Stockholm: Business Administrator till exportfinansieringsbolag - Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Administrator till exportfinansieringsbolag - Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Är du en orädd administratör med erfarenhet från reglerade miljöer och ett öga för detaljer? Vill du vara en del av ett statligt ägt bolag med affärsdrivande fokus? Vår kund söker nu en driven Business Administrator till sitt team - ansök redan idag!
Om företaget
Vår kund är ett statligt ägt bolag som sedan 1962 har finansierat svenska exportföretag, deras underleverantörer och utländska kunder. Med en vision om en hållbar värld genom ökad svensk export, erbjuder de finansiella lösningar som stärker svensk industris konkurrenskraft på den globala marknaden. Genom att kombinera affärsdrivande verksamhet med statlig stabilitet, spelar de en central roll i att främja svensk export och hållbar utveckling.
Om teamet & rollen
I rollen som Business Administrator kommer du att stötta bolagets strategiska inköpare med diverse administrativa uppgifter.

Rollen kräver inte erfarenhet av operativt inköp, men du bör ha en gedigen administrativ bakgrund från reglerade branscher som bank, försäkring, pharma eller liknande. Erfarenhet av IT-inköp eller licenshantering är meriterande.

Om dig
Vi uppfattar dig som en orädd, initiativrik och kommunikativ person med en stark självsäkerhet. I din roll förväntas du regelbundet kommunicera med stakeholders, komma med värdefulla idéer och förbättringsförslag för processer och agera professionellt i alla lägen. Dessa egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen.
Krav:
Vi letar i mångt och mycket efter rätt person men några saker ser vi som viktiga är att du:
Har en relevant utbildning (ex. BA, finans, juridik)
Businessadmin-bakgrund eller liknande erfarenhet från liknande roller (ex. finance, tech etc).
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift
Vana att jobba i en miljö med mycket regler/policys (regulatorisk miljö)

Meriternade:
Har tidigare kunskaper av ekonomi från studier eller arbete 
Erfarenhet av inköp, särskilt inom IT/licenshantering
Vana av internationellt arbete

Erbjudande:



Konsultuppdrag i 6 månader med möjlighet till övergång till fast anställning ("hyrköp").







Statligt ägt bolag med stabilitet och bra villkor







Arbetsplats i centrala Stockholm (Kungsholmen).







Möjlighet till hybridarbete.







Utvecklingsmöjligheter – vara med på en "resa", möjlighet till större ansvar och påverkan




Välkommen med din ansökan: 
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Administrativ assistent.

Assistent till ledningsgrupp

Läs mer Maj 13
Nytt
Vi på Future People söker en assistent till ledningsgrupp till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.  
Arbetsuppgifter:
I rollen som ledningsstöd kommer du att arbeta nära avdelningschefer och andra ledande roller inom verksamhetens IT-organisation. Du stöttar i administrativa, koordinerande och kommunikativa uppgifter och blir en central del i att skapa struktur, planering och effektivitet. Du bygger successivt upp en god förståelse för interna processer och agerar både stödjande och operativt.
Stöd vid upphandling och introduktion av konsulter
Rekryteringsadministration och onboarding av nya medarbetare
Produktion och samordning av internkommunikation – t.ex. intranätsartiklar och interna nyhetsbrev
Planering och genomförande av möten, workshops och konferenser
Koordinering av budget- och prognosarbete
Koordinering av verksamhetsrapportering och stöd till projekt och IT-förvaltning

Krav för tjänsten:
Avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram
Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
Minst 5 års erfarenhet av MS Office (Excel, Word, PowerPoint)
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Meriterande för tjänsten:
Arbete eller utbildning inom intern/extern kommunikation
Erfarenhet eller utbildning inom ekonomisk redovisning

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.
Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: juni 
Sista ansökningsdagen: 21/5
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Business Administrator till exportfinansieringsbolag - Stockholm!

Läs mer Maj 9
Är du en orädd administratör med erfarenhet från reglerade miljöer och ett öga för detaljer? Vill du vara en del av ett statligt ägt bolag med affärsdrivande fokus? Vår kund söker nu en driven Business Administrator till sitt team - ansök redan idag!
Om företaget
Vår kund är ett statligt ägt bolag som sedan 1962 har finansierat svenska exportföretag, deras underleverantörer och utländska kunder. Med en vision om en hållbar värld genom ökad svensk export, erbjuder de finansiella lösningar som stärker svensk industris konkurrenskraft på den globala marknaden. Genom att kombinera affärsdrivande verksamhet med statlig stabilitet, spelar de en central roll i att främja svensk export och hållbar utveckling.
Om teamet & rollen
I rollen som Business Administrator kommer du att stötta bolagets strategiska inköpare med diverse administrativa uppgifter.

Rollen kräver inte erfarenhet av operativt inköp, men du bör ha en gedigen administrativ bakgrund från reglerade branscher som bank, försäkring, pharma eller liknande. Erfarenhet av IT-inköp eller licenshantering är meriterande.

Om dig
Vi uppfattar dig som en orädd, initiativrik och kommunikativ person med en stark självsäkerhet. I din roll förväntas du regelbundet kommunicera med stakeholders, komma med värdefulla idéer och förbättringsförslag för processer och agera professionellt i alla lägen. Dessa egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen.
Krav:
Vi letar i mångt och mycket efter rätt person men några saker ser vi som viktiga är att du:
Har en relevant utbildning (ex. BA, finans, juridik)
Businessadmin-bakgrund eller liknande erfarenhet från liknande roller (ex. finance, tech etc).
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift
Vana att jobba i en miljö med mycket regler/policys (regulatorisk miljö)

Meriternade:
Har tidigare kunskaper av ekonomi från studier eller arbete 
Erfarenhet av inköp, särskilt inom IT/licenshantering
Vana av internationellt arbete

Erbjudande:



Konsultuppdrag i 6 månader med möjlighet till övergång till fast anställning ("hyrköp").







Statligt ägt bolag med stabilitet och bra villkor







Arbetsplats i centrala Stockholm (Kungsholmen).







Möjlighet till hybridarbete.







Utvecklingsmöjligheter – vara med på en "resa", möjlighet till större ansvar och påverkan




Välkommen med din ansökan: 
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansök nu

Koordinator till Aleris hemsjukvård i Bromma

Läs mer Maj 2
Koordinator till Aleris hemsjukvård i Bromma
Är du engagerad, strukturerad och redo att ta en central roll i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Hos oss får du möjlighet att använda dina organisatoriska färdigheter för att förbättra vardagen för både patienter och medarbetare.
Vi söker nu en koordinator som vill bli en del av vårt engagerade team – varmt välkommen med din ansökan!
Om rollen
Som koordinator har du en nyckelroll i vår verksamhet. Du ansvarar för att planera och samordna insatser för att säkerställa att patienterna får rätt vård i rätt tid och att våra medarbetare har goda förutsättningar i sitt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Planering av patientbesök och medarbetare i planeringssystemet Epsilon.
Säkerställa kontinuitet i vården och god arbetsfördelning.
Övrig administration, exempelvis svara i kontorstelefon, hantera beställningar, förråd, nycklar och fordon.
Samverkan med det administrativa teamet samt våra kliniska medarbetare.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom vården eller i en koordinerande roll.
Talar och skriver flytande svenska.
Har god datorvana.
Är strukturerad, stresstålig, flexibel, positiv och lösningsorienterad.
Har god kommunikationsförmåga och ett professionellt bemötande.
B-körkort.

Tidigare erfarenhet av hemsjukvård eller arbete i systemet Epsilon är meriterande.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med inledande provanställning på 6 månader
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning
Kollektivavtal: Finns

Om oss
Aleris Hemsjukvård erbjuder en välorganiserad och trivsam arbetsplats där våra värdeord Ansvarsfullt, Enkelt och Innovativt genomsyrar hela verksamheten. Vi utför basal hemsjukvård under kvällar, nätter och helger som ett komplement till vårdcentralerna, vilka ansvarar för dagvården.
Vårt erbjudande
Hos Aleris får du tillgång till en rad förmåner som stödjer både ditt arbetsliv och privatliv. Vi erbjuder:
En genomarbetad introduktion med tydlig uppföljning
En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras
En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap

Läs mer om våra förmåner på vår hemsida.
Ansökan
Låter detta som rätt roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Administrativ assistent ?

Läs mer Apr 26
Är du en fena på administration och gillar ordning och reda? Vi söker nu fler administrativa assistenter till vår kandidatbank för framtida uppdrag!
Exempel på arbetsuppgifter:

Dokumenthantering och administration


Mötesbokningar och kalenderhantering


Intern service och stöd till kollegor


Hos Sway Sourcing får du chansen att arbeta som konsult hos några av Sveriges mest framgångsrika företag. I majoriteten av våra uppdrag blir du anställd av oss och arbetar ute hos kund. I vissa fall erbjuder vi även direktrekryteringar där du anställs direkt hos kund.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Vi söker en assistent

Läs mer Apr 25
AG Advokat är Sveriges ledande byrå inom entreprenad- och fastighetsbranschen. Våra medarbetare är specialiserade på juridiken inom dessa affärsområden och vi har lång erfarenhet av transaktioner, finansiering, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag cirka 60 medarbetare och sitter i NK-huset. Du kan läsa mer om oss här.
Har du en bred erfarenhet av administration och vill bidra med dina kunskaper på en ledande affärsjuridisk advokatbyrå? Trivs du med att arbeta i en miljö med engagerade medarbetare där du tillsammans med byråns övriga assistenter bidrar med support på hög nivå? I rollen som assistent förväntas du supportera och utveckla byråns administrativa funktion tillsammans med vårt administrativa team.
Dina arbetsuppgifter
Assistera och avlasta byråns jurister med varierande administrativ support
Administration gällande klienter och ärenden
Ta fram presentationer och pitchmaterial
Administrativ support inom byråns tvistlösningsprocesser
Korrekturläsning och hantering av juridiska dokument
Kontakt med domstol och andra myndigheter
Delta i arbetet med att utveckla den administrativa supporten
Koordinering och planering av event, middagar och luncher
Agera systemstöd
Övriga administrativa uppgifter

Din profil
Vi söker dig som är trygg i din roll som assistent och vill fortsätta att utvecklas i rollen. Det är en självklarhet för dig att leverera ett resultat med hög kvalitet och noggrannhet. Du besitter en hög serviceförmåga och har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.
För att vara framgångsrik i rollen som assistent behöver du vara lösningsorienterad, ordningsam och ha ett öga för detaljer. Vidare besitter du förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även en skicklig kommunikatör.
Du kommer ha ett nära samarbete med övriga assistenter och jurister på byrån, det är därför av största vikt att du har lätt för att bygga och vårda relationer samt är en utpräglad lagspelare. Vidare tar du ansvar för ditt arbete och drivs av att utveckla både dig själv och din omgivning.
Minst 3 års bred erfarenhet inom administration
Mycket god system- och dokumentvana
Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande att du har tidigare erfarenhet från domstolsväsendet och/eller erfarenhet från advokatbyrå och då med fördel inom tvistlösning.
Vi erbjuder
Hos oss ges du möjlighet att ständigt utvecklas i det dagliga arbetet på en av Sveriges ledande advokatbyråer tillsammans med ett professionellt och prestigelöst team. Arbetet sker på plats på vårt kontor i centrala Stockholm. På AG Advokat månar vi om att vara en arbetsplats med god stämning och en stark sammanhållning, eftersom vi är övertygade om att detta gynnar byråns verksamhet och långsiktiga utveckling. Vi har en prestigelös kultur med en stark kollegialitet och många roliga personalaktiviteter under året.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning, tillträde sker enligt överenskommelse.   
Låter detta som något för dig?
Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV, personligt brev, relevanta betyg och intyg. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 maj. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
 Frågor om tjänsten besvaras av HR-specialist Caroline Blomqvist på caroline.blomqvist@agadvokat.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Som en del i vår rekryteringsprocess genomförs en bakgrundskontroll på slutkandidater. Information lämnas till slutkandidater av vår samarbetspartner innan kontrollen påbörjas.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från EdZa AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från EdZa AB .

Servicetekniker med systemintresse - Stockholm!

Serviceelektriker, installation
Läs mer Maj 13
Nytt
Servicetekniker med systemintresse till vår kund i Solna
Vill du jobba i teknikens framkant och samtidigt bidra till att hålla samhället rullande? Vår kund – ett internationellt bolag med kontor i Solna – söker nu en servicetekniker med systemintresse till sitt team i Stockholm. Här får du arbeta med smart infrastrukturteknik i ett företag som driver utvecklingen inom trafiklösningar för framtiden.
Om vår kund
Vår kund är ett högteknologiskt företag med huvudfokus på intelligenta transportsystem (ITS). Med verksamhet i över 20 länder levererar bolaget innovativa lösningar för vägavgifter, trafikhantering och smarta transportsystem – alltid med fokus på kvalitet, innovation och hållbarhet.
Teamet i Solna
Du blir en del av ett erfaret serviceteam på tre tekniker som jobbar nära verksamheten i Stockholm. Tillsammans ansvarar ni för drift, underhåll och teknisk service kopplat till bolagets utrustning och system ute på fältet.
Arbetsuppgifter
Hos vår kund kombinerar du kontorsarbete med praktiskt arbete ute i fält – dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

-Övervakning av infrastruktur och applikationer
-Koordinering och felsökning via stödsystem


-Dokumentation av åtgärder


-Förebyggande och avhjälpande underhåll av hårdvara


-Installation av utrustning (dragning av kabel, inkoppling av el och signal)


-Lagerhantering


-Arbete på väg, ofta under kvälls- och nattetid
Beredskapsschema förekommer ca 1 vecka/månad.
Kravprofil
Utbildning: 2–3 års eftergymnasial utbildning inom teknik eller motsvarande arbetserfarenhet
Erfarenhet: Minst 1-2 års yrkeserfarenhet inom tekniskt fält Praktisk vana från montage, service och underhåll Bekväm i varierande arbetsmiljöer
Språk & Körkort: Svenska – flytande i tal och skrift Engelska – god nivå B-körkort 
Starkt meriterande kunskaper
Grundläggande IT/nätverk/datakommunikation Grundkunskaper i Linux  Elbehörighet Vana av arbete på trafikerad väg  BE-körkort (meriterande)
Vem är du?
Vi söker dig som är: Flexibel & lösningsorienterad Analytisk & strukturerad Social, lojal & trivs i team
Praktisk info
Placering: Solna, Stockholm Tillträde: Snarast Resor i tjänsten: Förekommer Beredskap: Vardagar 16:00–07:00 och helger fredag 16:00 – måndag 07:00
Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av ett bolag där teknik möter samhällsnytta!

Välkommen med din ansökan!
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansök nu

Gruppchef till Nitro Consult

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Maj 13
Nytt
Nu hjälper vi Nitro Consult att rekrytera en Gruppchef till teamet Berg & sprängteknik i Stockholm. Denna tjänst passar dig som vill jobba i en varierad roll där du får möjlighet att vidareutveckla ditt ledarskap samtidigt som du är med i många spännande projekt och får jobba med projektledning/Byggledning. Om Nitro Consult Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett teknikkonsultföretag med verksamhet i hela Sverige och med rötter från Alfred Nobel. Nitro Consult är specialiserade inom berg-, spräng- och vibrationsteknik samt omgivningspåverkan. Nitro Consult arbetar i projektets alla faser från idé via förstudie, systemhandling, detaljprojektering, byggledning och kontroll fram till besiktning och uppföljning. Om teamet & rollen Nu söker vi en Gruppchef till Nitro Consults team, berg- & sprängteknik i Stockholm. Nuvarande Gruppchef som även är teamens Avdelningschef kommer att kliva av Gruppchefsrollen och fokusera på sin huvudsakliga roll. Nitro Consult erbjuder berg- & sprängtekniska tjänster inom grundläggning, infrastruktur och gruvor, med expertis inom projektering, modellering byggledning och inspektion. Gruppen Berg & sprängteknik har ett tydligt produktionsfokus och arbetar främst inom byggledning, produktionsstöd och rådgivning. Teamet består idag av nio drivna och kompetenta personer. Gruppen kännetecknas av hög kompetens, varierad senioritet, stort engagemang och stort eget driv.
Arbetet som Gruppchef kommer vara en mix av ledarskap, affärsmannaskap och konsultarbete. Arbetet blandas mellan fält och kontorsjobb, där du jobbar produktionsnära och har mycket kundkontakter
Nitro Consult arbetar mot såväl privata aktörer som kommuner och myndigheter.
Om dig
I denna roll ligger stor fokus på de personliga egenskaperna. Som Gruppchef söker vi dig som kan bidra med struktur, utveckla arbetssättet och hjälpa till att driva in nya projekt. Vi ser gärna att du är kommunikativ, beslutsför, har naturlig pondus och är snabb i tanken. Du behöver vara lyhörd, lugn, trygg och ha förmågan att både leda och skapa förtroende.
Du är utbildad geolog eller ingenjör inom samhällsbyggnad/väg och vatten med fokus på bergteknik/markbyggnad.

Vi tror att du har en bakgrund som konsult, entreprenör eller beställare med god produktionsförståelse och branschkännedom. 
Du bör ha arbetat med produktionsledning, byggledning eller liknande. 
Ett etablerat kontaktnät inom branschen är en stor fördel.
Det är även meriterande ifall du har arbetat med projektering i systemhandlings eller bygghandlingsskede.
Du besitter även goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Nitro Consult erbjuder
Extra semesterdagar
Privat sjukförsäkring för snabbare vård
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme
Bra försäkringar och förmånligt pensionsavtal
En familjär och stöttande arbetsplats där samanhållningen är på topp


Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Business Administrator till exportfinansieringsbolag - Stockholm!

Administratör
Läs mer Maj 9
Är du en orädd administratör med erfarenhet från reglerade miljöer och ett öga för detaljer? Vill du vara en del av ett statligt ägt bolag med affärsdrivande fokus? Vår kund söker nu en driven Business Administrator till sitt team - ansök redan idag!
Om företaget
Vår kund är ett statligt ägt bolag som sedan 1962 har finansierat svenska exportföretag, deras underleverantörer och utländska kunder. Med en vision om en hållbar värld genom ökad svensk export, erbjuder de finansiella lösningar som stärker svensk industris konkurrenskraft på den globala marknaden. Genom att kombinera affärsdrivande verksamhet med statlig stabilitet, spelar de en central roll i att främja svensk export och hållbar utveckling.
Om teamet & rollen
I rollen som Business Administrator kommer du att stötta bolagets strategiska inköpare med diverse administrativa uppgifter.

Rollen kräver inte erfarenhet av operativt inköp, men du bör ha en gedigen administrativ bakgrund från reglerade branscher som bank, försäkring, pharma eller liknande. Erfarenhet av IT-inköp eller licenshantering är meriterande.

Om dig
Vi uppfattar dig som en orädd, initiativrik och kommunikativ person med en stark självsäkerhet. I din roll förväntas du regelbundet kommunicera med stakeholders, komma med värdefulla idéer och förbättringsförslag för processer och agera professionellt i alla lägen. Dessa egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen.
Krav:
Vi letar i mångt och mycket efter rätt person men några saker ser vi som viktiga är att du:
Har en relevant utbildning (ex. BA, finans, juridik)
Businessadmin-bakgrund eller liknande erfarenhet från liknande roller (ex. finance, tech etc).
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift
Vana att jobba i en miljö med mycket regler/policys (regulatorisk miljö)

Meriternade:
Har tidigare kunskaper av ekonomi från studier eller arbete 
Erfarenhet av inköp, särskilt inom IT/licenshantering
Vana av internationellt arbete

Erbjudande:



Konsultuppdrag i 6 månader med möjlighet till övergång till fast anställning ("hyrköp").







Statligt ägt bolag med stabilitet och bra villkor







Arbetsplats i centrala Stockholm (Kungsholmen).







Möjlighet till hybridarbete.







Utvecklingsmöjligheter – vara med på en "resa", möjlighet till större ansvar och påverkan




Välkommen med din ansökan: 
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansök nu

Rekryterare & konsultchef till Ed:Za

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Maj 9
Vill du vara med på en tillväxtresa där du får ta stort eget ansvar och ha varierande kunduppdrag – främst inom IT och teknik? Nu söker vi en rekryterare & konsultchef till oss på Ed:Za! Är du en resultatinriktad person med 1-3 års erfarenhet inom IT-rekrytering, som drivs av att nå mål, är social och gillar att träffa kunder, göra affärer och tycker om att jobba i ett högt tempo? Då kan vi på Ed:Za vara rätt arbetsgivare för dig! Om Ed:Za och teamet Vi är ett rekrytering-och konsultbolag med mål att vara nytänkande och flexibla kring våra kunders behov av att få saker gjorda och samtidigt lösa deras utmaningar kring att hitta rätt kompetens. Detta innebär att vi jobbar med våra kunders både långsiktiga och kortsiktiga kompetensutmaningar via rekrytering, bemanning, team och talangprogram.  Vi är idag ett sälj-och leveransteam på elva personer som har ett nära samarbete med varandra, våra kunder och kandidater. Eftersom vi är i ett expansivt skede stärker vi nu upp på leveranssidan där du kommer bli en viktig del i vår tillväxtresa.
Hos oss på Ed:Za har vi stor fokus på att lösa våra kunders behov samtidigt som vi vill ha kul tillsammans, både i våra interna och externa samarbeten. Det är således högt i tak och där vi jobbar tillsammans mot uppsatta mål. Här kommer du ha stora möjligheter till att utvecklas både inom rollen och bolaget!
Vi har kontor på Sveavägen i centrala Stockholm. 
Om rollen Som rekryterare & konsultchef kommer du ansvara för hela rekryteringsprocessen; kund-, konsult-och kandidatrelationer, vilket innebär en bred roll med många varierande arbetsuppgifter. Du kommer även äga marknadsföringsaktiviteter kopplat till dina egna processer och säkerställa att vi når ut till rätt kandidater.
Du kommer jobba med både Ed:Za och ambition:x som är våra två varumärken med olika inriktning. Ed:Za jobbar med tjänster/uppdrag inom teknik och IT medan ambition:x jobbar med tjänster inom ekonomi, admin, försäljning, marknadsföring, projektledning och hr. Detta innebär att du kommer jobba med många olika spännande kunder inom olika affärsområden runt om i Sverige. Du utgår från vårt kontor i Stockholm och enstaka kortare resor kan förekomma Vem är du? Då vi jobbar med många tekniskt tunga roller ser vi att du har 1-3 års erfarenhet av rekrytering inom IT och teknik som kräver mycket kunskap i search och trygghet i kunddialogen. Vi jobbar mot många olika typer av kunder och industrier vilket gör att det är viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa goda relationer med kunder såväl som kandidater.
Vi letar efter dig som trivs i en start-up miljö där du får ta mycket eget ansvar och exponeras för situationer. Du är därför socialt orädd och gillar att jobba resultatinriktat mot uppsatta mål. Du är nyfiken och tar dig an uppgifter oavsett om du tidigare testat eller om det är nytt för dig. För att trivas i rollen ser vi även att du gillar att jobba i högt tempo där du stundtals måste prioritera mellan olika arbetsuppgifter och uppdrag.
Vi tror att du har en relevant utbildningsbakgrund, men det viktigaste är att du kommer med rätt erfarenhet och personliga egenskaper. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Vi ser fram emot din ansökan! Du är välkommen att höra av dig till charlotte.hoffstrom@edzagroup.se om du har frågor eller funderingar. (Vi tar dock ej emot ansökningar via mail). Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Gruppchef till Nitro Consult

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Maj 9
Nu hjälper vi Nitro Consult att rekrytera en Gruppchef till teamet Berg & sprängteknik i Stockholm. Denna tjänst passar dig som vill jobba i en varierad roll där du får möjlighet att vidareutveckla ditt ledarskap samtidigt som du är med i många spännande projekt och får jobba med projektledning/Byggledning. Om Nitro Consult Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett teknikkonsultföretag med verksamhet i hela Sverige och med rötter från Alfred Nobel. Nitro Consult är specialiserade inom berg-, spräng- och vibrationsteknik samt omgivningspåverkan. Nitro Consult arbetar i projektets alla faser från idé via förstudie, systemhandling, detaljprojektering, byggledning och kontroll fram till besiktning och uppföljning. Om teamet & rollen Nu söker vi en Gruppchef till Nitro Consults team, berg- & sprängteknik i Stockholm. Nuvarande Gruppchef som även är teamens Avdelningschef kommer att kliva av Gruppchefsrollen och fokusera på sin huvudsakliga roll. Nitro Consult erbjuder berg- & sprängtekniska tjänster inom grundläggning, infrastruktur och gruvor, med expertis inom projektering, modellering byggledning och inspektion. Gruppen Berg & sprängteknik har ett tydligt produktionsfokus och arbetar främst inom byggledning, produktionsstöd och rådgivning. Teamet består idag av nio drivna och kompetenta personer. Gruppen kännetecknas av hög kompetens, varierad senioritet, stort engagemang och stort eget driv.
Arbetet som Gruppchef kommer vara en mix av ledarskap, affärsmannaskap och konsultarbete. Arbetet blandas mellan fält och kontorsjobb, där du jobbar produktionsnära och har mycket kundkontakter
Nitro Consult arbetar mot såväl privata aktörer som kommuner och myndigheter.
Om dig
I denna roll ligger stor fokus på de personliga egenskaperna. Som Gruppchef söker vi dig som kan bidra med struktur, utveckla arbetssättet och hjälpa till att driva in nya projekt. Vi ser gärna att du är kommunikativ, beslutsför, har naturlig pondus och är snabb i tanken. Du behöver vara lyhörd, lugn, trygg och ha förmågan att både leda och skapa förtroende.
Du är utbildad geolog eller ingenjör inom samhällsbyggnad/väg och vatten med fokus på bergteknik/markbyggnad.

Vi tror att du har en bakgrund som konsult, entreprenör eller beställare med god produktionsförståelse och branschkännedom. 
Du bör ha arbetat med produktionsledning, byggledning eller liknande. 
Ett etablerat kontaktnät inom branschen är en stor fördel.
Det är även meriterande ifall du har arbetat med projektering i systemhandlings eller bygghandlingsskede.
Du besitter även goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Nitro Consult erbjuder
Extra semesterdagar
Privat sjukförsäkring för snabbare vård
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme
Bra försäkringar och förmånligt pensionsavtal
En familjär och stöttande arbetsplats där samanhållningen är på topp


Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Gruppchef till Nitro Consult

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Maj 2
Nu hjälper vi Nitro Consult att rekrytera en Gruppchef till teamet Berg & sprängteknik i Stockholm. Denna tjänst passar dig som vill jobba i en varierad roll där du får möjlighet att vidareutveckla ditt ledarskap samtidigt som du är med i många spännande projekt och får jobba med projektledning/Byggledning. Om Nitro Consult Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett teknikkonsultföretag med verksamhet i hela Sverige och med rötter från Alfred Nobel. Nitro Consult är specialiserade inom berg-, spräng- och vibrationsteknik samt omgivningspåverkan. Nitro Consult arbetar i projektets alla faser från idé via förstudie, systemhandling, detaljprojektering, byggledning och kontroll fram till besiktning och uppföljning. Om teamet & rollen Nu söker vi en Gruppchef till Nitro Consults team, berg- & sprängteknik i Stockholm. Nuvarande Gruppchef som även är teamens Avdelningschef kommer att kliva av Gruppchefsrollen och fokusera på sin huvudsakliga roll. Nitro Consult erbjuder berg- & sprängtekniska tjänster inom grundläggning, infrastruktur och gruvor, med expertis inom projektering, modellering byggledning och inspektion. Gruppen Berg & sprängteknik har ett tydligt produktionsfokus och arbetar främst inom byggledning, produktionsstöd och rådgivning. Teamet består idag av nio drivna och kompetenta personer. Gruppen kännetecknas av hög kompetens, varierad senioritet, stort engagemang och stort eget driv.
Arbetet som Gruppchef kommer vara en mix av ledarskap, affärsmannaskap och konsultarbete. Arbetet blandas mellan fält och kontorsjobb, där du jobbar produktionsnära och har mycket kundkontakter
Nitro Consult arbetar mot såväl privata aktörer som kommuner och myndigheter.
Om dig
I denna roll ligger stor fokus på de personliga egenskaperna. Som Gruppchef söker vi dig som kan bidra med struktur, utveckla arbetssättet och hjälpa till att driva in nya projekt. Vi ser gärna att du är kommunikativ, beslutsför, har naturlig pondus och är snabb i tanken. Du behöver vara lyhörd, lugn, trygg och ha förmågan att både leda och skapa förtroende.
Du är utbildad geolog eller ingenjör inom samhällsbyggnad/väg och vatten med fokus på bergteknik/markbyggnad.

Vi tror att du har en bakgrund som konsult, entreprenör eller beställare med god produktionsförståelse och branschkännedom. 
Du bör ha arbetat med produktionsledning, byggledning eller liknande. 
Ett etablerat kontaktnät inom branschen är en stor fördel.
Det är även meriterande ifall du har arbetat med projektering i systemhandlings eller bygghandlingsskede.
Du besitter även goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Nitro Consult erbjuder
Extra semesterdagar
Privat sjukförsäkring för snabbare vård
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme
Bra försäkringar och förmånligt pensionsavtal
En familjär och stöttande arbetsplats där samanhållningen är på topp


Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu