Stockholm: Arbetsledare till samhällsviktig roll hos Roux Health Care

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsledare till samhällsviktig roll hos Roux Health Care i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-16 // Varaktighet: Heltid

Vill du leda ett tekniskt team, utveckla strukturer och göra skillnad för samhället varje dag? Nu söker vi en trygg och handlingskraftig arbetsledare till Roux Health Care i Stockholm – en roll med ansvar, påverkan och stora utvecklingsmöjligheter.

OM TJÄNSTEN
Roux Health Care är ett medtech managementföretag som erbjuder ett brett spektrum av tekniska tjänster för hälso- och sjukvården. Verksamheten bygger på över 10 års erfarenhet från den nordiska marknaden och fokuserar på att leverera hög servicekvalitet till kommuner och regioner. Vi är nu i en stor tillväxtresa och söker därför dig som vill kombinera ledarskap, struktur och teknisk förståelse i en roll där du verkligen gör skillnad. Som arbetsledare hos Roux Health Care får du ansvara för den dagliga driften i ett samhällsviktigt uppdrag – att se till att hjälpmedel som rullstolar, sängar och hygienutrustning når rätt brukare i rätt tid. Du arbetsleder tekniker och chaufförer och utvecklar rutiner och skapar struktur. I gengäld får du stora utvecklingsmöjligheter, korta beslutsvägar och chansen att växa med ett bolag i stark tillväxt.

Vi erbjuder
- Vara med på en tydlig tillväxtresa där du med din kompetens bidrar till att skapa struktur och lägga grunden för framtidens serviceorganisation – och till att bolaget blir en stabil och långsiktig aktör
- En roll med stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter i en växande verksamhet
- Påverkan på både teamets och verksamhetens utveckling
- Frihet under ansvar och ett stöttande ledarskap där du arbetar nära VD
- Engagerade kollegor där du får bidra till ett viktigt samhällsuppdrag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera, leda och följa upp det dagliga arbetet för tekniker och förare
* Säkerställa att inställelsetider och leveranstider hålls enligt avtal
* Fördela uppdrag och arbetsorder i samråd med kundtjänst och planeringssystem
* Vara huvudkontakt gentemot kund för frågor kring avtal, leveranser och uppföljning
* Ansvara för löpande avtalsuppföljning samt säkerställa att åtaganden uppfylls
* Förbereda och delta i avstämningar, leveransmöten och revisioner
* Dokumentera och följa upp avvikelser samt föreslå förbättringar
* Vara ett stöd till teamet i tekniska frågor, prioriteringar och kunddialoger
* Introducera och handleda ny personal i det operativa arbetet
* Medverka i uppföljningsmöten och rapportera nyckeltal till ledning
* Ansvara för mindre inköp, beställningar av reservdelar, verktyg och utrustning


VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av arbetsledning inom service, logistik eller teknik där du har en god förmåga att leda, motivera och organisera ett team
- Vana att arbeta med avtalsuppföljning och kundkontakt
- God datorvana, gärna erfarenhet av planeringssystem
- B-körkort

Det är meriterande om du har
- Meriterande med teknisk bakgrund eller erfarenhet från hjälpmedelsbranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Du är en kommunikativ, strukturerad och lösningsorienterad doer som erbjuder ett tryggt ledarskap och har en förmåga att skapa engagemang

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Roux Health Care är ett medtech managementföretag som erbjuder ett brett spektrum av tekniska tjänster för hälso- och sjukvården. Verksamheten bygger på över 10 års erfarenhet från den nordiska marknaden och fokuserar på att leverera hög servicekvalitet till kommuner och regioner. Tjänsterna inkluderar underhåll, reparation och rekonditionering av hjälpmedel som sjukhussängar, rullstolar och hygienutrustning. Roux är en varumärkesoberoende aktör som hjälper sina kunder hitta rätt lösning, oavsett tillverkare. Med kontor i Göteborg och Stockholm befinner sig bolaget i en stark utvecklingsfas, med fokus på struktur, långsiktiga partnerskap och ett viktigt samhällsuppdrag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Arbetsledare, lager

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Arbetsledare, lager.

Teamledare sökes till en kund i Arlandastad

Läs mer Jun 5
Vi söker nu en Teamledare till våran kund inom lager & logistik i Märsta-området.
Du kommer att bli anställd av Arena personal och uthyrd till en kund. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter.
Vi ser gärna att du som söker har ledaregenskaper. I dina arbetsuppgifter ingår primärt att vara producerande för att arbeta med uppföljning, coachning av personal, du säkerställer produktivitet och kvalitet mot kund på daglig bas så att de dagliga målen planeras och uppnås.
Du är fysiskt frisk och klarar av ett tungt och enformigt arbete. Arbetet hos kunden kan ha varierande arbetstider, vilket ställer krav på att du är flexibel och är bekväm med att arbeta helger om det skulle behövas.
Dina primära arbetsuppgifter:
- Du håller koll på att alla anställda är i tid och har rätt utrustning
- Du jobbar med förbättringar och mål tillsammans med din grupp
- Du introducera och utbildar ny personal
Krav och egenskaperKrav Erfarenhet från lager och logistikbranschen med E-handel
God svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande Vana från datadriven lagerverksamhet
B-körkort och tillgång till egen bil
Truckkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och där ser vi gärna att du är trevlig, samarbetsvillig och ansvarsfull.
Arbetstider: Måndag-fredag 05:55-14:55 - Upplärning i 3 månader
Lön och förmånerLön: Enligt kollektiv avtal + ansvarstillägg
Förmåner:
Friskvårdsbidrag
Kollektivavtal
Tjänstepension

Tillsättning sker omgående

Ansök nu

Teamleader Natt till vårt lager i Farsta

Läs mer Maj 28
För oss på Mathem står våra kunders bekvämlighet alltid i centrum. Vi vill skapa den bästa upplevelsen för dem i allt från middagsplaneringen med familjen till dess att matvarorna finns på plats i hemmet. På detta sätt skapar vi mer tid för sakerna de älskar – matlagning, tid med familjen, träning eller jobb. När du jobbar hos oss får du därför en unik möjlighet att påverka människors liv i positiv bemärkelse. För leendet på kundernas läppar när matvarorna levereras är ovärderligt.
Varför ska du jobba hos oss? Mathem är idag Sveriges största matbutik med lösplockade varor på nätet och vi fortsätter att växa. Hos oss får du jobba i en dynamisk och social miljö med möjlighet att utvecklas och växa. Vi är en arbetsplats med stor mångfald och vi satsar helhjärtat på miljö- och hållbarhetsfrågor.
Vad kommer du att få göra? Som Teamleader Cold Night inom Mathems lagerverksamhet ansvarar du för att leda och fördela arbetet för medarbetare inom ett visst område. Detta är en operativ roll där du arbetar aktivt med uppföljning i form av exempelvis medarbetarsamtal, hälsosamtal och coachningssamtal. Vidare medverkar du i förbättringsarbeten för att nå processens och verksamhetens mål när det kommer till medarbetarnöjdhet, kvalitet och produktivitet i enighet med budget. Du arbetar nära och rapporterar till Fulfillment Operating Manager. Fokus kommer även vara att uppnå områdets uppsatta mål och budget. Du arbetar på ett effektivt sätt med optimal resursfördelning för att nå uppsatta mål och säkerställa produktionens flöde. Genom god förståelse för logistikprocesser och organisationen arbetar du för att effektivt kunna lösa de utmaningar som uppstår i verksamheten. Du har ett operativt driftansvar och arbetar aktivt med coachning av medarbetarteamet. Du kan även bli involverad i arbetsmiljöfrågor.
Detta är en nattjänst så tiderna är förlagda på ett schema nattetid, eventuellt helgarbete kan tillkomma.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning
Tidigare ledarerfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet från livsmedelsbranschen är meriterande
Erfarenhet av tidigare WMS-system är meriterande
Utbildningar inom ledarskap, arbetsrätt, arbetsmiljö, logistik och lean är meriterande
Goda kunskaper om verktyg, processer och metoder inom logistik, kvalitet och arbetsmiljö är meriterande

Personliga egenskaper I rollen som Teamleader Cold Night ser vi att du är en driven ledare som når resultat genom att coacha samt skapa engagemang inom ditt team. Det är viktigt att du har ett operativt närvarande ledarskap, är professionell och rättvis. Du är initiativtagande och lösningsorienterad, utan att tumma på kvalitet och säkerhet. Utöver detta är det viktigt att du är en god kommunikatör, har lätt för att samarbeta med andra samt är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.

Övrigt Plats: Farsta/Larsboda, Stockholm Omfattning: Heltid Natt(100%) Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning Tillträde: Omgående Lön: Fast lön enligt kollektivavtal (Lager & E-handel) + ansvarstillägg En bakgrundskontroll via ett externt företag ingår som en del i rekryteringsprocessen av denna tjänst. Vi behandlar ansökningar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare inom logistik på deltid till Naturhistoriska Riksmuseet

Läs mer Maj 23
Naturhistoriska riksmuseet (NRM) ska flytta sitt magasin och samlingsförvaring till nya lokaler.
Vill du vara med och leda projekt i en spännande och lärorik miljö? Naturhistoriska riksmuseet söker nu en organiserad och engagerad projektledare på deltid.
Detta uppdrag är med start omgående!
Arbetsuppgifter – Projektledning inom museum och naturvetenskaplig verksamhet Planera, leda, koordinera möten med fokus på logistik kopplade till Naturhistoriska riksmuseets verksamhet.
Driva och planera flytt av föremål i enlighet med museets direktiv.
Ansvara för projektplanering, logistik, uppföljning och rapportering.
Samarbeta med interna och externa intressenter.
Stötta övriga teammedlemmar vid behov och bidra till effektiv projektleverans.
Kontaktyta mot flyttentreprenörens arbetsledning och mot museets upphandlingsenhet och andra berörda.
Vem söker vi? Har tidigare erfarenhet av att leda eller samordna projekt inom logistik. 
Vill arbeta deltid.
Är flexibel, självgående, analytisk och har förmåga att prioritera och strukturera sina arbetsuppgifter
Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Arbetar gärna i team och skapar naturligt goda samarbeten.
Mer om tjänsten Deltidstjänst – ca 20 timmar per vecka, med möjlighet till viss flexibilitet efter överenskommelse.
Placering på Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm.
Start omgående till 31 december med möjlighet till förlängning. 

Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, vänligen kontakta vår Konsultchef på ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare inom logistik på deltid till Naturhistoriska Riksmuseet

Läs mer Maj 22
Naturhistoriska riksmuseet (NRM) ska flytta sitt magasin och samlingsförvaring i Frihamnen till nya lokaler i Morgongåva.
Vill du vara med och leda projekt i en spännande och lärorik miljö? Naturhistoriska riksmuseet söker nu en organiserad och engagerad projektledare på deltid.
Detta uppdrag är med start omgående!
Arbetsuppgifter – Projektledning inom museum och naturvetenskaplig verksamhet Planera, leda, koordinera möten med fokus på logistik kopplade till Naturhistoriska riksmuseets verksamhet.
Driva och planera flytt av föremål i enlighet med museets direktiv.
Ansvara för projektplanering, logistik, uppföljning och rapportering.
Samarbeta med interna och externa intressenter.
Stötta övriga teammedlemmar vid behov och bidra till effektiv projektleverans.
Kontaktyta mot flyttentreprenörens arbetsledning och mot museets upphandlingsenhet och andra berörda.
Vem söker vi? Har tidigare erfarenhet av att leda eller samordna projekt inom logistik. 
Vill arbeta deltid.
Är flexibel, självgående, analytisk och har förmåga att prioritera och strukturera sina arbetsuppgifter
Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Arbetar gärna i team och skapar naturligt goda samarbeten.
Mer om tjänsten Deltidstjänst – ca 20 timmar per vecka, med möjlighet till viss flexibilitet efter överenskommelse.
Placering på Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm.
Start omgående till 31. december med möjlighet till förlängning. 

Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, vänligen kontakta vår Konsultchef på ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teamleader till vårt lager i Farsta

Läs mer Maj 13
För oss på Mathem står våra kunders bekvämlighet alltid i centrum. Vi vill skapa den bästa upplevelsen för dem i allt från middagsplaneringen med familjen till dess att matvarorna finns på plats i hemmet. På detta sätt skapar vi mer tid för sakerna de älskar – matlagning, tid med familjen, träning eller jobb. När du jobbar hos oss får du därför en unik möjlighet att påverka människors liv i positiv bemärkelse. För leendet på kundernas läppar när matvarorna levereras är ovärderligt.
Varför ska du jobba hos oss? Mathem är idag Sveriges största matbutik med lösplockade varor på nätet och vi fortsätter att växa. Hos oss får du jobba i en dynamisk och social miljö med möjlighet att utvecklas och växa. Vi är en arbetsplats med stor mångfald och vi satsar helhjärtat på miljö- och hållbarhetsfrågor.
Vad kommer du att få göra? Som Teamleader inom Mathems lagerverksamhet ansvarar du för att leda och fördela arbetet för medarbetare inom ett visst område. Detta är en operativ roll där du arbetar aktivt med uppföljning i form av exempelvis medarbetarsamtal, hälsosamtal och coachningssamtal. Vidare medverkar du i förbättringsarbeten för att nå processens och verksamhetens mål när det kommer till medarbetarnöjdhet, kvalitet och produktivitet i enighet med budget. Du arbetar nära och rapporterar till Fulfillment Operating Manager. Fokus kommer även vara att uppnå områdets uppsatta mål och budget. Du arbetar på ett effektivt sätt med optimal resursfördelning för att nå uppsatta mål och säkerställa produktionens flöde. Genom god förståelse för logistikprocesser och organisationen arbetar du för att effektivt kunna lösa de utmaningar som uppstår i verksamheten. Du har ett operativt driftansvar och arbetar aktivt med coachning av medarbetarteamet. Du kan även bli involverad i arbetsmiljöfrågor.
Arbetstiderna kommer att vara förlagda på ett schema dagtid med rullande helger.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning
Tidigare ledarerfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet från livsmedelsbranschen är meriterande
Erfarenhet av tidigare WMS-system är meriterande
Utbildningar inom ledarskap, arbetsrätt, arbetsmiljö, logistik och lean är meriterande
Goda kunskaper om verktyg, processer och metoder inom logistik, kvalitet och arbetsmiljö är meriterande

Personliga egenskaper I rollen som Teamleader ser vi att du är en driven ledare som når resultat genom att coacha samt skapa engagemang inom ditt team. Det är viktigt att du har ett operativt närvarande ledarskap, är professionell och rättvis. Du är initiativtagande och lösningsorienterad, utan att tumma på kvalitet och säkerhet. Utöver detta är det viktigt att du är en god kommunikatör, har lätt för att samarbeta med andra samt är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.

Övrigt Plats: Farsta/Larsboda, Stockholm Omfattning: Heltid (100%) Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning Tillträde: Omgående Lön: Fast lön enligt kollektivavtal (Lager & E-handel) + ansvarstillägg En bakgrundskontroll via ett externt företag ingår som en del i rekryteringsprocessen av denna tjänst. Vi behandlar ansökningar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Anläggningsarbetare till Allblästring!

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Jun 5
Vill du arbeta med hållbara broar, dammar och konstruktioner? Hos Allblästring får du trygghet, utveckling och kollegor som verkligen trivs. Nu söker vi fler till våra växande projekt i Stockholm!

OM TJÄNSTEN
Som anläggningsarbetare eller betongare hos Allblästring arbetar du med reparation och underhåll av bland annat broar och andra betongkonstruktioner. Du blir en del av ett stabilt och växande team som sätter säkerhet, kvalitet och samarbete i första rummet. Projekten är varierade – från öppna konstruktioner till tunnelprojekt. Du arbetar två och två i nära samarbete, alltid med rätt utrustning och stöd från erfarna kollegor.

Allblästring är ett familjeägt företag i fjärde generationen, specialiserat på betongreparationer och hållbar anläggning. Med ramavtal hos bl.a. Sthlm Stad, Haninge och Nacka bygger de framtidens broar, dammar och viadukter. De är ett tight team på 28 personer, med låg personalomsättning och stark framtidstro. Hos Allblästring får du stabilitet, variation och möjlighet att utvecklas – tillsammans.

Du erbjuds
- En trygg och långsiktig jobbmöjlighet hos ett stabilt familjeföretag med låg personalomsättning
- Möjlighet att arbeta med samhällsviktiga projekt såsom broar, tunnlar och dammar
- Varierade arbetsdagar där du utvecklas både praktiskt och tekniskt
- En dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Betongreparationer och armeringsarbete på broar och andra anläggningar
* Mark- och anläggningsarbete vid konstruktion och renovering
* Förberedande och efterarbete inför gjutning, rivning och förstärkning
* Arbete i team med fokus på säkerhet och kvalitet


VI SÖKER DIG SOM
- En fullständig gymnasieutbildning
- Gärna minst 2 års erfarenhet inom bygg/anläggning eller annat relevant område, det kan vara väldigt brett
- B-körkort
- Tala och skriva flytande på svenska
- Öppenhet att arbeta varierat – även i tunnelmiljö

Det är meriterande om du har
- Yrkesbevis/certifikat

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Prestigelös
* Flexibel
* Handlingskraftig
* Nyfiken


Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Säljande försäkringsförmedlare till växande Lendo

Telefonförsäljare
Läs mer Apr 9
Vill du bli en del av ett säljteam där kundfokus och resultat går hand i hand? Är du en driven och målinriktad person med passion för försäljning? Då är den här rollen som säljande försäkringsförmedlare till växande Lendo något för dig!

OM TJÄNSTEN
Du vet den där sköna känslan när någon löser ett problem du inte ens visste att du hade? Det är precis det Lendo gör för deras kunder – Lendo hjälper dem att fatta smartare ekonomiska och trygga beslut. Deras kunder har redan varit i kontakt med dem angående lån. Nu är det din uppgift som säljande försäkringsförmedlare att ringa upp dem och se till att de också har rätt försäkringsskydd. Det handlar inte om att sälja för sakens skull – det handlar om att erbjuda en lösning som faktiskt gör skillnad i deras vardag. Du kommer att tillhöra ett team på 7 personer där du blir en nyckelspelare i att matcha Lendos kunders behov med de bästa försäkringslösningarna.

På Lendo är deras mission att ge fler människor verktygen och kunskapen för att fatta smarta beslut kring sin privatekonomi. Deras värderingar – Win as a team,Customercentric, Always improving och Focus on execution – präglar deras vardag och guidar dem mot målet att alltid vara en av Sveriges bästa arbetsplatser.



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

???? Du ringer upp och kontaktar deras befintliga (och nya!) kunder – personer som redan varit i kontakt med Lendo gällande lån och som nu kan ha nytta av en försäkringslösning.

???? Du guidar dem genom deras försäkringsbehov – många har aldrig riktigt tänkt på vad de behöver, och du hjälper dem att se helheten.

???? Du skapar trygghet. Försäkringar kan vara krångliga, men du gör det enkelt och tydligt.

???? Du identifierar affärsmöjligheter – när du lyssnar på kundens situation ser du hur rätt försäkring kan komplettera deras befintliga livssituation.

???? Du håller en hög telefonaktivitet – varje samtal är en chans att hjälpa en kund och skapa mervärde.

Det handlar om att lyssna, förstå och guida – inte att tvinga på någon något de inte behöver.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en naturlig känsla för försäljning och en vilja att skapa kundvärde. Du ska se en möjlighet i varje samtal för att kunna erbjuda rätt lösning.
- Är kommunikativ, strukturerad och trivs i en tempofylld arbetsmiljö med hög aktivitet. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg så du behöver känna dig van med att ha många kundsamtal per dag.
- Talar och skriver flytande på svenska och behärskar engelska väl.

Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av kundkontakt, exempelvis genom telefonrådgivning eller annan försäljning.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Du gillar att prata med människor. Du skapar snabbt förtroende och får kunder att känna sig bekväma.
- Du är serviceinriktad. Ditt mål är alltid att kunden ska känna sig trygg och nöjd med sitt val.
- Du gillar att arbeta mot mål. Inte för att någon tvingar dig, utan för att du själv gillar känslan av att lyckas.

Lendo erbjuder:

???? Lär dig något värdefullt –Vi utbildar dig inom bolån och privatekonomi, kunskap du har nytta av hela livet. Dessutom får du möjlighet att ta Swedsec-certifiering!

???? Grymma förmåner – Förutom en stabil lön får du andra bra förmåner så som friskvårdsbidrag, pension mm

????? Hybridjobb = Flexibilitet – Jobba hemifrån ibland, häng med kollegorna på kontoret när du vill. Bäst av två världar! (Vi har kontorsdagar onsdagar & torsdagar dagar)

???? Kul på jobbet (på riktigt) – AW:s, teamhäng och en arbetsplats där vi skrattar mycket och peppar varandra.

???? Karriärmöjligheter – Kanske vill du stanna och växa inom hos oss?(Vi hoppas såklart det!) Kanske vill du ha en merit som sticker ut på CV:t? Oavsett vilket, öppnar det här jobbet många dörrar.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Lendo tillämpar provanställning och bakgrundskontroller inför kontraktskrivning.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Lendo HÄR

Ansök nu

Montörer till Högbloms Legomontage i Vallentuna

Elektronikmontör
Läs mer Jun 14
Nytt
Högbloms Legomontage söker nu flera montörer till sin produktion. Med kunder inom allt från medicinteknik till tung industri erbjuder de en bred och spännande arbetsmiljö. Har du erfarenhet av montering och trivs i en strukturerad produktion – läs vidare!

OM TJÄNSTEN
Högbloms söker drivna och skickliga montörer till sina tre affärsområden: Industrimontage, Mekanikmontage och Elektronikmontage. Som montör är du en central del av produktionen och arbetar med allt från detaljer till färdigtestade produkter. Du ingår i ett team där kvalitet, noggrannhet och tekniskt kunnande är avgörande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Beroende på din bakgrund och kompetens kan dina arbetsuppgifter inkludera bland annat:
- Montering av mekaniska, industriella eller elektroniska komponenter enligt ritning och instruktion
- Traverskörning och hantering av större moduler (för industri)
- Elkoppling, kablage eller enklare installationer
- Finsnickeri eller instrumentmontering (för mekanik)
- Reparationer och lödning i ESD-säkrad miljö (för elektronik)
- Dokumentation, kvalitetskontroller och testning
- Samarbete med produktionstekniker och andra funktioner i produktionen

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 1 års erfarenhet av montering i produktionsmiljö
- Kan läsa och tolka ritningar samt arbeta enligt instruktioner
- Har god fysik och trivs i en praktisk roll
- Behärskar svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
- Har flera års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll
- Elkunskap eller dokumenterad utbildning inom el/fordon/automation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande och självgående
- God samarbetsförmåga i team
- Strukturerad och noggrann
- Flexibel och van vid förändring

Övrig information
- Start: Senare delen av augusti
- Omfattning: Heltid, konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering efter 6 månader
- Arbetstider: Kl.7.00-16:00
- Placering: Vallentuna

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Högbloms är en erfaren och flexibel produktionspartner med över 30 års erfarenhet inom legotillverkning och montering. Företaget samarbetar med både stora och små aktörer inom branscher som medicinteknik, fordon, industri och elektronik. Med fokus på kvalitet, precision och långsiktiga kundrelationer levererar Högbloms kompletta lösningar – från prototyp till färdig produkt. Produktionen är organiserad i tre affärsområden och präglas av stark teamkänsla och ständig utveckling.

Ansök nu

Norsktalande SEO-student till E-Commerce bolag!

Marknadsassistent
Läs mer Jun 14
Nytt
Studerar du inom eller har du tidigare erfarenheter av SEO och är du ute efter ett meriterande extrajobb? Är du också en djurfantast som trivs med att arbeta självständigt? Då är det dig vi söker - välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en norsktalande SEO-student som ska avlasta med att utifrån ett SEO-perspektiv skriva produkt- och kategoritexter på hemsidan. Du kommer att arbeta i Arken Zoos egna plattform samt i SEO-verktyget Semrush. Arbetet i sig är självständigt och du förväntas arbeta cirka 10-20 timmar i månaden. Uppdraget inleds med introduktion och onboarding av kollegor i marknadsteamet. Du kommer att arbeta tillsammans med Sverigechefen för E-commerce som du också kommer att få som mentor i arbetet att stötta E-Commerce Manager som är norsktalande.

Du erbjuds
Et utvecklande och spännande deltidsjobb!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Arbetet i sig är självständigt och du förväntas arbeta cirka 10-20 timmar i månaden. Uppdraget inleds med introduktion och onboarding av kollegor i marknadsteamet. Du kommer att arbeta tillsammans med Sverigechefen för E-commerce som du också kommer att få som mentor.


* Skriva produkttexter på hemsidan
* Skriva kategori/varumärkestexter på hemsidan
* Övriga arbetsuppgifter i plattformen och SEO-vertyget


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Har kunskap inom digital marknadsföring, SEO, E-commerce eller något vi bedömer likvärdigt. Detta antingen genom din utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet.
- Har god dator- och systemvana
- Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt i engelska i skrift, då detta används i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du har
- Har kunskaper att arbeta från ett SEO-verktyg och/eller inom E-com/ E-com-plattformar
- Har ett stort djurintresse

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Estetisk
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Flexibelt deltidsarbete inom administration hos välrenommerat bokförlag!

Marknadskommunikatör
Läs mer Jun 14
Nytt
Är du student och intresserad av ett extrajobb på ett av Sveriges största bokförlag? Har du god systemvana och trivs med administrativa uppgifter, och vill samla på dig värdefulla erfarenheter inom bokförlagsbranschen? Sök rollen idag och börja i september!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett av Sveriges ledande förlagshus med utgivning inom alltifrån skönlitteratur, facklitteratur, ungdomsböcker till historia och populärvetenskap. De äger ett antal andra bokförlag, som i sin tur ger ut allt ifrån ljudböcker, e-böcker till barnböcker.

Vi söker nu dig som är student och vill hjälpa förlaget med olika administrativa delar. Detta är ett deltidsjobb med start i september och förväntas starta på 6 månader, kan förlängas.

Du erbjuds
- Ett flexibelt extrajobb där du själv bestämmer ditt schema (i samråd med chef) och där arbetet kan utföras hemifrån
- Ett deltidsjobb där du kommer samla på dig värdefulla erfarenheter hos ett stort och välrenommerat bokförlag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utskick av böcker, recensionsexemplar och friexemplar
* Lägga upp nya titlar i interna system
* Publicera titlar på hemsidorna: ta information från ett system till ett annat
* Boka resor åt författare
* Övriga administrativa uppgifter inom förlaget


VI SÖKER DIG SOM
- Är student på högskola/universitet och tar examen sommar 2026 eller senare
- Har erfarenhet av att arbeta med administration och/eller service
- Har dator- och systemvana
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, detta då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Har ett intresse för bokförlagsbranschen vilket framgår i din ansökan/i ditt personliga brev

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

AML-utredare till redovisningsbyrå!

Finansanalytiker
Läs mer Jun 14
Nytt
Är du i början av din karriär och vill utvecklas inom AML området? Vi söker dig som är noggrann, analytisk och har ett intresse för att arbeta med frågor kopplade till penningtvätt och finansiell brottslighet.

OM TJÄNSTEN
För en snabbt växande redovisningsbyrå med starka tillväxtambitioner söker vi nu en AML-analytiker för ett konsultuppdrag. Under de senaste åren har vår kund förvärvat flera andra byråer, vilket i sin tur har inneburit ökat behov av AML-kompetens.
Du kommer ingå i ett nytt AML-team med målet att stärka arbetet med att identifiera och utreda finansiella risker kopplade till företagskunder. I rollen kommer du att arbeta nära AML-chefen och en AML-administratör i centrala Stockholm.

Du blir anställd som konsult via Academic Work och arbetar på uppdrag hos kunden. Uppdraget är initialt på sex månader med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering. För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ två styck i samband med att du söker tjänsten här!

Du erbjuds
- Möjlighet att arbeta med AML-frågor i ett växande bolag
- En engagerad konsultchef från Academic Work som stöttar dig i din utveckling
- Möjligheten att på sikt fastanställas av vår kund

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som AML-analytiker kommer du att arbeta med utredningar kopplade till företagskunder. Beslutsfattandet sker centralt, men du ansvarar för att samla in, analysera och dokumentera information. Dina arbetsuppgifter inkluderar:


* Genomföra riskbedömningar och identifiera potentiella avvikelser
* Använda interna verktyg för att filtrera och prioritera ärenden
* Följa checklistor och etablerade processer för att säkerställa kvalitet
* Sammanställa underlag för vidare beslut inom organisationen


VI SÖKER DIG SOM
- Har 1–2 års erfarenhet av AML/KYC
- Har en relevant avslutad kandidatexamen inom ekonomi, juridik eller liknande
- Har god analytisk förmåga och kan arbeta självständigt
- Är initiativtagande och trygg i att fatta egna beslut inom givna ramar
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Effektiv
- Noggrann
- Ambitiös
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår klient

Ansök nu