterande chef:Niclas Tegidius, +46725074853
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Ansök nu

GDPR specialist – Compliance officer

Regulatorisk handläggare
Läs mer Apr 5
Interested in utilizing your data protection skills in a compliance officer role?


With us at Business Advisory Complianceyou have the opportunity to: Join our team of experienced compliance officers advising and supporting the business and management teams in Swedbank,
Work as a first point of contact for the business and become a strategic speaking partner and link between business and Group Compliance,
Thrive in a cross functional role advising different parts Swedbank, guiding the business in GDPR topics and strengthen the data protection in our operations and decision making,
Be part of Swedbank’s transformation projects aiming to streamline current ways of working and creating a robust foundation for future banking, and
Contribute to the daily work of identifying and managing data protection risks, as well as monitoring and following-up that the business is adhering to GDPR and other relevant internal and external regulations.


What isneeded in this role: Master’s degree in law or other relevant academic education,
Minimum of 5 years of data protection background,
Work experience from the financial industry and/or in a compliance function is an advantage.
Demonstrate integrity and ability to both challenge and support the business in understanding the risk exposure and in being compliant,
Be open to learn about new and upcoming regulations and understand how these can be implemented efficiently,
A proactive approach, a humble attitude and a strong belief in co-operation as the best approach to solve a problem, and
Strong verbal and written communication skills in Swedish and English.


What we offer when you join us: An open, simple and caring culture
Opportunity to create the best experience for our customers
An international, sustainable and inclusive work environment
Development opportunities and advancement in your career
Flexible working options
Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits


"Join our team and...
Be part of a group of experts with a forward leaning and curious attitude. Our task is to ensure that Swedbank’s products, services and processes are developed and maintained with the protection of customers in mind. Legal expertise, business acumen and integrity are highly rewarded skills in our team. As your manager, I am here to pave the way for your success, ensuring you have the support and freedom to excel. Here, enjoying your work and having fun isn’t just encouraged – it’s a way of life". Hedwig Glad your future manager
We look forward to receiving your application by 03.05.2024.

Location: Stockholm HQ
Contacts
Recruiting manager: Hedwig Glad,+46 761 021 747
SACO:Camilla Ivarsson, camilla.ivarsson@swedbank.se
Finansförbundet:Åke Skoglund, ake.skoglund@swedbank.com

We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible.
We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome.

#LI-Hybrid
#LI-SW1

Ansök nu