Stockholm: Rekryteringsassistent på deltid till IT-konsultbolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryteringsassistent på deltid till IT-konsultbolag i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-10 // Varaktighet: Deltid

Tillsammans med vår kund söker vi en kommunikativ student som vill arbeta som rekryteringsassistent med inriktning search i Stockholm. Detta är rollen för dig som vill lära dig mer om rekrytering och är ihärdig ?????

OM TJÄNSTEN
Som rekryteringsassistent hos vår kund kommer du att stötta och hjälpa företaget med search av kandidater. Din främsta arbetsuppgift kommer vara att searcha efter Business Intelligence och Data Engineer - kandidater via LinkedIn och verktyget LinkedIn Recruiter.
Du ansvarar självständigt för search av kandidater, driver den initiala kontakten med kandidater och bokar in för ett första samtal med ansvarig rekryterare. På sikt kommer du även att göra telefonintervjuer och referenstagningar. Denna roll är på deltid och därmed perfekt för dig som är student och vill samla värdefull arbetslivserfarenhet.

Hur kan en dag se ut?

Du kommer att jobba på det härliga och trevliga kontoret på Kungsgatan i Stockholm i nära samarbete med företagets People and Culture Manager. Du kommer att jobba cirka 10-20 timmar per vecka och ha möjligheten att anpassa dina jobbtider efter ditt studieschema. Du driver dina arbetsuppgifter självständigt och har stort tålamod och ihärdighet i utförandet av dessa.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Search via LinkedIn Recruiter
* Boka kandidater för ett första samtal med ansvarig rekryterare
* Telefonintervjuer och referenstagning (på sikt)


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande vid universitet / högskola eller annan eftergymnasial utbildning och har minst 1,5. år kvar av studierna
- Har erfarenhet av att arbeta med människor och service
- Har flytande kunskaper i både svenska och engelska, då du kommer att använda dessa i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du


* Tidigare har arbetat med search via LinkedIn Recruiter
* Studerar till personalvetare eller HR/PA inriktning
* Har flera år kvar av din utbildning och således kan arbeta långsiktigt i rollen


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Kommunikativ
* Uthållig
* Intresse för rekrytering och search


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Rekryterare & konsultchef till Ed:Za

Läs mer Maj 9
Vill du vara med på en tillväxtresa där du får ta stort eget ansvar och ha varierande kunduppdrag – främst inom IT och teknik? Nu söker vi en rekryterare & konsultchef till oss på Ed:Za! Är du en resultatinriktad person med 1-3 års erfarenhet inom IT-rekrytering, som drivs av att nå mål, är social och gillar att träffa kunder, göra affärer och tycker om att jobba i ett högt tempo? Då kan vi på Ed:Za vara rätt arbetsgivare för dig! Om Ed:Za och teamet Vi är ett rekrytering-och konsultbolag med mål att vara nytänkande och flexibla kring våra kunders behov av att få saker gjorda och samtidigt lösa deras utmaningar kring att hitta rätt kompetens. Detta innebär att vi jobbar med våra kunders både långsiktiga och kortsiktiga kompetensutmaningar via rekrytering, bemanning, team och talangprogram.  Vi är idag ett sälj-och leveransteam på elva personer som har ett nära samarbete med varandra, våra kunder och kandidater. Eftersom vi är i ett expansivt skede stärker vi nu upp på leveranssidan där du kommer bli en viktig del i vår tillväxtresa.
Hos oss på Ed:Za har vi stor fokus på att lösa våra kunders behov samtidigt som vi vill ha kul tillsammans, både i våra interna och externa samarbeten. Det är således högt i tak och där vi jobbar tillsammans mot uppsatta mål. Här kommer du ha stora möjligheter till att utvecklas både inom rollen och bolaget!
Vi har kontor på Sveavägen i centrala Stockholm. 
Om rollen Som rekryterare & konsultchef kommer du ansvara för hela rekryteringsprocessen; kund-, konsult-och kandidatrelationer, vilket innebär en bred roll med många varierande arbetsuppgifter. Du kommer även äga marknadsföringsaktiviteter kopplat till dina egna processer och säkerställa att vi når ut till rätt kandidater.
Du kommer jobba med både Ed:Za och ambition:x som är våra två varumärken med olika inriktning. Ed:Za jobbar med tjänster/uppdrag inom teknik och IT medan ambition:x jobbar med tjänster inom ekonomi, admin, försäljning, marknadsföring, projektledning och hr. Detta innebär att du kommer jobba med många olika spännande kunder inom olika affärsområden runt om i Sverige. Du utgår från vårt kontor i Stockholm och enstaka kortare resor kan förekomma Vem är du? Då vi jobbar med många tekniskt tunga roller ser vi att du har 1-3 års erfarenhet av rekrytering inom IT och teknik som kräver mycket kunskap i search och trygghet i kunddialogen. Vi jobbar mot många olika typer av kunder och industrier vilket gör att det är viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa goda relationer med kunder såväl som kandidater.
Vi letar efter dig som trivs i en start-up miljö där du får ta mycket eget ansvar och exponeras för situationer. Du är därför socialt orädd och gillar att jobba resultatinriktat mot uppsatta mål. Du är nyfiken och tar dig an uppgifter oavsett om du tidigare testat eller om det är nytt för dig. För att trivas i rollen ser vi även att du gillar att jobba i högt tempo där du stundtals måste prioritera mellan olika arbetsuppgifter och uppdrag.
Vi tror att du har en relevant utbildningsbakgrund, men det viktigaste är att du kommer med rätt erfarenhet och personliga egenskaper. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Vi ser fram emot din ansökan! Du är välkommen att höra av dig till charlotte.hoffstrom@edzagroup.se om du har frågor eller funderingar. (Vi tar dock ej emot ansökningar via mail). Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Staffing Coordinator Stockholm

Läs mer Maj 7
Vill du arbeta i ett team där samarbete, innovation och människan står i fokus? Då kan du vara vår nästa Staffing Coordinator! Vi söker dig som vill bli en nyckelperson inom vårt Talent Acquisition-team och bidra till att skapa smidiga processer för att hitta och onboarda rätt talanger
Vad du kommer att göra:
Samarbeta med chefer för att definiera rollbeskrivningar och kravprofiler


Koordinera intervjuer och återkoppling mellan leverantörer och anställande chefer


Stötta och vägleda chefer kring processer för att hitta och hantera externa konsulter


Ansvara för att hålla leverantörsinformation uppdaterad och hjälpa till med planering


Säkerställa att nya konsulter får en smidig start – från kontrakt till första arbetsdagen


Stötta rekryteringsteamet med administration kring rekryteringsprocesser för både konsulter och tillsvidareanställda


Arbeta nära andra team som IT, HR och Finance för att säkra kvalitet och leverans

Vi tror att du har:
Tidigare erfarenhet som koordinator eller liknande roll


Grymma samarbets- och kommunikationsförmågor


Flytande engelska i tal och skrift


Erfarenhet av projektverktyg som ClickUp, Mural och Slack


Vana vid Microsoft-applikationer är ett plus


Ett intresse för gaming? Det är bara en bonus!

Vad vi erbjuder:
Möjlighet att jobba i ett dynamiskt och tvärfunktionellt team


Flexibilitet genom hybridarbete


Ett spännande uppdrag där du gör verklig skillnad

Praktisk information:
. Plats: Stockholm  Omfattning: Heltid, 100% Start: Så snart som möjligt Uppdragets längd: 12 månader

Låter det här som din nästa utmaning? Tveka inte – vi vill höra från dig!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Rekryteringsansvarig till Procruitment!

Läs mer Maj 6
Vi söker dig som vill ta ditt nästa steg i karriären tillsammans med oss i rollen som Rekryteringsansvarig, eller som vi kallar den: Career Manager. I ljusa lokaler i Vasastan sitter dina kollegor som ofta kombinerar intressanta diskussioner med stora portioner värme och humor! Med utgångspunkt i våra värderingar glöd, hjärta och kunskap har vi tillsammans byggt upp Sveriges enda karriärbyrå inom IT, Tech och Engineering!
Procruitment har utsetts till dubbla vinnare i Recruitment Awards, Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket 2022, samt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri. Med andra ord kommer du komma in i en organisation med stark tillväxt och en kultur som präglas av framåtanda och passion! Läs mer om utmärkelserna här.

Om tjänsten
Som rekryteringsansvarig på Procruitment kommer du vara partner till ledande teknikbolag och driva hela rekryteringsprocessen från start till mål. Det är en affärsmässig roll där du kommer få coacha chefer och ledare på olika nivåer och samtidigt plocka fram dom bästa kandidaterna. I det arbetet finns det många spännande utmaningar att ta sig an, och du kommer få arbeta med kravprofil, search och efter tillsättning vara närmsta chef för konsulterna.
Du kommer exempelvis att:
Projektleda och planera dina rekryteringsprocesser från start till mål.
Vårda kandidat- och kundrelationer genom nära samarbete och relationsskapande aktiviteter.
Identifiera nya behov hos befintliga kunder och bidra till att våra processer förbättras.
Följa upp pågående uppdrag med kund och konsult för att säkerställa trivsel, utveckling och bra arbetsmiljö.

Den här rollen passar dig som älskar att utmanas och vill jobba i en affärsmässig roll med stora möjligheter att påverka din utveckling. Hos oss på Procruitment finns all kunskap och alla resurser som behövs för att du ska kunna nå dina mål, du själv bestämmer hur långt du vill nå!
Du kommer exempelvis att:
Planera och driva dina rekryteringsprocesser från ax till limpa
Vårda kandidat- och kundrelationer genom nära samarbete och relationsskapande
Identifiera nya behov hos befintliga kunder och bidra till att våra processer förbättras
Följa upp pågående leveranser med kund och konsult för att säkerställa trivsel, utveckling och bra arbetsmiljö

Den här rollen passar dig som älskar att utmanas och vill jobba i en affärsmässig roll med stora möjligheter att påverka din utveckling. Hos oss på Procruitment finns all kunskap och alla resurser som behövs för att du ska kunna nå dina mål, du själv bestämmer hur långt du vill nå!
Vi söker dig som: Har tidigare arbetslivserfarenhet av rekrytering, gärna inom IT/Tech.
Behärskar engelska och svenska i tal och skrift
Brinner för att träffa människor och är bra på att bygga relationer
Trivs med att jobba med resultat och att driva saker i mål
Är van vid att jobba med digitala verktyg

Vi erbjuder:
En flexibel och utvecklande arbetsplats med kompetenta och hjälpsamma kollegor
Friskvård 5 dagar/vecka
En miljö som får dig att må bra och växa både som människa och kollega
Övrigt
Lön: Fast månadslön + provision utan tak.
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Stockholm
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Låter detta intressant?
Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Hanna Agbelin på hanna.agbelin@procruitment.se alternativt skicka in en ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Procruitment
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Hoppa på tåget som Rekryterare

Läs mer Maj 5
Vill du vara med och attrahera de människor som får Sverige att rulla? Har du ett brinnande intresse för rekrytering, människor och affärer? Då kan det vara dig vi söker till vårt HR-team på SJ – Sveriges största tågföretag.
Din kommande roll Hos oss blir du en nyckelspelare i vårt engagerade HR-team där du samarbetar med en annan rekryterare, våra HR Business Partners och två arbetsmiljöstrateger. Tillsammans arbetar vi för att stärka SJs verksamhet genom hållbar kompetensförsörjning.
Som rekryterare på SJ får du en varierad vardag där du:
Stöttar chefer i hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till anställning.
Genomför urval, intervjuer, personlighetsanalyser och referenstagning.
Håller ihop samarbetet med externa rekryteringsbyråer.
Bidrar aktivt till att stärka vårt employer brand genom sociala medier, arbetsmarknadsmässor och samarbeten med skolor.


Tillsammans med våra HR Business Partners och chefer deltar du i att forma utvecklingsvägar – för att vi ska ta tillvara på våra medarbetares potential och möjliggöra nästa steg i deras resa hos oss.


Vi arbetar kompetensbaserat med moderna, digitala verktyg och systemstöd. Du kommer att ha stor frihet under ansvar och arbeta i nära samarbete med både övriga delar av HR och verksamheten.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
Några års erfarenhet av rekrytering, gärna i en rådgivande roll.
God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.
Ett genuint intresse för människor och affärer.
Erfarenhet av annonsering i sociala medier är meriterande.
Akademisk examen inom HR eller motsvarande. Du har en stark egen motor och har en prestigelös inställning och en god samarbetsförmåga – du trivs i ett team där man lyfter varandra. Självklart delar du våra värderingar och vår ambition att vara ett hållbart och pålitligt resealternativ för framtiden.

Varför SJ?
Hos oss blir du en del av något större. Vi spelar en viktig roll i att knyta ihop Sverige och bidra till ett hållbart samhälle. På SJ möter du både spännande människor,  teknik i framkant, tradition och framtid – och vi vågar säga att du kommer att växa tillsammans med oss.
Ansökan och information
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 25 maj.

Ansök nu

Hoppa på tåget som Rekryterare

Läs mer Maj 7
Vill du vara med och attrahera de människor som får Sverige att rulla? Har du ett brinnande intresse för rekrytering, människor och affärer? Då kan det vara dig vi söker till vårt HR-team på SJ – Sveriges största tågföretag.
Din kommande roll Hos oss blir du en nyckelspelare i vårt engagerade HR-team där du samarbetar med en annan rekryterare, våra HR Business Partners och två arbetsmiljöstrateger. Tillsammans arbetar vi för att stärka SJs verksamhet genom hållbar kompetensförsörjning.
Som rekryterare på SJ får du en varierad vardag där du:
Stöttar chefer i hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till anställning.
Genomför urval, intervjuer, personlighetsanalyser och referenstagning.
Håller ihop samarbetet med externa rekryteringsbyråer.
Bidrar aktivt till att stärka vårt employer brand genom sociala medier, arbetsmarknadsmässor och samarbeten med skolor.

Tillsammans med våra HR Business Partners och chefer deltar du i att forma utvecklingsvägar – för att vi ska ta tillvara på våra medarbetares potential och möjliggöra nästa steg i deras resa hos oss.

Vi arbetar kompetensbaserat med moderna, digitala verktyg och systemstöd. Du kommer att ha stor frihet under ansvar och arbeta i nära samarbete med både övriga delar av HR och verksamheten.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
Några års erfarenhet av rekrytering, gärna i en rådgivande roll.
God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.
Ett genuint intresse för människor och affärer.
Erfarenhet av annonsering i sociala medier är meriterande.
Akademisk examen inom HR eller motsvarande Du har en stark egen motor och har en prestigelös inställning och en god samarbetsförmåga – du trivs i ett team där man lyfter varandra. Självklart delar du våra värderingar och vår ambition att vara ett hållbart och pålitligt resealternativ för framtiden.

Varför SJ?
Hos oss blir du en del av något större. Vi spelar en viktig roll i att knyta ihop Sverige och bidra till ett hållbart samhälle. På SJ möter du både spännande människor,  teknik i framkant, tradition och framtid – och vi vågar säga att du kommer att växa tillsammans med oss.
Ansökan och information
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 25 maj.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Konsult inom datacenter till Cuebid

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Maj 1
Cuebid AB söker en konsult inom datacenter med erfarenhet av bland annat virtualisering, lagring och backup! Är du en tech-savvy person som brinner för modern teknologi och vill växa i en dynamisk organisation som ligger i framkant? Då kan detta vara tjänsten för dig.

OM TJÄNSTEN
Cuebid AB är en marknadsledande aktör inom tekniklösningar och erbjuder avancerade tjänster inom bland annat cybersäkerhet, kommunikation, datacenter och molnlösningar. Bolaget arbetar nära sina kunder för att förstå aktuellt behov och därefter leverera skräddarsydda lösningar som hjälper dem att skydda sin infrastruktur och möjliggöra framgång i den digitala eran. Vi ser givetvis att du delar Cuebids värderingar och vill verka enligt deras varumärkeslöfte; att erbjuda säker infrastruktur till innovativa och förändringsbenägna företag på ett modigt, ärligt och utmanade sätt i en ödmjuk och hjälpsam ton. Cuebid får sina kunder att känna sig hörda, hjälpta och att uppnå sin fulla potential. Ditt närmsta team kommer bestå av fem erfarna kollegor som, precis som du, brinner för modern teknik och är måna om att göra sina kunder fullständigt nöjda.

Du erbjuds
- Frihet under ansvar
- Förmåner utöver det vanliga
- Generösa utvecklingsmöjligheter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Drift och övervakning av datacenter infrastruktur
* Säkerställa att miljöerna är säkra och uppdaterade
* Konfigurering och uppstart av virtualiseringslösningar
* Installation och uppdatering av lagrings- och backupsystem
* Hantera nya implementationer och uppgraderingar hos kunder
* Genomföra säkerhetsanalyser och genomlysningar av uppsatta miljöer
* Samarbeta med kollegor och kunder för att utveckla och förbättra befintliga lösningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett par års erfarenhet av arbete i datacenter, med fokus på virtualisering och serverdrift
- Har erfarenhet av virtualiseringsteknologier som VMware, Microsoft HyperV eller KVM
- Har grundläggande nätverkskunskaper och erfarenhet av nätverksprotokoll
- Är obehindrad i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Har B-körkort

Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta med DNS/DHCP
- Certifieringar som CompTIA Network+, Server+ och/eller inom VMware

Personliga egenskaper
- Självgående och problemlösande
- Kvalitetsmedveten och flexibel
- Prestigelös och konsultativ i sitt arbetssätt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om Cuebid här!

Ansök nu

Product Manager | Global Leader in Home & Professional Appliances

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Maj 13
Nytt
Join our client as a Product Manager to shape seamless digital payment experiences. Drive strategy, lead agile teams, and turn insights into impactful features. Passionate about innovation and user value? This is your opportunity!

OM TJÄNSTEN
The role of Product Owner for Checkout & Payment involves driving the strategy, roadmap, and development of features within e-commerce checkout and payment solutions. You are responsible for creating clear requirements in the form of user stories, leading product discoveries, and collaborating with cross-functional teams to ensure successful delivery. By analyzing user data and feedback, you continuously optimize both the user experience and system integrations.

As a key point of contact between stakeholders, development teams, and other internal partners, you ensure that the product meets defined goals and is constantly improved. You work closely with digital product managers, engineers, UX designers, data analysts, and key stakeholders across the organization to develop, prioritize, and manage the product roadmap. By driving the agile development process, you deliver new features and enhancements while identifying and tracking key metrics to ensure a best-in-class customer experience across both web and mobile platforms.

You are offered
- The opportunity to make an impact by driving the success of a high-profile web platform and services.
- To join a team committed to delivering outstanding consumer experiences.
- A dedicated consultant manager from Academic Work who will support and coach you in your career. This is a long term assignment at our client and you'll have your employment at Academic Work.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Define and drive the product strategy, roadmap, and feature development for Checkout & Payment.
* Lead product discovery, write user stories with acceptance criteria, and manage the product backlog.
* Collaborate with cross-functional teams and partners to ensure requirements are met and timely delivery.
* Optimize checkout and payment integrations to enhance internal and external user experiences.
* Use user feedback and data analysis to continuously improve product performance and usability.
* Communicate progress, document requirements, and foster effective collaboration within the product team.


VI SÖKER DIG SOM
- 2+ years product management experience with digital products.
- Proven ability to gather and document product requirements (user stories, specifications, wireframes) following the Agile methodology.
- Experience with Mobile and APIs.
- Proficiency in breaking down product vision into agile user stories with acceptance criteria.
- Experience with web analytics, A/B testing, and data-driven product decisions.
- Proficiency in JIRA, Excel, PowerPoint, and Confluence.
- Fluent English.

It is meritorious if you have
- Technical knowledge (including HTML/CSS/JS/) a plus.
- Knowledge of user-centered design principles, UX Design best practices, trends and emerging technologies.
- A general understanding of high availability web-based systems, infrastructure operations and application operations.

Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Social.
- Responsible.
- Stable.

We are looking for you who have a strong communication and organizational skills, with the ability to bridge business and technical teams.

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Studerande till spännande sommarjobb!

Administratör
Läs mer Maj 13
Nytt
Är du studerande och vill få extra erfarenhet av att arbeta hos Sveriges ledande aktör inom järnvägslogistik under sommaren? Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu finns chansen att bidra till utvecklingen av vår kunds verksamhet inom Fordon och Fastighet på heltid mellan juni till augusti. Fordon och Fastighet ansvarar för underhållet och förvaltningen av tillgångar (lok, vagnar, lokaler och verkstäder). Vår kund är Sveriges mest erfarna aktör inom järnvägslogistik med rötter i den svenska tågtrafikens ursprung. De levererar hållbara logistiklösningar och är en viktig del av skandinaviskt näringsliv. 98 procent av deras transportarbete sker med eltåg med mycket låg klimatpåverkan.

Det är ett heltidsjobb under sommaren från början av juni till slutet av augusti.

Du erbjuds
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Tjänsten ska lösa uppgifter kopplat till fordons underhållsplaner samt lösa enklare uppgifter av teknisk karaktär som vår kunds fordon står inför. Det är viktigt att ansökande kan arbeta strukturerat och metodiskt, gärna med ett intresse för järnvägen och vad den betyder för svensk industri. Du behöver kunna arbeta strukturerat i excel.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar till civilingenjör och har tekniskt intresse
- God systemvana och Office 365, främst excel
- Har ett intresse för järnväg
- Du kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska, då kommunikation sker på båda språken

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet inom teknisk förvaltning
- Kan läsa ritningar och kretsscheman

För att lyckas i denna roll ser vi att du är en driven, lojal och självgående person. Att du är snabblärd och har lätt att ta till dig ny information, samt arbetar med god struktur.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Part-time Office Coordinator

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 14
Nytt
We are looking for a proactive and service-minded Office Coordinator to join our Stockholm office on a part-time basis. If you enjoy working independently, keeping things organized, and making sure everyone feels welcome, we’d love to hear from you!

OM TJÄNSTEN
We are looking for a part-time Office Coordinator on behalf of our client, approximately 40% (two days per week), with an immediate start. The assignment is long-term and intended to run alongside your studies, provided all parties are satisfied.

You will be a part of the Stockholm office together with a tight team of around 30 employees.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks

As our Office Coordinator, you’ll be much more than a friendly face at the front desk. You’ll be the go-to person for everything from keeping the office stocked and welcoming, to coordinating with building management and ensuring everything works as it should. Think of yourself as the engine that keeps the office humming — from ordering supplies to making sure there's always fresh coffee and fruit in the kitchen.

The role is varied and will include tasks such as:


* Coordinate and manage general office administration, including ordering supplies, equipment, and services
* Serve as the contact point with the building administration and facility management (e.g., rental questions, error reports, and maintenance requests)
* Ensure smooth daily operations and a well-functioning office
* Keep the office clean, tidy, and presentable at all times
* Ensure the kitchen is fully stocked and maintained (fruit, coffee, tea, etc.), including purchasing and light cleaning
* Collaborate with internal teams and stakeholders to maintain a consistent and seamless office experience


VI SÖKER DIG SOM
- Have very good knowledge in English, both spoken and written, as it is used in daily work (Swedish is a plus!)
- Are studying post secondary school with at least one year left, since it's a long term assignment
- Have computer & system skills

In this role, we highly value your personal qualities. We’re looking for someone who’s independent and proactive, with a natural ability to spot what needs to be done and take initiative. You're flexible, quick to adapt, and always ready to lend a hand — no task is too big or too small. You’re a clear communicator who connects easily with others, and your service-minded, friendly attitude helps create a positive atmosphere in the office. With a strong attention to detail and a high level of integrity, you take pride in keeping things running smoothly and professionally.

Other information
- Start: Immediately
- Scope: Part-time (approximately two days per week)
- Assignment: Long-term and intended to run alongside your studies, provided all parties are satisfied
- Place: Kungsholmen, Stockholm

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Projektadministratör till ledande aktör inom energibranschen!

Handlingskoordinator
Läs mer Maj 14
Nytt
Har du erfarenhet av projektadministration och trivs i en roll med många kontaktytor? Vi söker dig som har arbetat nära projektledare, är van vid att hantera flera uppgifter samtidigt och gillar att ha en stödjande och samordnande roll. Nu har du chansen att bli en del av ett företag som bidrar till ett klimatpositivt Stockholm!

OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som projektadministratör. I denna centrala och varierande roll kommer du att stötta projektorganisationen – framför allt projektledare med administrativa och koordinerande uppgifter inom pågående projekt. Du fungerar som en viktig länk i projektteamet med många kontaktytor och ett högt tempo. För att trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet av liknande arbete, uppskattar struktur och har lätt för att växla mellan olika uppgifter utifrån projektens behov.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som Projektadministratör kommer du ha ett brett ansvarsområde med många olika kontaktytor där du fungerar som spindeln i nätet. Du kommer bland annat:


* Planera och skapa inköpsrekvisitioner.
* Hantera löpande fakturor samt följa upp avtal och inköp.
* Uppdaterar kostnadsrapporter, bokar och planerar konferenser och resor samt hanterar reseräkningar.
* Koordinera IT-beställningar.
* Boka möten och utbildningar; och övrig strukturering tillsammans med projektledare/delprojektledare PMO.


VI SÖKER DIG SOM
- Har 5?9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet gärna inom en likande roll.
- Har kompetens och utbildning inom aktuellt området.
- Har en mycket god administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt.
- Kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och är bra på att prioritera.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
- Har B-körkort.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Som person är du positiv, ansvarstagande och serviceinriktad, med en stark kommunikationsförmåga och en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du trivs i en roll med många kontaktytor och har lätt för att växla mellan olika uppgifter. Med en mogen inställning, ett lösningsorienterat arbetssätt och en tydlig vilja att hjälpa till, bidrar du till struktur och framdrift i projektmiljöer.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Lead BIM coordination in major industrial projects

Byggnadskonstruktör
Läs mer Maj 14
Nytt
Our client in the process industry is now looking for a talented BIM Coordinator to lead digital coordination in complex projects. In this role, you will play a crucial part in ensuring quality and collaboration throughout the design and construction phases. This is a perfect opportunity for someone looking to grow and develop at a company that is at the forefront of the industry. If you feel this is the right role for you, we encourage you to apply!

OM TJÄNSTEN
For our client, we are seeking a BIM Coordinator. Our client is an innovative company dedicated to decarbonizing heavy industry. They are pioneers in producing green hydrogen and green steel, starting in Boden, Sweden. Their mission is to revolutionize the industry by replacing coal with renewable energy sources, significantly reducing carbon emissions. This is a unique opportunity to be part of a company that is setting new standards in sustainability and industrial innovation.

As a BIM Coordinator, you will be responsible for implementing BIM tools and processes in large industrial projects. You will work closely with both internal and external stakeholders to ensure models are developed and coordinated according to ISO 19650 and project-specific requirements.

You are offered
- Innovative Work Environment: Be part of a company that is leading the way in sustainable industrial practices.
- Professional Growth: Opportunities for continuous learning and career development in a cutting-edge industry.
- Collaborative Culture: Work in a supportive and inclusive environment that values teamwork and innovation.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Coordinate BIM models across various disciplines
* Perform clash detection in Navisworks Manage
* Review and validate models in Revit, AutoCAD, Plant 3D, E3D, S3D, and ACC
* Participate in coordination meetings and create visual aids
* Collaborate with BIM leads and designers
* Maintain the Common Data Environment (CDE)


VI SÖKER DIG SOM
- Education: Post-secondary education in architecture, construction, or BIM technology is meritorious
- Experience in BIM coordination
- Proficiency in Navisworks Manage, Revit, AutoCAD, Aveva E3D, Autodesk Construction Cloud (ACC)
- Ability to coordinate models in multidisciplinary project environments
- Strong communication and analytical skills
- Interest in working according to BIM standards (e.g., ISO 19650)

It is meritorious if you have
- Desirable knowledge in Tekla Structures, Civil 3D, Dynamo, Python
- Certification: Autodesk Certified Professional or equivalent

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu