Stockholm: Verksjurist (vikariat)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksjurist (vikariat) i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2018-03-19 // Varaktighet: Heltid

Låter det spännande att vara en del av Sveriges enda expertmyndighet för rättspsykiatri, rättsmedicin, rättsgenetik och rättskemi?
Rättsmedicinalverket (RMV) är en viktig aktör i rättskedjan och bidrar till ett rättssäkert samhälle. Vi finns på flera platser i landet och har cirka 500 kunniga och engagerade medarbetare, vars opartiska bedömningar på vetenskaplig grund hjälper rättsväsendet med undersökningar och bedömningar.

Hos oss får du möjlighet att arbeta i en professionell miljö med hög kvalitet och möjligheter att utvecklas. Vi tycker att det är viktigt med balans mellan arbete och privatliv och våra förmåner omfattar bland annat friskvård, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.


På RMV:s huvudkontor finns i dag en myndighetsövergripande rättsenhet som består av tio medarbetare. Enheten har det övergripande ansvaret för bl.a. rättsliga frågor, arkiv- och registratur samt krishantering.

Ditt uppdrag
Som verksjurist kommer du att arbeta både självständigt och i nära samarbete med chefsjuristen. Du kommer att stödja myndighetens ledning och avdelningar med framför allt juridisk rådgivning, rättsutredningar, föredragningar inför beslut, handläggning av remisser och utbildningsverksamhet.

Det juridiska arbetet omfattar frågor om offentlighet- och sekretess, förvaltningsrätt och särskilda regleringar avseende rättspsykiatri, rättsmedicin, rättskemi och rättsgenetik. Frågor om upphandling, avtal och arbetsrätt förekommer också.

Eftersom RMV:s avdelningar är geografiskt spridda över landet är arbetet förenat med vissa resor

Kvalifikationer


• juristexamen
• erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete, gärna från statlig verksamhet

Meriterande


• notarietjänstgöring, företrädesvis från förvaltningsrätt
• erfarenhet av arbete med hälso- och sjukvårdsjuridik, särskilt tvångsvårdslagstiftning

Dina erfarenheter och egenskaper
Du har god initiativ- och samarbetsförmåga, gott omdöme, god analytisk förmåga och integritet samt är självständig och noggrann. Du har även mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du lyhörd och har förmåga att arbeta målinriktat ur ett verksamhetsperspektiv.

Anställningen
Anställningen är en tidsbegränsad anställning, föräldravikariat, på heltid perioden 1 maj – 31 december 2018. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter
För mer information är du välkommen att kontakta chefsjuristen Anton Svensson, tfn 010-483 49 58. Fackliga företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson, tfn 010-483 41 27, för ST/OFR Seva Budak, tfn 010-483 41 27 och för Seko Christer Johansson, tfn 010-483 46 00.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan och CV märkt med dnr X18-90670 senast den 9 april. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.


Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Övrigt
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Verksjurist

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Verksjurist.

Jurister inriktning styrning till Rättsavdelningen, Stockholm

Läs mer Apr 3
Arbetsuppgifter
Hos oss får du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor arbeta med stimulerande och omväxlande uppgifter inom många spännande verksamhetsområden. Du kommer huvudsakligen att arbeta med styrdokument utifrån rättsavdelningens ansvar för Polismyndighetens författningssamling, arbetsordning och övriga nationella styrdokument.
Arbetet innebär att utveckla styrdokumentsarbetet i myndigheten, lämna råd och stöd till de som är ansvariga för att ta fram föreskrifter och andra styrdokument och i vissa fall bistå med att skriva styrdokument. I arbetet ingår samverkan med andra avdelningar inom Polismyndigheten och i viss mån med andra myndigheter.
Till arbetsuppgifterna hör också att stödja myndighetens rättschef i granskningen av att de beslut som rikspolischefen fattar är författningsenliga och inte strider mot myndighetens styrdokument. Att granska att beslut som andra chefer i nationella strategiska ledningsgruppen fattar är författningsenliga kan också ingå i arbetsuppgifterna.
Du kan även komma att göra rättsutredningar, ta fram underlag för besvarande av remisser, delta i projekt och arbetsgrupper och besvara allmänna frågor som hör till sektionens ansvarsområde. Vidare kan du komma att hantera vissa frågor inom bland annat allmän förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt dataskydd.
Polismyndigheten erbjuder möjlighet till distansarbete, erbjuder friskvårdsbidrag och tillhandahåller gym i egna lokaler. Vi sitter i lokaler centralt på Kungsholmen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som vill vara med och bidra och som har:
Jurist kandidatexamen eller juristexamen.
Minst fem års erfarenhet av självständigt juridiskt arbete i närtid från domstol, Regeringskansliet eller annan myndighet alternativt liknande erfarenhet som bedöms som relevant för tjänsten.
En mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du:
Har aktuell erfarenhet av arbete med föreskrifter eller andra styrdokument.
Har erfarenhet av verksamhetsutveckling.

Som jurist vid Polismyndigheten är det viktigt att du kan växla mellan olika arbetsuppgifter och är prestigelös och lösningsinriktad. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har en mycket god analytisk förmåga och att du är noggrann och strukturerad. Du behöver också kunna anpassa dig efter rådande omständigheter och ha ett intresse för verksamhetsutveckling. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du behöver ha förmåga att lyfta blicken och se ditt arbete i en större helhet.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Ansökan
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
I meddelandefältet kopierar du även över följande frågor och svarar kort på dem:
Har du jurist kandidatexamen eller juristexamen?
Har du minst fem års erfarenhet av självständigt juridiskt arbete i närtid från domstol, Regeringskansliet eller annan myndighet? Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.
Har du svenskt medborgarskap?
Har du aktuell erfarenhet av arbete med föreskrifter eller andra styrdokument? Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.
Har du erfarenhet av verksamhetsutveckling? Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.

Välkommen med din ansökan i form av CV, personligt brev och enkät via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 22 april 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A189.803/2024 i mailets ärendemening.


För mer information om arbetsplatsen och arbetsgivaren:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/mars/jurister-inriktning-styrning-till-rattsavdelningen-stockholm/

Ansök nu

Verksjurist

Läs mer Mar 26
Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 750 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka.

Vill du vara med och bidra till Ekobrottsmyndighetens tillväxt och utveckling med målet att bekämpa ekonomisk brottslighet? Vi erbjuder en arbetsplats där du arbetar teambaserat tillsammans med kvalificerade och engagerade medarbetare.

Arbetsplats Rättsenheten ansvarar för att säkerställa kvalitet, likvärdighet och rättssäkerhet i myndighetens rättsliga verksamhet. Vid rättsenheten finns funktioner för rättsliga frågor, samt arkiv och huvudregistratur. Myndighetens dataskyddsombud är placerad på rättsenheten.

Enheten arbetar aktivt med bland annat implementering av ny lagstiftning och bevakning av rättsutvecklingen samt med att identifiera relevanta ärenden att driva för praxisbildning. Enheten tar fram promemorior och metodstöd samt medverkar i utbildningar och andra kompetenshöjande insatser inom myndigheten. Enheten ansvarar även för att besvara remisser och lämna yttranden samt hanterar frågor som rör sekretess och personuppgiftsbehandling. Enheten har en nära samverkan med andra myndigheter med angränsande uppdrag. Rättsenheten behöver nu förstärkning i bl.a. frågor om dataskydd och offentlighet- och sekretess. Rättsenheten består för närvarande av ca 15 personer.

Arbetsuppgifter Som verksjurist vid rättsenheten kommer du bland annat att:

medverka i frågor om dataskydd
handlägga frågor om offentlighet och sekretess
arbeta med rättsutvecklingsfrågor och kvalificerat juridiskt stöd till verksamheten
svara på remisser och följa utvecklingen i lagstiftningsärenden
handlägga frågor rörande allmän verksjuridik
Kvalifikationer  Vi söker dig som har:

jur.kand. eller juristexamen
minst tre års aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete
mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska
  Det är meriterande om du har:

erfarenhet av arbete vid en rättsenhet eller motsvarande vid en statlig myndighet
erfarenhet av dataskyddsfrågor
erfarenhet av frågor om offentlighet och sekretess
erfarenhet av arbete med överprövning av upphandlingar
notariemeritering
Mer om dig
Arbetet förutsätter att du har en hög rättslig kompetens och förmåga att omsätta den i praktiken. Eftersom Ekobrottsmyndighetens verksamhet omfattar såväl åklagar- som polisverksamhet ställs stora krav på din förmåga att lösa komplexa frågor utifrån flera olika perspektiv och regelverk. Arbetet kräver att du har en hög analytisk förmåga och integritet samt vana vid att föredra juridiskt komplicerade ärenden med väl underbyggda förslag till lösningar.


För att trivas i rollen behöver du vara självständig samtidigt som du har lätt för att samarbeta med såväl interna som externa representanter. Vidare är du noggrann, ansvarstagande och stresstålig och kan på ett strukturerat sätt arbeta med olika frågor parallellt. Vi ser positivt på att du är utvecklingsorienterad och intresserad av att bidra såväl till den rättsliga utvecklingen vid myndigheten som till att metoder och arbetssätt effektiviseras i den operativa verksamheten.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy,  EBM-modellen .

Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rättschefen Gabriella Loman, tfn. 010-562 90 03.

Fackliga företrädare för Saco-S är John Keränen, tfn 010-562 92 23, för ST Karin Hallström Norberg, tfn 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.

Information om anställningen Anställningsform : Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Arbetsort : Stockholm med central placering vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor på Kungsholmen
Tillträdesdatum : Enligt överenskommelse
Lön : Individuell lönesättning tillämpas

På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Möjlighet till distansarbete.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.

Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16 april 2024.

Ekobrottsmyndigheten behandlar dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på  https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-webbplatsen/dina-personuppgifter/ .

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Box 22098, 104 22 Stockholm.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jurister inriktning tillsyn till rättsavdelningen, Stockholm

Läs mer Apr 3
Arbetsuppgifter
Hos oss får du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor arbeta med stimulerande och omväxlande uppgifter inom många spännande verksamhetsområden. Du kommer huvudsakligen att arbeta med att svara på remisser från tillsynsmyndigheter som Justitieombudsmannen, Justitiekanslern och Integritetsskyddsmyndigheten.
Till arbetsuppgifterna hör också att lämna rättsligt stöd till myndighetens ledning och till avdelningarna inom områdena allmän förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess.
Du kan även komma att företräda myndigheten som ombud i domstolsprocesser, göra rättsutredningar, ta fram underlag för besvarande av remisser från Regeringskansliet och andra myndigheter, delta i projekt och arbetsgrupper och besvara allmänna frågor som hör till sektionens ansvarsområde. Vidare kan du komma att hantera vissa frågor inom bland annat dataskydd.
Polismyndigheten erbjuder möjlighet till distansarbete, erbjuder friskvårdsbidrag och tillhandahåller gym i egna lokaler. Vi sitter i lokaler centralt på Kungsholmen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som vill vara med och bidra och som har:
juris kandidatexamen eller juristexamen
minst tre års erfarenhet av självständigt juridiskt arbete i närtid från domstol, Regeringskansliet eller annan myndighet eller liknande erfarenhet som bedöms som relevant för tjänsten,
en mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du har:
genomfört notarietjänstgöring
erfarenhet av att skriva yttranden till domstol eller annan myndighet
erfarenhet av arbete med frågor gällande allmän förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess.

Som jurist vid Polismyndigheten är det viktigt att du kan växla mellan olika arbetsuppgifter och är prestigelös och lösningsinriktad. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har en mycket god analytisk förmåga och att du är noggrann och strukturerad. Du behöver också kunna anpassa dig efter rådande omständigheter och ha ett intresse för verksamhetsutveckling. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du behöver ha förmåga att lyfta blicken och se ditt arbete i en större helhet.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Ansökan
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
I meddelandefältet kopierar du även över följande frågor och svarar kort på dem:
Har du juris kandidatexamen eller juristexamen?
Har du minst tre års erfarenhet av självständigt juridiskt arbete i närtid från domstol, Regeringskansliet eller annan myndighet eller liknande erfarenhet som bedöms som relevant för tjänsten?
Har du svenskt medborgarskap?
Har du genomfört notarietjänstgöring?
Har du erfarenhet av att skriva yttranden till domstol eller annan myndighet?
Har du erfarenhet av arbete med frågor gällande allmän förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess?

Välkommen med din ansökan i form av CV, personligt brev och enkät via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 15/4 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A181.0442024 i mailets ärendemening.
För mer information om arbetsplatsen och arbetsgivaren:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/mars/jurister-inriktning-tillsyn-till-rattsavdelningen-stockholm/

Ansök nu

Jurister inriktning dataskydd till rättsavdelningen, Stockholm

Läs mer Apr 3
Arbetsuppgifter
Som dataskyddsjurist kommer du att arbeta med frågor som främst rör dataskydd och e-förvaltning. Hos oss får du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor arbeta med stimulerande och omväxlande uppgifter inom många spännande verksamhetsområden. Sektionen ansvarar för dataskyddsrättsligt stöd inom bland annat underrättelse- och utredningsverksamheten och gränspolisens verksamhet samt inom verksamhet som rör internationell samverkan, kamerabevakning, biometri, AI och e-tjänster.
Dina arbetsuppgifter som dataskyddsjurist kan bland annat innebära att:
Lämna rättsligt stöd till verksamheten i kamera- och dataskyddsrättsliga frågor.
Skriva rättsutredningar och konsekvensbedömningar i samband med förändringar i myndighetens personuppgiftsbehandlingar och IT-system, ofta inom större arbeten kopplade till utveckling av polisens olika brottsbekämpande förmågor och verktyg.
Lämna rättsligt stöd vid upprättande av personuppgiftsbiträdesavtal och överenskommelser om direktåtkomst.
Lämna rättsligt stöd vid framtagande av intern styrning inom dataskyddsområdet.
Företräda Polismyndigheten vid kontakter med Regeringskansliet, tillsynsmyndigheter och andra brottsbekämpande myndigheter.
Handlägga remisser inom dataskydd, kamera och e-förvaltning.
Du kan även komma att hantera vissa frågor inom bl.a. allmän förvaltningsrätt och offentlighet och sekretess.

Polismyndigheten erbjuder möjlighet till distansarbete, erbjuder friskvårdsbidrag och tillhandahåller gym i egna lokaler. Vi sitter i lokaler centralt på Kungsholmen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som vill vara med och bidra och som har:
Juris kandidatexamen eller juristexamen.
Minst 4 års erfarenhet av självständigt juridiskt arbete i närtid som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du:
Är notariemeriterad.
Har erfarenhet av juridiskt arbete inom dataskyddsområdet.
Har erfarenhet av arbete på Regeringskansliet, brottsbekämpande myndighet eller tillsynsmyndighet.
Har erfarenhet av arbete med tolkning och tillämpning av EU-rättsakter.
Har erfarenhet av juridiska frågor inom digitalisering och vid utveckling av e-tjänster och e-förvaltning.

För att lyckas i rollen som dataskyddsjurist inom polisen behöver du vara lösningsfokuserad och flexibel och självständigt kunna driva ditt arbete framåt. Arbetsuppgifterna är ofta komplexa och ställer krav på analytisk förmåga, strukturerat arbetssätt och att kunna leverera med god kvalitet även vid ett tidvis högt arbetstempo. Det är viktigt att du är prestigelös och tydlig i ditt budskap samt trivs med att arbeta i tvärfunktionella arbetsgrupper tillsammans med andra kompetenser. Du behöver ha förmåga att lyfta blicken och se ditt arbete i en större helhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Ansökan
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
I meddelandefältet kopierar du även över följande frågor och svarar kort på dem:
Har du juris kandidatexamen eller juristexamen?
Har du minst fyra års erfarenhet av självständigt juridiskt arbete i närtid? Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.
Har du svenskt medborgarskap?
Är du notariemeriterad?
Har du erfarenhet av juridiskt arbete inom dataskyddsområdet? Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.
Har du erfarenhet av arbete på Regeringskansliet, brottsbekämpande myndighet eller tillsynsmyndighet? Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.
Har du erfarenhet av arbete med tolkning och tillämpning av EU-rättsakter? Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.
Har du erfarenhet av juridiska frågor inom digitalisering och vid utveckling av e-tjänster och e-förvaltning? Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.

Välkommen med din ansökan i form av CV, personligt brev och enkät via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 11 april 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A182.673/2024 i mailets ärendemening.


För mer information om arbetsplatsen och arbetsgivaren:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/mars/jurister-inriktning-dataskydd-till-rattsavdelningen-stockholm/

Ansök nu

Rättsvårdsexpert till gruppen för frihetsberövade klienter

Läs mer Mar 19
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Placeringssektionen tillhör Kriminalvårdens huvudkontor och ansvarar för beslut, omprövningar och processer avseende inledande av verkställighet av fängelsestraff för dömda som inte är frihetsberövade, anstaltsplacering, särskilda villkor samt platssamordning. Sektionen har även till uppgift att samordna och utveckla praxis inom ansvarsområdet samt driva frågor gällande placering på nationell nivå. Placeringssektionen består av omkring 35 medarbetare med placering i Stockholm.

ARBETSUPPGIFTER
Som rättsvårdsexpert vid placeringssektionens grupp för frihetsberövade klienter fattar du beslut om särskilda villkor samt placering av dömda i anstalt efter genomförd risk- och behovsbedömning och andra ärenden som handläggs vid sektionen.

Samverkan sker i hög utsträckning med olika delar av Kriminalvården samt med Polismyndigheten, Migrationsverket och andra externa aktörer. I arbetet ingår även att ge stöd, råd och utbildning i frågor rörande placering och särskilda villkor till regional och lokal nivå.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetar bra med andra människor och har väl grundade och tydliga värderingar. Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du har även lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och sätter upp höga mål för dig själv, är jobbfokuserad och söker aktivt utmaningar.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Akademisk examen alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer som relevant
• Erfarenhet av ärendehandläggning och beslutsfattande inom myndighet
• Erfarenhet av arbete inom rättsväsendet
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Utbildning inom juridik, kriminologi eller sociologi
• Erfarenhet av placeringsprocessen
• Erfarenhet av att göra individuella risk- och behovsbedömningar
• Erfarenhet av arbete inom kriminalvård
• Kunskap om kriminalvårdens klientsystem

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Rättsmedicinalverket

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Rättsmedicinalverket .

Administratör till Rättsmedicinalverket i Stockholm

Medicinsk sekreterare
Läs mer Apr 4
Vill du arbeta som administratör och bidra till ett rättssäkert samhälle? Hos oss får du göra både och.

På Rättsmedicinalverket (RMV) har du möjlighet att utöva din profession samtidigt som du tillsammans med dina kollegor bidrar med svar i rättskedjan och till att skapa ett rättssäkert samhälle. 

Vi är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar sjuksköterskor, psykologer, rättspsykiater, socionomer, skötare, administratörer och många fler på uppdrag av bland annat polis, åklagare och domstol. 

Avdelning för rättspsykiatri undersöker på uppdrag av domstol om en person som är misstänkt för brott begått detta under påverkan av en allvarlig psykisk störning. Vi gör också riskbedömningar när livstidsdömda ansöker om tidsbegränsat straff. Avdelning för rättspsykiatri består av två rättspsykiatriska undersökningsenheter placerade i Stockholm och Göteborg samt enheten för samordning placerad vid huvudkontoret i Stockholm.  

Det här gör vi:
Rättspsykiatri - Rättsmedicinalverket (rmv.se)

Nu söker vi en administratör till vår rättspsykiatriska undersökningsenhet i Stockholm, belägen i moderna lokaler i Flemingsbergsområdet i Huddinge. 

Ditt uppdrag

Som administratör kommer du vara del av en grupp med cirka tio administratörer som leds av en gruppchef och i nära samarbete med läkare och andra yrkesgrupper arbeta i periodvis högt tempo. Arbetet ställer krav på snabba och effektiva leveranser samt flexibilitet och hantering av flera olika uppdrag samtidigt. I arbetet ingår varierande administrativa uppgifter inom ramen för verksamheten som statlig myndighet, som bland annat ärendehandläggning, skrivstöd, registratur och vårdadministration. 

Administratören har en viktig roll i utredningsprocessen med förberedande kontakter via telefon och e-post med domstol, upprättande av ärenden, rekvirering och registrering av handlingar, utskrift av diktat och korrekturläsning. Utöver det innefattar arbetet arkivering och gallring av handlingar. 

Kvalifikationer

Krav:

Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör eller har annan likvärdig vårdadministrativ utbildning. Du har yrkeserfarenhet av administrativt arbete som är relevant för tjänsten. Då utskrift av diktat och korrekturläsning är en del av arbetet är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska språket både muntligt och skriftligt. Vi arbetar till stor del i Officepaketet samt Outlook varför goda kunskaper krävs i dessa program.

Meriterande: 

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom psykiatri, LPT/LRV-dokumentation och vårdadministration. Det är också meriterande om du har erfarenhet från arbete som administratör inom offentlig förvaltning.

Personliga egenskaper och förmågor

Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du har lätt för att samarbeta med andra och du är effektiv och ansvarstagande. Du är också bra på att planera och organisera ditt arbete samt är öppen för förändringar och nya arbetssätt.

Som administratör behöver du vara kvalitetsmedveten och serviceinriktad, ha lätt för att ta egna initiativ och vara intresserad av att utveckla de administrativa arbetsuppgifterna. Du har god problemlösningsförmåga och kan på kort tid sätta dig in i komplexa arbetsuppgifter. Då arbetet stundtals kan vara krävande med snabbt växlande och varierande arbetsuppgifter, behöver du vara flexibel samt ha en hög administrativ kapacitet.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningen

Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning med placering i Huddinge. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Rättsmedicinalverket tillämpar individuell lönesättning. 

Vi genomför en bakgrundskontroll genom att kontrollera belastningsregister inför anställning och vi tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsprocess där det kan förekomma arbetspsykologiska tester, kunskapsprov eller arbetsprov. I samband med anställning vid Rättsmedicinalverket följer en skyldighet att krigsplaceras.

I denna rekrytering söker vi flera medarbetare.

Vill du veta mer?

För mer information är du välkommen att kontakta gruppchef Jennie Ek tel. 010-483 45 57. Du kan också kontakta HR-specialist Bonde Svedberg tel. 010-483 48 98. Fackliga företrädare för Saco-S är Maritha Torkildsen Nilsson tel. 010-483 41 27, för ST/OFR Nina Ringquist tel. 010-483 41 31 och för Seko Christer Johansson tel. 010-483 46 24. 

Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Vill du också vara med och bidra till ett rättssäkert samhälle?

Välkommen med din ansökan senast 28 april 2024. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

Ansök nu

Kvalificerad jurist för tidsbegränsat uppdrag till Rättsmedicinalverket

Förvaltningsjurist
Läs mer Mar 5
Vill du arbeta som jurist och bidra till ett rättssäkert samhälle? Hos oss får du göra både och.

På Rättsmedicinalverket (RMV) har du möjlighet att utöva din profession samtidigt som du tillsammans med dina kollegor bidrar med att skapa ett rättssäkert samhälle.

Vi söker nu en kvalificerad jurist till ett tidsbegränsat uppdrag bland annat för att ta fram ett lagförslag avseende en registerlag om behandlingen av personuppgifter för forskning inom myndighetens verksamhetsområden.

Ditt uppdrag
Som jurist hos oss kommer du att arbeta på RMV:s rättsenhet vid huvudkontoret vilket är centralt beläget i Stockholm. Rättsenheten har bland annat det övergripande ansvaret för rättsliga frågor inom myndigheten. Ditt uppdrag är att ta fram ett lagförslag avseende en registerlag om behandlingen av personuppgifter för forskning inom myndighetens verksamhetsområden. Uppdraget ska även omfatta att utreda förutsättningarna för myndigheten att bli officiell statistikmyndighet för viss statistik. Arbetet kommer att genomföras i nära samarbete med medarbetare vid myndigheten.

Kvalifikationer
- juristexamen
- erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från offentlig verksamhet
- erfarenhet av lagstiftningsarbete.

Meriterande
- erfarenhet av arbete med dataskyddsfrågor
- erfarenhet som utredningssekreterare eller motsvarande.

Personliga egenskaper och förmågor
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du har god initiativ- och samarbetsförmåga, arbetar självständigt och mål- och resultatorienterat. För att lyckas i arbetet behöver du vara noggrann, ha ett gott omdöme, integritet samt en god analytisk förmåga. Du har även mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Anställningen
Anställningen är en tidsbegränsad anställning om sex månader med tillträde snarast. Anställningen kan eventuellt utformas som en deltidstjänst motsvarande totalt sex månader heltid. RMV tillämpar individuell lönesättning.

Vill du veta mer?
För mer information är du välkommen att kontakta tillförordnad chefsjurist Johan Lidman, tfn 010-483 49 86. Fackliga företrädare för Saco-S är Maritha Torkildsen Nilsson, tfn 010-483 41 27, för ST/OFR Nina Ringquist, tfn 010-483 41 31 och för Seko Christer Johansson, tfn 010-483 46 24.

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/ 

Vi är den medicinska länken i rättskedjan. Här jobbar rättsläkare, utredare, rättsmedicinska assistenter, biomedicinska analytiker, administratörer och många fler på uppdrag av bland andra polis, åklagare och domstol.

Är du nyfiken på att veta mer? Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/ 

Vill du också vara med och bidra till ett rättssäkert samhälle?
Välkommen med din ansökan senast den 5 april 2024. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

Ansök nu

Sommarvikarierande skötare till Rättsmedicinalverket i Stockholm

Skötare
Läs mer Jan 17
Vill du arbeta som skötare och bidra till ett rättssäkert samhälle? Hos oss får du göra både och.


På Rättsmedicinalverket (RMV) har du möjlighet att utöva din profession samtidigt som du tillsammans med dina kollegor bidrar med svar i rättskedjan och till att skapa ett rättssäkert samhälle.

Vi är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar sjuksköterskor, psykologer, rättspsykiater, socionomer, skötare, administratörer och många fler på uppdrag av bland annat polis, åklagare och domstol.

Avdelning för rättspsykiatri undersöker på uppdrag av domstol om en person som är misstänkt för brott begått detta under påverkan av en allvarlig psykisk störning. Vi gör också riskbedömningar när livstidsdömda ansöker om tidsbegränsat straff. Avdelning består av två rättspsykiatriska undersökningsenheter placerade i Stockholm och Göteborg samt enheten för samordning placerad vid huvudkontoret i Stockholm.

Det här gör vi:
Rättspsykiatri - Rättsmedicinalverket (rmv.se)


Nu söker vi dig som vill arbeta som sommarvikarierande skötare på vår rättspsykiatriska undersökningsenhet i Stockholm som finns på Helix, beläget i närheten av Huddinge sjukhus.

Ditt uppdrag
Som skötare kommer du att arbeta med omvårdnad, säkerhet, att dokumentera och observera vid en vistelseenhet för häktade personer. Du kommer också att utföra sedvanlig psykiatrisk/somatisk omvårdnad samt utföra övriga vardagliga sysslor på enheten.

Kvalifikationer


• Du har omvårdnadsutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Meriterande


• Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom rättspsykiatrisk vård, psykiatrisk vård alternativt arbete inom kriminalvården.


Personliga egenskaper, förmågor
Du har förmåga att samarbeta med andra människor och bemöta dem på ett lyhört sätt. Du behöver vara stabil och tidvis kunna hantera stressiga situationer. Du är också lojal mot arbetet och handlar i enlighet med fattade beslut och riktlinjer.

Arbetet kräver att du gör korrekta avvägningar och prioriteringar och att du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmåga att se frågor ur ett etiskt perspektiv och du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

Arbetsuppgifterna kräver vidare att du har god fysik.

På grund av arbetets karaktär kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.

Anställningen
Tidsbegränsad anställning under perioden juni till augusti 2024.

Vi tillämpar oregelbunden arbetstid vilket innebär att du kan arbeta både dagtid, kvällar, nätter och helger.

Placering vid den rättspsykiatriska undersökningsenheten i Stockholm.

Rättsmedicinalverket tillämpar individuell lönesättning.

Vi genomför en bakgrundskontroll genom att kontrollera belastningsregister inför anställning och vi tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsprocess där det kan förekomma arbetspsykologiska tester, kunskapsprov eller arbetsprov. I samband med anställning vid Rättsmedicinalverket följer en skyldighet att krigsplaceras.

I denna rekrytering söker vi flera medarbetare.

Vill du veta mer?
För mer information är du välkommen att kontakta Tobias Blomander, gruppchef tfn 010-483 45 66. Du kan också kontakta HR - specialist Bonde Svedberg tfn 010 483 4898. Fackliga företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson, 010 483 4127, för Seko Kamo Poghosyan 010 483 45 03 och för ST/OFR Nina Ringquist 010 483 41 31.

Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Vill du också vara med och bidra till ett rättssäkert samhälle?
Välkommen med din ansökan och CV senast den 31 mars 2024. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag.

Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

Ansök nu

Sommarvikarierande sjuksköterska till Rättsmedicinalverket i Stockholm

Sjuksköterska, psykiatrisk vård
Läs mer Jan 17
Vill du arbeta som sjuksköterska och bidra till ett rättssäkert samhälle? Hos oss får du göra både och.


På Rättsmedicinalverket (RMV) har du möjlighet att utöva din profession samtidigt som du tillsammans med dina kollegor bidrar med svar i rättskedjan och till att skapa ett rättssäkert samhälle.

Vi är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar sjuksköterskor, psykologer, rättspsykiater, socionomer, skötare, administratörer och många fler på uppdrag av bland annat polis, åklagare och domstol.

Avdelning för rättspsykiatri undersöker på uppdrag av domstol om en person som är misstänkt för brott begått detta under påverkan av en allvarlig psykisk störning. Vi gör också riskbedömningar när livstidsdömda ansöker om tidsbegränsat straff. Avdelning för rättspsykiatri består av två rättspsykiatriska undersökningsenheter placerade i Stockholm och Göteborg samt enheten för samordning placerad vid huvudkontoret i Stockholm.
Det här gör vi:

Rättspsykiatri - Rättsmedicinalverket (rmv.se)

Nu söker vi dig som vill arbeta som sommarvikarierande sjuksköterska på vår rättspsykiatriska undersökningsenhet i Stockholm som finns på Helix, beläget i närheten av Huddinge sjukhus.

Ditt uppdrag
Som sjuksköterska ansvarar du under gruppchefen för arbetet vid en vistelseavdelning och arbetsleder omvårdnadspersonalen. Du verkar för omvårdnad, säkerhet och logistik.


Kvalifikationer


• Legitimerad sjuksköterska med intresse för arbetsledning och arbete med psykisk ohälsa.


Meriterande


• Erfarenhet av arbete inom utredande rättspsykiatrisk verksamhet, kriminalvård, rättspsykiatrisk vård eller psykiatrisk akutvård.


Personliga egenskaper/förmågor
Du har förmåga att samarbeta med andra människor och bemöta dem på ett lyhört sätt. Du behöver vara stabil och tidvis kunna hantera stressiga situationer. Du är också lojal mot arbetet och handlar i enlighet med fattade beslut och riktlinjer.

Arbetet kräver att du gör korrekta avvägningar och prioriteringar och att du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmåga att se frågor ur ett etiskt perspektiv och du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

Du har vidare ett intresse för arbetsledning, att samordna, motivera och leda andra.

På grund av arbetets karaktär kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.

Anställningen
Tidsbegränsad anställning under perioden juni till augusti 2024.

Vi tillämpar oregelbunden arbetstid vilket innebär att du kan arbeta både dagtid, kvällar, nätter och helger.

Placering vid den rättspsykiatriska undersökningsenheten i Stockholm.

Rättsmedicinalverket tillämpar individuell lönesättning.

Vi genomför en bakgrundskontroll genom att kontrollera belastningsregister inför anställning och vi tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsprocess där det kan förekomma arbetspsykologiska tester, kunskapsprov eller arbetsprov. I samband med anställning vid Rättsmedicinalverket följer en skyldighet att krigsplaceras.

I denna rekrytering söker vi flera medarbetare.

Vill du veta mer?
För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Stefan Fohlheim tel. 010-483 45 50. Du kan också kontakta HR - specialist Bonde Svedberg tfn 010 483 4898.Fackliga företrädare för Saco-S är Maritha Torkildsen Nilsson, tfn 010-483 41 27, för ST/OFR Nina Ringquist, tfn 010-483 41 31, och för Seko Kamo Poghosyan, tfn 010-483 45 03.

Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Vill du också vara med och bidra till ett rättssäkert samhälle?
Välkommen med din ansökan senast 31 mars 2024. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.  Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag.

Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

Ansök nu

Gruppchef till Rättsmedicinalverket i Stockholm

Chefssjuksköterska
Läs mer Feb 26
Vill du arbeta som gruppchef och bidra till ett rättssäkert samhälle? Hos oss får du göra både och.


På Rättsmedicinalverket (RMV) har du möjlighet att utöva din profession samtidigt som du tillsammans med dina kollegor bidrar med svar i rättskedjan och till att skapa ett rättssäkert samhälle.

Vi är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar sjuksköterskor, psykologer, rättspsykiater, socionomer, skötare, administratörer och många fler på uppdrag av bland annat polis, åklagare och domstol.

Avdelning för rättspsykiatri undersöker på uppdrag av domstol om en person som är misstänkt för brott begått detta under påverkan av en allvarlig psykisk störning. Vi gör också riskbedömningar när livstidsdömda ansöker om tidsbegränsat straff. Avdelning för rättspsykiatri består av två rättspsykiatriska undersökningsenheter placerade i Stockholm och Göteborg samt enheten för samordning placerad vid huvudkontoret i Stockholm.

Det här gör vi:
Rättspsykiatri - Rättsmedicinalverket (rmv.se)

Vi söker en gruppchef till vistelseavdelningen vid den rättspsykiatriska undersökningsenheten i Stockholm där ca 44 fast anställda medarbetare och ungefär lika många timanställda arbetar som skötare, sjuksköterskor, utredandekontaktpersoner, koordinator och säkerhetssamordnare. På avdelningen finns två gruppchefer och vi utökar nu med ytterligare en gruppchef då verksamheten vuxit under senare år. Gruppcheferna arbetar nära tillsammans och ingår även i enhetens ledningsgrupp som består av ytterligare fyra gruppchefer, chefsöverläkare, ledningsstöd och enhetschef.

Ditt uppdrag
I rollen som gruppchef ansvarar du, tillsammans med dina gruppchefskollegor för att leda vistelseavdelningens medarbetare. Vi söker dig som är intresserad av att utveckla arbetssätt där både vårdverksamhet och säkerhetsarbete är viktigt. Du kommer bland annat att arbeta med arbetsledning, ha personal- och budgetansvar, delta i enhetens ledningsgrupp och arbeta med kvalitet, uppföljning och verksamhetsutveckling. Som gruppchef kommer du att ha ett nära samarbete med andra professioner inom den rättspsykiatriska avdelningen som finns i både Stockholm och i Göteborg.

Kvalifikationer
Krav


• Du är sjuksköterska, behandlingsassistent/skötare eller har annan utbildning som bedöms likvärdig

• Du har mångårig erfarenhet av arbete inom rättspsykiatri eller slutenvård från psykiatri eller beroendevård.

 Meriterande


• erfarenhet av arbete som chef/ledare
 
• erfarenhet av arbete i ledningsgrupp

Personliga egenskaper/förmågor
Du är intresserad av chefsrollen och dess både administrativa och strategiska aspekter och du är intresserad av att utveckla verksamhet, arbetsgrupper och medarbetare. I arbetet är du ansvarstagande, planerar och tar initiativ till förändringar och effektivisering. Som chef behöver du kunna samarbeta och skapa dialog med kollegor och medarbetare inom myndigheten. Anställningen förutsätter god datorvana och att du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med en provanställning i sex månader. RMV tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Placering på rättspsykiatriska undersökningsenheten i Stockholm som finns på Helix, beläget i närheten av Huddinge sjukhus. RMV finns på sex orter över hela landet och resor till andra orter förekommer.

Vi genomför en bakgrundskontroll genom att kontrollera belastningsregister inför anställning och vi tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsprocess där det kan förekomma arbetspsykologiska tester, kunskapsprov och/eller arbetsprov. I samband med anställning vid Rättsmedicinalverket följer en skyldighet att krigsplaceras.

Vill du veta mer?
För mer information är du välkommen att kontakta enhetschef Patrik Backgård tfn 010 483 4525. Du kan också kontakta HR - specialist Bonde Svedberg tfn 010 483 4898. Fackliga företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson, 010 483 4127, för Seko Christer Johansson 010 483 4624 och för ST/OFR Nina Ringquist 010 483 41 31.

Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Vill du också vara med och bidra till ett rättssäkert samhälle?
Välkommen med din ansökan senast den 17 mars 2024. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

Ansök nu

HR- och löneadministratör till Rättsmedicinalverket

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Feb 2
Vill du jobba som HR-/löneadministratör och bidra till ett rättssäkert samhälle? Hos oss får du göra både och.

På Rättsmedicinalverket (RMV) har du möjlighet att utöva din profession samtidigt som du tillsammans med dina kollegor bidrar till att skapa ett rättssäkert samhälle.

Nu söker vi en HR-/löneadministratör till HR-enheten, med placering på huvudkontoret som är beläget i centrala Stockholm mittemot Centralstationen. Enheten består idag av nio medarbetare som arbetar verksamhetsnära och tillsammans driver utvecklingsarbetet framåt inom HR-området.

Ditt uppdrag
Som HR-/löneadministratör kommer du att arbeta med dina HR kollegor och chefer och medarbetare inom hela myndigheten. Du kommer att ansvara för RMV:s lönefunktion och vara kontaktperson gentemot Statens servicecenter (SSC) som hanterar myndighetens löner. Du ansvarar för att registrera och bearbeta löneunderlag i Primula samt BeSched och genomför avstämningar, kontroller och uppföljningar av lönearbetet. Du svarar också på de lönefrågor som inte hanteras av SSC och deltar i utvecklingen av lönehanteringen, interna processer och rutiner på myndigheten.

Du deltar även i enhetens olika HR- processer och stöttar administrativt med framtagande av underlag, exempelvis löneuppgifter till bland annat projekt, Primularapporter, statistik och nyckeltal för uppföljningar samt utlämnanden. Ytterligare arbetsuppgifter kan vara rekryteringsadministration, att ansvara för utskick av informationsmaterial till nyanställda medarbetare, kontakter med resebyrå mm.

Kvalifikationer
- Löneadministratörsutbildning eller annan utbildning, tillsammans med praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som bedöms likvärdig av arbetsgivaren
- Aktuell erfarenhet av att tillämpa statliga avtal
- Erfarenhet av lönesystem
- Erfarenhet av administration
- Goda IT-kunskaper, främst Office-paketet.

Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta med lönesystemet Primula
- Erfarenhet av att arbeta med schemaläggningssystem, exempelvis BeSched.

Personliga egenskaper och förmågor
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper, eftersom interna kontakter är en viktig del i arbetet. Vi ser därför att du är flexibel, har god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du är ansvarstagande, strukturerad och driver dina arbetsuppgifter framåt samtidigt som du är noggrann och kvalitetsmedveten. Vidare är du serviceinriktad och säkerställer resultat genom att följa upp dina ärenden samt har ett gott omdöme och är en tydlig arbetsgivarföreträdare. 

Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning, med placering i Stockholm. Rättsmedicinalverket tillämpar individuell lönesättning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Myndighetens enheter finns på olika orter i Sverige och därför ingår resor i tjänsten.

Vi tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsprocess och det kan förekomma arbetspsykologiska tester, kunskapsprov eller arbetsprov. I vissa av våra rekryteringar genomförs en bakgrundskontroll. I samband med anställning vid Rättsmedicinalverket följer en skyldighet att krigsplaceras.

Vill du också vara med och bidra till ett rättssäkert samhälle?
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 25 februari 2024. Intervjuer kan ske löpande, betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Vill du veta mer?
För mer information är du välkommen att kontakta HR-chef Camilla Stenemyr, tfn 010-483 49 96. Fackliga företrädare för Saco-S är Maritha Torkildsen Nilsson, tfn 010-483 41 27, för ST/OFR Nina Ringquist, tfn 010-483 41 31, och för Seko Christer Johansson, tfn 010-483 46 24.

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Vi är den medicinska länken i rättskedjan. Här jobbar rättsläkare, utredare, rättsmedicinska assistenter, biomedicinska analytiker, administratörer och många fler på uppdrag av bland andra polis, åklagare och domstol. Är du nyfiken på att veta mer?

Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ansök nu