Stockholm: Studenter till spännande uppdrag inom systemadmin

Hitta ansökningsinfo om jobbet Studenter till spännande uppdrag inom systemadmin i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-17 // Varaktighet: Deltid

Är du noggrann, orädd och gillar att jobba strukturerat? Vill du vara en del av ett viktigt projekt där du får röra dig i olika system och hantera information på ett metodiskt sätt? Då kan detta uppdrag vara perfekt för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker två studenter för ett projekt hos vår kund till följd av två ERP system som ska slås ihop. Uppdraget går ut på att jämföra insamlad systemdata, identifiera användare samt arbeta med rensning och administration. Arbetet kräver att du är noggrann, van vid att hantera information på ett strukturerat sätt och inte rädd för att navigera manuellt i systemmiljöer.

Du erbjuds
- Ett spännande uppdrag med stor flexibilitet, där du får möjlighet att utvecklas vid sidan av studierna

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Du kommer exempelvis att:
- Jämföra och analysera information från olika system
- Identifiera och hantera användare
- Administrera och rensa data – ibland upp till 2000–3000 poster
- Dubbelkolla så att inget blir fel – noggrannhet är A och O!

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå, gärna inom IT, teknik, ekonomi eller liknande och tar examen tidigast Januari 2026
- Har god datorvana och är bekväm med att sätta dig in i nya system
- Är tillgänglig för att arbeta 2-4 timmar/dag, då man kommer vara 2 personer på uppdraget finns dock flexibilitet för eventuell kortare ledighet i samråd med varandra.
- Är noggrann, strukturerad och självgående
- Inte är rädd för att gräva i detaljer och arbeta fokuserat med administration

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Systemadministratör.

Systemtekniker till vår kunds IS/IT-avdelning

Läs mer Jun 12
Vår kund söker nu en systemtekniker till sin Group IS/IT-avdelning. Group IS/IT ansvarar för att leverera system- och teknikstöd samt tillhörande support till hela koncernen. Arbetet sker huvudsakligen i en Windowsmiljö med fokus på Microsoft-teknologi. System Center och Intune är centrala verktyg i miljön, tillsammans med Hyper-V och nätverksbaserade lagringslösningar.
IT-avdelningen har ansvar för den tekniska plattformen, systemdriften, infrastrukturen och den dagliga driften – både på land och ombord på fartyg. Rollen innebär därför även resor utomlands samt deltagande i beredskapstjänst.
Som systemtekniker inom Group IS/IT – IT Operations kommer du att arbeta både med den dagliga driften och med utveckling av den befintliga Microsoft-plattformen, i nära samarbete med verksamheten och externa leverantörer.
Vi söker dig som har djup teknisk kompetens inom Microsofts produkter, där erfarenhet av systemintegration är en viktig del av rollen.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har 3–5 års erfarenhet av liknande arbete på motsvarande nivå, samt erfarenhet av drift och komplexa installationer med höga krav på tillgänglighet. För att lyckas i rollen bör du ha god kompetens inom:

- Windows Server och Windows klientoperativsystem


- Active Directory (AD) och PKI


- Citrix VDI/Virtual Apps
- Exchange on-prem och Exchange Online


- Office365


- Intune/EMS


- Powershell och scripting
- Backuphantering med Veeam


- Grundläggande nätverkskunskap


Meriterande är även erfarenhet av:

- Fortinet


- Hyper-V


- NetApp


- Dell-hårdvara och administration


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är lösningsorienterad, har ett stort eget driv och en vilja att ständigt utvecklas inom tekniken. Du har god social förmåga och samarbetar lätt med både kollegor och externa parter. Då arbetet sker i en internationell miljö krävs mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ansök nu

SharePoint Konsult

Läs mer Jun 11
Vi på Future People söker en Vi söker en SharePoint-konsult med expertis inom Microsoft 365!
Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap.
Ta nästa steg i din karriär – och väx tillsammans med oss!

Har du djup kunskap om SharePoint, Teams och Viva – och drivs av att skapa smarta, användarvänliga lösningar i Microsoft 365-miljön? Då kan detta vara nästa uppdrag för dig!
Om uppdraget För vår kund söker vi nu en erfaren SharePoint-konsult som ska bidra till att utveckla, optimera och kvalitetssäkra lösningar inom Microsoft 365. Uppdraget innebär nära samarbete med både tekniska team och verksamhetsrepresentanter och passar dig som är tekniskt vass, självgående och kommunikativ.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta:

Skapande och konfiguration av Teams-mallar
Koppling av nyhetsflöden från SharePoint till Teams
Utveckling och implementation av Viva-dashboards
Skapande av startsidor för produktion i Teams
Hantering av MFA och dynamiska grupper
Behörighetsstyrning inom Microsoft 365
Testning och kvalitetssäkring av lösningar
Dokumentation och överlämning till berörda team
Samverkan med team och intressenter, inklusive teknisk kommunikation
Vi söker dig som: Gedigen erfarenhet av Microsoft 365, särskilt SharePoint, Teams och Viva
God kännedom om adminportaler och konfigurering av Teams-mallar
Erfarenhet av nyhetsflöden, MFA och grupphantering
Förmåga att dokumentera, testa och kvalitetssäkra lösningar
Stark kommunikativ förmåga och trivs med samarbete i team
Som konsult på Future People
Hos oss får du:
Ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder
Trygghet och stöd genom hela uppdraget
Ett dedikerat konsultstöd och löpande dialog
Möjlighet att bygga nätverk och ta nästa kliv i din karriär
Konkurrenskraftig lön och goda villkor

Meriterande:

Erfarenhet av förändringsledning och implementation av Microsoft 365-lösningar för olika målgrupper. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i agil miljö.


Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står.
Omfattning: 100% varav cirka 40% på distans  Start: 1 juli minst 6 månader Sista ansökningsdag: 1/7
Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.

Ansök nu

Process Owner - Operational Resilience testing & ICT Lifecycle

Läs mer Jun 5
Nordnet is a leading pan-Nordic digital platform for savings and investments. Ever since our start in 1996, our purpose has been to democratize savings and investments. Through passion, simplicity, and transparency, we challenge traditional ways in the financial industry, and give private savers access to the same information, tools and services as professionals. Our ambition is to inspire, encourage and enable people to take their savings to the next level, no matter who they are.
About the role As the Process Owner for Operational Resilience Testing & ICT Lifecycle, you'll be responsible for planning, coordinating, and overseeing comprehensive resilience testing activities for ICT systems, particularly those supporting critical or important functions. You'll also act as the system manager for our system inventory, maintaining the organization's inventory of ICT and information assets.
Key Responsibilities
Taking applicable regulations into account, maintain, continuously assess, and improve the resilience testing program for ICT systems, primarily (but not limited to) those supporting critical or important functions.
In conjunction with System Owners and System Managers, develop, coordinate, and implement comprehensive end-to-end resilience testing procedures for ICT systems that support essential or significant functions.
Analyze and assess conducted tests, ensuring identified action items are followed up on and managed.
Maintain an accurate inventory of ICT assets used within the organization. This includes assessing their criticality, dependencies, and managing their lifecycle, including tracking end-of-support/extended support dates and identifying legacy systems.
Collaborate with Business Continuity Manager to ensure processes related to the resilience testing program and system inventory align with internal processes within the BCM Framework such as Business Impact Analysis (BIA) and Risk Assessment.

Qualifications
Proven experience in planning, coordinating, and managing ICT testing programs.
Solid understanding of various testing types, including functional and business continuity testing.
Strong expertise in relevant regulations such as DORA, EBA, FFFS, etc.
Experience with ICT asset management, including inventory, classification, and lifecycle tracking.
Experience in coordinating activities across internal teams and third parties.

About Nordnetters We value experimentation and continuous improvement. With an impartial approach, we welcome new ideas to boost our progress. Sharing knowledge and learning from our setbacks is part of the game. We have the courage to ask questions and admit that we do not have the answer, all the time. We believe that straightforward and transparent communication build trust and inclusion.
Culture is built and cared for, each day by everyone. We’re proud of ours. Having a flat organization where anyone can talk to anyone creates a warm and friendly atmosphere worth protecting. We believe in a culture where every effort counts and where everyone is being recognized. A culture embracing our core values – passion, simplicity and transparency on all levels, no matter who you are or what you do.  What we offer We offer you the opportunity to work in a great team within a friendly Nordic environment with a strong focus on innovation, product development and technology. We are proud of the friendly and humble environment and commit to our goals as a team.
We are 900 employees in Stockholm, Oslo, Helsinki and Copenhagen.
You can also visit us on: www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi. Application If you have questions, please contact Talent Acqusition Partner, Alva Hellberg at alva.hellberg@nordnet.se 
Apply today– we will start interviewing immediately. Please note that we do only accept applications through our recruitment system, hence no email applications will be considered.
We want to inform you that Nordnet conducts mandatory credit and background checks, as well as drug testing as a part of our recruitment process.
We look forward to receiving your application!

Ansök nu

Operations Engineer

Läs mer Maj 23
Vill du vara med och forma framtidens infrastruktur på ATG? Tillsammans arbetar vi dagligen för att uppnå vårt mål att skapa världens bästa spelupplevelse. Vi värdesätter drivkraft, respekt och ägande i allt vi gör. I rollen får du:
• Arbeta med patchning och livscykelhantering. • Arbeta med incident och changehantering.• Arbeta med utvecklande aktiviteter som främjar snabba leveranser. • Möjlighet att arbeta med moderna tekniker.
I denna roll kommer du att ansvara för den dagliga driften av ATG:s eventplattform, med fokus på tillgänglighet, prestanda och support till utvecklingsteamen. Plattformen är affärskritisk och du kommer att arbeta i ett litet team som stöttar med drift och support till en plattform dedikerad till event och messaging. Det är ett agilt team som har tät kontakt med både utvecklare och internationella kontakter. Du kommer dagligen att arbeta med drift, övervakning och optimering av vår Solace-baserade eventplattform. Är det här du?
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du är en lagspelare med hög ansvarskänsla som tar ett starkt ägarskap i ditt arbete. Vi ser att du har en teknisk bakgrund och en högskoleutbildning eller motsvarande inom exempelvis systemvetenskap. Som person är du nyfiken, prestigelös och gillar att dela med dig av din kunskap. Vidare söker vi dig med en god kommunikativ förmåga på både engelska och svenska, eftersom en stor del av arbetet sker på engelska. För att lyckas i denna roll ser vi att du känner till arbete med agila metoder och att du har en stor förståelse för vikten av GDPR och säkerhet i ditt arbete. Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av meddelandehantering (Kafka, Solace, MQ eller liknande).
• Stor erfarenhet av systemadministration.
• Erfarenhet från drift av affärskritiska system i transaktionstunga miljöer.
• Förståelse för eventdriven arkitektur och microtjänstmiljöer.
• Goda kunskaper i DevOps-verktyg som Ansible, Python, GitHub.
• Vana att arbeta i agila team med Jira och Confluence.

Meriterande: • Java-kompetens (plattformen har många Java-baserade integrationer).
• Erfarenhet från finans- eller regulatoriskt styrda branscher.
• Erfarenhet av kubernetes plattformar.
• Kunskap inom certifikathantering. • Erfarenhet av The Cloud, AWS eller Solace Cloud. ”Laget före jaget” Jag är stolt att jobba för ATG, där vinsten av vår verksamhet går till ett högre syfte. Men även den transparens som finns från högsta ledning till att för mig få jobba med kompetenta människor och teknik i framkant. Sen uppskattar jag möjlighet till träning och alla aktiviteter som ordnas. Som ledare tänker jag laget före jaget, att vi tillsammans som ett team kan bygga något fantastiskt. Därför tycker jag också det är viktigt att ansvar och beslut tas så mycket som möjligt i teamen och som leder till innovation. När jag inte jobbar spenderar jag mycket tid med familj och vänner, jag gillar också skidåkning och segling sommartid.-Rekryterande chef, Håkan Fahlén, Manager IT Core Infrastructure. We are the game
I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag.

Join the game!
Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss!


Så här har vi det
Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. ?

För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. ? Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.?

Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.

Ansök nu

Devops Engineer CI/CD platform

Läs mer Maj 26
Vill du vara med och stärka en av Sveriges mest säkerhetskritiska IT-miljöer? Vi söker en teknisk specialist med djup kompetens inom CI/CD och Linux för ett långsiktigt uppdrag hos en av våra kunder inom banksektorn.Om uppdraget
Vår kund, en ledande aktör inom banksektorn, söker en teknisk specialist för att förstärka sitt team som ansvarar för CI/CD-verktyg. Uppdraget innebär att förvalta och vidareutveckla en verktygskedja för CI/CD som driftas on-prem på Red Hat Linux.
I rollen kommer du att:
Hantera uppgraderingar, säkerhetspatchning och anpassa automationer.
Scripta förbättringar och konfigurera verktyg för att möta säkerhets- och regelmässiga krav.
Säkra en stabil drift med hjälp av monitoreringsverktyg och felsöka vid problem.
Onboarda nya team, svara på supportfrågor och assistera utvecklare i deras dagliga arbete.

Avdelningen stöttar cirka 900 utvecklare, vilket innebär att du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiva och säkra utvecklingsprocesser.
Din profil Vi söker dig som har: 
Flerårig erfarenhet av Red Hat Linux och hantering av RPM-paket. 
Erfarenhet av installation och konfiguration av CI/CD-verktyg, såsom Bitbucket, TeamCity, Sonarqube eller Artifactory/Xray. 
Vana att automatisera med Ansible och erfarenhet av att använda, modifiera och köra playbooks. 
Kunskap i scriptspråk, främst Bash och gärna Python. 
Erfarenhet av arbete i större företag med höga krav på regelverk och säkerhet


Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare
Placeringsort: Stockholm
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Anläggningsarbetare till Allblästring!

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Jun 5
Vill du arbeta med hållbara broar, dammar och konstruktioner? Hos Allblästring får du trygghet, utveckling och kollegor som verkligen trivs. Nu söker vi fler till våra växande projekt i Stockholm!

OM TJÄNSTEN
Som anläggningsarbetare eller betongare hos Allblästring arbetar du med reparation och underhåll av bland annat broar och andra betongkonstruktioner. Du blir en del av ett stabilt och växande team som sätter säkerhet, kvalitet och samarbete i första rummet. Projekten är varierade – från öppna konstruktioner till tunnelprojekt. Du arbetar två och två i nära samarbete, alltid med rätt utrustning och stöd från erfarna kollegor.

Allblästring är ett familjeägt företag i fjärde generationen, specialiserat på betongreparationer och hållbar anläggning. Med ramavtal hos bl.a. Sthlm Stad, Haninge och Nacka bygger de framtidens broar, dammar och viadukter. De är ett tight team på 28 personer, med låg personalomsättning och stark framtidstro. Hos Allblästring får du stabilitet, variation och möjlighet att utvecklas – tillsammans.

Du erbjuds
- En trygg och långsiktig jobbmöjlighet hos ett stabilt familjeföretag med låg personalomsättning
- Möjlighet att arbeta med samhällsviktiga projekt såsom broar, tunnlar och dammar
- Varierade arbetsdagar där du utvecklas både praktiskt och tekniskt
- En dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Betongreparationer och armeringsarbete på broar och andra anläggningar
* Mark- och anläggningsarbete vid konstruktion och renovering
* Förberedande och efterarbete inför gjutning, rivning och förstärkning
* Arbete i team med fokus på säkerhet och kvalitet


VI SÖKER DIG SOM
- En fullständig gymnasieutbildning
- Gärna minst 2 års erfarenhet inom bygg/anläggning eller annat relevant område, det kan vara väldigt brett
- B-körkort
- Tala och skriva flytande på svenska
- Öppenhet att arbeta varierat – även i tunnelmiljö

Det är meriterande om du har
- Yrkesbevis/certifikat

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Prestigelös
* Flexibel
* Handlingskraftig
* Nyfiken


Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Säljande försäkringsförmedlare till växande Lendo

Telefonförsäljare
Läs mer Apr 9
Vill du bli en del av ett säljteam där kundfokus och resultat går hand i hand? Är du en driven och målinriktad person med passion för försäljning? Då är den här rollen som säljande försäkringsförmedlare till växande Lendo något för dig!

OM TJÄNSTEN
Du vet den där sköna känslan när någon löser ett problem du inte ens visste att du hade? Det är precis det Lendo gör för deras kunder – Lendo hjälper dem att fatta smartare ekonomiska och trygga beslut. Deras kunder har redan varit i kontakt med dem angående lån. Nu är det din uppgift som säljande försäkringsförmedlare att ringa upp dem och se till att de också har rätt försäkringsskydd. Det handlar inte om att sälja för sakens skull – det handlar om att erbjuda en lösning som faktiskt gör skillnad i deras vardag. Du kommer att tillhöra ett team på 7 personer där du blir en nyckelspelare i att matcha Lendos kunders behov med de bästa försäkringslösningarna.

På Lendo är deras mission att ge fler människor verktygen och kunskapen för att fatta smarta beslut kring sin privatekonomi. Deras värderingar – Win as a team,Customercentric, Always improving och Focus on execution – präglar deras vardag och guidar dem mot målet att alltid vara en av Sveriges bästa arbetsplatser.



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

???? Du ringer upp och kontaktar deras befintliga (och nya!) kunder – personer som redan varit i kontakt med Lendo gällande lån och som nu kan ha nytta av en försäkringslösning.

???? Du guidar dem genom deras försäkringsbehov – många har aldrig riktigt tänkt på vad de behöver, och du hjälper dem att se helheten.

???? Du skapar trygghet. Försäkringar kan vara krångliga, men du gör det enkelt och tydligt.

???? Du identifierar affärsmöjligheter – när du lyssnar på kundens situation ser du hur rätt försäkring kan komplettera deras befintliga livssituation.

???? Du håller en hög telefonaktivitet – varje samtal är en chans att hjälpa en kund och skapa mervärde.

Det handlar om att lyssna, förstå och guida – inte att tvinga på någon något de inte behöver.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en naturlig känsla för försäljning och en vilja att skapa kundvärde. Du ska se en möjlighet i varje samtal för att kunna erbjuda rätt lösning.
- Är kommunikativ, strukturerad och trivs i en tempofylld arbetsmiljö med hög aktivitet. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg så du behöver känna dig van med att ha många kundsamtal per dag.
- Talar och skriver flytande på svenska och behärskar engelska väl.

Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av kundkontakt, exempelvis genom telefonrådgivning eller annan försäljning.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Du gillar att prata med människor. Du skapar snabbt förtroende och får kunder att känna sig bekväma.
- Du är serviceinriktad. Ditt mål är alltid att kunden ska känna sig trygg och nöjd med sitt val.
- Du gillar att arbeta mot mål. Inte för att någon tvingar dig, utan för att du själv gillar känslan av att lyckas.

Lendo erbjuder:

???? Lär dig något värdefullt –Vi utbildar dig inom bolån och privatekonomi, kunskap du har nytta av hela livet. Dessutom får du möjlighet att ta Swedsec-certifiering!

???? Grymma förmåner – Förutom en stabil lön får du andra bra förmåner så som friskvårdsbidrag, pension mm

????? Hybridjobb = Flexibilitet – Jobba hemifrån ibland, häng med kollegorna på kontoret när du vill. Bäst av två världar! (Vi har kontorsdagar onsdagar & torsdagar dagar)

???? Kul på jobbet (på riktigt) – AW:s, teamhäng och en arbetsplats där vi skrattar mycket och peppar varandra.

???? Karriärmöjligheter – Kanske vill du stanna och växa inom hos oss?(Vi hoppas såklart det!) Kanske vill du ha en merit som sticker ut på CV:t? Oavsett vilket, öppnar det här jobbet många dörrar.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Lendo tillämpar provanställning och bakgrundskontroller inför kontraktskrivning.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Lendo HÄR

Ansök nu

Montörer till Högbloms Legomontage i Vallentuna

Elektronikmontör
Läs mer Jun 14
Nytt
Högbloms Legomontage söker nu flera montörer till sin produktion. Med kunder inom allt från medicinteknik till tung industri erbjuder de en bred och spännande arbetsmiljö. Har du erfarenhet av montering och trivs i en strukturerad produktion – läs vidare!

OM TJÄNSTEN
Högbloms söker drivna och skickliga montörer till sina tre affärsområden: Industrimontage, Mekanikmontage och Elektronikmontage. Som montör är du en central del av produktionen och arbetar med allt från detaljer till färdigtestade produkter. Du ingår i ett team där kvalitet, noggrannhet och tekniskt kunnande är avgörande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Beroende på din bakgrund och kompetens kan dina arbetsuppgifter inkludera bland annat:
- Montering av mekaniska, industriella eller elektroniska komponenter enligt ritning och instruktion
- Traverskörning och hantering av större moduler (för industri)
- Elkoppling, kablage eller enklare installationer
- Finsnickeri eller instrumentmontering (för mekanik)
- Reparationer och lödning i ESD-säkrad miljö (för elektronik)
- Dokumentation, kvalitetskontroller och testning
- Samarbete med produktionstekniker och andra funktioner i produktionen

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 1 års erfarenhet av montering i produktionsmiljö
- Kan läsa och tolka ritningar samt arbeta enligt instruktioner
- Har god fysik och trivs i en praktisk roll
- Behärskar svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
- Har flera års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll
- Elkunskap eller dokumenterad utbildning inom el/fordon/automation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande och självgående
- God samarbetsförmåga i team
- Strukturerad och noggrann
- Flexibel och van vid förändring

Övrig information
- Start: Senare delen av augusti
- Omfattning: Heltid, konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering efter 6 månader
- Arbetstider: Kl.7.00-16:00
- Placering: Vallentuna

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Högbloms är en erfaren och flexibel produktionspartner med över 30 års erfarenhet inom legotillverkning och montering. Företaget samarbetar med både stora och små aktörer inom branscher som medicinteknik, fordon, industri och elektronik. Med fokus på kvalitet, precision och långsiktiga kundrelationer levererar Högbloms kompletta lösningar – från prototyp till färdig produkt. Produktionen är organiserad i tre affärsområden och präglas av stark teamkänsla och ständig utveckling.

Ansök nu

Norsktalande SEO-student till E-Commerce bolag!

Marknadsassistent
Läs mer Jun 14
Nytt
Studerar du inom eller har du tidigare erfarenheter av SEO och är du ute efter ett meriterande extrajobb? Är du också en djurfantast som trivs med att arbeta självständigt? Då är det dig vi söker - välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en norsktalande SEO-student som ska avlasta med att utifrån ett SEO-perspektiv skriva produkt- och kategoritexter på hemsidan. Du kommer att arbeta i Arken Zoos egna plattform samt i SEO-verktyget Semrush. Arbetet i sig är självständigt och du förväntas arbeta cirka 10-20 timmar i månaden. Uppdraget inleds med introduktion och onboarding av kollegor i marknadsteamet. Du kommer att arbeta tillsammans med Sverigechefen för E-commerce som du också kommer att få som mentor i arbetet att stötta E-Commerce Manager som är norsktalande.

Du erbjuds
Et utvecklande och spännande deltidsjobb!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Arbetet i sig är självständigt och du förväntas arbeta cirka 10-20 timmar i månaden. Uppdraget inleds med introduktion och onboarding av kollegor i marknadsteamet. Du kommer att arbeta tillsammans med Sverigechefen för E-commerce som du också kommer att få som mentor.


* Skriva produkttexter på hemsidan
* Skriva kategori/varumärkestexter på hemsidan
* Övriga arbetsuppgifter i plattformen och SEO-vertyget


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Har kunskap inom digital marknadsföring, SEO, E-commerce eller något vi bedömer likvärdigt. Detta antingen genom din utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet.
- Har god dator- och systemvana
- Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt i engelska i skrift, då detta används i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du har
- Har kunskaper att arbeta från ett SEO-verktyg och/eller inom E-com/ E-com-plattformar
- Har ett stort djurintresse

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Estetisk
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Flexibelt deltidsarbete inom administration hos välrenommerat bokförlag!

Marknadskommunikatör
Läs mer Jun 14
Nytt
Är du student och intresserad av ett extrajobb på ett av Sveriges största bokförlag? Har du god systemvana och trivs med administrativa uppgifter, och vill samla på dig värdefulla erfarenheter inom bokförlagsbranschen? Sök rollen idag och börja i september!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett av Sveriges ledande förlagshus med utgivning inom alltifrån skönlitteratur, facklitteratur, ungdomsböcker till historia och populärvetenskap. De äger ett antal andra bokförlag, som i sin tur ger ut allt ifrån ljudböcker, e-böcker till barnböcker.

Vi söker nu dig som är student och vill hjälpa förlaget med olika administrativa delar. Detta är ett deltidsjobb med start i september och förväntas starta på 6 månader, kan förlängas.

Du erbjuds
- Ett flexibelt extrajobb där du själv bestämmer ditt schema (i samråd med chef) och där arbetet kan utföras hemifrån
- Ett deltidsjobb där du kommer samla på dig värdefulla erfarenheter hos ett stort och välrenommerat bokförlag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utskick av böcker, recensionsexemplar och friexemplar
* Lägga upp nya titlar i interna system
* Publicera titlar på hemsidorna: ta information från ett system till ett annat
* Boka resor åt författare
* Övriga administrativa uppgifter inom förlaget


VI SÖKER DIG SOM
- Är student på högskola/universitet och tar examen sommar 2026 eller senare
- Har erfarenhet av att arbeta med administration och/eller service
- Har dator- och systemvana
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, detta då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Har ett intresse för bokförlagsbranschen vilket framgår i din ansökan/i ditt personliga brev

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

AML-utredare till redovisningsbyrå!

Finansanalytiker
Läs mer Jun 14
Nytt
Är du i början av din karriär och vill utvecklas inom AML området? Vi söker dig som är noggrann, analytisk och har ett intresse för att arbeta med frågor kopplade till penningtvätt och finansiell brottslighet.

OM TJÄNSTEN
För en snabbt växande redovisningsbyrå med starka tillväxtambitioner söker vi nu en AML-analytiker för ett konsultuppdrag. Under de senaste åren har vår kund förvärvat flera andra byråer, vilket i sin tur har inneburit ökat behov av AML-kompetens.
Du kommer ingå i ett nytt AML-team med målet att stärka arbetet med att identifiera och utreda finansiella risker kopplade till företagskunder. I rollen kommer du att arbeta nära AML-chefen och en AML-administratör i centrala Stockholm.

Du blir anställd som konsult via Academic Work och arbetar på uppdrag hos kunden. Uppdraget är initialt på sex månader med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering. För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ två styck i samband med att du söker tjänsten här!

Du erbjuds
- Möjlighet att arbeta med AML-frågor i ett växande bolag
- En engagerad konsultchef från Academic Work som stöttar dig i din utveckling
- Möjligheten att på sikt fastanställas av vår kund

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som AML-analytiker kommer du att arbeta med utredningar kopplade till företagskunder. Beslutsfattandet sker centralt, men du ansvarar för att samla in, analysera och dokumentera information. Dina arbetsuppgifter inkluderar:


* Genomföra riskbedömningar och identifiera potentiella avvikelser
* Använda interna verktyg för att filtrera och prioritera ärenden
* Följa checklistor och etablerade processer för att säkerställa kvalitet
* Sammanställa underlag för vidare beslut inom organisationen


VI SÖKER DIG SOM
- Har 1–2 års erfarenhet av AML/KYC
- Har en relevant avslutad kandidatexamen inom ekonomi, juridik eller liknande
- Har god analytisk förmåga och kan arbeta självständigt
- Är initiativtagande och trygg i att fatta egna beslut inom givna ramar
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Effektiv
- Noggrann
- Ambitiös
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår klient

Ansök nu