Stockholm: Biståndshandläggare LSS, Enheten för personer med funktionsnedsättning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Biståndshandläggare LSS, Enheten för personer med funktionsnedsättning i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-15 // Varaktighet: Heltid

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.



Välkommen till oss

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner.

Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet. Bromma Stadsdelsförvaltning är en av stadens elva stadsdelar. Bromma ligger nära Stockholms innerstad och vid Mälaren med dess vackra natur. Stadsdelen har ca 80 000 invånare. Förvaltningen sitter i aktivitetsbaserat kontor, nära Bromma flygplats, vid Bromma Blocks, med närhet till goda kommunikationer och affärer.

Avdelning Socialtjänst och fritid svarar för stadsdelens Individ- och familjeomsorg, fält, fritid och prevention samt myndighet och utförare. Vi arbetar för en sammanhållen socialtjänst.
Enheten för personer med funktionsnedsättning vid Bromma stadsdelsförvaltning är en beställarenhet med 17 medarbetare. Enheten leds av en enhetschef och en gruppledare. I övrigt består enheten av 14 biståndshandläggare varav 1 jobbar med kontaktsekreteraruppdrag samt 1 administrativ handläggare. Biståndshandläggarna är uppdelade i ett team med 4 handläggare som jobbar med inriktning mot barn och unga och ett team med 9 handläggare som jobbar med inriktning mot vuxna.

Enheten präglas av nyfikenhet och professionalitet där vi ser bemötande, samverkan och möjligheter som en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att ständigt utvecklas och har under senare år haft ett stort fokus på områden som, rättsäkerhet, VINR, barnrätt och MI - det vore kul om du ville vara med på den fortsatta resan framåt!

Vi söker nu en ny medarbetare då vi har en medarbetare som ska ut på nya äventyr. Vi hoppas att just du vill bli en del av vårat team.

Vi erbjuder

Som medarbetare hos oss kan vi erbjuda dig:
• Extern handledning med arbetsgruppen
• Möjlighet till vidareutveckling genom utbildning
• Flextid och sommartid
• Subventionerad friskvård
• Möjlighet att semesterväxla
• En härlig arbetsgrupp med god sammanhållning
• Ett gott och nära ledarskap

Din roll

Som biståndshandläggare i vuxengruppen är dina arbetsuppgifter att utreda ansökningar om stöd till personer med funktionsnedsättning och fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Vårt uppdrag är att tillgodose behovet av insatser till våra brukare för att bidra till ett självständigt liv utifrån individens förutsättningar. Samverkan internt med andra enheter, grupper samt externt med exempelvis vården är ett stående inslag i ditt arbete. Ett gott bemötande gentemot både brukare och deras anhöriga samt andra samarbetspartners ser vi som en självklarhet. På enheten har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör! Därför söker vi dig som trivs med en föränderlig vardag och kan arbeta under föränderliga direktiv.

Din kompetens och erfarenhet

Du har socionomexamen. Erfarenhet av myndighetsutövning och tidigare arbetat som biståndshandläggare inom funktionsnedsättning är meriterande.

Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du är relationsskapande och har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor. Du har en mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt.

Eftersom arbetet oftast innebär att möta människor i kris och/eller med en komplex livssituation är det väldigt viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt. Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem, måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare.

Biståndshandläggare till Beställarenheten äldreomsorg EÅV

Läs mer Jun 12
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Motiveras du av att hitta lösningar för varje individ? Som biståndshandläggare inom äldreomsorg möter du olika slags människor med många livsöden och erfarenheter i målgrupp 65 år och äldre.

Vi söker nu en biståndshandläggare till en tillsvidaretjänst då en av våra medarbetare går vidare till nya utmaningar. 

Om oss

Beställarenheten Äldre består av 35 medarbetare, fördelade på biståndshandläggare, äldrekoordinator, metodutvecklare och chefer. Hos oss arbetar personer med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter. Vi hjälper varandra och värnar om en god arbetsmiljö. Hos oss får du trevliga kollegor och har roligt på jobbet.
Enheten har en välfungerande organisationsstruktur där majoriteten av av biståndshandläggarna har ett tydligt ärendeansvar utifrån geografisk indelning. Vi har en grupp om tre biståndshandläggare, utan eget ärendeansvar, som stärker upp vid frånvaro och arbetstoppar. Inom avdelningen finns en nyinrättad enhet, enheten för ekonomi och administration, som ger stöd i de ekonomiska processerna kopplade till handläggningen.
Som nyanställd hos oss får du en väl utarbetad introduktionsplan och en mentor för att ge dig förutsättningarna att lyckas i din nya roll.

Kontoret ligger vid Slakthusområdet, i närheten av Globen, med goda kommunikationsmöjligheter och närhet till både tunnelbana och tvärbana.

Din roll

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter att utreda och bedöma inkomna ansökningar från personer som är 65 år och äldre. Ansökningar handlar om insatser som exempelvis hemtjänst, dagverksamhet och särskilda boendeformer. Du kommer att aktualisera ärenden, inhämta information, göra bedömningar, fatta beslut samt följa upp insatser enligt socialtjänstlagen. Det är en mångfacetterad och betydelsefull tjänst då du i dialog med den äldre ska arbeta för att hitta en lösning för individen.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som

Har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren
Har erfarenhet av myndighetsutövning, exempelvis som biståndshandläggare eller socialsekreterare
Talar och skriver svenska flytande, vilket är viktigt för dokumentation, kommunikation samt samverkan med kollegor inom staden och med externa samarbetspartners

Det är meriterande om du

Har erfarenhet från Stockholm stads paraplysystem
Har erfarenhet av myndighetsutövning mot målgruppen äldre

Vi söker dig som är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i utsatta situationer. Då biståndshandläggare i sitt arbete ofta möter människor i kris och med komplexa livssituationer, är det viktigt att du kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt och professionellt sätt. Du visar dessutom på god samarbetsförmåga, är lyhörd och trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Som biståndshandläggare arbetar du självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är flexibel och har lätt att ställa om när arbetet så kräver.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten. 

Övrigt

Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

I denna rekrytering sker urval löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Ansök nu

Biståndshandläggare till Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning

Läs mer Jun 11
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Välkommen till oss

Vi söker en biståndshandläggare till ett viktigt och meningsfullt arbete på Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning.

Tjänsten är placerad på Enheten för administration och ekonomi inom Avdelning funktionsnedsättning socialpsykiatri äldreomsorg.

Din roll

I din roll som biståndshandläggare kommer du främst handlägga ärenden om färdtjänst, riksfärdtjänst och kommunalt bostadsbidrag för personer med funktionsnedsättning (KBF). I tjänsten ingår även viss hantering av avgifter.

Du kommer arbeta tillsammans med en annan biståndshandläggare som också handlägger ärenden om färdtjänst, riksfärdtjänst och KBF.

Din kompetens och erfarenhet

Du som söker ska ha:

Socionomexamen.
Goda datorkunskaper.
Goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du har:

Erfarenhet av arbete som biståndshandläggare eller socialsekreterare.
Erfarenhet av att handlägga ärenden om färdtjänst.
Erfarenhet av att handlägga ärenden om riksfärdtjänst.
Erfarenhet av att handlägga ärenden om KBF.

För att lyckas i rollen är du noggrann och strukturerad. Du tar ansvar för att ditt arbete blir utfört i tid och har en förmåga att styra om och prioritera arbetsuppgifter utifrån nya omständigheter. Du har en god samarbetsförmåga och bemöter människor på ett respektfullt sätt.

Enheten för administration och ekonomi

Enheten för administration och ekonomi är en ny enhet inom myndighetssidan på Avdelning funktionsnedsättning socialpsykiatri äldreomsorg från och med den 1 april 2025.

Enhetens uppdrag är främst att ge stöd i administrativa och ekonomiska processer till beställarenheterna inom avdelningen. Enheten ansvarar för verksamhetsuppföljning enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade på uppdrag av socialförvaltningen och äldreförvaltningen. Enheten handlägger även ärenden om färdtjänst, riksfärdtjänst och kommunalt bostadsbidrag för personer med funktionsnedsättning samt i övrigt förekommande administrativa och ekonomiska processer som tidigare innefattats inom de båda beställarenheterna.

Enheten leds av en enhetschef. På enheten arbetar administrativa assistenter, biståndshandläggare, ekonomihandläggare, verksamhetscontroller ekonomi samt verksamhetscontrollers uppföljning.

Din ansökan

Vi rekryterar utan personligt brev för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Ansök nu

Biståndshandläggare till Myndighet SoL över 65 år

Läs mer Maj 28
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!


Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare.


Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det.



Vi söker 3 biståndshandläggare: två tillsvidareanställningar och ett vikariat.

Tjänsten och arbetsuppgifterna
Vi söker dig som vill ha ett utvecklande och intressant uppdrag där vi tillsammans arbetar för att vässa verksamheten och göra våra medborgare nöjda med det stöd vi ger. Som en del av Myndighet har du stora möjligheter att göra skillnad i människors liv – vi ser fram emot din ansökan!

Rollen som biståndshandläggare i Botkyrka kommun är utvecklande för dig som vill arbeta med människor och tillämpa socialjuridik i praktiken. Du får möjlighet att göra skillnad i människors vardag samtidigt som du utvecklar din kompetens inom myndighetsutövning och samverkan. Det är en möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, tillsammans med kompetenta, engagerade och handlingskraftiga arbetskamrater. En viktig del i arbetet är förmågan att kunna samarbeta och samverka med den enskilde, med anhöriga, kollegor, andra inom kommunen och även externa aktörer.

När medborgaren ansöker om stöd från äldreomsorgen eller omsorgen om personer med funktionsnedsättning, är Myndighet ofta den första kontakten.
Som biståndshandläggare rapporterar du direkt till verksamhetschefen och ingår i en arbetsgrupp med en öppen och stödjande arbetsmiljö, där samarbete och kompetensutbyte är centrala delar. Vår ledning ger dig tydligt stöd och möjlighet till professionell utveckling.

Som biståndshandläggare ansvarar du för att, utifrån gällande lagstiftning och krav:

- utreda behov samt bedöma, besluta och följa upp insatser
- kommunicera skriftligt och muntligt med brukare, anhöriga och olika samarbetsparter.

Vi erbjuder dig
Hos oss blir du en del av ett engagerat team med hög kompetens och ett tydligt ledarskap. Din introduktion anpassas efter tidigare erfarenhet, och du ges goda möjligheter till kompetensutveckling och visst distansarbete när det fungerar för verksamheten.

Vi arbetar med IBIC (Individens behov i centrum) och befinner oss i en utvecklingsfas där vi fokuserar på kvalitet, rättssäkerhet och ett respektfullt bemötande. Hos oss får du både stöd och utrymme att växa i din yrkesroll, samtidigt som du är med och bidrar till förbättringar.

Så här beskriver en av våra medarbetare uppdraget:

"Det handlar om att möta människor i olika livssituationer och att se varje människas behov. Ibland behöver vi också ge svåra besked, och förmedla det på rätt sätt. Bemötandet är jätteviktigt – att vara lyhörd, öppen och respektfull för att stötta medborgaren i varje steg."

Du som söker till oss
Du har en socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning, såsom sociologi, juridik eller beteendevetenskap.

Övriga krav:

- Du har erfarenhet av att arbeta i digitala verksamhetssystem för dokumentation och ärendehantering, exempelvis LifeCare, Procapita eller LifeCare SP.
- Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift, då tydlig och korrekt kommunikation är avgörande för att fatta rättssäkra beslut, skriva utredningar av hög kvalitet och ge ett professionellt bemötande.

Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning med inriktning mot socialtjänstlagen, vana att arbeta enligt IBIC (Individens behov i centrum) samt B-körkort.

Arbetet kräver en god analytisk förmåga för att identifiera behov och fatta välgrundade beslut i komplexa ärenden.
Du är lösningsorienterad och har lätt för att snabbt ställa om planeringen när förutsättningarna förändras. Rollen präglas av självständighet och en god struktur, vilket gör att du kan organisera och prioritera flera parallella ärenden på ett effektivt sätt – alltid med fokus på kvalitet och att hålla uppsatta tidsramar. Samarbete och samverkan är avgörande, både med den enskilde och anhöriga, kollegor, andra verksamheter inom kommunen och externa aktörer. Det är i detta samspel som du bidrar till utveckling och goda resultat.

Ansök idag och bli en del av vårt engagerade team!

Ansök nu

Allmän annonsmall - Stockholms stad

Läs mer Maj 26
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning finns i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och goda kommunikationer. Vi är cirka 1700 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till stadsdelsområdets invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Vår styrka är att den mångfald som finns bland invånare även finns hos våra medarbetare. Tillsammans gör vi skillnad!



Välkommen till oss

Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll. Vi är en engagerad enhet på 20 medarbetare som tillsammans skapar skillnad i människors liv. Just nu söker vi två nya kollegor – en till vårt socialpsykiatriska team och en till teamet som arbetar med personer med fysiska funktionsnedsättningar, ofta i kombination med psykisk ohälsa eller neuropsykiatriska diagnoser.

Vill du växa i din yrkesroll och göra skillnad varje dag?  Bli biståndshandläggare hos oss! 

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig
• en arbetsplats med en fin och genuin stämning där vi hjälper varandra och värnar om den goda arbetsmiljön
• skräddarsydd introduktion och extern handledning
• engagerade kollegor och ett nära samarbete på enheten
• tillgång till nära och tillgänglig arbetsledning
• möjlighet till löpande kompetensutveckling samt fortbildning med en individuell
kompetensutvecklingsplan som grund
• möjlighet att specialisera dig i specifika områden som är intressanta för dig och relevanta för vår verksamhet
• friskvårdsbidrag och möjlighet att nyttja förvaltningens motionsgym
• flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån 1-2 dagar/vecka om arbetet så tillåter, sommararbetstid samt möjlighet att semesterväxla.




Din roll



Som biståndshandläggare får du ett omväxlande och meningsfullt arbete där du möter människor med olika och ofta komplexa behov. Du utreder, fattar beslut och samverkar med flera aktörer för att hitta lösningar som är anpassade till individens unika situation – allt enligt Socialtjänstlagen (SoL).
Vi söker dig som har ett genuint engagemang för människor, trivs i en roll där både hjärta och hjärna används, och vill vara med och utveckla verksamheten. Hos oss finns en varm arbetsmiljö med stark laganda, där vi stöttar varandra och hela tiden strävar efter att bli bättre.




Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har
• socionomexamen och har goda kunskaper om lagstiftning och riktlinjer,
• god förmåga att dokumentera skriftligt och kommunicera muntligt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av :
• arbete som biståndshandläggare eller socialsekreterare inom myndighetsutövning
• arbete inom psykiatri, psykisk ohälsa eller missbruk
• stadens dokumentationssystem Paraplyet
• Lifecare.

För att trivas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga då arbetet innebär många interna och externa kontakter. Du kommunicerar tydligt och anpassar din kommunikation till den du vänder dig till. Du agerar professionellt och visar ett engagemang som sprider sig till andra. För att lyckas i rollen behöver du självständigt kunna strukturera och driva ditt arbete. Du behöver ha en ekonomisk medvetenhet då vi arbetar med skattefinansierad verksamhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga färdigheter och ditt engagemang för tjänsten.

Vi ser fram emot din ansökan
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Biståndshandläggare till funktionsnedsättning barn och ungdom LSS

Läs mer Maj 22
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Välkommen till oss

Vad kännetecknar oss? Vi tycker om att jobba och känner ett stort engagemang för vår stadsdel Järva.

Stadsdelen har en ung befolkning med bakgrund i många olika kulturer, det tycker vi är både roligt, utmanande och inte minst lärorikt och meningsfullt. 

Området består av tre enheter; enheten funktionsnedsättning vuxen, enheten funktionsnedsättning barn och personlig assistans samt enheten socialpsykiatri. Området leds av en områdeschef samt tre enhetschefer. Som stöd i arbetet finns gruppledare, administratörer, avtalshandläggare och kontaktsekreterare. Vi har ett nära samarbete enheterna emellan samt med andra enheter och aktörer då vi har brukaren i fokus. 

Nu söker vi biståndshandläggare till enheten funktionsnedsättning barn och assistans.
Vi arbetar med stöd till barn och ungdomar som tillhör målgruppen för stöd från vår enhet och för oss är det oerhört viktigt att ha våra brukare i fokus.

Vi erbjuder

Hos oss får du ett viktigt och meningsfullt uppdrag där du möter individer med olika typer av behov som ansöker om stöd i vardagen. På beställarenheterna har vi en hög trivsel och en god arbetsmiljö. För att du ska få en god och trygg start hos oss erbjuder vi introduktion och handledning, det ser vi som en viktig del i arbetet.

På arbetsplatsen erbjuds förmåner som friskvårdsbidrag, flextid, visst hemarbete samt möjlighet till semesterväxling, läs mer om våra förmåner här.

Din roll

Som biståndshandläggare kommer du dagligen att utreda, bedöma samt besluta om insatser enligt LSS och SoL samt följa upp beslutade insatser. Samverkan internt med andra enheter, grupper samt externt med exempelvis vården är ett stående inslag i ditt arbete. Ett gott bemötande gentemot både brukare och deras anhöriga samt andra samarbetspartners ser vi som en självklarhet. Hos oss har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör! Därför söker vi dig som trivs med en föränderlig vardag och kan arbeta under föränderliga direktiv.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:
- en socionomexamen.
- god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har:
- erfarenhet av att arbeta på en beställarenhet.
- kunskaper inom området LSS och personlig assistans.

Vi söker dig som kan arbetar självgående, är noggrann och som har god struktur i arbetet. Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Du har en god samarbetsförmåga och ett respektfullt bemötande mot såväl kollegor, brukare, anhöriga och samarbetspartners. Du bidrar aktivt till en god arbetsmiljö på enheten.

En varm hälsning från din framtida chef

Hej, jag heter Alicia Karakezlidis Kastanas och är din blivande chef. Som ledare ger jag stort utrymme för att ta eget ansvar och uppmuntrar till nya perspektiv och idéer. Jag värnar om ett öppet och nytänkande arbetsklimat där alla bidrar till att driva utvecklingen av verksamheten framåt.

Din ansökan

Vi rekryterar utan personligt brevet för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och de frågor som du får svara på vid ansökan.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Välkommen till Järva stadsdelsförvaltning!



För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss.



https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/jarva/ kan du läsa mer om Järva stadsdelsförvaltning.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun .

Socialsekreterare till BoU barngrupp vid EÅV stadsdelsförvaltning

Socialsekreterare
Läs mer Jun 11
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Vill du vara en del av ett engagerat team där du varje dag gör skillnad i barns och ungas liv? Motiveras du av att skapa trygghet och möjligheter för barn och deras familjer? Vi söker nu en driven och empatisk socialsekreterare till en av våra utredningsenheter inom Barn och Unga i Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning.

Vi erbjuder
En gedigen introduktion med stöd av en mentor.
En arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor och chefer
Friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år samt tillgång till gym i huset.
Flexibla arbetstider med vinter- och sommararbetstid samt möjlighet till semesterväxling.

"Mitt arbete känns som mest meningsfullt när jag får höra barn och ungas röst och känner att jag når fram till föräldrar, att de vill göra en förändring för barnens skull.”
– Socialsekreterare, Barn och unga

Din roll

Som socialsekreterare i vårt team får du ett meningsfullt uppdrag där du:

Utreder och följer upp insatser enligt SoL och LVU.
Arbetar nära barn, familjer och deras nätverk för att hitta långsiktiga lösningar.
Använder evidensbaserade metoder och bedömningsinstrument som iRisk och EARL.
Är en del av enhetens utveckling genom erfarenhetsutbyte och reflektion.

Vi lägger stor vikt vid ett gott bemötande och ett professionellt förhållningssätt och arbetar aktivt för att skapa en trygg och lärande arbetsmiljö.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som:

Har socionomexamen.
Tycker om att arbeta med utredningar och att följa upp insatser.
Ser nätverksarbete som en självklar del av ett framgångsrikt socialt arbete.
Är en skicklig kommunikatör och har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

Erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga.
Kunskap om bedömningsmetoder såsom iRisk, EARL, SAVRY, ADAD och Signs of Safety.
God insikt i sociallagstiftningen.

Vi tror att du:

Är empatisk och lyhörd.
Har en god kommunikativ förmåga och ett genuint intresse för att hjälpa människor.
Är trygg i att göra bedömningar och fatta beslut – även i svåra situationer.
Är strukturerad och har lätt för att organisera ditt arbete.
Har förmågan att hålla dig lugn och stabil i pressade situationer.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

”Jag upplever att jag som anställd i Stockholms stad har en stor frihet under ansvar. Jag känner mig lyssnad på och uppskattad av mina chefer.”
– Socialsekreterare, Barn och unga

Om oss

Vi är en av Stockholms 11 stadsdelsförvaltningar och har vårt kontor i Slakthusområdet vid Globen. Avdelningen Individ och familj består av fyra områden, där Barn och Unga -Mottagning, utredning och familjerätt Sydost är ett av dem. Vi arbetar för att erbjuda rätt stöd och insatser till barn, unga och deras familjer genom flera specialiserade enheter.

Hos oss möter du kompetenta och engagerade kollegor, erfarna och närvarande chefer och en kultur där vi stöttar och utvecklar varandra. Vi är cirka 89 medarbetare, där 72 är socialsekreterare. Vi arbetar systematiskt, har barnets bästa i fokus och strävar alltid efter att förbättra våra arbetssätt.

Ansökan 

Vi har tagit bort det personliga brevet, istället får du svara på några frågor om din kompetens och erfarenhet i samband med din ansökan. Observera: Innan anställning blir aktuell kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret.

Låter detta som en roll för dig? Vi ser fram emot att höra från dig!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Ansök nu

Gymnasielärare i Historia till Spånga gymnasium

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Jun 9
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Om jobbet

Spånga gymnasium är ett litet, trevligt gymnasium med ca 300 elever.

Här finns engagerad personal och personalomsättningen är låg. Skolan ligger idylliskt i Solhems villaområde och du tar dig enkelt till skolan med pendeltåg eller buss. Vi har ett stort utbud av utbildningar, så som Naturbruksprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet samt IMS (Språkintroduktion), IMY-NB (yrkesintroduktion NB) samt anpassad gymnasieskola med de nationella programmen SMD (Skog, Mark, Djur) och FAB (Fastighet, Anläggning, Byggnation). Nu söker vi en legitimerad gymnasielärare för undervisning i Historia. Kan det vara du?

Som lärare i Historia delar du arbetsrum med kolleger i det arbetslag som du ingår i. För att lyckas med uppdraget krävs att du har samarbetsförmåga, tycker om att tillsammans med kolleger utveckla undervisningen och att du har förmåga att anpassa dina lektioner till olika elevgrupper.

Arbetsbeskrivning

Tjänsten innebär framför allt att planera, genomföra, utvärdera samt dokumentera undervisning. Du deltar i ämnes- och arbetslag samt övriga möten så som skolans utvecklingsgrupper där du tillsammans med kolleger bidrar till att lyfta vår skola ytterligare.

Kvalifikationer

Du är legitimerad lärare. Vidare har du god förmåga att tydliggöra målen för undervisningen samt bedöma densamma. Du anpassar efter individens behov för att optimera lärandet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag. Intervjuar sker löpande, varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. 
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Gymnasielärare i Nk/Geo till Spånga gymnasium

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Jun 9
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Om jobbet

Spånga gymnasium är ett litet, trevligt gymnasium med ca 300 elever.

Här finns engagerad personal och personalomsättningen är låg. Skolan ligger idylliskt i Solhems villaområde och du tar dig enkelt till skolan med pendeltåg eller buss. Vi har ett stort utbud av utbildningar, så som Naturbruksprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet samt IMS (Språkintroduktion), IMY-NB (yrkesintroduktion NB) samt anpassad gymnasieskola med de nationella programmen SMD (Skog, Mark, Djur) och FAB (Fastighet, Anläggning, Byggnation). Nu söker vi en legitimerad gymnasielärare för undervisning i Naturkunskap och Geografi. Kan det vara du?

Som lärare i Naturkunskap och Geografi delar du arbetsrum med kolleger i det arbetslag som du ingår i. För att lyckas med uppdraget krävs att du har samarbetsförmåga, tycker om att tillsammans med kolleger utveckla undervisningen och att du har förmåga att anpassa dina lektioner till olika elevgrupper.

Arbetsbeskrivning

Tjänsten innebär framför allt att planera, genomföra, utvärdera samt dokumentera undervisning. Du deltar i ämnes- och arbetslag samt övriga möten så som skolans utvecklingsgrupper där du tillsammans med kolleger bidrar till att lyfta vår skola ytterligare.

Kvalifikationer

Du är legitimerad lärare. Vidare har du god förmåga att tydliggöra målen för undervisningen samt bedöma densamma. Du anpassar efter individens behov för att optimera lärandet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag. Intervjuar sker löpande, varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. 
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Gymnasielärare i Svenska till Spånga gymnasium

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Jun 9
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Om jobbet

Spånga gymnasium är ett litet, trevligt gymnasium med ca 300 elever.

Här finns engagerad personal och personalomsättningen är låg. Skolan ligger idylliskt i Solhems villaområde och du tar dig enkelt till skolan med pendeltåg eller buss. Vi har ett stort utbud av utbildningar, så som Naturbruksprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet samt IMS (Språkintroduktion), IMY-NB (yrkesintroduktion NB) samt anpassad gymnasieskola med de nationella programmen SMD (Skog, Mark, Djur) och FAB (Fastighet, Anläggning, Byggnation). Nu söker vi en legitimerad gymnasielärare för undervisning i Svenska. Kan det vara du?

Som lärare i Svenska delar du arbetsrum med kolleger i det arbetslag som du ingår i. För att lyckas med uppdraget krävs att du har samarbetsförmåga, tycker om att tillsammans med kolleger utveckla undervisningen och att du har förmåga att anpassa dina lektioner till olika elevgrupper.

Arbetsbeskrivning

Tjänsten innebär framför allt att planera, genomföra, utvärdera samt dokumentera undervisning. Du deltar i ämnes- och arbetslag samt övriga möten så som skolans utvecklingsgrupper där du tillsammans med kolleger bidrar till att lyfta vår skola ytterligare.

Kvalifikationer

Du är legitimerad lärare. Vidare har du god förmåga att tydliggöra målen för undervisningen samt bedöma densamma. Du anpassar efter individens behov för att optimera lärandet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag. Intervjuar sker löpande, varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. 
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Gymnasielärare i Musik till Spånga gymnasium

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Jun 9
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Om jobbet

Spånga gymnasium är ett litet, trevligt gymnasium med ca 300 elever.

Här finns engagerad personal och personalomsättningen är låg. Skolan ligger idylliskt i Solhems villaområde och du tar dig enkelt till skolan med pendeltåg eller buss. Vi har ett stort utbud av utbildningar, så som Naturbruksprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet samt IMS (Språkintroduktion), IMY-NB (yrkesintroduktion NB) samt anpassad gymnasieskola med de nationella programmen SMD (Skog, Mark, Djur) och FAB (Fastighet, Anläggning, Byggnation). Nu söker vi en lärare som kan undervisa i Musik. Kan det vara du?

För att lyckas med uppdraget som lärare i Musik krävs att du har samarbetsförmåga, tycker om att tillsammans med kolleger utveckla undervisningen och att du har förmåga att anpassa dina lektioner till olika elevgrupper.

Arbetsbeskrivning

Tjänsten innebär framför allt att planera, genomföra, utvärdera samt dokumentera undervisning. Du deltar i ämnes- och arbetslag samt övriga möten så som skolans utvecklingsgrupper där du tillsammans med kolleger bidrar till att lyfta vår skola ytterligare.

Kvalifikationer

Du är gärna legitimerad lärare. Vidare har du god förmåga att tydliggöra målen för undervisningen samt bedöma densamma. Du anpassar efter individens behov för att optimera lärandet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag. Intervjuar sker löpande, varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. 
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Förstelärare Gubbängsskolan (Åk 4-6, SV & SO)

Grundlärare, 4-6
Läs mer Jun 11
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Välkommen till oss på Gubbängsskolan

Gubbängsskolan är en F-9-skola med 730 elever som ligger i Farsta stadsdel.

Vår vision är ”En skola där alla vill utvecklas och får lust att lära sig mer”. Vi vill samla de bästa kompetenserna och få med dig som vill verka i en dynamisk och kreativ miljö.

Vi söker nu en förstelärare som vill vara med och driva utvecklingsarbetet på skolan.

Din roll

Som förstelärare är din huvudsakliga arbetsuppgift att bedriva undervisning samt utföra till undervisningen tillhörande arbetsuppgifter. Samtidigt söker vi dig som med driv och engagemang vill ta en tydlig ledarroll och leda utvecklingen av vårt mellanstadium samt delta i skolans övergripande utvecklingsarbete.

Du ska utifrån beprövad erfarenhet systematiskt och strukturerat bidra till:

Att stärka mellanstadiet identitet och framåtanda
Att förvalta och förädla rutiner och arbetssätt för att bibehålla höga trygghetsmål i åk 4-6
Att utveckla och synliggöra undervisningen och elevers lärande och studieresultat
Att elevers kunskapsresultat följs upp och analyseras på skol- och stadienivå

I tjänsten ingår mentorskap och att vara arbetslagsledare för ett årskurslag. Du ingår mellanstadiets arbetslagsledarteam och i skolans förstelärarteam.

I uppdraget som förstelärare förväntas du bidra aktivt i det systematiska kvalitetsarbetet i mellanstadiet i nära samarbete med btr rektor och tillsammans med övriga arbetslagsledare och delar av elevhälsoteamet. Trygga övergångar till årskurs 4 och 7 är ett fokusområde för oss.  

Din kompetens och erfarenhet

Du är legitimerad lärare med minst 4 års dokumenterad erfarenhet efter erhållen lärarexamen och behörig i svenska och SO för årskurs 4-6.  En bred utbildning med inriktning mot mellanstadiet passar här och behörighet i alla fyra SO-ämnen är meriterande. Det är även meriterande om du har behörighet i ytterligare ämnen.

Du har mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och är trygg vid att använda digitala verktyg i alla delar av läraruppdraget. Relationskapande och ett medvetet mentorskap är en del av hur du skapar trygghet och delaktighet. Tillsammans med dina kollegor skapar du en arbetsmiljö som kännetecknas av tydlighet och struktur, öppenhet och respekt samt höga förväntningar på varandra och våra elever.

Du står för god kvalitativ undervisning i alla sin enkelhet och komplexitet. Att möta upp eleverna där de befinner sig och anpassa undervisningen på både grupp och individnivå ser du som en självklarhet.

Vidare vill vi att du har:

Visat en särskilt god förmåga att förbättra elevers studieresultat och har ett starkt intresse för att utveckla undervisningen.
Erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete och har god kompetens när det gäller analysarbete.
Visat på betydande initiativförmåga och utveckling av sin egna praktik.
Erfarenhet av att leda kollegialt lärande och förmåga att leda och inspirera kollegor i utvecklingsarbete.

Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt samt är en tydlig ledare i klassrummet. Du värdesätter och skapar goda förutsättningar för samarbete och skapar goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Vi kommer ha intervjuer fortlöpande under ansökningstiden med en förväntan att ha avslutande intervjuer i början av augusti. Tillträde så fort som möjligt efter avslutad rekrytering. 



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu