Stockholm: Operational Excellence & Manufacturing Director

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operational Excellence & Manufacturing Director i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-25 // Varaktighet: Heltid

Textile waste is a growing global challenge. Syre’s mission is to decarbonize and dewaste textiles, starting with the world's biggest fiber, polyester. By implementing true textile-to-textile recycling at hyperscale, we want to drive the transition from a linear to a circular value chain by putting textile waste to use, over and over again.

Are you a passionate Operational Excellence and Manufacturing Leader eager to be part of a growth journey and contribute to true green impact? Then keep on reading.

Syre is now looking for an experienced and strategic Operations Leader to join our dynamic team. You will be responsible for building and leading initiatives that drive operational excellence and transition to managing operational teams across our business operations. You will play a pivotal role in defining & optimizing processes and operating standards, enhancing efficiency, and fostering a culture of continuous improvement across all operational facets. You will have dual positions to both drive operational excellence as well as lead operations for one of our global hubs.

Key tasks and responsibilities

- Develop and implement a comprehensive operational excellence strategy aligned with the objectives of the Ways to Work program, Globally consistent processes, tools, KPI’s, data, governance models and productivity programs

- Lead the operational scale-up of a facility hub and transition to the operations manager position at startup

- Collaborate with senior leadership to define operational goals and key performance indicators

- Establish and enforce quality control measures to ensure the delivery of high-quality services to program participants

- Utilize data analytics to make informed decisions and identify opportunities for improvement

- Develop and implement key performance indicators (KPIs) to track and measure operational performance

We would prefer if you

- Have a BS in Business, Operations Management, Engineering or other related field

- Have extensive and proven experience in operational leadership roles, with a focus on building and sustaining operational excellence

- Have extensive experience working within a manufacturing environment and leading operational teams - regionally, globally preferred but not required

- Are comfortable working with data and using insights to drive decision-making

- Are fluent in English both orally and in writing (professional English required)

You will be reporting into the COO and preferably be located in North Carolina, USA, Stockholm, Sweden or other future global hub.

Syre is an international company with a Swedish soul. We are a growing team of scalemakers - dedicated optimists and pioneers, together on a quest to drive the great textile shift. At Syre, we always appreciate it if you would be described as purpose-driven, action-oriented, innovative, change navigator and team player. Our team members are offered an international environment of innovation and speed, and we embrace diversity in all forms. Together we are here to build an impact company with green transition at its core - for our customers, partners, investors, and most of all, for our planet.

Are you the one we’re looking for? Apply with confidence - we look forward to hearing from you (in English)!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Utvecklingschef

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Utvecklingschef.

Affärsutvecklare LIMS

Läs mer Jan 29
Vill du vara med och forma framtidens laboratorieverksamhet? Brinner du för att träffa människor, bygga relationer och lösa problem? Vill du vara med och utveckla samt bygga nya affärer? Läs vidare, då kan vi ha rollen för dig!

Det här blir din roll
Som affärsutvecklare kommer du att ha en central roll i att analysera affärsbehov kopplat till vårt LIMS-erbjudande och implementera en skräddarsydd lösning för att effektivisera och optimera våra kunders laboratorieprocesser. Du kommer få upprätthålla relationen med våra befintliga kunder och driva affären framåt till nya kunder och områden. Försäljning sker genom konsulttjänster och licensaffärer. Och det bästa, du kommer ingå i och arbeta nära teamet med kompetenta LIMS-konsulter!

- Du är bryggan mellan kunden och Plantvisions övriga experter.

- Du identifierar affärsmöjligheter och utvecklar strategier för implementering av LIMS.

- Du utbildar och stödjer användare för att säkerställa en smidig övergång till det nya systemet.

- Du kommer hantera underhåll- och supportavtalen mot våra kunder

Så här kommer du att briljera
Vi söker dig som tycker om att göra affärer, samarbeta med kunder samt ta ett stort ansvar för resultaten i ditt försäljningsarbete. Du sätter alltid kunden i fokus genom att vara förtroendeingivande, initiativrik och drivande. Du är en relationsbyggare av rang som får energi av att ta kontakt och bygga nya relationer för att hitta möjligheter som gynnar alla parter. Stämmer detta in på dig?

Har du även följande egenskaper så tror vi att du kommer trivas hos oss:

- Du är duktig på att hantera olika intressenter och förstår hur du ska hantera och agera mot olika typer av personer för att nå en gemensam väg framåt.

- Du har tidigare arbetat i QC-lab.

- Du är bekväm med svenska och engelska, både i tal och skrift.

- Meriterande om du tidigare arbetat med LIMS.

- Har du erfarenhet av CRM-system är det också meriterande.

Att vara en del av Team PV
Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag.??

Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel.

Ansökan
Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Karolina Andersson på 073 056 21 88 eller karolina.andersson@plantvision.se.

Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

Ansök nu

Affärsutvecklare LIMS

Läs mer Jan 15
Vill du vara med och forma framtidens laboratorieverksamhet? Brinner du för att träffa människor, bygga relationer och lösa problem? Vill du vara med och utveckla samt bygga nya affärer? Läs vidare, då kan vi ha rollen för dig!

Det här blir din roll
Som affärsutvecklare kommer du att ha en central roll i att analysera affärsbehov kopplat till vårt LIMS-erbjudande och implementera en skräddarsydd lösning för att effektivisera och optimera våra kunders laboratorieprocesser. Du kommer få upprätthålla relationen med våra befintliga kunder och driva affären framåt till nya kunder och områden. Försäljning sker genom konsulttjänster och licensaffärer. Och det bästa, du kommer ingå i och arbeta nära teamet med kompetenta LIMS-konsulter!

- Du är bryggan mellan kunden och Plantvisions övriga experter.

- Du identifierar affärsmöjligheter och utvecklar strategier för implementering av LIMS.

- Du utbildar och stödjer användare för att säkerställa en smidig övergång till det nya systemet.

- Du kommer hantera underhåll- och supportavtalen mot våra kunder

Så här kommer du att briljera
Vi söker dig som tycker om att göra affärer, samarbeta med kunder samt ta ett stort ansvar för resultaten i ditt försäljningsarbete. Du sätter alltid kunden i fokus genom att vara förtroendeingivande, initiativrik och drivande. Du är en relationsbyggare av rang som får energi av att ta kontakt och bygga nya relationer för att hitta möjligheter som gynnar alla parter. Stämmer detta in på dig?

Har du även följande egenskaper så tror vi att du kommer trivas hos oss:

- Du är duktig på att hantera olika intressenter och förstår hur du ska hantera och agera mot olika typer av personer för att nå en gemensam väg framåt.

- Du har tidigare arbetat i QC-lab.

- Du är bekväm med svenska och engelska, både i tal och skrift.

- Meriterande om du tidigare arbetat med LIMS.

- Har du erfarenhet av CRM-system är det också meriterande.

Att vara en del av Team PV
Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag.??

Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel.

Ansökan
Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Karolina Andersson på 073 056 21 88 eller karolina.andersson@plantvision.se.

Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

Ansök nu

Affärsutvecklare LIMS

Läs mer Dec 28
Vill du vara med och forma framtidens laboratorieverksamhet? Brinner du för att träffa människor, bygga relationer och lösa problem? Vill du vara med och utveckla samt bygga nya affärer? Läs vidare, då kan vi ha rollen för dig!

Det här blir din roll
Som affärsutvecklare kommer du att ha en central roll i att analysera affärsbehov kopplat till vårt LIMS-erbjudande och implementera en skräddarsydd lösning för att effektivisera och optimera våra kunders laboratorieprocesser. Du kommer få upprätthålla relationen med våra befintliga kunder och driva affären framåt till nya kunder och områden. Försäljning sker genom konsulttjänster och licensaffärer. Och det bästa, du kommer ingå i och arbeta nära teamet med kompetenta LIMS-konsulter!

- Du är bryggan mellan kunden och Plantvisions övriga experter.

- Du identifierar affärsmöjligheter och utvecklar strategier för implementering av LIMS.

- Du utbildar och stödjer användare för att säkerställa en smidig övergång till det nya systemet.

- Du kommer hantera underhåll- och supportavtalen mot våra kunder

Så här kommer du att briljera
Vi söker dig som tycker om att göra affärer, samarbeta med kunder samt ta ett stort ansvar för resultaten i ditt försäljningsarbete. Du sätter alltid kunden i fokus genom att vara förtroendeingivande, initiativrik och drivande. Du är en relationsbyggare av rang som får energi av att ta kontakt och bygga nya relationer för att hitta möjligheter som gynnar alla parter. Stämmer detta in på dig?

Har du även följande egenskaper så tror vi att du kommer trivas hos oss:

- Du är duktig på att hantera olika intressenter och förstår hur du ska hantera och agera mot olika typer av personer för att nå en gemensam väg framåt.

- Du har tidigare arbetat i QC-lab.

- Du är bekväm med svenska och engelska, både i tal och skrift.

- Meriterande om du tidigare arbetat med LIMS.

- Har du erfarenhet av CRM-system är det också meriterande.

Att vara en del av Team PV
Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag.??

Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel.

Ansökan
Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Karolina Andersson på 073 056 21 88 eller karolina.andersson@plantvision.se.

Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

Ansök nu

Enhetschef, demokrati och samhällsstyrning inom fred och säkerhet

Läs mer Apr 16
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA. 

Vi söker nu en chef till enheten för demokrati och samhällsstyrning, vid avdelningen för konfliktförebyggande och fredsbyggande. Enheten arbetar med att stärka institutioner och processer för demokratisk, rättighetsbaserad samhällsstyrning i konfliktdrabbade landkontexter genom stöd till reformer inom bl a stabilisering, styrning av säkerhetssektorn samt rättsstatsuppbyggnad. Arbetet sker med multilaterala såväl som nationella partners inom Sveriges utvecklingssamarbete och freds- och säkerhetsfrämjande verksamhet, och ska bidra till att förebygga, hantera och minska våldsnivåer i konfliktsituationer. Enheten bidrar även till säkerhetshöjande verksamhet genom stärkt demokratisk motståndskraft mot hybridhot i partnerländer. 

Dina arbetsuppgifter 

Som enhetschef har du ett övergripande verksamhets-, kostnads-, och personalansvar. Du leder och fördelar arbetet samt skapar goda förutsättningar för att medarbetarna hållbart ska kunna nå uppsatta mål. Du rapporterar till avdelningschefen för konfliktförebyggande och fredsbyggande och har en ordinarie plats i avdelningens ledningsgrupp. Du förväntas driva ett systematiskt arbetsmiljöarbete, med betoning på en hållbar, jämlik och jämställd arbetsmiljö. 

Djup specialisering inom enhetens ämnesområden är inte nödvändig, men du behöver ha tillräckligt god kunskap om dessa för att på ett utvecklingsinriktat sätt omsätta myndighetens styrning till verksamhet. Du förväntas självständigt, med gott omdöme och i samverkan med kollegor kunna göra strategiska vägval, operationalisera och följa upp resultat av myndighetens uppdrag samt arbeta jämställdhetsintegrerat. I arbetet ingår även att stärka och utveckla samarbetet med uppdragsgivare och partners.  

Enheten är nyformerad och delar av myndighetens uppdrag förändras också under verksamhetsår. Viktiga uppgifter i närtid för dig som enhetschef är därmed bland annat fortsatt utveckling och etablering av den nya enheten samt FBA:s strategiska utveckling inom demokrati och samhällsstyrning, exempelvis avseende säkerhetsfrämjande/hybridhot. 

Din profil 

Kvalifikationer 


• Magisterexamen, företrädesvis samhällsvetenskaplig utbildning, med internationell inriktning eller fokus på fred/säkerhet (eller motsvarande utbildning/nivå som FBA bedömer som likvärdig). 
• Aktuell chefserfarenhet, inklusive ansvar för arbetsledning, personalfrågor, arbetsmiljö och budget. 
• Mycket goda kunskaper om internationella/regionala organisationers system och deras arbete inom fred och säkerhet. 
• God kunskap om strukturellt konfliktförebyggande processer, och deras genomförande inom internationell fred och säkerhet. 
• God kunskap om jämställdhet och inkludering inom fred och säkerhet. 
• Obehindrad svenska och engelska.  
 

Meriterande  


• Erfarenhet av att arbeta med skarpa reformprocesser inom området demokrati och samhällsstyrning i konfliktdrabbade, institutionellt bräckliga landkontexter. 
• Flerårig erfarenhet från arbete vid svensk myndighet, i frågor som rör demokrati och samhällsstyrning inom fred och säkerhet.  
• Erfarenhet av diplomatiskt arbete i konfliktkontexter. 
• Välutvecklat internationellt nätverk inom ämnesområdet. 
• Ytterligare språkkunskaper av relevans för FBA:s uppdrag.

Som person är du professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Arbetet innehåller många personkontakter, och du behöver vara kommunikativ och ha god samarbetsförmåga. Du kan systematiskt, effektivt och lyhört bygga upp och underhålla nätverk och relationer. Du delar med dig av erfarenheter och kunskaper som främjar ett positivt samarbetsklimat, och värdesätter olikheter. Du är analytisk och förmår tänka kritiskt, för att bidra till ständiga förbättringar och nya angreppssätt. Du kan arbeta adaptivt och resultatorienterat. 

Som chef och ledare har du ett helhetsperspektiv och i planering, genomförande och uppföljning. Du kan ta initiativ, prioritera arbetsuppgifter, uppdrag och målbild samt ta ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du kan motivera individer och grupper att nå fastställda mål genom att skapa engagemang och delaktighet. Du agerar som föredöme och kulturbärare samt kan fatta beslut, trots ibland svåra omständigheter, som leder verksamheten framåt. Du utövar ett närvarande, stödjande, tillitsbaserat och inkluderande ledarskap anpassat efter situation och person.   

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.  

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.  

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som enhetschef. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm. I arbetet ingår inrikes och utrikes tjänsteresor, även till så kallade högriskländer. Säkerhetsprövning kan komma att genomföras på slutkandidat enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. 

Ansök senast 7 maj.  

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp. 

Rollens innehåll: Markus Derblom, avdelningschef, +46 73-024 71 51 
Allmänna och praktiska frågor:  Sandra Bäcklund, HR verksamhetspartner, +46 70-180 69 38 
Facklig representant Saco-S: Vilhelm Fritzon, +46 70-106 32 91 
Facklig representant ST: Helene Leander, +46 70-183 52 12 

Om oss 

Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling. 

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från HMVX AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från HMVX AB .

Safety & Quality Director

Utredningschef
Läs mer Mar 25
Textile waste is a growing global challenge. Syre’s mission is to decarbonize and dewaste textiles, starting with the world's biggest fiber, polyester. By implementing true textile-to-textile recycling at hyperscale, we want to drive the transition from a linear to a circular value chain by putting textile waste to use, over and over again.

Are you keen on joining Syre's growth journey as an experienced and proactive Safety & Quality Director? Then keep on reading. As a key member of our team, you will be responsible for developing and implementing a comprehensive global safety strategy that prioritizes the well-being of our employees and aligns with the organization's overall business objectives. You will lead safety initiatives, drive a culture of safety excellence and ensure compliance with regulatory standards across our global operations.

Key tasks and responsibilities

- Develop and implement a global safety strategy that aligns with the organization's business goals and industry best practices.

- Provide strategic leadership for global safety initiatives, fostering a culture of safety awareness and accountability.

- Stay abreast of changes in safety legislation and proactively adjust policies and procedures accordingly including risk management and business interruption plans

- Identify and mitigate safety risks across global operations, implementing preventive measures and contingency plans.

- Conduct regular safety audits and inspections to assess compliance and identify improvement opportunities.

- Lead the investigation and analysis of safety incidents, near misses, and accidents.

- Implement corrective and preventive actions to eliminate root causes and prevent recurrence.

- In addition to safety responsibilities, this position will provide leadership to develop and implement a Global Quality program including required ISO certifications.

We would prefer if you have

- A BS in Occupational Health and Safety, Environmental Science, Engineering or other related field

- Extensive proven experience in a senior safety leadership role, preferably with global responsibilities within the Industrial or Textile sector

- Demonstrated success in developing and implementing effective safety programs, OSHA VPP and start-up experience is a plus

- A quality mindset with demonstrated success developing global standard programs, quality certification is a plus

- Experience leading cultural change towards a strong safety culture

- Are fluent in English both orally and in writing (professional English required)

You will be reporting into the COO and preferably be located in North Carolina, USA or Stockholm, Sweden.

Syre is an international company with a Swedish soul. We are a growing team of scalemakers - dedicated optimists and pioneers, together on a quest to drive the great textile shift. At Syre, we always appreciate it if you would be described as purpose-driven, action-oriented, innovative, change navigator and team player. Our team members are offered an international environment of innovation and speed, and we embrace diversity in all forms. Together we are here to build an impact company with green transition at its core - for our customers, partners, investors, and most of all, for our planet.

Are you the one we’re looking for? Apply with confidence - we look forward to hearing from you (in English)!

Ansök nu

Sustainability Analyst

Miljöstatistiker
Läs mer Mar 25
Textile waste is a growing global challenge. Syre’s mission is to decarbonize and dewaste textiles, starting with the world's biggest fiber, polyester. By implementing true textile-to-textile recycling at hyperscale, we want to drive the transition from a linear to a circular value chain by putting textile waste to use, over and over again.

Do you live and breathe sustainability and dream to continue a career making a real difference? Then you’ve come to the right place since Syre is now looking for a Sustainability Analyst. Join our Sustainability & PA Director in setting frameworks, routines and ambitions for our sustainability work. You will have a special focus in monitoring and analyzing ESG-data and our impact reporting, but joining us in an early stage gives you a chance of learning and growing in several areas within sustainability.

Key tasks and responsibilities

-
Setting up routines and structures for, and monitor our impact reporting, collaborating with legal and finance

- Analyzing sustainability data, including GHG data

- Continuously develop our approach to LCA

- Creating material for presentations and external communication

We would prefer if you have

- A relevant BA-, or MSc degree, preferably within sustainability, business or engineering

- Experience working with LCA

- Solid experience working with Excel, PowerPoint etc.

- A strong interest and passion for sustainability as a topic

- Fluent in English both orally and in writing (professional English required)

You will be reporting into the Sustainability & PA Director and preferably be located in Stockholm, Sweden.

Syre is an international company with a Swedish soul. We are a growing team of scalemakers - dedicated optimists and pioneers, together on a quest to drive the great textile shift. At Syre, we always appreciate it if you would be described as purpose-driven, action-oriented, innovative, change navigator and team player. Our team members are offered an international environment of innovation and speed, and we embrace diversity in all forms. Together we are here to build an impact company with green transition at its core - for our customers, partners, investors, and most of all, for our planet.

Are you the one we’re looking for? Apply with confidence - we look forward to hearing from you (in English)!

Ansök nu

Commercial Lead - Apparel & Interior

Säljledare
Läs mer Mar 25
Textile waste is a growing global challenge. Syre’s mission is to decarbonize and dewaste textiles, starting with the world's biggest fiber, polyester. By implementing true textile-to-textile recycling at hyperscale, we want to drive the transition from a linear to a circular value chain by putting textile waste to use, over and over again.

If you have extensive experience in the Apparel & Interior industry and want to be part of the growing Commercial team at Syre, this just might be the opportunity for you! Syre is now looking for a Commercial Lead who will focus on and take ownership of the Apparel & Interior industry. The key goal is to drive commercial partnerships to deliver sizeable offtake agreements and successful growth within the area.

Key tasks and responsibilities

- Drive and manage the execution of growth in Apparel & Interior, focusing on large offtake agreements with the largest brands

- Develop trusted relationships with key stakeholders within target Apparel & Interior players to successfully drive commercial results

- With support from CCO, drive customer dialogues and negotiations from start to finish to deliver sizeable bankable offtake agreements (50% of Gen1)

- Lead ongoing development with Apparel & Interior customers to successfully scale including:

- Understanding of market dynamics, Apparel & Interior industry trends and concrete customer needs and priorities

- Fact-based perspective on key growth enablers with Apparel & Interior players

- Deep understanding of our products and services and how they are differentiated

- Identify any needs to further develop our product offering, and align with other departments on development needs

- Lead projects with Apparel & Interior players to enable and drive growth

- Lead ongoing collaboration with established Apparel & Interior customers to ensure we successfully deliver scale-up of volumes, to deliver on key promises in the offtake agreements

- With support from CCO and CSO, establish relevant value chain partnerships for Apparel & Interior (incl PSF production players and yarn spinning players across regions)

We would prefer if you

- Have proven experience working with the Apparel & Interior industry from a global perspective

- A robust professional network with key industry players and an interest to build new business relationships

- Are an excellent collaborator and communicator with strong ability to build trust-based relationships

- Have experience negotiating strategic contracts with strong analytical skills and a commercial mindset

- Have an impact-oriented mindset with a strong drive to deliver results

- Have the ability to travel extensively on a global basis

- Are fluent in English both orally and in writing (professional English required)

You will be reporting into the CCO and preferably be located in Stockholm, Sweden or another future global hub.

Syre is an international company with a Swedish soul. We are a growing team of scalemakers - dedicated optimists and pioneers, together on a quest to drive the great textile shift. At Syre, we always appreciate it if you would be described as purpose-driven, action-oriented, innovative, change navigator and team player. Our team members are offered an international environment of innovation and speed, and we embrace diversity in all forms. Together we are here to build an impact company with green transition at its core - for our customers, partners, investors, and most of all, for our planet.

Are you the one we’re looking for? Apply with confidence - we look forward to hearing from you (in English)!

Ansök nu

Commercial Lead - Automotive

Säljledare
Läs mer Mar 25
Textile waste is a growing global challenge. Syre’s mission is to decarbonize and dewaste textiles, starting with the world's biggest fiber, polyester. By implementing true textile-to-textile recycling at hyperscale, we want to drive the transition from a linear to a circular value chain by putting textile waste to use, over and over again.

If you have extensive experience in the Automotive industry and want to be part of the growing Commercial team at Syre, this just might be the opportunity for you! Syre is now looking for a Commercial Lead who will focus on and take ownership of the Automotive industry. The key goal is to drive commercial partnerships to deliver sizeable offtake agreements and successful growth within the area.

Key tasks and responsibilities

- Drive and manage the execution of growth in automotive, focusing on large offtake agreements with the largest brands

-
Develop trusted relationships with key stakeholders within target automotive players to successfully drive commercial results

- With support from CCO, drive customer dialogues and negotiations from start to finish to deliver sizeable bankable offtake agreements

- Lead ongoing development with automotive customers to successfully scale, including:

- Understanding of market dynamics, automotive industry trends and concrete customer needs and priorities

- Fact-based perspective on key growth enablers with automotive players

- Deep understanding of our products and services and how they are differentiated

- Identify any needs to further develop our product offering, and align with other departments on development needs

- Lead projects with automotive players to enable and drive growth

- Lead ongoing collaboration with established automotive customers to ensure we successfully deliver scale-up of volumes, to deliver on key promises in the offtake agreements

- With support from CCO and CSO, establish relevant value chain partnerships for Automotive (incl PSF production players and yarn spinning players across regions)

We would prefer if you

- Have proven experience working with the automotive industry from a global perspective

- Have a robust professional network with key players in the automotive industry and an interest to build new business relationships with target players

- Are an excellent collaborator and communicator with strong ability to build trust-based relationships

- Have experience negotiating strategic contracts, with strong analytical skills and a commercial mindset

- Have an impact-oriented mindset with a strong drive to deliver results

- Have the ability to travel extensively on a global basis

- Are fluent in English both orally and in writing (professional English required)

You will be reporting into the CCO and preferably be located in Stockholm, Sweden or another future global hub.

Syre is an international company with a Swedish soul. We are a growing team of scalemakers - dedicated optimists and pioneers, together on a quest to drive the great textile shift. At Syre, we always appreciate it if you would be described as purpose-driven, action-oriented, innovative, change navigator and team player. Our team members are offered an international environment of innovation and speed, and we embrace diversity in all forms. Together we are here to build an impact company with green transition at its core - for our customers, partners, investors, and most of all, for our planet.

Are you the one we’re looking for? Apply with confidence - we look forward to hearing from you (in English)!

Ansök nu