Stockholm: Receptionist/Ekonomiassistent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Receptionist/Ekonomiassistent i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-17 // Varaktighet: Heltid

Vi på Future People söker en receptionist/ekonomiassistent med intresse av ekonomitill vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
Vi söker dig som har någon form av utbildning inom ekonomi eller att du har något års erfarenhet inom området. Vi ser också att du tidigare har jobbat i en servicefunktion, gärna i en reception eller som assistent.
Arbetsuppgifer:
Ansvar för receptionen
Hantera bankkonton
Ansvara för kontering av in och utbetalningar
Hantera inkommande påminnelser och krav
Hantera leverantörsbetalningar
Samt övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Krav för tjänsten:
Utbildning inom ekonomi eller något års erfarenhet inom området
Något års erfarenhet av arbetet i reception eller som assistent
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Excell

Personliga egenskaper:
Som person är du positiv och flexibel med en lösningsorienterad inställning. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad samt proaktiv och självgående. Du har ett personligt driv samt har lätt att lära dig nya arbetsuppgifter.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Sista ansökningsdagen: 30/4-2024
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Kontorsreceptionist

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Kontorsreceptionist.

Receptionist, intresseanmälan för framtida uppdrag

Läs mer Maj 3
Söker du ettextrajobb vid sidan om annan sysselsättning? Vill du ha ett jobbdär du kan anpassaditt schema efter dina förutsättningar? Har du tidigare erfarenhet som Receptionist?
Då kanske det är dig vi söker för framtida uppdrag!
Kort om jobbet som Receptionist:Just nu söker vi medarbetare till vår konsultpool för framtida uppdrag/extrajobb som receptionist.Som receptionisthos oss kommer du att jobba som bemanningspersonal ute hos våra kunder på olika uppdrag av lite varierande art. Gemensamt för alla typer är att du somreceptionist agerar somansiktet utåt för kunden,och är oftaden första persongästen eller medarbetaren möter.Det är ditt jobb att med varm hand se, välkomna och guida besökare och medarbetare vidare.
Arbetet kan inkluderaenklare administrativa uppgifter som t.ex. hantering av bokningar av olika slag, post och fakturahantering,inkommande samtal och annan kommunikation (t.ex. mail) och skicka vidare till rätt person.Det kan även inkludera att assistera kring möten,konferenser, luncher etc. Både förberedande arbete, enklare servering samt uppsamling och iordningställande av material och lokal.

Arbetstiden och Arbetsformen – att jobba som bemanningspersonal.
Som bemanningspersonal hos oss styr du helt över ditt schema och bestämmer själv vilka pass du vill ta, samt hur mycket du vill och kan jobba. Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen.
Tjänsten är ett extrajobb, varför vi har som krav att du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%. Iom arbetsformens flexibla art är det ett perfekt extrajobb för dig som t.ex. studerar eller har annat hel- eller deltidsjobb. Hos oss kan du lätt anpassa ditt schema efter vad som passar just dig och din situation.

Vem är du?
Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap.
Vi tror att du som söker är självgående, initiativtagande och lösningsorienterad. Att du har en god förståelse för representativt värdskap, uppskattar att leverera service, ser gästen och bemöter den på ett professionellt och vänligt sätt.För att kunna göra jobbet väl bör du hagoda kunskaper i Svenska och Engelska, i både tal och skrift

Att du besitter en grundläggande god kommunikationsförmåga samt har relevant tidigare erfarenhet av arbete inom reception/kundservice ser vi som en grundförutsättning och krav för rollen.
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter och basprogramvaror så som Officepaketet. Meriterande med erfarenhet från annat administrativt verktyg, CRM eller bokningssystem.
Tidigare erfarenhet som servispersonalfrån restaurang, café, event eller annan serviceerfarenhet är ett stort plus i kanten. Vi ser gärna att du fyllt 18år och är färdig med dina gymnasiestudier.

Kort om Responsa:
Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag.
Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar.
Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande.
Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet.

Ansökan:
Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF, utan bild. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

Ansök nu

Receptionist & Office Manager till kapitalförvaltare i Stockholm

Läs mer Apr 29
SNABBFAKTA
Omfattning: 28h/veckaArbetstider: Måndag-torsdag, 9:00-17:00Ort: CentralaStockholmStartdatum: 27/5-24Anställningsform:Särskild visstidsanställning (tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år och du kommer att arbeta som konsult via oss på Inte Bara Post Bemanning)
Annonsen är anonym på önskemål från vår kund. Vi delger självklart vilket företag det gäller om du går vidare i rekryteringsprocessen.
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS
Nu söker vi en Receptionist & Office Manager till vår kund som är en förmögenhetsförvaltare och som arbetar medkvalificerad finansiell planering och kapitalförvaltning. På kontoret sitter ca 10 personer och detär beläget i fina lokaler icentrala Stockholm. I den här tjänsten finns ingen möjlighet till hybridarbete utan du förväntas arbeta på plats på kontoret.
DIN ROLL
I rollen som receptionist & Office Manager arbetar du självständigt. Duvälkomnar och tar emot besökare med ett personligt och trevligt bemötande. Du kommer ansvara for inkommande och utgaende telefonsamtal och vara behjalplig vid bokningar av kundmoten. Du ser till att mötesrummen och övriga kontorsytor alltid är i fint skick. Du kommer även att ansvara för att beställa kontorsmaterial och andra förnödenheter till kontoret samt stötta medarbetarnamed administrativa uppgifter vid behov.
VEM ÄR DU?
För att lyckas och trivas i den här rollen ser vi att du är en väldigt serviceminded person som har en god kommunikationsförmåga. Vidare är du en social person som tycker om bemötande med kunder.Du trivs i ett lugnare tempo och en mer stillsam miljö.
Du som söker uppfyller nedan krav:
Minst ett års erfarenhet från en serviceroll.
Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.
Goda kunskaper i Office365.

VAD ERBJUDER VI?
Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård.
ÖVRIG INFORMATION
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara PostBemanning och blir uthyrd till vår kund.
Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

Ansök nu

Office Manager

Läs mer Apr 25
Join us in an exciting opportunity!We're looking for a proactive and energetic individual to keep our Stockholm office buzzing while our Office Manager is on parental leave. In this role, you'll be the driving force behind our office's success, ensuring the best conditions at our level 15 office in Hötorgskrapan. From optimizing conditions at the office to managing day-to-day operations, you'll be the superhero we need to ensure everything runs smoothly. Are you the perfect fit for this role? Join us for a 75% positionfrom mid-August until end of March 2025.
WHAT'S IN IT FOR YOU? You will be a part of a high-energy and familiar culture where colleagues become friends. Take a look at ourInstagramto get an insight into our everyday life.
Your voice matters - we encourage you to take initiatives to make Stratsys the best place to work and visit.
Join our amazing People team, consisting of four colleagues who have a lot of fun together along the way.
Work from our fantastic and centrally located office with breathtaking views of the Stockholm skyline.


ABOUT THE ROLE
You'll be the familiar face at our Stockholm office, providing exceptional service and flexibility as you handle various tasks, including:
Responsible for maintaining a functional and enjoyable office environment.
Keeping the office running smoothly and managing interactions with suppliers and the landlord. (Office performance, error reports, etc.)
Warmly greeting guests and directing calls.
Managing office supplies (purchases & deliveries) and coordinating our event calendar such as morning fikas, after works, training sessions etc.
Ongoing office administration such as bookings and administration regarding internal meetings, training and travels.
Assist and support before and after Marketing events with orders, packing material etc.
Be actively involved in the onboarding process of new colleagues, providing guidance and support regarding office setup, equipment, etc.
Collaborating closely with our Office Manager in Gothenburg, Victoria.


You'll have the freedom to approach tasks your way, but you'll also be part of our People team in Gothenburg, reporting to Charlotte, our Chief People Officer. This means being proactive and independent while knowing when to ask for help is crucial. Work hours may vary depending on office needs. Some days from 7:00- 14:00, others from 10:00-17:00. A schedule will be set collaboratively.

YOUR BACKGROUND

To succeed in this role, you should have:
Possibility to work 75% from mid-August until end of March 2025.
Experience in service. Experience as an Office Manager or in service industries is a bonus.
Administrative experience.
Familiarity with digital tools like Office365.
Driver's license.
Fluent in Swedish and English.
A high school diploma.


ABOUT YOU
As a person, you love creating great conditions for others, and no task is too big or small for you to tackle. You're reliable and structured in your work, yet flexible in your approach. You understand the value of care and commitment in the workplace, and with your positive and can-do attitude, you're eager to contribute in a fast-paced environment.

ABOUT US
Does this look like a role for you? Do not hesitate, show your interest today since we are working ongoing with selection of candidates.
Is this particular role not quite right for you - Show your interest for future openingsby connecting with us. We look forward to hearing from you!
Do you want to read more about us and your future colleagues and take part in our everyday life here at Stratsys? Go to jobs.stratsys.com or follow us on LinkedIn, Instagram orFacebook.

Ansök nu

Sommarjobb - Receptionist i Stockholm

Läs mer Apr 23
Letar du efter ett givande sommarjobb i Stockholm? Vi söker en positiv, engagerad och serviceinriktad individ som vill jobba somreceptionist under sommarmånaderna. Vi är även intresserade av att erbjuda möjligheten till extrajobb även före och/eller efter sommarperioden, om så önskas.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Välkomna och assistera besökare
Hantera inkommande samtal och e-post
Ansvara för post och leveranser
Hjälpa till med administrativa uppgifter vid behov
Ansvar för ordning och prestation i kontorslandskap, kök och reception
Beställa luncher, fika, frukost

Dina kvalifikationer:
Utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska
Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta effektivt och fokuserat även i arbetsintensiva situationer
Erfarenhet av att arbeta med e-post och telefonkommunikation
Goda kunskaper i Microsoft Office-program (Word, Excel, Teams och Outlook)
Erfarenhet av kundservice eller receptionistarbete är meriterande men inte ett krav

Praktisk information:
Anställningsform: Heltid 4/7-9/8.Möjlighet till extrajobb även innan och efter om så önskas
Arbetstider: 8-17
Startdatum: 4/7 (kan bli tidigare om extrajobb önskas)
Sista ansökningsdag: Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi genomför löpande intervjuer
Joyweek hanterar rekryteringen och anställningen, men du kommer att agera som konsult ute på olika företag i Stockholmsområdet

Om Joyweek:
På Joyweek strävar vi efter att glädja våra kunder vid varje tillfälle samtidigt som vi bidrar till att skapa arbetsmiljöer som fungerar effektivt och sprider glädje. Vår vision är hållbara, glädjefyllda kontor där medarbetare trivs, presterar och väljer att vara. Vi fokuserar alltid på långsiktiga uppdrag och relationer.

Ansök nu

Ambulerande receptionist till Inte Bara Post Bemanning

Läs mer Apr 18
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS
Vi söker flerstjärnor som vill arbeta som ambulerande receptionister via oss på Inte Bara Post Bemanning!Som ambulerande receptionist hjälper duvåra kundervid tillfälliga behovoch arbetstoppar,vilket ger dig bred branscherfarenhet och chansen att testa på hur det är att arbetapå en radolika arbetsplatser.Våra kunder är verksamma inomflertalet branscher och du kan därför bemannahos allt från ettnystartat designföretag till enframgångsrik advokatbyrå.
DIN ROLL
Dina arbetsuppgifter varierar beroende på uppdragmenkommer vara inom kontorsservice vilket innefattar reception, konferens ochadministrativa uppgifter.Som ambulerande receptionist har du både schemalagda fasta tider, men är också redo att rycka ut och hjälpa våra kunder med kortare framförhållning när behovet uppstår. Du arbetar vardagar under kontorstid.Vi ser gärna att du som söker har möjlighet och vilja att jobba motsvarande en heltidstjänst när tillfälleges.
Dina arbetsuppgifter i rollen kan exempelvis innebära:
Ta emot besökare i receptionen
Växel-, telefon- och mailhantering
Förbereda inför möten/ event samt beställa luncher och fikabröd
Post- och budhantering
Se till att kök och kontorsytor är rena och välkomnande
Kontakt med leverantörer
Administrativa arbetsuppgifter

VAD ERBJUDER VI?
Som ambulerandereceptionist fårdu en fantastisk möjlighet att bygga upp ditt CV, bli inspirerad av olika branscher och skaffa ett värdefulltkontaktnät. Vem vet, kanske ett av dinauppdrag leder till en fast anställning hos företaget du varit utbokad tillså småningom. Möjligheterna är enorma!
Som anställd hos Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som vill skaffa meriterande arbetslivserfarenhet inom kontorsservice.Du har tidigare erfarenhet inomservice,exempelvis frånbutik eller restaurang. Vi ser det som meriterande om du tidigare har studerat eller arbetat utomlands.Som person är du prestigelös, flexibel och lösningsorienterad och lever efter mottot att ingenting är omöjligt!För att trivas i rollen ska du tycka om att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter och sträva efter att alltid göra det lilla extra. Du bör ha ett nyfiket sinne och god social förmåga för att snabbt kunna sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter.
"Jag tycker att du ska söka rollen som ambulerande receptionist hos Inte Bara PostBemanning för att du får en enorm erfarenhet, många värdefulla kontakter på vägen och dessutom har du väldigt roligt!" - Joel Hansius, ambulerande receptionist på Inte Bara PostBemanning
Se filmen nedan för en större inblick i rollen!
ÖVRIG INFORMATION
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi går igenom urvalet löpande och återkommer till dig så snart vi kan.
På grund av GDPRtar viinte emot ansökningar via mail,men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Future People AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Future People AB .

Studiebesökssamordnare på 50%

Eventproducent
Läs mer Maj 15
Nytt
Vi på Future People söker en Studiebesökssamordnaretill myndighet inom trafiksektorn på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdragsamtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund.Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vår kund är en myndighet inom trafiksektornsom arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad.
Arbetsuppgifter:
Det finns ett stort intresse för utbyggnaden av tunnelbanan och därför har myndigheten ett behov av en studiebesökssamordnare på 50%. Tycker du att det är spännande med event, planering och service så är detta rätt roll för dig.

Du kommer attansvarar för att planera och koordinera myndighetens studiebesök från ax till limpa, exempel på uppgifter är bland annat.
Ta emot och hantera intresseanmälningar och förfrågningar
Sköta korrespondens med besökande grupper.
Sköta lokalbokningar och all administration i samband med studiebesöken.
Föreläsa för besökande grupper
Boka upp olika föredragshållare internt vid branschbesök.
Stötta föredragshållare med all administration, presentation och teknik.
Ta emot besöken.
Se till att eventuell fika/förtäring serveras.
Registrera studiebesöken i logg.
Löpande utvärdera genomförda studiebesök (enkät, kundnöjdhet)
Praktisk hantering av material till externa möten/event som förvaltningen anordnar som till exempel externa informationsmöten.
I händelse av arbetsplatsbesök ansvara för alla kontakter med berört projekt och säkerställa att besöket genomförs enligt rådande säkerhetsföreskrifter och att rätt utrustning används.
Materialansvarig på kommunikationsenheten, dvs ha koll på vad vi har för material i förråd och lager samt beställa nytt
Processägare för studiebesök

Utöver dessa arbetsuppgifter kan denna resurs, i mån av tid, även kan vara behjälplig vid andra externa möten som mässor och event som förvaltningen arrangerar eller deltar i.
Krav för tjänsten:
Eftergymnasial utbildning inom t ex projektledning, kommunikation, evenemang, turism.
Minst 4 års erfarenhet av studiebesök, event eller liknande gruppevenemang där kunskap och upplevelser stått i centrum. Se arbetsbeskrivning

Meriterande för tjänsten:
Det är meriterande om du har erfarenhet från minst ett infrastrukturprojekt eller samhällsbyggnadssektorn.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.Personliga egenskaper och arbetsmiljöVi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen.Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 50%
Start: Aug 2024
Sista ansökningsdagen: 29/5
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Junior Financial Controller till Coeli

Redovisningsassistent
Läs mer Apr 16
Future People rekryterar nu enJunior Financial Controller till vår kundCoeli. Vill du ta steget in i controlling-världen?
Coeli är ett svenskt finanshus som driver, utvecklar och förnyar verksamheter. Coeli har funnits sedan 1994 och startades för att visa att man, genom att utmana det traditionella, kan skapa mer värde i kundernas investeringar. Denna framåtanda och starka vilja att göra saker lite bättre genomsyrar verksamheten även idag. Vi strävar inte efter att bli störst, vi strävar efter att bli bäst. På så sätt förblir vi snabba att kunna förändra, förbättra och skapa mer värde för både kapital och människa.
Coeli vill vara en arbetsplats där vi utmanar traditionella lösningar och strävar efter att göra allt lite bättre. En arbetsplats med många möjligheter och hög fart. Vi nöjer oss inte med det näst bästa utan jobbar alltid hårt för att utveckla såväl tillgångar som relationer.
Vi jobbar aktivt för att skapa en kultur där vi värdesätter kompetens och involverar varandra för att dra nytta av olika perspektiv. Vi vågar delge våra erfarenheter, upplevelser.
I den här rollenfår du möjligheten att bli en del av ett drivet och härligt team på ekonomiavdelningen som består av 7 personer. Gruppen arbetar tätt tillsammans och du kommer att vara en viktig del i teamet där du stöttar dina kollegor med varierande arbetsuppgifter. En unik möjlighet för dig som vill lära dig mer om branschenoch få ovärderlig arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Du sitter i ljusa ochmoderna lokaler mitt i city.
Arbetsuppgifter:
I rollen somJunior Financial Controller har du många kontaktytor inom hela bolaget och är en stöttepelare till dina kollegor inom ekonomigruppen.
Delaktig i månadsbokslut
Myndighetsrapportering
Delaktighet i delårsrapporter och årsredovisningar
Attest ochbetalflöden
Förmedlarprovisioner
Interna projekt
Stöttande i revisionsprocesser

Vem är du?
För att trivas i rollen tror vi att du är i början av din karriär och vill komma in en grupp med engagerade och drivnakollegor. Du vill arbeta på ett spännande företag och du drivs av att arbeta i en stöttande roll där du är en viktig del av teamet. Som person är du analytisk, noggrann och vill leverera med hög kvalitet. Du är driven, prestigelös, engagerad och positiv samt en lagspelare som samarbetar väl med andra.
Vi söker dig som har:
Vi ser gärna att du har något års erfarenhet inom ekonomiområdet och att duhar universitetsutbildning/KY-utbildning inom ekonomi, men för rätt person kan också en nyexaminerad person som vill utvecklas inom områdetpassa för rollen
Stimuleras av att arbeta brett, samt vara stöttande i ett team
Goda kunskaper i Excell
Har en god förståelse för ekonomiprocesser, flöden och konton
Meriterande om du har arbetat i Fortnox

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Missa inte chansen, skicka din ansökan redan idag då urval sker löpande!
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Sista ansökningsdagen: 30/4-2024
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.I denna rekryteringsprocess arbetar Coeli tillsammans med Future People. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Therese Lönnberg therese.lonnberg@futurepeople.se eller Liv Hedström liv.hedstrom@futurepeople.sesom är ansvariga rekryteringskonsulter för denna tjänst.
OBS all kontakt sker med Future People i denna rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior Financial Controller till Coeli

Redovisningsassistent
Läs mer Apr 16
Future People rekryterar nu enJunior Financial Controller till vår kundCoeli. Vill du ta steget in i controlling-välden?
Coeli är ett svenskt finanshus som driver, utvecklar och förnyar verksamheter. Coeli har funnits sedan 1994 och startades för att visa att man, genom att utmana det traditionella, kan skapa mer värde i kundernas investeringar. Denna framåtanda och starka vilja att göra saker lite bättre genomsyrar verksamheten även idag. Vi strävar inte efter att bli störst, vi strävar efter att bli bäst. På så sätt förblir vi snabba att kunna förändra, förbättra och skapa mer värde för både kapital och människa.
Coeli vill vara en arbetsplats där vi utmanar traditionella lösningar och strävar efter att göra allt lite bättre. En arbetsplats med många möjligheter och hög fart. Vi nöjer oss inte med det näst bästa utan jobbar alltid hårt för att utveckla såväl tillgångar som relationer.
Vi jobbar aktivt för att skapa en kultur där vi värdesätter kompetens och involverar varandra för att dra nytta av olika perspektiv. Vi vågar delge våra erfarenheter, upplevelser.
I den här rollenfår du möjligheten att bli en del av ett drivet och härligt team på ekonomiavdelningen som består av 7 personer. Gruppen arbetar tätt tillsammans och du kommer att vara en viktig del i teamet där du stöttar dina kollegor med varierande arbetsuppgifter. En unik möjlighet för dig som vill lära dig mer om branschenoch få ovärderlig arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Du sitter i ljusa ochmoderna lokaler mitt i city.
Arbetsuppgifter:
I rollen somJunior Financial Controller har du många kontaktytor inom hela bolaget och är en stöttepelare till dina kollegor inom ekonomigruppen.
Delaktig i månadsbokslut
Myndighetsrapportering
Delaktighet i delårsrapporter och årsredovisningar
Attest ochbetalflöden
Förmedlarprovisioner
Interna projekt
Stöttande i revisionsprocesser

Vem är du?
För att trivas i rollen tror vi att du är i början av din karriär och vill komma in en grupp med engagerade och drivnakollegor. Du vill arbeta på ett spännande företag och du drivs av att arbeta i en stöttande roll där du är en viktig del av teamet. Som person är du analytisk, noggrann och vill leverera med hög kvalitet. Du är driven, prestigelös, engagerad och positiv samt en lagspelare som samarbetar väl med andra.
Vi söker dig som har:
Vi ser gärna att du har något års erfarenhet inom ekonomiområdet och att duhar universitetsutbildning/KY-utbildning inom ekonomi, men för rätt person kan också en nyexaminerad person som vill utvecklas inom områdetpassa för rollen
Stimuleras av att arbeta brett, samt vara stöttande i ett team
Goda kunskaper i Excell
Har en god förståelse för ekonomiprocesser, flöden och konton
Meriterande om du har arbetat i Fortnox

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Missa inte chansen, skicka din ansökan redan idag då urval sker löpande!
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Sista ansökningsdagen: 30/4-2024
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.I denna rekryteringsprocess arbetar Coeli tillsammans med Future People. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Therese Lönnberg therese.lonnberg@futurepeople.se eller Liv Hedström liv.hedstrom@futurepeople.sesom är ansvariga rekryteringskonsulter för denna tjänst.
OBS all kontakt sker med Future People i denna rekryteringsprocess.

Ansök nu

Strategisk inköpare inom IT

Inköpare
Läs mer Apr 16
Vi på Future People söker en strategisk inköparetill vår kund i centrala Stockholm. Vår kund är verksam inom energibranschen och arbetar för att göra Stockholm till en attraktiv och mer hållbar stad.Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
Just nu söker vi en Strategisk inköpare inom IT. I rollen som inköpare kommer du:
Säkerställa kostnadseffektiva inköp, hantera risker och bygga starka leverantörsrelationer för att stödja företagets övergripande framgång. Genom strategisk planering, samarbete med verksamheten och effektiviserade processer bidra till att möta behov och mål på Stockholm Exergi.
Identifiera och hantera risker för att säkerställa tillförlitliga, hållbara och kvalitativa leveranser till rätt kostnad.
Leda och genomföra större upphandlingar (projekt och ramavtal).
Skapa förutsättningar för att samordna inköp mellan siter där relevant
Hantera reklamationer, garantier och tvister inom ramen för gjorda köp
Leda och driva förändring
Kommunicera och samarbeta med angränsande avdelningar och intressenter i syfte att uppnå gemensamma resultat
Representera SE I hela relationen med leverantörer, från kontraktering till relationsbyggande
Resor i tjänsten kan förekomma

Krav för tjänsten:
Minst 3 års erfarenhet av strategiskt inköp
Arbetat med inköp inom IT
God kunskap om avtalsjuridik och standardvillkor
Relevant högskole/universitetsutbildning (kan ersättas av relevant arbetslivserfarenhet)
Förmåga att se helheten i verksamhetens behov
Svenska/Engelska

Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av effektiva inköpsfunktioner
God ledarskapsförmåga
Erfarenhet av projektledning
God social förmåga
Goda kunskaper om verksamheten och/eller branschen

Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ.


För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: 1 Juli-31 januari med möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdagen: 21 April
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Strategisk inköpare inom IT

Inköpare
Läs mer Apr 10
Vi på Future People söker en strategisk inköparetill vår kund i centrala Stockholm. Vår kund är verksam inom energibranschen och arbetar för att göra Stockholm till en attraktiv och mer hållbar stad.Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
Just nu söker vi en Strategisk inköpare inom IT. I rollen som inköpare kommer du:
Säkerställa kostnadseffektiva inköp, hantera risker och bygga starka leverantörsrelationer för att stödja företagets övergripande framgång. Genom strategisk planering, samarbete med verksamheten och effektiviserade processer bidra till att möta behov och mål på Stockholm Exergi.
Identifiera och hantera risker för att säkerställa tillförlitliga, hållbara och kvalitativa leveranser till rätt kostnad.
Leda och genomföra större upphandlingar (projekt och ramavtal).
Skapa förutsättningar för att samordna inköp mellan siter där relevant
Hantera reklamationer, garantier och tvister inom ramen för gjorda köp
Leda och driva förändring
Kommunicera och samarbeta med angränsande avdelningar och intressenter i syfte att uppnå gemensamma resultat
Representera SE I hela relationen med leverantörer, från kontraktering till relationsbyggande
Resor i tjänsten kan förekomma

Krav för tjänsten:
Minst 3 års erfarenhet av strategiskt inköp
Arbetat med inköp inom IT
God kunskap om avtalsjuridik och standardvillkor
Relevant högskole/universitetsutbildning (kan ersättas av relevant arbetslivserfarenhet)
Förmåga att se helheten i verksamhetens behov
Svenska/Engelska

Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av effektiva inköpsfunktioner
God ledarskapsförmåga
Erfarenhet av projektledning
God social förmåga
Goda kunskaper om verksamheten och/eller branschen

Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ.


För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: 1 Juli-31 januari med möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdagen: 21 April
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu