Stockholm: Junior Ekonomiassistent till internationell koncern

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Ekonomiassistent till internationell koncern i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-26 // Varaktighet: Heltid

Vår kund växer och är behov av fler Ekonomiassistenter till sitt team, missa inte chansen att bli del av en växande koncern! Vi på Vindex sköter rekryteringen i sin helhet medan anställning erbjuds direkt hos kund.
Placering: Centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för leverantörsreskontran för flera bolag inom koncernen
Hantera inkommande fakturor
Lägga upp nya leverantörer
Kontoavstämningar
Delaktig i budget och prognosarbete

Kvalifikationer och personliga egenskaper
För den här rollen söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har även goda systemkunskaper och har du tidigare arbetat i affärssystemet Marathon är det ett stort plus. Då bolaget verkar internationellt, kommunicerar du flytande på både svenska och engelska.
Vi söker dig som är i början av din karriär och har ett genuint driv att ständigt utvecklas i ditt arbete. Du är en problemlösare och kan självständigt söka information för att komma vidare i ditt arbete. Dessutom är du en riktig teamplayer och hjälper till där du behövs!
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer JHEKASS2559. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Jennifer Hietapakka (jennifer.hietapakka@vindex.se , 073-727 96 66) vid fler frågor kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som ekonomiasstent? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Ekonomiassistent.

Ekonomi- och administrationsassistent

Läs mer Apr 19
Vi söker nu en riktig klippa till oss på NYFORS!
I rollen som Ekonomi- och administrationsassistent kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Du kommer att arbeta nära vårt team (15 medarbetare),för att säkerställa att ekonomiska och administrativa processer flyter på, samtidigt som du bidrar till en välorganiserad kontorsmiljö.
Exempel på arbetsuppgifter
Hantering av företagets löpande bokföring.
Förberedelse och uppföljning av utgående samt inkommande fakturor.
Assistera i månadsbokslut, förberedelse av rapporter samt uppföljning av budget.
Svara i telefon, taemot besök, paketleveranser samt beställa kontorsmaterial.
Administrativt stöd på kontoret.

Egenskaper
För att lyckas i rollen och för att du ska trivas hos oss ser vi det som viktigt att du:
Är strukturerad, driven samt kan arbeta såväl självständigt som i team.
Har en mycket god känsla för service.
Är kommunikativ och gillar olika kontaktytor.
Är positiv och proaktiv i din problemlösning.
Tycker om struktur, är noggrann och ordningsam.
Gillar siffror, har känsla för detaljer samt hög ansvarskänsla.

Tidigare erfarenhet och krav
2-5 års relevant erfarenhet av ekonomi och administration.
Vana att arbeta i ekonomi- och affärssystem, vi arbetar I Monitor
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
God kunskap inom MS Office.

Vi erbjuder
En stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter. Möjlighet att utvecklas professionellt inom ekonomi och administration. Ett engagerat team och en öppen arbetsmiljö.
Ansök redan idag
Tycker du att rollen låter intressant och du vill veta mer? Ansök och berätta gärna mer om dig själv och hur du skulle kunna bidra i denna roll och till NYFORS som bolag.
Vi intervjuar löpande så sänd gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 20 maj 2024.
Om NYFORS
NYFORS Teknologi AB är en innovativ leverantör av avancerade system för svetsning och bearbetning av optisk fiber. Alla NYFORS produkter är utvecklade med användaren i åtanke för bekväm och enkel användning i produktion och laboratoriemiljö. Vi är ett familjeföretag med teknisk expertis och erfarenhet från över 30 år inom branschen. Företaget har sina lokaler i Skrubba, södra Stockholm. För mer information, besök gärna vår hemsida på www.nyfors.com.

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid till spännande bolag

Läs mer Apr 18
Om tjänsten: Vi erbjuder en spännande möjlighet för dig som är studerande och vill tillämpa dina kunskaper i praktiken. Som ekonomiassistent får du en central roll i vår kunds team, där du stödjer CFO och bidrar till en effektiv ekonomisk hantering inom företaget. Denna roll innebär direkt samarbete med ledande positioner och chansen att verkligt göra skillnad i den dagliga verksamheten.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Delta aktivt i budget- och prognosarbete.
Assistera i månads- och årsbokslut.
Sköta löpande bokföring och tidsrapportering.
Hantera leverantörsreskontra och utföra andra administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen.

Vi söker dig som:
För närvarande studerar en ekonomisk utbildning på universitet eller högskola.
Har erfarenhet från tidigare positioner inom ekonomi, exempelvis som ekonomiassistent.
Behärskar svenska språket flytande i både tal och skrift.

Du är en person som är driven och noggrann, med en prestigelös inställning till arbetsuppgifterna. Du trivs med att hantera varierande uppgifter och är strukturerad i ditt arbete.
Övrig information:
Start: Omgående.
Plats: Telefonplan, med möjlighet till distansarbete.
Omfattning: Deltid ca 50%.
Anställningsform: Konsultuppdrag.

Om kunden: Du kommer att arbeta hos ett framstående teknikkonsultbolag, kända för sin dynamiska arbetsmiljö och inkluderande företagskultur. Företaget värderar flexibilitet och erbjuder varierande arbetsuppgifter som stödjer både professionell och personlig utveckling.
Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Ekonomiassistent inom kundreskontra till bolag i city

Läs mer Apr 16
Nu söker vi en ekonomiassistent med goderfarenhet inom kundreskontra för ett konsultuppdrag med start omgående, sträcker sigcirka 1år!Här har du möjlighet att bli en del av ett härligt team i ett bolag i framkant där det händer mycket.Om rollenI rollen som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett team om5 personer och bli en viktigt del av reskontrateamet. Ditt ansvarsområde kommer vara kundreskontran där du ansvarar för hela flödet av kundfakturor.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kundreskontra (hantera utgående fakturor)
Arbete kring kundinbetalningar
Kreditering avseende fakturor
Påminnelsehantering
Upplägg i system av nya kunder
internfakturering

Vem vi söker?För att vara aktuell för rollen har du erfarenhet från liknande roll med fokus på kundreskontran och således förstår helheten. Du är trygg i ovan nämnda arbetsuppgifter och är van att ta eget ansvar. Du är snabbfotat och är bekväm i en föränderlig miljö.Är du rätt person för tjänsten? Välkommen med din ansökan redan idag!Vi går löpande igenom urval så missa inte att skicka in din ansökan om du tycker att denna tjänst låter spännande och passande för dig! Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen med frågor till Pontus Palmborg på pontus.palmborg@newr.se

Ansök nu

Data Coordinator till stor bank????

Läs mer Apr 5
Om tjänsten: I rollen som Data Coordinator hos Handelsbanken kommer du att spela en nyckelroll i bankens arbete med GDPR och registerutdrag. Detta innebär en unik möjlighet att bidra till en viktig del av bankens efterlevnad av dataskyddslagar och samtidigt skydda kundernas personuppgifter. Du kommer att vara en del av Group Privacy Office inom avdelningen för Information Security and Data Privacy, där du får möjlighet att utveckla och finjustera arbetsprocesser för dataskydd.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Genomföra kartläggning och insamling av kunddata från bankens olika system och tjänster.
Bedöma vilka uppgifter som kan och inte kan delas med kunden, med möjlighet att få stöd från teamet.
Maskera känslig information som inte bör delas.
Förbereda och skicka svarsbrev till kunden, med stöd från kollegor vid behov.
Utveckla rutinbeskrivningar, mallar och identifiera möjligheter för processförbättringar, inklusive automatisering.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av datainsamling och analys, gärna inom områden som GDPR eller AML.
Besitter god IT-vana och är bekväm med att navigera i olika system.
Är strukturerad, noggrann, och analytisk i ditt arbetssätt.
Har utbildning inom relevant område och 1-3 års erfarenhet, gärna från liknande uppdrag.
Kan arbeta självständigt inom definierade ramverk och samtidigt bidra till teamets framgång.

Övrig information:
Start: 24 april 2024
Plats: Stockholm, på kundens kontor
Omfattning: Heltid (100%)
Anställningsform: Konsultuppdrag till 24 oktober 2024
Ansökningsprocess: Skicka in CV, svar i kravmallen, och motivering till hur du matchar rollen. Ange även tillgänglighet och önskat arvode.

Om kunden: Handelsbanken är en av Sveriges ledande banker med en stark tradition av kundnära service och personligt engagemang. Genom Group Privacy Office arbetar banken proaktivt med att skydda personuppgifter och säkerställa efterlevnaden av GDPR. Som en del av detta team får du möjlighet att bidra till bankens fortsatta framgång och integritetsskydd.
Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Ekonomiassistent till greentechföretaget Budi!

Läs mer Apr 4
Vill du vara en del av ett snabbt växande företag som arbetar för att göra positiva förändringar för miljön? Då är den här rollen rätt för dig!Budi söker nu en ekonomiassistent/administratör som kommer att spela en central roll i företaget. I den här rollen får du möjlighet att arbeta i ett härligt team med en öppen och inkluderande kultur.
OM BUDI
Budi är en digital auktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att på ett smidigt och tryggt sätt köpa och sälja alla tänkbara produkter, däribland tunga fordon, maskiner, inventarier och IT-produkter. Detta i en transparent process till rättvist marknadspris.
Budi grundades med syftet att göra det enklare för människor att fatta hållbara och ansvarsfulla köp- och säljbeslut. Tillsammans behöver vi arbeta för att främja återbruk och miljövänliga åtgärder och ge dem en större plats i vår värld.
OM TJÄNSTEN
Rollen innefattar två huvudsakliga ansvarsområden: ekonomi och administration. Budi har ett externt företag som sköter bokföringen, men dukommer att vara ansvarig för att sammanställa alla nödvändiga underlag.Du kommer även att ha hand om betalningar, skapa fakturor och vara med i förändringsprojekt med digitalisering av fakturering och bokföring.När det gäller den administrativa biten arbetar du brett i organisationen med exempelvis avtalskunder, fordonshantering och auktionsarbete. Framåt finns det stora möjligheter att utvecklas och ta mer ansvar. Budi är som sagt en snabbt växande organisation som är i en föränderlig fas, det tas snabba beslut och nya idéer är mer än välkomna.Din närmsta chef Christoffer är i sitt ledarskap inlyssnande och ger möjlighet tillmycket ansvar så att du kan utvecklas och växa i rollen.
ARBETSUPPGIFTER
Löpande redovisning
Fakturering
Kund och leverantörsreskontra
Avstämning av klientmedelskonto
Försäkringar och pensioner
Administration
Kund finansiering
Fordonshantering samt dokumentation
Stötta kundsupporten


VI SÖKER DIG SOM
Har en relevant utbildning inom ekonomi
Har erfarenhet av Fortnox eller liknande bokföringsprogram
Flytande i svenska och engelska

DET ÄR MERITERANDE OM DU
Har erfarenhet av bilbranschen och exporthantering

SOM PERSON ÄR DU
För att lyckas i den här rollen är dutrygg i dig själv, dutrivs med att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även analytisk, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga.Vi söker dig som är flexibel och prestigelös och tar dig an arbetsuppgifter även utanför ditt arbetsområde för att hjälpa teamet. Du är även en initiativtagande person som kommer med nya idéer och strävar alltid efter utveckling och lärande.

ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående
Arbetstider: Ordinarie kontorstider
Plats: Bromma
Anställningsform: Heltid
Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till A-hub. Sök tjänsten genom att klicka på "ansök" nedan

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Vindex AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Vindex AB .

Excelstark Bolagsekonom till spännande bolag!

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 24
Har du goda kunskaper i Excel och vill arbeta som Bolagsekonom? Då kan det vara dig vi söker! I rollen som Bolagsekonom kommer du att anta en analytisk roll där du analyserar större datamängder samt arbetar löpande med månads- och årsbokslut. Vindex sköter rekryteringsprocessen i sin helhet, medan anställning erbjuds direkt hos kund.
Placering: Centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Månads-och årsbokslut
Upprättande av årsredovisning
Skattedeklarationer
Hantering av större datamängder
Analysarbete

Kvalifikationer och personliga egenskaper
För den här rollen söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har flera års arbetslivserfarenhet från redovisning och är självgående i upprättande av bokslut och årsredovisning enligt K3- regelverket. För att lyckas i den här rollen tror vi även att du har goda kunskaper i Excel.
Som person är du trygg i din kompetens och självgående i ditt arbete. Du är stark analytiskt med förmågan att identifiera detaljer. Till sist tror vi även att du är driven och har en positiv inställning!
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer CLRA2585. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Christoffer Löfgren (christoffer.lofgren@vindex.se , 073-852 36 36) vid fler funderingar kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som ekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Ansök nu

Inköpscontroller till JURA

Controller
Läs mer Apr 24
Är du vass på planering och tidigare arbetat med strategiska inköp? Ta då chansen att söka rollen som Inköpscontroller till vår kund JURA! Du kommer att anta en spännande roll med fokus på planering och ansvara för artikelflödet.
I den här rekrytering samarbetar JURA med Vindex och alla frågor angående rollen besvaras av Vindex.
Placering: Hammarby Sjöstad
Om JURA Sweden
JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang. Varumärkets helautomatiska kaffemaskiner utmärker sig genom ultimat kaffekvalitet, utmärkt design och enklast möjliga handhavande. JURA Sweden AB är ett dotterbolag till det schweiziska moderbolaget JURA Elektroapparate AG och är ansvarigt för all distribution, försäljning och service i Sverige och Norge. Företaget präglas av en tydligt formulerad strategi, stolthet och ett fokuserat engagemang hos sina anställda där alla bidrar aktivt till ett positivt resultat. För mer information, besök jura.com
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Budget och flödesplanering
Ansvarig för artikelflödet
Controlling - upphämtning av sifferflöde och sammanställning av rapporter
Order- och fakturaansvarig för (vissa eller utvalda) nyckelkunder
Kontaktperson vid order- och ekonomifrågor
Administrativa arbetsuppgifter rörande artiklar och kundregister

Kvalifikationer och personliga egenskaper
För den här rollen söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, gärna med marknadsinriktning. För att lyckas i rollen har du även minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter, där du haft en nyckelroll i bolagets planering och strategiska inköp. Dessutom har du mycket goda kunskaper i Excel och har du erfarenhet av Power BI eller Microsoft Dynamics Navision är det meriterande. Vidare kommunicerar du tydligt på svenska och engelska, i både tal och skrift.
Vi söker dig som är målinriktad med fokus på resultat. Du är även kommunikativ och värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. För att trivas i den här rollen behöver du dessutom ha ett genuint intresse för siffror och drivs av ett analytiskt arbete.
Sök rollen idag!
Rekryteringen sker i samarbete med Vindex. Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer RWIC2561. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Richard Widén (richard.widen@vindex.se, 070- 208 25 17) vid fler funderingar kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som controller? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Ansök nu

Junior Redovisningsekonom 

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 24
?Vill du fortsätta utvecklas inom redovisning? Vi är just nu på jakt efter en junior Redovisningsekonom till vår kund. I rollen kommer du arbeta med löpande redovisning och förberedelser inför månadsbokslut. Vindex sköter rekryteringsprocessen i sin helhet, medan anställning erbjuds direkt hos vår kund.
Placering: Centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löpande redovisning
Kund- och leverantörsreskontra
Momsredovisning
Avstämningar
Delaktig i månadsbokslut

Kvalifikationer och personliga egenskaper
För den här rollen söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och tidigare arbetslivserfarenhet från redovisning. Du har tidigare arbetat i ett eller flera affärssystem och har du dessutom arbetat i Visma är det meriterande.
Som person söker vi dig som är ansvarstagande och drivs av att arbeta mot deadlines. Du har en prestigelös inställning och ställer upp där du behövs i företaget. Slutligen tror vi också att du är noggrann i ditt arbete!
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Skicka ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer EARE2584. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Elisabeth Andolf Haglund (elisabeth.andolf@vindex.se, 070-759 56 26) vid fler frågor kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vindex tillsätter controllers i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Ansök nu

Ekonomiassistent inom kundreskontra på deltid 

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 22
Vi på Vindex söker just nu en erfaren Ekonomiassistent inom kundreskontra på deltid till vår kund. Omfattningen kommer vara ungefär 50-60%, vilket fördelas ut på några timmar per dag. Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår i ungefär 16 månader.
Placering: Söderort - krav att sitta på kontoret
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för kundreskontra
Boka inbetalningar
Påminnelsehantering och inkasso
Avstämningar
Kontakt med kunder och säljare

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet som Ekonomiassistent inom kundreskontran. Vi tror också att du kommunicerar väl på svenska och engelska, i tal och skrift.
Som person är du utåtriktad och serviceminded. I den här rollen är det även viktigt att du är proaktiv och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. Till sist tror vi att du trivs i en roll med breda kontaktytor!
Sök rollen idag!
Kan det vara dig vi söker? Skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange referensnummer KJEKASS2583. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Karl Josefsson (karl.josefsson@vindex.se, 073-510 09 70 ) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som Ekonomiassistent? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb

Ansök nu

Ekonomiassistent inom kundreskontra till interimsuppdrag 

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 18
Vi på Vindex är just nu på jakt efter en Ekonomiassistent till vår kund. Uppdraget är ett interimsuppdrag på ungefär sex månader, med start omgående. I rollen kommer du att främst arbeta med kundreskontra i ett transaktionsintensivt bolag.
Placering: Norrort
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Boka in- och utbetalningar på banken
Påminnelsehantering
Bokföra kundfakturor
Följa upp fakturering

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har tidigare arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter och gärna erfarenhet från att hantera stora flöden i reskontran.
Som person söker vi dig som är ansvarstagande och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. Vi tror att du har lätt för att samarbeta med dina kollegor men har samtidigt inga problem med att arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter!
Sök rollen idag!
Kan det vara dig vi söker? Skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange referensnummer FÅEKASS2581.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som ekonomiassistent? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb

Ansök nu

Senior Ekonomiassistent inom Leverantörsreskontran

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 17
Har du en bred bakgrund inom leverantörsreskontran och tidigare arbetat i ett stort bolag? Då kan det vara dig vi söker! Vi på Vindex söker just nu en Ekonomiassistent för ett interimsuppdrag till vår kund. Uppdraget startar så snart som möjligt och förväntas pågå i ungefär sex månader.
Placering: Söderort
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantering av leverantörsreskontran
Bankbetalningar och bankavstämningar
Kontoavstämningar
Kontakt med leverantörer

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. För att lyckas i den här rollen behöver du ha flera års arbetslivserfarenhet från leverantörsreskontran och i ett stort bolag. Eftersom bolaget är verksamt internationellt kommunicerar du flytande på svenska och engelska, i tal och skrift.
Som person tror vi att du är trygg i din kompetens och självgående i hela flödet som rör leverantörsreskontran. Du är även noggrann och van att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Slutligen tror vi att du har en positiv och flexibel inställning!
Sök rollen idag!
Kan det vara dig vi söker? Skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange referensnummer FÅEKASS2580. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Fanny Åberg (fanny.aberg@vindex.se, 070-770 58 68) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som ekonomiassistent? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb

Ansök nu