Stockholm: Krav- och Systemanalytiker, Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Krav- och Systemanalytiker, Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2023-07-20 // Varaktighet: Heltid

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: 2023-09-01

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kravsamordnare med följande arbetsuppgifter och ansvar: Stödja och samordna kravarbetet inom projektet inom förvaltningen för bl.a. Teknik/ Hållbarhet

- Samordna kravarbetet med våra utrednings- och projekteringsuppdrag

- Ta fram nya krav baselines i Webforum och Polarion för delprojekten inom baserat på krav baselines från Strategi och projektstöd

- Presentera innehållet i nya krav baselines för projektets Beslutsforum och delprojektens projektörer och entreprenörer

- Leda ändringshantering för projekt

- Medverka på möten i projektet

- Ta emot underrättelser från Strategi och projektstöd och behandla dem som del i ändringshanteringen

- Svara på underrättelser från Strategi och projektstöd när de är färdigbehandlade inom ändringshantering

- Ta emot ändringsförslag från projekt Älvsjö och delprojektet och behandla dem som del i ändringshanteringen

- Administrera avstegs- och avvikelsehantering för Projekt mot Strategi och projektstöd och Kunden som del i ändringshanteringen

- Stötta projektet och delprojekten i krav- och ändringshantering

- Skapa nya kravuppfyllanden i Polarion när nya krav skapats

- Uppdatera länkning mellan kravuppfyllanden och krav i Polarion när version av krav ändrats i samband med ny krav baseline

- Ta fram utdrag ur Polarion så att delprojekten kan analysera nya och uppdaterade krav

- Utbilda de inom Projektet som ska arbeta med kravarbete och kravuppfyllnad i kravhanteringsverktyget Polarion.

Uppdraget spänner över hela projektets livslängd, från planskede till överlämning. Just nu befinner sig projektet i ett plan- och projekteringsskede där bland annat arbete med systemhandling och järnvägsplan pågår.

Övrigt

Konsulten kommer att arbeta i beställarens projektorganisation. Arbetet utförs i huvudsak på beställarens kontor i Stockholm.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Lägst teknisk högskoleutbildning eller ha motsvarande kunskap tillägnad via erfarenhet i minst 8 år som kravsamordnare eller som ansvarig för systematisk kravhantering.

- Innehaft roll som kravsamordnare eller ansvarig för systematisk kravhantering i minst 5 år.

- Arbetat i kravhanteringsverktyg (t.ex. Polarion eller Doors) i minst 1 år.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Arbetat i organisationer eller infrastrukturobjekt med en budget på minst 1 miljard kronor.

- Arbetat som Projektledare eller haft annan ledande roll i stora projekt eller stora organisationer i minst 5 år.

- Arbetat i Webforum i minst 1 år.

- Erfarenhet från kollektivtrafikprojekt, från mist 1 tidigare uppdrag/projekt.

- God förmåga att att tala och skriva engelska.

- Arbetat med krav- och systemledningsverktyg i Polarion i mer än 3 år.

Önskemål om personliga egenskaper:

Kvalitetsmedveten, strukturerad, kommunikativ, samarbetsförmåga, lyhördhet, "ordning och reda", effektiv, målinriktad, kan arbeta självständigt, vara lyhörd och ta initiativ till förnyelse och förbättring och kan hantera arbete i en miljö där förutsättningarna förändras.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i Word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Kravanalytiker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Kravanalytiker.

Senior Kravanalytiker IT

Läs mer Apr 4
Rollen
Nu behöver viförstärka teamet med ytterligare en Kravanalytikerute hos vår ramavtalskund.
Uppdraget innebär bland annat attta fram krav genom kravinsamling och kravgranskning, leda kravgranskningsaktiviteter ochbryta ner krav till Epics och vidare till User Stories. Du ska äventa fram användningsfall och dialogbeskrivningar,leda kravfångstarbete i workshopform, ta fram prototyper ochsystemtestfall och genomföra systemtest samtkravfånga och testa ekonomiska transaktioner.
Erfarenhet
Vi ser att du har minst 10års erfarenhet av arbete med kravfångs. Du ska även under 8 av dessa10 åren ha arbetat med att leda och driva arbetet med kravfångst i projekt där arbetet även har inneburit att organisera, dokumentera, processmodellera samt kommunicera kraven till berörda ( t.ex.beställare, utvecklare och testare).
Vidare ska du även haha 8 års erfarenhet avarbete med identifiering och analys av verksamhetens behov och därefter omsatt dessa till mer systemnära krav. Du ska ävenha erfarenhet av att leda kravfångstarbete i workshopform (kravinsamling, kravgranskning, presentationer).
Dessutom ska du ha
Erfarenhet av kravarbete inom IBM BPM, kravfångst inom datalager i Data Warehouse samtJira
Varit coach och mentor i arbetssätt och utförande till andra Kravfångare.
Erfarenhet av att arbetat med informations- och begreppsmodellering.
Erfarenhet av arbetat med framtagande av process och rutiner för förvaltning och leverans av system

Det bästa åt de bästa – vår personalfilosofi
På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter att påverka bolagets framtid och härliga kollegor – listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi.
Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro, Jönköping och Sundsvall.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på castra.se
Har vi lyckats väcka din nyfikenhet?
Sök direkt via länken eller hör av dig till Adnan Cirakpå Adnan.cirak@castra.se

Ansök nu

Envoi Template!

Läs mer Mar 15
Följ med på vår resa!
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag!



Om Envoi AB
Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation.


Uppdragsbeskrivning


Kunden har ett nationellt ansvar för folkhälsofrågor. Deras uppgift är att främja en god och jämlik hälsa, förebygga sjukdomar och skador samt verka för ett effektivt smittskydd och skydda befolkningen från olika former av hälsohot.

Deras pågående projekt och förvaltningar levererar systemstöd för, bl.a. smittspårning, digital delning av genetisk sekvenseringsdata, bidragshantering, vaccinationer, antibiotikaresistens, avgiftshantering, tillsyn, tillstånd och uppföljningar samt övervakningar.

De förstärker nu deras IT-leverans inom krav- och testområdet och söker därför en erfaren konsult som är van att utföra och dokumentera tekniska tester och navigera i komplexa sakområden och miljöer.

Kontaktytorna är många och uppdraget kräver mycket god förmåga att i olika delar leda och arbeta i förändring.

Konsulten behöver vara trygg i sin kunskap och erfarenhet och ha en väl utvecklad förmåga att samverka och vara rådgivande mellan verksamhet och interna aktörer samt ha djup förståelse kring regelefterlevnad.

Konsulten behöver ha verkat i DevOps-kulturer och vara van att arbeta i formatet samt ha ett lösningsorienterat synsätt, kunna analysera och bedöma samt ha en väl utvecklad förmåga att förmedla både kunskap och budskap oavsett mottagare, i olika format både skriftligt och muntligt.

Uppdraget kan även komma att utvidgas till att inbegripa andra aktiviteter eller uppdrag inom området.

I konsultens arbetsuppgifter ingår bland annat att:

Planera, leda och styra testarbete.

Ansvara för kravdokumentation, användningsfallöversikter med tillhörande användningsfall, användarberättelser, funktionella och icke funktionella krav.

Dokumentera testfall utifrån krav.

Förbereda testdata.

Genomföra tester genom att a. exekvera testfall.

Dokumentera resultat av tester.

Leda system- och acceptanstester

Krav:

Kompetensnivå 4 (9-12 år).

Mycket god erfarenhet av att införa och arbeta med automatiserade enhetstester.

Mycket god erfarenhet av att genomföra säkerhets- och tekniskt relaterade tester.

Mycket god erfarenhet av att genomföra acceptans-, regressions-, migrerings- och prestandatester i system med komplexa krav och integrationer.

Mycket god erfarenhet av att genomföra tekniska tester (t ex API, XML, DB).

Mycket god erfarenhet av IT-arbete inom starkt reglerade verksamheter med högt skyddsvärde.

Mycket god erfarenhet av användarberättelser, fånga och hantera funktionella och icke funktionella krav, kvalitetssäkring, ändringshantering, användarfallsöversikter samt dokumentation av krav.

Ett coachande förhållningssätt och mycket god erfarenhet av att leda, utveckla förmågor och utbilda människor och organisation i förändring.

Mycket god förmåga i svenska, tal och skrift



Intresserad?
Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vad erbjuder vi?
Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation.

Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet.

Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt.

-
Attraktiva anställningsvillkorVi på Envoi AB ger schyssta villkor, tjänstepension, lön-växling och försäkringar. Idag har vi kollektivavtal med Almega och Unionen.

-
Personlig utvecklingVi på Envoi vill att du som medarbetare ska utvecklas efter dina förutsättningar för att nå din fulla potential. Hos oss får du tillgång till både kompetens- och personlig utveckling på kort-och lång sikt.

-
Uppdrag utifrån ditt intresseSom konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse och din kompetens. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling, test- och kravledning och It-projektledning. Hos oss får du möjligheten att jobba i ett flertal olika branscher.

-
FörmånHos oss får du generösa förmåner och friskvårdsbidrag, du väljer själv precis vad som passar dig via vår portal på Benify!

Ansök nu

Kravanalytiker IIT

Läs mer Mar 15
Följ med på vår resa!
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag!



Om Envoi AB
Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation.



Uppdragsbeskrivning
Bred kravanalytikerroll som ska ingå i ett team med utvecklare, testare, samt uppdragsledare inom produktområdet Lagförings- och uppbördssystem där vår uppgift är att ta ett helhetsansvar för nyutveckling och förvaltning. Det är viktigt att engagera sig i det dagliga arbetet för att förbättra arbetssätt och effektivisera leveranserna från teamet och från var och en i teamet. Det är viktigt att ta hänsyn till den övergripande prioriteringen för att bearbeta och analysera rätt område.

Det förväntas att kravanalytikern kan driva workshops, delta i lösningsdiskussioner och har förmåga att coacha/vara mentor till mer juniora medarbetare förväntas. Att ha en aktiv dialog med verksamhetens representanter och driva forum där de deltar ingår i uppdraget. Att skapa ett driv i arbetet kopplat till nya områden att analysera och förankra dessa i teamet är även det förväntat.



I utvecklingsteamet för ATK (automatisk trafiksäkerhetskontroll) pågår bland annat ett arbete med att flytta nuvarande systemlösning till ett webbgränssnitt. I samband med flytten pågår ett intensivt arbete med fokus på både ny funktionalitet och nya arbetsprocesser för att effektivisera utredningsprocessen. Utöver ovanstående arbete pågår en rad olika initiativ inom teamet.

Som kravanalytiker i teamet kommer du att arbeta i en agil miljö där arbetsklimatet genomsyras av högt engagemang och driv. Du kommer att bidra genom att medverka i såväl nyutveckling som förvaltning där du förväntas självständigt kunna samla in och översätta verksamhetsbehov till tillämpbara systemlösningar och utvecklingsbara krav. Rollen ska självständigt kunna driva kravarbetet framåt från behovsinsamling till färdig produkt. Du arbetar med analys, kartläggning och dokumentation av verksamhetens behov samt leder och samordnar framtagning av krav, både funktionella och icke-funktionella.

I rollen kommer du att arbeta i tätt samarbete med Uppdragsledare och verksamhetsrepresentanter, driva kravfrågor och kravområden självständigt samt hålla ihop utvecklingssatsningar från behovsinventering till färdig lösning (boka möten, få saker att hända, dokumentera insikter, skriva jiror, vrida och vända på saker, hantera uppkomna frågor, etc).





Krav:

- Konsulten ska minst ha 10 års dokumenterad erfarenhet av kravanalytiker. Erfarenheten ska ha införskaffats de senaste 15 åren.

- Konsulten ska ha minst 6 års dokumenterad erfareneht av att självständigt hålla ihop och driva kravarbetet framåt, från behovsinsamling och analys till färdig produkt.

- Dokumenterat självgående och driven och ha mångårig efterenhet av liknande uppdrag.

- Ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta enligt ett agilt arbetssätt

- Ha erfarenhet och förmåga att vid behov agera mentor i kravfrågor

- Ha förmåga att vara flexibel i sitt arbetssätt

- Konsulten ska ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska



Intresserad?
Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vad erbjuder vi?
Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation.

Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet.

Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt.

-
Attraktiva anställningsvillkorVi på Envoi AB ger schyssta villkor, tjänstepension, lön-växling och försäkringar. Idag har vi kollektivavtal med Almega och Unionen.

-
Personlig utvecklingVi på Envoi vill att du som medarbetare ska utvecklas efter dina förutsättningar för att nå din fulla potential. Hos oss får du tillgång till både kompetens- och personlig utveckling på kort-och lång sikt.

-
Uppdrag utifrån ditt intresseSom konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse och din kompetens. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling, test- och kravledning och It-projektledning. Hos oss får du möjligheten att jobba i ett flertal olika branscher.

-
FörmånHos oss får du generösa förmåner och friskvårdsbidrag, du väljer själv precis vad som passar dig via vår portal på Benify!

Ansök nu

Envoi Template!

Läs mer Mar 1
Följ med på vår resa!
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag!



Om Envoi AB
Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation.


Uppdragsbeskrivning


Kunden har ett nationellt ansvar för folkhälsofrågor. Deras uppgift är att främja en god och jämlik hälsa, förebygga sjukdomar och skador samt verka för ett effektivt smittskydd och skydda befolkningen från olika former av hälsohot.

Deras pågående projekt och förvaltningar levererar systemstöd för, bl.a. smittspårning, digital delning av genetisk sekvenseringsdata, bidragshantering, vaccinationer, antibiotikaresistens, avgiftshantering, tillsyn, tillstånd och uppföljningar samt övervakningar.

De förstärker nu deras IT-leverans inom krav- och testområdet och söker därför en erfaren konsult som är van att utföra och dokumentera tekniska tester och navigera i komplexa sakområden och miljöer.

Kontaktytorna är många och uppdraget kräver mycket god förmåga att i olika delar leda och arbeta i förändring.

Konsulten behöver vara trygg i sin kunskap och erfarenhet och ha en väl utvecklad förmåga att samverka och vara rådgivande mellan verksamhet och interna aktörer samt ha djup förståelse kring regelefterlevnad.

Konsulten behöver ha verkat i DevOps-kulturer och vara van att arbeta i formatet samt ha ett lösningsorienterat synsätt, kunna analysera och bedöma samt ha en väl utvecklad förmåga att förmedla både kunskap och budskap oavsett mottagare, i olika format både skriftligt och muntligt.

Uppdraget kan även komma att utvidgas till att inbegripa andra aktiviteter eller uppdrag inom området.

I konsultens arbetsuppgifter ingår bland annat att:

Planera, leda och styra testarbete.

Ansvara för kravdokumentation, användningsfallöversikter med tillhörande användningsfall, användarberättelser, funktionella och icke funktionella krav.

Dokumentera testfall utifrån krav.

Förbereda testdata.

Genomföra tester genom att a. exekvera testfall.

Dokumentera resultat av tester.

Leda system- och acceptanstester

Krav:

Kompetensnivå 4 (9-12 år).

Mycket god erfarenhet av att införa och arbeta med automatiserade enhetstester.

Mycket god erfarenhet av att genomföra säkerhets- och tekniskt relaterade tester.

Mycket god erfarenhet av att genomföra acceptans-, regressions-, migrerings- och prestandatester i system med komplexa krav och integrationer.

Mycket god erfarenhet av att genomföra tekniska tester (t ex API, XML, DB).

Mycket god erfarenhet av IT-arbete inom starkt reglerade verksamheter med högt skyddsvärde.

Mycket god erfarenhet av användarberättelser, fånga och hantera funktionella och icke funktionella krav, kvalitetssäkring, ändringshantering, användarfallsöversikter samt dokumentation av krav.

Ett coachande förhållningssätt och mycket god erfarenhet av att leda, utveckla förmågor och utbilda människor och organisation i förändring.

Mycket god förmåga i svenska, tal och skrift



Intresserad?
Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vad erbjuder vi?
Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation.

Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet.

Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt.

-
Attraktiva anställningsvillkorVi på Envoi AB ger schyssta villkor, tjänstepension, lön-växling och försäkringar. Idag har vi kollektivavtal med Almega och Unionen.

-
Personlig utvecklingVi på Envoi vill att du som medarbetare ska utvecklas efter dina förutsättningar för att nå din fulla potential. Hos oss får du tillgång till både kompetens- och personlig utveckling på kort-och lång sikt.

-
Uppdrag utifrån ditt intresseSom konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse och din kompetens. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling, test- och kravledning och It-projektledning. Hos oss får du möjligheten att jobba i ett flertal olika branscher.

-
FörmånHos oss får du generösa förmåner och friskvårdsbidrag, du väljer själv precis vad som passar dig via vår portal på Benify!

Ansök nu

Envoi Template!

Läs mer Feb 23
Följ med på vår resa!
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag!



Om Envoi AB
Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation.


Uppdragsbeskrivning


Kunden har ett nationellt ansvar för folkhälsofrågor. Deras uppgift är att främja en god och jämlik hälsa, förebygga sjukdomar och skador samt verka för ett effektivt smittskydd och skydda befolkningen från olika former av hälsohot.

Deras pågående projekt och förvaltningar levererar systemstöd för, bl.a. smittspårning, digital delning av genetisk sekvenseringsdata, bidragshantering, vaccinationer, antibiotikaresistens, avgiftshantering, tillsyn, tillstånd och uppföljningar samt övervakningar.

De förstärker nu deras IT-leverans inom krav- och testområdet och söker därför en erfaren konsult som är van att utföra och dokumentera tekniska tester och navigera i komplexa sakområden och miljöer.

Kontaktytorna är många och uppdraget kräver mycket god förmåga att i olika delar leda och arbeta i förändring.

Konsulten behöver vara trygg i sin kunskap och erfarenhet och ha en väl utvecklad förmåga att samverka och vara rådgivande mellan verksamhet och interna aktörer samt ha djup förståelse kring regelefterlevnad.

Konsulten behöver ha verkat i DevOps-kulturer och vara van att arbeta i formatet samt ha ett lösningsorienterat synsätt, kunna analysera och bedöma samt ha en väl utvecklad förmåga att förmedla både kunskap och budskap oavsett mottagare, i olika format både skriftligt och muntligt.

Uppdraget kan även komma att utvidgas till att inbegripa andra aktiviteter eller uppdrag inom området.

I konsultens arbetsuppgifter ingår bland annat att:

Planera, leda och styra testarbete.

Ansvara för kravdokumentation, användningsfallöversikter med tillhörande användningsfall, användarberättelser, funktionella och icke funktionella krav.

Dokumentera testfall utifrån krav.

Förbereda testdata.

Genomföra tester genom att a. exekvera testfall.

Dokumentera resultat av tester.

Leda system- och acceptanstester

Krav:

Kompetensnivå 4 (9-12 år).

Mycket god erfarenhet av att införa och arbeta med automatiserade enhetstester.

Mycket god erfarenhet av att genomföra säkerhets- och tekniskt relaterade tester.

Mycket god erfarenhet av att genomföra acceptans-, regressions-, migrerings- och prestandatester i system med komplexa krav och integrationer.

Mycket god erfarenhet av att genomföra tekniska tester (t ex API, XML, DB).

Mycket god erfarenhet av IT-arbete inom starkt reglerade verksamheter med högt skyddsvärde.

Mycket god erfarenhet av användarberättelser, fånga och hantera funktionella och icke funktionella krav, kvalitetssäkring, ändringshantering, användarfallsöversikter samt dokumentation av krav.

Ett coachande förhållningssätt och mycket god erfarenhet av att leda, utveckla förmågor och utbilda människor och organisation i förändring.

Mycket god förmåga i svenska, tal och skrift



Intresserad?
Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vad erbjuder vi?
Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation.

Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet.

Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt.

-
Attraktiva anställningsvillkorVi på Envoi AB ger schyssta villkor, tjänstepension, lön-växling och försäkringar. Idag har vi kollektivavtal med Almega och Unionen.

-
Personlig utvecklingVi på Envoi vill att du som medarbetare ska utvecklas efter dina förutsättningar för att nå din fulla potential. Hos oss får du tillgång till både kompetens- och personlig utveckling på kort-och lång sikt.

-
Uppdrag utifrån ditt intresseSom konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse och din kompetens. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling, test- och kravledning och It-projektledning. Hos oss får du möjligheten att jobba i ett flertal olika branscher.

-
FörmånHos oss får du generösa förmåner och friskvårdsbidrag, du väljer själv precis vad som passar dig via vår portal på Benify!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB .

Driven civilekonom med intresse för en bred roll, Stockholm

Business controller
Läs mer Dec 13
Om jobbet

Till Shaya Solutions interna team på Klarabergsgatan 60 i Stockholm söker vi en driven civilekonom med intresse för en bred roll inom bolaget.

Arbetsuppgifterna kommer det att innebär exempelvis kommunikation med externa ekonomifirman som hanterar bl.a. fakturahantering, lönehantering, avvikelsehantering, administration av betalningar, internrapporteringar så som månadsbokslut och avstämningar. Stöd finns av en intern senior controller.



Uppdragsbeskrivning

Med anledning av att vi växer som bolag ökar våra projekt och uppdrag både i omfattning och volym, ökar även volymerna inom de ekonomiadministrativa processerna. Därför behöver de stärka upp ekonomifunktionen ytterligare.

Arbetsuppgifter:

- Månadsrapporter från ekonomisystemet PE Accounting

- Kvalitetsgranska underlag (kundfakturor, självfakturor, frågeställningar, administrera offerter osv..)

- Kommunikation med diverse intressenter (konsulter, kunder, externa ekonomifirman) Utanordningar, markägarersättning

- Representationsfakturor
- Bokföring av fakturor
- Betalning av fakturor samt återredovisning
- Betalningspåminnelser och inkassoärenden
- Masterdata
- Utföra de till processen tillhörande kontrollaktiviteterna


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

Vi lägger vikt vid dina personegenskaper snarare än antal års erfarenhet. Viktigt att se att personen har rätt driv och ambitioner för rollen att växa med bolaget.

- Civilekonom examen alt. motsvarande
- Goda kunskaper i Excel och i officepaketet

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju.

- God förmåga att arbeta självständigt och i grupp
- Välstrukturerad
- Noggrann och kvalitetsmedveten
- Serviceinriktad och prestigelös

Start enligt överenskommelse. Urval sker löpande. Så snart rätt kandidat hittats stängs denna annons. Om denna annons inte längre går att skicka ansökan på, så ber vi dig se över andra öppningar på hemsidan. Det betyder att tjänsten är tillsatt.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök jobbat genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis inom 10 arbetsdagar

Om företaget

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm där vi även har kontor runt om i Sverige för konsulter att verka i anslutning till våra projekt och kunder.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Produktägare PO Data, Stockholm

Projektledare, IT
Läs mer Aug 7
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: 2023-09-01.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast, senast 2023-08-17

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning:
Produktvision och backlogghantering

Som produktägare hos vår kund samarbetar du med intressenter för hela kedjan från vision till sub-task på teamets tavla. Du är ledande i arbetet med att definiera MVP-er i tidiga steg, förmedla dess värde, samt ta fram en roadmap och driva det strategiska utvecklingsarbetet för de produkter och tjänster som ingår i ansvarsområdet. I en tät dialog med intressenter och team jobbar du med att specificera, bryta ner och prioritera teamets backlogg för att maximera värdet av teamets arbete.

Du kommunicerar transparent kring teamets fokus och progress och följer upp att ni har helhetsbilden i sikte.

Budget och prognoser för vidmakthållande och nyutveckling

Som en naturlig del i arbetet hanterar du budget för teamet. Du följer upp och uppdaterar utvecklingsbudget utifrån pågående arbete, samt attesterar fakturor. Du upprättar också underlag för produktens fortsatta utveckling. I arbetet får du bland annat stöttning av sektionens controller.

I ditt arbete ingår att hjälpa till att estimera framtida leveranser till stöd för beslut, samt upprätta preliminära hållpunkter för utvecklingen.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 9 års erfarenhet av att arbeta med olika agila processer och metoder.

- Arbetat minst 3 år i rollen som Produktägare för ett agilt team, under de senaste 5 åren.

- Erfarenhet av minst 3 uppdrag med realtidsdata.

- Erfarenhet av minst 3 uppdrag att etablera fungerande samarbeten med beställare/intressenter.

- Erfarenhet från minst 4 uppdrag av att ha varit ansvarig för en produkt och minst en gång tagit fram en agil-produktsvision, strategi och roadmap (i roller som tex Produktägare, Product Manager, Produktledare).

- Minst 1 års erfarenhet av att jobba med integrationer.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet i offentlig förvaltning.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 3 års erfarenhet av Kollektivtrafik.

- Certified SAFe Agilist certifiering.

- Scrum Alliance Certified Scrum Product Owner.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Har en hög teamkänsla och fungera väldigt väl i olika grupperingar och team.

- Ska verka för transparens och relationsbyggande inom och utanför teamet.

- Har god förmåga att strukturera och organisera som en naturlig del av sitt eget och teamets arbete.

- Ska vara coachande i sitt ledarskap och kunna anpassa sin approach och ledarinsats utifrån skiftande behov hos både team och individ.

- Har förmåga att känna av när det är läge att utmana och när någon behöver stöd.

- Ska vara självgående, men också kunna avgöra när det är läge att be om hjälp.

- Ska ha hög förmåga att sätta sig in i andra rollers arbete och kunna coacha mot ett stärkt samarbete.
- Ska ha god förmåga att sätta sig in i produktområdets förutsättningar.

Stor vikt läggs vid personlighet vid intervju.

- Kommunikativ

- Lösningsfokuserad

- Analytisk

- Helhetsperspektiv

- Självgående och drivande

- Tar ansvar för ledning av sitt och andras arbete
Kandidaten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal och skrift sker på svenska

Sök uppdraget genom denna annons

I ansökan anger du ett kravställt timpris

Lägg in ett CV på svenska i Word-format

Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

Hur du kommer vidare



På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Förvaltningsledare IT som vara del av ett erfaret team, Stockholm

Systemförvaltare
Läs mer Aug 3
Shaya Solutions söker en driven och kommunikativ konsult som brinner för Förvaltningsledning och vill vara del av ett erfaret team.

Varför ska du söka just till oss utöver själva rollen?
Läs gärna 'Om oss' här; https://www.shayasolutions.com/om-oss

Samt hur våra villkor kan se ut; https://www.shayasolutions.com/guidelines

Arbetsbeskrivning
Förvaltnings/utvecklingsledaren ansvarar för att, tillsammans med en förvaltningsledare från IT-avdelningen, utarbeta en årlig förvaltningsplan och leda förvaltningens arbete för att uppfylla målen i denna plan. I förvaltningen ingår såväl verksamhetsspecialister som produktledare och IT-specialister.

Du agerar i rollen som förvaltnings/utvecklingsledare på verksamhetssidan för ett förvaltningsobjekt som innefattar de IT-system som stöttar kundens processer för planering av drift. För närvarande innefattar objektet ett tiotal system men en omorganisation är på väg.

Arbetsuppgifter:

- Fortsätta utvecklingen av förvaltningsplan i nära samarbete med verksamheten.

- Sköta rapportering och framtagande av beslutsunderlag till styrgrupp och objektsägare.

- Leda förvaltningens arbete för att verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt, samt prioritera och besluta inom ramen för gällande plan.

- Sköta leverantörsstyrning; avropa mot ingångna avtal samt se över befintliga avtal.

- Initiera uppdrag utifrån gällande förvaltningsplan, samt koordinera och administrera pågående aktiviteter inom objektet. Leda förvaltningsmöten.

- Säkerställa att roller på operativ nivå i förvaltningen är bemannade, i samråd med resursägare.

- Upprätta och underhålla löpande förvaltningsdokumentation och rapporteringsrutiner.

- Stötta verksamheten på operativ nivå med att förtydliga processer och arbetssätt kopplade till förvaltningsobjektet.

- Planera för mottagande av nya IT-system från projekt till förvaltning.

- Agera projektledare och utvecklingsledare för utredningar eller mindre projekt relaterade till förvaltningsobjektet.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av agilt arbete, samt från roll som förvaltningsledare IT.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att leda och motivera team

- Arbetslivserfarenhet av pm3 och ITIL. Certifierad i ITIL Foundation eller motsvarande certifiering.

- Arbetslivserfarenhet att arbeta mot en budget och ha ett ekonomiskt ansvar.

- God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete.

- Minst 1 års erfarenhet av att ha etablerat processer som väver samman verksamhetskrav med IT-arkitektur.

- Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetslett uppdrag i säkerhetskänslig verksamhet.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet från eget arbete med systemförvaltning eller systemutveckling av beslutsstöd/BI.

- Certifierad Scrum Master



Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.

- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.

- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende.

- Arbetar självständigt och målinriktat.

- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.

- Förmåga att arbeta i grupp.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök jobbet genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.


Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Kommunikatör med inriktning intern kommunikation, Stockholm

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Aug 2
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 3 månader med ev. optioner på förlängning
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast men senast den 2023-08-10
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Vi söker till vår kund en god kommunikatör med passion för internkommunikation och med intresse för att underlätta för såväl kolleger som verksamhet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att skapa nya kontakter och du förstår hur viktig en väl fungerande internkommunikation är för att skapa motiverade och engagerade medarbetare.

Du rapporterar till interims chef internkommunikation.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Dokumenterad erfarenhet av att jobba operativt med internkommunikation.

- God förmåga att skriva och uttrycka dig på svenska, anpassat efter budskap, intention och kontext.

- Erfarenhet att arbeta med Episerver

- Trygg skribent, säker i kommunikationshantverkets olika delar

- God erfarenhet av innehållspublicering i digitala kanaler

- Kunskap om sociala kanaler och utformning av budskap och innehåll i dessa, särskilt meriterande med djupare insikter i plattformen LinkedIn

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Goda kunskaper i presentationsverktyg som PowerPoint och Keynote.

- Goda kunskaper inom webbkommunikation och webbpublicering.

- Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

- Van vid att arbeta i Adobe CS-sviten.

- God förmåga att skriva och uttrycka dig på engelska.

- Akademisk examen eller yrkesutbildning inom exempelvis medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons.
- Lägg in ett CV i Word-format.
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Teknisk testare (Testautomatiserare) till integrationsteamet, Stockholm

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Aug 1
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: ca: 12 månader med chans till förlängning.

- Uppdragsstart: 2023-10-01.

- Sista ansökningsdagen: 2023-08-10

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Som teknisk testare i ett av våra utvecklingsteam kommer du att tillsammans med teamet leverera integrationslösningar som supportar utvecklingsprojektens behov av nya integrationer.

Som teknisk testare kommer du bland annat

- Planera och genomföra tester i form av automatiserade tester i verktyget Katalon samt utvärdera testresultat.

- Scripta automatiserade end-to-end tester med Katalon studio

- Skapa och genomföra integrationstester i Postman

- Genomföra manuella flödestester (end-to-end)

- Genomföra prestandatester

- Underhålla och förvalta befintliga tester (manuella och automatiserade)

- Bedriva ett långsiktigt kvalitetstänk och testarbete i ett agilt team

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst nio års erfarenhet av systemintegrationstester i miljöer utan grafiska gränssnitt (back-end).

- Minst två års erfarenhet av att skapa och underhålla automatiska tester av integrationer och REST-API:er.

- Minst två års erfarenhet av att skapa och underhålla manuella tester av integrationer och REST-API:er.

- Minst ett års erfarenhet av att ha jobbat i Jira.

- Minst ett års erfarenhet av arbete i agilt utvecklingsteam.

- Minst två års sammanlagd erfarenhet av att skriva testskript i tex Groovy, Java eller Javascript.

- Minst ett års erfarenhet av att jobbat med ett skräddarsytt test-ramverk kring automatisering av integrationer eller REST-API:er.

- Minst ett års erfarenhet av prestandatestning med t.ex. JMeter, Plow, LoadUI eller motsvarande.

- Minst ett års erfarenhet av CI/CD.

- Minst ett års erfarenhet av Unix/Linux.

- Minst ett års erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.

- Flyttande svenska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst två års erfarenhet av Katalon som testverktyg.

- Minst två års erfarenhet av att ha jobbat med Mulesoft Anypoint platform.

- Minst ett års erfarenhet av cloudtjänster i AWS.

- Minst ett års erfarenhet av MQTT eller motsvarande protokoll för köhantering.

- Minst ett års erfarenhet av versionshantering med GIT.

- Minst ett års erfarenhet av Xray (Jira).

- Minst ett års erfarenhet av Postman eller SoapUI.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Har förmåga att förstå komplexa sammanhang och beroenden.

- Har förmåga att sätta sig in i problem och är lösningsorienterad.

- Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov.

- Har hög integritet då Kunden arbetar med kritisk verksamhet.

- Är självgående, noggrann och strukturerad.

- Mycket god förmåga att skapa samarbete mellan olika intressenter.

Övriga krav:

- Möjlighet att jobba på kontoret i Stockholm minst en gång i veckan eller vid behov.

- Bred förståelse för arkitektur och integrationer.

- Är van vid att ställa om snabbt mellan olika sammanhang och miljöer.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i Word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Kravställare och specialist, Fasta skyltar, Stockholm

Systemtestare
Läs mer Jul 31
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: ca: 6 månader med chans till förlängning

- Uppdragsstart: 2023-09-25

- Sista ansökningsdagen: 2023-08-10

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär ansvar för kravställning gällande fast skyltning för vägvisning. I resenärsmiljön både inomhus och utomhus finns fasta skyltar och skyltarna finns i alla trafikslag. Fasta skyltar i resenärsmiljön omfattar plåtskyltar och ljuslådor med information till resenärerna. (Ljuslådor är de skyltarna som har inbyggd belysning som gör att det lyser och skylten, tex vid entréer.) Exempel på skyltar är bland annat stationsnamnsskyltar och entréskyltar samt topptavlor för buss- och sjötrafik. Det behövs förståelse för långsiktig förvaltning samt persontransporternas komplexa trafiksystem samt resenärernas flöde och behov av information för att säkerställa rätt fast skylt på rätt plats i trafiksystemet. Uppdraget är på en vakant tjänst som kravställande specialist fasta skyltar och omfattar främst:

Medverka i upphandlingar av extern leverantör av fasta skyltar samt extern leverantör för original för skyltarna.

Leda utvecklingen gällande tekniska krav och ritningar för plåtskyltar och ljuslådor.

Samverkan och kravställning, hos kunden, för fasta skyltar i utbyggnadsprojekt samt befintlig resenärsmiljö.

Ta fram och förvalta rutiner gällande alla fasta skyltar i resenärsmiljö samt säkerställa att informationen enligt framtagna förvaltningsrutiner återfinns i systemstöd Faciliate och Athena.

Medverka i utveckling av befintlig grafisk skyltmanual, exempelvis skyltning för ersättningstrafik.

Ta fram beslut för omskyltning gällande alla trafikslag.

Säkerställa att skyltmanualen, kravspecifikationer samt ritningar efterlevs vid skyltning

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst två års erfarenhet av arbete inom trafikmiljöer.

- Erfarenhet för resenärers behov av information när dessa rör sig i trafiksystemet, även gällande sällanresenärer.

- Minst ett års erfarenhet av arbete med kundinformation. Alternativt erfarenhet av minst fyra tidigare uppdrag eller projekt gällande kundinformation.

- Minst 1 års erfarenhet av upphandling och förvaltning av avtal i offentlig verksamhet.

- Flyttande svenska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst ett års tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kravställning.

- Minst ett års erfarenhet av att ha arbetat med grafiska profil/design inom persontransport.

Personliga egenskaper:



- Självgående och flexibel med god förmåga att prioritera uppgifter.

- Strukturerad.

- Noggrann.

- Relationsskapande.

- Trivs att arbeta i grupp.

- Driven och målmedveten.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i Word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu