Stockholm: Projektledare Event

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare Event i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

Vi på Mässrestauranger genomför många stora och betydelsefulla arrangemang på Stockholmsmässan som till exempel Food & Wine, Allt för sjön, Trädgårdsmässan samt kongresser, konferenser och banketter. Vi söker nu en driven projektledare, gärna med erfarenhet från eventbranschen!
Många möjligheter inom ett och samma företag
Vår verksamhet driver flera restauranger på Stockholmsmässan. Vi har flera permanenta restaurangkoncept och vid behov erbjuder vi catering av mat och dryck till montrar för utställare i våra konferenslokaler. Att få jobba så här varierat är det som gör rollen som projektledare oerhört spännande och omväxlande men också utmanande.
Om rollen
I rollen som projektledare hos oss driver du våra event. Du arbetar både operativt i driften men ansvarar även för att planera, leda och administrera. En stor del av ditt arbete handlar om kommunikation, det gäller att ge tydliga instruktioner både digitalt och muntligt för att skapa trygghet och effektivitet i verksamheten. I rollen ingår även arbetsledning av personal.
Du ansvarar för dina projekts körschema, skapar PM, offerter och all annan nödvändig administration. Till din hjälp har du Caspeco ordersystem.
Om dig
Vi söker en proaktiv och strukturerad projektledare som är van vid både nationella och internationella kontakter och möten. Då vi under året arbetar med många medarbetare som är anställda extra vid behov är det också viktigt att du trivs med och har erfarenhet av att arbetsleda personal. Har du erfarenhet från restaurang- och/eller eventbranschen ser vi det som meriterande. Det är även en fördel om du har tidigare erfarenhet av att leda projekt. Vidare är du van vid att arbeta i olika system och har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du kommunikativ, ansvarstagande och har förmåga att fatta egna beslut. Du har ett logiskt tänk och ser utmaningen samt glädjen i att arbeta med service genom att skapa mervärde både för kunden och för dina kollegor. Vi ser också att du är flexibel och prestigelös, du hjälper gärna till på flera olika positioner och täcker upp där det behövs. Självklart ser du vikten av att leverera kvalitet och professionalism. Du trivs med att jobba i team men är även van vid att arbeta självständigt med ett eget driv.
Då ett av våra viktigaste ledord inom företaget är - service inifrån och ut - lägger vi stor vikt vid att du har ett trevligt bemötande och hög servicekänsla.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, med start enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Platschef Maria Granvik på maria.granvik@massrestauranger.se
Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Du skickar in din ansökan och bifogar ditt CV och personliga brev samt besvarar våra urvalsfrågor.
Välkommen med din ansökan!


Krav
Erfarenhet av att arbetsleda personal
God svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att använda administrativa stödsystem
Kunskap i CRM system



Meriterande
?Erfarenhet från restaurang- och/eller eventbranschen
Projektledarerfarenhet

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Projektledare: kultur, media, film

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Projektledare: kultur, media, film.

Executive Producer

Läs mer Apr 3
Who are we?

We are a rapidly growing Tech and Gaming company, creating the next generation technology that will be used by creators worldwide. Our company growth puts us in new places and challenges, but also opportunities and new paths for many professionals.
Right now, we’re searching for an Executive Producer to join the team.About the role
We are hiring an Executive Producer to take over the leadership and synchronization of internal and external projects through all milestones; from fresh concepts through to release.
As the Executive Producer, it will be among your responsibilities to ensure the delivery of high-quality games within the established budgets and timelines by managing and aligning external game projects and additional third parties. You will be reviewing and approving project milestones working with their leadership teams to ensure targets are met.
In this role you will build and lead a team of producers of varying seniority, constantly maintaining a high level view of the projects handled by the team by identifying and communicating of product goals, progress of the individual projects, their quality, and risks. While fostering a collaborative and productive work environment.
In addition, you will take charge of stakeholder communication, both internally and externally, and keep strong, open communication channels with your stakeholders. This will include marketing and communications teams, to coordinate the positioning of products towards players and marketplaces.

Job Responsibilities:
Production Process:
Manage a portfolio of the company’s game development projects within a defined product category.
Work directly with business development on Developer Agreements (including the creation of product Milestone Schedules) and communicate production related issues to the appropriate parties.
Serve as the executive contact with assigned external developers throughout the production process and oversee developer’s high-level production processes.
Oversee the review, comments and approval of milestone submissions.
Budget management against individual product P/L’s.
Develop strong relationships to establish and maintain a reliable and timely flow of information and materials to all parties as necessary.
Identify and establish required asset pipelines on the production side to ensure timely delivery of assets as required to promote and publish the finished product.
Maintain a risk register that is regularly updated and communicated out, while forging mitigation plans and strategies should they come to fruition.

Strategic Planning:
Work with the CPO with regard to:
Creation, implementation and management of more companywide production processes, policies and procedures.
Identifying and/or selecting quality development partnerships for the production of future projects.
Analyse competitive products and new business opportunities and make recommendations to C-level management.

Communication:
Coordinate and align with all necessary departments and divisions to facilitate execution of projects and materials in a professional and client-centric manner. This includes keeping top management apprised of the product's status.
Work closely with the appropriate staff to research and identify and/or obtain clearances for all materials needed for Sales, PR, Marketing and Distribution use.
Keep all key stakeholders informed of product status and vision through the preparation and presentation of appropriate project materials (including milestone updates, work-in-progress presentations, etc.).
Manage brand assurances of assigned products adhering to companywide standards and brand approval requirements.

Due Diligence:
Participate in the due diligence process for external development partners.
Represent Production during all Milestone Assessment stages, updating on activities and risks for assigned projects.
Personnel Management:
Recruit your own team to fulfill the requirements
Write and complete timely performance reviews.
Mentor and develop Senior Producers, Producers, and Associate Producers.

Who Are You?
You are a senior games industry professional who has a clear track record of delivering large scale game productions. You also have a drive to build things from the ground up and enjoy having many things going on at once. You are a strong leader with good mentorship skills and have a structured approach to stakeholder management.

Ansök nu

Projektledare sökes till BrandFactory Signs & Graphics AB

Läs mer Maj 15
Nytt
Vill du vara med och driva framtidens projekt i ett företag som värdesätter innovation, kreativitet och engagemang? Då är det dig vi söker!

Vi söker dig som vill blomstra i rollen som projektledare och ständigt fortsätta att utvecklas. BrandFactory Signs & Graphics AB är Nordens ledande varumärkespartner inom visuell kommunikation. Det är ett framstående företag som ständigt strävar efter att vara i framkant när det gäller innovation och design. Företaget värdesätter passion, kreativitet och engagemang. Vi söker nu en driven och engagerad projektledare som vill vara med och forma framtiden. Som projektledare kommer du att spela en central roll i att leda och driva projekt från start till mål.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
• Leda och driva projekt från idé till färdig produkt/tjänst.
• Ansvara för projektets ekonomi, tidplan och kvalitet.
• Samarbeta med olika avdelningar och externa partners.
• Utveckla och optimera processer för projektledning.
• Kundrådgivning och merförsäljning.

Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av BrandFactory Signs & Graphics AB. Tjänsten är på heltid och beräknas starta den 12 augusti 2024 och börjar med sex månaders provanställning. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag kl. 08.00-17.00 med viss möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.

Din profil
För att kvalificera för rollen söker vi dig som:
• Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, projektledning eller likande.
• Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med projektledning, ekonomi eller kundservice.
• Det är meriterande med erfarenhet eller intresse för grafisk design, färg och form.
• Du har ett starkt affärssinne med förmåga att förstå och driva affärsnytta.
• Har mycket god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Vi söker dig som är en ambitiös och engagerad person med både affärssinne och ett intresse för grafisk design. Du trivs med att arbeta i en dynamisk och kreativ miljö. Vi ser också att du är strukturerad, flexibel och prestigelös. Du erbjuds möjligheten att ingå i ett team där varje dag bjuder på nya möjligheter och utmaningar. Företagets kultur präglas av samarbete, öppenhet och passion.

Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuver sker löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Projektledare för ett mer hållbart friluftsliv

Läs mer Maj 16
Nytt
Nu söker vi dig som vill leda Friluftsfrämjandets fortsatta arbete för ett mer hållbart friluftsliv. Rollen utgår från rikskontoret i Stockholm.
Välkommen till Friluftsfrämjandet, Sveriges största friluftsorganisation. Vårt syfte är mer aktuellt än någonsin - att skapa ett bättre samhälle genom friluftsliv som ger ökad folkhälsa, livsglädje och respekt för naturen. Med vår ideella kraft tacklar vi några av vår tids främsta samhällsutmaningar, exempelvis stillasittande, segregation och psykisk ohälsa. Det gör vi genom att skapa roliga, trygga och lärorika äventyr – på fjället, vattnet, snön, isen och i skogen. Året runt och för alla.
Riksorganisationen på Friluftsfrämjandet söker, till en ny roll, en nyckelspelare som vill utveckla arbetet för hållbart friluftsliv.
Vi har fått stöd för att genomföra ett hållbarhetsarbete som ska leda till beteendeförändringar som utgår från uppdaterade policyer, relevanta och inspirerande mål. Medlemmar, förtroendevalda, ledare och anställda inom regioner, lokalavdelningar och på riksnivå ska vara delaktiga i processen. Vi arbetar för att skapa ett hållbarhetsarbete som ska vara relevant för hela organisationen.
Som projektledare hos oss ansvarar du för att projektets mål uppnås och du har det övergripande och strategiska ansvaret för att planera, leda och följa upp projekten samt se till att budgeten hålls. Du genomför uppföljning av projektets resultat och tar initiativ till nödvändiga åtgärder för att uppnå önskat resultat. Du fungerar som en länk mellan intressenter och håller berörda informerade om projektets utveckling och eventuella förändringar.
Du förväntas arbeta med att:
· Processleda hållbarhetsdialoger med våra lokalavdelningar
· Ta fram fortbildningar för ledare i hållbart friluftsliv
· Integrera arbetet med Friluftsfrämjandets utbildningar och ideella verksamhet
· Utforska hur vi kan mäta hållbara friluftstimmar
· Bidra till medlemsrörelsens synliggörande av hållbart friluftsliv
· Processleda utveckling och förankring av en hållbarhetspolicy
· Utveckla ett långsiktigt arbete med väsentlighetsanalyser
· Samverka med forskning
Dina kvalifikationer
· Akademisk utbildning inom hållbarhetsområdet (social, ekonomisk och miljö)
· Van projektledare som är bra på att genomföra verksamhet, följa upp resultat, ha budgetansvar och skriva rapporter
· God kommunikatör
· Förståelse för och erfarenhet av friluftsliv, dess möjligheter och utmaningar
· Engagemang, förtroendeuppdrag eller arbetserfarenhet från ideella organisationer
· Minst 5 års arbetslivserfarenhet av relevanta områden
Du som person
Kan arbeta självständigt och ta eget ansvar
Är drivande och tycker om att få saker att hända och se resultat
Har lätt för att skapa goda relationer, är social och gillar att bygga nätverk

· Är nyfiken, engagerad och kreativ
När du börjar på Friluftsfrämjandets rikskontor
· Du kommer till en trevlig arbetsplats med kompetenta och engagerade medarbetare där du får vara en del av det utvecklingsäventyr som vi är på. Vi strävar efter att bli en tydligare samhällsaktör.
· Arbetet innebär frihet under ansvar och vi tillämpar kollektivavtal
· På Riksorganisationen är vi ca 30 medarbetare, inom våra sex regioner finns ca 15 kollegor och åtta kollegor är inom I Ur och Skur Utveckling
· Tjänsten är en visstidsanställning under 1,5 år med möjlighet till förlängning om fortsatt finansiering erhålls och är på 100 %, möjlighet finns att diskutera tjänstgöringsgrad 50-100%.
· Tillträde 15 augusti eller enligt överenskommelse
· Tjänsten är placerad i Stockholm, men kan komma att innebära resor inom Sverige. Du tillhör avdelningen Friluftsakademin & Regionsstöd och rapporterar till chefen för avdelningen
· Vi eftersträvar en jämlik arbetsplats i alla avseenden. Det innebär att alla ska få bra förutsättningar att trivas på jobbet, oavsett könstillhörighet, ålder, etnisk och kulturell bakgrund, sexuell läggning eller funktionsvariation.
Ansökan
· Ange Hållbarhet i ämnesraden i mejlet och bifoga ditt personliga brev där du beskriver varför just du är rätt person att leda ovanstående arbete, CV, löneanspråk och önskad tjänstgöringsgrad.
Ansökan skickar du till rekrytering@friluftsframjandet.se senast den 31 maj. Vänta inte med att visa ditt intresse, intervjuer kommer att ske fortlöpande.
Låt äventyret börja - varmt välkommen med din ansökan!
Friluftsfrämjandet är en demokratisk, partipolitiskt och religiöst obunden ideell organisation. Sedan 1892 har vi främjat friluftslivet och värnat allemansrätten. Med nästan 110 000 medlemmar, 8 700 ideella ledare, 300 lokalavdelningar, verksamhet i 400 förskolor och skolor, och skidskola i 80 skidbackar är Friluftsfrämjandet Sveriges största friluftsorganisation.

Ansök nu

Brand Experience Project Manager

Läs mer Maj 3
Acne Studios is a progressive luxury house and through collaboration and curiosity, we set high aspirations and strive for excellence. We value everyone’s contribution and embrace feedback to develop ourselves and others. We aim to minimise our environmental impact across all our operations and to address societal challenges in the way we conduct our business.
CULTURE OF COLLABORATION
We firmly believe that when you feel supported, included, and trusted, it enables you to enjoy your work and thrive in it. You will be a part of a team of colleagues with diverse roles and backgrounds, each with their unique skills and experiences.


WHAT YOU WILL DO
As Brand Experience Project Manager your main contribution will be to create and contribute to Acne Studios customer experience through visual installations and displays. You will manage multiple projects of different sizes at the same time and provide valuable operational support to the concept team. You will report to Head of Visual & Brand Experience. You will play a vital role by:
Manage seasonal budget and project planning, closely collaborating with the marketing department to ensure alignment with creative and activation calendar.
Collaborate on concept and design development of visual installations and displays.
Manage production, procurement and delivery of windows/ installations globally in collaboration with global suppliers and contractors to ensure alignment with in-house creative expectations.
Oversee the installation and snagging of windows and installations and promotional events both in store and externally. Ensuring a high standard of execution.
Oversee execution of both in house, and outsourced production contractors. Management of project budgets, expenses and invoice processes.
Manage project workflow, from concept design to installation. Organization of timeline and calendars.
Organize logistics of international freights for displays, visual collateral transfers and new productions.



WHO YOU ARE
You have high aspirations and focus on details that create substantial impact. You enjoy working as a team and you embrace feedback to develop yourself and others. You are curious and thrive in a dynamic environment. Cooperation, respect, and clear communication are important, along with your ambition to learn and grow. If these qualities speak to you, we would love to have you on our team.
Specific personal qualities for this role:
Great planning and organizational skills
Project management experience and ability to manage assorted projects simultaneously
Creative understanding & ability to translate this into practical solutions
Good communication skills, ability to work as an individual and part of a team
Excellent time management and prioritizing skills
Managing relationships with artists, contractors & suppliers
Managing timelines & budgets to deliver projects on time & within budget
Effective & efficient communication with line manager on current focus, priorities, and current workload



Specific experience and knowledge for this role:
Relevant brand or agency Retail Design experience
Well proven experience in product handling and hands on experience of merchandising product
Design/ fashion education preferable
Passionate about Retail Design and visual arts
Proficient in Adobe Creative Suite and Microsoft
Fluent in English



What matters most to us is not whether you master all the listed knowledge and skills. We are dedicated to recognising the potential in each individual. We embrace diversity of people as well as ideas and viewpoints and encourage everyone's individual expression of their own identity

Ansök nu

Projektledare Demokratistegen

Läs mer Apr 19
Om myndigheten

Forum för levande historia är en myndighet under Kulturdepartementet. Vårt uppdrag är att främja demokrati, mänskliga rättigheter och alla människors lika värde. Genom kunskap om historien vill vi bidra till reflektion och lärande om hur dåtid och nutid hänger ihop. Vår utgångspunkt är lärdomar från Förintelsen och kommunistiska regimers brott mot mänskligheten. Vårt arbete är inriktat på kunskap, kultur och utbildning. Vi tar fram utställningar, fortbildningar, rapporter, material för skolan och håller seminarier och samtal. Verksamheten finns i hela Sverige, digitalt eller på plats, ofta i samarbete med lokala, nationella och internationella samarbetspartners. Vi är cirka 40 medarbetare, och vårt kontor och publika rum finns i Gamla stan i Stockholm. Vi erbjuder ett intressant arbete på en arbetsplats med stort engagemang och både bred och djup kunskap om våra områden. Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme är en självklarhet och om arbetet tillåter finns det också möjlighet att förlägga delar av arbetstiden på distans.

Om tjänsten
Vi söker nu en projektledare för Demokratistegen Forum för levande historia har tillsammans med Statens skolverk utvecklat Demokratistegen som är ett verktyg för systematiskt arbete med demokratistärkande insatser i syfte att motverka antisemitism och andra former av rasism i skolväsendet, folkbildningen och inom andra delar av utbildning för vuxna Demokratistegen är en modell i sju steg för hur skolan och folkbildningen kan arbeta systematiskt med frågor om demokrati och mänskliga rättigheter utifrån verksamhetens behov.

Utgångspunkt för uppdraget är kunskaper och erfarenheter från arbetet med det norska konceptet Dembra och Europarådets ramverk om utbildning för aktivt medborgarskap (Reference Framework of Competences for Democratic Culture, RFCDC). Demokratistegen vänder sig till grundskolan, gymnasiet, vuxenutbildningen och folkhögskolan. Under 2025 anpassas modellen till förskolan, studieförbunden och de anpassade skolformerna.

Som projektledare leder du arbetet inom projektgruppen och ansvarar för samverkan med andra myndigheter och organisationer. Du tar också ansvar för att utveckla verksamheten utifrån uppsatta mål och tillsatta resurser. Arbetet innebär både förvaltning och ledning av pågående verksamhet och att utveckla insatserna utifrån målgruppernas behov. 

I arbetet ingår att: 


• Följa upp och analysera resultat samt målgruppsanpassa insatser
• Ansvara för att projektplaner och budget följs
• Underhålla intressentnätverk och andra nätverk inom ditt ansvarsområde
• Samverka med universitet och högskolor
• Samverka med myndigheter, kommuner, regioner och aktörer inom civilsamhället
• Samverka med internationella aktörer
• Omvärldsbevaka inom ditt ansvarsområde
• Handleda folkhögskolor som arbetar med modellen
• Planera, utveckla och leda verksamhet genom att samordna interna och externa resurser

 

Även om du som projektledare kommer att ansvara för specifika projekt väntas du bidra till myndighetens verksamhet som helhet, till exempel genom att ingå i arbetsgrupper, bistå med ämneskunskap till andra delar av verksamheten och bidra till övergripande verksamhetsutveckling.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid i två år, från 29 juli till 15 februari2026. Tjänsten är placerad på avdelningen för program och produktion.

Den vi söker

Vi söker dig med ämnesmässig kunskap inom utbildningsvetenskap eller annan för tjänsten relevant utbildning och erfarenhet av att arbeta med skolutvecklingsfrågor med fokus på det demokratifrämjande uppdraget. Du bör också ha erfarenhet av att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete inom folkbildningen, gärna med fokus på folkbildningens demokratiuppdrag.

För att lyckas i rollen måste du vara en driven och handlingsinriktad person som kan strukturera ditt eget arbete. Du är en duktig ledare och lagspelare samt en tydlig beställare. Du är kommunikativ, strukturerad och lyhörd.

För att vara aktuell för tjänsterna krävs:

Akademisk examen inom relevanta ämnen (utbildningsvetenskap, statsvetenskap, sociologi, mänskliga rättigheter)

Minst fem års relevant erfarenhet från liknande strategiska och projektledande roller/tjänster/arbetsuppgifter i offentlig sektor.

Dokumenterat erfarenhet av projekt med framgångsrika samarbeten.

God erfarenhet av att kommunicera komplexa budskap.

Erfarenhet av att leda metodutvecklings-/förbättringsarbete

Mycket god analytisk förmåga

Fler års erfarenhet av att leda verksamhet eller projekt på strategisk nivå.

Erfarenhet av att kommunicera och förklara pedagogiska komplexa budskap.

Det är meriterande med:

Flerårig erfarenhet av arbete i statlig myndighet.

Flerårig erfarenhet av processledningen i den offentliga sektorn

Utbildning i projektledning.

Erfarenhet från folkbildningen

Disputerad forskare

Vi ser även att du bör ha följande egenskaper och förmågor:

Du är strategisk, resultatinriktad och lösningsorienterad samt tycker om att arbeta i den föränderliga miljö som arbetet i en politiskt styrd organisation innebär.

Du har god förmåga och tycker om att skapa och upprätthålla goda samarbetsrelationer såväl internt som externt.

Du har god kommunikativ förmåga och kan kommunicera komplexa frågor i tal och skrift både på svenska och engelska. Du kan också presentera och företräda din organisation i externa sammanhang.

Ansökan

För frågor om tjänsten kan du kontakta avdelningschef Erika Aronowitsch på 08-723 87 54.

Frågor om arbetsplatsen kan även ställas till fackliga representanter. För SACO Magdalena Smidova  08-723 87 65 och för ST Eva Azcarate 08-410 68 711.

Sök tjänsten senast 13 maj  på vår hemsida www.levandehistoria.se

Forum för levande historia strävar efter en jämn könsfördelning och välkomnar alla sökande, oavsett könsidentitet eller uttryck. Myndigheten vill även ta tillvara de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Eftersom vi är en liten arbetsplats så kommer vi att lägga en stor vikt vid personlig lämplighet, framförallt på samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du delar våra värderingar kring demokrati, tolerans och alla människors lika värde och rättigheter.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Mässrestauranger AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Mässrestauranger AB .

Bankett - & Eventkoordinator

Projektledare: kultur, media, film, scen
Läs mer Nov 22
Vi på Mässrestauranger står för all mat och dryck på Stockholmsmässan. Vi har flera permanenta restaurangkoncept och vid behov erbjuder vi catering av mat och dryck till montrar för utställare i våra konferenslokaler.
Vi har en kalender med spännande bokningar framför oss och vårt team behöver växa med en till projektledare till som har mat- och dryckeskunskaper.
Hos oss är våra event av olika karaktär och storlek; till exempel Food & Wine, Allt för sjön, Trädgårdsmässan samt kongresser, konferenser och banketter. Kundernas och gästernas behov skiftar från gång till gång och vi anpassar vårt serveringssätt, utbud och helhetsupplevelse till deras önskemål.
Att få jobba så här varierat är det som gör rollen som projektledare oerhört spännande och omväxlande men också utmanande.
Om rollen
Planera, leda och administrera är en del av ditt dagliga jobb, likaså att arbeta operativt i driften (t.ex. att iordningsställa bord, dukar och porslin inför en lunchbuffé eller att agera hovmästare vid en bankettmiddag). En stor del av ditt arbete handlar om kommunikation, det gäller att ge tydliga instruktioner både digitalt och muntligt för att skapa trygghet och effektivitet i verksamheten. I rollen ingår även arbetsledning av personal. Ditt arbete är varierat och kräver ett logistiktänk och god planering in i minsta detalj.
Du ansvarar för dina projekts körschema, skapar PM, offerter och all annan nödvändig administration. Till din hjälp har du Caspeco ordersystem.
Om dig
Vi söker en proaktiv och strukturerad projektledare som är van vid både nationella och internationella kontakter och möten. Då vi under året arbetar med många medarbetare som är anställda extra vid behov är det också viktigt att du trivs med och har erfarenhet av att arbetsleda personal. Har du erfarenhet från restaurang- och/eller eventbranschen ser vi det som meriterande. Det är även en fördel om du har tidigare erfarenhet av att leda projekt. Vidare är du van vid att arbeta i olika system och har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Du behöver ha egen drivkraft framåt, god samarbetsförmåga och vara lösningsorienterad. Du är en teamspelare som sprider din glädje och positiva grundinställning samt smittande energi för att vi tillsammans ska nå stora framgångar. Vi ser också att du är flexibel och prestigelös, du hjälper gärna till på flera olika positioner och täcker upp där det behövs.
I vår företagskultur är Service inifrån och ut ledstjärnan och vi hjälps åt i alla lägen för att underlätta för varandra för den bästa gästupplevelsen men också för trivsel i teamet.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, med start enligt överenskommelse. Arbetstiderna består av dagtid, kvällar och helger på schema utifrån årsarbetstid eftersom vår verksamhet är säsongsbetonad. Vi har kollektivavtal med Unionen och HRF.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Platschef Maria Granvik på maria.granvik@massrestauranger.se
Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Du skickar in din ansökan och bifogar ditt CV och personliga brev samt besvarar våra urvalsfrågor.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av att arbetsleda personal
God svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att använda administrativa stödsystem
Kunskap i CRM system

Meriterande
Erfarenhet från restaurang- och/eller eventbranschen

Projektledarerfarenhet

Ansök nu

Souschef till Mässrestauranger i Älvsjö

Souschef
Läs mer Nov 16
Vi söker dig som älskar gastronomi, matlagning och hållbarhet samt trivs med att arbeta med olika större och mindre event. Du är själv en passionerad kock med vassa smaklökar som drivs av att själv röra i grytorna.
Ansvarsområde och kvalifikationer:
Som souschef hos oss lägger vi stor vikt vid din förmåga att inspirera, coacha och leda personalgrupper, stora som små. I arbetet ingår också att tillsammans med kökschefen planera menyer och sköta dagliga inköp. Du brinner för matlagning och är smaksäker. Du är en driven person med öga för det lilla extra och tycker om att skapa positiva upplevelser för gästen.
Vi erbjuder:
Vår verksamhet är varierande och mycket omväxlande beroende på kund, typ av mässa eller arrangemang och kräver både bred och djup kunskap för att matcha våra gästers förväntningar. Vi serverar gärna mat från svenska råvaror och lagar mat från grunden. Vi är Kravmärkta vilket kräver planering och stort intresse för en hållbar gastronomi. Vi erbjuder ett väl fungerande kök/arbetsplats med mycket trevliga arbetskamrater.
Anställning:
Arbetet är mestadels dagtid men helger och kvällar förekommer regelbundet. Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi har sammanhängande ledigheter runt jul/nyår och sommartid.
Intresserad? Skicka då din ansökan redan idag, rekryteringen kommer att ske löpande med tillsättning omgående.
För mer information kan du kontakta Maria Granvik, maria.granvik@massrestauranger.se
Krav
Relevant utbildning.


Talar och förstår svenska och/eller engelska obehidrat.


Minst 6 års erfarenhet av kockyrket.



Meriterande
Har arbetat på större event.

Ansök nu

IT-ansvarig / Projektledare till Mässrestauranggruppen

Driftledare, IT
Läs mer Jan 2
I tjänsten är du en av nyckelpersonerna mellan IT och företagets verksamhet. Du ansvarar för att skapa de rätta förutsättningarna för en god IT-miljö. I arbetet ingår även att utveckla vår verksamhet till en modernare IT-miljö. Du har ett övergripande driftansvar och jobbar med underhåll såväl som med utveckling. Till din hjälp har du även en IT tekniker som du har personalansvar för.
Du kommer att vara drivande i att utveckla, förnya och förvalta våra system och IT-miljö. Samt säkerställer att projekten uppfyller målen och leveranser inom given tidsram och budget.
Vi är ett företag med försäljning i flera olika kanaler så som kassa, ordersystem (CRM) samt webbshop. Vi har även ett antal lokala servrar i vår miljö.
Som person är du driven, lösningsorienterad, en riktig ”doer” som tycker om blandningen mellan operativt och strategiskt arbete. Du är en lagspelare med en positiv attityd och du tycker om att ha många aktiviteter igång samtidigt.
Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats med högt tempo och högt i tak. Du blir en del av ett branschledande företag där du får möjlighet att arbeta med kompetenta kollegor och med alla aspekter inom IT. Vi följer kollektivavtal (HRF/Unionen) och erbjuder friskvård.
Tjänsten är en heltidsanställning, tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning och placeringsorten är Älvsjö / Stockholm. Du arbetar dagtid men under högsäsong kommer arbete behöva utföras vissa helger och kvällar enligt schema då vi har verksamhet som genomförs alla veckans dagar.
Har du frågor om tjänsten kontakta Fredrik Stridh, fredrik.stridh@massrestauranger.se
Ansök till tjänsten genom att klicka på ”sök detta jobb” och bifoga ditt CV och personliga brev.

Ansök nu

Vi söker extrapersonal till mässor och event på Stockholmsmässan i Älvsjö

Restaurangbiträde
Läs mer Nov 16
På Mässrestauranger i Älvsjö serverar vi mat och dryck till olika evenemang, mässor, kongresser och banketter som genomförs i ett hus som levererar många olika upplevelser. Vill du vara med och bidra till service i världsklass?
Brinner du för service, restaurang- och eventbranschen då kan det vara just dig vi söker! Vi jobbar med "service inifrån och ut" vilket är ett viktigt ledord i vår verksamhet och är ett naturligt arbetssätt för dig att ge service. Vi kan erbjuda flera olika roliga roller så hoppas att du vill jobba med oss på Mässrestauranger.
De roller vi söker är:
biträden (restaurang, café och kök)
kassörer
lunch- och bankettservis
hovmästare
städ- och diskpersonal
reception, lager och flytt av inventarier



Arbetsuppgifter:
Att förbereda enklare mat, smörgåsar, sallader, hamburgare, bowls m.m.
Att servera vid lunchbufféer och i á la carte samt servering på banketter och företagsevent
Städ- och diskuppgifter samt att plocka disk ute i restaurangerna, torka bord och hålla rent och snyggt ingår också.
Att leverera mat och dryck till mässans restauranger, caféer och utställarnas montrar samt konferensrum.
Kassaarbete i våra olika restauranger.

Kompetens:
Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift, kunna ta instruktioner
Du ska ha ett servicetänk och ett bra bemötande mot gäster och arbetskamrater.
Du ska kunna hantera all slags mat (även fläsk) och alkohol
Erfarenhet:
Meriterande om du har tidigare erfarenhet av kök, restaurang, service eller städ, men inget krav utan arbetsgivaren lär dig på plats.
Förståelse av att jobba klimatsmart, hållbarhet och hantering av svinn.
Följa regler kring hygien
Anställning:
Tjänsten är en anställning extra vid behov, på timmar, och vi har kollektivavtal med HRF. Arbetstiderna är flexibla på dag/kväll/helg.
Ansökan:
Skicka ditt personliga brev och CV till oss genom att klicka på ”sök detta jobb”. Vi kallar de vi önskar träffa till eventet.
När:
Kallade kommer onsdagen den 10:e januari kl 15-17 på Stockholmsmässan i Älvsjö hos Mässrestauranger.
Krav
Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift, kunna ta instruktioner


Du ska kunna hantera all slags mat (även fläsk) och alkohol


Service inifrån och ut

Meriterande
Tidigare erfarenhet från service-/ restaurangbranschen
Kassavana

Ansök nu

IT-support (tidsbegränsad anställning):

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 2
Vi söker vi nu en ny kollega som vill arbeta med och bidra till vår IT-support. Genom att kombinera ditt intresse och erfarenhet av IT-support med en positiv attityd bidrar du till vårt löpande arbete. Du kommer att arbeta tillsammans med vår IT-tekniker. I avdelningen ingår även en IT-ansvarig
Vi söker dig som är en riktig problemlösare med bred ”datorvana” och med stort intresse för IT. Att du är bekant med hur telefonväxlar och skrivare fungerar ser vi som en självklarhet liksom att du är bekant med office 365.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
Supportera och hjälpa medarbetare i frågor och uppsättning kring IT och deras digitala arbetsplats inom samtliga bolag inom koncernen
Konfigurera kassor samt kassasupport under drift
Hantera konton och policys i active directory (on prem + azure)
Supportera användare i hårdvara och mjukvara både på plats och via teamviewer

Vi erbjuder dig att vara en del i ett restaurangföretag med stort intresse för hållbarhet, miljö, service, mat och dryck. Utöver en kreativ och stimulerande arbetsplats kommer du att få många nya kollegor.
Du kommer till ett företag med högt tempo och högt i tak. Vi följer kollektivavtal (HRF/Unionen).
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under perioden januari 2024 -- juni 2024. Du ges möjlighet att arbeta heltid eller deltid. Du arbetar dagtid men arbete på kvällar och helger förekommer frekvent enligt schema då vi har verksamhet som genomförs alla dagar i veckan.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Fredrik Stridh
fredrik.stridh@massrestauranger.se
Du ansöker genom att klicka på ”sök detta jobb” och bifoga din CV.
Välkommen!

Ansök nu