Stockholm: Interim CFO till bolag i noterad miljö med global närvaro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interim CFO till bolag i noterad miljö med global närvaro i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Interim CFO till internationellt bolag i förändring – med sikte på börsfärdighet

Vi söker nu en senior Interim CFO till ett bolag med verksamhet i flera europeiska länder samt produktions- och utvecklingsenhet i Asien. Företaget har en tydlig global närvaro och är vana vid att navigera i komplexa regulatoriska miljöer. Kulturen präglas av ansvarstagande, transparens och samarbete.

Bolaget står inför en omfattande förändringsresa med målet att bli börsfärdigt, vilket innebär att arbetet med struktur, rapportering och intern kontroll kommer vara centralt framåt. Som interim CFO får du en nyckelroll i att driva detta arbete framåt. Du ansvarar också för proaktivt kassaflödesarbete, säkerställer att bolaget har en hållbar likviditetsplan, och ger ledningen löpande insikt i finansiella nyckeltal och prognoser.

Om uppdraget:

I rollen som interim CFO får du tillsammans med VD helhetsansvar för den finansiella funktionen. Du säkrar korrekt årsbokslut och årsredovisning, balans räkning, leder teamet genom förändring och fungerar som ett strategiskt stöd till VD och ledning. En viktig del av uppdraget blir att utveckla finansiella rutiner och processer för att möta krav från ägare, revisorer och i framtiden – marknaden.

Vi söker dig som har:
Finansiell redovisningskompetens, inklusive erfarenhet av att självständigt ansvarat för bokslut och finansiella rapporter.
Internationell erfarenhet, gärna från verksamhet där man har hanterat lager, men även från retail/logistikintensiva branscher.
Operativ handlingskraft – du är en doer som trivs med att kavla upp ärmarna och lösa problem nära verksamheten.
Tryggt ledarskap i förändring, och van att strukturera upp ekonomiavdelningar i tillväxt- eller transformationsfaser.
Erfarenhet från börsnoterade bolag och god förståelse för krav kopplade till noterad miljö (IFRS, intern kontroll, governance).
Kommunikativ förmåga att samverka med såväl interna team som externa parter såsom revisorer, styrelse och internationella kontakter.

Meriterande:
Erfarenhet av att ta bolag till börsen (IPO).
Bakgrund i turn-around-case eller transformationsprojekt där du varit med och rustat bolag inför tillväxt, nya krav eller ägarförändringar.

Uppdraget:
Start: Relativt Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Centralt, Huvudkontor i Stockholm, internationell samverkan
Längd: Initialt 6 månader, med möjlighet till förlängning

Vi svarar gärna på frågor

För frågor om tjänsten kontakta Andreas Alexander, andreasalexander@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: ekonomichef, CFO, IPO, controller, financial controller, redovisningscontroller, revision, controlling, analys, affärsutveckling, redovisning, ekonomi,

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Ekonomikonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Ekonomikonsult.

Interim Finance Manager till internationellt bolag (deltid)

Läs mer Mar 18
Är du trygg med helheten inom ekonomi och skulle vilja axla en roll där du formar och driver den finansiella strategin framåt? Vi söker nu dig som vill ta dig an rollen som Finance Manager på interimsbasis för ett deltidsuppdrag.
Var? Stockholm (innanför tullarna) När? April 2025 Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting
Om rollen
Det här är en bred roll där du förväntas kunna hantera en mix av operativa och strategiska arbetsuppgifter tillsammans med ett team. I denna roll kommer du att vara en nyckelperson i samarbetet mellan bolagets Shared Service Center och den lokala verksamheten, där du agerar bollplank och har en rådgivande funktion.
För att kunna axla rollen behöver du vara senior och trygg i helheten inom ekonomi. Det är meriterande ifall du arbetat i en internationell verksamhet tidigare och det är ett krav att du obehindrat kan tala och skriva på engelska.
Vi söker dig som:
Har gedigen erfarenhet inom redovisning och ekonomistyrning
Är analytisk, proaktiv och har ett öga för detaljer
Har mycket goda kunskaper i engelska och trivs med att samarbeta med internationella team
Har god systemvana, kunskaper i Excel och är van att arbeta med BI-verktyg

Som person ser vi att det är viktigt att du har en strategisk helhetssyn och är beslutsfattande, samtidigt som du är kommunikativ, öppen och har en positiv inställning. Vi ser att du behöver kunna ta dig an nya uppgifter och system med lätthet och att du arbetar både noggrant och effektivt. För att trivas i rollen tror vi att du är prestigelös, rådgivande, strukturerad och kan hantera både strategiska och operativa uppgifter.
-

Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång.
Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Oscar Eksberg på oscar@deltaconsulting.se Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov.
Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = ?) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

Ansök nu

Operations Analyst

Läs mer Apr 30
Location: Stockholm
Duration: Temporary position (6–12 months parental leave cover)
We are looking for a skilled professional with a background in legal operations to temporarily support a global legal team. This role plays a vital part in ensuring operational efficiency across key legal support areas, including billing and vendor management, while contributing to broader legal strategy and project execution.
As a member of the legal operations function, you will be responsible for maintaining high standards in financial oversight, system administration, and external counsel coordination. You’ll collaborate closely with legal, finance, and business stakeholders to drive process improvements and maintain accurate financial tracking.
Responsibilities:
Manage and enhance the legal e-billing system (e.g., Brightflag), ensuring smooth invoice processing, spend tracking, compliance with billing policies, and regular financial reporting.
Provide ongoing support for e-billing platform users, addressing inquiries, troubleshooting invoice issues, and training team members on billing workflows.
Liaise with finance partners and law firms to manage budget tracking, accruals, and expenditure reports.
Oversee external legal service providers, including reviewing engagement terms, supporting rate discussions, and helping shape a structured panel of preferred law firms.
Offer guidance to the legal department on budget planning, cost optimization, and implementation of alternative pricing models.
Continuously evaluate and refine billing processes and vendor engagement to improve efficiency and consistency.
Coordinate and contribute to various legal operations initiatives, ensuring timely delivery and cross-functional alignment.

Profile:
2–3 years of relevant experience in legal operations, with a strong emphasis on billing management and vendor oversight—preferably within a multinational business or a major law firm.
Proficient in using legal billing systems (such as Brightflag) and well-versed in accounting and invoice management procedures.
Demonstrated ability to support pricing negotiations, track legal spend, generate reports and KPIs, and maintain vendor relationships.
Comfortable working at the intersection of legal, technical, and business teams, aligning systems and processes to organizational goals.
Strong interpersonal and communication skills, with the ability to explain complex topics clearly and influence various stakeholders.
Curious and improvement-driven, always looking for better ways to streamline processes and enhance service delivery.



About Rasulson Consulting
Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.

Ansök nu

Ekonomikonsult till Stockholm

Läs mer Maj 5
Brinner du för redovisning och vill få möjligheten att utvecklas i en viktig roll i statsförvaltningen? Vill du jobba som konsult med många spännande myndigheter och bidra till en effektiv statsförvaltning?

Statens servicecenters uppdrag är att öka effektiviteten och minska administrationskostnaderna i statsförvaltningen, bland annat i rollen som samarbetspartner och leverantör av ekonomitjänster. Vi levererar ekonomitjänster till omkring 80 olika myndigheter både genom outsourcing men också genom de eftertraktade konsulttjänster vi erbjuder.

Det finns ett fortsatt stort behov av våra konsulttjänster och vi utökar därför vårt team med ytterligare konsulter. Som ekonomikonsult hos oss får du ett omväxlande arbete med goda möjligheter till utveckling.

Vem är du?

Vi söker dig som tycker att ekonomi- och redovisningsarbete är bland det roligaste finns och är sugen på att utvecklas och lära dig mer. Som person är du driven och van att själv leta efter svar och lösningar på de utmaningar du stöter på. Du lockas av tanken att jobba som konsult med många kontaktytor och varierande arbetsuppgifter. Då vi ser att framtidens ekonomifunktion står inför stora förändringar vill vi att du är nyfiken på digitalisering och automatisering och ser möjligheterna i hur de kan bidra till en bättre och effektivare ekonomitjänst.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som ekonomikonsult kommer du inledningsvis i första hand arbeta med våra kunder som köper en komplett redovisningstjänst av oss. Du kommer att göra omföringar utifrån underlag som kunderna skickar in eller som du själv tar fram. Du ansvarar för månads- och kvartalsavstämningar och upprättar de finansiella delarna till årsredovisningen för flera myndigheter. Ekonomikonsulten fungerar som kundernas bollplank i ekonomirelaterade frågor och du kommer få bistå med att ta fram rapporter och göra mindre utredningar. Detta kommer ge dig en stabil grund och goda förutsättningar för att sedan ta dig an konsultuppdrag ute hos kund. 

På sikt kommer du främst jobba med konsultuppdrag hos våra kundmyndigheter. Det kan röra sig om uppdrag som redovisningsekonom, controller eller utredningsarbete av olika slag. Genom de här uppdragen får du möjlighet att utvecklas och lära dig flera delar av statliga förvaltningen.

I rollen ingår även att ingå i interna projekt och arbetsgrupper vid behov samt att aktivt delta i förbättringsarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom ekonomi och redovisning eller motsvarande utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Minst tre års aktuell erfarenhet av redovisningsarbete såsom löpande bokföring, månadsbokslut och kontoavstämning 
• God förståelse för de ekonomiska flödena i en organisation
• Goda kunskaper i Excel

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Självständigt planera och genomföra ditt arbete
• Att arbeta bra med andra människor, både kunder och kollegor
• Att prova nya perspektiv och nya idéer
• Att förmedla information så att andra förstår
• Att förstå och analysera numeriska underlag
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete på redovisningsbyrå
• Erfarenhet av att arbeta med ekonomisk uppföljning
• Förståelse och erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis systemadministration, implementering m.m. 
• Självständigt ha upprättat årsbokslut

Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Placeringsort Stockholm.
Resor kan förekomma.
Som anställd kan du komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 25 maj, 2025.
Intervjuer kommer ske under vecka 23-24.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.



Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Business Controller i Stockholm

Läs mer Maj 2
Beskrivning
Vår klient i Stockholm söker en erfaren Business Controller till sitt team inom ett affärsområde med hög teknisk profil.

I denna roll får du en central funktion i verksamheten, där du arbetar nära både programledning och den övergripande organisationen. Ditt huvudsakliga mål är att skapa ett positivt affärsvärde, ge ledningen tidiga varningssignaler samt säkerställa att gällande redovisningsprinciper följs. Du rapporterar direkt till Head of Business Control inom affärsområdet och blir en viktig del av ekonomiavdelningen.

Arbetsuppgifter
Som Business Controller fungerar du som ett ekonomiskt stöd till programcheferna och har ett nära samarbete med dem i finansiella frågor. Du följer upp, analyserar och kontrollerar programmets ekonomiska status samt ansvarar för budgetering och prognosarbete. Du lyfter fram utmaningar, föreslår lösningar och initierar åtgärder för att förbättra den ekonomiska utvecklingen. Rollen innefattar även ansvar för affärsplanering genom budget, prognoser och långsiktiga planer. Du arbetar proaktivt tillsammans med övriga controllers inom finansfunktionen och bidrar aktivt till förbättringar inom processer, system och ekonomistyrning.

Kvalifikationer
Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande område


Gedigen erfarenhet av finansiell planering, analys, budgetering och rapportering


Dokumenterad erfarenhet av arbete inom Business Control


Stark analytisk förmåga och lösningsorienterat arbetssätt


God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift


Hög integritet, ärlighet och en god förmåga att bygga relationer


Proaktiv och positiv inställning



Villkor
Tjänsten är på heltid, 100 %, med placering i Stockholm.
Anställningsperiod: 26 maj 2025 – 19 december 2025
Arbete sker på plats.

Om du är redo att ta dig an en roll som Business Controller inom en spännande och samhällsviktig verksamhet och bidra till att skapa ekonomisk tydlighet och stabilitet, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från People of Interim & Finance Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från People of Interim & Finance Sweden AB .

Interim Group Controller

Accounting controller
Läs mer Maj 13
Nytt
Interim Group Controller – driva förändring och effektivisering i svenskfokuserad koncern

Vill du vara med och bygga upp något spännande i ett bolag med stor potential på den svenska marknaden? Vår kund har påbörjat en strategisk omställning med tydligt fokus på effektivisering, förenkling och tillväxt – och söker nu en interim Group Controller som vill ta ansvar för att utveckla och förbättra koncernens redovisnings- och rapporteringsprocesser.

Start-längd: Omgående, 6+ månader.

Palts: Centralt i Stockholm, hybrid 2 dagar distans resten på kontoret.

I rollen rapporterar du till CFO och har en nyckelroll i att driva finansiella processer framåt. Du kommer arbeta nära verksamheten och säkerställa en stabil och framtidssäkrad grund i koncernens redovisning.

Om uppdraget:

Bolaget har nyligen förändrat sin strategi och fokuserar nu nästan helt på den svenska marknaden, där 90–95 % av omsättningen genereras. Tidigare fanns verksamhet i flera länder, men en stor del har nu avvecklats. Idag består koncernen främst av bolag i Sverige, Danmark och UK. Verksamheten är inte särskilt komplex, men kräver god kännedom om koncernredovisning och konsolidering.

Rätt person för rollen är någon som är framåtlutad i sitt sätt att arbeta med processer, som trivs med att skapa ordning och struktur, och som ser möjligheter i att effektivisera genom system – där “bulken” av arbetet ska hanteras smart. Rollen passar dig som inte bara kan koncernredovisning, utan också vill bidra till att bygga upp något bättre.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Övergripande ansvar för koncernens redovisning och rapportering
Sammanställning och kvalitetssäkring av dotterbolagens finansiella rapporter
Kvartalsrapportering och stöd vid bokslut
Hantering av skatteberäkningar i konsoliderad form
Säkerställande av årsredovisningar enligt IFRS
Kontaktperson gentemot dotterbolag samt revisorer
Förbättringsarbete inom rapporteringsprocesser och system


Vem vi söker:

Vi söker dig som har:

Relevant akademisk examen inom ekonomi
Flera års erfarenhet av koncernredovisning, gärna från internationella koncerner
God förståelse för IFRS och erfarenhet av årsredovisningar i enlighet med dessa
Vana att arbeta med eller granska skatteberäkningar
Erfarenhet av att arbeta med konsolideringssystem, gärna Cognos
En proaktiv och lösningsorienterad inställning till process- och systemförbättringar
Mycket goda kunskaper i Excel
Flytande svenska och engelska


Vi tror att du:

Är självgående och trygg i din redovisningskompetens
Vill vara med och utmana status quo
Trivs i bolag där förändring och förbättring står högt på agendan
Har en stark helhetssyn och god samarbetsförmåga

People of Finance & Interim

Denna tjänsten är ett uppdrag på cirka 6 månader med trolig förlängning. För frågor om uppdraget kontakta oss. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

People of Finance är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter - klicka här för att följa.



Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: koncernredovisning, CFO, Group Controller, Group Accountant, Financial Controller, Redovisning, ekonomi, redovisningsekonom

Ansök nu

Koncerncontroller till värderingsstyrd koncern i stark tillväxt

Koncerncontroller
Läs mer Maj 9
Vill du arbeta i ett bolag med starka värderingar, stort hållbarhetsfokus samt i en kultur där samarbete och trivsel står i centrum? Nu söker vi en affärsnära och analytisk Koncerncontroller som vill vara med och utveckla en väletablerad koncern med stark ägare och långsiktiga ambitioner.

Om rollen
Som koncerncontroller får du en nyckelroll i koncernens finansiella styrning. Du arbetar både operativt och strategiskt med analyser, rapportering, budget- och prognosprocesser samt följer upp resultatutveckling. Rollen innebär nära samarbete med ledningen, ekonomichefer i dotterbolagen och koncerngemensamma funktioner. Du rapporterar till Chef Koncerncontrolling och blir en del av ett erfaret och engagerat team.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Löpande finansiell rapportering, analyser och resultatuppföljning
Budget- och prognosarbete på både moderbolags- och koncernnivå
Framtagning av månads- och kvartalsrapporter samt nyckeltalsanalys
Samverkan med koncernens bolag och funktioner samt medverkan i ekonomiska utredningar och projekt
Arbeta i Excel-baserade modeller och mallar samt visualisera underlag på ett tydligt sätt

Vi söker dig som:
Har 3–5 års erfarenhet inom ekonomi, t.ex. från revision följt av controllerroll, gärna i koncernmiljö
Har en akademisk examen inom ekonomi
Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra
Är trygg i att analysera stora mängder data och van att presentera dina slutsatser på ett pedagogiskt sätt
Har lätt för att se både helhet och detaljer, är strukturerad och prestigelös
Har god Excel-vana och erfarenhet av att arbeta med mallar och manuella processer
Är kommunikativ, lösningsorienterad och bygger lätt förtroende i organisationen


Du får arbeta i ett bolag med långsiktig ägare, stor flexibilitet i vardagen och en arbetsmiljö där din kompetens tas till vara. Här finns möjlighet att påverka och utvecklas i takt med verksamheten, både professionellt och personligt.

Vi svarar gärna på frågor
För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller marcus.strom@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: koncerncontroller, controller, financial controller, redovisningscontroller, revision, controlling, analys, affärsutveckling, redovisning, ekonomi,

Ansök nu

Redovisningsekonom till snabbväxande bolag med internationell prägel

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 2
Om möjligheten

Nu söker vi en självgående och strukturerad redovisningsekonom som vill vara med och bidra i ett bolag med stark tillväxt, internationell närvaro och ett stort engagemang för hållbarhet, community och utveckling. Här får du möjlighet att arbeta brett inom ekonomi och vara en nyckelperson i ett dynamiskt och värderingsstyrt team. I rollen som redovisningsekonom får du ett helhetsansvar för kundreskontra, bankavstämningar och rapportering kopplat till bolagets svenska verksamhet. Du kommer att arbeta nära kollegor inom ekonomi såväl som tvärfunktionellt inom organisationen – både i Sverige och internationellt.

Exempel på arbetsuppgifter är:

Hantera leverantörsreskontra och säkerställa korrekt uppsättning av nya leverantörer
Genomföra månadsavstämningar av balanskonton
Assistera i momsrapportering inom EU (färdigställs av extern part)
Kassahantering & treasury, inklusive valutatransaktioner och bankbehörigheter
Förbereda löneunderlag för Sverige och Storbritannien (slutförs externt)
Driva förbättringar inom redovisningsprocesser
Ansvara för löpande extern rapportering till myndigheter (Skatteverket, Bolagsverket, SCB)


Detta är en rekrytering till kund, dvs inte ett konsultuppdrag, lönen är ca 45-50 tkr och bolaget sitter vid Östermalmstorg.

Känner du igen dig?
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet inom redovisning, gärna från en snabbföränderlig miljö. Du har goda kunskaper i svenska redovisningsprinciper enligt K3 och har ett intresse för både analys och system. Noggrannhet och ansvarstagande är naturliga delar av ditt arbetssätt, och du har god vana vid att arbeta i Excel eller Google Sheets. Du har erfarenhet av både bokslutsarbete och årsredovisning, samt kännedom om EU-moms, exempelvis OSS, VOEC och EC Sales List. Har du dessutom arbetat inom detaljhandel med inslag av lager, frakt eller import/export ses det som en fördel. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Microsoft Business Central. Grundläggande förståelse för löneadministration är önskvärt, och du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vi tror att du är nyfiken, noggrann och samarbetsvillig med förmågan att ta ansvar och driva arbetet framåt. Du trivs i en snabb och utvecklingsintensiv miljö där det du gör verkligen spelar roll. Du motiveras av att bidra, lösa problem och arbeta strukturerat i en föränderlig vardag. Du får en central roll i ett bolag där du får möjlighet att påverka, utvecklas och vara med på en spännande tillväxtresa. Här är kulturen värderingsstyrd, tempot högt och teamet både engagerat och stöttande. För rätt person finns goda möjligheter att växa med företaget.

Vi svarar gärna på frågor
För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller marcus.strom@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: redovisningsekonom, redovisning, redovisningsansvarig, redovisningskonsult, controlling, analys, affärsutveckling, ekonomi, rekrytering

Ansök nu

Senior Accountant- Innovationsföretag

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 25
Vi söker nu en mycket erfaren konsult inom redovisningsekonom, alternativt person med bakgrund som ekonomiansvarig. Man bör ha en prestigelös inställning och ett stort intresse för redovisning på djupet. Det här är en roll för dig som gillar att ta ansvar, bygga upp strukturer och vara med på en förändringsresa. På sikt siktar bolaget på att bli börsfärdiga, vilket gör att det här är ett mycket spännande tillfälle för dig som vill vara med på en IPO-resa och påverka från start.

Finns möjlighet till anställning efter 6 månader om båda parter finner varandra. Är du en ren interimskonsult funkar det också.



Om rollen:


God kompetens inom både IFRS och K3



Förmåga att säkerställa korrekt och legal redovisning



Erfarenhet av att bygga legala enheter och strukturera upp redovisning och relaterade processer



God förståelse för koncernredovisning, transfer pricing, lager och moms



Vana att arbeta hands-on och inte vara rädd att kavla upp ärmarna och systemvan



En strukturerad och lösningsorienterad approach – identifiera eventuella felaktigheter i lagerhantering och kostnadsfördelning

Förmåga att skapa nya processer och rutiner

Övrigt:
Systemstöd: Microsoft Dynamics (äldre version ), men ett nytt system kommer att införas längre fram.



Kontor: Fint kontor i centrala Stockholm



Arbetsform: Hybrid – gärna mycket på plats, men 1–2 dagar hemifrån fungerar.



Semester: Flexibelt – sommarledighet går att lösa.



Om rollen & möjligheterna framåt



Start: Omgående



Längd: Initialt 6 månader – med stor sannolikhet till förlängning



Form: Helst hyrköp – ambition finns att anställa efter 6 månader, men även ren konsultlösning fungerar

Vi svarar gärna på frågor
För frågor om tjänsten kontakta Andreas Alexander på 073-648 16 23 eller andreasalexander@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: ekonomichef, CFO, controller, financial controller, redovisningscontroller, revision, controlling, analys, affärsutveckling, redovisning, ekonomi,

Ansök nu

Koncerncontroller till värderingsstyrd koncern i stark tillväxt

Koncerncontroller
Läs mer Maj 2
Vill du arbeta i ett bolag med starka värderingar, stort hållbarhetsfokus samt i en kultur där samarbete och trivsel står i centrum? Nu söker vi en affärsnära och analytisk Koncerncontroller som vill vara med och utveckla en väletablerad koncern med stark ägare och långsiktiga ambitioner.

Om rollen
Som koncerncontroller får du en nyckelroll i koncernens finansiella styrning. Du arbetar både operativt och strategiskt med analyser, rapportering, budget- och prognosprocesser samt följer upp resultatutveckling. Rollen innebär nära samarbete med ledningen, ekonomichefer i dotterbolagen och koncerngemensamma funktioner. Du rapporterar till Chef Koncerncontrolling och blir en del av ett erfaret och engagerat team.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Löpande finansiell rapportering, analyser och resultatuppföljning
Budget- och prognosarbete på både moderbolags- och koncernnivå
Framtagning av månads- och kvartalsrapporter samt nyckeltalsanalys
Samverkan med koncernens bolag och funktioner samt medverkan i ekonomiska utredningar och projekt
Arbeta i Excel-baserade modeller och mallar samt visualisera underlag på ett tydligt sätt

Vi söker dig som:
Har 3–5 års erfarenhet inom ekonomi, t.ex. från revision följt av controllerroll, gärna i koncernmiljö
Har en akademisk examen inom ekonomi
Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra
Är trygg i att analysera stora mängder data och van att presentera dina slutsatser på ett pedagogiskt sätt
Har lätt för att se både helhet och detaljer, är strukturerad och prestigelös
Har god Excel-vana och erfarenhet av att arbeta med mallar och manuella processer
Är kommunikativ, lösningsorienterad och bygger lätt förtroende i organisationen


Du får arbeta i ett bolag med långsiktig ägare, stor flexibilitet i vardagen och en arbetsmiljö där din kompetens tas till vara. Här finns möjlighet att påverka och utvecklas i takt med verksamheten, både professionellt och personligt.

Vi svarar gärna på frågor
För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller marcus.strom@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: koncerncontroller, controller, financial controller, redovisningscontroller, revision, controlling, analys, affärsutveckling, redovisning, ekonomi,

Ansök nu