Stockholm: Business Product Owner Fund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Product Owner Fund i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-28 // Varaktighet: Heltid

Do you have extensive experience from the fund industry? Are you passionate about savings in mutual funds? Do you want to become the business product owner of this interesting and wide-ranging product area?

In Swedbank you have the opportunity to:Be responsible for the mutual fund product portfolio at Swedbank, including distribution strategy, target market and other regulatory aspects of the offering
In close collaboration with colleagues in Legal, Compliance and the Customer organisation analyse and formulate strategies for questions related to Swedbank’s fund distribution
Own the commercial relationship with fund companies and being the key contact person for both Robur and external fund companies
Lead fund related projects, including, together with other product owners, formulate business requirements for Swedbank’s new Savings platform


What isneeded in this role:University degree in Economics, Science or corresponding
Deep understanding of mutual funds and experience from working in different capacities with mutual funds
At least 10 years experience from the financial services industry
Experience from working with agreements and management of partnership relationship is meriting
Ability to manage stakeholders on all levels is a key competence.
Analytical, conscientious, and self-motivated are essential
Fluent in English and Swedish both written and verbal is required


What we offer when you join us: An open, simple and caring culture
Opportunity to create the best experience for our customers
An international, sustainable and inclusive work environment
Development opportunities and advancement in your career
Flexible working options
Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits
"Join our team and...

be a part of a fun team of professionals, with deep savings and financial services knowledge and with a strive towards excellence in quality and delivery Eva Fogelquist, your future manager


We look forward to receiving your application by 30.04.2024.Location: Stockhol HQ
Contacts
Recruiting manager:Eva Fogelquist, 070-3655258
SACO:Henrik Joelsson, henrik.joelsson@swedbank.se
Finansförbundet:Kristine Nordin, kristine.nordin@swedbank.se
We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible.
We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Finansanalytiker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Finansanalytiker.

Analytiker inom Private Equity och Infrastruktur

Läs mer Apr 19
Private Equity and Infrastructure är en enhet inom Skandia Liv Kapitalförvaltning (”SLK”) som ansvarar för investeringar i onoterade tillgångar, främst genom fonder. SLK ansvarar för Skandia Livs tradlivportfölj med ett värde på ca 590 miljarder SEK och placeringar görs i olika tillgångsslag där alternativa tillgångar som Buyout, Venture Capital och Infrastruktur ingår. Vårt PEI-team är en enhet inom Skandia Liv Kapitalförvaltning (”SLK”) och fokuserar på investeringar i riskkapitalfonder i Europa och Nordamerika, med syftet att diversifiera och maximera avkastningen för våra kunder. SLK ingår i affärsområdet Kapitalförvaltning, här är vi cirka 100 kollegor.

Skandia investerar i Private Equity och Infrastruktur framför allt genom åtaganden till fonder (s.k. Limited Partnerships), men även genom investeringar parallellt med dessa fonder, och är en av de mest framstående LPs (Limited Partners) i Europa.

Inom teamet arbetar vi bland annat med identifiering, analyser och genomförande av investeringar samt med monitorering av den existerande portföljen. Investeringar görs i främst Nordamerika och Europa.

Analytiker | Skandia | Stockholm

I rollen som analytiker kommer du att ingå i gruppen som ansvarar för Skandias investeringar inom Private Equity och Infrastruktur och rapportera till gruppchefen. Investeringsteamet består idag av sju personer och förvaltar idag dryga 110 miljarder kronor, varav omkring 60% i Nordamerika och 40% i Europa. Investeringsteamet jobbar nära teamen juridik och affärsstöd.

Som Analytiker kommer du att arbeta tillsammans med och stödja gruppens förvaltare i delar av utvärderings- och monitoringsprocessen av private equity/ infrastrukturfonder och av parallellinvesteringar. Du kommer att ansvara för portföljbolagsutvärdering, både för potentiella nya förvaltare och existerande.

Arbetet innebär att samla information från förvaltarna om deras portföljbolag och sammanställa dessa. Vidare innebär arbetet att delta i förvaltarmöten med externa parter, sammanställa initiala analyser av förvaltare, samt att genomföra vissa arbetsuppgifter och analyser som ingår i utvärderings (due diligence) processen av fonder/ förvaltare tillsammans med det mer seniora teamet, samt i monitorering av befintliga investeringar.

Över tid kommer även resor att ingå i rollen.
För att lyckas i rollen som Analytiker måste du vara nyfiken, drivande, kunna arbeta självständigt men även i grupp, ha tydlig kommunikation med dina kollegor, samt ha god förmåga att prioritera mellan flera parallella arbetsuppgifter. Det är även viktigt att ha förmåga att bygga och vårda relationer med externa parter och vara en god ambassadör för Skandia.

Det här önskar vi av dig

Vi söker dig som är till exempel civilekonom med inriktning finans eller annat relevant utbildning och har runt 3 års erfarenhet av roller inom transaktioner, private equity eller som strategikonsult. För rätt kandidat finns goda möjligheter att över tid gå över till en roll som investeringsansvarig. Du bör ha starka analytiska färdigheter och förmåga att hantera komplexa finansiella modeller.

Vidare krävs mycket goda kunskaper i såväl skriven som talad svenska och engelska.

Varför Skandia Liv

På Skandia erbjuder vi en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt. Vi värdesätter mångfald, inkludering och kontinuerlig inlärning. Som en del av vårt team kommer du att arbeta nära erfarna investerare och få möjlighet att påverka våra investeringsbeslut.

Vi genomför löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen. Vi ser fram emot din ansökan !

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Analytiker inom Private Equity och Infrastruktur

Läs mer Apr 19
Private Equity and Infrastructure är en enhet inom Skandia Liv Kapitalförvaltning (”SLK”) som ansvarar för investeringar i onoterade tillgångar, främst genom fonder. SLK ansvarar för Skandia Livs tradlivportfölj med ett värde på ca 590 miljarder SEK och placeringar görs i olika tillgångsslag där alternativa tillgångar som Buyout, Venture Capital och Infrastruktur ingår. Vårt PEI-team är en enhet inom Skandia Liv Kapitalförvaltning (”SLK”) och fokuserar på investeringar i riskkapitalfonder i Europa och Nordamerika, med syftet att diversifiera och maximera avkastningen för våra kunder. SLK ingår i affärsområdet Kapitalförvaltning, här är vi cirka 100 kollegor.

Skandia investerar i Private Equity och Infrastruktur framför allt genom åtaganden till fonder (s.k. Limited Partnerships), men även genom investeringar parallellt med dessa fonder, och är en av de mest framstående LPs (Limited Partners) i Europa.

Inom teamet arbetar vi bland annat med identifiering, analyser och genomförande av investeringar samt med monitorering av den existerande portföljen. Investeringar görs i främst Nordamerika och Europa.

Analytiker | Skandia | Stockholm

I rollen som analytiker kommer du att ingå i gruppen som ansvarar för Skandias investeringar inom Private Equity och Infrastruktur och rapportera till gruppchefen. Investeringsteamet består idag av sju personer och förvaltar idag dryga 110 miljarder kronor, varav omkring 60% i Nordamerika och 40% i Europa. Investeringsteamet jobbar nära teamen juridik och affärsstöd.

Som Analytiker kommer du att arbeta tillsammans med och stödja gruppens förvaltare i delar av utvärderings- och monitoringsprocessen av private equity/ infrastrukturfonder och av parallellinvesteringar. Du kommer att ansvara för portföljbolagsutvärdering, både för potentiella nya förvaltare och existerande.

Arbetet innebär att samla information från förvaltarna om deras portföljbolag och sammanställa dessa. Vidare innebär arbetet att delta i förvaltarmöten med externa parter, sammanställa initiala analyser av förvaltare, samt att genomföra vissa arbetsuppgifter och analyser som ingår i utvärderings (due diligence) processen av fonder/ förvaltare tillsammans med det mer seniora teamet, samt i monitorering av befintliga investeringar.

Över tid kommer även resor att ingå i rollen.
För att lyckas i rollen som Analytiker måste du vara nyfiken, drivande, kunna arbeta självständigt men även i grupp, ha tydlig kommunikation med dina kollegor, samt ha god förmåga att prioritera mellan flera parallella arbetsuppgifter. Det är även viktigt att ha förmåga att bygga och vårda relationer med externa parter och vara en god ambassadör för Skandia.

Det här önskar vi av dig

Vi söker dig som är till exempel civilekonom med inriktning finans eller annat relevant område, med något/några års yrkeserfarenhet. Det är en fördel om du arbetat med någon form av bolagsanalys, förvaltarutvärdering, med transaktioner eller som konsult inom strategi/ finans och har förståelse för private equity och infrastrukturmarknaderna. Du bör ha starka analytiska färdigheter och förmåga att hantera komplexa finansiella modeller.

Vidare krävs mycket goda kunskaper i såväl skriven som talad svenska och engelska.

Varför Skandia Liv

På Skandia erbjuder vi en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt. Vi värdesätter mångfald, inkludering och kontinuerlig inlärning. Som en del av vårt team kommer du att arbeta nära erfarna investerare och få möjlighet att påverka våra investeringsbeslut.

Vi genomför löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen. Vi ser fram emot din ansökan !

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Analytiker inom Private Equity och Infrastruktur

Läs mer Apr 15
Private Equity and Infrastructure är en enhet inom Skandia Liv Kapitalförvaltning (”SLK”) som ansvarar för investeringar i onoterade tillgångar, främst genom fonder. SLK ansvarar för Skandia Livs tradlivportfölj med ett värde på ca 590 miljarder SEK och placeringar görs i olika tillgångsslag där alternativa tillgångar som Buyout, Venture Capital och Infrastruktur ingår. Vårt PEI-team är en enhet inom Skandia Liv Kapitalförvaltning (”SLK”) och fokuserar på investeringar i riskkapitalfonder i Europa och Nordamerika, med syftet att diversifiera och maximera avkastningen för våra kunder. SLK ingår i affärsområdet Kapitalförvaltning, här är vi cirka 100 kollegor.

Skandia investerar i Private Equity och Infrastruktur framför allt genom åtaganden till fonder (s.k. Limited Partnerships), men även genom investeringar parallellt med dessa fonder, och är en av de mest framstående LPs (Limited Partners) i Europa.

Inom teamet arbetar vi bland annat med identifiering, analyser och genomförande av investeringar samt med monitorering av den existerande portföljen. Investeringar görs i främst Nordamerika och Europa.

Analytiker | Skandia | Stockholm

I rollen som analytiker kommer du att ingå i gruppen som ansvarar för Skandias investeringar inom Private Equity och Infrastruktur och rapportera till gruppchefen. Investeringsteamet består idag av sju personer och förvaltar idag dryga 110 miljarder kronor, varav omkring 60% i Nordamerika och 40% i Europa. Investeringsteamet jobbar nära teamen juridik och affärsstöd.

Som Analytiker kommer du att arbeta tillsammans med och stödja gruppens förvaltare i delar av utvärderings- och monitoringsprocessen av private equity/ infrastrukturfonder och av parallellinvesteringar. Du kommer att ansvara för portföljbolagsutvärdering, både för potentiella nya förvaltare och existerande.

Arbetet innebär att samla information från förvaltarna om deras portföljbolag och sammanställa dessa. Vidare innebär arbetet att delta i förvaltarmöten med externa parter, sammanställa initiala analyser av förvaltare, samt att genomföra vissa arbetsuppgifter och analyser som ingår i utvärderings (due diligence) processen av fonder/ förvaltare tillsammans med det mer seniora teamet, samt i monitorering av befintliga investeringar.

Över tid kommer även resor att ingå i rollen.
För att lyckas i rollen som Analytiker måste du vara nyfiken, drivande, kunna arbeta självständigt men även i grupp, ha tydlig kommunikation med dina kollegor, samt ha god förmåga att prioritera mellan flera parallella arbetsuppgifter. Det är även viktigt att ha förmåga att bygga och vårda relationer med externa parter och vara en god ambassadör för Skandia.

Det här önskar vi av dig

Vi söker dig som är till exempel civilekonom med inriktning finans eller annat relevant område, med något/några års yrkeserfarenhet. Det är en fördel om du arbetat med någon form av bolagsanalys, förvaltarutvärdering, med transaktioner eller som konsult inom strategi/ finans och har förståelse för private equity och infrastrukturmarknaderna. Du bör ha starka analytiska färdigheter och förmåga att hantera komplexa finansiella modeller.

Vidare krävs mycket goda kunskaper i såväl skriven som talad svenska och engelska.

Varför Skandia Liv

På Skandia erbjuder vi en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt. Vi värdesätter mångfald, inkludering och kontinuerlig inlärning. Som en del av vårt team kommer du att arbeta nära erfarna investerare och få möjlighet att påverka våra investeringsbeslut.

Vi genomför löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen. Vi ser fram emot din ansökan !

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Analytiker inom Kapitalförvaltning

Läs mer Apr 10
Private Equity and Infrastructure är en enhet inom Skandia Liv Kapitalförvaltning (”SLK”) som ansvarar för investeringar i onoterade tillgångar, främst genom fonder. SLK ansvarar för Skandia Livs tradlivportfölj med ett värde på ca 590 miljarder SEK och placeringar görs i olika tillgångsslag där alternativa tillgångar som Buyout, Venture Capital och Infrastruktur ingår. Vårt PEI-team är en enhet inom Skandia Liv Kapitalförvaltning (”SLK”) och fokuserar på investeringar i riskkapitalfonder i Europa och Nordamerika, med syftet att diversifiera och maximera avkastningen för våra kunder. SLK ingår i affärsområdet Kapitalförvaltning, här är vi cirka 100 kollegor.

Skandia investerar i Private Equity och Infrastruktur framför allt genom åtaganden till fonder (s.k. Limited Partnerships), men även genom investeringar parallellt med dessa fonder, och är en av de mest framstående LPs (Limited Partners) i Europa.

Inom teamet arbetar vi bland annat med identifiering, analyser och genomförande av investeringar samt med monitorering av den existerande portföljen. Investeringar görs i främst Nordamerika och Europa.

Analytiker | Skandia | Stockholm

I rollen som analytiker kommer du att ingå i gruppen som ansvarar för Skandias investeringar inom Private Equity och Infrastruktur och rapportera till gruppchefen. Investeringsteamet består idag av sju personer och förvaltar idag dryga 110 miljarder kronor, varav omkring 60% i Nordamerika och 40% i Europa. Investeringsteamet jobbar nära teamen juridik och affärsstöd.

Som Analytiker kommer du att arbeta tillsammans med och stödja gruppens förvaltare i delar av utvärderings- och monitoringsprocessen av private equity/ infrastrukturfonder och av parallellinvesteringar. Du kommer att ansvara för portföljbolagsutvärdering, både för potentiella nya förvaltare och existerande.

Arbetet innebär att samla information från förvaltarna om deras portföljbolag och sammanställa dessa. Vidare innebär arbetet att delta i förvaltarmöten med externa parter, sammanställa initiala analyser av förvaltare, samt att genomföra vissa arbetsuppgifter och analyser som ingår i utvärderings (due diligence) processen av fonder/ förvaltare tillsammans med det mer seniora teamet, samt i monitorering av befintliga investeringar.

Över tid kommer även resor att ingå i rollen.
För att lyckas i rollen som Analytiker måste du vara nyfiken, drivande, kunna arbeta självständigt men även i grupp, ha tydlig kommunikation med dina kollegor, samt ha god förmåga att prioritera mellan flera parallella arbetsuppgifter. Det är även viktigt att ha förmåga att bygga och vårda relationer med externa parter och vara en god ambassadör för Skandia.

Det här önskar vi av dig

Vi söker dig som är till exempel civilekonom med inriktning finans eller annat relevant område, med något/några års yrkeserfarenhet. Det är en fördel om du arbetat med någon form av bolagsanalys, förvaltarutvärdering, med transaktioner eller som konsult inom strategi/ finans och har förståelse för private equity och infrastrukturmarknaderna. Du bör ha starka analytiska färdigheter och förmåga att hantera komplexa finansiella modeller.

Vidare krävs mycket goda kunskaper i såväl skriven som talad svenska och engelska.

Varför Skandia Liv

På Skandia erbjuder vi en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt. Vi värdesätter mångfald, inkludering och kontinuerlig inlärning. Som en del av vårt team kommer du att arbeta nära erfarna investerare och få möjlighet att påverka våra investeringsbeslut.

Vi genomför löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen. Vi ser fram emot din ansökan !

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

FINANCIAL ANALYST (RENEWABLE ENERGY)

Läs mer Mar 28
Do you want to work in an exciting business segment and take part in the global green energy transition?
Recap Energy is looking for a Financial Analyst. In this role you will be part of our management team, supporting our local business units in Sweden, Spain, Portugal, Colombia, and Brazil.
As our Financial Analyst, you will be responsible for analyzing, modeling, and finding optimal financial solutions for our projects, as we continue to expand our operations and navigate the complexities of the energy market.
Main responsibilities:
Develop and maintain comprehensive financial models for renewable energy and energy storage projects.
Conduct in-depth financial analysis, sensitivity analysis, and scenario modelling, to evaluate project feasibility and profitability.
Collaborate with cross-functional teams to gather relevant data and assumptions for financial modelling and analysis.
Assist in the preparation of financial reports, presentations, and investment memorandums for internal and external parties.
Stay updated with industry trends, regulatory changes, price forecasts, and best practices in financial modelling for renewable energy projects.

Qualifications:
Bachelor's degree in Finance, Accounting, Economics, or a related field.
Demonstrated proficiency in Excel and financial modelling software, with a strong understanding of complex formulas, functions, and macros.
Minimum of 3 years of experience in financial analysis, with a focus on renewable energy projects preferred.
Understanding of renewable energy technologies, project finance principles, and regulatory frameworks.
Excellent analytical skills with a keen attention to detail and accuracy.
Strong communication and interpersonal skills, with the ability to collaborate effectively across teams.
Proven ability to manage multiple projects simultaneously and meet tight deadlines in a fast-paced environment.
Passion for sustainability and a commitment to driving positive change in the energy sector.
Excellent written and verbal communication skills in English. Knowledge of Spanish, Portuguese, and Swedish is a merit.
Availability for travelling.
Full-time position at the company office in Stockholm.

Desired personal profile:

Goal driven.
Ambitious and persistent mindset.
Proactive attitude/solution finder.
Entrepreneurial and commercial focus.
Excellent organizational and prioritization skills.

We offer:
An exciting role in an essential and ever-growing business sector.
Talented, diverse, and highly experienced teams.
Competitive remuneration (details to be agreed/adjusted).
Flexible work times, possibility for hybrid work, and self-time management.

Application:
CV - PDFs only.
Only shortlisted candidates will be contacted.

About the company:
Recap is a lean, ambitious, and fast-growing company focused on renewable energy investments. The company has an established presence in 5 different countries where it develops and manages renewable energy assets and is built over a horizontal hierarchy structure. Candidates who can keep pace will be able to grow rapidly with the company.
Recap works exclusively with sustainable projects and has the vision of becoming one of Europe’s main references in sustainable investments in its segment.
The selection will be made exclusively based on the candidate’s capabilities and fitness for the position. All persons who match this job description are encouraged to apply. Recap is an equal opportunity employer and does not tolerate any sort of discrimination.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Swedbank AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Swedbank AB .

Database Administrator (Oracle Database Services)

Databasdesigner
Läs mer Feb 12
Are you passionate about database administration?
In our team you have the opportunity to:

- Become an expert in database platform administration by ensuring system stability and efficiency, issue resolution, performing system patching and migration;

-
Design, develop and maintain Swedbank's critical Oracle Database Managed Service platform;

- Follow industry standards: IaC, DevOps and Agile;

-
Collaborate within an Agile team to deliver top quality services;

- Work in a modern and dynamic international environment;

- Ensure compliance to security policies;

- Set-up framework and guidelines for platform infrastructure;

- Provide input to architectural roadmaps and improved standards and guidelines;

- Do analysis and perform capacity and performance management for the services and infrastructure components.



What you need in this role:

- 5+ years working as a production Oracle DBA.

- Proficiency with Oracle Database 19c.

- Experience with Oracle RAC, ASM, and Data Guard as well as scripting skills in Shell Script.

-
Knowledge in infrastructure such as Unix/Linux/Solaris operating systems, Network, Storage, Compute.

- Experience in automating regular maintenance tasks.

- Ambition to learn new things and contribute in all areas: service management, analysis, design, development, building, testing and maintaining services.

- Willingness to take part in day/night on-call rotations.

- Being a proactive team player with good communication skills (fluent in English).

- Familiarity with the latest database technologies and trends (Exadata, OCI).

- Experience with database performance tuning is considered as an advantage.



What we offer when you join us:
- An open, simple and caring culture.
- Opportunity to create the best experience for our customers.
- An international, sustainable and inclusive work environment.
- Development opportunities and advancement in your career.
- Flexible working options.
- Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits (https://www.swedbank.com/work-with-us/compensation-and-benefits.html).



Join our team and...
be a part of an international team of professionals, who are jointly delivering challenging projects, maximizing customer value and increasing Swedbank’s competitive advantage." Janar Kilomets, your future leader

We look forward to your application at 26.02.2024 the latest.
Please be advised that this position serves as a temporary replacement during maternity leave.

Contacts

Recruiting manager: Janar Kilomets (janar.kilomets@swedbank.ee)

SACO: Camilla Ivarsson camilla.ivarsson@swedbank.se

Finansförbundet: Jonas Nyström Jonas.Nystrom@swedbank.se

We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible.

If you are to be employed in Latvia, please note that the salary offered for this position ranges from 3300-4900 € gross i.e. before taxes. Read more here (https://jobs.swedbank.com/pages/employment-in-latvia-and-lithuania?preview=true).

If you are to be employed in Lithuania, please note that the salary offered for this position ranges from 4100-6100 € gross i.e. before taxes. Read more here (https://jobs.swedbank.com/pages/employment-in-latvia-and-lithuania?preview=true).

If you are to be employed in Estonia, please note that the salary offered for this position ranges from 3500-5300 € gross i.e. before taxes. Read more here (https://jobs.swedbank.com/pages/employment-in-estonia).

Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability - everybody is welcome.

LI-Hybrid #LI-LK3

Ansök nu

Kundrådgivare till Swedbank Kundcenter i Stockholm

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Dec 29
Gillar du att möta kunder, utvecklas och ta till dig ny kunskap? Swedbank förstärker sina team på Kundcenter i Stockholm!

Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:

Skapa affärsrelationer och nöjda kunder samt bli del av ett framgångsrikt team. Vara med i ständig förändring då vi som bank kontinuerligt anpassar, utvecklar och lär oss av våra kunders behov och marknadens förväntningar.

Denna annons riktar sig till dig som antingen vill påbörja eller fortsätta din resa inom finansbranschen eller som vill utvecklas inom en annan roll inom Swedbank. Vi söker dig som vill arbeta heltid och du blir anställd direkt av Swedbank.

I denna roll behöver du:

Erfarenhet och stort intresse av att jobba med service, en vilja att sätta kunden i centrum samt ha ett uttalat intresse för finansiella produkter och tjänster. Då kundnöjdhet är vårt största fokus blir ditt uppdrag som rådgivare hos oss att skapa mervärde för både nya och befintliga kunder.

Arbetstiderna på Kundcenter är varierande från kl. 06:45-20:30 vardagar och helger. Du kommer att kunna schemaläggas efter önskemål och bankens behov.

Om vårt Kundcenter

På vårt Kundcenter har vi Kundrådgivare för privatkunder inom grupperna:

- Service Privat

- Rådgivning Låna

- Rådgivning Spara & Försäkra

- Operations Låna

Vi söker nu främst medarbetare till gruppen Service Privat. Inom Service Privat är du den första som möter kunder som kontaktar Kundcenter. Du hjälper kunder med frågor rörande deras vardagsekonomi.

Vi söker dig som har:

- Ett par års erfarenhet från en serviceinriktad roll och vana av att möta kunder i personligt möte eller via telefon

- Minst en gymnasieexamen, gärna vidareutbildning från till exempel högskola/universitet

- Behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift

Det är ett stort plus om du har (men inget måste):

- Kunskap inom ekonomi, bank och försäkring

- Erfarenhet av försäljning

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper:

- Du brinner för att tillhandahålla service i en kundnära roll

- Du är strukturerad, noggrann och avslutar det du påbörjat

- Du har förmågan att ta till dig ny information och kunskap

Bli en del av Swedbank och…

Inled din utvecklingsresa inom våra kundmötande tjänster. Du får jobba i direkt kundkontakt och hjälpa människor nå lösningar på sina ärenden. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi tror att du kan vara dig själv och samtidigt utvecklas till en framgångsrik privatrådgivare. Om du känner igen dig i denna beskrivning är vi mycket intresserade av dig.

Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss:

- En öppen, enkel och omtänksam kultur.
- Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder.
- En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö.
- Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär.
- Flexibla arbetsmöjligheter.
- Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, valfri sjukförsäkring och andra förmåner (https://www.swedbank.com/sv/jobba-hos-oss/ersattning-och-formaner.html).


Placeringsort: Sundbyberg, Stockholm

Kontaktpersoner:

Rekryteringsteam: rekryteringprivatradgivare@swedbank.se

Finansförbundet

Kontor: Stina Forsman, stina.forsman@swedbank.se

Kontor: Anna Rundberg, anna.rundberg@swedbank.se

Kundcenter: Louise Johansson, louise.johansson@swedbank.se

SACO

Martin Anthony, martin.a.anthony@swedbank.se

Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

LI-LB1

Ansök nu

Head of CCCS, Securities Services

Avdelningschef, bank
Läs mer Apr 26
Har du en passion för att utveckla nya systemlösningar för våra institutionella kunder inom derivat området ihop med kunniga kollegor..Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att:Jobba rådgivande med stort fokus på produkter och integration av kundens och bankens system.
Jobba nära olika delar av våra utvecklingsteam för att utveckla och bredda vårt produktutbud. Som produktansvarig är du bryggan mellan kundernas behov och den utvecklings och förbättringsagenda som vi har inom Securities Services.
Vara aktiv i den Nordiska finansiella industrin och interagera med kunder, system leverantörer, clearing hus, banker och investerare…
Få ett brett nätverk inom Swedbank Corporate & Institutions, jobba med olika kundsegment och möta olika kunders behov av lösningar
Som ansvarig för Client Clearing, Collateral och CLS tjänsterna så jobbar du med Swedbanks institutionella kunder som aktivt investerar i olika tillgångslag
I denna roll behöver du:En kandidat eller magisterexamen eller motsvarande inom företags- eller national ekonomi och/eller en system teknisk utbildning.
Gedigen erfarenhet inom värdepappershandel speciellt gällande clearing och säkerställande av derivat.
En förståelse för agila utvecklingsmetoder samt erfarenhet att driva arbete med teams i andra länder.
Erfarenhet av möta kunder, med förståelse och förmåga att sätta sig in i deras situation och hur våra lösningar är relevanta för dem.
Kunskap inom bank erbjudande, hur ett paketerat erbjudande till kund formas, samt ett intresse och kunskap kring relevanta regelverk som påverkar våra kunder och Swedbank.
Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur
Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder
En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär
Flexibla arbetsmöjligheter
Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner
"Bli en del av vårt team och...
bli en del av ett internationellt team med kunniga och professionella kollegor, som arbetar tillsammans för att leverera utmanande projekt, maximera kundnöjdheten och bidra till Swedbanks institutionella kunders framgång.”. Henrik Reinfeldt, din framtida chef
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-06-01.Arbetsplats:Stockholm
Kontaktpersoner
Rekryterande chef:Henrik Reinfeldt, 076-135 20 74
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Ansök nu

Container Platform Engineer - Kubernetes/AKS Specialist

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 26
Swedbank is at the forefront of an exhilarating transformation, as the banking industry rapidly adapts to fast-paced innovation and evolving customer expectations. The Container Platform operates within the "Development Platforms" unit, where fostering excellent Developer Experience (DevEx) is paramount. Our solutions are utilized across the entire bank. We are driving the cultural shift necessary for modern software development practices and delivering exceptional services to our customers.Now, we're on the lookout for skilled Kubernetes/Container experts to join us as we have the pedal to the metal on expansion of our container platform offerings, whether it's on-premise with OpenShift or in the cloud, primarily on Azure AKS.In Swedbank you have the opportunity to: Drive innovation and contribute to impactful projects that make a difference in society, leveraging your expertise in Kubernetes and containerization.
What isneeded in this role: Minimum 3 years of hands-on experience with Azure Kubernetes Service (AKS).
Strong customer-facing skills, with the ability to communicate effectively and build lasting relationships.
Proven track record in AKS operations, troubleshooting, and performance optimization.
Experience with platform automation, including CI/CD pipelines, infrastructure as code, and configuration management.
Understanding of multi-tenancy, security, and governance in cloud-native environments.
Agile mindset, adaptable to changing requirements and priorities.
Passion for innovation, staying aligned with AKS advancements and industry trends.
Preferred: Relevant certifications within the AKS domain (AZ-104, 500, 120, 700, 305, 204 etc..)
What we offer when you join us: An open, simple and caring culture
Opportunity to create the best experience for our customers
An international, sustainable and inclusive work environment
Development opportunities and advancement in your career
Flexible working options
Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits
"Join our team and...
shapre the future of banking!" Erik Lindström, your future manager
We look forward to receiving your application by 31.05.2024.Location: Stockholm
Contacts
Recruiting manager:Erik Lindström
We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible.
We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome.
#LI-Hybrid
#LI-AB

Ansök nu

Kundansvarig Företag

Företagsrådgivare
Läs mer Apr 16
Har du erfarenhet av Företagsaffären?Marievik Företag söker ny kundansvarig, med uppdrag att utveckla affären med befintliga och nya kunder, samt att stärka Swedbanks varumärke på vår expansiva marknad, Stockholm Syd. Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att: Arbeta med företagskunder inom segmentet SME på en av Sveriges mest intressanta marknader
Vara en del av ett team med lång erfarenhet av bank-och företagsaffär
Ansvara för förädling och förvaltning av en egen kundportfölj.
Leda och strukturera arbetet i teamet runt kund.
I denna roll behöver du: Tidigare erfarenhet av Företagsaffären och kreditgivning
Genuint intresse för kund och affär
God social förmåga, nyfikenhet och eget driv
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Swedsec-rådgivarlicens och Swedsec -bolånelicens
Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur
Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder
En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär
Flexibla arbetsmöjligheter
Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner
"Bli en del av vårt team och...
arbeta där ledord är stor frihet under ansvar, ett öppet klimat som kännetecknas av glädje och framåtanda. Samarbete och att hjälpa varandra är en självklarhet, fördelning av arbetsuppgifter och balans i arbetsbelastning är också självklarheter. Viktigt är en öppen kommunikation liksom delaktighet och att alla delar med sig av erfarenheter och kunskaper. Här har vi roligt, lär- och utvecklas tillsammans.
Du kommer att få ett spännande och utmanande arbete i ett erfaret team med bred kompetens. Du kommer också ges möjligheter att växa inom företags-affären och här hjälper vi gärna till."Niclas Tegidius, din framtida chef

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-05-03.Arbetsplats:Stockholm, Marievik
Kontaktpersoner
Rekryterande chef:Niclas Tegidius, +46725074853
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Ansök nu

GDPR specialist – Compliance officer

Regulatorisk handläggare
Läs mer Apr 5
Interested in utilizing your data protection skills in a compliance officer role?


With us at Business Advisory Complianceyou have the opportunity to: Join our team of experienced compliance officers advising and supporting the business and management teams in Swedbank,
Work as a first point of contact for the business and become a strategic speaking partner and link between business and Group Compliance,
Thrive in a cross functional role advising different parts Swedbank, guiding the business in GDPR topics and strengthen the data protection in our operations and decision making,
Be part of Swedbank’s transformation projects aiming to streamline current ways of working and creating a robust foundation for future banking, and
Contribute to the daily work of identifying and managing data protection risks, as well as monitoring and following-up that the business is adhering to GDPR and other relevant internal and external regulations.


What isneeded in this role: Master’s degree in law or other relevant academic education,
Minimum of 5 years of data protection background,
Work experience from the financial industry and/or in a compliance function is an advantage.
Demonstrate integrity and ability to both challenge and support the business in understanding the risk exposure and in being compliant,
Be open to learn about new and upcoming regulations and understand how these can be implemented efficiently,
A proactive approach, a humble attitude and a strong belief in co-operation as the best approach to solve a problem, and
Strong verbal and written communication skills in Swedish and English.


What we offer when you join us: An open, simple and caring culture
Opportunity to create the best experience for our customers
An international, sustainable and inclusive work environment
Development opportunities and advancement in your career
Flexible working options
Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits


"Join our team and...
Be part of a group of experts with a forward leaning and curious attitude. Our task is to ensure that Swedbank’s products, services and processes are developed and maintained with the protection of customers in mind. Legal expertise, business acumen and integrity are highly rewarded skills in our team. As your manager, I am here to pave the way for your success, ensuring you have the support and freedom to excel. Here, enjoying your work and having fun isn’t just encouraged – it’s a way of life". Hedwig Glad your future manager
We look forward to receiving your application by 03.05.2024.

Location: Stockholm HQ
Contacts
Recruiting manager: Hedwig Glad,+46 761 021 747
SACO:Camilla Ivarsson, camilla.ivarsson@swedbank.se
Finansförbundet:Åke Skoglund, ake.skoglund@swedbank.com

We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible.
We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome.

#LI-Hybrid
#LI-SW1

Ansök nu