Stockholm: Senior Redovisningsekonom till deltidsuppdrag på innovativt bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Redovisningsekonom till deltidsuppdrag på innovativt bolag i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-28 // Varaktighet: Deltid

Är du erfaren inom redovisning och bekant med Business Central? Vill du bli en del av ett innovativt startup-bolag? Då kan det vara dig vi söker! Vi på Vindex är just nu på jakt efter en Senior Redovisningsekonom till ett deltidsuppdrag hos vår kund. Uppdraget omfattar 25-50% och pågår i minst fyra månader. I rollen hanterar du löpande redovisning och lagerredovisning, samtidigt som du är involverad i förbättringsprocesser.
Placering: Centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löpande redovisning
Lagerredovisning
Effektivisera och utveckla processer och rutiner inom redovisning

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har gedigen arbetslivserfarenhet inom redovisning. Du har ett genuint systemintresse och gärna erfarenhet av att arbeta i Business Central sedan tidigare. Har du dessutom arbetat i en startup-miljö tidigare är det ett starkt plus! Utöver det kommunicerar du tydligt och effektivt på såväl svenska som engelska, i tal och skrift.
Som person trivs du i en ansvarstagande roll där du erbjuds stora möjligheter att påverka och förbättra redovisningsprocesser. Du är öppen, flexibel och idérik. Dessutom har du en förmåga att snabbt sätta dig in i och skapa en förståelse för nya situationer.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer CLRE2530. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Christoffer Löfgren (christoffer.lofgren@vindex.se, 073-852 36 36) vid fler frågor kring rollen.
Om Vindex
Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom.

Junior redovisningsekonom till spännande bolag i centrala Stockholm

Läs mer Apr 18
ArbetsbeskrivningRollen som Accountant/junior redovisningsekonom är en spännande möjlighet för någon som vill vara en del av ett framgångsrikt företag inom IT-finans med stark tillväxt.Rollen är både mångsidig och utmanande, och du kommer ha möjlighet att växa och utvecklas i takt med företagets framsteg.
Arbetsuppgifterna inkluderar hantering av balansavstämningar, periodiseringar, bonusberäkningar, semesterlöneskulder, leverantörsreskontra och kundreskontra. Du kommer också vara behjälplig med bokslut och kommer att arbeta med grundläggande redovisningsuppgifter. Rollen innefattar också att hantera förvärv som bolaget genomför och att vara involverad i lönehanteringen för både svenska och utländska anställda.Detta är ett konsultuppdrag med god chans till överrekrytering efter 3 månader.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker antingen en junior kandidat som är redo att lära sig och växa i rollen eller en senior kandidat som redan har erfarenhet och förstår bredden av redovisningsarbetet. Det är viktigt att du är prestigelös, har sunt förnuft och kan hantera monotona perioder såväl som högt tempo vid bokslut.
Företaget erbjuder flexibla arbetstider, möjlighet till hemarbete och en miljö som främjar frihet under ansvar. Du kommer att arbeta med system som Visma-Net och Visma-lön, och goda kunskaper i Excel är också meriterande. Engelska är viktigt, både i skrift och tal, då kommunikationen kan vara på engelska även på kontoret.
Om du är redo för en utmanande och utvecklande roll inom redovisning, där du kan vara en del av ett företag som strävar efter tillväxt och innovation, så kan rollen som Junior redovisningsekonom hos vår kund vara din nästa karriärmöjlighet.
Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jeanette Olsen, jeanette.olsen@amendo.se.Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!#LI-JO1
#BOFF

Ansök nu

Tax Manager

Läs mer Apr 15
At Epidemic Sound, we make soundtracking content simple and inspiring with unlimited access to music and sound effects. Headquartered in Stockholm, with offices all over the world, we are a force of over 500 on a mission to soundtrack the world. Our innovative licensing model paves the way for creators - from YouTubers to small businesses to the world’s most recognizable brands such as Netflix, Redbull and BBC - to use sound to enhance their content while simultaneously supporting artists both financially and creatively. Epidemic Sound music is heard 2 billion times a day on YouTube alone and is recognized as one of Europe’s fastest-growing companies by the Financial Times. Epidemic Sound is backed by EQT, Blackstone, Creandum, Atwater Capital to name a few.
We are now looking for a Tax Manager
You will have a key role in developing the Tax function and the opportunity to work within the full spectrum of Tax on both an operational level as well as strategic. You will report to the Director of Treasury, Tax, Corporate Finance & Procurement. This is a full-time position based in Stockholm
Key responsibilities include but are not limited to:
Responsible for the overall Tax strategy for the Group, including policy framework, implementation of processes and internal controls and reporting thereof
Responsible for the Group’s Tax compliance for direct and indirect tax, in applicable jurisdictions
Evaluate and develop tax strategies to optimize effective tax rates while ensuring full compliance
Manage the Group’s tax rulings including WHT and TP
Research tax issues related to acquisitions, restructuring and tax audits
Keeping up to date with Tax Law developments and changes in countries where Epidemic Sound conducting its business, ensuring Tax items are covered in our growth journey
Coordinate tax reporting and filings with external tax advisors and/or the Accounting department
Manage Tax Audits globally in close corporation with local accounting firms and finance teams
Support different stakeholders in the organization in regards to Tax related items

To be successful in this role, we believe you have/are:
+5 years of experience working within a Tax function from a Corporate and/or Consulting firm or similar.
Bachelor/Master's degree, preferably in Tax or Law
Solid knowledge of Direct and Indirect Tax such as, corporate income tax, VAT, Sales Tax, TP & WHT
Experience from a multinational tax perspective
Background in Global Online Sales Business is considered a plus
Fluent in written and spoken English
Taking ownership and accountability and lead complex projects with several stakeholders with proven results

We believe you are passionate about Tax. You believe in open and honest communication and enjoy working in a dynamic, fast-paced, and innovative environment. You're highly self-motivated, have a stellar work ethic and are not afraid to dig in when needed and always aim towards bringing positive energy and drive to the team.
Application
Do you want to be responsible for the overall Tax strategy for the Group and be a part of a fantastic team? Please apply by clicking the link below.
We believe that bringing people together from different backgrounds, experiences and perspectives makes for a healthy workplace, a more successful business and a better world. We value diversity and encourage everyone to come and soundtrack the world with us.

Ansök nu

Driven Redovisningsekonom sökes

Läs mer Apr 12
Till vår kund, en ledande aktör inom Bygghandeln söker vi efter en engagerad och drivenperson som är duktig på löpande redovisning och vill vara en del av att säkerställa en effektiv och välfungerande redovisning för vår kund.
Om kundenVår kund är en framstående organisation inom Bygghandeln som är dedikerad till att leverera högkvalitativa produkter och tjänster till sina kunder. Bolaget strävar efter att skapa en positiv och dynamisk arbetsmiljö där medarbetarna kan växa och trivas. Som en del av ekonomiteamet kommer du att spela en central roll i att stödja bolagets fortsatta framgång och arbeta tillsammans med passionerade och engagerade kollegor.
Arbetsbeskrivning
Löpande redovisning (K2 / K3), avstämningar och periodiseringar
Moms och skatter
Vara delaktig i diverse olikaprojekt

Kompetenskrav & erfarenhetDu har en utbildning som gymnasieekonomeller eftergymnasial utbildning inom ekonomi och relevant erfarenhet från redovisning. Troligtvis arbetar du idag som redovisningskonsult eller redovisningsekonom. Du är duktig på löpande redovisning och är delaktig i bokslut, du behöver inte vara självgående i årsbokslut och deklarationer.
Du är en relationsbyggare som är duktig på att kommunicera. Du har förmågan att arbeta i team såväl som självständigt där du tar ansvar för att uppnå uppsatta mål och hålla deadlines. Du är strukturerad och noggrann samt ser möjligheter där andra kanske ser problem.
Längd på uppdragVi söker efter dig som är tillgänglig inom kort och passar in på beskrivningen ovan.Uppdraget påbörjas om ett konsultuppdrag men kommer inom kort att övergå till en fast anställning direkt hos bolaget. Vi ser gärna att du som är intresserad och ansöker är tillgänglig inom en månad.
Ansökan & KontaktDå uppdraget är tilltänkt att påbörjas inom kort,ser vi gärna att du ansöker per omgående. Har du frågor om tjänsten, vv kontakta Rekryteringskonsult Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se alt 070-752 48 16.

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Junior redovisningsekonom - sökes till Iver

Läs mer Apr 10
Vi söker efter en junior redovisningsekonom som vill utvecklas tillsammans med oss på Iver. Är du vår nya kollega?
Din roll som redovisningsekonom?
Som redovisningsekonom blir du en del av vårt team Accounting Control på Iver. Vi är ett litet sammansvetsat team som arbetar tillsammans och vi är måna om att hjälpa och stötta varandra. Vi alla brinner för redovisning och att vi tillsammans driver våra processer framåt för att bli mer effektiva.
I rollen kommer du att få möjlighet att arbeta brett inom redovisningsområdet och vi ser inget hinder att du är tidigt i din karriär, utan värdesätter att du brinner för och vill jobba med redovisning samt vill växa i din roll tillsammans med oss.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera inkommande leverantörsfakturor
Hantera påminnelsefakturor
Utföra betalningar
Återrapportera betalningar på banken och avstämningar med banken
Hantera inkommande mail till finance
Periodiseringar
Månadsbokslut mm

Framförallt kommer du få ansvar för områdena leverantörsreskontra samt avstämning av bank.
Vad erbjuder vi dig på Iver?
Iver - Where business meets technology! Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder – här i Norden och internationellt – ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Vem söker vi?
Vi söker dig som brinner för och vill arbeta inom redovisning! För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort intresse avredovisning och är redo att växa tillsammans med oss. Vi värdesätter din förmåga och vilja att utvecklas inom redovisningsområdet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, för att lyckas i rollen hos oss på Iver är du lyhörd, noggrann och ansvarstagande i ditt arbete. Du uppskattar en god struktur i arbetet och kommer gärna med initiativ. Vi tror att du trivs med att jobba tillsammans med ditt team så väl som självständigt och som person är du positiv och lösningsorienterad. Du är nyfiken och mån om att utveckla såväl dig själv som teamet du tillhör och du trivs i en föränderlig och flexibel miljö. Vi söker därför nu dig som motiveras av tillväxt, ständig förändring och nya utmaningar!
Kvalifikationer för tjänsten:
Examen inom ekonomi med inriktning på redovisning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Goda kunskaper i Excel som arbetsverktyg.
Obehindrad kommunikation i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Placeringsort:
Tjänsten utgår från vårt kontor i Solna, Stockholm.
Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-04-30.
Du är välkommen att kontakta Emma Tibblin (emma.tibblin@iver.se) eller Andreas Nilsson (Andreas.Nilsson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten.
Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Iver!

Ansök nu

Interim redovisningsekonom till entreprenöriellt och varierat företag

Läs mer Apr 10
Vill du arbeta på en rolig och varierad arbetsplats tillsammans med drivna entreprenörer? Då är detta uppdraget för dig!
Var? Örsundsbro / Centrala StockholmNär? Start så snart som möjligtAnställningsform?Konsultuppdrag via Delta Consulting
Om vår kund
Vår kund är ett av Sveriges största ekologiska lantbruk. Här välkomnas du till en varierad verksamhet med allt från bondgård till butik och hotell. Hos vår kund arbetar du i en entreprenöriell miljö där det alltid finns många spännande projekt på gång. Du tillhör samtidigt ett mindre och väldigt familjärt team där samarbete värderas högt.
Vår kund har kontor i centrala Stockholm samt i närheten av Örsundsbro. Här erbjuds du möjligheten att arbeta från båda kontoren, men kunden ser gärna att du har möjlighet att arbeta från kontoret i Örsundsbro någon dag i veckan.
Kunden söker någon för ett uppdrag på inledningsvis 6 månader.

De erbjuder dig
Här erbjuds du som gillar att arbeta med ax till limpa, samt uppskattar att fördjupa dig i siffror och arbeta utredande, en passande möjlighet. Du uppmuntras även att ta egna initiativ för att förbättra arbetet och kommer att stora möjligheter attstyra ditt eget arbete. Du får såklart ocksåarbeta med trevliga kollegor som precis som du vill utvecklas och samtidigt ha kul på vägen.

Om Rollen:
Här finns mycket att hugga tag i och utvecklas inom. Kunden erbjuder en blandad roll med arbetsuppgifter som sträcker sig från ax till limpa. Inledningsvis kommer rollen innebära mycket utredningsarbete, så att du drivs av sådant är ett stort plus. Du kommer tillsammans med teamet se över de behov som finns och uppmuntras att ta egna initiativ och beslut för att
Arbetsuppgifter:
Löpande bokföring
Balansrapport
Bokslutsarbete
Med mera...


Vem är du?
Vi söker dig som självständigt har arbetat med ax till limpa och känner dig bekväm i såväl den löpande redovisningen samt bokslutsarbetet. Du vågar ta egna initiativ och komma med idéer där du ser att något kan förbättras, och arbetar bra såväl tillsammans med dina kollegor som självständigt. Att leta diffar och utreda eventuella oklarheter är något du tycker är roligt och du har en positiv och prestigelös inställning.Du tycker ävenom att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete.
Kunden arbetar i Fortnox, så har du erfarenhet av detta är det ett stort plus.
Krav:
Erfarenhet av att arbeta med enskilda firmor
Självständig i ax till limpa
Nyfiken
Initiativtagande
Serviceminded
Ansvarstagande

Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Klara Hägg på klara@deltaconsulting.se eller 072-221 94 19.Välkommen med din ansökan!
Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Vindex AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Vindex AB .

Excelstark Bolagsekonom till spännande bolag!

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 24
Har du goda kunskaper i Excel och vill arbeta som Bolagsekonom? Då kan det vara dig vi söker! I rollen som Bolagsekonom kommer du att anta en analytisk roll där du analyserar större datamängder samt arbetar löpande med månads- och årsbokslut. Vindex sköter rekryteringsprocessen i sin helhet, medan anställning erbjuds direkt hos kund.
Placering: Centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Månads-och årsbokslut
Upprättande av årsredovisning
Skattedeklarationer
Hantering av större datamängder
Analysarbete

Kvalifikationer och personliga egenskaper
För den här rollen söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har flera års arbetslivserfarenhet från redovisning och är självgående i upprättande av bokslut och årsredovisning enligt K3- regelverket. För att lyckas i den här rollen tror vi även att du har goda kunskaper i Excel.
Som person är du trygg i din kompetens och självgående i ditt arbete. Du är stark analytiskt med förmågan att identifiera detaljer. Till sist tror vi även att du är driven och har en positiv inställning!
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer CLRA2585. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Christoffer Löfgren (christoffer.lofgren@vindex.se , 073-852 36 36) vid fler funderingar kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som ekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Ansök nu

Inköpscontroller till JURA

Controller
Läs mer Apr 24
Är du vass på planering och tidigare arbetat med strategiska inköp? Ta då chansen att söka rollen som Inköpscontroller till vår kund JURA! Du kommer att anta en spännande roll med fokus på planering och ansvara för artikelflödet.
I den här rekrytering samarbetar JURA med Vindex och alla frågor angående rollen besvaras av Vindex.
Placering: Hammarby Sjöstad
Om JURA Sweden
JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang. Varumärkets helautomatiska kaffemaskiner utmärker sig genom ultimat kaffekvalitet, utmärkt design och enklast möjliga handhavande. JURA Sweden AB är ett dotterbolag till det schweiziska moderbolaget JURA Elektroapparate AG och är ansvarigt för all distribution, försäljning och service i Sverige och Norge. Företaget präglas av en tydligt formulerad strategi, stolthet och ett fokuserat engagemang hos sina anställda där alla bidrar aktivt till ett positivt resultat. För mer information, besök jura.com
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Budget och flödesplanering
Ansvarig för artikelflödet
Controlling - upphämtning av sifferflöde och sammanställning av rapporter
Order- och fakturaansvarig för (vissa eller utvalda) nyckelkunder
Kontaktperson vid order- och ekonomifrågor
Administrativa arbetsuppgifter rörande artiklar och kundregister

Kvalifikationer och personliga egenskaper
För den här rollen söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, gärna med marknadsinriktning. För att lyckas i rollen har du även minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter, där du haft en nyckelroll i bolagets planering och strategiska inköp. Dessutom har du mycket goda kunskaper i Excel och har du erfarenhet av Power BI eller Microsoft Dynamics Navision är det meriterande. Vidare kommunicerar du tydligt på svenska och engelska, i både tal och skrift.
Vi söker dig som är målinriktad med fokus på resultat. Du är även kommunikativ och värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. För att trivas i den här rollen behöver du dessutom ha ett genuint intresse för siffror och drivs av ett analytiskt arbete.
Sök rollen idag!
Rekryteringen sker i samarbete med Vindex. Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer RWIC2561. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Richard Widén (richard.widen@vindex.se, 070- 208 25 17) vid fler funderingar kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som controller? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Ansök nu

Junior Redovisningsekonom 

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 24
?Vill du fortsätta utvecklas inom redovisning? Vi är just nu på jakt efter en junior Redovisningsekonom till vår kund. I rollen kommer du arbeta med löpande redovisning och förberedelser inför månadsbokslut. Vindex sköter rekryteringsprocessen i sin helhet, medan anställning erbjuds direkt hos vår kund.
Placering: Centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löpande redovisning
Kund- och leverantörsreskontra
Momsredovisning
Avstämningar
Delaktig i månadsbokslut

Kvalifikationer och personliga egenskaper
För den här rollen söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och tidigare arbetslivserfarenhet från redovisning. Du har tidigare arbetat i ett eller flera affärssystem och har du dessutom arbetat i Visma är det meriterande.
Som person söker vi dig som är ansvarstagande och drivs av att arbeta mot deadlines. Du har en prestigelös inställning och ställer upp där du behövs i företaget. Slutligen tror vi också att du är noggrann i ditt arbete!
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Skicka ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer EARE2584. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Elisabeth Andolf Haglund (elisabeth.andolf@vindex.se, 070-759 56 26) vid fler frågor kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vindex tillsätter controllers i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Ansök nu

Ekonomiassistent inom kundreskontra på deltid 

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 22
Vi på Vindex söker just nu en erfaren Ekonomiassistent inom kundreskontra på deltid till vår kund. Omfattningen kommer vara ungefär 50-60%, vilket fördelas ut på några timmar per dag. Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår i ungefär 16 månader.
Placering: Söderort - krav att sitta på kontoret
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för kundreskontra
Boka inbetalningar
Påminnelsehantering och inkasso
Avstämningar
Kontakt med kunder och säljare

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet som Ekonomiassistent inom kundreskontran. Vi tror också att du kommunicerar väl på svenska och engelska, i tal och skrift.
Som person är du utåtriktad och serviceminded. I den här rollen är det även viktigt att du är proaktiv och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. Till sist tror vi att du trivs i en roll med breda kontaktytor!
Sök rollen idag!
Kan det vara dig vi söker? Skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange referensnummer KJEKASS2583. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Karl Josefsson (karl.josefsson@vindex.se, 073-510 09 70 ) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som Ekonomiassistent? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb

Ansök nu

Ekonomiassistent inom kundreskontra till interimsuppdrag 

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 18
Vi på Vindex är just nu på jakt efter en Ekonomiassistent till vår kund. Uppdraget är ett interimsuppdrag på ungefär sex månader, med start omgående. I rollen kommer du att främst arbeta med kundreskontra i ett transaktionsintensivt bolag.
Placering: Norrort
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Boka in- och utbetalningar på banken
Påminnelsehantering
Bokföra kundfakturor
Följa upp fakturering

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har tidigare arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter och gärna erfarenhet från att hantera stora flöden i reskontran.
Som person söker vi dig som är ansvarstagande och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. Vi tror att du har lätt för att samarbeta med dina kollegor men har samtidigt inga problem med att arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter!
Sök rollen idag!
Kan det vara dig vi söker? Skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange referensnummer FÅEKASS2581.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som ekonomiassistent? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb

Ansök nu

Senior Ekonomiassistent inom Leverantörsreskontran

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 17
Har du en bred bakgrund inom leverantörsreskontran och tidigare arbetat i ett stort bolag? Då kan det vara dig vi söker! Vi på Vindex söker just nu en Ekonomiassistent för ett interimsuppdrag till vår kund. Uppdraget startar så snart som möjligt och förväntas pågå i ungefär sex månader.
Placering: Söderort
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantering av leverantörsreskontran
Bankbetalningar och bankavstämningar
Kontoavstämningar
Kontakt med leverantörer

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. För att lyckas i den här rollen behöver du ha flera års arbetslivserfarenhet från leverantörsreskontran och i ett stort bolag. Eftersom bolaget är verksamt internationellt kommunicerar du flytande på svenska och engelska, i tal och skrift.
Som person tror vi att du är trygg i din kompetens och självgående i hela flödet som rör leverantörsreskontran. Du är även noggrann och van att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Slutligen tror vi att du har en positiv och flexibel inställning!
Sök rollen idag!
Kan det vara dig vi söker? Skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange referensnummer FÅEKASS2580. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Fanny Åberg (fanny.aberg@vindex.se, 070-770 58 68) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som ekonomiassistent? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb

Ansök nu