Stockholm: Kvinna på Kungsholmen söker personliga assistenter

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvinna på Kungsholmen söker personliga assistenter i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten
Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent på deltid ca 25% eller som timvikarie som kan arbeta både vardag och helg vid behov hos vår kund på Kungsholmen i Stockholm.
Arbetstiderna är förlagda enligt följande med en rast på 75 minuter mellan passen:
Kl. 08:00 - 14:00
Kl. 15:15 - 18:00

Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående.
Om kunden
Kunden är en kvinna i 70-årsåldern som drabbades av en hjärnblödning under 1990-talet och har kvarstående funktionshinder såsom vänstersidig förlamning och vissa kognitiva nedsättningar med exempelvis tidsuppfattning. Kunden använder sig av en manuell rullstol, duschstol och som hennes assistent kommer du att genomgå ett test för att få medicindelegering.
Arbetsuppgifterna är enligt följande:
Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
Assistera vid av- och påklädning samt vid måltider inklusive matlagning
Strukturera kundens vardag genom noggrann planering
Hantera hjälpmedel såsom rullstolen och ta initiativ till utflykter

Vidare tycker kunden om att ta sig ut på utflykter med sin assistent och till exempel besöka något museum. Hon har även en katt.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Som person är du lugn till sättet och duktig på att ta initiativ för att stimulera kundens intressen. Du har god vana att hantera rullstol såväl inomhus som utomhus. Vidare bör du vara lyhörd, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kunden själv föredrar kvinnliga assistenter och det arbetar endast kvinnor i hennes assistentgrupp.
Krav:
Erfarenhet av arbete som Personlig Assistent eller likvärdigt vårdarbete
Undersköterskeutbildning eller annan vårdutbildning
Erfarenhet av epilepsi
Ej allergisk mot pälsdjur
Simkunnig
Goda datorkunskaper
Du talar flytande svenska

Meriter:
Talar du spanska är detta meriterande

För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar
Sysselsättningsgrad: 1 deltidstjänst på ca 25% förlagd till vardagar, samt 1 vikarie extra/vid behov
Tillträde: Enligt överenskommelse men gärna introduktion relativt omgående. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Vid frågor kontakta oss här via mejl eller 070-910 05 92
Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.
För dig med Anställningsstöd:
Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Att tänka på inför din ansökan:
En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia:
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Personlig assistent.

Personlig assistent som talar spanska/svenska till person i Stockholm

Läs mer Maj 13
Nytt
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov åt en kvinna i 50 - års åldern som bor centralt Stockholm. Kundens intressen är dans, hästar och träning. 
Som timvikarie behöver du vara flexibel och kunna arbeta via ordinarie assistenters frånvaro vid t.ex. semester eller sjukdom och då oftast med kort varsel. 
Du behöver i första hand kunna arbeta mellan 21-07 i alla fall några dagar i veckan men är det bra om du även kan arbeta tiderna 07-14 och 14-21 ibland. 
Det finns också ofta möjligt att relativt långt i förväg boka in sig på arbetspass. 
I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Förflyttningar, handräckning, personlig hygien, ge stöd när kunden tränar och följa med på olika aktiviteter.   som 
Om dig: Vi ser gärna att du har yrkesmässig erfarenhet av vård och omsorg och har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent.
Du är tålmodig och ordningsam rökfri, ansvarstagande och har inga problem att växla upp när det behövs samtidigt som du är lyhörd och kan inta en mer avvaktande roll. 
Du behöver vara psykisk och fysiskt stark då det förekommer manuella lyft och förflyttningar. 
Meriterande: Goda kunskaper även i spanska och/eller portugisiska.
Krav: Rökfri. Fysiskt stark
Arbetstider: Kl. 21-07 (3 timmars väntetid/jour/ "mitt i natten". Arbetstider ibland även mellan 7-14 och 14-21. 
Omfattning: 2 timvikarier vid behov
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar så som t.ex. ob/skifttillägg i enlighet med kollektivavtal.
Övrigt: För att kunna bli anställd hos oss behöver du ha ett bank-id.

Ansök nu

Personlig assistent i Stockolm centralt

Läs mer Maj 9
Vår kvinnliga uppdragsgivare på Södermalm har stort intresse av konst, blommor och olika utflykter. Hon tittar också gärna på en spännande film ihop med dig som assistent. 
Kvinnan är i behov av omsorg dygnet runt gällande hygien, sondmatning, av och påklädning, träning med mera. 
Kvinnan har även ett behov av stöd med sin kommunikation då hon inte längre har ett talat språk.  Vi söker nu dig som brinner för att hitta vägar att kommunicera med ipad och och bildkartor och som sätter stort fokus på uppdragsgivaren och hennes självbestämmande och val av fritidsaktiviteter.
Kvinnan har en så kallad trakeostomi vilken hon andas igenom. En stor del av uppdraget som assistent är att hålla denna fri från slem och att på så sätt säkerställa fria luftvägar. Assistansen utförs dygnets alla timmar av två assistenter samtidigt.  Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället.
Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behoven i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent.
Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är empatisk, lyhörd, aktiv och påhittig. Som person ser vi att du är trygg där uppdragsgivarens integritet är en självklarhet i allt du gör. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Det är av stor betydelse att du som assistent både kan arbeta självständigt och i samspel med andra i grupp.
Önskvärt är även att du har god fysik och att du precis som kvinnan själv har en glad och positiv inställning som smittar. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet.
Om anställningen Anställningen är på tillsvidare. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Arbetstiderna varierar och du förväntas kunna arbeta dag, kväll eller natt baserat på din schemaläggning.
Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Ansök nu

Man i Täby söker personliga assistenter

Läs mer Maj 8
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten Vår kund i Täby söker två personliga assistenter som vill jobba som timvikarie vid behov, med chans till tillsvidareanställning.
Arbetstiderna är förlagda enligt följande:
Kl. 09.00-16.00
Kl. 16.00-09.00 (9 timmars väntetid under natten)

Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående.
 
Om kunden
Kunden bor i Täby och är en aktiv man i 60-års åldern. Han tycker om matlagning och är en händig person som tycker om att fixa och dona i hemmet. Vår kund behöver hjälp i sin vardag då han tidigare drabbats av stroke. Han har inget kommunicerat tal. Kunden använder sig av rullstol och har även ett anpassat hem.
 
Arbetsuppgifterna är enligt följande:
Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
Lyft kan förekomma vid förflyttningar

Är du den kunden söker?
Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt är öppen för att lära dig kommunicera med kunden utifrån hans förutsättningar. Därtill har du gärna ett intresse för noggrannhet och är ordningsam, saker som kunden uppskattar i sitt hem. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Krav:
Mycket goda kunskaper i svenska
Erfarenhet som personlig assistent
Yrkesmässig erfarenhet av hjärnskada

Meriter:
Yrkesmässig erfarenhet av afasi


Sysselsättningsgrad: 2 timvikarier vid behov, med chans till tillsvidareanställning
Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar
Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.
För dig med Anställningsstöd:
Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Att tänka på inför din ansökan:
En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia:
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Personlig assistent sökes i Vällingby

Läs mer Maj 7
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen man som bor i Vällingby. Tjänsten är en deltidstjänst på ca. 12-13 timmar/veckan. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta aktiviteter som att snickra, odla och fixa i familjens trädgård, spela biljard eller tennis, åka och bowla, gå på museum eller att ta en fika tillsammans med vår kund. Arbetstiderna är förlagda enligt följande:
 11.00-17.00 på onsdagar och fredagar, varje vecka. 

Om kunden Denna man är i trettioårsåldern och bor tillsammans med sin familj. Han gillar när det händer saker runt omkring honom, och därför bör du som söker denna tjänst vara både aktiv och påhittig. Är du dessutom idrotts- och tennisintresserad ser vi det som positivt. Om dig Denna kund söker dig som gillar att ta ansvar, visar ett stort engagemang och sprider glädje runt dig. Detta bör genomsyra ditt arbete. Du behöver även ha god förståelse för vad arbetet som personlig assistent innebär. Att du är glad, positiv och har ett trevligt bemötande ser vi som en självklarhet. Har du dessutom gröna fingrar är det väldigt positivt.
Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du
Är rökfri,
Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning.

Det är meriterande om du
Har erfarenhet inom personlig assistans,
Är kulturellt intresserad, kreativ och idrottsintresserad,
Behärskar det spanska språket väl i tal och skrift.

Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.


Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! 
Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. 
Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

Ansök nu

Personlig assistent sökes till vår barnkund i Åkersberga

Läs mer Maj 5
Är du en person som är lekfull, ansvarstagande, omtänksam och trivs med att hjälpa människor? Då är detta jobb för dig!
Arbetet skulle passa dig som studerar eller har annan sysselsättning. 
Jag är en glad kille som bor med min familj. Jag söker dig som vill arbeta som personlig assistent, som vill arbeta kvällar och helger.
Som assistent kommer du att hjälpa mig med allt som får min vardag att fungera såsom omvårdnad, personlig hygien och matning.
Du som söker behöver vara pigg och glad precis som jag. Jag behöver dig som har lätt att ta initiativ, lyhörd, ordentlig och omtänksam. Ett plus är om du har erfarenhet av att arbeta med barn.
Tjänsten innebär hjälp i samband med förflyttningar, måltider och personlig hygien. Du stöttar mig med allt i vardagen där funktionsnedsättning sätter gränser, både i och utanför hemmet. Du finns som ett stöd vid lek och bus och aktiviteter.  
                        

Vi erbjuder dig 
Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper    Tidigare erfarenhet som personlig assistent men inget krav
Arbetat med barn är meriterande men inget krav
Du som söker ska vara tobaksfri när du arbetar


I arbete med barn krävs utdrag från belastningsregistret enligt lag som lämnas till arbetsgivaren innan påbörjad anställning. Du beställer registerutdraget enligt LSS från polisen på följande sida:
Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)


Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.  

Övrig information  Anställningsform: Timanställning
Omfattning:  Vid behov
Arbetstid: Kvällar/ helger
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  


Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: 
Verksamhetschef: Martina Malmström
martina.malmstrom@frosunda.se  


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Olivia Personlig Assistans AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Olivia Personlig Assistans AB .

Man i Täby söker personliga assistenter

Personlig assistent
Läs mer Maj 8
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten Vår kund i Täby söker två personliga assistenter som vill jobba som timvikarie vid behov, med chans till tillsvidareanställning.
Arbetstiderna är förlagda enligt följande:
Kl. 09.00-16.00
Kl. 16.00-09.00 (9 timmars väntetid under natten)

Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående.
 
Om kunden
Kunden bor i Täby och är en aktiv man i 60-års åldern. Han tycker om matlagning och är en händig person som tycker om att fixa och dona i hemmet. Vår kund behöver hjälp i sin vardag då han tidigare drabbats av stroke. Han har inget kommunicerat tal. Kunden använder sig av rullstol och har även ett anpassat hem.
 
Arbetsuppgifterna är enligt följande:
Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
Lyft kan förekomma vid förflyttningar

Är du den kunden söker?
Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt är öppen för att lära dig kommunicera med kunden utifrån hans förutsättningar. Därtill har du gärna ett intresse för noggrannhet och är ordningsam, saker som kunden uppskattar i sitt hem. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Krav:
Mycket goda kunskaper i svenska
Erfarenhet som personlig assistent
Yrkesmässig erfarenhet av hjärnskada

Meriter:
Yrkesmässig erfarenhet av afasi


Sysselsättningsgrad: 2 timvikarier vid behov, med chans till tillsvidareanställning
Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar
Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.
För dig med Anställningsstöd:
Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Att tänka på inför din ansökan:
En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia:
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Aktiv 19-årig tjej på Södermalm söker en personlig assistent

Personlig assistent
Läs mer Maj 2
Om tjänsten
Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund boendes vid Skanstull på Södermalm. Vi erbjuder en tjänst på 27%, ca 11 timmar i veckan.
Arbetstiden är förlagda enligt följande:
Kl. 16.00-20.00 på vardagar
Kl. 9.00-17.00 på helgdagar

Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående.

Om kunden
Kunden är en tjej på 19 år. Som assistent hämtar du henne från skolan eller hemmet och ni hittar på roliga saker tillsammans, exempelvis går på stan eller på museum.
Arbetsuppgifterna är enligt följande:
Hjälpa till vid alla vardagsrutiner
Hjälpa till vid fritidsaktiviteter och kommunikation


Är du den kunden söker?
Vi söker dig som är lyhörd, ansvarstagande, initiativtagande, flexibel, lösningsfokuserad samt engagerad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du är också en positiv person som kan behålla lugnet i olika situationer. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden.
KRAV:
Kan tala och förstå svenska

Meriter:
Erfarenhet av arbete som personlig assistent


För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar

Sysselsättningsgrad: 1 st 27%
Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Hantering av din ansökan
Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Aktiv 19-årig tjej på Södermalm söker en personlig assistent

Personlig assistent
Läs mer Apr 17
Om tjänsten
Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund boendes vid Skanstull på Södermalm. Vi erbjuder en tjänst på 27%, ca 11 timmar i veckan.
Arbetstiden är förlagda enligt följande:
Kl. 16.00-20.00 på vardagar
Kl. 9.00-17.00 på helgdagar

Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående.

Om kunden
Kunden är en tjej på 19 år. Som assistent hämtar du henne från skolan eller hemmet och ni hittar på roliga saker tillsammans, exempelvis går på stan eller på museum.
Arbetsuppgifterna är enligt följande:
Hjälpa till vid alla vardagsrutiner
Hjälpa till vid fritidsaktiviteter och kommunikation


Är du den kunden söker?
Vi söker dig som är lyhörd, ansvarstagande, initiativtagande, flexibel, lösningsfokuserad samt engagerad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du är också en positiv person som kan behålla lugnet i olika situationer. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden.
KRAV:
Kan tala och förstå svenska

Meriter:
Erfarenhet av arbete som personlig assistent


För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar

Sysselsättningsgrad: 1 st 27%
Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Hantering av din ansökan
Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Personlig Assistent sökes till Farsta/ Fagersjö

Personlig assistent
Läs mer Jan 27
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten
Just nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent till en kvinna i 29-årsåldern med ett virus som påverkat ryggmärgen.
Hon har bland annat tracheostomi, host- och sugmaskin samt lift i hemmet. En del av introduktionen innebär en heldagsutbildning på Danderyds sjukhus för att hantera dessa och andra hjälpmedel.
Arbetsuppgifterna är enligt följande:
Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
Trackvård/andningsvård
Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
Lyft kan förekomma vid förflyttningar (hjälpmedel finns tillhands)
Följa med till skola/arbete

Tjänsten kan komma att innebära arbetspass förlagda enligt följande arbetstider:
Kl. 15-21


Om dig
Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt drivande i din personlighet och en engagerande lagspelare.

Meriterande är om du har:
Vårdutbildning eller motsvarande
Erfarenhet av arbete med ryggmärgsskador eller tracheostomi

KRAV:
Vårderfarenhet eller motsvarande


För anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, det beställer du här. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.


Omfattning:3 stycken varierande Heltid-, Deltid- och Extratjänster på cirka 50-100%.
Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal

Ansök nu

Personliga assistenter vid behov till kvinna i Aspudden

Personlig assistent
Läs mer Maj 13
Nytt
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten
Vi på Olivia söker dig som vill arbeta som personlig assistent som vikarie vid behov hos vår kund i Aspudden.
Arbetstiderna är varierande vardagar som helg:
Kl. 09.00-18.00
Kl. 18.00-09.00(8 timmars väntetid)
Kl. 09.00-09.00( 8 timmars väntetid)
Kl. 18.00-18.00 (8 timmars väntetid)


Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Vidare söker kunden endast kvinnliga sökanden 
Om kunden: Jag är en kvinna 60 år som är sjuk i MS. Nu söker jag förstärkning till mitt fina team av assistenter.  I hemmet finns det olika hjälpmedel bland annat elrullstol och taklift. Matlagning är ett stort intresse för mig, jag har tidigare arbetat som kock och tycker om att laga och prova nya rätter.
Odling och växter är  även ett stort intresse, jag tycker mycket om djur och det kan hända att jag får besök av hundar. Jag är en social, aktiv person men jag kan även ha dagar då jag är lite sämre och inte orkar så mycket. Därför är det viktigt att du är lyhörd och kan anpassa dig efter dagsform.  Arbetsuppgifterna är bland annat: 
Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
Social samvaro
Följa med på aktiviteter 

Är du den kunden söker?  Som person är du  social, initiativrik och lyhörd. Du är ordningsam, noggrann och professionell. Din arbetsplats är till stor del förlagd till mitt hem och det är viktigt att du har förståelse för vad det innebär.
Det är uppskattat att du tar egna initiativ och kommer med både förslag och idéer, både på aktiviteter eller förbättringar i mitt hem. Det är därför viktigt att du som assistent kan ta egna initiativ och samtligt vara lyhörd. Du är en trygg, stabil person som förstår vilket ansvar arbetet som personlig assistent är , du behöver även vara flexibel då mina dagar ser olika ut. 

Krav:
Flytande svenska i tal och skrift
Fysisk stark då manuella förflyttningar förekommer
Ej allergisk mot pälsdjur (hund kan vara på besök i hemmet)

Meriter:
Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent
Intresse för matlagning 

 Sysselsättningsgrad: 2 vikarier vid behov .På sikt fast rad 
Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar
Vid frågor kontakta oss via mejl 
Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.
För dig med Anställningsstöd:
Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Att tänka på inför din ansökan:
En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia:
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Ledsagare sökes för mindre insats i Kungsholmen

Ledsagare
Läs mer Maj 12
Om tjänsten
Vi söker en ansvarsfull och lyhörd person för ledsagning av en äldre kvinna som önskar komma ut på promenader i centrala stan. Kvinnan använder rullstol och behöver hjälp med att ta sig ut i friska luften, göra enklare ärenden eller bara få ett trevligt sällskap under en promenad.  
För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar
Omfattning: 1 tjänst på 4 timmar/månad fördelat på två träffar.
Plats: Kungsholmen nära centralstationen.
Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.
För dig med Anställningsstöd:
Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Att tänka på inför din ansökan:
En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia:
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Ansök nu