Stockholm: Junior support inom säkerhet till Coor i Kista

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior support inom säkerhet till Coor i Kista i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Vill du ta första steget in i säkerhetsbranschen och utvecklas i en spännande roll? Nu har du chansen att bli en del av Coor – ett av Nordens ledande företag inom service! Vi söker en säkerhetsadministratör till Coors servicedesk. Det här är en perfekt möjlighet för dig som är i början av din karriär och vill få värdefull erfarenhet i en dynamisk och lösningsfokuserad miljö.
Hos Coor blir du en del av ett engagerat team där ni tillsammans hanterar kundförfrågningar och ser till att allt flyter på smidigt. Vi letar efter dig som är noggrann, ansvarstagande och har ett öga för service. Har du tidigare erfarenhet från ett serviceyrke, exempelvis kundtjänst eller butik, är det ett plus – men det viktigaste är att du har rätt inställning och vill lära dig! Start för tjänsten är omgående, så vänta inte med din ansökan!

För denna tjänst kommer du att vara anställd som konsult av oss på Cleverex Bemanning, men jobba hos Coor. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du bli överrekryterad till Coor efter 6 månader.


Du erbjuds
• Ett härligt team som delar kompetenser och erfarenheter
• Möjlighet till större ansvarstagande och utveckling inom Coor
• Ett företag som värderar en trygg och säker arbetsmiljö med medarbetaren i fokus


Arbetsuppgifter
Som säkerhetsadministratör och IT support har du och teamet stort ansvar att säkerställa en säker leverans och nöjd kund. Du kommer att hantera access- och larmadministration, samt tillträdesmedia, exempelvis blippar och kort. I din roll kommer du att övervaka och hantera säkerhetssystem och protokoll. Vidare kommer du även att:
• Utföra regelbundna säkerhetskontroller och inspektioner
• Hantera säkerhetsincidenter och rapportera dem enligt avtalets riktlinjer
• Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en god leverans till kund
• Ta emot och hantera inkommande telefonsamtal på ett professionellt sätt
• Besvara och hantera ärenden via ärendehanteringssystem, inklusive att följa upp och lösa kundfrågor och problem
• Säkerställa att all kommunikation sker i enlighet med kundens riktlinjer och standarder
• Dokumentera och registrera samtal och ärenden i företagets system


Din profil
• Avklarad gymnasieexamen
• Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift
• Godkänd bakgrundskontroll samt säkerhetsprövning
• God datavana
• Vi ser att du har erfarenhet av servicearbete, eller tidigare erfarenhet inom ex. kundtjänst, teknisk support
Vidare värderar vi dina personliga egenskaper och kompetenser starkt. Vi ser att du har stark analytisk förmåga, noggrann och uppmärksam på detaljer. Rollen kräver at du har utmärkta kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är en problemlösare och trivs i ett varierande tempo. Dessutom är du en person med ett starkt ansvarstagande och har en förmåga att fatta beslut.


Övrigt
Start: så snart som möjligt
Omfattning: heltid
Placering: Stockholm, Kista
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Kundtjänst

Läs mer Maj 12
Kundtjänstmedarbetare/supporttekniker till välkänt bolag inom modebranschen
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta sin karriär som junior supporttekniker.
Din nya tjänst
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta eller fortsätta sin karriär som Supporttekniker. Vi erbjuder stöttning, trygg anställning och ett härligt team. Vi ser gärna att du är villig att lära dig saker och är serviceinriktad. 
Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort team. Ditt arbete som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att tilldelas mer ansvar i enlighet med helpdeskens utvecklingsplan.
Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant. Du kanske har gått IT- eller tekniskt gymnasium, men viktigare att du gillar att prata med- och hjälpa folk.
Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl. Någon typ av arbetslivserfarenhet är ett krav, gärna mellan 6 månader upp till 4 år inom något serviceområde. 
Kan ta och ge konstruktiv feedback
Kan arbeta mellan kl 7-16 eller 8-17 vardagar
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. Start inom kort, så kort/ingen uppsägningstid är till sin fördel. 
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Ansök nu

Brinner du för IT och service? Vi söker onsite-tekniker till nytt uppdrag!

Läs mer Maj 12
IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
Vi på IT-bemanning söker nu en engagerad och serviceinriktad IT-tekniker till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder inom Business Tech. Uppdraget är på heltid och du kommer att bli en del av ett kompetent team som arbetar nära användare i en varierande och händelserik IT-miljö.
Om uppdraget: Du kommer att arbeta tillsammans med ett erfaret team bestående av 20 kollegor fördelade på två kontor i Marievik och Stockholm City. Här får du möjlighet att kombinera dagligt IT-stöd med projektbaserade insatser – allt från installationer och support till att säkerställa tekniklösningar vid större event och i nya aktivitetsbaserade kontorsmiljöer.
I rollen kommer du att:
Installera och administrera datorer, smartphones och annan IT-utrustning
- Ge support till användare via servicedesken


- Hantera ärenden, beställningar och personalförändringar enligt SLA


- Arbeta enligt etablerade rutiner och riktlinjer
- Delta i och driva IT-relaterade projekt tillsammans med andra avdelningar


Vi söker dig som:

- Har tidigare erfarenhet från liknande roller såsom onsite-tekniker eller servicedesk-agent


- Brinner för service och har god kommunikativ förmåga
- Har ett tekniskt intresse och grundläggande IT-kunskaper


- Är självgående, lösningsorienterad och gillar att effektivisera arbetssätt


- Är en lagspelare och trivs med att träffa nya människor


- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska


Meriterande:

- Erfarenhet av att arbeta i ServiceNow


Omfattning och placering: Tjänsten är på heltid och placeras i Stockholm, med möjlighet att arbeta på båda kontoren. Viss kvälls- och helgarbete kan förekomma. Möjlighet att växa inom IT-avdelningen finns för rätt person.
Hos vår kund erbjuds du en inspirerande arbetsmiljö där samarbete, människofokus och entreprenörsanda står i centrum.
Vill du veta mer om uppdraget? Välkommen att höra av dig till oss på IT-bemanning – vi ser fram emot att matcha dig med din nästa utmaning!

Ansök nu

Brinner du för att utvecklas inom IT och älskar att ge förstklassig serv...

Läs mer Maj 9
IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
För kunds räkning söker vi en supporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort) och är ett stort företag baserat inom hela Norden. Servicedesken är ett tätt gäng, där samarbete och god kommunikation är högt värderat. Tjänsten ska tillsättas till Juli.

Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:
Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
Vara behjälplig vid On- och Offboarding med kontoadministration samt hårdvarubeställning.

Vem vi söker:
Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift. Kunskaper inom norska är meriterande, men ej ett krav.
Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina kunskaper:
Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:
Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: Ärendehanteringssystem (Freshservice)
Fjärrsupport mha av TeamViewer
Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
AVD – virtuell desktop.
Office 365 paketet
Sharepoint
Active Directory
Azure
VPN
Microsoft Endpoint Manager
MDM (Mobile Device Management)
Windows 10 & 11
Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)



Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, 0707518517

Ansök nu

IT Operations Technician – Endpoint Management ?????

Läs mer Maj 8
About the role
A fast-moving tech-driven company is looking for a consultant to join their IT Operations team as an IT Operations Technician. In this hands-on role, you’ll ensure that internal users get best-in-class IT support while maintaining secure, compliant, and well-functioning endpoints. With Microsoft Intune, Autopilot, and the Microsoft 365 suite as your primary tools, you’ll play an important part in creating a reliable and modern digital workplace. The role is full-time, based in Stockholm with flexibility for hybrid work.
This is a full-time consulting assignment for four months, with immediate start and work throughout the summer (including July).
Your future responsibilities You’ll take ownership of daily IT operations with a focus on user support and device management. Expect varied and impactful tasks such as:
Managing Windows devices via Microsoft Intune and Autopilot
Creating and maintaining configuration profiles and compliance policies
Deploying applications and updates
Supporting internal users with onboarding/offboarding, hardware and software troubleshooting, and network support
Administering Microsoft 365, including Azure AD, Windows Defender, Teams, SharePoint, OneDrive, and Office
Contributing to IT security by ensuring devices comply with internal policies
Creating and maintaining clear documentation for IT procedures and systems

We are looking for someone who Has solid experience working with Microsoft Intune and device lifecycle management. You are comfortable working in Microsoft 365 environments and providing high-quality internal IT support.
Requirements:
Experience with Microsoft Intune, Autopilot, and endpoint configuration
Strong knowledge of Microsoft 365 tools and services
Fluent in English (Swedish and other languages are a plus)
Able to work full-time including throughout July

You are structured, solution-oriented, and communicative. You thrive in a fast-paced environment and have a strong service mindset.
Additional information

Start: ASAP


Location: Stockholm (Onsite or Hybrid)


Engagement: Consultant


Duration: 4 months, full time (availability in July required)


About the company The customer is a global and innovation-driven tech company with a strong focus on digital solutions, modern infrastructure, and secure IT operations. With a collaborative and forward-thinking work culture, they are committed to providing a seamless digital experience for all employees.
About Wrknest At Wrknest, we don’t do things the old way. We believe in constantly seeking new possibilities and challenging outdated recruitment models. We live in a time of rapid digital development. To stay relevant, knowledge must be continuously renewed. That’s why we look beyond just a resume when recruiting. Instead, we focus on potential and offer personalized upskilling. This allows us to match the real-time knowledge needs of today’s workforce. Learn more at www.wrknest.se.

Ansök nu

Onsite support / Teknisk support till Options Technology

Läs mer Maj 6
Om företaget
Options Technology är en ledande global leverantör av IT-infrastruktur och hanterade tjänster för kapitalmarknadssektorn. Sedan starten har företaget fokuserat på att stödja finansiella institutioner med högpresterande, säkra och skalbara teknologilösningar. Med en närvaro i över 20 länder och kontor i strategiska finanscentra, erbjuder Options Technology dygnet runt-support enligt en "follow-the-sun"-modell. Detta säkerställer att kunder får kontinuerlig service oavsett tidzon.
Företagets kundbas inkluderar ledande investmentbanker, hedgefonder, mäklarhus, private equity-företag och börser. Genom att tillhandahålla en agil och skalbar plattform med förstklassig cybersäkerhet, möjliggör Options Technology för sina kunder att fokusera på sin kärnverksamhet medan de förlitar sig på robust teknisk infrastruktur. Alla tjänster och produkter från Options Technology är utformade för att uppfylla branschens högsta standarder för säkerhet och regelefterlevnad, vilket gör dem till en pålitlig partner för finansiella institutioner världen över.
Vi på Asta Agency samarbetar med Options Technology i denna rekrytering och söker nu en teknisk support med placering i Stockholm. 

Om tjänstenI rollen som Onsite Support Engineer till teamet i Stockholm spelar du en central roll i att stödja Options Technologys, kunds, verksamhet inom dess tekniska infrastruktur. Du arbetar nära kundens tekniska team och interna specialister för att säkerställa en stabil och effektiv drift av deras plattformar. Tjänsten erbjuder en unik möjlighet att vara en del av en global organisation i en dynamisk och snabbföränderlig miljö. Du fungerar som teknisk kontaktperson på plats och bidrar både operativt och strategiskt till att utveckla och förbättra tekniska lösningar.
Ansvarsområden:
Fungera som primär teknisk kontaktperson på plats hos kund
Övervaka systemens prestanda samt genomföra regelbundet underhåll och uppdateringar
Felsöka och åtgärda tekniska problem; eskalera vid behov till interna team
Hantera incidenter och serviceförfrågningar enligt överenskomna SLA:er
Bygga och vårda starka relationer med kundens nyckelpersoner
Delta i implementation och testning av systemförbättringar och uppgraderingar
Hålla utbildningar för kundens tekniska personal samt dela kunskap och bästa praxis internt och externt


Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är analytisk, lösningsorienterad och trygg i att felsöka tekniska problem även under press. Du kommunicerar klart och tydligt, både muntligt och skriftligt, och bygger lätt relationer med kunder och kollegor. Du har ett starkt kundfokus, jobbar strukturerat och är van att ta eget ansvar. Att resa ser du som en möjlighet – du är flexibel, nyfiken och trivs i en internationell och föränderlig miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar.
Därtill söker vi dig som har:
Kandidatexamen inom exempelvis datavetenskap, informationsteknik eller motsvarande erfarenhet
Minst 1–2 års erfarenhet av en liknande roll med fokus på teknisk support på plats och felsökning, gärna inom finanssektorn
Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift
Det är meriterande med god kunskap inom Microsoft 365, Azure, Endpoint Management, utrullning av enheter samt felsökning av AV-teknik
Ett intresse för innovation och finansteknologi
CompTIA A+, Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA) eller likvärdiga certifieringar är meriterande men inget krav
Övrig information Start: Omgående
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse


Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till ellen@astaagency.se.
Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg.
Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Cleverex Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Cleverex Bemanning AB .

Teknisk Projektledare till AVL i Stockholm

Projektledare, IT
Läs mer Maj 5
Om tjänsten
Är du en driven projektledare med ett stort teknikintresse och erfarenhet av e-mobility eller batterisystem? AVL söker nu en teknisk projektledare som vill arbeta som konsult på spännande uppdrag hos några av Sveriges ledande industri- och fordonsföretag.

Som teknisk projektledare via AVL arbetar du med kundprojekt som varar i cirka 1–2 år. Uppdragen varierar, men gemensamt är att de präglas av högteknologisk utveckling inom elektrifiering, batterisystem och e-mobility. Du leder projekt inom produktutveckling och testning, i nära samarbete med kundens teknikteam och externa samarbetspartners. Tjänsten innebär projekt både hos kund och inhouse i AVL’s lokaler.

AVL har sitt huvudkontor i Graz, Österrike, och är ett av värdens ledande mobilitetsteknikföretag för utveckling, simulering och testning inom fordonsindustrin.

Detta är en direktrekrytering och vi på Cleverex Bemanning är en rekryteringspartner till AVL. Du kommer att bli direktanställd hos AVL.


Du erbjuds
• Stora möjligheter till karriärutveckling med individuell karriärcoaching
• En arbetsplats med högt i tak och ett team som stöttar och hjälper varandra
• En roll där du får utrymme att växa och utvecklas tillsammans med fordonsindustrins resa mot elektrifiering.
• Tillgång till ett globalt nätverk av experter inom fordonsutveckling
• Kollektivavtal och kollektiva försäkringar


Arbetsuppgifter
Arbetet innebär ett helhetsansvar för projektets framdrift – från planering och budgetering till genomförande och uppföljning. Rollen kräver både ett starkt tekniskt intresse och en förmåga att strukturera och driva projekt mot satta mål. Du kommer bland annat att:
• Leda projekt inom batteriutveckling, testning och elektrifiering
• Säkerställa att projekt levereras i tid, enligt budget och kvalitet
• Bygga och leda tvärfunktionella projektteam
• Hantera kundrelationer och fungera som huvudkontakt gentemot kunden
• Arbeta med olika projektformer enligt olika kunders preferenser
• Rapportera och presentera projektstatus både internt och externt


Din profil
• Ingenjörsexamen inom elektroteknik, energisystem, maskinteknik, kemi eller motsvarande
• 2-4 års erfarenhet av teknisk projektledning, gärna inom elektrifierad drivlina batterisystem eller energilösningar
• Erfarenhet av arbete med högspänningssystem, batterier eller elmaskiner är meriterande
• Ha vana att arbeta agilt (Scrum, Kanban) och gärna certifiering inom projektledning (ex. IPMA, PMP) är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
För att lyckas i rollen söker vi en person som är självgående, strukturerad och kommunikativ. En naturlig ledare som trivs i tekniknära miljöer och har lätt för att bygga relationer. Vidare ser vi att du är ödmjuk, gör det lilla extra och bidrar till en god arbetskultur.


Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Stockholm, Haninge och Södertälje
Omfattning: Heltid
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex Bemanning och vi ber att alla frågor rörande tjänsten ställs direkt till rekrytering@cleverex.se.


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Terminalarbetare till Yilport i Rosersberg sökes!

Terminalarbetare
Läs mer Apr 30
Om tjänsten
Cleverex Bemanning söker just nu en terminaloperatör för heltidsarbete hos vår kund Yilport i Rosersberg.
Yilport är en ledande aktör inom terminal- och logistikindustrin med starkt fokus på värden som integritet, säkerhet och kundorientering. De ansvarar för inkommande leveranser från godståg och strävar efter att erbjuda högkvalitativ service.
Initialt kommer du att vara konsult hos oss på Cleverex och arbeta via oss, ute hos Yilports team. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du gå över till Yilport på sikt.


Du erbjuds
• Möjlighet att utveckla dina färdigheter inom logistik.
• Att vara en viktig del av ett ledande logistikföretag och påverka verksamheten.
• En arbetsplats som uppmuntrar initiativtagande och självständighet.
• En dynamisk arbetsmiljö inom logistik och terminalverksamhet.
• Utbildning för att bli kranförare.


Arbetsuppgifter
• Lossa och lasta bilar från biltåget på ett säkert och effektivt sätt.
• Hantera gods noggrant och följa säkerhetsprotokoll.
• Manövrera kran, container, trailers och lyfta tankar med kranen.
• Transportera bilar till angiven plats inom terminalområdet.
• Samarbeta med kollegor och överordnade för smidig verksamhet.
• Andra arbetsuppgifter inkluderar provtagning av kaffebönor och sopning av containrar.


Din profil
• Intresse för maskiner
• Noggrannhet och ett säkerhetstänk samt förmåga att hantera stress.
• God samarbetsförmåga och trivs i en dynamisk arbetsmiljö.
• God förståelse för säkerhetsföreskrifter och strikt efterlevnad av dem.
• Meriterande med erfarenhet av fysiskt arbete och förmåga att hantera tunga lyft.
• Krav på manuellt B- körkort



Övrigt
• Start: Omgående.
• Plats: Rosersberg.
• Omfattning: Heltid.
• Arbete på heltid från måndag till fredag (3 skift) mellan 05.00-20.00.
• Möjligt helgarbete.
• Manuellt b-körkort är ett krav då transporter av bilar förekommer i tjänsten.
• Godkänd hälsokontroll som ombesörjs av Yilport.


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och vi hänvisar alla frågor till rekrytering@cleverex.se.

Ansök nu

Terminaloperatör till Yilport i Rosersberg sökes!

Terminalarbetare
Läs mer Apr 29
Om tjänsten
Cleverex Bemanning söker just nu en terminaloperatör för heltidsarbete hos vår kund Yilport i Rosersberg.
Yilport är en ledande aktör inom terminal- och logistikindustrin med starkt fokus på värden som integritet, säkerhet och kundorientering. De ansvarar för inkommande leveranser från godståg och strävar efter att erbjuda högkvalitativ service.
Initialt kommer du att vara konsult hos oss på Cleverex och arbeta via oss, ute hos Yilports team. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du gå över till Yilport på sikt.


Du erbjuds
• Möjlighet att utveckla dina färdigheter inom logistik.
• Att vara en viktig del av ett ledande logistikföretag och påverka verksamheten.
• En arbetsplats som uppmuntrar initiativtagande och självständighet.
• En dynamisk arbetsmiljö inom logistik och terminalverksamhet.
• Utbildning för att bli kranförare.


Arbetsuppgifter
• Lossa och lasta bilar från biltåget på ett säkert och effektivt sätt.
• Hantera gods noggrant och följa säkerhetsprotokoll.
• Manövrera kran, container, trailers och lyfta tankar med kranen.
• Transportera bilar till angiven plats inom terminalområdet.
• Samarbeta med kollegor och överordnade för smidig verksamhet.
• Andra arbetsuppgifter inkluderar provtagning av kaffebönor och sopning av containrar.


Din profil
• Intresse för maskiner
• Noggrannhet och ett säkerhetstänk samt förmåga att hantera stress.
• God samarbetsförmåga och trivs i en dynamisk arbetsmiljö.
• God förståelse för säkerhetsföreskrifter och strikt efterlevnad av dem.
• Meriterande med erfarenhet av fysiskt arbete och förmåga att hantera tunga lyft.
• Krav på manuellt B- körkort



Övrigt
• Start: Omgående.
• Plats: Rosersberg.
• Omfattning: Heltid.
• Arbete på heltid från måndag till fredag (3 skift) mellan 05.00-20.00.
• Möjligt helgarbete.
• Manuellt b-körkort är ett krav då transporter av bilar förekommer i tjänsten.
• Godkänd hälsokontroll som ombesörjs av Yilport.


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och vi hänvisar alla frågor till rekrytering@cleverex.se.

Ansök nu

Utbildare inom nätverksteknik till Edugrade

Datapedagog/IT-pedagog
Läs mer Apr 25
Om tjänsten
Häng med på en tillväxtresa! Edugrade förstärker teamet med två nya utbildare. Brinner du för nätverksteknik och vill dela med dig av dina kunskaper? Vi söker dig som har minst 1-2 års erfarenhet inom nätverk och vill ta nästa steg till att bli utbildare. Som utbildare hos Edugrade får du möjligheten att undervisa och handleda framtidens IT-specialister inom olika utbildningsformer, så som Yrkeshögskolan eller uppdragsutbildningar för yrkesverksamma. Du är också med och utvecklar moderna utbildningar som motsvarar dagens och morgondagens krav på nätverkskunskap. Du kan utgå från Stockholm, Göteborg eller Malmö. Start för tjänsten är så snart som möjligt.

Edugrade är en del av Hexatronic Group, en koncern som skapar hållbara nätverk över hela världen och erbjuder ledande och högklassiga fiberlösningar för alla tänkbara användningsområden. Edugrade har ett starkt engagemang för att utrusta människor med relevanta färdigheter inom olika branscher. Genom olika utbildningsformer är de dedikerade till att förbereda elever, deltagare och studenter för ett framgångsrikt yrkesliv.

Detta är en direktrekrytering och vi på Cleverex Bemanning är en rekryteringspartner till Edugrade. Du kommer att bli direktanställd hos Edugrade.


Du erbjuds
• En stimulerande och lärorik arbetsmiljö med möjlighet att påverka framtidens IT-specialister.
• Stora möjligheter till personlig utveckling och fortbildning inom nätverk och andra IT-områden.
• Flexibilitet med både klassrumsundervisning och digital undervisning på distans.
• Ett nära samarbete med kompetenta och engagerade kollegor.


Arbetsuppgifter
• Planera, utveckla och genomföra utbildningar inom nätverksteknik
• Undervisa i ämnen som routing, switching, säkerhet och nätverksprotokoll (ex. TCP/IP)
• Guida och handleda studenter/deltagare genom teoretiska och praktiska moment
• Hålla dig uppdaterad om den senaste utvecklingen inom nätverksteknik och integrera den i kursinnehållet
• Bidra till utvecklingen av läroplaner och kursmaterial i samarbete med kollegor
• Genomföra workshops, labbövningar och föreläsningar, både på plats och digitalt.
• Bidra till Edugrades utveckling
• Vara en del i ansökningsarbete för nya utbildningar inom nätverksteknik


Din profil
• Relevant eftergymnasial utbildning inom nätverksteknik, IT eller liknande
• Minst ett års erfarenhet av arbete med nätverkslösningar (LAN, WAN, VPN, brandväggar, etc.)
• God förmåga att kommunicera tekniska koncept på ett pedagogiskt och tydligt sätt
• Erfarenhet av att arbeta med både fysiska och virtuella nätverksmiljöer
• Certifieringar som exempelvis CCNA, CCNP, eller liknande är starkt meriterande
• Tidigare erfarenhet som utbildare eller handledare inom IT är meriterande
Vidare värderar vi dina personliga egenskaper och kompetenser. Du har en förmåga att motivera och engagera, samt anpassa ditt budskap efter mottagare. Som person vill du utvecklas och är öppen för att lära dig nytt. Du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt, men även i grupp.


Övrigt
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm, Göteborg eller Malmö
Start: Så snart som möjligt
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex Bemanning och vi ber att alla frågor rörande tjänsten ställs direkt till rekrytering@cleverex.se.


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Montör till vår kund i Täby

Montör metallprodukter
Läs mer Apr 29
Om tjänsten

Ingen erfarenhet? Inga problem!

Vi söker en montör till ett företag som har banbrytande lösningar inom elektronik sedan över 40 år tillbaka. Här kommer du att vara en del av ett välmående företag som fortsätter att växa och erbjuda sina tjänster inom olika branscher.

I den här rollen kommer du att vara anställd av Cleverex Bemanning men arbeta hos vår kund i Täby.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för den här rollen, snarare än tidigare erfarenheter. Om du har viljan och engagemanget tror vi att du kommer att lyckas utmärkt i detta jobb.



Du erbjuds
Möjligheter till kompetensutveckling som kommer att bidra till din personliga och professionella tillväxt.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att montera kundens produkter enligt ritningar och instruktioner. Du kommer att arbeta i en spännande och högteknologisk miljö tillsammans med fantastiska medarbetare.


Din profil
Vi värderar din personlighet högre än dina erfarenheter och nuvarande kunskaper. Vi tror att du som söker har förmågan att lära dig det som arbetet kräver, så länge du är motiverad, strukturerad och har öga för kvalitet.

Vi ser gärna att du:
• Har god fingerfärdighet och tycker om att arbeta med att sätta ihop olika komponenter enligt ritningar.
• Behärskar svenska i tal och skrift.
• Har grundläggande datorkunskaper och tekniskt intresse.

Vi ser fram emot att få träffa dig och diskutera möjligheterna till en spännande karriär i det här högteknologiska företaget!



Övrigt
Anställningsform: 6 månaders visstidsanställning som kan gå över till en tillsvidareanställning om alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetstider: Dagtid

Plats: Stockholm

Startdatum: Omgående

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Us via e-post: maria.us@cleverex.se. Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att matcha rätt medarbetare med rätt kund. Vårt fokus ligger på att skapa en positiv upplevelse för både konsulter och kandidater. Vi vill att du som sökande ska känna att du hamnar på rätt plats!

Ansök nu

Firstline supporttekniker i Liljeholmskajen

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 24
Om tjänsten
Till vår kund söker vi nu en servicedesk tekniker där du kommer att vara första kontaktpunkten. De inkommande frågorna berör print och konferenslösningar för både hård och mjukvara. Anledning till behovet är att medarbetare har utvecklats inom bolaget och därför gått vidare internt. Vi söker dig som har ett genuint teknikintresse och vill ta steget till att jobba inom det! Starten för tjänsten är enligt överenskommelse.

Vår kund är ett företag som specialiserar sig på tekniska lösningar för dokumenthantering. De erbjuder hård- och mjukvaruprodukter för utskrifts- och kopieringsbehov samt konferensrumslösningar. Företagets vision är att skapa arbetsglädje genom att säkerställa en problemfri vardag för deras kunder och användare. Dessutom har organisationen även olika medarbetarledda grupper som ex: fysgruppen, umgängesgruppen samt en grupp som ökar trivseln på kontoret.

Initialt kommer du komma in som konsult via Cleverex Bemanning och arbeta via oss, ute hos kunden. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du gå över till dem efter 6 mån.


Du erbjuds
• En arbetsplats där alla är hjälpsamma och ställer upp för varandra med högt i tak
• En chans till kompetenshöjning och goda möjligheter till karriärsutveckling, exempelvis kan man utvecklas till andra linjen
• Gemensam frukost varje fredag!

Arbetsuppgifter
I rollen som firstline supporttekniker kommer du att få lösa olika problem som innefattar hård och mjukvarurelaterade frågor gällande skrivare och konferensrumslösningar. Du kommer att supportera företag som har över 10.000 enheter på fält. I det dagliga arbetet kommer du:
• Hantera inkommande supportärenden via telefon, mejl och chatt
• Identifiera och lösa tekniska problem
• Dokumentera och hålla kunder uppdaterade om ärenden
• Eskalera ärenden till andra linjen som kräver ytterligare expertis

Din profil
• Avslutad gymnasieutbildning
• Behärskar svenska och engelska obehindrat, då arbetet sker i båda språken
• Du har tidigare erfarenhet inom teknisk/IT support, service, kundsupport eller liknande
Du är en teknikintresserad person som framgår tydligt i din ansökan. Vidare är du en social person som är hungrig på att lära sig nytt. För denna roll ser vi att du är ansvarstagande, då man kommer att äga sina ärenden och uppgifter. Du har även en god känsla för kundservice.

Övrigt
• Start: Enligt överenskommelse
• Plats: Stockholm, Liljeholmskajen
• Omfattning: Heltid
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och vi hänvisar alla frågor till rekrytering@cleverex.se .

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu