Stockholm: Projektadministratör till NRC Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektadministratör till NRC Group i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-10 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för koordinering och struktur och vill fortsätta utvecklas inom området? Har du dessutom erfarenhet av att jobba med administration och människor tidigare, eller är sugen på att samla kunskap inom det? Då är det dig vi söker till rollen som projektadministratör till NRC Group, varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
NRC Group konstruerar, bygger och underhåller kritiska infrastrukturlösningar. Genom att tänka annorlunda har de blivit Nordens ledande infrastrukturföretag inom järnväg. De utnyttjar sin unika expertis för att erbjuda lösningar för komplexa projekt inom järnväg, civil och underhållsmarknaderna. Genom att samarbeta över hela Norden integrerar de hållbarhet och använder nya tekniker för att skapa ambitiösa lösningar – för medarbetare, kunder, partners och samhället.

Som projektadministratör på NRC Group kommer du ha en central roll i att koordinera och administrera kring allt från fakturor till schemaläggning och dokumentation. Denna roll ansvarar för administrationen för affärsområdet Projekt som har ca 120 medarbetare och där du kommer säkerställa en smidig vardag för dina kollegor. Om du trivs i en koordinerande roll där du får glänsa med din förmåga att vara strukturerad kan detta vara rätt roll för dig!

Uppdraget är under en tidsbegränsad period för en föräldraledighet med start omgående och sträcker sig under cirka 8 månader. Under perioden kommer du vara anställd som konsult hos Academic Work och arbeta på NRC Group i Stockholm.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Fakturahantering.
* Schemaläggning samt bokning av resor och logi.
* Beställningar av kläder och arbetsutrustning.
* Uppdatera och publicera intyg i system.
* Koordinering av behörighetsutbildningar och läkarundersökningar för kollegor.


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Har någon erfarenhet av att arbeta med administration.

För denna rekrytering kommer vi lägga störst vikt på de personliga egenskaperna, vilka är:


* Strukturerad
* Orädd
* Kommunikativ
* Noggrann
* Problemlösande
* Flexibel


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Personaladministratör/Personalassistent.

???? Avtalssamordnare – strategiskt uppdrag inom fastighetsbranschen

Läs mer Apr 22
Plats: Skärholmen Period: 29 april – 31 juli 2025 Omfattning: Heltid, 38 h/vecka – med chans med förlängning Distans: Upp till 2 dagar/vecka, enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: så snart som möjligt

Om uppdraget:
I denna roll blir du navet i samarbetet mellan leverantörer och förvaltning när det gäller städning av allmänna utrymmen och till viss del även entrémattor. Du kommer att:
Ha det strategiska ansvaret för leverantörerna inom städuppdrag
Hålla driftsmöten och stötta förvaltningen i frågor om avtal och fakturor
Tolka avtal och säkerställa att allt fungerar enligt överenskommelse
Ta fram innehåll till en SharePoint-yta och underhålla sidan löpande
Om tid finns – stötta kollegor i andra avtalsområden, som t.ex. mobilitet


Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att arbeta strategiskt i en stödfunktion God samarbetsförmåga och är lösningsorienterad Vana att arbeta i:
SharePoint
Fast2
Kommers


Meriterande:
Tidigare erfarenhet inom fastighetsbranschen
Kunskap inom städbranschen och liknande upphandlingar


Personliga egenskaper vi värdesätter:
Anpassningsbar och lyhörd
Kommunikativ och strukturerad
Ansvarstagande med en positiv attityd


Språk:
Svenska och engelska i tal och skrift.

Redo för nästa uppdrag? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi ser fram emot att höra från dig
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

HR Administratör till ett konsultuppdrag

Läs mer Apr 9
Vi söker nu en strukturerad och självgående HR-administratör
I denna roll kommer du att ha en central funktion i företagets HR- och löneadministration och vara ett viktigt stöd till HR Manager, chefer och medarbetare runt om i organisationen. Vi ser att du är prestigelös, kommunikativ och trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du är noggrann, initiativtagande och har ett starkt intresse för att bidra till förbättringar i arbetssätt och rutiner. Tjänsten erbjuder ett brett och varierat administrativt arbete i ett välkänt bolag.
Plats: Stockholm (specificeras vid kontakt) Start: Omgående Anställningsform: Konsultuppdrag i 6 månader med god möjlighet till anställning direkt hos vår kund efter avslutat konsultuppdrag Omfattning: Heltid
Arbetsuppgifter
Hantera och skriva anställningsavtal och registrera personalförändringar.
Förbereda löneunderlag till extern löneleverantör.
Vara kravställare och kontaktperson gentemot externa parter.
Uppdatera och administrera personalhandboken och förmåner.
Sammanställa sjukfrånvarodata och hantera rehabiliteringsärenden.
Producera personalnyckeltal och stödja i HR-rapportering.
Bidra vid lönerevision, lönekartläggning och arbetsrättsliga ärenden.
Stödja vid systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) och facklig samverkan.
Ansvara för administration av interna utbildningar.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning inom relevant område
Erfarenhet från liknande roll inom HR administration och/eller lön
Grundläggande/enklare kunskaper i arbetsrätt och förmånshantering
Vana av att arbeta med personaladministration och externa löneleverantörer
God datorvana, särskilt i Office 365 – gärna även SharePoint
Flytande svenska och god engelska, både i tal och skrift


Vill du arbeta i en organisation där du får ta stort eget ansvar, bidra till utveckling och göra skillnad i det dagliga arbetet? Då ser vi fram emot din ansökan!
Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag!

Om att vara konsult hos People Experience
Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv!
Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande.
På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss!
Om din ansökan
Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla!
Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka!
Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på lina.roxenback@peopleexperience.se.

People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

Ansök nu

HR Administratör

Läs mer Jan 30
ArbetsuppgifterVi söker en engagerad och strukturerad HR-administratör till vår myndighetskund. Här får du möjlighet att bli en del av sektionen för HR-utveckling och verksamhetsstöd, där du kommer att arbeta nära en annan HR-administratör. Sektionen består även av strateger, specialister och en systemspecialist och ingår i en HR-avdelning på cirka 20 personer. Samarbetet är en central del av arbetet, och du kommer att arbeta tvärfunktionellt inom HR och bidra till att utveckla och effektivisera våra processer.
I denna roll kommer du att ha en viktig funktion i att administrera och säkerställa korrekta uppgifter kopplade till våra förmåner och personalsystem. Du ansvarar för registrering och support kring grunddata i systemet Heroma och säkerställer att anställnings- och personuppgifter är uppdaterade och korrekta. Arbetet innefattar även hantering av scheman samt administrativa uppgifter såsom diarieföring, utlämnande av allmänna handlingar och arkivering.
Utöver det administrativa stödet till HR-ledningen kommer du att vara en av flera webbredaktörer för HR och få möjligheten att delta i olika utvecklingsarbeten inom avdelningen. Under de kommande åren ligger stort fokus på effektivisering, digitalisering och masterdata, och du kommer att spela en nyckelroll i att etablera ett mer proaktivt, verksamhetsnära och flexibelt arbetssätt. Vi söker dig som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och som vill vara med och skapa nya, smarta arbetssätt för framtiden.
Låter detta som en spännande utmaning för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Kvalifikationer Du harnågra årserfarenhet från en bred administrativ HR-roll
Du harerfarenhet av arbete i personal- ochlönesystem
Du hartidigare arbetat inom offentlig verksamhet
Det är högt meriterande om du har arbetat i systemet Heroma
Personliga egenskaper
Vi söker en person som är kommunikativ, lösningsorienterad och har en stark förmåga att bygga relationer. Du är anpassningsbar och resultatinriktad, med en god självinsikt som gör att du kan utvecklas i rollen och bidra strategiskt till verksamheten.
Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 3-mar-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-dec-2025, med goda chanser till förläning (option på 2 år finns redan planerat). Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Distansarbete är möjligt enligt överenskommelse med vår kund.Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 11-feb-2025 men urval och telefonintervjuer sker löpande.

Ansök nu

Koordinator på deltid till Inte Bara Post Bemanning

Läs mer Jan 14
SNABBFAKTA
Omfattning: DeltidArbetstider:Varannan vecka- Tidiga morgnar, kvällar och helgerOrt: Stockholm - HybridStartdatum: OmgåendeAnställningsform:Särskild visstidsanställning
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATSVi på Inte Bara Post Bemanning söker nu en Koordinator till vår verksamhet i Stockholm.Vi som arbetar på Inte Bara Post Bemanning brinner för entreprenörskap, problemlösning och att leverera hög service. Vi går de extra milen för att vi vill, inte för att vi måste!Vi letar efter dig med ett högt driv och en hög ambition som vill bli en del av vårt team. Hos oss får duvärdefull erfarenhet från HR & Administration och möjligheten att utvecklas och växa inom bolaget.
DIN ROLLSom koordinator arbetar du varannan vecka under tidiga morgnar, kvällar och helger. Arbetsuppgifterna utförs mestadels via dator ochtelefon.Vidare kommer du att arbeta i ett team om två och tjänsten omfattar därför deltidsarbete med utgångspunkt i varannan vecka. Vi ser att du har möjlighet och vilja att arbeta heltid under sommaren.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Kontakt med kunder och konsulter via telefon och mail
Personalplanering
Administration kring tidsrapportering
Frånvarohantering
Koordinera inkommande bokningar

VEM ÄR DU?
Som person är du kommunikativ, strukturerad och ansvarstagande. Vidare värdesätter du ett bra samarbete och är prestigelös gentemot dina arbetsuppgifter. Du gillar ett flexibelt arbete och är bekväm i en problemlösande roll.
Vi söker dig som:
Har minst två år kvar av dina studier
Har minst ett års erfarenhet inom service
Kan vara flexibel med arbetstiderna
Har gymnasial utbildning
Har god datorvana och goda kunskaper inom Office-paketetDet är meriterande med utbildning inom HR/Personal

ÖVRIG INFORMATION
Bli en del av oss och sök nu genom att klicka på Ansök nedan.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av rekrytering@rpbemanning.se

Ansök nu

Projektadministratör till NRC Group!

Läs mer Maj 10
Brinner du för koordinering och struktur och vill fortsätta utvecklas inom området? Har du dessutom erfarenhet av att jobba med administration och människor tidigare, eller är sugen på att samla kunskap inom det? Då är det dig vi söker till rollen som projektadministratör till NRC Group, varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
NRC Group konstruerar, bygger och underhåller kritiska infrastrukturlösningar. Genom att tänka annorlunda har de blivit Nordens ledande infrastrukturföretag inom järnväg. De utnyttjar sin unika expertis för att erbjuda lösningar för komplexa projekt inom järnväg, civil och underhållsmarknaderna. Genom att samarbeta över hela Norden integrerar de hållbarhet och använder nya tekniker för att skapa ambitiösa lösningar – för medarbetare, kunder, partners och samhället.

Som projektadministratör på NRC Group kommer du ha en central roll i att koordinera och administrera kring allt från fakturor till schemaläggning och dokumentation. Denna roll ansvarar för administrationen för affärsområdet Projekt som har ca 120 medarbetare och där du kommer säkerställa en smidig vardag för dina kollegor. Om du trivs i en koordinerande roll där du får glänsa med din förmåga att vara strukturerad kan detta vara rätt roll för dig!

Uppdraget är under en tidsbegränsad period för en föräldraledighet med start omgående och sträcker sig under cirka 8 månader. Under perioden kommer du vara anställd som konsult hos Academic Work och arbeta på NRC Group i Stockholm.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Fakturahantering.
* Schemaläggning samt bokning av resor och logi.
* Beställningar av kläder och arbetsutrustning.
* Uppdatera och publicera intyg i system.
* Koordinering av behörighetsutbildningar och läkarundersökningar för kollegor.


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Har någon erfarenhet av att arbeta med administration.

För denna rekrytering kommer vi lägga störst vikt på de personliga egenskaperna, vilka är:


* Strukturerad
* Orädd
* Kommunikativ
* Noggrann
* Problemlösande
* Flexibel


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Konsult inom datacenter till Cuebid

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Maj 1
Cuebid AB söker en konsult inom datacenter med erfarenhet av bland annat virtualisering, lagring och backup! Är du en tech-savvy person som brinner för modern teknologi och vill växa i en dynamisk organisation som ligger i framkant? Då kan detta vara tjänsten för dig.

OM TJÄNSTEN
Cuebid AB är en marknadsledande aktör inom tekniklösningar och erbjuder avancerade tjänster inom bland annat cybersäkerhet, kommunikation, datacenter och molnlösningar. Bolaget arbetar nära sina kunder för att förstå aktuellt behov och därefter leverera skräddarsydda lösningar som hjälper dem att skydda sin infrastruktur och möjliggöra framgång i den digitala eran. Vi ser givetvis att du delar Cuebids värderingar och vill verka enligt deras varumärkeslöfte; att erbjuda säker infrastruktur till innovativa och förändringsbenägna företag på ett modigt, ärligt och utmanade sätt i en ödmjuk och hjälpsam ton. Cuebid får sina kunder att känna sig hörda, hjälpta och att uppnå sin fulla potential. Ditt närmsta team kommer bestå av fem erfarna kollegor som, precis som du, brinner för modern teknik och är måna om att göra sina kunder fullständigt nöjda.

Du erbjuds
- Frihet under ansvar
- Förmåner utöver det vanliga
- Generösa utvecklingsmöjligheter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Drift och övervakning av datacenter infrastruktur
* Säkerställa att miljöerna är säkra och uppdaterade
* Konfigurering och uppstart av virtualiseringslösningar
* Installation och uppdatering av lagrings- och backupsystem
* Hantera nya implementationer och uppgraderingar hos kunder
* Genomföra säkerhetsanalyser och genomlysningar av uppsatta miljöer
* Samarbeta med kollegor och kunder för att utveckla och förbättra befintliga lösningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett par års erfarenhet av arbete i datacenter, med fokus på virtualisering och serverdrift
- Har erfarenhet av virtualiseringsteknologier som VMware, Microsoft HyperV eller KVM
- Har grundläggande nätverkskunskaper och erfarenhet av nätverksprotokoll
- Är obehindrad i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Har B-körkort

Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta med DNS/DHCP
- Certifieringar som CompTIA Network+, Server+ och/eller inom VMware

Personliga egenskaper
- Självgående och problemlösande
- Kvalitetsmedveten och flexibel
- Prestigelös och konsultativ i sitt arbetssätt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om Cuebid här!

Ansök nu

Product Manager | Global Leader in Home & Professional Appliances

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Maj 13
Nytt
Join our client as a Product Manager to shape seamless digital payment experiences. Drive strategy, lead agile teams, and turn insights into impactful features. Passionate about innovation and user value? This is your opportunity!

OM TJÄNSTEN
The role of Product Owner for Checkout & Payment involves driving the strategy, roadmap, and development of features within e-commerce checkout and payment solutions. You are responsible for creating clear requirements in the form of user stories, leading product discoveries, and collaborating with cross-functional teams to ensure successful delivery. By analyzing user data and feedback, you continuously optimize both the user experience and system integrations.

As a key point of contact between stakeholders, development teams, and other internal partners, you ensure that the product meets defined goals and is constantly improved. You work closely with digital product managers, engineers, UX designers, data analysts, and key stakeholders across the organization to develop, prioritize, and manage the product roadmap. By driving the agile development process, you deliver new features and enhancements while identifying and tracking key metrics to ensure a best-in-class customer experience across both web and mobile platforms.

You are offered
- The opportunity to make an impact by driving the success of a high-profile web platform and services.
- To join a team committed to delivering outstanding consumer experiences.
- A dedicated consultant manager from Academic Work who will support and coach you in your career. This is a long term assignment at our client and you'll have your employment at Academic Work.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Define and drive the product strategy, roadmap, and feature development for Checkout & Payment.
* Lead product discovery, write user stories with acceptance criteria, and manage the product backlog.
* Collaborate with cross-functional teams and partners to ensure requirements are met and timely delivery.
* Optimize checkout and payment integrations to enhance internal and external user experiences.
* Use user feedback and data analysis to continuously improve product performance and usability.
* Communicate progress, document requirements, and foster effective collaboration within the product team.


VI SÖKER DIG SOM
- 2+ years product management experience with digital products.
- Proven ability to gather and document product requirements (user stories, specifications, wireframes) following the Agile methodology.
- Experience with Mobile and APIs.
- Proficiency in breaking down product vision into agile user stories with acceptance criteria.
- Experience with web analytics, A/B testing, and data-driven product decisions.
- Proficiency in JIRA, Excel, PowerPoint, and Confluence.
- Fluent English.

It is meritorious if you have
- Technical knowledge (including HTML/CSS/JS/) a plus.
- Knowledge of user-centered design principles, UX Design best practices, trends and emerging technologies.
- A general understanding of high availability web-based systems, infrastructure operations and application operations.

Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Social.
- Responsible.
- Stable.

We are looking for you who have a strong communication and organizational skills, with the ability to bridge business and technical teams.

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Studerande till spännande sommarjobb!

Administratör
Läs mer Maj 13
Nytt
Är du studerande och vill få extra erfarenhet av att arbeta hos Sveriges ledande aktör inom järnvägslogistik under sommaren? Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu finns chansen att bidra till utvecklingen av vår kunds verksamhet inom Fordon och Fastighet på heltid mellan juni till augusti. Fordon och Fastighet ansvarar för underhållet och förvaltningen av tillgångar (lok, vagnar, lokaler och verkstäder). Vår kund är Sveriges mest erfarna aktör inom järnvägslogistik med rötter i den svenska tågtrafikens ursprung. De levererar hållbara logistiklösningar och är en viktig del av skandinaviskt näringsliv. 98 procent av deras transportarbete sker med eltåg med mycket låg klimatpåverkan.

Det är ett heltidsjobb under sommaren från början av juni till slutet av augusti.

Du erbjuds
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Tjänsten ska lösa uppgifter kopplat till fordons underhållsplaner samt lösa enklare uppgifter av teknisk karaktär som vår kunds fordon står inför. Det är viktigt att ansökande kan arbeta strukturerat och metodiskt, gärna med ett intresse för järnvägen och vad den betyder för svensk industri. Du behöver kunna arbeta strukturerat i excel.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar till civilingenjör och har tekniskt intresse
- God systemvana och Office 365, främst excel
- Har ett intresse för järnväg
- Du kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska, då kommunikation sker på båda språken

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet inom teknisk förvaltning
- Kan läsa ritningar och kretsscheman

För att lyckas i denna roll ser vi att du är en driven, lojal och självgående person. Att du är snabblärd och har lätt att ta till dig ny information, samt arbetar med god struktur.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Part-time Office Coordinator

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 14
Nytt
We are looking for a proactive and service-minded Office Coordinator to join our Stockholm office on a part-time basis. If you enjoy working independently, keeping things organized, and making sure everyone feels welcome, we’d love to hear from you!

OM TJÄNSTEN
We are looking for a part-time Office Coordinator on behalf of our client, approximately 40% (two days per week), with an immediate start. The assignment is long-term and intended to run alongside your studies, provided all parties are satisfied.

You will be a part of the Stockholm office together with a tight team of around 30 employees.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks

As our Office Coordinator, you’ll be much more than a friendly face at the front desk. You’ll be the go-to person for everything from keeping the office stocked and welcoming, to coordinating with building management and ensuring everything works as it should. Think of yourself as the engine that keeps the office humming — from ordering supplies to making sure there's always fresh coffee and fruit in the kitchen.

The role is varied and will include tasks such as:


* Coordinate and manage general office administration, including ordering supplies, equipment, and services
* Serve as the contact point with the building administration and facility management (e.g., rental questions, error reports, and maintenance requests)
* Ensure smooth daily operations and a well-functioning office
* Keep the office clean, tidy, and presentable at all times
* Ensure the kitchen is fully stocked and maintained (fruit, coffee, tea, etc.), including purchasing and light cleaning
* Collaborate with internal teams and stakeholders to maintain a consistent and seamless office experience


VI SÖKER DIG SOM
- Have very good knowledge in English, both spoken and written, as it is used in daily work (Swedish is a plus!)
- Are studying post secondary school with at least one year left, since it's a long term assignment
- Have computer & system skills

In this role, we highly value your personal qualities. We’re looking for someone who’s independent and proactive, with a natural ability to spot what needs to be done and take initiative. You're flexible, quick to adapt, and always ready to lend a hand — no task is too big or too small. You’re a clear communicator who connects easily with others, and your service-minded, friendly attitude helps create a positive atmosphere in the office. With a strong attention to detail and a high level of integrity, you take pride in keeping things running smoothly and professionally.

Other information
- Start: Immediately
- Scope: Part-time (approximately two days per week)
- Assignment: Long-term and intended to run alongside your studies, provided all parties are satisfied
- Place: Kungsholmen, Stockholm

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Projektadministratör till ledande aktör inom energibranschen!

Handlingskoordinator
Läs mer Maj 14
Nytt
Har du erfarenhet av projektadministration och trivs i en roll med många kontaktytor? Vi söker dig som har arbetat nära projektledare, är van vid att hantera flera uppgifter samtidigt och gillar att ha en stödjande och samordnande roll. Nu har du chansen att bli en del av ett företag som bidrar till ett klimatpositivt Stockholm!

OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som projektadministratör. I denna centrala och varierande roll kommer du att stötta projektorganisationen – framför allt projektledare med administrativa och koordinerande uppgifter inom pågående projekt. Du fungerar som en viktig länk i projektteamet med många kontaktytor och ett högt tempo. För att trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet av liknande arbete, uppskattar struktur och har lätt för att växla mellan olika uppgifter utifrån projektens behov.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som Projektadministratör kommer du ha ett brett ansvarsområde med många olika kontaktytor där du fungerar som spindeln i nätet. Du kommer bland annat:


* Planera och skapa inköpsrekvisitioner.
* Hantera löpande fakturor samt följa upp avtal och inköp.
* Uppdaterar kostnadsrapporter, bokar och planerar konferenser och resor samt hanterar reseräkningar.
* Koordinera IT-beställningar.
* Boka möten och utbildningar; och övrig strukturering tillsammans med projektledare/delprojektledare PMO.


VI SÖKER DIG SOM
- Har 5?9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet gärna inom en likande roll.
- Har kompetens och utbildning inom aktuellt området.
- Har en mycket god administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt.
- Kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och är bra på att prioritera.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
- Har B-körkort.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Som person är du positiv, ansvarstagande och serviceinriktad, med en stark kommunikationsförmåga och en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du trivs i en roll med många kontaktytor och har lätt för att växla mellan olika uppgifter. Med en mogen inställning, ett lösningsorienterat arbetssätt och en tydlig vilja att hjälpa till, bidrar du till struktur och framdrift i projektmiljöer.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Lead BIM coordination in major industrial projects

Byggnadskonstruktör
Läs mer Maj 14
Nytt
Our client in the process industry is now looking for a talented BIM Coordinator to lead digital coordination in complex projects. In this role, you will play a crucial part in ensuring quality and collaboration throughout the design and construction phases. This is a perfect opportunity for someone looking to grow and develop at a company that is at the forefront of the industry. If you feel this is the right role for you, we encourage you to apply!

OM TJÄNSTEN
For our client, we are seeking a BIM Coordinator. Our client is an innovative company dedicated to decarbonizing heavy industry. They are pioneers in producing green hydrogen and green steel, starting in Boden, Sweden. Their mission is to revolutionize the industry by replacing coal with renewable energy sources, significantly reducing carbon emissions. This is a unique opportunity to be part of a company that is setting new standards in sustainability and industrial innovation.

As a BIM Coordinator, you will be responsible for implementing BIM tools and processes in large industrial projects. You will work closely with both internal and external stakeholders to ensure models are developed and coordinated according to ISO 19650 and project-specific requirements.

You are offered
- Innovative Work Environment: Be part of a company that is leading the way in sustainable industrial practices.
- Professional Growth: Opportunities for continuous learning and career development in a cutting-edge industry.
- Collaborative Culture: Work in a supportive and inclusive environment that values teamwork and innovation.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Coordinate BIM models across various disciplines
* Perform clash detection in Navisworks Manage
* Review and validate models in Revit, AutoCAD, Plant 3D, E3D, S3D, and ACC
* Participate in coordination meetings and create visual aids
* Collaborate with BIM leads and designers
* Maintain the Common Data Environment (CDE)


VI SÖKER DIG SOM
- Education: Post-secondary education in architecture, construction, or BIM technology is meritorious
- Experience in BIM coordination
- Proficiency in Navisworks Manage, Revit, AutoCAD, Aveva E3D, Autodesk Construction Cloud (ACC)
- Ability to coordinate models in multidisciplinary project environments
- Strong communication and analytical skills
- Interest in working according to BIM standards (e.g., ISO 19650)

It is meritorious if you have
- Desirable knowledge in Tekla Structures, Civil 3D, Dynamo, Python
- Certification: Autodesk Certified Professional or equivalent

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu