Stockholm: Scrum Master

Hitta ansökningsinfo om jobbet Scrum Master i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Uppdrag: Scrum Master till lean-agilt team
Vi söker en erfaren Scrum Master som vill bidra till att stärka och stödja ett agilt team som arbetar enligt lean-principer och är en del av ett tågformat leveransflöde. Rollen innebär både facilitering och coachning med fokus på att skapa värde, främja samarbete och säkerställa ett effektivt arbetssätt.
Om rollen:
Du kommer att ha en central roll i teamets utveckling och framdrift, där du bidrar till att undanröja hinder, främja ständig förbättring och säkerställa ett strukturerat agilt arbetssätt. Vid behov kan du även stötta ytterligare ett team.
Vi söker dig som:
Har flera års erfarenhet som Scrum Master, gärna i komplexa miljöer
Har god kunskap inom både Scrum och lean-agila metoder
Är lösningsfokuserad, pragmatisk och coachande i din ledarstil
Är van att arbeta med distribuerade team och känner dig trygg i en multikulturell miljö
Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Har teknisk förståelse eller gedigen erfarenhet av att leda utvecklingsteam

Meriterande:
Tidigare arbete i internationella team
Erfarenhet från tekniskt komplexa projekt eller roller där du samarbetat tätt med utvecklare



Om Rasulson Consulting
Rasulson Consulting är ett specialiserat bemannings- och rekryteringsföretag inom IT-sektorn. Vi samarbetar med ledande tech-bolag och innovativa startupföretag för att erbjuda spännande karriärmöjligheter för dig med intresse för digital utveckling. Genom vår djupa tekniska förståelse och vårt starka nätverk kan vi snabbt matcha rätt kompetenser med rätt uppdrag. Hos oss får du personlig vägledning, regelbunden återkoppling och möjligheten att ta nästa steg i din IT-karriär.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Projektledare, IT.

IT-Projektledare Sopra Steria

Läs mer Maj 8
Är du nästa seniora projektledare hos oss?

Sopra Steria, Nordens ledande företag inom digital transformation, erbjuder en unik möjlighet för dig som vill kombinera gedigen projektledning med ett starkt ledarskap. Projektledning är ett hantverk där det lyckligtvis finns väl beprövade metoder och ramverk att luta sig mot. Certifieringar som PRINCE2, MSP, MoP, PMP och SAFe är hygienfaktorer i vår bransch och viktiga för att visa att man har rätt verktyg i verktygslådan. Men projektledning handlar om mycket mer än perfekta planer, polerade mallar och abstrakta begrepp – det handlar om att få jobbet gjort. Det handlar om att vara en sann ledare för teamet, leveransen och kunden, och att våga fatta svåra beslut. Det handlar om att använda sin egen erfarenhet och sitt omdöme för att navigera i komplexa situationer och verkligen förstå vad som krävs för att lyckas.
Vi har blivit erkända som Karriärföretag och en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024 av Great Place to Work, vilket speglar vår satsning på våra medarbetares utveckling och trivsel.
Vi söker dig

Sopra Steria har en av Sveriges starkaste kompetensmiljöer inom projektledning, och vi växer ständigt. Vi letar efter dig som har bevisat att du vet vad som krävs för att leverera framgångsrika IT-projekt genom att kombinera projektkompetens med ledarskap. Vi ser fram emot att höra hur du har gjort det!
Vem är du?

Du har redan visat att du kan leda ett IT-projekt i mål, även under utmanande förhållanden. Du har gedigen kunskap om projektmetodik och kan välja rätt tillvägagångssätt för att hantera risker och ekonomi, samtidigt som du vågar vara en ledare som andra ser upp till.
I rollen som IT-projektledare hos oss kommer du att arbeta med att driva större etableringsprojekt, men också kunna ta rollen som Service Delivery Manager (SDM) eller senior projektledare beroende på uppdrag och kundens behov. Det innebär att du får möjlighet att arbeta brett, med allt från operativ styrning till strategiska leveranser, där du kan använda din erfarenhet och ditt ledarskap för att skapa framgångsrika resultat.
Du har erfarenhet av projekt som involverar både teknologi, människor och resultatleverans, där din insats verkligen gjort skillnad. Vi ser gärna att du har minst 8 års erfarenhet, och kunskap om moderna IT-infrastrukturer är ett stort plus – det underlättar samarbetet med våra experter inom området. Högre utbildning, gärna inom IT, är meriterande, och utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.
Vad erbjuder vi?

Det viktigaste skälet till att du bör söka är möjligheten att utvecklas i och bidra till ett stort, inkluderande och kompetent team. Du får också chansen att arbeta med projektledning för några av branschens mest spännande kunder, i projekt med stor samhällspåverkan.
Om Sopra Steria

Som arbetsgivare kan vi på Sopra Steria erbjuda dig möjligheten att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med några av de mest spännande projekten inom digital transformation. Dina kollegor är experter och specialister inom sitt fält där vi också erbjuder möjlighet till vidareutveckling genom certifiering och utbildningar inom olika produkter och tjänster relevanta för din tjänst. Sopra Sterias kultur främjar samarbete, kompetensutveckling och karriärmöjligheter. Vi tror på att leda oss själva och erbjuder flexibla arbetsförhållanden och möjlighet till distansarbete.
Sopra Steria är en global aktör inom digital transformation med över 60 000 medarbetare i över 30 länder, varav 600 i Sverige. Vi har blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024 av Great Place to Work och är ett av topp fem bolag inom digital transformation enligt Gartner.
Vill du vara med på vår resa?

Skicka in ditt CV och din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com).


På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Notice to recruitment agencies without agreements

Sopra Steria does not accept resumes from agencies without a framework agreement in place. Unsolicited resumes sent to Sopra Steria, its employees, or any company location will not be considered, and no fees will be paid for such submissions.

Ansök nu

Projektledare Digitalisering

Läs mer Maj 6
Om rollen

I rollen som projektledare hos oss på Sopra Steria är du en viktig del i leveransen till våra kunder. I våra projekt kommer du röra dig i gränslandet mellan IT och verksamhet och varje dag få användning av din förmåga att leda, entusiasmera och motivera dina medarbetare till självstyrning och samarbete. Projekten är av olika karaktär, stora som små, med kollegor från Sopra Steria nationellt men även med kollegor hos våra kunder.
Som projektledare tror vi att du är väl bevandrad inom klassiska projektmetoder likväl som agila ramverket och att du har god erfarenhet från ledande roller i införandeprojekt/implementationsprojekt eller utvecklingsprojekt för digitala lösningar. För oss är det viktigt att du är van att arbeta med kunder, beställare och andra intressenter i komplexa miljöer då vi ofta är ute på avancerade uppdrag. Vi tror att du har ett genuint intresse för digitalisering och tekniska lösningar och att du delar vår vision om att förenkla och förbättra människors vardag genom innovativa lösningar för en hållbar och jämställd framtid.
Om dig

- 7 års + erfarenhet av projektledning inom digitalisering

- God vana att driva tekniska leveranser/implementationsprojekt på plats hos kund

- Van att genomföra uppföljning och rapportering enligt överenskommen process

- Ha ett gott affärssinne som möjliggör delaktighet i affärsutveckling hos kund

- Har en relevant högskole- eller universitetsutbildning

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

- Meriterande om du är certifierad inom PMI, Prince2 eller liknande

- Meriterande om du innehar konsulterfarenhet sedan tidigare

- Meriterande om du har branscherfarenhet från sektorerna hälsa-och sjukvård, energi eller telekom



Varför välja Sopra Steria

- Fokus på kompetensutveckling och din personliga utveckling - vi kallar det för Power of sharing

- Stark företagskultur - utsedda till Sveriges bästa arbetsplats av Great Place to Work

- Europas ledande konsultbolag inom digitalisering med internationell närvaro. Läs mer om oss här



Ansökan
I denna process arbetar vi med löpande urval, så ansök redan idag genom att enkelt ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen. Om det fortfarande finns något du funderar över är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marie Berg, marie.berg@soprasteria.com
På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Sopra Steria har kunder och projekt som kan kräva säkerhetsgodkännande på olika nivåer.
Vi ser fram emot att få höra ifrån dig!
Ytterligare information

Sopra Steria är ett ledande internationellt konsultbolag inom digital transformation. Vi bygger samhället genom designdriven innovation, teknisk utveckling med kunskap om marknadens ledande plattformar och driftlösningar (managed services). Med modern teknologi och en gedigen affärsförståelse är vi en helhetspartner för våra kunder och deras digitala transformationsresa. Enligt Great Place To Work är vi en av Sveriges bästa arbetsplatser, vi har tilldelats utmärkelsen Karriärföretag flera år i rad och Gartner har listat oss som ett topp 5 bolag inom digital transformation.

Ansök nu

Agil Coach

Läs mer Maj 6
Som agil coach kommer du ha en avgörande roll i att skapa en kultur av flexibilitet, samarbete och ständig förbättring hos våra kunder genom att stödja och guida dem genom agila förändringsprocesser.
Om rollen


I rollen som Agil Coach kommer du att skapa förutsättningar och inspirera till att föra ut de agila principerna i kundernas organisationer. Genom att coacha och vara en mentor till människor inom hela organisationen kommer du att vara en central del i kundens agila förflyttning. Du är uppmärksam och lyhörd inför kundens specifika behov och med din långa erfarenhet som agil coach vet du vad som krävs för att uppnå en högpresterande, kollaborativ och ständigt förbättrande kultur. Uppdragen rör sig från strategisk nivå med ledningsgrupper, till en nära samverkan med teamen i det dagliga arbetet. Vi tror att du har en välutvecklad anpassningsförmåga och starkt resultatfokus. Du är pragmatiskt lagd och kan anpassa metod och arbetssätt efter sammanhang för att få till stånd förflyttning, implementation och resultat.
Om dig

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet som Agil Coach och förändringsledning med agila metoder

- Minst 5 års erfarenhet av IT-utveckling

- Du ses som en expert inom agila metoder och ramverk

- Van att facilitera workshops och hålla utbildningar

- Du besitter utbildning och relevanta certifieringar inom det agila området

- Vi ser gärna att du även har erfarenhet av roller som Scrum master och Product owner sedan tidigare

- Du behärskar både svenska och engelska såväl i tal som skrift



Ansökan
Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV via annonsen. Om du har frågor om tjänsten eller bolaget i sig är du välkommen att kontakta Marie Berg via mail: marie.berg@soprasteria.com?
På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Sopra Steria har kunder och projekt som kan kräva säkerhetsgodkännande på olika nivåer.
Ytterligare information

Sopra Steria är ett ledande internationellt konsultbolag inom digital transformation. Vi bygger samhället genom designdriven innovation, teknisk utveckling med kunskap om marknadens ledande plattformar och driftlösningar (managed services). Med modern teknologi och en gedigen affärsförståelse är vi en helhetspartner för våra kunder och deras digitala transformationsresa. Enligt Great Place To Work är vi en av Sveriges bästa arbetsplatser, vi har tilldelats utmärkelsen Karriärföretag flera år i rad och Gartner har listat oss som ett topp 5 bolag inom digital transformation.

Ansök nu

Product Owner

Läs mer Maj 12
Ready for a new challenge? We offer:
Flexible & autonomous teams, built upon trust. Together, we decide how to win. We trust, assume the best in others, and respect the individual, which we believe is the foundation of our great engineering culture. Our teams consistently score high in motivation and engagement measurements. We believe in close collaboration and communication, within and outside of the team. New challenges and personal growth. We live by our entrepreneurial spirit, this means taking risks, identifying opportunities and always seeking new solutions. A passionate and fun culture. We are passionate about our work and believe that having lots of fun is essential for both creativity and success. Welcome to a diverse and inclusive workplace, with a lot of fun and exciting activities going on including hackathons, team activities, company trips and board game nights. A stable and global industry-leader based in Stockholm, expanding and scaling to new markets! We’re in a great position to drive success and seize new opportunities, our international customer base is constantly growing and so is our product. With the support of our new owners, we are making moves to expand into new markets, setting a clear course for growth in 2025. Constantly evolving tech and modern tooling. Our creative management platform serves 500+ million impressions every day (with a record of over 1 billion). We are constantly looking to improve our product and tech. Do you have ideas on how we can scale even faster? Bring them on! Are you + Bannerflow = true?
We are seeking an experienced and driven Product Owner to join one of our agile feature teams. In this role, you will break down the product vision and roadmap into actionable deliverables, taking full ownership of the backlog. You will prioritize and prepare user stories with clear acceptance criteria to guide your development team. Collaboration is key, and you will work closely with cross-functional teams, other Product Owners, and Engineering Managers. Your contribution will be vital in fostering a highly efficient and motivated team where everyone feels a strong sense of purpose. Additionally, you will serve as the voice of the customer and domain expert within your area, ensuring that development aligns with user needs and expectations. You will contribute to key product metrics, such as feature adoption and usage, to measure the impact of your work and guide future development. Furthermore, you will share best practices through support articles, onboarding presentations, and tips, driving adoption and usage of your features.

So, what are we looking for?

3+ years of experience working with software products, ideally within a SaaS environment, with additional experience in the advertising industry being a plus.


A strong sense of ownership and personal drive to create impactful products.


Excellent communication and collaboration skills, you thrive in a team environment and know how to bring people together to achieve great things.


Experience in managing backlogs and making tough product decisions while balancing innovation and speed.


A passion for understanding user needs and translating them into effective solutions.


An ability to navigate a rapidly changing environment, staying adaptable and proactive.


At Bannerflow, we live by our values of Passion, Collaboration, and Challenge. As a Product Owner, you’ll help us continue to revolutionize the Ad Tech industry through cutting-edge technology and product excellence. You’ll also get to enjoy our fun and engaging culture with activities like padel tournaments, webinars, Friday beers, and Level-up Hackathons. We offer a hybrid workplace and a competitive compensation package including pension according to ITP1, health allowance, parental leave top-up, and health care insurance. We are committed to building a diverse and inclusive team and welcome applications from candidates of all backgrounds, experiences, and abilities. If you’re ready to take your career to the next level and be a part of our exciting journey, we want to hear from you!

Ansök nu

Product Manager

Läs mer Maj 5
Are you passionate about shaping innovative ad experiences and working closely with customers to bring unique formats to life? Join SeenThis as our new Product Manager!
Our vision is to create a faster internet that allows for better and higher-quality online content. As part of our rapidly growing Product Development team, you'll play a crucial role in enhancing our publisher offerings.
About the RoleWe are looking for a Product Manager to join our Publisher App team, where you will work to develop and implement cutting-edge ad formats on publisher sites. This role involves a mix of product ownership, customer collaboration, and some technical problem-solving. You'll help bridge the gap between our ad technology and publisher needs, ensuring seamless implementation and troubleshooting as needed.
Your responsibilities will include:
Supporting publishers with unique ad format implementation, troubleshooting, and optimization of integrations.
Managing and developing our unique ad formats.
Working closely with internal teams (sales, delivery, and tech) to ensure smooth deployments and customer success.
Acting as a key point of contact for customers, providing hands-on support and guidance.
Collaborating with developers to refine and enhance ad experiences on publisher platforms.
Assisting in minor frontend-related tasks, such as styling adjustments on publisher sites (if you have experience or interest in frontend development).

As with many companies of our size, priorities can shift quickly, so adaptability and a proactive mindset are key to success in this role.
Who You AreWe’re looking for a problem-solver with a strong customer focus and a passion for digital advertising. You thrive in a fast-paced environment, enjoy working across teams, and have a natural ability to make complex processes smooth and efficient.
Requirements: Approximately 2–4 years of experience in product development, customer-facing roles (AdTech, media, or digital advertising experience is a plus).
Strong communication skills to collaborate effectively with internal teams and external customers.
Ability to troubleshoot technical issues and guide customers through implementations.
Organized, solution-oriented, and eager to take ownership of tasks.
Nice-to-Have Skills: Basic understanding of frontend technologies (HTML, CSS, JavaScript) for minor styling fixes.
Familiarity with AdTech, media, or similar industries.
Experience with , data analysis, or working with AI tools.
A background in web development or an interest in coding.
Experience in the AdTech or media industry is a strong plus.

If you’re excited about working with cutting-edge ad solutions, collaborating with a dynamic team, and making a real impact in the digital advertising space, we’d love to hear from you!
ApplicationAs we review applications and interview on a continuous basis, please apply as soon as possible. We conduct background checks on all SeenThis-hires, to be compliant with our customers and to protect business-critical information.
We look forward to welcoming you to the SeenThis!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Rasulson Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Rasulson Consulting AB .

Application Expert

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 7
Application Expert – Last Mile Transport (Consultant Role)
We are currently seeking a consultant to join a cross-functional Transport B2C team, supporting an expansion and warehouse project focused on last mile delivery. The role involves close collaboration with internal stakeholders and external partners to ensure efficient setup and integration of last mile transport solutions.
About the Role
As an Application Expert, you will take part in various activities related to the implementation of last mile carrier solutions through a third-party platform. Your daily work will include gathering and analyzing requirements, coordinating tasks between teams and external vendors, and performing or supporting testing activities to ensure successful delivery.
Your responsibilities will include:
Driving and coordinating requirements for last mile carrier integrations
Collaborating in testing activities to validate the solution
Supporting cross-team coordination within the project
Acting as a key contact for the third-party carrier platform provider

We are looking for someone with:
Solid experience in large-scale IT projects, particularly in roles involving testing, requirements, and coordination
Background in logistics-related projects, especially last mile transport
Strong coordination skills with third-party vendors and partners
Experience using tools such as Postman and SoapUI (meriting)
Previous involvement in similar projects within a retail or logistics context is a plus

Start date and duration according to agreement.


About Rasulson Consulting
Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.

Ansök nu

Commercial Advisor

Business controller
Läs mer Apr 13
The role involves providing strategic commercial guidance throughout the entire product life cycle within a technology-driven product organization. The mission is to ensure that business value is realized by strengthening business cases, executing effective and strategically sound agreements, and continuously enhancing collaboration with external partners. The consultant will play a central role in aligning commercial initiatives with overall product goals, helping to drive growth, value creation, and customer-centric outcomes.
This position requires strong leadership, a collaborative mindset, and a commitment to transparency and accountability. You are expected to work hands-on with strategic execution while promoting a culture of openness, trust, and shared ownership.
Key Responsibilities
Collaborate with product leadership to define and implement commercial and partnership strategies.
Lead negotiations with suppliers and external stakeholders to achieve favorable terms and maximize value.
Evaluate potential new partners and joint ventures that align with the product domain.
Secure robust business cases in collaboration with product teams and align commercial models to support business goals.
Define long-term management strategies for partner portfolios and establish governance frameworks.
Monitor and manage performance of strategic partnerships while assessing risks versus expected benefits.
Proactively challenge existing commercial frameworks and develop innovative contractual solutions.
Plan and execute end-to-end deal-making processes including RFPs, tenders, and timeline planning.
Ensure all agreements comply with relevant internal purchasing and consultant policies.
Oversee the full contract lifecycle including renewals, renegotiations, terminations, and ongoing supplier interactions.
Conduct market and supplier analysis to maintain up-to-date industry insight and identify optimization opportunities.
Collaborate closely with internal stakeholders to ensure seamless cooperation between teams, vendors, and partners.
Act on spend analysis and identify opportunities to improve commercial efficiency and impact.

Required Skills and Attributes
Strong analytical abilities and experience building and evaluating business cases and KPIs.
Strategic thinker capable of turning business goals into executable commercial plans.
Excellent negotiation skills with a pragmatic, problem-solving approach.
Effective communicator who provides constructive feedback and drives alignment across teams.
Confident influencer and persuader with a structured and efficient working style.
Demonstrated success in international deal-making, including cloud service agreements (e.g. SAP, Google, Microsoft).
Familiarity with a range of commercial models and contractual structures.
Experience with cross-functional collaboration, ideally within technology- or product-focused environments.
Proactive, results-driven and continuously seeking to improve outcomes through action.

This is an opportunity for a commercially savvy professional to shape high-impact partnerships and help steer product success in a dynamic, value-driven environment.
About Rasulson Consulting
Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.

Ansök nu

Data Engineer

Dataingenjör
Läs mer Mar 19
We are looking for an experienced Data Engineer to join our team to design, build, and maintain scalable and efficient data pipelines on Google Cloud Platform (GCP). You will play a crucial role in supporting our analytical reporting and data science teams by developing robust data models and ensuring high-quality data for our organization. This role involves working closely with data analysts and business stakeholders to understand their data needs and translating them into actionable data solutions.
Responsibilities:
Design, develop, and maintain data pipelines using GCP services like BigQuery, Dataplex, Dataflow, Dataproc, Pub/Sub, Cloud Functions, Cloud Run, Cloud Scheduler, and Cloud Workflows.
Create and implement data models using dbt (data build tool) for analytical reporting and data science purposes.
Work with data analysts and business stakeholders to gather requirements and translate them into data models.
Ensure data quality through the implementation of checks, monitoring, and maintenance of our data warehouse.
Continuously optimize data pipelines and data models for better performance, scalability, and cost efficiency.
Document data models and communicate them effectively to the wider team, providing necessary training on usage.
Utilize Terraform for infrastructure as code (IaC).
Build CI/CD pipelines for data deployment using GitHub Actions.

Qualifications:
Bachelor’s degree in Computer Science, Information Systems, or a related field, or equivalent experience.
Proven track record as a Data Engineer or in a similar technical role.
Strong hands-on experience with Google Cloud Platform (GCP), particularly with BigQuery, Cloud Run, Pub/Sub, and other GCP data services.
Expertise in data modeling and transformation using dbt (data build tool).
Proficiency in and Python for data manipulation and automation.
Strong problem-solving capabilities with an eye for detail.
Excellent communication skills with the ability to simplify complex technical concepts for different audiences.

This role is a great opportunity for individuals with experience in cloud-based data engineering, looking to contribute to impactful projects and collaborate with a highly skilled team. If you are passionate about data, cloud technologies, and continuous learning, we encourage you to apply.
About Rasulson Consulting
Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.

Ansök nu

Qlik-utvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 25
Vi söker en erfaren Qlik Sense-utvecklare för ett långsiktigt uppdrag där du kommer att ansvara för utvecklingen av nya applikationer inom Qlik Sense, samt förvaltning och förbättring av befintliga lösningar. I denna roll kommer du att arbeta nära ett tvärfunktionellt team som består av ETL-utvecklare, testare, kravanalytiker och andra QlikView-utvecklare. Du kommer att delta i förstudier, planering och förbättringsarbete, samt hantera felsökning och support för befintliga applikationer.
Arbetsuppgifter:
Utveckla nya Qlik Sense-applikationer enligt definierade krav och referensarkitektur.
Delta i förstudier, planeringsarbete och förbättringsarbete.
Felsöka och analysera befintliga Qlik-applikationer, inklusive produktionsproblem.
Arbeta tillsammans med andra utvecklare, kravanalytiker och beställare för att säkerställa att utvecklingen följer Arbetsförmedlingens systemutvecklingsmodell.
Säkerställa att leveranser sker i enlighet med releaseplaner och tidsramar.
Dokumentera lösningar enligt gällande standarder och säkerställa förvaltningsbarhet för de utvecklade applikationerna.
Eskalera problem till teamledare vid behov och bidra aktivt till förbättringar och optimeringar av lösningarna.

Kompetenskrav:
Ska-krav (Obligatoriska krav):
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av utveckling i Qlik Sense.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av utveckling i QlikView.
Erfarenhet av dimensionsmodellering och datamodellering.
Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med för att verifiera rapporter.
Erfarenhet av felsökning och support av befintliga Qlik-applikationer.
Minst 3 års erfarenhet av att utveckla Qlik-applikationer för ekonomisk uppföljning och rapportering.
Minst 3 års erfarenhet av att utveckla Qlik-applikationer inom HR för uppföljning och rapportering.
Minst 2 års erfarenhet av kravframställan för arkitektur och Qlik-applikationer.
Erfarenhet av att använda versionshanteringsverktyg som TFS.
God kommunikationsförmåga i svenska, både i tal och skrift.

Bör-krav (Meriterande kompetenser):
Erfarenhet av webbutveckling och programmering i andra språk som Python, Java, C, R eller Basic.
Erfarenhet av att utveckla Qlik-applikationer för periodiseringar av betalningar och andra finansiella områden.
Erfarenhet av att utveckla Qlik-applikationer för bemyndigande av beslut.
Förståelse för presentationslager, användarvänlighet och design av grafiska användargränssnitt (GUI).
Certifiering i QlikView och QlikSense.

Övrig information:
Placeringsort: Möjlighet till distansarbete upp till 50% av arbetstiden, enligt överenskommelse.
Start: Uppdraget startar enligt överenskommelse.
Längd: Uppdraget löper till 2026-04-30, med möjlighet till förlängning.
Omfattning: 100% av en heltid.

Om du har erfarenhet av att utveckla lösningar inom Qlik Sense och QlikView, och vill vara med och skapa innovativa och effektiva verktyg för statistik och rapportering, ser vi fram emot din ansökan!
Om Rasulson Consulting
Rasulson Consulting är ett specialiserat bemannings- och rekryteringsföretag inom IT-sektorn. Vi samarbetar med ledande tech-bolag och innovativa startupföretag för att erbjuda spännande karriärmöjligheter för dig med intresse för digital utveckling. Genom vår djupa tekniska förståelse och vårt starka nätverk kan vi snabbt matcha rätt kompetenser med rätt uppdrag. Hos oss får du personlig vägledning, regelbunden återkoppling och möjligheten att ta nästa steg i din IT-karriär.

Ansök nu

.NET Developer (Banking)

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 13
Nytt
.NET Developer with Banking Experience – Stockholm (Hybrid)
Assignment Duration: 2 June 2025 – 31 December 2025
Location: Stockholm (3 days onsite, 2 days remote)
Note: A competency matrix will be required for this role.
Assignment Overview
We're currently looking for a motivated .NET developer with a background in the banking sector to join a team engaged in both maintaining critical business systems and driving forward a modernization initiative. If you're passionate about backend development and want to contribute to both the present and future of robust financial applications, this opportunity is for you.
Role Responsibilities
As part of the development team, you'll be responsible for backend services built in .NET, ensuring system reliability, performance, and operational continuity. While a large focus will be on supporting and enhancing existing systems, there will also be involvement in modernizing the tech stack and exploring new development opportunities. Collaboration with frontend and interface teams is frequent, so experience in full-stack or frontend development is considered a plus.
Key Skills and Requirements
Proficient in .NET and .NET Core (various versions)
Strong experience with C#
Familiarity with MS and MongoDB
Solid understanding of REST APIs and web services
Experience with Git
Excellent communication abilities
Fluency in both Swedish and English

We believe you're a good fit if you:
Are engaged and driven to support digital modernization
Enjoy working on a mix of development, maintenance, and implementation
Take initiative and ownership of the systems you support
Value team collaboration and building strong working relationships
Approach challenges with a problem-solving mindset

Additional Advantageous Experience:
Containerization and microservices (e.g., Docker, OpenShift, Kubernetes, Kafka)
Frontend development
Blazor
CI/CD tools, preferably Azure DevOps
Cloud platforms like Google Cloud Platform (GCP)

Keywords:
.NET | C# | REST | Git | MongoDB | | Azure DevOps | Microservices | Docker | Kubernetes | Kafka | Blazor | Web Services | GCP | Banking Systems | Maintenance | Modernization | Hybrid Work
About Rasulson Consulting
Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.

Ansök nu

Nyhetsbrevstjänst

Upphandlare
Läs mer Maj 12
Förutsättningsanalys – Informationsförsörjning: Tjänst för nyhetsbrevshantering
En offentlig aktör undersöker förutsättningarna för att genomföra ett framtida avrop inom ramen för ett befintligt ramavtal inom området informationsförsörjning (23.3-2649-2022). Syftet är att identifiera en lämplig lösning för produktion, hantering och distribution av nyhetsbrev.
I dagsläget används ett befintligt system för detta ändamål, men det nuvarande avtalet löper snart ut. Denna förfrågan utgör en så kallad Request for Information (RFI), vars syfte är att kartlägga vilka leverantörer på ramavtalet som har möjlighet att tillhandahålla en tjänst eller ett verktyg som kan möta de funktionella och tekniska behoven som specificeras nedan.
Notera att detta inte är en upphandling. Informationen som inhämtas kommer dock att ligga till grund för eventuell framtida kravställning. Alla leverantörer med avtal inom det aktuella ramavtalsområdet ges samma möjlighet att lämna synpunkter och information.
Frågeställning:
Har ni möjlighet att erbjuda en tjänst eller ett verktyg som motsvarar behoven enligt nedanstående beskrivning?
Om ja, vänligen ange namnet på tjänsten eller verktyget.
Om det finns delar som inte kan uppfyllas, eller om ni har förtydliganden att lämna, vänligen kommentera punktvis direkt i anslutning till respektive behov.
Funktionella och tekniska behov
Innehållsproduktion
Möjlighet att skapa och återanvända mallar för olika typer av nyhetsbrev.
Redigeringsmöjligheter för att infoga text, bilder och länkar i nyhetsbrevens innehåll.

Prenumeration och distribution
Funktionalitet för att skapa prenumerationslänkar som användare enkelt kan anmäla sig via.
Dubbel opt-in-funktion för att säkerställa att prenumeration sker med användarens samtycke.
Möjlighet för mottagare att avsluta sin prenumeration via länk i nyhetsbrevet.
Separata prenumerantlistor ska kunna hanteras för varje enskilt nyhetsbrev.
Nyhetsbrev ska kunna skickas ut både manuellt vid behov och automatiserat enligt ett på förhand angivet schema.

API-integration
Stöd för att ta emot nyhetsbrevsinnehåll via API.
Det ska vara möjligt att ta emot innehåll i HTML-format, som genereras från en extern webbplats.

Avsändarinformation och domänhantering
Distribution ska ske på ett sätt som gör det tydligt att avsändaren hör till en subdomän kopplad till en övergripande officiell domän.
Tjänsten ska säkerställa att avsändaradresser inte riskerar att hamna i spamfilter eller bli svartlistade.

Volymhantering
Minst 100 utskick per månad ska kunna genomföras.
Upp till 100?000 prenumeranter ska kunna hanteras inom systemet.
Minst 100 separata prenumerationslistor ska kunna administreras.

Statistik och analys
Det ska finnas tillgång till statistik i realtid eller nära realtid, såsom antal prenumeranter per lista och klickfrekvens på länkar i nyhetsbreven.

Licenshantering
Om lösningen kräver licens ska den vara möjlig att förlänga med en livslängd på minst fyra år.

Informationssäkerhet och dataskydd
Endast behöriga administratörer ska ha åtkomst, vilket ska säkerställas genom autentisering.
All hantering av personuppgifter kopplat till både prenumeranter och administratörer ska uppfylla kraven i dataskyddsförordningen (GDPR).
Utskick ska tydligt signalera en betrodd avsändare och inte riskera att filtreras bort av e-posttjänster.

Support och språkstöd
Lösningen ska inkludera tillgång till teknisk support vid exempelvis uppdateringar och felsökning.
All dokumentation, samt supportkommunikation, ska kunna erbjudas på svenska.

Driftsmodell
Ange hur tjänsten är konstruerad och levereras: Är det en molnbaserad lösning, en hybridtjänst eller något som installeras och hanteras inom kundens egna IT-miljö?

Svar önskas inom skälig tid, då inkomna uppgifter kommer att analyseras som underlag inför ett eventuellt kommande avrop.


Om Rasulson Consulting
Rasulson Consulting är ett specialiserat bemannings- och rekryteringsföretag inom IT-sektorn. Vi samarbetar med ledande tech-bolag och innovativa startupföretag för att erbjuda spännande karriärmöjligheter för dig med intresse för digital utveckling. Genom vår djupa tekniska förståelse och vårt starka nätverk kan vi snabbt matcha rätt kompetenser med rätt uppdrag. Hos oss får du personlig vägledning, regelbunden återkoppling och möjligheten att ta nästa steg i din IT-karriär.

Ansök nu