Stockholm: Strategisk inköpare till CellMax

Hitta ansökningsinfo om jobbet Strategisk inköpare till CellMax i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi dig med stort engagemang och drivkraft, som trivs i en roll där du både får utveckla långsiktiga samarbeten och säkerställa att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Har du erfarenhet av inköp - eller har du en bakgrund inom produktion eller kvalitet och vill ta steget mot en inköpsroll med tydlig koppling till leverantörsstyrning? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig.

Hos CellMax blir du en del av ett framåtlutat företag med ett premiumvarumärke, global närvaro och korta beslutsvägar. Vi erbjuder en utmanande roll i en positiv företagskultur där teknik, tillväxt och samarbete står i centrum. Läs gärna mer på cellmax.com/career.

Om tjänsten

Som inköpare på CellMax blir du en nyckelperson i vårt lilla och engagerade team, där vi arbetar nära produktion, produktledning och R&D för att säkerställa att våra inköp och leveranskedjor fungerar effektivt. Din roll innebär att säkerställa att rätt tillverkningsmetoder, material och leverantörer används - med rätt kvalitet, i rätt tid och till rätt kostnad. Du kommer vara involverad i hela inköpsflödet - från teknisk kravställning och val av tillverkningsprocess till uppföljning och vidareutveckling av våra leverantörer. Rollen kombinerar både strategiska och operativa ansvarsområden, där du bland annat hanterar tekniska underlag, genomför leverantörsbedömningar och bidrar till ständiga förbättringar. En central del av arbetet är att följa upp leveranser och säkerställa att våra samarbetspartners håller högsta kvalitet och leveransprecision. Du kommer även att arbeta med att ta in offerter, analysera anbud och teckna avtal. Hos CellMax får du stort eget ansvar och en chans att påverka hur vi arbetar med inköp och leverantörsstyrning framåt. Den korta beslutsvägen gör att du snabbt ser resultatet av ditt arbete.

Rollen innebär resor till våra leverantörer vilka huvudsakligen finns i Sverige.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en teknisk högskoleutbildning och flera års erfarenhet från industriell tillverkning, gärna i en produktionsnära roll. Du har ett starkt intresse för kommersiella frågor och en vilja att utvecklas inom inköp och leverantörsstyrning. Erfarenhet från tillverkningsmetoder som formsprutning av plast, pressgjutning i zink/aluminium eller maskinell bearbetning är meriterande, men det viktigaste är att du har en bred teknisk förståelse och har arbetat nära produktion och leverantörer.Vi söker en person med ett entreprenöriellt tänk och kan hitta lösningar när det behövs. Du har en analytisk och lösningsorienterad förmåga och är inte rädd för att ifrågasätta etablerade arbetssätt för att hitta bättre tekniska lösningar, förbättra processer och säkerställa leveransprecision och kvalitet.

Erfarenhet av kvalitetsarbete, till exempel processvalidering, leverantörsbedömningar eller liknande, är meriterande. Det är också viktigt att du har förmågan att driva arbetet framåt, hantera flera uppgifter samtidigt och identifiera möjligheter till utveckling där andra ser utmaningar. Du bör ha en hands-on mentalitet, vara självgående och kunna arbeta proaktivt för att säkerställa att leverantörerna lever upp till de höga krav vi ställer på kvalitet. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift.

Om CellMax

CellMax Technologies AB, grundat 2001, har satt en ny standard på radiomarknaden med våra högpresterande basstationsantenner. Våra antenner levererar oöverträffad prestanda som hjälper våra kunder att maximera både nätverkskapacitet och kostnadseffektivitet. Idag är våra produkter en självklar del av nätverken hos ledande mobiloperatörer världen över. Vi är ett innovativt och dynamiskt företag med en öppen och inkluderande kultur. Vårt huvudkontor och R&D är baserade i Kista, Sveriges teknologiska hjärta, medan vår produktion sker på Gotland, nära Visby. Med över 90 % av komponenterna tillverkade i Sverige kombinerar vi lokal kvalitet med global framgång. Läs mer om oss på cellmax.com.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson 076-780 68 64. Vi arbetar med löpnade urval så skicka in din ansökan så snart du kan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Inköpare.

Konsult inom Inköp till Inköpsledarna

Läs mer Apr 29
Om företaget - Inköpsledarna – leder inköp hela vägen
På Inköpsledarna ser vi inköp som mer än bara transaktioner – det är en strategisk process som skapar värde genom hela affären. Vi stöttar våra kunder från första behovsanalys till långsiktig uppföljning, med målet att alltid leverera hållbara och effektiva inköpslösningar.
Vi täcker hela kedjan:

Behovsanalys & kravställning – Vi hjälper er att identifiera behov och formulera rätt krav från start.


Marknadsanalys & sourcing – Vi kartlägger leverantörsmarknaden och hittar de bästa alternativen.


Förhandling & avtal – Vi säkrar villkor som stärker både affären och relationerna.


Implementering & leveranssäkring – Vi ser till att avtalen följs upp och att leveranser sker enligt plan.


Uppföljning & utveckling – Vi analyserar utfall, följer upp leverantörers prestation och driver förbättringar.


Med vår sammanlagda  långa erfarenhet och expertis inom flera branscher fungerar vi som en trygg partner i både strategiska och operativa inköpsfrågor. Vårt mål är att frigöra tid, minska risker och skapa värde genom hela processen.
Rollen som konsult 
Inköpsledarna söker nu fler inköpskonsulter för spännande uppdrag inom olika branscher och sektorer.
Som inköpskonsult hos Inköpsledarna kommer du att: 
Driva inköpsprojekt från behovsanalys till leverans.
Förhandla och upprätta avtal med leverantörer.
Implementera och förbättra inköpsprocesser.
Samarbeta nära med interna och externa intressenter för att säkerställa effektiva inköpslösningar.

Vi söker dig som har: 

Minst 3 års erfarenhet av arbete inom inköp eller supply chain.


Erfarenhet av att arbeta som konsult är meriterande.


God förhandlingsvana och kunskap om avtalsjuridik.


Relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik, ekonomi eller inköp.


Förmåga att snabbt sätta dig in i nya verksamheter och processer.


Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Varför välja oss?


Vi tror på frihet, ansvar och teamwork. Du får vara med och påverka, testa både beprövade och nya sätt att jobba och utvecklas tillsammans med några av de skarpaste inköpsproffsen i branschen. Vi rör oss i allt från tech och industri till energi och bygg – och vi gillar när det händer grejer.
Hos oss är ingen dag den andra lik. Ena veckan sitter du i en förhandling, nästa vecka hjälper du ett startup att hitta sin första leverantör. Det är variation, det är utveckling – och det är riktigt kul.
Vill du leda inköp som gör skillnad? Hoppa på tåget med oss på Inköpsledarna. Vi söker dig som vill växa, vågar tänka nytt och gillar att göra affärer som håller.
Möjlighet att arbeta med varierande och utmanande uppdrag.


Ett nätverk av kompetenta kollegor och samarbetspartners som stöttar i varje uppdrag.


Konkurrenskraftiga villkor och möjlighet till personlig utveckling.

Är du redo för nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag så kontaktar vi dig för att diskutera hur vi kan matcha dina kompetenser med våra uppdrag.
Ansökan
Rekryteringsprocessen hanteras av Edge of Talent i nära samarbete med Inköpsledarna. Vår roll är att representera kunden och säkerställa att de hittar rätt kompetens, men vi ser också till att din upplevelse av processen blir så smidig och transparent som möjligt. Har du frågor eller funderingar finns vi här för att stötta dig.

Ansök nu

Teknisk inköpare till globalt bolag inom industrin ????

Läs mer Apr 29
Om tjänsten
Wrknest söker en teknisk inköpare till en ledande aktör inom industrin. Bolaget är en del av en internationell koncern med dotterbolag världen över och verkar i en bransch med stor potential på världsmarknaden.
Som teknisk inköpare blir du en del av ett sammansvetsat team där du arbetar nära kollegor inom inköp, produktion och R&D. Du får helhetsansvar för en egen leverantörsbas och arbetar med både operativt och strategiskt inköp. Fokus ligger på att säkerställa leveranser, hantera prognoser och driva leverantörsutveckling.
Detta är ett konsultuppdrag via Wrknest på ca sex månader med möjligheter till förlängning och eventuell överrekrytering på sikt.
Dina framtida arbetsuppgifterI rollen som teknisk inköpare får du ett brett ansvarsområde där du hanterar inköp av tekniska komponenter och driver samarbetet med leverantörer globalt. Du kommer bland annat att:
Ansvara för leverantörskontakter, prognoshantering och avrop
Säkerställa leveransprecision och hantera eventuella reklamationer
Koordinera teknisk information och ritningsunderlag i samarbete med R&D
Driva prisförhandlingar och utveckla leverantörsrelationer
Bidra till förbättring av processer och rutiner inom inköp
Vi söker dig som Har flerårig erfarenhet av en inköpsroll inom tillverkningsindustrin eller liknande
Har erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem, gärna Monitor
Har god förståelse för industriell tillverkning och tekniska ritningar
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

Meriterande:
Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller supply chain

För att trivas i rollen är du en person som tar initiativ, är analytisk och har en god problemlösningsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar.
Övrig information Start: Så snart som möjligt
Plats: Rosersberg
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Konsultuppdrag på ca 6 månader via Wrknest
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

RTW Junior Product Developer

Läs mer Apr 25
ABOUT THE COMPANY
Tiger of Sweden is a Stockholm-based fashion house established in 1903 with a heritage in tailoring. For more than a century Tiger of Sweden has stood for style with purpose, dressing men and women for whom true style is about the confidence to be themselves.
POSITION OVERVIEW
As a Junior Product Developer, you will be responsible for developing Tiger of Sweden’s products in line with the creative vision, commerciality, business health KPI’s and Tiger of Sweden sustainability targets. The role requires a solid understanding of garment construction and you will work closely with manufacturers and suppliers to ensure the product is executed as expected and needed. Reporting to the Head of Product Development, the candidate should be a team player with strong organizational skills and high attention to detail.
TASKS & RESPONSIBILITIES
Responsible for ensuring products are fit for purpose, the customer, the brand and meet the gross margin.
Ensure all information is entered into the systems with 100% accuracy throughout the development cycle.
Building and maintaining a close working partnership with Design to translate ideas into products.
Ensuring timelines are adhered to in all tasks and activities.
Follow-up on SMS status, push for deliveries and make sure information is in relevant centralised files / system is correct during the delivery period.
Responsible for accurate pricing in all stages of the product development process; estimations, prototypes, salesman samples and production, within agreed timeline.
Run full communication with all parties involved in the development process and act as the ambassador for the product group.
Ensure risk assessment is carried out while developing the collections and proactively raise solutions to mitigate any risks according to TOS’s quality standards.
Support the Production Planner by collecting information during development on production lead times and MOQ; be especially conscious to highlight techniques which could impact standard product lead-times.
Ensure the ToS Sustainability and CR strategy is implemented during all stages of development with internal and external partners. Be curious; share knowledge and learnings within the wider Product and Design teams to continually push the agenda of Sustainability.

SKILLS & REQUIREMENTS
Minimum 3 years working within Product Development and/or similar position.
Degree in clothing manufacturing or textiles preferred.
Demonstrated technical knowledge of garment construction, materials, and manufacturing processes.
Understanding of product costings, garment manufacturing and supply chain.
Excellent languages skills, fluency in English required.
Experience working for a global fashion brand, preferably in a premium or luxury environment is advantageous.

TOOLS & SYSTEMS
Computer literacy, including excellent knowledge of Microsoft packages (Word, Excel &PowerPoint;), PLM/PDM Systems, and knowledge of InDesign and Illustrator are a plus.

The position is based in our Head office in Stockholm and is a temporary position covering a parental leave for approximately 1 year, starting August 2025. If this sounds like the perfect fit for you? Please don't hesitate to apply by submitting a CV and a personal letter in English.
We look forward to receiving your application.
Tiger of Sweden stands against any form of discrimination and strives to be an inclusive brand and workplace. We welcome applications from all individuals, regardless of gender, sexual orientation, religion, ethnicity, race, or disability and recruitment is purely on the based on skills and experience.

Ansök nu

Inköpare för externa varumärken till Åhléns

Läs mer Apr 15
Är du intresserad av att bli en del av ett folkkärt varumärke och ett passionerat team, då har du hamnat rätt! Åhléns är den naturliga mötesplatsen som erbjuder våra kunder ett brett sortiment och den bästa tänkbara upplevelsen. Att jobba hos oss innebär att du får ta del av vår spännande resa framåt och utvecklas tillsammans med oss!

Har du ett passionerat intresse för mode och starkt kommersiellt driv? Vill du vara med och forma ett inspirerande, kurerat och lönsamt sortiment inom externa varumärken för både butik och e-handel? Då kan du vara vår nästa Inköpare för externa varumärken!



Om din roll

Som Inköpare för externa varumärken blir du en nyckelspelare i vårt mode-team där du ansvarar för att utveckla och optimera sortimentet och vårt kunderbjudande. Du arbetar med hela inköpsprocessen – från sortimentsstrategi till orderläggning och uppföljning – med fokus på att skapa ett relevant, inspirerande och lönsamt erbjudande för våra kunder. Tillsammans med våra leverantörer och interna samarbetspartner bidrar du till en stark kundupplevelse i såväl butik som online.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

· Bygga det bästa kunderbjudandet inom din kategori

· Ansvara för inköp, sortimentsplanering och leverantörskontakter

· Identifiera nya varumärken och utveckla befintliga samarbeten

· Följa upp försäljning, trender och nyckeltal för att driva sortiment och lönsamhet

· Säkerställa ett attraktivt kampanjutbud i samarbete med marknad och butik

· Arbeta datadrivet för att optimera erbjudandet i båda försäljningskanalerna

· Bidra till budgetarbete och affärsplaner inom modekategorin



Vi erbjuder dig

Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Hos oss får du:

? Generösa personalförmåner – 25 % rabatt i alla våra varuhus.

? Möjlighet att utvecklas – genom en dynamisk arbetsmiljö uppmuntrar vi nya idéer och testar innovativa lösningar och arbetar tillsammans för att forma framtidens Åhléns.

? Kollektivavtal – trygga anställningsvillkor som skapar en bra balans mellan arbete och vardag.

? En entreprenöriell och familjär kultur – där vi testar nytt, hittar smartare lösningar och jobbar tillsammans för att Åhléns ska vara top of mind för våra kunder.
Vi söker dig som har

· Minst 3–5 års erfarenhet som inköpare inom mode, gärna med fokus på externa varumärken

· Erfarenhet från retail och e-handel i en snabbrörlig miljö

· Stark kommersiell förståelse och god förmåga att analysera olika datapunkter

· Vana att arbeta med leverantörer både i Sverige och internationellt

· God systemvana och kunskaper i Excel

· Mycket god svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du resultatorienterad och affärsdriven. Du är strukturerad och driver ditt arbete självständigt genom att ta ägandeskap. Vidare är du nyfiken och trendmedveten och har ett skarpt öga för vad som attraherar våra kunder. Du är van vid att fatta egna beslut samtidigt som du är en prestigelös lagspelare som trivs i ett högt tempo i en förändringsdriven organisation.

Med dig i laget blir vi ännu effektivare och ännu bättre!

Om rekryteringen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt och du är placerad på vårt huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm, en promenad från Odenplan.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som inköpare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Ansök nu

Tech Procurement Process Consultant

Läs mer Apr 23
Your New Role Our client is on a mission to modernize and optimize how they manage their software lifecycle — and we’re looking for a driven Tech Procurement Process Consultant to lead this important transformation.
If you’re passionate about streamlining processes, enhancing compliance, and enabling smarter tech decisions, we’d love to hear from you!
In this role, you’ll be responsible for driving the development and implementation of automated, digitalized, and policy-driven processes for tech procurement and software management. You’ll work closely with cross-functional teams across IT, legal, finance, and business operations to create efficient, compliant, and user-friendly processes that support EQT’s digital ambitions.
Key responsibilities:
Lead the end-to-end transformation of their tech procurement and software lifecycle management processes.
Implement digital tools and automated workflows that enhance efficiency and compliance.
Develop and embed smart, scalable policies that empower better decision-making around technology investments.
Collaborate with stakeholders across the organization to map needs, define solutions, and drive adoption.
Introduce best practices and continuous process improvements aligned with their digital strategy.
To succeed in this role, you will need:  Have proven experience within tech procurement, IT asset management, or software lifecycle management.
Are comfortable managing projects that balance technology, policy, and people.
Enjoy leading initiatives from concept to implementation, with strong stakeholder management skills.
Have a proactive, solution-oriented mindset and a passion for building efficient, sustainable, and user-centered processes. 
Who You Are 
We believe you’ll thrive in this role if you bring a proactive, solution-driven mindset and a genuine passion for creating efficient, sustainable, and user-friendly processes. You’re naturally analytical and structured, with an eye for detail and the ability to break down complex challenges into clear, actionable solutions. Comfortable navigating change and ambiguity, you enjoy leading initiatives from concept to implementation and collaborating with diverse teams along the way. Strong communication skills are key in this role, as you’ll be working with both technical and non-technical stakeholders, translating process improvements and policies into practical, accessible terms. Most importantly, you’re self-driven, eager to take ownership, and motivated by opportunities to make a tangible impact in a fast-paced, digitally focused organization.
We look forward to receiving your application Scope of employment: 100% Type of contract: Fixed-term employment Start date: Immediately End date: 8 months contract. Selected benefits: Collective agreement, wellness allowance, Benifex In your application: Please make sure it is clear that you meet the qualifications required by the client. 
Good to Know We review applications on a rolling basis. Since recruitment processes in the consulting industry often move quickly, the position may be filled before the application deadline — so don’t wait to apply!
You do not need to include a cover letter. Instead, please answer the screening questions as part of your application. 
Company Presentation Our client is a purpose-driven global investment organization with a strong focus on innovation and digitalization. You’ll join a dynamic, collaborative environment where new ideas are valued and where your work will have tangible impact.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Experis AB .

Area Sales Manager | Mitsubishi Logisnext | Stockholm

Utesäljare
Läs mer Maj 5
Är du en person som har ett stort intresse för försäljning och teknik? Du älskar att träffa kunder, nya som befintliga och säljer med lätthet in vårt breda produktutbud inom nya och begagnade truckar utifrån kundens behov.

Vi söker dig som har ett stort eget driv och vill ha frihet under ansvar. Du utgår från ditt hemmakontor, men har självklart möjlighet att arbeta från vårt kontor i Frösunda.

Vi väntar på att få välkomna dig i teamet!

Om rollen

Som Area Sales Manager kommer du att ansvara för försäljningen av nya och begagnade truckar i Stockholmsområdet. Du kommer även att ansvara för korttidsuthyrning av truckar, serviceavtal och andra tilläggstjänster inom Mitsubishi Logisnexts portfölj. Genom att erbjuda tjänster utifrån kundens helhetsbehov ges du en mycket fin möjlighet att bygga långsiktiga relationer. Du kommer att rapportera till Regional Sales Manager.


Dina dagar kommer att innehålla följande:
- Nykundsbearbetning enligt prospektlista
- Planera veckans aktiviteter och genomföra kundbesök
- Koordinera intressanta nykundsbesök med Regional Sales Manager/Service Manager
- Möten med befintliga kunder för att säkra långsiktig relation
- Skapa offerter och registrera samtliga steg från offert till vunnen affär i CRM-systemet
- Diskutera och analysera nuläge och utfall med Regional Sales Manager/Service Manager
- Kontinuerliga kontakter med interna organisationen såsom Service, Begagnat, Korttidsuthyrning, Order för att säkra effektivitet inom sälj och administration
- Ingå och bidra i team kring nyckelkunder och strategiska konton

Vem söker vi?
Vi söker dig som inte bara vet hur man utvecklar kunderna och ökar omsättningen, utan också ger våra kunder det där lilla extra - varje gång. Vidare tror vi att du har följande erfarenheter och egenskaper:

- Utbildning inom försäljning eller teknik och/eller erfarenhet av B2B försäljning
- Förståelse för teknisk produktförsäljning
- God kommunikationsförmåga
- Förmåga att bygga långsiktiga relationer
- Stark egen drivkraft och målorientering
- Problemlösningsförmåga och förståelse för komplexa system
- Kunna målgruppsanpassa presentationer
- Erfarenhet av MS365 samt CPQ/CRM-system
- God administrativ förmåga

Kontinuerliga resor inom Storstockholm. Övernattningar i tjänsten kan förekomma.



Övrigt
Placering: Du utgår från ditt hemmakontor inom regionen med möjlighet att arbeta från kontoret i Frösunda.
Typ av anställning: tillsvidareanställning.
Förmåner: Kollektivavtal, Förmånsbil, Friskvårdsbidrag, Arbetstidsförkortning, Benify förmånsportal.

Kontaktperson
Mitsubishi Logisnext har valt Jefferson Wells som partner i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på 0702-271739.
Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sales & Application Engineer till Tranter

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Maj 9
Tranter is a premium brand in the design and manufacturing of plate type heat exchangers for a wide variety of applications. The company has been supplying high quality and highly performing plate type heat exchangers for more than 85 years. Tranter has approximately 750 employees globally in R&D, operations, sales and customer service. Our global team is among the most experienced in the world, consisting of highly skilled personnel who all contribute to our success in the plate type heat exchanger business.

Tranter offers a broad range of highly efficient plate type heat exchangers globally through our own sales offices and a network of skilled agents and distributors. Tranter has four main production facilities located in USA, Sweden, India and China. Small size units are also manufactured locally at service facilities around the world.

Nu behöver vi förstärka oss ytterligare och söker därför en entusiastisk och affärsinriktad ingenjör som vill växa och utvecklas tillsammans med Tranter!

Arbetsbeskrivning

Som Sales & Application Engineer på Tranter kommer du att ta hand om tekniskt utmanande förfrågningar från kunder, vilket omfattar att gå igenom tekniska specifikationer, designa och optimera värmeväxlare, offerera, följa upp från offert till order och förhandla tekniska och kommersiella kontrakt. Kunderna verkar mest inom tung industri som olja och gas, Petrokemi, kemi, traditionell och förnybar energi men du kommer även bearbeta projektörer och ingenjörer hos EPC, konsulter samt slutkund.

I rollen ingår även b.la att:

* Hålla tekniska presentationer för dina kunder
* Representera Tranter på mässor och konferenser
* Månadsvis rapportera dina KPI:er och säljresultat
* Bearbeta prospekt och kvalificera Tranter hos nya kunder

Du kommer att ingå i Tranters globala EPC & Energy säljteam och rapporterar till Sales Manager Global Accounts. Du utgår från kontoret i Solna och kommer primärt att arbeta nära och stötta vår Area Sales Manager för Europa. I tjänsten ingår resor i Sverige och Europa och antalet resdagar uppskattas till ca 30 dagar per år.

Vem är du?

Vi söker en ingenjör inom kemiteknik, energiteknik, maskinteknik, eller annan relevant inriktning. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har ett par års arbetslivserfarenhet som ingenjör eller inom teknisk försäljning. Viktigt är att du är en relationsbyggande person med ett stort tekniskt intresse samt trivs med att arbeta mot uppsatta mål och med stort kundfokus. Som person är du målmedveten och affärsinriktad och du har en naturlig förmåga att skapa förtroende.
Vi vill att du är en driven och ansvarfull person som ständigt vill nå resultat. Du är en person med stort engagemang som har en god förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Du behärskar svenska obehindrat men även engelska då vårt koncernspråk är engelska.

Vad kan Tranter erbjuda dig?

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i ett globalt företag som ständigt utvecklas med fokus på nöjda kunder. Tranter är ett expansivt bolag med engagerade och nytänkande medarbetare. Du kommer till ett företag där stämningen är god och där man hjälper varandra. Hos oss kommer du att utgöra en mycket viktig roll. För rätt person erbjuder vi ett utmanande och givande arbete med stor möjlighet att göra karriär internationellt.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Tranter med Jefferson Wells. Tjänsten söker du via länken nedan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69. Varmt välkommen med din ansök

Ansök nu

BLI VÅR NÄSTA ETL-UTVECKLARE

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 30
Löf är inte vilket försäkringsbolag som helst. Vi försäkrar och förebygger skador i sjukvården. Är du en engagerad ETL-utvecklare som vill vara med i vår fortsatta resa att bygga vårt datalager?

Kom och jobba med oss!

Om tjänsten

Som ETL-utvecklare/business intelligence developer på Löf arbetar du med att integrera och uppdatera datakällor i vårt datalager i MS . Du är med och arbetar i vårt analysverktyg och rapportutvecklingen sker i nära samarbete med verksamheten. I din roll ingår att ta hand om hela applikationen, i form av uppgraderingar, felsökning, prestanda samt kravutredningar och tester av ny data. Vi har ett öppet och trevligt klimat där det ständigt pågår utveckling och erfarenhetsutbyte.

Om dig som medarbetare

För att passa in hos oss är du en social, prestigelös och lyhörd person. Vidare är du en person som trivs i en miljö där samverkan och teamarbete är en naturlig del av arbetsvardagen. Du har en god analytisk förmåga, gillar problemlösning samt trivs med att arbeta självgående. Vidare ser vi att du är trygg i din roll, driven samt gillar att förmedla dina kunskaper till andra i din omgivning. Du är resultatorienterad och har ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper

Dina erfarenheter

Vi söker dig som har en civilingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser att du arbetat med liknande arbetsuppgifter i 3-5 år. Du har erfarenhet av att jobba i SSIS och MS , samt Tableau rapportutveckling.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av Fabric.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Inte vilket jobb som helst

På Löf arbetar vi mål- och värderingsstyrt. Våra värdeord, Aktiv, Effektiv, Respektfull, och Professionell, genomsyrar vårt sätt att arbeta. Precis som vi bryr oss om våra kunder, bryr vi oss om våra medarbetare och vill ge dig förutsättningar för utvecklas och göra ett så bra jobb som möjligt. Vi erbjuder en god företagskultur, kompetensutveckling, ett aktivt hälsoarbete och nära samverkan med dina kollegor. Vi har också valt att ha ett flexibelt arbetsupplägg och vår arbetsplats finns i moderna lokaler centralt placerat i Stockholm. En patientförsäkring för alla

Om oss

Löf är det ledande försäkringsbolaget inom patientskador. Vårt uppdrag är att utreda och lämna ersättningen till patienter som skadas i vården, samt bidra till att antalet vårdrelaterade skador minskar. Vår arbetsplats ligger på Södermalm i Stockholm och tillsammans är vi cirka 200 medarbetare som jobbar med försäkring, skadereglering och patientsäkerhet. Mer information om Löf hittar du på www.lof.se

Kom och jobba med oss

Skicka cv när du söker tjänsten. Eftersom urvalsprocessen sker löpande är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdagen är den 2025-05-26.

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta:

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta

rekryteringskonsult Carina Eyoma, carina.eyoma@se.experis.com, 073-0862275

Har du fackliga frågor? Kontakta:

Bianca Billing, Saco

08-551 011 38, bianca.billing@lof.se

Filip Öhlin, Forena

08-551 010 48, filip.ohlin@lof.se



Personuppgifterna i din ansökan behandlas enbart i rekryteringssyfte och kommer att sparas i maximalt två år.

Ansök nu

Senior IT-Tekniker | Stockholm | Experis

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 2
Är du bra på att se lösningarna och drivs av att hjälpa andra? Tycker du att det är spännande med IT och brinner för problemlösning? Hos Experis får du chansen att djupdyka in i IT världen. Denna roll ger dig chansen att utveckla dina IT-kunskaper och samtidigt som du förvärvar den kompetens du redan besitter! ????

Din vardag hos oss:

Som IT-tekniker på Experis är ingen dag den andra lik. Med en känsla för service och en motivation att hjälpa andra kommer du att trivas utmärkt som IT-tekniker hos oss! Vi lägger stor vikt i individens möjlighet att påverka sin egna resa och utveckling. På Experis kommer du möta varierande utmaningar och få chansen att utvecklas dagligen! Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta nätverkshantering, IT-säkerhet, anpassningar, installationer, systemadministration, felsökning och mycket mer.

Din insats kommer att förenkla mångas personers vardag! Det är med glädje vi välkomnar dig till vårt team, där du kommer att få agera nyckeln till ett smidigt IT-landskap. Tillsammans kommer vi att hjälpas åt för att finna innovativa och smidiga lösningar. Du kommer få möjligheten att bidra med din kunskap i grupp samtidigt som du även får chansen att arbeta individuellt.

Hos Experis är alla konsulter en del av Experis-familjen! Det är viktigt för oss att din vardag blir både spännande och lärorik.

Låter detta som en perfekt roll för dig? Ta kontakt med oss redan idag!

Vi ser gärna att du har:

* Högre utbildning inom IT och minst 4 års erfarenhet som IT-tekniker eller likvärdigt
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Hur är du som person?

Vi letar efter någon som tar ansvar och kan vara flexibel i sin roll som IT-tekniker. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för IT och en känsla för service och noggrannhet. Med en positiv inställning och ett vilja att utvecklas, kommer man långt!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara

Vi ser framemot att höra från dig!

Låter detta som något för dig? Kontakta Vilma på mailadress vilma.andersson@se.experis.com för att höra mer om vad vi har att erbjuda!

Vänta inte, låt IT-äventyret börja! ????

Ansök nu

IT-Supporttekniker | Stockholm | Experis

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 2
Är du go-to personen när teknikstrul blir vardag? Drivs du av att dyka djupt in i teknisk problemlösning? Som IT-tekniker på Experis skapar du din framtid i en kultur där du är med och formar IT-landskapet. Sätt dig bekvämt, för här kommer din biljett till Experis-resan!

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att dyka djupt in i problemlösning och erbjuda förstklassig service? Som IT-tekniker på Experis kommer du inte bara lösa dina kollegors IT-relaterade problem utan också utvecklas och utmanas dagligen. Ditt uppdrag innefattar allt från att säkerställa den dagliga driften till felsökning, systemadministration, nätverkshantering, IT-säkerhet, anpassningar och installationer. Du är nyckeln till ett smidigt IT-landskap och din insats kommer vara lösningen på andras tekniska huvudvärk! Hos oss får du inte bara möjligheten att arbeta självständigt utan också att skapa starka band med dina kollegor, vilket ger dig inte bara ett brett nätverk utan också nya kunskaper. Här kommer du möta du varierade arbetsuppgifter som gör att ingen dag är den andra lik!

Att jobba som konsult via Experis är inte bara spännande utan också lärorikt. För oss är det viktigt att du som konsult blir och känner dig som en del av Experis-teamet redan från dag ett. Du kommer att vara anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder.

Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Vilma eller Dara, så berättar vi mer än gärna mer!

Vi söker dig som har:

* Högre utbildning inom IT och minst 1 års erfarenhet som IT-tekniker eller likvärdigt
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Saknar du högre utbildning? Längre relevant arbetslivserfarenhet (minimum 3 år) som IT-tekniker kan kompensera för detta.

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Noggrannhet, serviceinriktning och förmågan att kommunicera med olika typer av människor är viktigt för oss. Men framför allt ser vi att du har en positiv inställning, är driven och vill utvecklas!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Dara på mailadress dara.tysani@se.experis.com eller Vilma på mailadress vilma.andersson@se.experis.com.

Ansök nu

Helpdesk | Stockholm | Experis

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Maj 2
Längtar du efter en utvecklande och inspirerande vardag? Sitter du på IT-kunskaper som kan hjälpa andra att förenkla deras liv? Vi letar just nu efter en person med stort intresse för IT och en känsla för service! Hos oss för du chansen att utmana dina kunskaper och bidra med banbrytande lösningar ????

Din roll hos oss

Ett brinnande intresse för IT och en ambition att hjälpa andra är dem enda verktyg du behöver för att trivas hos oss. Du kommer att få vara en del av förstklassig service där du får möjlighet att göra skillnad på riktigt! Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att ta emot ärenden via telefon, chatt och mail. Vi letar efter någon som med glädje delar med sig av sin kunskap och supportera dem som står inför både stora och små IT-utmaningar. Hos Experis prioriterar vi personlig utveckling och ser till att individen får möjlighet att påverka sin egna vardag! Med din kunskap inom IT, kan du göra skillnad för väldigt många!

Du kommer att arbeta med flera olika teknikmiljöer. Det kan till exempel vara informationssäkerhet, nätverk och kringutrustning men även operativsystem. Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter och ett motiverat team. Vi ser framemot att välkomna dig till denna stora familj, där IT-världens nyförvärv får ta plats!

Vi ger dig möjligheten att stärka ditt nätverk på arbetsmarknaden, samtidigt som du förvaltar dina kunskaper och bygger vidare på den expertis du har idag! Ditt arbete kommer att innebära individuella projekt i kombination med uppdrag som du driver gemensamt med dina kollegor. Detta för att skapa största möjlighet till utveckling och framgång inom teknikens spännande prövningar!

Ta gärna kontakt med Vilma eller Dara för att höra mer!

Vi ser gärna att du har:

* Gymnasial relevant utbildning
* Minst ett halvårs erfarenhet inom helpdesk eller liknande
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara

Låter denna roll som något perfekt för dig? Skicka in din ansöka idag för att påbörja din nästa spännande utmaning! Kontakta Vilma på mailadress vilma.andersson@se.experis.com för att höra mer om vad vi har att erbjuda! ????

Ansök nu