Stockholm: Koordinator till Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koordinator till Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Är du en strukturerad och kommunikativ person med erfarenhet av administration och god förmåga att bygga relationer? Då är detta uppdrag som koordinator rätt för dig! Om uppdraget
Vi söker en koordinator för ett konsultuppdrag hos vår kund i Stockholm. Uppdraget är med start omgående och pågår fram till 31 december 2025. Uppdraget är på heltid och du arbetar på plats i kundens lokaler i Stockholm. Dina arbetsuppgifter
Säkerställa effektiv kommunikation och koordinering mellan interna resurser.
Vara kontaktperson för nämnder och bolag (kunder) inom Region Stockholm.
Bygga och underhålla relationer internt och externt.
Driva frågor för kunden oberoende av tjänst eller tjänsteområde.
Följa upp leveransen och företräda kunden internt.
Samordna önskemål om nya tjänster och förändrade behov.
Ta fram och följa upp kund- och tjänsteöverenskommelser.
Säkerställa efterlevnad av beslutade principer för prissättning och överenskommelser.
Proaktivt driva kundens eskaleringar internt.
Skapa förståelse för kundens verksamhet

Dina kvalifikationer I denna roll behöver du ha god samarbetsförmåga och vara kommunikativ, både muntligt och skriftligt. Det är viktigt att kunna skapa och upprätthålla goda relationer såväl internt som externt, vara lyhörd för andras behov samt ha förmåga att anpassa sig efter olika situationer och förändrade förutsättningar.
Utöver detta behöver du:
Godkänd gymnasieutbildning
Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom administration
Mycket god datavana
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Har en god struktur och social förmåga
God vana inom IT

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15 maj.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@gmail.com.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00.
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Administrativ assistent.

Assistent till ledningsgrupp

Läs mer Maj 13
Nytt
Vi på Future People söker en assistent till ledningsgrupp till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.  
Arbetsuppgifter:
I rollen som ledningsstöd kommer du att arbeta nära avdelningschefer och andra ledande roller inom verksamhetens IT-organisation. Du stöttar i administrativa, koordinerande och kommunikativa uppgifter och blir en central del i att skapa struktur, planering och effektivitet. Du bygger successivt upp en god förståelse för interna processer och agerar både stödjande och operativt.
Stöd vid upphandling och introduktion av konsulter
Rekryteringsadministration och onboarding av nya medarbetare
Produktion och samordning av internkommunikation – t.ex. intranätsartiklar och interna nyhetsbrev
Planering och genomförande av möten, workshops och konferenser
Koordinering av budget- och prognosarbete
Koordinering av verksamhetsrapportering och stöd till projekt och IT-förvaltning

Krav för tjänsten:
Avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram
Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
Minst 5 års erfarenhet av MS Office (Excel, Word, PowerPoint)
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Meriterande för tjänsten:
Arbete eller utbildning inom intern/extern kommunikation
Erfarenhet eller utbildning inom ekonomisk redovisning

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.
Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: juni 
Sista ansökningsdagen: 21/5
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Business Administrator till exportfinansieringsbolag - Stockholm!

Läs mer Maj 9
Är du en orädd administratör med erfarenhet från reglerade miljöer och ett öga för detaljer? Vill du vara en del av ett statligt ägt bolag med affärsdrivande fokus? Vår kund söker nu en driven Business Administrator till sitt team - ansök redan idag!
Om företaget
Vår kund är ett statligt ägt bolag som sedan 1962 har finansierat svenska exportföretag, deras underleverantörer och utländska kunder. Med en vision om en hållbar värld genom ökad svensk export, erbjuder de finansiella lösningar som stärker svensk industris konkurrenskraft på den globala marknaden. Genom att kombinera affärsdrivande verksamhet med statlig stabilitet, spelar de en central roll i att främja svensk export och hållbar utveckling.
Om teamet & rollen
I rollen som Business Administrator kommer du att stötta bolagets strategiska inköpare med diverse administrativa uppgifter.

Rollen kräver inte erfarenhet av operativt inköp, men du bör ha en gedigen administrativ bakgrund från reglerade branscher som bank, försäkring, pharma eller liknande. Erfarenhet av IT-inköp eller licenshantering är meriterande.

Om dig
Vi uppfattar dig som en orädd, initiativrik och kommunikativ person med en stark självsäkerhet. I din roll förväntas du regelbundet kommunicera med stakeholders, komma med värdefulla idéer och förbättringsförslag för processer och agera professionellt i alla lägen. Dessa egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen.
Krav:
Vi letar i mångt och mycket efter rätt person men några saker ser vi som viktiga är att du:
Har en relevant utbildning (ex. BA, finans, juridik)
Businessadmin-bakgrund eller liknande erfarenhet från liknande roller (ex. finance, tech etc).
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift
Vana att jobba i en miljö med mycket regler/policys (regulatorisk miljö)

Meriternade:
Har tidigare kunskaper av ekonomi från studier eller arbete 
Erfarenhet av inköp, särskilt inom IT/licenshantering
Vana av internationellt arbete

Erbjudande:



Konsultuppdrag i 6 månader med möjlighet till övergång till fast anställning ("hyrköp").







Statligt ägt bolag med stabilitet och bra villkor







Arbetsplats i centrala Stockholm (Kungsholmen).







Möjlighet till hybridarbete.







Utvecklingsmöjligheter – vara med på en "resa", möjlighet till större ansvar och påverkan




Välkommen med din ansökan: 
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansök nu

Koordinator till Aleris hemsjukvård i Bromma

Läs mer Maj 2
Koordinator till Aleris hemsjukvård i Bromma
Är du engagerad, strukturerad och redo att ta en central roll i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Hos oss får du möjlighet att använda dina organisatoriska färdigheter för att förbättra vardagen för både patienter och medarbetare.
Vi söker nu en koordinator som vill bli en del av vårt engagerade team – varmt välkommen med din ansökan!
Om rollen
Som koordinator har du en nyckelroll i vår verksamhet. Du ansvarar för att planera och samordna insatser för att säkerställa att patienterna får rätt vård i rätt tid och att våra medarbetare har goda förutsättningar i sitt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Planering av patientbesök och medarbetare i planeringssystemet Epsilon.
Säkerställa kontinuitet i vården och god arbetsfördelning.
Övrig administration, exempelvis svara i kontorstelefon, hantera beställningar, förråd, nycklar och fordon.
Samverkan med det administrativa teamet samt våra kliniska medarbetare.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom vården eller i en koordinerande roll.
Talar och skriver flytande svenska.
Har god datorvana.
Är strukturerad, stresstålig, flexibel, positiv och lösningsorienterad.
Har god kommunikationsförmåga och ett professionellt bemötande.
B-körkort.

Tidigare erfarenhet av hemsjukvård eller arbete i systemet Epsilon är meriterande.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med inledande provanställning på 6 månader
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning
Kollektivavtal: Finns

Om oss
Aleris Hemsjukvård erbjuder en välorganiserad och trivsam arbetsplats där våra värdeord Ansvarsfullt, Enkelt och Innovativt genomsyrar hela verksamheten. Vi utför basal hemsjukvård under kvällar, nätter och helger som ett komplement till vårdcentralerna, vilka ansvarar för dagvården.
Vårt erbjudande
Hos Aleris får du tillgång till en rad förmåner som stödjer både ditt arbetsliv och privatliv. Vi erbjuder:
En genomarbetad introduktion med tydlig uppföljning
En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras
En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap

Läs mer om våra förmåner på vår hemsida.
Ansökan
Låter detta som rätt roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Administrativ assistent ?

Läs mer Apr 26
Är du en fena på administration och gillar ordning och reda? Vi söker nu fler administrativa assistenter till vår kandidatbank för framtida uppdrag!
Exempel på arbetsuppgifter:

Dokumenthantering och administration


Mötesbokningar och kalenderhantering


Intern service och stöd till kollegor


Hos Sway Sourcing får du chansen att arbeta som konsult hos några av Sveriges mest framgångsrika företag. I majoriteten av våra uppdrag blir du anställd av oss och arbetar ute hos kund. I vissa fall erbjuder vi även direktrekryteringar där du anställs direkt hos kund.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Vi söker en assistent

Läs mer Apr 25
AG Advokat är Sveriges ledande byrå inom entreprenad- och fastighetsbranschen. Våra medarbetare är specialiserade på juridiken inom dessa affärsområden och vi har lång erfarenhet av transaktioner, finansiering, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag cirka 60 medarbetare och sitter i NK-huset. Du kan läsa mer om oss här.
Har du en bred erfarenhet av administration och vill bidra med dina kunskaper på en ledande affärsjuridisk advokatbyrå? Trivs du med att arbeta i en miljö med engagerade medarbetare där du tillsammans med byråns övriga assistenter bidrar med support på hög nivå? I rollen som assistent förväntas du supportera och utveckla byråns administrativa funktion tillsammans med vårt administrativa team.
Dina arbetsuppgifter
Assistera och avlasta byråns jurister med varierande administrativ support
Administration gällande klienter och ärenden
Ta fram presentationer och pitchmaterial
Administrativ support inom byråns tvistlösningsprocesser
Korrekturläsning och hantering av juridiska dokument
Kontakt med domstol och andra myndigheter
Delta i arbetet med att utveckla den administrativa supporten
Koordinering och planering av event, middagar och luncher
Agera systemstöd
Övriga administrativa uppgifter

Din profil
Vi söker dig som är trygg i din roll som assistent och vill fortsätta att utvecklas i rollen. Det är en självklarhet för dig att leverera ett resultat med hög kvalitet och noggrannhet. Du besitter en hög serviceförmåga och har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.
För att vara framgångsrik i rollen som assistent behöver du vara lösningsorienterad, ordningsam och ha ett öga för detaljer. Vidare besitter du förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även en skicklig kommunikatör.
Du kommer ha ett nära samarbete med övriga assistenter och jurister på byrån, det är därför av största vikt att du har lätt för att bygga och vårda relationer samt är en utpräglad lagspelare. Vidare tar du ansvar för ditt arbete och drivs av att utveckla både dig själv och din omgivning.
Minst 3 års bred erfarenhet inom administration
Mycket god system- och dokumentvana
Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande att du har tidigare erfarenhet från domstolsväsendet och/eller erfarenhet från advokatbyrå och då med fördel inom tvistlösning.
Vi erbjuder
Hos oss ges du möjlighet att ständigt utvecklas i det dagliga arbetet på en av Sveriges ledande advokatbyråer tillsammans med ett professionellt och prestigelöst team. Arbetet sker på plats på vårt kontor i centrala Stockholm. På AG Advokat månar vi om att vara en arbetsplats med god stämning och en stark sammanhållning, eftersom vi är övertygade om att detta gynnar byråns verksamhet och långsiktiga utveckling. Vi har en prestigelös kultur med en stark kollegialitet och många roliga personalaktiviteter under året.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning, tillträde sker enligt överenskommelse.   
Låter detta som något för dig?
Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV, personligt brev, relevanta betyg och intyg. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 maj. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
 Frågor om tjänsten besvaras av HR-specialist Caroline Blomqvist på caroline.blomqvist@agadvokat.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Som en del i vår rekryteringsprocess genomförs en bakgrundskontroll på slutkandidater. Information lämnas till slutkandidater av vår samarbetspartner innan kontrollen påbörjas.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Bemannia AB (Publ.)

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Bemannia AB (Publ.) .

Fastighetsvärd till kund i Stockholm

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Apr 25
Har du ett öga för detaljer och gillar att lösa praktiska problem? Ansök redan idag! 
Om uppdraget
Vi söker nu en fastighetsvärd till en av våra kunder i Stockholm. Uppdraget beräknas pågå under perioden 5 maj t.o.m. 30 juni 2025. Uppdraget sker på plats hos kunden i Stockholm och bedrivs till största del ute bland kundens fastigheter. 
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är självgående samt har erfarenhet  av arbete som fastighetsvärd. Du kommer att utföra enklare reparationer i lägenheter och gemensamma utrymmen samt arbeta med fyra andra fastighetvärdar och två förvaltare. Arbetsuppgifterna varierar och kan till exempel inkludera byte av kökskranar, montering av gardinskenor och utbyte av låscylindrar. 

Dina kvalifikationer
Gymnasial utbildning, gärna med inriktning inom fastighet eller liknande 
Erfarenhet av tidigare arbete som fastighetsvärd 
Har social kompetens då mycket av arbetet innebär att besöka kundens hyresgäster

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-04-29.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, amanda.chamoon@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00.
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Inköpschef till Svenska Bostäder

Inköpschef
Läs mer Apr 14
Nu söker vi en inköpschef till ett uppdrag på ett halvår med start omgående.
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag på 100% via Bemannia med start omgående och 6 månader framåt. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Vällingby och det kommer finnas möjlighet till distansarbete till viss del efter överenskommelse.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha ansvar för att upphandlingsverksamheten (genomförs enligt LOU). Det ingår att kvalitetssäkra och följa pågående upphandlingar, coacha nyanställd i offentlig upphandling, förmedla och förankra nyheter inom LOU och stadens rekommendationer i bolagets upphandlingsarbete, stödja medarbetare och kollegor i avtalstolkning, informera internt och externt om den årliga upphandlingsplaneringen, på övergripande nivå hålla kommunikationen aktuell i interna kanaler om pågående upphandlingar, vid behov stötta medarbetare i löpande upphandlingsarbete, om möjligt, genomföra utbildningar inom LOU och direktupphandling.
Övrig arbetsuppgifter:
Coachning om kategoristyrt inköp samt utbilda om metodiken inom bolaget.
Processkartläggningar, framtagande av mallar och checklistor.
Skapa nya rutiner och indikatorer för kvalitetsuppföljning av inköpsverksamheten inom bolaget.
Intern och extern kommunikation.
Projektledning inom pågående och nya interna projekt.

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, inköp, bygg/fastighet eller annan motsvarande erfarenhet som beställare finner vara likvärdig
Minst 2 års erfarenhet av verksamhetsansvar som chef/teamledare eller liknande roll
Gedigen kunskap inom offentlig upphandling

Vi ser att du som person har lätt för att skapa förtroende och etablera och behålla goda relationer. Du är en erfaren ledare med strategisk höjd och ett drivet och modigt ledarskap.


Meriterande 
Erfarenhet av att ha genomfört annonserade offentliga upphandlingar enligt LOU, LUF eller LUFS
Erfarenhet av e-handel
Erfarenhet av kategoristyrt inköp



Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22/4.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-chef till statlig myndighet

HR-chef
Läs mer Feb 10
Är du en HR-chef med lång erfarenhet av arbete inom statlig myndighet? Ansök redan idag!
Om uppdraget
Vi söker nu en erfaren interim HR-chef till en statlig myndighet i Stockholm. Uppdraget förväntas starta 2025-03-03 och pågå t.o.m. 2025-09-09 med möjlighet till förlängning. Omfattningen avser deltid/heltid, 75% - 100%.
Avdelningen du kommer att arbeta på består av cirka 110 medarbetare som är fördelade på 9 enheter samt stab, som utgör ett stöd till myndighetens övriga avdelningar, inom områdena HR, IT, ekonomi, upphandling, intern service, kommunikation och registratur.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som interim HR-chef kommer du att leda och driva HR-frågor som bland annat bidrar till förändring. I rollen ingår även verksamhet-, budget-, arbetsmiljö- och personalansvar för HR-enheten som för närvarande består av ett tiotal medarbetare. Du kommer att rapportera till avdelningschefen för verksamhetsstöd samt ingå i avdelningens ledningsgrupp.

Dina kvalifikationer
Akademisk examen inom HR-området, från PA-programmet, inom juridik/arbetsrätt eller inom beteendevetenskapliga området eller annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst 5 års erfarenhet som HR-chef på statlig myndighet
Minst 10 års erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete
Minst 5 års erfarenhet av förhandling med arbetstagarorganisationer och samverkan med huvudskyddsombud
Erfarenhet av att som personal- och verksamhetsansvarig chef leda förändringsarbete
Erfarenhet av att leda organisationsförändringar
Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftlig
Erfarenhet av genomförande av liknande Interimchefsuppdrag
Mycket god kunskap i arbetsrätt och den statliga särregleringen
Aktuell kunskap av att tillämpa statliga kollektivavtal

Det är meriterande om du har
minst 10 års erfarenhet som HR-chef på statlig myndighet
minst 15 års erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete
minst 10 års erfarenhet av förhandling med arbetstagarorganisationer och samverkan med huvudskyddsombud

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-02-17.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, amanda.chamoon@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Elevassistent till vikariepool i norra Stockholm

Elevassistent
Läs mer Maj 5
Är du efter ett givande extrajobb där du gör skillnad? Bli vikarie hos Bemannia! 
Om uppdraget
Som vikarierande elevassistent arbetar du ambulerande i olika verksamheter runt om i norra Stockholm. Du ersätter ordinarie personal vid främst akuta behov och blir bokad med kort varsel. Vikariatens längd varierar från enstaka dagar till längre vikariat. Du väljer själv vilka dagar i veckan du vill arbeta och vi matchar dig med uppdrag som passar din tillgänglighet och kvalifikationer.
Dina arbetsuppgifter  
I rollen som elevassistent följer du en eller flera elever under lektionstid och sedan på fritids. Som pedagog utövar du lågeffektivt bemötande och möter eleverna utifrån deras behov och förutsättningar. 
Exempel på arbetsuppgifter: 
Stötta ordinarie personal i klassrummet 
utföra aktiviteter med elever enligt en planering 
Arbeta tillsammans med fritidspedagoger i fritidsverksamheten 
Vara rastvärd utomhus 

Dina kvalifikationer
Fullständig gymnasieexamen 
Tillgänglig för arbete minst 2 vardagar per vecka
God kunskap och arbetslivserfarenhet av olika former av NPF- diagnoser samt beteendeproblematik 
Kunna bli bokad på uppdrag samma morgon
Bekväm med en resväg upp emot en timme till arbetet

Meriterande 
Utbildad elevassistent 

Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till vikarie@bemannia.se 
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet.
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Upphandlare till Locum

Organisationskonsult
Läs mer Jan 30
Nu söker vi en upphandlare till Locum
Om uppdraget
Till ett och eventuellt två uppdrag söker vi nu upphandlare till Locum. Det ena är 100% och det andra är 50-100% av en heltid. Arbetet sker på 50% på plats på Östgötagatan, men alternativ till 100% distans kan diskuteras. Start är omgående och väntas pågå 6 månader med möjlighet till förlängning max 6 månader.
Dina arbetsuppgifter

Uppdraget avser genomförande av mindre entreprenadupphandlingar, uppskattat värde för dessa upphandlingar är 1–30 mkr. Arbete kommer att göras löpande i nära dialog med bolagets beställare/projektledare.


Dina kvalifikationer
Dokumenterad utbildning i LOU
Dokumenterad utbildning inom entreprenadjuridik avseende standardavtalen AB och ABT samt AMA systemet, främst AF AMA
Dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandling av minst 5 entreprenader de senast 5 åren med ett värde av 5–20 mkr
Flytande svenska i tal och skrift


Meriterande
Kund lägger även vikt vid att personen är systematisk, hjälpsam, har eget driv, är ansvarstagande och kommunikativ.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250206
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Lärarvikarie i svenska som andraspråk sökes i Södertörn

Grundlärare, 4-6
Läs mer Apr 30
Är du intresserad av ett flexibelt och utvecklande extrajobb? Bli lärarvikarie i svenska som andraspråk i vår vikariepool söder om Stockholm!
Om uppdraget
Bemannia söker nu vikarier till vår vikariepool. Du arbetar ambulerande på olika grundskolor i södra Stockholm, bl.a. Huddinge kommun, Haninge kommun, Nynäshamn kommun och Botkyrka kommun. Du ersätter skolans ordinarie personal vid akuta behov och blir bokad med kort varsel. Vikariatens längd varierar från enstaka dagar till längre vikariat. Du väljer själv vilka dagar i veckan du vill arbeta och vi matchar dig med uppdrag som passar din tillgänglighet och kvalifikationer. Dina arbetsuppgifter
Som lärarvikarie ersätter du den ordinarie personalen och dina arbetsuppgifter innefattar;
Att ansvara för och leda undervisning enligt en färdig planering
I vissa fall själv planera lektioner
Att vara rastvärd förekommer

Dina kvalifikationer
Fullständig gymnasieexamen 
Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet av undervisning inom grundskola på heltid
Arbetslivserfarenhet av undervisning i svenska som andraspråk 
Tillgänglig för arbete minst 2 vardagar per vecka
Kunna bli bokad på uppdrag samma morgon

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till vikarie@bemannia.se. 

 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu