Stockholm: Servicechef till norra Stockholm/Uppland

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicechef till norra Stockholm/Uppland i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vi på Toyota söker en engagerad och driven servicechef till vår verksamhet i norra Stockholm och Uppland. Denna unika möjlighet dyker sällan upp, då våra servicechefer trivs och stannar länge hos oss. Ta chansen att bli en del av vår framgångsresa!

Om oss
Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av truckar och tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och en dedikerad personal på cirka 600 medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering.
Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Vi har en företagskultur där varje individ är värdefull och där vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Här välkomnas dina idéer och åsikter.

Ditt uppdrag
I rollen som servicechef leder och utvecklar du vår verksamhet mot excellens. För närvarande består ditt team av cirka 15 servicetekniker, varav 3 är teamledare. Vi har ambitionen att utöka teamet ytterligare i framtiden. Tillsammans arbetar ni med innovativa lösningar och teknisk support för att ta vår fältservice till nästa nivå. Du ansvarar för resursplanering och coachar och följer upp teamets framsteg.
Du rapporterar till Regionchef Service Nord och samarbetar med vår säljorganisation och andra servicechefer för att säkerställa högkvalitativ service. I vår rikstäckande serviceorganisation finns ca 250 servicetekniker, där Service Nord omfattar 7 servicechefer och cirka 120 tekniker. Din närmaste kontorsplats är i Stäket/Järfälla med huvudkontor i Solna.

Din profil
Vi söker dig som har:

* Eftergymnasial utbildning med inriktning mot teknik, process eller ekonomi. Har du i stället byggt upp din erfarenhet och erhållit relevant kunskap på annat sätt, exempelvis genom liknande positioner är detta också intressant.
* Dokumenterad ledarerfarenhet.
* Förståelse för affärer och kunskaper inom ekonomisk målstyrning och uppföljning.
* God IT- och datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet.
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
* B-körkort.

Det är meriterande om du har:

* Teknisk kunskap och erfarenhet inom produktion, verkstad, fordon eller tunga maskiner och tunga fordon.
* Erfarenhet av att leda medarbetare ute i fält.

För att trivas och lyckas hos oss är det viktigt att du har goda ledaregenskaper och är en närvarande ledare. Du är lyhörd, kommunikativ och har förmågan att engagera och motivera ditt team. Att planera och prioritera för att nå våra mål är en naturlig del av ditt arbete.

Ditt affärsmannaskap är avgörande. Du behärskar analys av data och effektivisering av processer samt strävar efter högkvalitativ service till våra kunder. Om du dessutom har en stark social kompetens och en förmåga att bygga och utveckla långsiktiga relationer, kan du vara den vi söker!
Vi ser gärna kvinnor som sökande eftersom vi arbetar aktivt med att öka mångfalden inom vår serviceorganisation.

Vårt erbjudande

* Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete för att stödja balans mellan arbete och privatliv.
* Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande.
* Arbetsgivarbetald vårdförsäkring
* Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.
* Tjänstebil ingår för din bekvämlighet och rörlighet.
* Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där du kan dra nytta av stödet och expertisen hos dina kollegor inte bara i Sverige utan även i övriga Europa.

Mer information om rekryteringsprocessen

Vi värdesätter mångfald och rekryterar baserat på kompetens för att främja inkludering. Vi välkomnar ansökningar från alla kvalificerade individer, oavsett kön, etnisk bakgrund, ålder eller andra unika egenskaper. Vi avstår från kontakt med rekryteringssajter.

Vår rekryteringsprocess består av en telefonavstämning och intervjuer med case, personlighets- och färdighetstest, referenstagning och bakgrundskontroll.

Urval sker löpande, ansök därför gärna på en gång. Så länge annonsen är publicerad är du välkommen med din ansökan.

Vill du veta mer kontakta Torbjörn Ek, regionchef för Service Nord på +46702065848.

#SWEDEN
#LI-HYBRID

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Administrativ chef

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Administrativ chef.

B2B & Workshop Lead

Läs mer Maj 13
Nytt
I våra varuhus finns en avdelning med flera medarbetare som arbetar med företagsförsäljning till såväl mindre som större kunder. Vårt fokus ligger främst på reservdelar av olika slag men även fordons- och verkstadsutrustning. För att ytterligare stärka erbjudandet byggs även fullt utrustade verkstäder i anslutning till de flesta av våra varuhus. Dessa drivs av externa entreprenörer men är en integrerad del av Motonets helhetskoncept.
Vi söker nu dig som kommer att arbeta som kommersiellt ansvarig för Motonets verkstäder, B2B-verksamheten "Motonet PRO" och våra olika servicetjänster! Du kommer ha helhetsansvar för utveckling och resultat. Du driver affären framåt, utvecklar koncept och processer i samråd med kollegor samt säkerställer kvalitet och kundnytta i våra företagsenheter och verkstäder. Rollen innebär att skapa  & utveckla riktlinjer, säkerställa gemensamma arbetssätt och utveckla strategier för effektivisering, kundnöjdhet och lönsamhet.

Ansvarsområden
Övergripande kommersiellt ansvar för verkstäder, vår företagsförsäljning Motonet PRO och våra servicetjänster
Utveckling och implementering av verkstadskoncept samt tjänsteerbjudanden inom B2B och service
Sätta mål, coacha och utveckla, samt följa upp resultat för verksamheten i samarbete med varuhuschefer, verkstadsentreprenörer och externa & interna samarbetspartners
Säkerställa att verksamheten möter kundernas behov, både kvalitativt och ekonomiskt
Ansvara för samverkan med entreprenörer och servicepartners
Vara en aktiv part i marknadsplanering och konceptutveckling
Stöttar vid rekrytering, utbildning och kompetenssäkring i alla enheter
Inget direkt personalansvar, dock en viktig roll i att skapa engagemang, tydlighet och driv

Arbetsuppgifter
Producera och vidareutveckla operativa riktlinjer och koncept
Identifiera och initiera samarbeten med nya partners och affärsmöjligheter
Genomföra analyser och uppföljningar av verksamhetens prestation och kundnöjdhet
Agera stöd till varuhuschefer och entreprenörer i affärsmässiga och operativa frågor
Delta i planering av fastighetsprojekt kopplade till verksamheten
Hålla dig uppdaterad om marknadens utveckling och konkurrenter

Vad söker vi i dig? 
Erfarenhet från affärsutveckling, drift eller ledning inom verkstadsverksamhet, företagsförsäljning eller motsvarande
God förståelse för B2B-affärer och tjänstebaserad försäljning
Erfarenhet av att driva resultat, gärna i en matris- eller franchisemodell
Vana att arbeta med målstyrning, uppföljning och analys
Mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska – både muntligt och skriftligt
Proaktiv, strukturerad och lösningsorienterad
B-körkort och resberedskap inom Sverige eller Norden

Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel.
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom: friskvårdsbidrag, tjänstepension och prestationsbaserad bonus.
Här ges du en möjlighet att vara en av nyckelspelarna i och bidra till Motonets uppbyggnation i Sverige!

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 31 maj och vi kommer att hantera ansökningarna löpande så se till att skicka in din ansökan direkt! Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryteringsansvarig anna.hermansson@motonet.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige

Ansök nu

Platschef till bilverkstad i Stockholm

Läs mer Apr 10
Platschef sökes till bilverkstad – en utmaning för dig som vill leda, förändra och leverera resultat!
Är du en driven ledare som trivs med ansvar, förändring och att nå resultat? Vi söker nu en platschef till en bil- och skadeverkstad som är redo att ta nästa steg. Här får du möjlighet att utveckla både verksamheten och teamet – och sätta din prägel på framtiden.
Vi söker dig som är: 
Driven och engagerad
Resultatfokuserad
En trygg ledare med förmågan att skapa struktur och motivation
Initiativtagande, förändrings- och  och lösningsorienterad
Har god förståelse för ekonomi och nyckeltal

Låter det som dig? Ansök idag - vi berättar mer vid en första kontakt.

Ansök nu

Platschef, järnväg

Läs mer Jan 24
NYAB möjliggör samhällets utveckling för kommande generationer, med en omfattande erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi erbjuder ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom hållbar infrastruktur, industribyggnation och förnybar energi och bidrar därigenom till den gröna omställningen. Vi är verksamma i Sverige, Finland och Norge, inom både privat och offentlig sektor.
NYAB Mälardalen växer med individer som drivs av entreprenörskap, nyfikenhet och kunskap. Med nya spännande projekt inom vårt järnvägssegment behöver vi bli fler för att möta vår växande marknadsandel. Vi söker nu dig som vill vara med i vår resa att göra NYAB till en av de större aktörerna inom järnvägssektorn. Rollen som Platschef passar dig som brinner för att leda och framgångsrikt driva järnvägsprojekt, där du tillsammans med ditt team strävar efter att leverera resultat.
Varför ska du arbeta på NYAB?
Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Att välkomna olikheter och skapa förutsättningar för utveckling, individuellt och kollektivt, bygger en kultur av prestation. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar.
Genom vår entreprenöriella själ har vi skapat en familjär gemenskap med stark lagkänsla där vi vågar vara modiga och framåtlutade för att hitta nya vägar och möjligheter att utvecklas. På NYAB arbetar du inte ensam, utan tillsammans mot ett gemensamt mål med möjlighet till utveckling och interna karriärvägar. Vi tar tillvara på varje medarbetares kompetens och drivkraft i en miljö med individen i centrum och möjlighet till påverkan i varje enskild roll, med frihet under ansvar.

Vad får du göra hos oss på NYAB som Platschef?
Som Platschef på NYAB Mälardalen ansvarar du för att leda och genomföra järnvägsprojekt från planering av projekt till dess slutförande. Du har ansvar för din personal på arbetsplatsen och arbetar tätt tillsammans med din platsorganisation för att säkerställa att projekten levereras i tid, inom budget och med högsta kvalitet. Du har det övergripande ansvaret för projektets genomförande, säkerhet, ekonomi och personal. Du har personalansvar för arbetsledare och arbetar tätt tillsammans med entreprenadsingenjörer för att säkerställa att projekten levereras i tid, inom budget och med högsta kvalitet. Du har det övergripande ansvaret för projektets genomförande, säkerhet, ekonomi och personal.I rollen som Platschef ingår dessa ansvarsuppgifter:
Resultat-, mål- och budgetansvar.
Leda och koordinera projektgruppen genom projektets alla faser.
Ansvara för projektets övergripande ekonomi, inklusive budgetuppföljning, prognoser och rapportering.
Säkerställa att projektet genomförs i enlighet med NYAB-s säkerhetsföreskrifter och Trafikverkets krav.
Hantera kundrelationer och kommunikation, inklusive att identifiera och tillvarata möjligheter till merförsäljning.
Leda, motivera och utveckla projektgruppen, inklusive att genomföra medarbetarsamtal och att säkerställa kompetensutveckling för underställd personal.
Samarbeta med andra funktioner inom NYAB, såsom entreprenadsingenjörer, kalkylatorer och inköpare, för att säkerställa ett effektivt projektgående.

Som platschef rapporterar du till arbetschefen för järnvägsverksamheten. NYAB Mälardalen har idag kontor i Stockholm samt projektkontor vid pågående projekt.
Rollen kommer innebära resor eftersom arbetet sker där projekten finns.
Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har minst två års erfarenhet av ledande roll så som exempelvis projektledare, entreprenadingenjör, arbetsledare eller platschef. Du har även erfarenhet av järnvägsprojekt och kunskap om AMA/MER – entreprenadjuridik. Vi ser att du är van vid att arbeta med kunder och har en god förmåga att bygga långsiktiga relationer. Du har en hög grad av kostnadsmedvetenhet och hantering av tidsmässiga och ekonomiska perspektiv i projekten. Utöver detta uttrycker du dig väl i svenska och har förmåga att uttrycka dig på engelska i både skrift och tal.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är omtänksam, vilket innebär att du är empatisk, lyhörd och har lätt för att sätta dig in i andra människors perspektiv. Du är pålitlig och tar ansvar för dina handlingar. Som person är du företagsam, van vid att ta egna initiativ och trivs med att arbeta resultat- och målinriktat.Ansökan:Ansök till oss med ditt CV eller LinkedIn redan nu!
Rekrytering sker löpande, vi återkommer när vi sett över din ansökan.
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Anel Bajramovic, Arbetschef på e-post anel.bajramovic@nyabgroup.com alternativt Victor Tanndal, Arbetschef på e-post victor.tanndal@nyabgroup.com
Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla att ansöka till våra tjänster.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Mälardalen med omnejd (med möjlighet för en hybrid lösning), samt ute i projekt

Ansök nu

Servicechef sökes till Mellansverige, Atlas Copco Compressor

Läs mer Apr 30
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/servicechef-sokes-till-mellansverige-atlas-copco-compressor. Vi ser fram emot din ansökan!

Our solutions are a key part of most industries - electronics, medical research, renewable energy, food production, infrastructure and many more. Working with us means working with the latest technologies and groundbreaking, sustainable innovations.

Join us on our journey for a better tomorrow.

Är du en nyfiken och passionerad ledare som älskar att lösa problem? Har du ett tekniskt intresse och en positiv attityd som smittar av sig på din omgivning? Gillar du att få dina medarbetare att bli den bästa versionen av sig själv?

Då kan rollen som Servicechef på Atlas Copco Compressor AB vara din nästa stora utmaning!

Om rollen

Som Servicechef kommer du att leda och motivera vårt fantastiska team av 15 servicetekniker som arbetar från hemmet. Din uppgift blir att stödja teamet i att nå våra ambitiösa mål inom kundservice, produktivitet, tillgänglighet, lönsamhet och säkerhet. Du kommer att vara en nyckelperson i att skapa en positiv och utvecklande arbetsmiljö där varje medarbetare kan växa och bidra till teamets framgång. För att lyckas i denna roll är det avgörande att du har ett starkt kundfokus och en förståelse för vad som krävs för att leverera fantastisk service.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

Leda och utveckla teamet:Inspirera och stödja dina servicetekniker i deras dagliga arbete samt skapa en kultur av ständig förbättring och lärande.

Säkerställa en säker arbetsmiljö: Arbeta proaktivt för att upprätthålla höga säkerhetsstandarder och främja en trygg arbetsplats.

Resurs- och kompetensutveckling:Identifiera och främja utvecklingsmöjligheter för teamet, och se till att varje medarbetare har de verktyg och kunskaper som behövs för att lyckas.

Effektivitet och kapacitetsutnyttjande:Optimera arbetsprocesser för att maximera produktiviteten och skapa värde för våra kunder.

Kommunikation med ledningen: Sköta rapportering och hålla en öppen dialog med företagsledningen samt bidra med insikter och idéer för att förbättra verksamheten.

Samarbete med försäljningsorganisationen:Bygga starka relationer och samarbeta effektivt med interna funktioner för att nå gemensamma mål.

Kundfokus och service: Förstå och prioritera kundernas behov, och säkerställa att teamet levererar högkvalitativ service som överträffar kundernas förväntningar.

Din profil

Vi söker dig som gärna har en teknisk bakgrund och tidigare erfarenhet av att leda team, helst inom en serviceorganisation med resande servicetekniker ute på fält. Du är en naturlig ledare med förmåga att skapa engagemang och förtroende hos dina medarbetare. Du har ett strukturerat arbetssätt och är skicklig på att prioritera och lösa problem. Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är ett krav, liksom B-körkort.

Om Atlas Copco Compressor AB:

Atlas Copco Compressor AB är försäljningsbolaget för tryckluftslösningar till kunder inom olika industrier i Sverige. Vi erbjuder kompletta lösningar och är marknadsledande med våra högteknologiska produkter. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en kultur som präglas av respekt, integritet och ständig utveckling. Vi värdesätter balansen mellan arbete och fritid och erbjuder en arbetsmiljö där du kan växa och göra skillnad.

Placeringsort:

Tjänsten är baserad i Mellersta Sverige. Du har en möjlighet att arbeta från Nyköping, Norrköping, Linköping eller Jönköping med omnejd.Du kan även utgå från huvudkontoret i Sickla i Stockholm. Du behöver ha nära kontakt med ditt team och ledningen.

Kontakt:

Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Jesper Eriksson på 072-519 27 46, jesper.eriksson@atlascopco.com

Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt dynamiska team!

Diverse by nature and inclusive by choice

Bright ideas come from all of us. The more unique perspectives we embrace, the more innovative we are. Together we build a culture where difference is valued and we share a deep sense of purpose and belonging.

Ansök nu

Projektledare Produkt och Tjänsteutveckling

Läs mer Apr 30
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/projektledare-produkt-och-tjansteutveckling. Vi ser fram emot din ansökan!

Därför är detta jobbet för dig

Hos oss får du möjlighet att leda projekt som fokuserar på mer än bara leverans – det handlar om att skapa verklig skillnad. Vi söker en driven projektledare som tillsammans med våra kunder vill vara med och forma framtiden genom innovation, teknik och ett engagerat ledarskap.

Vad kommer du få göra?

I rollen som projektledare ansvarar du för att driva projekt genom strukturerad projektledning och starkt samarbete. Här får du utmana dig själv genom att arbeta med både operativa och strategiska frågor i projekt som sträcker sig över flera branscher – från fordon och medicinteknik till industrin.

Det bästa?Du kommer att få göra det tillsammans med ett team av människor som delar samma passion för utveckling och ledarskap som du.

Varför du kommer att trivas hos oss

Vår kultur kännetecknas av en stark gemenskap där vi stöttar och tror på varandra – såväl professionellt som personligt. För att du ska ha rätt förutsättningar att nå dina mål ger vi dig de verktyg, resurser och det stöd som krävs. Vi är engagerade i din professionella utveckling och hjälper dig gärna att ta nästa steg framåt i din karriär.

Inom vårt affärsområde Compliance och Management möjliggör vi en smidig omställning mot digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertis inom kvalitet, säkerhet och ledarskap – samtidigt som vi hjälper till att optimera produktionseffektiviteten för att stärka lönsamheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är driven, nyfiken och har en stark vilja att bidra – både till projektets framgång och till teamets utveckling. Du tar initiativ, ser möjligheter i komplexa utmaningar och trivs med att leda arbetet framåt på ett inkluderande och inspirerande sätt. Om du dessutom uppskattar en öppen, stöttande kultur där vi lär av varandra och firar framgångar tillsammans, kommer du att trivas hos oss på Knightec Group.

För att vara rätt för den här rollen tror vi att du:
• Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
• Harminst 2-3 års erfarenhetav att leda projekt, gärna inom produktutveckling i teknikdrivna branscher (industri, fordon, medtech eller life science).
• Har eningenjörsexamenoch en vilja att fortsätta utvecklas inom ditt område.
• Är en naturlig relationsbyggare och entillförlitlig ledaresom får saker att hända.
• Har erfarenhet av att arbeta i bådetraditionella och agila projektmodeller
• Meriterande med erfarenhet av att jobba med ISO27001, ISO13485, eller liknande standarder, samt implementering av regulatoriska krav.

En spännande resa med Knightec Group

Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det?

Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten.

För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större.

Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa!

Praktisk information

Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor iSolna,Rättarvägen 3.Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-06-17. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontaktaOliver Rydberg,Talent Acquisition Specialst. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB .

Servicetekniker till södra Stockholm/Södertälje

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Maj 13
Nytt
Är du tekniskt intresserad och brinner för att lösa problem? Vill du vara en del av ett världsledande företag inom materialhantering som satsar på innovation och utveckling? Hos oss får du möjlighet att arbeta självständigt med frihet under ansvar, samtidigt som du är en del av ett stöttande team. Vi söker nu en servicetekniker till södra Stockholmsområdet.

Om oss

Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av manuella och automatiserade truckar samt tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning, rådgivning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och cirka 600 dedikerade medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering. Vi är ett sälj- och servicebolag inom en global koncern.

Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Genom vårt framstående miljöarbete, ambitiösa klimatmål och vår personalpolitik arbetar vi för att vara en hållbar arbetsgivare. Vår företagskultur sätter människan i fokus, varje individ är värdefull och vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Vi är certifierade enligt Great Place To Work. 83 % av våra medarbetare anser att detta är en mycket bra arbetsplats. Här välkomnas dina idéer och åsikter.

Om tjänsten

Som servicetekniker hos oss är hög servicegrad och struktur viktiga ledord. Du ska se till att våra kunder har väl fungerande truckar och att kundernas oplanerade stillestånd alltid tas om hand snabbt och effektivt. Du arbetar självständigt, ansvarar för din egen planering och för hur du löser dina uppdrag. Samtidigt ingår du i ett team där alla hjälps åt och stöttar varandra vid behov och arbetstoppar.

Din profil

Vi söker dig som:

* Har en teknisk kompetens genom utbildning, arbetserfarenhet eller genom eget intresse.
* Ser tekniska problem som en rolig och spännande utmaning
* Kan kombinera praktiskt arbete med administrativa uppgifter
* Har förmågan att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter samt att se till att dessa utförs väl
* Är en engagerad och intresserad teammedlem som värdesätter samarbete
* Med ditt sätt att kommunicera skapar tydlighet och ett positivt och professionellt intryck hos våra kunder
* Har god vana i att använda datorer för administrativa uppgifter, dokumenthantering och kommunikation
* Har B-körkort

Det är meriterande om du har:

* YH-utbildning för servicetekniker
* Erfarenhet av servicearbete inom liknande bransch
* Erfarenhet av automation
* Kunskap om hydraulik, fordons-el och mekanik
* Hanterar engelska, eftersom vi har dokumentation som kan vara på engelska

Vårt erbjudande

* Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
* Frihet under ansvar och flexibilitet i arbetstider.
* Trygg anställning med en grundlig introduktion och utbildning.
* Arbeta i ett team som hjälps åt och stöttar varandra, samt ha kollegor i hela landet vars stöd och expertis du kan dra nytta av.
* Tillgång till en utrustad servicebil, fast lön och bonus.
* Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande.
* Förskottssemester och möjlighet att använda tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.

Placering och start:

Lämplig bostadsort är södra Stockholm/Södertälje/Tyresö med omnejd. Tillsättning sker enligt överenskommelse.

Vi värdesätter mångfald och rekryterar baserat på kompetens för att främja inkludering. Vi välkomnar ansökningar från alla kvalificerade individer, oavsett kön, etnisk bakgrund, ålder eller andra unika egenskaper.

Vi har valt att göra den här rekryteringen själva och undanber oss kontakt med rekryteringssajter. Intervjuer hålls löpande. Sista ansökningsdag är 21/3.

Vår rekryteringsprocess består av en telefonavstämning och intervjuer, personlighetstest, bakgrundskontroll och referenstagning.

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Kristofer Eklund.
Tel: +46 72 146 8911
Mail: Kristofer.Eklund@se.toyota-industries.eu

Vi ser fram emot din ansökan!

#SWEDEN

Ansök nu

Sustainability Specialist

Kommunikationsstrateg
Läs mer Mar 24
Om företaget
Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av manuella och automatiserade truckar samt tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning, rådgivning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och cirka 600 dedikerade medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering. Vi är ett sälj- och servicebolag inom en global koncern.
Toyota Material Handling har mycket ambitiösa klimatmål vilka är godkända av SBTi och vi arbetar för att vara en hållbar arbetsgivare. Nu söker vi en person i rollen som vår Sustainability Specialist som kan driva och leda projekt inom hållbarhetsområdet i vår organisation.

Om rollen
Rollen är en central del inom företaget och du kommer att interagera med flera funktioner inom organisationen, bygga nätverk för att förstå helheten och agera effektivt i gränsöverskridande projekt. Externt kommer du att ha kontakt med myndigheter, kunder och underleverantörer.

Rollens ansvar är indelat i 3 delar:

Sustainability champion

* Huvudkontakt gentemot koncernen rörande miljö- och hållbarhetsfrågor och mål, samt stötta i hållbarhetsfrågor lokalt där du kommer interagera med representanter från andra bolag i koncernen.
* Bolagets övergripande fastighetsansvarig där stöttning sker till lokala fastighetsansvariga i företaget.
* Säkerställa processerna kring framtagande och rapportering av miljödata till koncernen och olika myndigheter samt de miljörelaterade förordningarna.

Kundstöd

* Hjälpa säljare att svara på kunders RFI/RFQ och koordinera efterlevnad av olika direktiv och förordningar.
* Driva och förbättra vår kundplattform kring området.

Marknad

* Tillsammans med vår marknadsavdelning och säljorganisation driva vår sustainability paketering och information mot marknaden.

Toyota Material handling som arbetsgivare
Vi är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Genom vårt framstående miljöarbete, ambitiösa klimatmål och vår personalpolitik arbetar vi för att vara en hållbar arbetsgivare. Vår företagskultur sätter människan i fokus, varje individ är värdefull och vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Vi är certifierade enligt Great Place To Work. 83 % av våra medarbetare anser att detta är en mycket bra arbetsplats. Här välkomnas dina idéer och åsikter.

Den vi söker
Du ska vara driven och engagerad inom Sustainability området och gärna brinna för hållbarhet. Då rollen är relativt fri söker vi en person som vill kombinera strategiskt tänkande med operativ effektivitet i en dynamisk miljö. Du är en person som tar dig an uppgifter på ett positivt och ödmjukt sätt och ser mer möjligheter i motgångar.
Då du kommer interagera både internt och externt ser vi att du gillar att inspirera andra och har en naturlig förmåga att bygga relationer. Vi ser också att du är bra på att guida medarbetare i deras hållbarhetsarbete.
Erfarenhetsmässigt bör du ha haft en likande roll under ett par år. Har du även erfarenhet av projekt inom Lean, supply chain och/eller produktion är detta meriterande.
Då vi är en projektdriven organisation är du van att arbeta med projektstyrning och rapportera till styrgrupp. Vi är visserligen en internationell koncern men mycket kommunikation sker fortfarande på svenska så du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska men även engelska i tal och skrift.

Vårt erbjudande

* Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
* Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal.
* Arbetsgivarbetald vårdförsäkring.
* Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.
* Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där du kan dra nytta av stödet och expertisen hos dina kollegor.

Övrigt
Placeringsort är Solna eller Mjölby. Resor inom Sverige och internationellt förekommer i tjänsten.
Tillsättning sker enligt överenskommelse.
Vi värdesätter mångfald och välkomnar ansökningar från alla kvalificerade individer, oavsett kön, etnisk bakgrund, ålder eller andra unika egenskaper.
Vi har valt att göra den här rekryteringen själva och undanber oss kontakt med rekryteringssajter.
Intervjuer hålls löpande. Sista ansökningsdag är 7 april.
Vår rekryteringsprocess består av en telefonavstämning och intervjuer, personlighetstest, case, bakgrundskontroll och referenstagning.
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Tommy Rutström.
Tel: +46 730 763 155
Mail: -industries.eu
Vi ser fram emot din ansökan!
#SWEDEN

Ansök nu

Truckreparatören söker ny Verkstadstekniker!

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Nov 5
Nu söker vi på Truckreparatörens Försäljning AB, ett dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB, en servicetekniker till vår verkstad i Tyresö.

Vi är ett härligt gäng med stort teknikintresse - bli en av oss!

Vi söker dig
som har ett stort intresse för maskiner och som är driven, självständig, lösningsorienterad samt flexibel. Du har lätt för att samarbeta och bemöter andra på ett trevligt sätt. Du har grundläggande fordonskompetens, men saknar du erfarenhet av reparationer på truckar erbjuder vi dig utbildning.

På vår verkstad i Tyresö är vi fem tekniker. Tillsammans med nio fälttekniker bildar vi ett starkt team där vi hjälper varandra med problemlösning då vi alla har olika kompetenser. Därför är det viktigt att du både kan arbeta självständigt och samarbeta med andra.

För att jobba hos oss ser vi gärna att du har:

* Ett par års erfarenhet av att reparera maskiner samt har kunskap om hydraulik, fordonsel och mekanik. Alternativt är du en nyutexaminerad fordonstekniker som vill lära dig mer om gaffeltruckar.
* Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande.
* B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift.
* Förmåga att både arbeta självständigt och i team.
* Ett stort intresse, engagemang och driv.
* Intresse för teknik och/eller datorer.
* Du gillar att arbeta med människor och bemöter både kunder och kollegor på ett trevligt och serviceinriktat sätt.

Vi söker ständigt efter talangfulla, entusiastiska människor som vill bli en del av laget!

Vi erbjuder

* Utvecklingsmöjligheter
* Internutbildningar
* DKV privat sjukvårdsförsäkring
* Friskbårdsbidrag 5.000kr
* Arbetstid 38,5tim/veckan
* Trevliga kollegor

Om Truckreparatören
Truckreparatörens Försäljning AB är 21 anställda och jobbar i ljusa lokaler i Tyresö. Vi är ett helägt dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB och arbetar med materialhanteringslösningar dvs med allt inom gaffeltruckar. Vi säljer, hyr ut och servar truckar. Vi omsätter idag 90 miljoner och vi har vuxit med över 100% sedan 2021. Vi fortsätter stadigt växa vilket gör att det är ett dynamiskt företag att arbeta på - det händer alltid nya saker!

Vi är ett medelstort företag med frihet att vara okomplicerade men med stabiliteten av att vara helägt dotterbolag till Toyota Material Handling - ett av världens största företag.

På vår hemsida kan du läsa mer om oss: https://www.truckreparatoren.com

Bli en del av Truckreparatören och forma din framtid tillsammans med oss!

Placering och start
Startdatum enligt överenskommelse. Tjänsten är på plats på verkstaden i Tyresö.

Mer information
Vi är kollektivavtalsanslutna. Utdrag ur belastningsregistret används som en del i rekryteringsprocessen.

Vi kommer gå igenom ansökningarna och bjuda in till intervjuer löpande, så sök redan idag!

Hör av dig om du har några frågor om tjänsten till Lotta Fixelius, Ekonomichef (, tel 08-580 049 65).

Varmt välkommen med din ansökan!

#SWEDEN

Ansök nu

Erfaren Servicecontroller

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 1
Bli en värdefull del av Truckreparatören som vår servicecontroller!

Om jobbet
Hos Truckreparatörens Försäljning AB, ett dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB, finns nu möjligheten att i en entreprenörsdriven miljö bli en del av ett spännande tillväxtbolag i en omväxlande roll.
Är du en engagerad och positiv ekonom/driven administratör som är sugen på nya utmaningar? Är du som bäst när du får ta ansvar, är spindeln i nätet och driver projekt i mål? Trivs du i ett gäng med glada och engagerade kollegor och är en fena på att snabbt ta till dig system, anamma ny kunskap och brinner för service? Kan du leverera kvalitet även när den ena dagen inte är den andra lik? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

* Att vara servicechefens högra hand och problemlösare
* Kundordermottagare - vara den person som kunden först når när de behöver hjälp
* Teknikeradministratör - kvalitetssäkra teknikers serviceordrar. Ekonomisk uppföljning av KPI 'er, steering talks, arbetsmiljöinspektioner i bil. Genomföra utbildningsplaner. Anordna teknikerträffar.
* Ansvara för administration och fakturering av serviceordrar, administrera försäkringsärenden och serviceavtal. Hantera och följa upp fakturor.
* Ansvarig för det systematiska arbetsmiljöarbetet, utveckling, genomförande och uppföljning
* Huvudadministratör av Winserv serviceordersystem
* Effektivisering av serviceorganisationens processer, system och rutiner
* Supportera övriga organisationen i diverse uppgifter som bl a ta emot reservdelar och paket

Din profil

För att lyckas som vår servicecontroller
behöver du goda kunskaper inom ekonomisk uppföljning. Du har en ekonomisk utbildning eller liknande med några års relevant erfarenhet. Du behöver tycka om att arbeta i en dynamisk miljö där ditt ansvarstagande, din problemlösningsförmåga och din noggrannhet är dina främsta tillgångar.

Arbetet ställer höga krav på god kommunikativ förmåga både i tal och skrift i både svenska och engelska. Dina kontaktytor kommer vara både inom och utom organisationen. Du är analytisk, noggrann och trivs med att arbeta i ett högt tempo med både administrativa och praktiska arbetsuppgifter. Du trivs i en roll där du både självständigt och tillsammans med dina kollegor arbetar för att leverera en väl utförd tjänst på ett smidigt, effektivt och professionellt sätt.

Vi förväntar oss att du är har mycket goda kunskaper i Excels pivottabeller vilket är en viktig del av uppföljningen. Utöver Excel har Du goda kunskaper i Outlook, Teams, PowerPoint och Word.

Du behöver ha en prestigelös inställning till dina olika arbetsuppgifter. Du är nyfiken och kommer gärna med utvecklings- och förbättringsförslag. Du tar ansvar, sätter dig in i nya områden och driver dina arbetsuppgifter självständigt. Du är helt enkelt en härlig lagspelare som vill utvecklas tillsammans med oss!

Du är van vid att arbeta i olika system och sätter dig lätt in i nya. Har du arbetat i Winserv och Power Bi är det ett meriterande. Då det händer mycket och vi växer kommer rollen kunna utvecklas med tiden.

Personliga egenskaper

* Du är en ansvarsfull och noggrann person som har ett gott självledarskap.
* Du arbetar med mycket god noggrannhet och struktur. Du är proaktiv och planerar arbetet i den mån det går för att det ska finnas utrymme för de ad hoc arbetsuppgifter som uppstår i en serviceorganisation.
* Du är en god förebild, har ett positivt mindset, är en serviceorienterad och utåtriktad person.

Vi erbjuder

* DKV sjukvårdsförsäkring
* Friskvårdsbidrag 5000kr
* Arbetstid 38,5 h/veckan
* Trevliga kollegor

Om Truckreparatören

Truckreparatörens Försäljnings AB har 21 anställda och jobbar i ljusa lokaler i Tyresö. Vi är ett helägt dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB och arbetar med materialhanteringslösningar dvs med allt inom gaffeltruckar. Vi säljer, hyr ut och servar truckar. Vi omsätter idag 90 miljoner och vi har vuxit med över 100% sedan 2021. Vi fortsätter stadigt växa vilket gör att det är ett dynamiskt företag att arbeta på - det händer alltid nya saker!

Vi är ett medelstort företag med frihet att vara okomplicerade men med stabiliteten av att vara helägt dotterbolag till Toyota Material Handling - ett av världens största företag.

Bli en del av Truckreparatören och forma din framtid tillsammans med oss!

Placering och start

Startdatum enligt överenskommelse. Tjänsten är på plats i Tyresö.

Mer information

Vi är kollektivavtalsanslutna. Utdrag ur belastningsregistret används som en del i rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag är 1 november, men skicka gärna in din ansökan redan idag. Vi kommer gå igenom ansökningarna och bjuda in till intervjuer löpande.

Hör av dig om du har några frågor om tjänsten till Lotta Fixelius, Ekonomichef (, tel 08-580 049 65).

Varmt välkommen med din ansökan!

#SWEDEN

Ansök nu

Truckreparatören söker ny Verkstadstekniker!

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Okt 16
Nu söker vi på Truckreparatörens Försäljning AB, ett dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB, en servicetekniker till vår verkstad i Tyresö.

Vi är ett härligt gäng med stort teknikintresse - bli en av oss!

Om Truckreparatören
Truckreparatörens Försäljning AB är 21 anställda och jobbar i ljusa lokaler i Tyresö. Vi är ett helägt dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB och arbetar med materialhanteringslösningar dvs med allt inom gaffeltruckar. Vi säljer, hyr ut och servar truckar. Vi omsätter idag 90 miljoner och vi har vuxit med över 100% sedan 2021. Vi fortsätter stadigt växa vilket gör att det är ett dynamiskt företag att arbeta på - det händer alltid nya saker!
Vi är ett medelstort företag med frihet att vara okomplicerade men med stabiliteten av att vara helägt dotterbolag till Toyota Material Handling - ett av världens största företag.

På vår hemsida kan du läsa mer om oss: https://www.truckreparatoren.com

Bli en del av Truckreparatören och forma din framtid tillsammans med oss!

Vi söker dig
som har ett stort intresse för maskiner och som är driven, självständig, lösningsorienterad samt flexibel. Du har lätt för att samarbeta och bemöter andra på ett trevligt sätt. Du har grundläggande fordonskompetens, men saknar du erfarenhet av reparationer på truckar erbjuder vi dig utbildning.
På vår verkstad i Tyresö är vi fem tekniker. Tillsammans med nio fälttekniker bildar vi ett starkt team där vi hjälper varandra med problemlösning då vi alla har olika kompetenser. Därför är det viktigt att du både kan arbeta självständigt och samarbeta med andra.

För att jobba hos oss ser vi gärna att du har:

* Ett par års erfarenhet av att reparera maskiner samt har kunskap om hydraulik, fordonsel och mekanik. Alternativt är du en nyutexaminerad fordonstekniker som vill lära dig mer om gaffeltruckar.
* Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande.
* B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift.
* Förmåga att både arbeta självständigt och i team.
* Ett stort intresse, engagemang och driv.
* Intresse för teknik och/eller datorer.
* Du gillar att arbeta med människor och bemöter både kunder och kollegor på ett trevligt och serviceinriktat sätt.

Vi söker ständigt efter talangfulla, entusiastiska människor som vill bli en del av laget!

Vi erbjuder

* Utvecklingsmöjligheter
* Internutbildningar
* DKV privat sjukvårdsförsäkring
* Friskbårdsbidrag 5.000kr
* Arbetstid 38,5tim/veckan
* Trevliga kollegor

Placering och start
Startdatum enligt överenskommelse. Tjänsten är på plats på verkstaden i Tyresö.

Mer information
Vi är kollektivavtalsanslutna. Utdrag ur belastningsregistret används som en del i rekryteringsprocessen.

Sista ansökningsdag är 3 november. Vi kommer gå igenom ansökningarna och bjuda in till intervjuer löpande, så sök redan idag!

Hör av dig om du har några frågor om tjänsten till Lotta Fixelius, Ekonomichef (, tel 08-580 049 65).

Varmt välkommen med din ansökan!

#SWEDEN

Ansök nu