Stockholm: KMA - samordnare, mark, anläggning, infrastruktur åt kund

Hitta ansökningsinfo om jobbet KMA - samordnare, mark, anläggning, infrastruktur åt kund i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-25 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren KMA-samordnare inom anläggning och infrastruktur som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker!

Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg och projektledning. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.  

Kund, med över 700 anställda, är en byggkoncern med bred expertis bland annat inom järnväg, sjöfart, fastighets- och turistkomplex. Kund är en byggkoncern som under de senaste åren har utvecklat en stark internationell profil och expanderat sin verksamhet till fyra kontinenter. Kund strävar efter att förstärkas ytterligare globalt inom de mest utvecklade och stabila marknaderna runt om i världen.  Kunds etiska engagemang återges i det ansvarsfulla och hållbara arbete de utför för att kunna uppfylla deras kunders förväntningar.

Vem är du?

Bustos Konsulttjänster AB söker nu på  kunds  räkning en senior HSEQ resurs (Health, Safety, Environment and Quality), som kommer arbeta som KMA-samordnare. För att finna dig väl till rätta i rollen är det viktigt att du har minst 5 års erfarenhet av KMA inom betong-, tunnel-, infrastruktur- och anläggningsbranschen och att du är extra stark på områdena kvalitet och miljö. Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper, därav är det viktigt att du är självgående samtidigt som du är en lagspelare. Du har en stark ledarskapsförmåga och noggrant, organiserat arbete. Dessutom värderar vi ett starkt driv, engagemang, serviceinriktning högt. Det är viktigt att du är en bra och tydlig kommunikator som säkerställer att budskapet når alla berörda parter. Du behöver kunna hantera både kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor men beroende på projektens typ och storlek kan det vara mer fokus på vissa delar av KMA arbetet.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

Säkerställa överensstämmelse av rutiner med lagstiftnings- och regleringskrav inom KMA
Identifiera risker samt potentiella risker genom att inspektera säkerhetsutrustning, maskineri och anläggningar på byggarbetsplatsen
Analysera inrapporterade kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöhändelser och genomföra utredningar
Delta vid tillsynsbesök
Genomföra interna revisioner
Upprätta KMA-dokumentation och säkerställa att projektdokumentation levereras enligt kontrakt
Kommunicerar KMA-arbetet till Beställaren
Gör miljöprovtagning vid behov (grundvatten, länsvatten, grumling, mark etc.)
Vi söker dig som:

Har minst 5 års erfarenheter av renodlad KMA/arbetsmiljö inom mark, anläggning och infrastruktur 
KMA-, mark & anläggning- eller infrastrukturs utbildning eller motsvarande utbildning/arbetslivserfarenheter
Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaket
Har körkort B
Har goda kunskaper inom ISO 9001, 14001, 45001 samt 27001
Det är meriterande om du:

Har erfarenhet av KMA i stora projekt eller tunnelprojekt
Kan utföra provtagning av vatten och jord
Har erfarenhet av att leda KMA-assistenter eller praktikanter
Har erfarenhet av klimatkalkyler och klimatdeklaration
Har erfarenhet av BREEAM Infrastructure / CEEQUAL
 

Start :

Omgående eller enligt överenskommelse

Ansökan?  
Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-04-22. Ansökan kan också skickas till? paola@bustoskonsult.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Arbetsmiljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Arbetsmiljöingenjör.

HSEQ Business Partner - Säkerhetsskydd

Läs mer Apr 19
Har du bakgrund inom HSEQ och skulle vilja arbeta inom säkerhetsskydd på ett samhällsviktigt företag präglat av entreprenörsanda, där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp?
ONE Nordic är ledande i Sverige när det gäller att hjälpa våra kunder driva, underhålla och utveckla sina lokala elnät. Vi levererar effektiva och högkvalitativa helhetslösningar till kunder som stora elnätsägare, lokala elbolag, kommuner och företag inom industri- och infrastruktursektorn. Områden vi arbetar med är drift och underhåll av lokalnät och belysningsanläggningar. Arbetsbeskrivning Som HSEQ Business Parter kommer du ingå i ett team med specialister. Du kommer att stödja verksamheten i dagliga HSEQ frågor, men kommer huvudsakligt samordna och driva säkerhetsprövningar och säkerhetsintervju för anställda inom ONE. Du kan förvänta dig en del resande inom Sverige, men detta planeras och samordnas av dig och ditt schema. Arbetsuppgifter • Ansvara för bakgrundskontroller • Utföra säkerhetsintervju på plats på ONE anställda • Hantera det administrativa arbetet kopplat till säkerhetsprövningarna
• Samordning och administrering av klassningar på UE • Supportera fältverksamheten inom hälsa, säkerhet och miljöfrågorVem är du? Vi söker dig som är utåtriktad, driven och brinner för att leverera ett bra resultat. Du kommer till ett trevligt gäng och du kommer vara en av dem som bidrar till det gemensamma resultatet. Vi jobbar i avtal mot kund och därför förväntas att du är lyhörd och har lätt för att samarbeta både med kollegor och externa kunder. Att ha ett service- och resultatinriktat arbetssätt är självklart för dig. Krav För att lyckas i rollen som HSEQ Business Partner, ska du ha minst 3 års erfarenhet inom HSEQ-området.
Du behöver vara svensktalande och ha Körkort B.
Erfarenhet från el-branschen eller inom en entreprenörsverksamhet är meriterande.
Stämmer ovanstående in på dig så tveka inte utan skicka in din ansökan idag!
Ansökan och frågor Ansök genom att kontakta rekryterare Lina Sahlberg på 073-079 53 99 eller lina.sahlberg@one-nordic.se. Vi kommer att intervjua löpande. Välkommen med din ansökan!Facklig kontakt Ola Skogström, 0705-64 84 92 (Unionen) Bengt Persson, 0705-925110 (Ledarna)
Om oss ONE Nordic är ett av Sveriges ledande företag inom el-infrastruktur. Vi finns på 40 orter i Sverige och servar landets elbolag. Vi utför stora och små entreprenader inom el för industrin och sköter belysning och trafiksignaler i många av landets större städer. Med våra 1500 medarbetare har vi marknadens bästa kompetens för att underhålla, bygga, modernisera och optimera kundernas anläggningar. Vi brukar säga att vi ser till att elen når både hushållen och industrin, nu och i framtiden. Det är vi som bygger Sveriges hållbara energisamhälle!
Varmt välkommen att söka något av våra lediga jobb.
Läs mer på www.one-nordic.se.

Ansök nu

HSE Coordinator

Läs mer Mar 11
HSE Coordinator

Are you ready to lead the charge in transforming the energy landscape towards sustainability? Do you thrive in a company which values a strong work ethic, has a team-oriented approach and a true passion for what they do? Then join us!

Enerpoly is inviting visionary and self-motivated individuals to join our team. We are the leading force in zinc-ion battery technology, committed to driving innovation and sustainability in energy solutions. Our patented zinc and manganese technology is transforming stationary energy storage, providing a safer and more affordable solution. Headquartered in Stockholm, we are on the cusp of establishing the world's first mega-factory for zinc-ion batteries, the Enerpoly Production Innovation Center (EPIC), and we are actively seeking a dedicated HSE coordinator.


This will be your role

As the HSE Coordinator at Enerpoly, you will, through operational and strategic work, lead initiatives in health, safety, environment, and quality with a focus on creating a secure and sustainable work environment.

Your responsibilities will include:

- Staying updated and ensuring compliance with national and local regulations regarding health, safety, and the environment.

- Educating and developing staff to promote a culture of safety, environmental consideration, and quality excellence.

- Leading and implementing environmental permits for production.

- Investigating and addressing incidents, near misses, and hazardous conditions for continuous improvement.

- Maintaining records, conducting inspections, and audits.

- Developing and implementing emergency response plans and drills.

- Reporting to the Occupational Safety and Health Administration (OSHA) and collaborating with HR.


How you will shine

To shine in this role, you should enjoy being in an operational and hands-on role. We value those who embody versatility, showcase unwavering determination, holds a team-player spirit with exceptional self-leadership, and radiate an inclusive personality.

Moreover, if you also possess the following qualifications and skills, we might be the right match for each other:

- 3+ years in safety/occupational health, ideally in manufacturing, chemical industry, or life sciences, with prior safety-related tasks.

- Strong grasp of local and national manufacturing-related environmental, health, and safety regulations, including OSHA and environmental protection.

- Expertise in report writing, documentation maintenance, and policy creation/implementation for health and safety.

- Track record of enhancing safety culture and working with ISO certifications in HSE.

- Proficient in designing HSE training materials and conducting sessions for diverse audiences.

- Demonstrated leadership in engaging personnel, particularly in the HSE domain.

- Holds safety management certification or equivalent.

- Fluent in both Swedish and English.

Become an Enerpolee!

We are on a mission, together, and these are just a few things symbolizing us as a company:

- Innovation and growth: At Enerpoly, we foster innovation, encourage challenges, and celebrate the unique strengths of each team member.

- Autonomy and impact: Experience the freedom to shape your role and actively contribute to building something groundbreaking from the ground up.

- Transformative journey: Join us on a transformative journey where your contributions matter. Be part of shaping the energy landscape towards a sustainable future.

- Employee benefits: Enjoy a great pension scheme and a focus on well-being. We offer a wellness allowance and a dedicated wellness hour each week (among other things).

- Diversity and inclusivity: Thrive in a diverse team representing nine different nationalities, where every perspective is valued.

Are you our HSE Coordinator? Send in you CV and cover letter, in English, and we will get back to you as soon as we can. If we see a match, we will invite you to a first interview (which will be held in Swedish).

For inquiries, reach out to Liv Utterström, TA Specialist, liv.utterstrom@enerpoly.com.

Can’t wait to hear from you!

Ansök nu

Group HSE Manager till Adapteo

Läs mer Apr 25
Har du tidigare flerårig erfarenhet av HSE-arbete och lockas av möjligheten att vidareutveckla dig i en internationell kontext på ett ledande bolag? Till Adapteo söker vi en engagerad och erfaren Group HSE Manager med främsta uppgift att leda det företagsgemensamma HSE-arbetet.

Adapteo erbjuder en spännande roll och möjlighet att bli del av ett framgångsrikt team och i en snabbväxande organisation, där stora satsningar görs för att vara ledande inom området arbetsmiljö, hälsa och miljö.

Om tjänsten

Som Group HSE Manager blir du övergripande ansvarig för att driva, utveckla, och säkerställa efterlevnad kopplat till ISO 45001 och 14001 inom Adapteo på koncernnivå. Du samarbetar nära din närmaste kollega, som är Group Quality Manager och därför bär motsvarande huvudansvar för ISO 9001 och ledningssystemet.

Rollen har ett strategiskt perspektiv och fokus och är ett stöd till verksamheten samtidigt som funktionen ansvarar för vidareutveckling inom området.  I nära samarbete med operativa medarbetare i linjen i respektive land initierar och leder du implementering, uppföljning och utveckling av processer, rutiner och arbetssätt.

Då rollen är ny finns stor möjlighet och utrymme att sätta din prägel och att vara med i ett tidigt skede vad gäller det företagsgemensamma arbetet inom QHSE.

I rollen ingår: Ansvar för utveckling och implementering av road-map inom HSE på groupnivå.
Utveckla och leda internt koncernövergripande QHSE-nätverk tillsammans med kvalitetsansvarig kollega, sätta agenda för nätverket samt driva utveckling.
Säkerställa koncernövergripande integrerat ledningssystem. Initiera och leda utbildningar inom HSE.
Ansvar för - och utveckling av styrdokument.
Löpande och kontinuerligt utvecklingsarbete samt att aktivt arbeta med omvärldsbevakning och säkerställa att Adapteo är en framstående aktör inom HSE.
Group HSE Manager rapporterar till Chief Sustainability Officer och kan utgå från huvudkontoret i Solna, alternativt Adapteos kontor i Lund eller Helsingfors. I rollen ingår resor, uppskattningsvis minst ett tillfälle per månad.

Är det här du?

För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig med relevant universitets- eller högskoleutbildning, alternativt längre relevant arbetslivserfarenhet. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med HSE-frågor i en certifierad verksamhet där du haft ett strategiskt ansvar för fysisk, psykosocialt och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har erfarenhet att av att initiera och leda förändringsarbete.

Du har troligen din bakgrund inom bygg, installation, industri eller närliggande bransch. Ett stort plus är om du har internationell erfarenhet sedan tidigare. Ett krav är att du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift samt att du har B-körkort.
Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna och söker efter en driven och självständig relationsbyggare som är tydlig och samtidigt lyhörd. Du är nyfiken och drivs av att utveckla och förändra med fokus på struktur samt är en förtroendeingivande ambassadör och kulturbärare inom HSE.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Adapteo med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Senior rekryteringskonsult Carolina Eskengren 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Sustainability Engineer

Läs mer Jan 31
Are you ready to drive sustainability initiatives in a groundbreaking organization at the forefront of energy innovation?

Enerpoly, a pioneer in zinc-ion battery technology, is actively seeking a dedicated Sustainability Engineer to join our team. Headquartered in Stockholm, we are on the verge of establishing the world's first mega-factory for zinc-ion batteries, the Enerpoly Production Innovation Center (EPIC), and we are looking for a dynamic individual to contribute to our sustainability and CSR efforts.

About Enerpoly:

Enerpoly is a leading force in zinc-ion battery technology, committed to driving innovation and sustainability in energy solutions. Our patented zinc and manganese technology is transforming stationary energy storage, providing a safer and more affordable solution. As we embark on the establishment of EPIC, we are poised to set new standards in energy storage technology.

Job Description:

As a Sustainability Engineer at Enerpoly, you will play an important role in advancing our sustainability and ESG initiatives. Reporting to the Head of Sustainability (CSO), you will be responsible for developing and continuously improving Life Cycle Assessment (LCA) models, collecting and analysing data, and performing LCAs across various business areas. Additionally, you will contribute to building our sustainability and CSR framework, offering guidance and suggesting improvements to enhance our impact-related work.

Key Responsibilities:

- Develop and continuously improve LCA models.

- Collect and analyze data for sustainability and ESG reporting.

- Perform LCAs in various business areas to assess environmental impact.

- Contribute to building sustainability and CSR frameworks.

- Guide and suggest improvements for impact-related work.

- Ensure compliance with environmental regulations and sustainability standards.

- Manage sustainability projects from initiation to completion.

- Engage with stakeholders and foster cross-functional collaboration.

Qualifications and Requirements:

- Relevant university degree.

- Proven experience (2 years) in sustainability-related roles.

- Expertise in conducting LCA calculations and working with LCA tools (e.g., GaBi, openLCA, EcoInvent, OneClick LCA, EcoChain, SimaPro, etc.).

- Familiarity with sustainability reporting standards (GRI, CDP, CSRD, ESRS, etc.).

- Strong data analysis and interpretation skills, including proficiency in Excel or other data analysis tools.

- Understanding of environmental regulations and sustainability frameworks.

- Proven ability to manage sustainability projects with strong project management skills.

- Excellent communication skills.

- Structured, data-driven, results-oriented with strong problem-solving skills.

- Genuine passion for sustainability and a commitment to making a positive impact.

Competencies:

- Strategic thinking and ability to align sustainability initiatives with overall business objectives.

- Strong analytical and problem-solving skills for data-driven assessments.

- Proficiency in project management, including planning, execution, resource management, and evaluation.

- Strong organizational skills to ensure projects stay on track and meet objectives.

- Ethical decision-making with a strong ethical compass, considering social, environmental, and economic implications. Uphold integrity and transparency in sustainability practices.

Shape the future with Enerpoly:

At Enerpoly, we are dedicated to fostering a culture of innovation, collaboration, and sustainability. Join us on a transformative journey where you can contribute, learn, and grow as we redefine the landscape of energy storage technology.

Become a Enerpolee!

If you have a genuine passion for sustainability and the expertise to make a positive impact, apply with your CV and cover letter in English. Enerpoly is an equal opportunity employer, actively promoting diversity and inclusion. For inquiries, contact Samer Nameer, Co-founder and CSO, at samer@enerpoly.com.

Once we review your application and sense a good fit, we'll contact you for an interview, providing an opportunity to discuss your vision for advancing sustainability at Enerpoly. We look forward to hearing from you!

Ansök nu

Production Supervisor

Läs mer Jan 26
We develop and manufacture turnkey energy storage solutions, based on lithium-ion battery technology. Our goal is to engineer technology that both stores and optimizes energy as we shift towards more efficient energy usage and renewable energy sources on a global scale. You’ll have the opportunity to work with exceptional engineers, scientists, developers and more to pave the way for the next big leap in the energy industry through our battery energy storage and optimization systems.

Location; Stockholm/Solna

Responsibilities:

- Lead a team of 10-15 operators.

- As electrical safety leader, be responsible for safe work practices in the assembly of energy storage systems.

- KPI reporting, development and presentation.

- Develop team tools and methods together with the team.

-

Drive continuous improvements, including improved work environment and increased operational efficiency.

- Make safety first mindset in production area the top priority.

- Plan the work together with the site manager.

- Report to site manager (production capacity, status of targets, team status).

-

Always physical on site and take responsibility for the team and production areas.

Qualifications and experience:

- Leadership and production experience (minimum 1 year).

- Electricity knowledge and experience of practical electrical work.

- Experience of conducting or participating in risk assessments.

- Have the ability to work independently, take initiatives as well as lead a team.

- Understanding of organizational and team dynamics, customer expectations and satisfaction, supplier relations and performance, leadership, training, interpersonal relationships, improvement systems, and professional ethics.

- English language in conversation and writing is a must.

- Experience as electrical safety leader is a plus.

We offer

- Bonus system

- Maximized wellness contribution

- Five extra flexibility days

- Pension and health insurance

Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations.

At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers.

Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy.

We look forward to receiving your application!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Bustos Konsulttjänster AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Bustos Konsulttjänster AB .

Arbetsledare betong åt kund

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Maj 6
Är du en erfaren arbetsledare inom betong och anläggning som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker!

Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.

Vem är du?  

Vi söker nu dig som har minst fem års erfarenhet av arbetsledning av betongarbeten i anläggningsbranschen åt kund. För att du ska finna dig väl tillrätta i rollen är det grundläggande att du är självgående och snabbt kan sätta dig in i nya projekt. Din karaktär kännetecknas av att du är lösningsorienterad, resultatorienterad, driven, strukturerad och stresstålig. Dessutom arbetar du med ett stort engagemang och klarar mycket väl av att arbeta i grupp såväl som att arbeta på självständigt.

Vi söker dig som:  

Minst har fem års erfarenhet av att leda en produktion som arbetsledare
Minst fem års erfarenhet av betongarbeten
Dina kunskaper inom företagets regelverk AMA är goda. 
Du kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga att vara tydlig.  
Körkort B är ett krav 
Har betong klass 1 och 2
Övrigt är det även meriterande om du har:  

Erfarenhet som handläggande BAS-P eller BAS-U och/eller god vana med BIM-modell-hantering. 
Erfarenhet av program som exempel Auto CAD civil 3D eller Novapoint 
Du har god kunskap om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA systemet.  
Anställningsform:  

Projektanställning 

Tillsvidareanställning 

Start:

Omgående

Vi erbjuder dig:

En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser. 

 

Ansökan?  
Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-06-03. Ansökan kan också skickas till? paola@bustoskonsult.se

Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

Ansök nu

Arbetsledare betong åt kund

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Apr 23
Är du en erfaren arbetsledare inom betong och anläggning som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker!

Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.

Vem är du?  

Vi söker nu dig som har minst fem års erfarenhet av arbetsledning i anläggningsbranschen år kund. För att du ska finna dig väl tillrätta i rollen är det grundläggande att du är självgående och snabbt kan sätta dig in i nya projekt. Din karaktär kännetecknas av att du är lösningsorienterad, resultatorienterad, driven, strukturerad och stresstålig. Dessutom arbetar du med ett stort engagemang och klarar mycket väl av att arbeta i grupp såväl som att arbeta på självständigt.

Vi söker dig som:  

Minst har fem års erfarenhet av att leda en produktion som arbetsledare
Erfarenhet inom mark, anläggning och betong är ett krav. 
Dina kunskaper inom företagets regelverk AMA är goda. 
Du kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga att vara tydlig.  
Körkort B är ett krav 
Har betong klass 1
Övrigt är det även meriterande om du har:  

Erfarenhet som handläggande BAS-P eller BAS-U och/eller god vana med BIM-modell-hantering. 
Erfarenhet av program som exempel Auto CAD civil 3D eller Novapoint 
Du har god kunskap om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA systemet.  
Anställningsform:  

Projektanställning 

Tillsvidareanställning 

Start:

Omgående eller enligt överenskommelse

Vi erbjuder dig:

En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser. 

 

Ansökan?  
Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-22. Ansökan kan också skickas till? paola@bustoskonsult.se

Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

Ansök nu

Blockchef betong och tunnel åt kund

Platschef, anläggning
Läs mer Apr 23
Är du en erfaren blockchef inom betong och tunnel som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker!

Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.

Vem är du?
Bustos Konsulttjänster AB söker just nu en blockchef inom tunnel och betong på  kunds  räkning. För att trivas i rollen behöver du ha en minst 3 års erfarenhet av att arbeta med projekt inom betong och tunnelprojekt där du har haft befattningen som blockchef. Du kommer att bära ansvaret för den dagliga planeringen, produktionen, ekonomiska uppföljningen, samt kund- och medarbetarkontakter. Detta innebär att du har stor påverkan på hur du driver ditt projekt och därför är det fundamentalt att du är väldigt ansvarig. Du förväntas ha ett professionellt och trevligt bemötande gentemot andra. Din karaktär kännetecknas av att du har mycket goda egenskaper inom ledarskap där du engagerar och uppmuntrar andra i arbetet. Du arbetar även systematiskt, samtidigt som du är flexibel i ditt arbetssätt och kan anpassa dig till förändringar i arbetet när sådana situationer uppstår.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:  

Produktionsansvar, dvs att planera, leda, fördela och följa upp arbetet 
Planering, genomförande, riskhantering, tid- och resursplanering på byggarbetsplatsen 
Upprätta och följa upp överenskomna produktionstidplaner i samarbete med Arbetschef/Projektchef 
Ansvar för kvalitet och arbetsmiljö 
Coacha, motivera och inspirera produktionsteamet som består av Arbetsledare, Yrkesarbetare och Entreprenadingenjörer 
Deltagande på byggmöten i rådslag med Projektchef 
Ansvar för att arbetet bedrivs i linje med gällande lagar, förordningar, avtal och föreskrifter. 
Kontinuerlig kontroll av kostnader, budgetansvar, prognosarbete 
Vi söker dig som:  

Besitter minst tre års dokumenterad erfarenhet som blockchef/platschef inom berg, tunnel, bergförstärkning, ovanjordssprängning ?eller liknande
Har goda kunskaper om bygg- mark och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB04, ABT, ABK, AMA systemet. 
Har kunskap, lärdom och förståelse för prognosarbete och entreprenadjuridik? 
Kommunicerar väl på svenska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig. 
Körkort B är ett   krav
Dessutom är det meriterande om du:

Tidigare har jobbat mot statlig/offentlig förvaltare såsom Trafikverket 
Har tidigare erfarenheter av att jobba som konsult  
 

Anställningsform:  

Projektanställning 

Tillsvidareanställning 

Underkonsult 

Start:  

Omgående eller enligt överenskommelse

Vi erbjuder dig:  

En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser. 

 

Ansökan?  
Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-22. Ansökan kan också skickas till? paola@bustoskonsult.se

Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

Ansök nu

Erfaren Platschef bygg åt kund

Platschef, bygg
Läs mer Apr 23
Är du en erfaren platschef inom bygg som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker!

Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.

Bustos Konsulttjänster AB söker en erfaren platschef inom bygg åt kund!

Vem är du?
För att trivas i rollen som platschef behöver du ha en flerårig erfarenhet av att arbeta med projekt inom bygg där du har haft befattningen som platschef. Du som platschef kommer att bära ansvaret för den dagliga planeringen, produktionen, ekonomiska uppföljningen, samt kund- och medarbetarkontakter. Detta innebär att du har stor påverkan på hur du driver ditt projekt och därför är det fundamentalt att du är väldigt ansvarig och vågar fatta beslut under utförandet av projektet. Du förväntas ha ett professionellt och trevligt bemötande gentemot andra. Din karaktär kännetecknas av att du har mycket goda egenskaper inom ledarskap där du engagerar och uppmuntrar andra i arbetet. Du arbetar även systematiskt, samtidigt som du är flexibel i ditt arbetssätt och kan anpassa dig till förändringar i arbetet när sådana situationer uppstår.

Arbetsuppgifterna innefattar:  

Produktionsansvar, dvs att planera, leda, fördela och följa upp arbetet 
Planering, genomförande, riskhantering, tid- och resursplanering på byggarbetsplatsen 
Upprätta och följa upp överenskomna produktionstidplaner i samarbete med Arbetschef/Projektchef 
Ansvar för kvalitet och arbetsmiljö 
Coacha, motivera och inspirera produktionsteamet som består av Arbetsledare, Yrkesarbetare och Entreprenadingenjörer 
Deltagande på byggmöten i rådslag med Projektchef 
Ansvar för att arbetet bedrivs i linje med gällande lagar, förordningar, avtal och föreskrifter. 
Kontinuerlig kontroll av kostnader, budgetansvar, prognosarbete 
 
Vi söker dig som:  

Bas U
Är en tydlig kommunikatör som vågar fatta beslut och som kan leda samt arbeta i team
Har jobbat med delad entreprenad
Byggt kontor
Kan göra tidplaner
God administratör (byggmöte, protokoll, fakturor, reglering etc..)
Förstå och följa avtal och handlingar
Har viss erfarenhet av kalkyl, veta ungefär vad saker kostar samt kunna nyckeltal i huvudet
Van vid ekonomisk reglering/prognoser.
Noggrann men samtidigt kunna sålla och prioritera i arbetet  
Kunna följa den ”röda tråden” i arbetet
Besitter minst tre till fem års dokumenterad erfarenhet från liknande tjänst.? 
Har goda kunskaper om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB04, ABT, ABK, AMA systemet. 
Har förståelse för prognosarbete och entreprenadjuridik? 
Kommunicerar väl på svenska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig. 
Körkort B är ett   krav
Dessutom är det meriterande om du:

 Har förgående erfarenheter av att jobba som konsult  
 

Anställningsform:  

Projektanställning 

Tillsvidareanställning 

Underkonsult 

Vi erbjuder dig:  

En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser. 

Start:

Augusti och för rätt person kan start bli tidigare

Ansökan?  
Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-22. Ansökan kan också skickas till? paola@bustoskonsult.se

Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

Ansök nu

Erfaren Arbetsledare betong åt kund

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Apr 12
Är du en erfaren arbetsledare inom betong och anläggning som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker!

Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg och projektledning. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.

Vem är du?  

Vi söker nu dig som har minst fem års erfarenhet av arbetsledning i anläggningsbranschen år kund. För att du ska finna dig väl tillrätta i rollen är det grundläggande att du är självgående och snabbt kan sätta dig in i nya projekt. Din karaktär kännetecknas av att du är lösningsorienterad, resultatorienterad, driven, strukturerad och stresstålig. Dessutom arbetar du med ett stort engagemang och klarar mycket väl av att arbeta i grupp såväl som att arbeta på självständigt.

Vi söker dig som:  

Minst har fem års erfarenhet av att leda en produktion som arbetsledare
Minst fem års erfarenhet av armering
Erfarenhet inom mark, anläggning och betong är ett krav. 
Dina kunskaper inom företagets regelverk AMA är goda. 
Du kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga att vara tydlig.  
Körkort B är ett krav 
Har betong klass 1 
Övrigt är det även meriterande om du har:  

Erfarenhet som handläggande BAS-P eller BAS-U och/eller god vana med BIM-modell-hantering. 
Erfarenhet av program som exempel Auto CAD civil 3D eller Novapoint 
Du har god kunskap om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA systemet.  
Anställningsform:  

Projektanställning 

Tillsvidareanställning 

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer anställas av Bustos Konsulttjänster AB men kommer vara ute på uppdrag hos Kund.

Start:

Omgående

Vi erbjuder dig:

En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser. 

 

Ansökan?  
Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Ansökan kan också skickas till? paola@bustoskonsult.se

Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

Ansök nu

Arbetsledare/bitr. platschef åt kund

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Apr 26
Är du en erfaren arbetsledare/bitr. platschef inom mark och VA som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker!

Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg och projektledning. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.

Vem är du?  

Vi söker nu, på kunds räkning, dig som har minst fem års erfarenhet av arbetsledning inom mark-, VA- och anläggningsbranschen, som kommer ha rollen som arbetsledare/bitr. platschef. För att du ska finna dig väl tillrätta i är det grundläggande att du är självgående och snabbt kan sätta dig in i nya projekt. Din karaktär kännetecknas av att du är lösningsorienterad, resultatorienterad, driven, strukturerad och stresstålig. Dessutom arbetar du med ett stort engagemang, bidrar till optimeringen av framdrift och har en stark förmåga att styra enheter. Du trivs i att arbeta i grupp såväl som att arbeta självständigt. Du är noggrann i ditt arbete, upprättar tidsplaner, gör arbetsberedningar och egenkontroller.

Vi söker dig som:  

Minst har fem års erfarenhet av att leda en produktion som arbetsledare med erfarenhet inom mark, anläggning och VA 
Dina kunskaper inom företagets regelverk AMA/MER är goda. 
Du kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga att vara tydlig.  
Körkort B är ett krav 
Övrigt är det även meriterande om du har:  

Erfarenhet som handläggande BAS-P eller BAS-U och/eller god vana med BIM-modell-hantering. 
Arbetat i en byggnation/tillbyggnation av reningsverk
Du har god kunskap om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA systemet. 
 

Anställningsform:  

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Underkonsult

Vi erbjuder dig:

En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser. 

 

Ansökan?  
Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Ansökan kan också skickas till? paola@bustoskonsult.se

Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

Ansök nu