Stockholm: Projektledare inom systemförvaltning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare inom systemförvaltning i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en projektledare med förmågan att översätta systemtekniska direktiv till praktisk nytta i den operativa verksamheten och som vill vara med att driva vårt arbete inom systemförvaltning framåt. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens där den verkligen gör skillnad. Tillsammans med ett erfaret team är du med och skapar lösningar som gör avtryck – både idag och i framtiden.

Om tjänsten
Som projektledare hos oss kommer du kontinuerligt utveckla och förbättra arbetsmetoder och arbetssätt sett ur ett utbildningsperspektiv. Huvuddelen av arbetet består av att skapa och hålla utbildningar för olika it-system, till exempel Prio och Teamcenter, i samarbete med Försvarsmakten.
Du kommer utbilda användare inom FMV i nya it-system samt nya funktioner i befintliga system (Prio och Teamcenter). Tjänsten innebär ett eget ansvar där du får möjlighet att påverka samtidigt som du har frihet att hitta kreativa och hållbara lösningar då du kommer planera, skapa, genomföra och förvalta utbildningar.

Du kommer ansvara för att utbildningarnas innehåll är pedagogisk, aktuell och ändamålsenlig och du kommer arbeta med effektivisering och harmonisering av informationsinsatser inom ramen för avdelningens ansvarsområden och med hjälp av de avsedda kanalerna, till exempel genom olika Sharepoint-sidor.

Du kan också komma att representera FMV i olika sammanhang, så som på konferenser och i möten, både nationellt och internationellt. Andra förekommande arbetsuppgifter är att hålla presentationer för interna och externa parter, ta fram olika typer av beslutsunderlag samt att genomföra risk- och konsekvensanalyser.

Tjänsten är placerad centralt i Stockholm. Inrikesresor förekommer i tjänsten.

Om dig
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning, till exempel inom systemvetenskap eller pedagogik, alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har aktuell erfarenhet av att skapa utbildningsmaterial för it-system och har även erfarenhet av att genomföra utbildningar för it-system. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i Prio eller SAP. Erfarenhet av förbättringsarbete inom komplexa organisationer samt erfarenhet av verksamhetspåverkan i samband med it-transformationer är en förutsättning för att komma in bra i arbetet. Tjänsten ställer krav på mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift, likväl goda kunskaper i Powerpoint samt i engelska i tal och skrift. Du besitter förmågan att översätta tekniska direktiv till operativ verksamhetsnytta.

Det är meriterande om du har följande:
•Utbildning inom materielförsörjning i redovisningssystemet Prio eller SAP
•Erfarenhet av att ha genomfört workshop med flera deltagare
•Erfarenhet av att delta i arbete kring integrationsfrågor, systemarkitektur eller datamodellering
•Erfarenhet av Försvarsmakten eller FMV:s verksamhet
•Erfarenhet av teknisk tjänst inom Försvarsmakten
•Erfarenhet av förnödenhetsförsörjning inom Försvarsmakten.

Personliga egenskaper är av stor vikt för oss. Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder och erfarenheter och söker dig som trivs med att samarbeta med andra och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du har en pedagogisk förmåga där du kan anpassa ditt budskap beroende på mottagaren. Du bidrar med nya idéer och angreppssätt och ditt nytänkande kan omsättas i praktiken och leder till konkreta resultat. Du har också en god muntlig kommunikationsförmåga och kan tala klart, välformulerat och engagerat. Vidare ser du till det större perspektivet och förstår din roll i sammanhanget, samtidigt som du alltid strävar efter att ta beslut som gynnar hela verksamheten.

FMV – Försvarets materielverk
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet.

Du kommer att arbeta på vårt verksamhetsområde logistikmateriel som ansvarar för materiel och tjänster inom bland annat logistikstöd, personlig utrustning och fältförplägnadssystem till Försvarsmakten.

Avdelningen verksamhetsstöd säkerställer att FMV:s produktion bedrivs effektivt och enligt gällande regelverk. Vi erbjuder stöd genom processbeskrivningar, informationsplattformar, kompetensnätverk och utbildningar. Vi ansvarar också för projektledning, uppdatering av styrande dokument och samordning med Försvarsmakten. Inom verksamhetsnära förvaltning följer vi upp förvaltningsverksamheten och utvecklar arbetssätt och utbildningsmaterial för att stödja användarna och implementera utvecklingsprojekt.

Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner:

•Kompetensutveckling och karriärmöjligheter
•Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter
•Tjänstepension och friskvårdsbidrag

Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV.

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-05-30.

Bra att veta
•Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev.
•Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper.
•Våra fackliga företrädare är SACO Ann Karlsson, OFR/S Peter Boström, OFR/O Henry Joona och SEKO Peter Andersson. Alla nås via FMV:s växel: 08-782 40 00.
•Vid frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Ala Alhassani Stäck på 073-372 51 02 eller via FMV:s växel: 08-782 40 00. Kontakta rekryterare Caroline Lyngen vid frågor om rekryteringsprocessen på caroline.lyngen@fmv.se.

#LI-Hybrid/ #LI-CL1

För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Projektledare, IT.

IT-Projektledare Sopra Steria

Läs mer Maj 8
Är du nästa seniora projektledare hos oss?

Sopra Steria, Nordens ledande företag inom digital transformation, erbjuder en unik möjlighet för dig som vill kombinera gedigen projektledning med ett starkt ledarskap. Projektledning är ett hantverk där det lyckligtvis finns väl beprövade metoder och ramverk att luta sig mot. Certifieringar som PRINCE2, MSP, MoP, PMP och SAFe är hygienfaktorer i vår bransch och viktiga för att visa att man har rätt verktyg i verktygslådan. Men projektledning handlar om mycket mer än perfekta planer, polerade mallar och abstrakta begrepp – det handlar om att få jobbet gjort. Det handlar om att vara en sann ledare för teamet, leveransen och kunden, och att våga fatta svåra beslut. Det handlar om att använda sin egen erfarenhet och sitt omdöme för att navigera i komplexa situationer och verkligen förstå vad som krävs för att lyckas.
Vi har blivit erkända som Karriärföretag och en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024 av Great Place to Work, vilket speglar vår satsning på våra medarbetares utveckling och trivsel.
Vi söker dig

Sopra Steria har en av Sveriges starkaste kompetensmiljöer inom projektledning, och vi växer ständigt. Vi letar efter dig som har bevisat att du vet vad som krävs för att leverera framgångsrika IT-projekt genom att kombinera projektkompetens med ledarskap. Vi ser fram emot att höra hur du har gjort det!
Vem är du?

Du har redan visat att du kan leda ett IT-projekt i mål, även under utmanande förhållanden. Du har gedigen kunskap om projektmetodik och kan välja rätt tillvägagångssätt för att hantera risker och ekonomi, samtidigt som du vågar vara en ledare som andra ser upp till.
I rollen som IT-projektledare hos oss kommer du att arbeta med att driva större etableringsprojekt, men också kunna ta rollen som Service Delivery Manager (SDM) eller senior projektledare beroende på uppdrag och kundens behov. Det innebär att du får möjlighet att arbeta brett, med allt från operativ styrning till strategiska leveranser, där du kan använda din erfarenhet och ditt ledarskap för att skapa framgångsrika resultat.
Du har erfarenhet av projekt som involverar både teknologi, människor och resultatleverans, där din insats verkligen gjort skillnad. Vi ser gärna att du har minst 8 års erfarenhet, och kunskap om moderna IT-infrastrukturer är ett stort plus – det underlättar samarbetet med våra experter inom området. Högre utbildning, gärna inom IT, är meriterande, och utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.
Vad erbjuder vi?

Det viktigaste skälet till att du bör söka är möjligheten att utvecklas i och bidra till ett stort, inkluderande och kompetent team. Du får också chansen att arbeta med projektledning för några av branschens mest spännande kunder, i projekt med stor samhällspåverkan.
Om Sopra Steria

Som arbetsgivare kan vi på Sopra Steria erbjuda dig möjligheten att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med några av de mest spännande projekten inom digital transformation. Dina kollegor är experter och specialister inom sitt fält där vi också erbjuder möjlighet till vidareutveckling genom certifiering och utbildningar inom olika produkter och tjänster relevanta för din tjänst. Sopra Sterias kultur främjar samarbete, kompetensutveckling och karriärmöjligheter. Vi tror på att leda oss själva och erbjuder flexibla arbetsförhållanden och möjlighet till distansarbete.
Sopra Steria är en global aktör inom digital transformation med över 60 000 medarbetare i över 30 länder, varav 600 i Sverige. Vi har blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024 av Great Place to Work och är ett av topp fem bolag inom digital transformation enligt Gartner.
Vill du vara med på vår resa?

Skicka in ditt CV och din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com).


På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Notice to recruitment agencies without agreements

Sopra Steria does not accept resumes from agencies without a framework agreement in place. Unsolicited resumes sent to Sopra Steria, its employees, or any company location will not be considered, and no fees will be paid for such submissions.

Ansök nu

Projektledare Digitalisering

Läs mer Maj 6
Om rollen

I rollen som projektledare hos oss på Sopra Steria är du en viktig del i leveransen till våra kunder. I våra projekt kommer du röra dig i gränslandet mellan IT och verksamhet och varje dag få användning av din förmåga att leda, entusiasmera och motivera dina medarbetare till självstyrning och samarbete. Projekten är av olika karaktär, stora som små, med kollegor från Sopra Steria nationellt men även med kollegor hos våra kunder.
Som projektledare tror vi att du är väl bevandrad inom klassiska projektmetoder likväl som agila ramverket och att du har god erfarenhet från ledande roller i införandeprojekt/implementationsprojekt eller utvecklingsprojekt för digitala lösningar. För oss är det viktigt att du är van att arbeta med kunder, beställare och andra intressenter i komplexa miljöer då vi ofta är ute på avancerade uppdrag. Vi tror att du har ett genuint intresse för digitalisering och tekniska lösningar och att du delar vår vision om att förenkla och förbättra människors vardag genom innovativa lösningar för en hållbar och jämställd framtid.
Om dig

- 7 års + erfarenhet av projektledning inom digitalisering

- God vana att driva tekniska leveranser/implementationsprojekt på plats hos kund

- Van att genomföra uppföljning och rapportering enligt överenskommen process

- Ha ett gott affärssinne som möjliggör delaktighet i affärsutveckling hos kund

- Har en relevant högskole- eller universitetsutbildning

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

- Meriterande om du är certifierad inom PMI, Prince2 eller liknande

- Meriterande om du innehar konsulterfarenhet sedan tidigare

- Meriterande om du har branscherfarenhet från sektorerna hälsa-och sjukvård, energi eller telekom



Varför välja Sopra Steria

- Fokus på kompetensutveckling och din personliga utveckling - vi kallar det för Power of sharing

- Stark företagskultur - utsedda till Sveriges bästa arbetsplats av Great Place to Work

- Europas ledande konsultbolag inom digitalisering med internationell närvaro. Läs mer om oss här



Ansökan
I denna process arbetar vi med löpande urval, så ansök redan idag genom att enkelt ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen. Om det fortfarande finns något du funderar över är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marie Berg, marie.berg@soprasteria.com
På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Sopra Steria har kunder och projekt som kan kräva säkerhetsgodkännande på olika nivåer.
Vi ser fram emot att få höra ifrån dig!
Ytterligare information

Sopra Steria är ett ledande internationellt konsultbolag inom digital transformation. Vi bygger samhället genom designdriven innovation, teknisk utveckling med kunskap om marknadens ledande plattformar och driftlösningar (managed services). Med modern teknologi och en gedigen affärsförståelse är vi en helhetspartner för våra kunder och deras digitala transformationsresa. Enligt Great Place To Work är vi en av Sveriges bästa arbetsplatser, vi har tilldelats utmärkelsen Karriärföretag flera år i rad och Gartner har listat oss som ett topp 5 bolag inom digital transformation.

Ansök nu

Agil Coach

Läs mer Maj 6
Som agil coach kommer du ha en avgörande roll i att skapa en kultur av flexibilitet, samarbete och ständig förbättring hos våra kunder genom att stödja och guida dem genom agila förändringsprocesser.
Om rollen


I rollen som Agil Coach kommer du att skapa förutsättningar och inspirera till att föra ut de agila principerna i kundernas organisationer. Genom att coacha och vara en mentor till människor inom hela organisationen kommer du att vara en central del i kundens agila förflyttning. Du är uppmärksam och lyhörd inför kundens specifika behov och med din långa erfarenhet som agil coach vet du vad som krävs för att uppnå en högpresterande, kollaborativ och ständigt förbättrande kultur. Uppdragen rör sig från strategisk nivå med ledningsgrupper, till en nära samverkan med teamen i det dagliga arbetet. Vi tror att du har en välutvecklad anpassningsförmåga och starkt resultatfokus. Du är pragmatiskt lagd och kan anpassa metod och arbetssätt efter sammanhang för att få till stånd förflyttning, implementation och resultat.
Om dig

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet som Agil Coach och förändringsledning med agila metoder

- Minst 5 års erfarenhet av IT-utveckling

- Du ses som en expert inom agila metoder och ramverk

- Van att facilitera workshops och hålla utbildningar

- Du besitter utbildning och relevanta certifieringar inom det agila området

- Vi ser gärna att du även har erfarenhet av roller som Scrum master och Product owner sedan tidigare

- Du behärskar både svenska och engelska såväl i tal som skrift



Ansökan
Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV via annonsen. Om du har frågor om tjänsten eller bolaget i sig är du välkommen att kontakta Marie Berg via mail: marie.berg@soprasteria.com?
På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Sopra Steria har kunder och projekt som kan kräva säkerhetsgodkännande på olika nivåer.
Ytterligare information

Sopra Steria är ett ledande internationellt konsultbolag inom digital transformation. Vi bygger samhället genom designdriven innovation, teknisk utveckling med kunskap om marknadens ledande plattformar och driftlösningar (managed services). Med modern teknologi och en gedigen affärsförståelse är vi en helhetspartner för våra kunder och deras digitala transformationsresa. Enligt Great Place To Work är vi en av Sveriges bästa arbetsplatser, vi har tilldelats utmärkelsen Karriärföretag flera år i rad och Gartner har listat oss som ett topp 5 bolag inom digital transformation.

Ansök nu

Product Owner

Läs mer Maj 12
Ready for a new challenge? We offer:
Flexible & autonomous teams, built upon trust. Together, we decide how to win. We trust, assume the best in others, and respect the individual, which we believe is the foundation of our great engineering culture. Our teams consistently score high in motivation and engagement measurements. We believe in close collaboration and communication, within and outside of the team. New challenges and personal growth. We live by our entrepreneurial spirit, this means taking risks, identifying opportunities and always seeking new solutions. A passionate and fun culture. We are passionate about our work and believe that having lots of fun is essential for both creativity and success. Welcome to a diverse and inclusive workplace, with a lot of fun and exciting activities going on including hackathons, team activities, company trips and board game nights. A stable and global industry-leader based in Stockholm, expanding and scaling to new markets! We’re in a great position to drive success and seize new opportunities, our international customer base is constantly growing and so is our product. With the support of our new owners, we are making moves to expand into new markets, setting a clear course for growth in 2025. Constantly evolving tech and modern tooling. Our creative management platform serves 500+ million impressions every day (with a record of over 1 billion). We are constantly looking to improve our product and tech. Do you have ideas on how we can scale even faster? Bring them on! Are you + Bannerflow = true?
We are seeking an experienced and driven Product Owner to join one of our agile feature teams. In this role, you will break down the product vision and roadmap into actionable deliverables, taking full ownership of the backlog. You will prioritize and prepare user stories with clear acceptance criteria to guide your development team. Collaboration is key, and you will work closely with cross-functional teams, other Product Owners, and Engineering Managers. Your contribution will be vital in fostering a highly efficient and motivated team where everyone feels a strong sense of purpose. Additionally, you will serve as the voice of the customer and domain expert within your area, ensuring that development aligns with user needs and expectations. You will contribute to key product metrics, such as feature adoption and usage, to measure the impact of your work and guide future development. Furthermore, you will share best practices through support articles, onboarding presentations, and tips, driving adoption and usage of your features.

So, what are we looking for?

3+ years of experience working with software products, ideally within a SaaS environment, with additional experience in the advertising industry being a plus.


A strong sense of ownership and personal drive to create impactful products.


Excellent communication and collaboration skills, you thrive in a team environment and know how to bring people together to achieve great things.


Experience in managing backlogs and making tough product decisions while balancing innovation and speed.


A passion for understanding user needs and translating them into effective solutions.


An ability to navigate a rapidly changing environment, staying adaptable and proactive.


At Bannerflow, we live by our values of Passion, Collaboration, and Challenge. As a Product Owner, you’ll help us continue to revolutionize the Ad Tech industry through cutting-edge technology and product excellence. You’ll also get to enjoy our fun and engaging culture with activities like padel tournaments, webinars, Friday beers, and Level-up Hackathons. We offer a hybrid workplace and a competitive compensation package including pension according to ITP1, health allowance, parental leave top-up, and health care insurance. We are committed to building a diverse and inclusive team and welcome applications from candidates of all backgrounds, experiences, and abilities. If you’re ready to take your career to the next level and be a part of our exciting journey, we want to hear from you!

Ansök nu

Product Manager

Läs mer Maj 5
Are you passionate about shaping innovative ad experiences and working closely with customers to bring unique formats to life? Join SeenThis as our new Product Manager!
Our vision is to create a faster internet that allows for better and higher-quality online content. As part of our rapidly growing Product Development team, you'll play a crucial role in enhancing our publisher offerings.
About the RoleWe are looking for a Product Manager to join our Publisher App team, where you will work to develop and implement cutting-edge ad formats on publisher sites. This role involves a mix of product ownership, customer collaboration, and some technical problem-solving. You'll help bridge the gap between our ad technology and publisher needs, ensuring seamless implementation and troubleshooting as needed.
Your responsibilities will include:
Supporting publishers with unique ad format implementation, troubleshooting, and optimization of integrations.
Managing and developing our unique ad formats.
Working closely with internal teams (sales, delivery, and tech) to ensure smooth deployments and customer success.
Acting as a key point of contact for customers, providing hands-on support and guidance.
Collaborating with developers to refine and enhance ad experiences on publisher platforms.
Assisting in minor frontend-related tasks, such as styling adjustments on publisher sites (if you have experience or interest in frontend development).

As with many companies of our size, priorities can shift quickly, so adaptability and a proactive mindset are key to success in this role.
Who You AreWe’re looking for a problem-solver with a strong customer focus and a passion for digital advertising. You thrive in a fast-paced environment, enjoy working across teams, and have a natural ability to make complex processes smooth and efficient.
Requirements: Approximately 2–4 years of experience in product development, customer-facing roles (AdTech, media, or digital advertising experience is a plus).
Strong communication skills to collaborate effectively with internal teams and external customers.
Ability to troubleshoot technical issues and guide customers through implementations.
Organized, solution-oriented, and eager to take ownership of tasks.
Nice-to-Have Skills: Basic understanding of frontend technologies (HTML, CSS, JavaScript) for minor styling fixes.
Familiarity with AdTech, media, or similar industries.
Experience with , data analysis, or working with AI tools.
A background in web development or an interest in coding.
Experience in the AdTech or media industry is a strong plus.

If you’re excited about working with cutting-edge ad solutions, collaborating with a dynamic team, and making a real impact in the digital advertising space, we’d love to hear from you!
ApplicationAs we review applications and interview on a continuous basis, please apply as soon as possible. We conduct background checks on all SeenThis-hires, to be compliant with our customers and to protect business-critical information.
We look forward to welcoming you to the SeenThis!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Försvarets Materielverk

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Försvarets Materielverk .

Kvalitetsingenjör

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Maj 12
Är du ingenjör och har erfarenhet av att arbeta med tekniska och kvalitetsrelaterade krav i en större organisation? Är du noggrann och gillar att driva ditt arbete självständigt, samtidigt som du trivs med att jobba i grupp? Vill du arbeta i kvalificerade projekt med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker.

Om tjänsten
Som kvalitetsingenjör får du en central roll i att säkerställa att kvalitetskrav på leverantörer och produkter är korrekt definierade, dokumenterade och möjliga att följa upp, och bidrar samtidigt till att stärka vår förmåga att driva komplexa projekt med hög kvalitet. I den här rollen är du med och driver utvecklingen av kvalitetsarbetet inom både upphandling och projektgenomförande och får möjligheten att forma framtidens kvalitetsstyrning i teknik- och programvaruintensiva miljöer.

Som kvalitetsingenjör är du en nyckelperson i arbetet med att granska och säkerställa kravställning, delta i dokumentgranskningar och leveranskontroller samt utforma projektspecifika kvalitetsplaner baserade på krav, kontrakt och projektets komplexitet. Arbetet omfattar även att stötta projektledare i framtagning och uppföljning av kvalitetsaktiviteter genom hela projektets livscykel. Rollen innebär ett stort ansvar för att koordinera kvalitetsarbetet i upphandlingar, analysera kvalitetsrisker, genomföra revisioner samt följa upp och hantera avvikelser i samarbete med leverantörer och projektteam, samtidigt som det finns utrymme att utveckla kreativa och hållbara lösningar.

Tjänsten är placerad i Stockholm. Resor i tjänsten kan förekomma.

Om dig
Vi söker dig som har en akademisk utbildning, såsom systemvetare eller ingenjör inom datavetenskap, alternativt har motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som vi bedömer likvärdiga. Du har aktuell och flerårig erfarenhet av arbete med kvalitetssäkring inom mjukvaruutveckling. För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du har kunskaper om kvalitetsledningssystem och om standarden ISO 9001. Tjänsten ställer krav på att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av kravställning, systemdesign, verifiering och validering samt integration inför leverans av system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i projekt, genomföra kvalitetsrevisioner samt driva förbättringsarbete. Har du tidigare erfarenhet av leveranskontroll och avvikelsehantering ser vi det som en fördel. Vi ser positivt på om du har kunskap om STANAG 4107.

FMV:s projektorienterade arbetssätt förutsätter att du trivs med att jobba i team. Arbetet kräver ett gott samarbete på olika nivåer inom FMV såväl som med andra myndigheter och organisationer vilket medför att du har en god samarbetsförmåga. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för din uppgift, driver dina processer och är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.

FMV – Försvarets materielverk
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet.

Du kommer att arbeta på vårt verksamhetsområde ledningssystemmateriel som ansvarar för de ledningssystem som används av Försvarsmakten, exempelvis informationssystem, försvarets telenät och mobila kommunikationssystem.

Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner:

• Kompetensutveckling och karriärmöjligheter
• Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter
• Tjänstepension och friskvårdsbidrag
Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. 

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-06-02.

Bra att veta
• Du ansöker genom att bifoga ditt CV på svenska, där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev.
• Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper.
• Våra fackliga företrädare är SACO Kari Lehto, OFR/S Pia Edström, OFR/O Arne Molander och SEKO Peter Andersson. Alla nås via FMV:s växel: 08-782 4000.
• Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Nicklas Carlson på via FMV:s växel: 08-782 4000. Kontakta Ebba Ejnarsson (ebba.ejnarsson@fmv.se) vid frågor om rekryteringsprocessen.
#LI-Hybrid

 

För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Ingenjör till internationella kryptosystem för Nato- och EU-information

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Maj 12
Vi söker en systemingenjör som vill vara med och driva vårt arbete med internationella kryptosystem. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens där den verkligen gör skillnad. Tillsammans med ett erfaret team är du med och skapar lösningar som gör avtryck – både idag och i framtiden.

Om tjänsten
Som systemingenjör får du en central roll i våra projekt, genom att driva och svara på tekniska frågor, skriva och genomföra utredningar. Du kommer leda och inrikta analyser, genomföra utredningar och ta fram kravspecifikationer. Vidare kommer du att analysera och utvärdera olika tekniska lösningsförslag, presentera dessa för projektgruppen samt avrapportera dina slutsatser. För att underlätta våra interna beslutsprocesser kommer du även att ta fram underlag som stöder projektledningens beslut. I din roll som systemingenjör kommer du även ansvara för att organisera och leda workshops där leverantörer, systemanvändare och övriga intressenter deltar. På så sätt säkerställer vi att alla parter är delaktiga och informerade om projektens tekniska framdrift. Om du vill jobba i projektform och samtidigt är nyfiken på att lära dig mer om kryptosystem, då finns det stora möjligheter för dig här hos oss.

Tjänsten är placerad i Stockholm.

Om dig
Du är civilingenjör eller högskoleingenjör, alternativt har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har goda kunskaper i Office-paketet, samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom produkt- eller systemutveckling, samt utveckling av mjukvara och/eller hårdvara. Har du även erfarenhet av antingen analog eller digital elektronik, gärna inbyggda system (embedded systems) , ser vi det som en fördel. Vi tror att din erfarenhet från kravställning eller kravhantering kommer gynna dig i denna roll. Detta gäller även erfarenhet av test och verifiering, agila arbetsmetoder och projektarbete. Det är meriterande med erfarenhet av krypto- eller signalskyddssystem, och har du arbetat enligt ISO/IEC 15288 är även det meriterande.

Personliga egenskaper är av stor vikt för oss. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter och söker dig som trivs med att jobba i team på grund av FMV:s projektorienterade arbetssätt. Arbetet kräver ett gott samarbete på olika nivåer både inom FMV samt med externa parter, vilket medför att du behöver
ha en god samarbetsförmåga. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du arbetar gärna med komplexa frågor och är noggrann samt medveten om mål och kvalitetsstandarder.

FMV – Försvarets materielverk
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet.

Du kommer att arbeta på vårt verksamhetsområde ledningssystemmateriel som ansvarar för de ledningssystem som används av Försvarsmakten, exempelvis informationssystem, försvarets telenät och mobila kommunikationssystem.

Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner:

• Kompetensutveckling och karriärmöjligheter
• Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter
• Tjänstepension och friskvårdsbidrag
Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. 

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-06-02.

Bra att veta
• Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev.
• Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper.
• Våra fackliga företrädare är SACO Kari Lehto, OFR/S Pia Edström, OFR/O Arne Molander och SEKO Peter Andersson. Alla nås via FMV:s växel: 08-782 4000.
• Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Anna Carnemark via FMV:s växel: 08-782 4000. Kontakta Ebba Ejnarsson (ebba.ejnarsson@fmv.se) vid frågor om rekryteringsprocessen.
#LI-Hybrid

 

För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

IT-säkerhetsspecialist

IT-säkerhetsansvarig
Läs mer Maj 12
Vi söker en IT-säkerhetsspecialist som vill vara med och driva vårt arbete med systematiskt informationssäkerhetsarbete framåt. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens där den verkligen gör skillnad. Tillsammans med ett erfaret team är du med och skapar lösningar som gör avtryck – både idag och i framtiden.

Om tjänsten
Du kommer att ingå i ett team som arbetar med systematiskt informationssäkerhetsarbete i enlighet med de metoder som används för att säkerställa att IT-säkerhetspecifikationer uppfylls för Försvarets materielverk (FMV), Försvarsmakten och våra exportkunder. Arbetet innebär även att ingå i arbetsgrupper både inom FMV och med externa leverantörer. I arbetet ingår att granska, skapa och utveckla de informationsunderlag som finns inom flygsystemet FMS 39 Gripen.

En del av arbetsuppgifterna innefattar medverkan vid kravställning av IT- och informationssäkerhet, stödja och delta i arbete relaterat till auktorisationsprocessen för IT-system, inklusive framtagning av underlag för ackreditering.

Det innebär också att bevaka aktuella lagar och regelverk relaterat till IT- och informationssäkerhet och tillse att regelverken tillämpas i de projekt där planering kopplat till IT- och informationssäkerhet krävs för att skapa rätt underlag och dokumentation.

Tjänsten är placerad i Stockholm.

Om dig
Du har en akademisk examen inom informatik, datateknik, datavetenskap, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. För att lyckas i rollen behöver du även ha kunskaper inom området IT- och informationssäkerhet, om du även arbetat inom det området är det mycket meriterande. Du behöver också ha god teknisk kunskap inom Linux och Windows samt om nätverk och kommunikation. Därtill ser vi att du har erfarenhet av arbete med säkerhetsgranskning och sårbarhetsanalys.

Vi tror att du har erfarenhet från Försvarsmaktens IT-process (ITIL/PM3) och IT-godkännandeprocessen och FMV process för ISD (informationssäkerhetsdeklaration) eller erfarenhet från IT informationssäkerhetsprocesser eller metoder använda i andra länder, men det är inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet från FMV:s eller Försvarsmaktens verksamhet.

Arbetet kräver att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av ISO 27000 eller eventuella certifieringar inom IT-säkerhet är ett plus.

Personliga egenskaper är av stor vikt för oss. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter och söker dig som är noggrann och ansvarstagande med ett stort intresse för teknik och informationssäkerhet. Du är nyfiken och drivande, och har förmågan att agera lösningsorienterat. Du kan strukturera och planera ditt arbete och du agerar självständigt inom givna ramar. I arbetet kommer du att samverka med medarbetare inom FMV, Försvarsmakten och med våra leverantörer. Därför behöver du ha lätt för att samarbeta med andra, skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter och lösa eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

FMV – Försvarets materielverk

På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet.

Du kommer att arbeta på vårt verksamhetsområde flyg- och rymdmateriel som ansvarar för de flyg- och rymdsystem som används av Försvarsmakten, exempelvis stridsflyg, helikoptrar och transport- och specialflyg. Stridflygavdelningen huvudsakliga produktion omfattar produktionsuppdrag inom både utveckling och stöd i vidmakthållande av Flygmaterielsystem 39, FMS 39 - i samtliga versioner för alla kunder. Avdelningens uppdrag är att säkerställa en operativt relevant stridsflygförmåga över tiden för samtliga kunder, i hela livscykeln och i alla beredskapsnivåer.

Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner:


• Kompetensutveckling och karriärmöjligheter
• Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter
• Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-06-01.

Bra att veta


• Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev
• Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper
• Våra fackliga företrädare är SACO Mikael Svensson, OFR/S Madeleine Lithander, OFR/O Henry Joona och SEKO Peter Andersson. Alla nås via FMV:s växel: 08-782 4000
• Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Sofia Holmström på via FMV:s växel: 08-782 4000

För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Systemingenjör inom Nätområdet

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Maj 2
Vi söker en systemingenjör som vill vara med och driva vårt arbete med säkerhet inom Nät framåt. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens där den verkligen gör skillnad. Tillsammans med ett erfaret team är du med och skapar lösningar som gör avtryck – både idag och i framtiden.

Om tjänsten

Målet för denna Systemingenjörsroll på Nät är att stödja projektledare och organisation med de högt ställda kraven på tillgänglighet och säkerhet, genom att stödja med säkerhetsskyddsverksamheten och uppnå en väl avvägd säkerhet och att skyddet upprätthålls för tillgångar, verksamheter och leveranser.

Rollen innebär att samarbeta med projektledaren för att säkerställa att projektsäkerhetsanalyser är relevanta och att säkerhetsskyddskrav upprättas vid avrop och upphandlingar. Du behöver vara insatt i projektets verksamhet, lagstiftningen inom säkerhetsskyddsområdet och den aktuella hotbilden mot FMV och dess leverantörer.

Tjänsten är placerad i någon av våra verksamhetsorter Stockholm, Enköping eller Arboga och med möjlighet att resa regelbundet mellan dessa olika orter.

Om dig

Du har civil – eller högskoleingenjörsutbildning eller annan relevant eftergymnasial utbildning alternativt annan motsvarande kompetens som FMV bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har relevant erfarenhet av att arbeta med höga krav på säkerhetsmedvetenhet, särskilt om du har arbetat inom en större myndighet, organisation eller företag med att ta fram och skriva utredningsunderlag eller analyser som stöd för verksamheten. Erfarenhet av att delta i tekniskt systemarbete och systemutformningsarbete är också meriterande. Erfarenhet av transmissionssystem eller IT-miljöer samt projektarbete är också meriterande.

Du har ett intresse för tekniska lösningar. Det är meriterande att ha kunskap om lagstiftningen inom tillämpliga delar av säkerhets- och säkerhetsskyddsområdet. Du har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.

Personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter och söker dig som har gott omdöme och kan fatta välgrundade beslut, särskilt i en roll med hög säkerhetsmedvetenhet och hantering av känslig information. Du är självgående och kan arbeta självständigt samt ta initiativ, vilket är viktigt för att driva säkerhetsanalyser och uppdateringar av säkerhetsdokumentation framåt. Du är serviceinriktad och samarbetar väl med projektledare och teammedlemmar för att säkerställa att säkerhetskraven uppfylls. Du är också strukturerad och kan organisera och planera ditt arbete effektivt, vilket är viktigt vid hantering av komplexa säkerhetsdokument och tekniska lösningar.

FMV – Försvarets materielverk

På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet.

Avdelningen Nät inom Verksamhetsområde Ledningssystemmateriel (LedM) ansvarar bland annat för produktion, leverans och vidmakthållande av Försvarets Telenät (FTN) och tillhörande tjänster. Näten är landsomfattande med mycket höga krav på tillgänglighet, säkerhet och väl fungerande driftövervakning.

Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner:


• Kompetensutveckling och karriärmöjligheter
• Flexibel arbetstid
• Tjänstepension och friskvårdsbidrag

Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV.

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025/05/22


Bra att veta


• Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev.
• Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper.
• Våra fackliga företrädare är SACO Kari Lehto, OFR/S Pia Edström OFR/O Arne Molander (ord), Lars Mörrby och SEKO Peter Andersson. Alla nås via FMV:s växel: 08-782 4000.
• Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Pernilla Holm på 0733057308 eller via FMV:s växel: 08-782 4000. Kontakta Hanna Lindeberg på 0702282974 vid frågor om rekryteringsprocessen.

För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Enhetschef Mark C3 Integration till Ledningssystemmateriel

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 9
Är du en trygg ledare med erfarenhet från komplex verksamhet? Som myndighet i försvarssektorn är vårt uppdrag, att leverera det som vårt svenska försvar behöver, viktigare än någonsin. Vi befinner oss i en spännande tid med tillväxt där vi till verksamhetsområdet Ledningssystem söker en ny enhetschef som vill vara med på en historisk resa där vi tillsammans arbetar för ett tryggare Sverige!

Om tjänsten
Vi söker nu en chef till enheten Mark C3 Integration. Enheten tillhör avdelningen Mark som har ett fokus på att med modern teknik digitalisera armén med moderna och säkra kommunikationslösningar för att Försvarsmakten på bästa sätt ska kunna leda sina förband. Enheten Mark C3 Integration ansvarar bland annat för området mobila ledningsplatser och för att analysera och integrera ledningskomponenter och ledningssystem i Försvarsmaktens alla olika typer av markbaserade plattformar som exempelvis fordon, containrar med mera.

Som enhetschef har du verksamhets-, personal- och ekonomiskt ansvar för din enhet. Vidare har du ett övergripande ansvar för leveranser inom egen produktion samt för att en effektiv och ändamålsenlig verksamhet uppnås. Ditt arbete sker i nära samarbete med övriga delar av verksamhetsområde Ledningssystem, FMV och Försvarsmakten och en del av arbetet är att upprätthålla och utveckla det goda samarbetet.

Du rapporterar till ansvarig avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Enheten består idag av 11 medarbetare men är under tillväxt. Som chef företräder du FMV:s vision, mål och värdegrund. Du har verksamhetsansvar, arbetsgivaransvar och ekonomiskt ansvar och är dina medarbetares viktigaste kommunikationskanal.

Om dig
Vi söker dig som är erfaren som chef eller från en arbetsledande roll, som exempelvis projektledare, för kvalificerad verksamhet. Vi ser att du har erfarenhet från en komplex verksamhet som krävt omfattande samordning och planering samt uppföljning av projekt, produktion och ekonomi. Kunskap om enhetens teknikområde eller annan relevant branscherfarenhet är meriterande för tjänsten.

Vi ser gärna att du är civil- eller högskoleingenjör eller har en annan relevant akademisk utbildning. Alternativt har du motsvarande utbildning/kompetens förvärvad på annat sätt som FMV bedömer likvärdig.

Vi ser positivt på om du har kunskap om Försvarsmaktens och FMV:s verksamhet och samspelet mellan myndigheterna samt erfarenhet och kunskap om upphandling inom offentlig förvaltning. Likaså är det meriterande med kunskap om projektlednings- och beredningsarbete. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal såväl som i skrift.

Personliga egenskaper är av stor vikt för oss och vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Som chef på FMV skapar du förutsättningar för dina medarbetares och FMV:s utveckling. Därför behöver du ha förmåga att sätta in skeenden i ett större perspektiv och förstå din roll i dem. Din ledarstil kännetecknas av en stark vilja till utveckling, vilket syns när du tydliggör mål och ramar för verksamheten och leder dina medarbetare i förändring. I handling visar du omtanke om såväl medarbetare som andra samarbetspartners. Du förstår också att en effektiv och leveranssäker organisation bygger på en öppenhet inför olikheter. Du agerar konstruktivt, med integritet och gott omdöme.

Du är en coachande och inspirerande ledare som förhåller dig till dina medarbetare på ett lyhört och smidigt sätt. Du uppfattas som tydlig och stabil och säkerställer att budskap når fram så att förväntningarna är klara för alla berörda parter.

I tjänsten kan resor ingå, såväl inom som utanför Sverige.

FMV – Försvarets materielverk
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet.

FMV:s verksamhetsområde Ledningssystem ansvarar för att utveckla, upphandla och vidareutveckla materiel och tjänster till Försvarsmakten inom ledningssystemområdet, dvs IT-system som ska underlätta för den som ska leda och fatta beslut. Exempel kan vara mobila kommunikationssystem, försvarets telenät samt operativa och taktiska informationssystem inom armé, marin, flyg och försvarsmaktsgemensamma förmågor.

Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner:

• Kompetensutveckling och karriärmöjligheter
• Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter
• Tjänstepension och friskvårdsbidrag
Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV.

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-05-30.

Bra att veta
• Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska, där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev.
• Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper.
• I urvalsarbetet kan vi komma att genomföra tester med stöd av extern leverantör. FMV tillämpar provanställning.
• Våra fackliga företrädare är är OFR/S Pia Edström, Saco-S Kari Lehto och Seko Peter Andersson. Alla nås via FMV:s växel: 08-782 4000.
• Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström på therese.thunstrom@jeffersonwells.se alt. 0730-62 33 72.

#LI-Hybrid

För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu