Stockholm: Handläggare till Myndigheten för press, radio och tv (MPRT) i Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare till Myndigheten för press, radio och tv (MPRT) i Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-09 // Varaktighet: Heltid

Myndigheten för press, radio och tv arbetar för yttrandefrihet och mångfald på mediemarknaden, där flera röster kommer till tals och att konsumenten ska ha tillgång till ett brett och tillgängligt utbud i radio, tv och nyhetsmedier. MPRT är en relativt liten myndighet med drygt 40 anställda fördelade på fyra enheter - Ansökan, Tillsyn, Administration samt Kommunikation och omvärld. I och med att myndigheten är relativt liten, får du ta stort ansvar och har inflytande även i din roll som konsult. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Har du en högskoleutbildning inom juridik eller statsvetenskap och vill arbeta med kvalificerad handläggning på myndighet? Myndigheten för press, radio och tv (MPRT) arbetar för yttrandefrihet och mångfald på mediemarknaden, med en vision om ett öppet, innehållsrikt och ansvarsfullt medielandskap.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi en möjlighet för dig som vill arbeta med kvalificerad handläggning inom media. Myndigheten för press, radio och tv vill att flera röster kommer till tals och att konsumenten ska ha tillgång till ett brett och tillgängligt utbud i radio, tv och nyhetsmedier. Tjänsten innebär myndighetsutövning och kunskap om regler och praxis och förutsätter en god samhällsorientering och intresse i aktualiserade samhällsfrågor. Din analysförmåga samt förmåga att se helheter är av stor vikt, då du i denna roll behöver analysera olika underlag och ärenden. I den här rollen kommer du ha att ha många kontakter internt likväl som externt med allmänheten och medie- och distributionsföretag.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

bereda ärenden, skriva förslag till beslut och vara föredragande av ärenden internt och eventuellt även för granskningsnämnden och mediestödsnämnden
informera om regler och praxis, kommunicera med medie- och distributionsföretag samt med allmänheten


Krav för tjänsten

Högskoleutbildning inom juridik eller statsvetenskap
God datorvana, goda kunskaper inom MS Office eller likvärdigt är ett kompetenskrav.
Minst sex (6) månaders erfarenhet av liknande arbete inom handläggning
Tjänsten innebär självständigt arbete men också mycket samarbete med andra vilket förutsätter ett flexibelt, ansvarstagande och initiativrikt förhållningssätt. Tjänsten kräver aktuella och relevanta kunskaper kopplat till denna kravprofil.
Inom tjänsten förekommer kommunikation internt likväl som externt med allmänheten och medie- och distributionsföretag varför god förmåga att uttrycka sig mycket väl i tal och skrift är en förutsättning.
Tjänsten innebär myndighetsutövning och kunskap om regler och praxis. Tjänsten förutsätter samhällsorientering och intresse i aktualiserade samhällsfrågor.
Tjänsten innebär analysarbete varför analytisk förmåga och förmåga att se helheter är en förutsättning.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och startar så snart som möjligt till och med 30 november 2022. Möjlighet till förlängning till och med juni 2023. 

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-05-12. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se. 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Projektledare Institut

Läs mer Jan 16
Vill du stärka demokratin och bidra till en jämlik skola? Har du erfarenhet av projektledning och analytiskt arbete på nationell eller internationell nivå? Bli en del av Berättarministeriets värderingsdrivna team i Stockholm!

Om rollen

Berättarministeriets institut har en strategisk uppgift att sprida empirin, det vill säga den ackumulerade erfarenheten och kunskapen från vår pedagogiska verksamhet, genom analyser, rapporter, seminarier och andra kunskapsspridande insatser. Institutet ansvarar även för att koordinera och förvalta Berättarministeriets tresektoriella samverkan i syfte att erbjuda en långsiktig lösning för svensk skola och i förlängningen demokratin. I institutets huvudsakliga ansvarsområden ingår bland annat:

- att kartlägga, analysera och sammanställa underlag och rapporter utifrån verksamhetens uppdrag

- att vara ett stöd till vår generalsekreterare och ledning med underlag och PM i kontakt med offentlig sektor och strategiska partnerskap

- dialoger med institutionella aktörer avseende forskning, VFU och utbildningar

- strategisk kommunikation avseende bland annat seminarier och konferenser, folk- och opinionsbildning och omvärldsbevakning inklusive administration

Nu söker vi en projektledare till institutet med förankring i analytiskt arbete och projektledning som vill bidra till vår vision och strategi genom att driva projekt och arbetsuppgifter inom ramen för institutet. Som projektledare arbetar du i nära samarbete med i första hand generalsekreterare, institutansvarig och övriga kollegor på Berättarministeriets institut.

Arbetsuppgifter

- Leda och delta i projekt som institutet ansvarar för, exempelvis utvärderingar och undersökningar

- Driva strategisk kunskapsspridning såsom konferenser, omvärldsbevakning, hantering av inbjudningar och kontaktlistor samt remissvar

- Driva arbete med public affairs (PA) genom att bland annat ta fram rapporter, texter och underlag

- Driva samarbeten med lärosäten

- Bidra med stöd vid partnerskap och upphandling av tjänster från och samverkan med offentlig sektor

- Bidra till verksamhetsberättelse, förvaltningsberättelser och halvårsrapporter

- Stötta Berättarministeriets ledning med koordinering, underlag och PM i kontakt med Regeringskansliet, kommun och andra samhällsinstitutioner

- På ett ansvarstagande och genuint serviceinriktat sätt driva stora och små uppgifter parallellt där behovet uppstår, liksom bistå olika administrativa uppgifter på kansliet såsom inköp

- Finnas tillgänglig för och delta i utbildningscentrens dagliga aktiviteter

Vi tror att du

- Är värderingsdriven och har förmåga att omsätta värderingar i handling för att skapa förändring

- Är samhällsengagerad och har erfarenhet av samhällsnyttiga institutioner

- Är en van och stark skribent

- Har god förmåga att kunna sätta dig in i nya områden och självständigt driva processer framåt

- Har en stark analytisk förmåga

- Är drivande, tar initiativ och arbetar för att nå uppsatta mål

Formella krav

- Behärskar svenska i tal och skrift

- Högskole/universitetsexamen inom statsvetenskap eller liknande utbildning av relevans för tjänsten

- Erfarenhet av analytiskt arbete på nationell/internationell nivå inom offentliga uppdrag, företrädesvis inom utbildningssektorn.


- Erfarenhet från att ha arbetat uppdrags- och projektbaserat

- Erfarenhet av kunskapstunga verksamheter (önskvärt)

Berättarministeriet som organisation & arbetsplats

Berättarministeriet är en kunskapsutvecklande och relationsbyggande organisation som erbjuder en arbetsplats för dig som vill utvecklas, både som människa och professionellt. Vi är måna om vår personal och lägger både tid och energi på att växa tillsammans och bilda ett starkt team. Att följa med i samhällsdebatten, ta till sig ny kunskap, diskutera och reflektera är för oss viktiga beståndsdelar i yrkeslivet. På Berättarministeriet är det självklart att förkovra sig, såväl individuellt som tillsammans. Våra kärnvärden syftesdriven, utvecklingsfokuserad och modig är ständiga navigationsstöd, och alla beslut fattas utifrån nyttan för de skolor och lärare vi finns till för.

Berättarministeriets pedagogiska verksamhet är våra skolprogram, vilka består av undervisningsaktiviteter på plats i våra utbildningscenter eller enbart i klassrummet samt läromedel med lärarhandledningar och elevmaterial. Genom våra program stöttar vi lärare med syfte att stärka elevernas språk- och kunskapsutveckling och lärarens kompetensutveckling och undervisning.

Nyfiken på hur verksamheten i våra utbildningscenter ser ut? Titta gärna på filmerna på Berättarministeriets Youtube-kanal (https://www.youtube.com/channel/UC_wUsizZ6Wbet5SS0YwCWDA)!

Vi arbetar mycket i projektform, vilket ger möjlighet att vara med och bidra inom områden som inte är direkt knutna till yrkesrollen. Självledarskap och feedback är för oss viktiga delar i en lärande organisation. Vill du vara med och göra skillnad på riktigt, samtidigt som du lär och utvecklas i en utvecklingsfokuserad och syftesdriven organisation? Då kan Berättarministeriet vara platsen för dig.

Ansökan och övrig information

Sista ansökningsdag är den 5 februari 2024. Rekrytering sker löpande med tillsättning snarast enligt överenskommelse.?Vi kommer att återkoppla till samtliga kandidater när tjänsten har tillsatts.

Tjänsten avser heltid med huvudsaklig placering i Stockholm, och är en visstidsanställning på två år med goda möjligheter till tillsvidareanställning. 35 dagar semester och friskvårdsbidrag om 5000 kr/år. Övriga villkor enligt kollektivavtal.

Vid frågor kontakta Amanda Bååth, HR-ansvarig:
amanda.b@berattarministeriet.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jurist 1 eller Handläggare 3

Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
I den aktuella tjänsten kan du förvänta dig att hantera följande arbetsuppgifter:
Du kommer att utföra självständigt arbete baserat på riktlinjer och praxis. Det innebär att du kommer att ha ansvar för att utarbeta olika förslag, till exempel beslutsunderlag, och sedan planera och följa upp ärenden. Det kan även innebära att du behöver utreda, granska och handlägga olika ärenden samt fatta beslut i mindre komplexa situationer. Efter att du har genomfört utredningar förväntas du rapportera resultat och ge förslag på beslut. Dessutom ingår det i dina arbetsuppgifter att analysera och utvärdera olika arbetsuppgifter och projekt samt att arbeta med utredande och/eller samordnande uppgifter. Du kommer också att ansvara för att genomföra och följa upp olika aktiviteter.





Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
genomföra och följa upp aktiviteter.


Kvalifikationer
För att vara lämplig för denna roll bör du uppfylla följande kompetenskrav:
Ha en högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom det relevanta området. Antingen juristutbildning, paralegal-utbildningar och affärsjuridiska utbildningar.
Ha minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Besitta goda kunskaper i MS Office eller likvärdiga program.
Kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

ESV söker utredare – bidra till bättre konsekvensutredningar

Läs mer Apr 24
Är du en driven och resultatorienterad person som har kunskap om och erfarenhet av konsekvensutredningar i offentlig verksamhet? Vill du vara med och driva vårt nya uppdrag med fokus på datadrivna metoder för att förbättra och effektivisera konsekvensutredningar?

Regeringen har beslutat om en ny konsekvensförordning som ställer tydligare krav på konsekvensutredningar och gett ESV ett nytt uppdrag. Därför söker vi en kollega till vårt team vars uppdrag är att bidra till att skapa högkvalitativa beslutsunderlag för en effektiv och ändamålsenlig lagstiftning och en kunskapsbaserad samhällsutveckling.

Dina arbetsuppgifter 
Som utredare inom området konsekvensutredningar kommer du att:  


• Spela en central roll i metodutveckling, vägledning och utbildning inom området konsekvensutredning.
• Leda olika utvecklingsprojekt.
• Samarbeta med myndigheter, akademiska institutioner och andra för att säkerställa hög kvalitet i innehåll och i processer.
• Kontinuerligt utforska och implementera ny teknik som kan förbättra effektiviteten och precisionen i olika metoder.
• Vi ser gärna att du driver utvecklingen av digitala verktyg som stödjer konsekvensutredningar, särskilt med fokus på tillämpning av generativa språkmodeller.

Vi erbjuder en dynamisk och framåtblickande arbetsplats där du får möjlighet att påverka och forma framtiden för konsekvensutredningar. Du blir en del av vårt datalabb där experimentella och innovativa idéer välkomnas.

Din bakgrund och kompetens

• Akademisk utbildning inom områden som dataanalys, statistik, ekonomi eller motsvarande som vi som arbetsgivare bedömer relevant.
• Erfarenhet av och god förståelse för både teoretiska och praktiska aspekter av konsekvensutredningar och samhällsekonomiska analyser.
• Stark analytisk förmåga och problemlösningskompetens.
• Grundläggande kunskaper i dataanalys med Python, R eller liknande är meriterande.
• Erfarenhet av att arbeta med AI-verktyg och datadrivna metoder inom analys eller forskning är meriterande.

Dina personliga egenskaper

• Strukturerad och resultatorienterad; du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
• Intresserad och nyfiken, håller dig à jour inom ditt område.
• God samarbets- och kommunikationsförmåga, du anpassar dig och hittar lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.
• Kreativ och öppen för nya lösningar, t.ex. när det gäller att integrera och tillämpa nya tekniker som AI och datadrivna verktyg.

Mer om oss
Vi söker dig som delar våra värdeord - öppna, professionella och utvecklingsinriktade - och som vill vara med på vår resa mot att bli en myndighet i toppklass.Våra öppna lokaler finns centralt i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta delvis på distans. På esv.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och se en film där medarbetare berättar varför de valt ESV som arbetsgivare.

Så här rekryterar vi
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 maj 2024. Du ansöker genom att besvara ett antal urvalsfrågor samt bifogar CV och personligt brev i vårt rekryteringssystem. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. 

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Martin Sparr, telefon 08-690 44 41. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Jenny Carlson, HR-generalist, telefon 08-690 43 59 alternativt på hr@esv.se. Fackliga kontaktpersoner är Elisabeth Perntz, ordförande Saco-S, elisabeth.perntz@esv.se och Agnes Berglund, ordförande ST, agnes.berglund@esv.se.

Varmt välkommen med din ansökan!
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster

Ansök nu

Erfaren handläggare SUA med SÄK-kompetens

Läs mer Apr 23
Vill du göra Sverige och Försvarsmakten säkrare? På Försvarsstabens Suasektion kan du göra det varje dag tillsammans med kompetenta och drivande kollegor inom Säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal (SUA)

Om verksamheten
Som handläggare SUA tillhör du Försvarsstabens Stödenhet vid Försvarsmaktens Högkvarter och ingår i den Kommersiella avdelningens Suasektion. Avdelningen ansvarar för Försvarsmaktens kommersiella verksamhet med upphandling och avtal på den strategiska nivån. Suasektionen ansvarar för att omhänderta säkerhetsskyddad upphandling och avtal på den myndighetsgemensamma nivån. Suasektionen bidrar även med metodstöd inom SUA-området till hela Försvarsmakten. Avdelningen och sektionen samverkar med alla försvarsgrenar och stridskrafter såväl som med närliggande myndigheter som FMV och MUST.

Huvudsakliga arbetsuppgifter 
Som handläggare SUA arbetar du tillsammans med övriga kollegor inom Suasektionen med upphandlingsförfaranden som kan innebära krav på säkerhetsskydd på den myndighetsgemensamma nivån inom Försvarsstaben. Den myndighetsgemensamma nivån avser upphandlingar där hela eller stora delar av Försvarsmakten är avropsberättigade. Fokus ligger på ramavtalsnivå med säkerhetsprövning av leverantörernas ledning och styrelse.

Du stödjer även avdelningen och sektionschefen med samverkan mot övriga delar av Försvarsmakten samt andra myndigheter inom försvarsområdet, främst avseende exponering av säkerhetskänslig verksamhet vid upphandlingsförfaranden (säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal – SUA).

Suasektionen arbetar i nära samverkan med Försvarsstabens säkerhetssektion (FST STAB SÄK). Sektionen kommer från halvårsskiftet i samverkan med FST STAB SÄK att ta ett större ansvar för såväl analyser inför säkerhetsskyddade upphandlingar som uppföljning av de säkerhetsrelaterade kraven i säkerhetsskyddsavtalen varför tidigare erfarenhet och kompetens inom säkerhetstjänst och säkerhetsskyddsanalys kommer att vara mycket viktiga för oss i bedömningen av dig. Sektionen har idag en hög kompetens inom SUA. Du kommer att vara en viktig komponent i att vidareutveckla hela sektionen inom säkerhetsområdet med målet att bredda gruppens kompetens från handläggare SUA till att bli säkerhetshandläggare med SUA och SÄK-kompetens.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Utarbeta och upprätta säkerhetsskyddsavtal vid upphandlingsförfaranden.
• Genomföra grundutredning och säkerhetsprövning av styrelse och ledning hos upphandlade företag.
• Vid behov genomföra grundutredning och säkerhetsprövning av företagens personal och konsulter.
• Samordna förstagångsbesök vid upphandlade företag.
• Förvalta ingångna säkerhetsskyddsavtal.
• Stödja Avdelningen och Sektionen i arbetet med Säkerhetsskyddsanalys, Särskild säkerhetsskyddsbedömning, Lämplighetsprövning mm.
• Delta i sektionens metodstödsarbete kopplat till SUA.
• Medverka vid utarbetandet, utveckling och vidmakthållande av styrande och beskrivande dokument för SUA-funktionen.
• Medverka vid genomförande av utbildningar.
• Bistå enheter inom Försvarsstaben och SUA-företag med bl.a. stöd inom egen funktion samt genomföra utbildningsinsatser.
• Delta i övriga vid Försvarsstaben vanligt förekommande arbeten.

KRAV
Kvalifikationer


• Eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område, militär eller civil
• Flerårig och dokumenterad arbetslivserfarenhet inom säkerhetsskydd/säkerhetstjänst
• Aktuell och relevant erfarenhet som handläggare/utredare eller motsvarande
• Kunskap och erfarenhet om SUA-upphandling och säkerhetsprövning
• Kunskap om sekretesslagstiftning och informationsklassning
• Kunskap om Säkerhetsskyddslagen
• B-körkort
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Arbetet kräver att du har en mycket god förmåga att samarbeta med andra och en god förmåga att planera, genomföra och på egen hand slutföra ditt arbete. Du är stresstålig och besitter en mycket god förmåga att anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Du är säkerhetsmedveten, har integritet och uthållighet samt är ordningsam och strukturerad i ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE


• Erfarenhet från hantering av avtalsfrågor
• Genomförd säkerhetsutbildning (SUA/SÄK) vid statlig myndighet
• Kunskap om och erfarenhet av Försvarsmaktens organisation och arbetssätt
• Aktuell och relevant erfarenhet av att utbilda större och mindre grupper

Övrig information
Anställningsform: tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning för dig som inte tidigare är anställd inom Försvarsmakten.
Tillträde: snarast enligt överenskommelse.
Arbetsort: Stockholm. Nationella resor ingår i tjänsten.

Upplysningar om befattningen
Rekryterande chef Jakob Gille

För uppgifter om anställningsvillkor m.m.
HR-generalist Anna Reijner

Fackliga företrädare
OFR/O HKV Arne Nilsson
SACO HKV Camilla Robertsson
SEKO HKV Lise-lotte Larsson

Ovanstående kontaktpersoner nås via myndighetens växel på 08-788 75 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-05-20. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
-----------------------------------------------------
Information om det rekryterande förbandet:

I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Handläggare till Signalunderrättelseverksamheten

Läs mer Apr 23
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet.

Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka.

Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu en handläggare med ansvar för stöd till svenska militära operationer. På FRA arbetar vi med unika uppgifter – för Sveriges säkerhet och integritet.

Om FRA
Omvärlden är FRA:s arena. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi gör det för att skydda det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Genom vår kunskap om omvärlden kan vårt land förbereda sig och möta hoten i tid. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning och en larmklocka för militära hot. Vi är också i kärnan av det svenska cyberförsvaret och skyddar de viktigaste verksamheterna och den viktigaste infrastrukturen från angrepp. För att klara våra kärnuppdrag krävs avancerade tekniklösningar. Tillsammans har vi en unik uppgift, som vi löser med kunskap och kompetens som vi är ensamma om i Sverige.

För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om.

Ditt uppdrag
Som handläggare hör du till en enhet inom avdelningen för signalunderrättelser.  Avdelningen för signalunderrättelser bedriver signalspaning enligt lagen om signalspaning i försvarsunderrättelse­verksamheten. Avdelningen levererar underrättelserapporter och andra tjänster till myndighetens uppdragsgivare. Du kommer att ha ansvar inom ram för verksamhetsområdet stöd till svenska militära operationer.

I rollen som handläggare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter framförallt att:

Arbeta strategiskt med kontorets verksamhets- och processutveckling


Initiera och ansvara för kontorsövergripande studier och utredningar


Initiera, utveckla och genomföra utbildningsinsatser


Stötta kärnverksamheten och verksamhetens chefer/övriga enheter


Samordna och upprätthålla olika projekt samt den beslutande processen för verksamheten vid kontoret


 

Du har många interna kontakter med avdelningens olika funktioner men även med andra avdelningar inom FRA samt externa kontakter.  Resor inrikes och utrikes kan förekomma.

Du kan
Vi söker dig som har:

Universitets eller högskoleutbildning med relevant inriktning, alternativt förvärvat motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet


Erfarenhet från arbete vid underrättelse- eller säkerhetstjänstmyndighet alternativt från Försvarsmakten


Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift


Grundläggande kunskaper avseende Microsofts mjukvaror


Vi ser det som meriterande om du har:

Militär officersexamen/tjänstgöring


Erfarenhet av utbildningsverksamhet


Erfarenhet av administrativt eller handläggningsarbete


Du är
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående och har förmågan att strukturera, planera och organisera ditt arbete och driva dina processer framåt. Du söker nya perspektiv för att stimulera utveckling och följer upp hur arbetet går gentemot uppsatta mål. Du strävar efter att etablera trovärdighet och samarbetar väl med andra samt är tillmötesgående i ditt bemötande.

Vårt erbjudande
På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större.  På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag.

Våra medarbetare har hög kompetens, men vi kan alltid bli bättre. Därför är professionell utveckling en självklarhet för oss.  Vi erbjuder möjligheter till kompetensutveckling. Som nyanställd får du bredda din kompetens direkt med en omfattande introduktionsutbildning som ger dig en större förståelse för uppdraget och hjälper dig in i verksamheten. Som medarbetare får du också möjlighet att hitta rätt utbildningar inom ditt specialområde för att bli ännu bättre på det du brinner för.  

Vi värdesätter god hälsa hos våra medarbetare och erbjuder bland annat friskvård under arbetstid. Andra förmåner som vi erbjuder är exempelvis gym på arbetsplatsen och ledarledda aktiviteter, gratis parkering, ledighet på klämdagar, utökad föräldrapenning samt natursköna omgivningar.  

Hos oss blir du en av de bästa. På ditt sätt.

Mer information
Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min med buss från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef på telefon 010-557 53 77. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00.

Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2024-05-19.
Referensnummer 4630/23 .

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Novare Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Novare Bemanning AB .

Administratör till samhällsviktig organisation i stockholm

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 26
Är du en duktig administratör med god vana av att hantera komplexa och spännande ärenden? Har du dessutom en grundtrygghet i att kunna fatta egna beslut och samtidigt inpirera och bli inspirerad av dina kollegor? Då har vi en perfekt möjlighet för dig! Nu söker vi en skicklig administratör till en attraktiv och hälsofrämjande kund i Stockholm.   

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på?Novare?Bemanning?bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Just nu samarbetar vi på Novare Bemanning med ett väletablerat företag i Stockholm för att hjälpa dem att hitta deras nästa stjärna.  Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med kundens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort. 

Som administratör hos kunden kommer du att bli en del av deras kundsupport och arbeta med administration kopplat till deras kunder. Du har varierade arbetsuppgifter med fokus på att vara behjälplig och ge service till både kunder och kollegor.  

Till denna tjänst söker vi dig som är flexibel, serviceinriktad och opretentiös. Du samarbetar väl i grupp och trivs med självständigt arbete. Du är van att snabbt sätta dig in i nya system och har en förmåga att hantera ett högt tempo. Vidare ser vi att du är positiv, strukturerad och orädd. Du har minst 2 års erfarenhet av administrativa uppgifter och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Som minst har du en gymnasieexamen. Erfarenhet av hantering av kund- eller leverantörsfakturor är meriterande.  

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Bearbeta supportärenden kring innehåll i affärssystemet gällande tjänster, fakturering, offerter mm. Supportärenden kommer från kunder och kollegor i företaget som jobbar mot våra kunder. 
Registrera nya avtal och tjänster in i affärssystem samt samarbeta med kundansvarig och kollegor på kundcenter för att säkerställa att allt finns på plats i systemen för att kunder ska kunna avropa tjänster. 
Hantera inkomna leverantörsfakturor och registrera i affärssystemet 
Svara på samtal och ärenden gällande fakturafrågor 
Fakturering.


Uppdragsperiod och omfattning 

Tjänsten är på heltid under kontorstider med start den 12 augusti. Uppdraget sträcker sig i 6 månader med chans till övertag hos kund därefter. Placeringsorten är Stockholm. 

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu.?Sista ansökningsdag är?2024-05-12.

Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så?får du gärna kontakta Sofia Åhlin på sofia.ahlin@novare.se.

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen. 

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Controller till statlig myndighet i Stockholm

Controller
Läs mer Apr 29
Är du controller med erfarenhet av statlig redovisning? Vill du vara med och skapa skillnad på en samhällsviktig myndighet? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en controller till en myndighet i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en controller till en myndighet i Stockholm. 

Som controller på myndigheten kommer du bland annat att arbeta med budget, redovisning och analys.

Till denna roll söker vi dig som är prestigelös och samarbetsvillig. Du drivs av att få saker gjort och arbetar strukturerat. Vidare ser vi att du som person är positiv, pedagogisk och värdesätter en god stämning på arbetet. 

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.   

Tjänsten är säkerhetsklassad, och du kan komma att behöva genomgå registerkontroll och eventuell säkerhetsprövning.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
sammanställa rapporter
ta fram prognoser kopplade till verksamheten
ta fram riktlinjer för budgetarbete
genomföra budgetarbete och budgetuppföljning
servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
genomgått utbildning inom aktuellt område
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
erfarenhet av statlig redovisning
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Mycket goda kunskaper i engelska.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid mellan perioden 2024-05-28--2024-12-31, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, Lovön.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-05-09. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Administratör till myndighet i Stockholm

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 26
Är du administratör med erfarenhet inom offentlig sektor? Trivs du med varierande arbetsuppgifter och har fokus på att ge service? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en administratör till Skolinspektionen i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en administratör till Skolinspektionen i Stockholm.

Myndigheten är i behov av hjälp i form av en administratör som ska vara behjälplig med administrativa uppgifter. Du kommer bland annat att hantera post, diarieföra handlingar och hantera inkommande handlingar.

Till denna roll söker vi dig som är serviceinriktad, noggrann och flexibel. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att skapa struktur och ordning.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Posthantering
diarieföring av handlingar
expediering av beslut
hantera inkommande handlingar
hantera frågor via funktionsbrevlåda.


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
minst två (2) års erfarenhet av personal- och ekonomiadministration inom offentlig förvaltning
minst två (2) års aktuell erfarenhet av diarieföring
minst två (2) års aktuell erfarenhet expediering av beslut
erfarenhet av fakturahantering
kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid mellan perioden 2024-05-24--2024-09-30, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-05-02. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Registrator till Tillväxtverket i Stockholm

Registrator
Läs mer Apr 19
Tillväxtverket är en statlig myndighet under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vi främjar hållbar näringslivsutveckling och regional tillväxt. Tillväxtverket finns på nio orter och har sitt huvudkontor i Stockholm. På myndigheter arbetar ca 550 personer. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du registrator med minst ett års arbetslivserfarenhet? Arbetar du självgående och med en känsla för service? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en registrator till en Tillväxtverket i Stockholm. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en registrator till Tillväxtverket i Stockholm.

Som registrator på myndigheten kommer du att tillhöra dokumenthanteringsgruppen. Arbetet handlar främst om diarieföring, arkivering och sköta utlämnanden av ärenden och ärendedokument. Även arbetsuppgifter som framtagande av statistik och handlingar ingår.

Till denna roll söker vi dig som är flexibel och prestigelös. Du arbetar självständigt, självgående och är bekväm med att utföra monotona arbetsuppgifter.  

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende.


Krav för tjänsten

Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv med flera)
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Meriterande krav för tjänsten

Erfarenhet statligt arbete
Kunskaper i Public 360.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start omgående, senast 1 maj och pågår året ut, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-28. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Arkivarie till Tillväxtverket i Stockholm

Arkivarie
Läs mer Apr 19
Tillväxtverket är en statlig myndighet under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vi främjar hållbar näringslivsutveckling och regional tillväxt. Tillväxtverket finns på nio orter och har sitt huvudkontor i Stockholm. På myndigheter arbetar ca 550 personer. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du arkivarie med erfarenhet inom offentlig sektor? Trivs du med att arbeta självgående och efter fastlagda rutiner? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi flera arkivarier till en myndighet i Stockholm. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi flera arkivarier till Tillväxtverket i Stockholm.

Som arkivarie på myndigheter kommer du i huvudsak att arbeta med förteckningsarbete. Majoriteten av handlingarna som är i behov av förteckning är nyare handlingar. I rollen ingår även andra arbetsuppgifter som att ta fram texter, bilder och datafiler utifrån förfrågningar.

Till denna roll söker vi dig som är självgående, strukturerad och serviceinriktad. Du arbetar noggrant och efter fastlagda regler och rutiner.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Ta fram texter, bilder och datafiler utifrån förfrågningar (allmänna handlingar)
Framtagning och utlämnande av information från fysiska arkiv, historiska samlingar eller databaser.
Ordna och förteckna arkiv
Framställa arkivredovisning
Göra bedömningar avseende innehåll i handlingar för vad som måste bevaras och vad som kan gallras, samt hur handlingar ska förvaras
Delta i upprättandet av riktlinjer och styrande dokument för det interna arkivarbetet.


Krav för tjänsten

högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Lipax One Visual Arkiv m.fl.)
kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS.


Meriterande krav för tjänsten

Erfarenhet av arbete i fysiskt arkiv
Erfarenhet av processbaserad redovisning.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start omgående, senast 1 maj och pågår året ut, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-28. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Administratör till samhällsviktig organisation i stockholm

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 16
Är du en duktig administratör med god vana av att hantera komplexa och spännande ärenden? Har du dessutom en grundtrygghet i att kunna fatta egna beslut och samtidigt inpirera och bli inspirerad av dina kollegor? Då har vi en perfekt möjlighet för dig! Nu söker vi en skicklig administratör till en attraktiv och hälsofrämjande kund i Stockholm.   

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på?Novare?Bemanning?bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Just nu samarbetar vi på Novare Bemanning med ett väletablerat företag i Stockholm för att hjälpa dem att hitta deras nästa stjärna.  Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med kundens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort. 

Som administratör hos kunden kommer du att bli en del av deras kundsupport och arbeta med administration kopplat till deras kunder. Du har varierade arbetsuppgifter med fokus på att vara behjälplig och ge service till både kunder och kollegor.  

Till denna tjänst söker vi dig som är flexibel, serviceinriktad och opretentiös. Du samarbetar väl i grupp och trivs med självständigt arbete. Du är van att snabbt sätta dig in i nya system och har en förmåga att hantera ett högt tempo. Vidare ser vi att du är positiv, strukturerad och orädd. Du har minst 2 års erfarenhet av administrativa uppgifter och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Som minst har du en gymnasieexamen. Erfarenhet av hantering av kund- eller leverantörsfakturor är meriterande.  

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Bearbeta supportärenden kring innehåll i affärssystemet gällande tjänster, fakturering, offerter mm. Supportärenden kommer från kunder och kollegor i företaget som jobbar mot våra kunder. 
Registrera nya avtal och tjänster in i affärssystem samt samarbeta med kundansvarig och kollegor på kundcenter för att säkerställa att allt finns på plats i systemen för att kunder ska kunna avropa tjänster. 
Hantera inkomna leverantörsfakturor och registrera i affärssystemet 
Svara på samtal och ärenden gällande fakturafrågor 
Fakturering.


Uppdragsperiod och omfattning 

Tjänsten är på heltid under kontorstider med start den 12 augusti. Uppdraget sträcker sig i 6 månader med chans till övertag hos kund därefter. Placeringsorten är Stockholm. 

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu.?Sista ansökningsdag är?2024-04-26.

Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så?får du gärna kontakta Sofia Åhlin på sofia.ahlin@novare.se.

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen. 

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu