Stockholm: Datasamordnare/teknisk specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Datasamordnare/teknisk specialist i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en datasamordnare/teknisk specialist till Trafikverket i Stockholm
Detta är ett konsultuppdrag. 
Uppdraget är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Uppdraget innebär att som specialist gå in och stötta Underhåll Infrasystem. Anläggningen är i en ständig förändring med årliga investeringar och påverkansprojekt som kräver stöd i form av en teknisk dokumentationsspecialist som kan vara behjälplig och stötta organisationens bygg- och projektledare.
Då en betydande del av anläggningsmassan är placerad i en komplex tunnelmiljö krävs det en resurs som kan stötta linjen i det dagliga drift- och underhållsarbetet. Det gäller vid större fel där det krävs en större utredning för att kunna hitta felorsaken. Resursen ska vara behjälplig i detta och ska kunna ta fram en åtgärdsplan tillsammans med avdelningens byggledare.
Konsulten ska ha teknisk kompetens inom respektive teknikgren och ska kunna tolka ritningsunderlag för att kunna agera som ett specialiststöd åt organisationen. Uppdraget kräver mycket god kunskap om de komplexa väganläggningarnas olika system, funktioner och konstruktioner samt hur arbetet med drift och underhåll av desamma utförs. I uppdraget ingår en betydande del kontakter, såväl externt gentemot entreprenörer som internt inom Trafikverket.
Arbetsuppgifter/Ansvar
Bistå organisationens bygg- och projektledare vid större felavhjälpningar. Efterfrågad konsult ska kunna utföra en fördjupad felsökning med hjälp av ritningsunderlag men även genom kunskap inom respektive teknikgren.


Bistå organisationens bygg- och projektledare med teknisk projektering inom respektive teknikgren, t.ex. förfrågningsunderlag.


Etablera och ha en god kontakt med avdelningens entreprenörer för att kunna ta fram underlag som behövs för att kunna upprätta förvaltningshandlingar.


Hjälpa till med utredningsarbete inom respektive teknikgren.


Uppdatera modellbaserade planritningar i AutoCAD, enklare apparatskåpsritningar samt annan förvaltningsdokumentation.


Stötta och avlasta organisationens bygg- och projektledning vid påverkansprojekt. Det kan vara att bevaka externa projekt som har en påverkan på Trafikverkets anläggningar.


Vid akut felavhjälpning hjälpa avdelningens byggledare att identifiera felorsak och ta fram ett lösningsförslag.


Stötta en funktion som bevakar påverkansprojekt på Trafikverkets komplexa anläggningar i form av teknisk specialist och sakkunnig inom dokumentationshantering.


Utföra lättare elprojektering med utlösningsvillkor och kabeldimensionering.



Krav (OBS, obligatoriska)
A. Konsulten ska ha minst 5 års erfarenhet av att upprätta relationshandlingar utifrån rödändrade bygghandlingar inom minst två (2) teknikområden som ingår i uppdraget. B. Konsulten ska ha minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat i CHAOS eller likvärdigt databassystem. C. Konsulten ska ha minst 2 års erfarenhet av att ta fram elberäkningar med utlösningsvilkor och kabeldimensionering för vägnära anslutna system. D. Konsulten ska ha minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med Trafikverkets komplexa anläggningar (Södra Länken, Norra Länken, Muskötunneln och Norrortsleden) eller liknande tunnelsystem bestyckade med teknikgrenarna som ingår i detta uppdrag. E. Konsulten ska ha minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med bygg-, relation eller förvaltningshandlingar inom teknikgrenarna som ingår i detta uppdrag. F. Konsulten ska ha minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat med CAD-program. G. Konsulten ska ha minst 2 års erfarenhet av skapande av olika kartmaterial med hjälp av material från olika kartservrar. H. Konsulten ska ha minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat i ett underhållssystem. I. Konsulten ska ha minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med drift-och underhållsrelaterad felsökning inom teknikgrenarna som ingår i detta uppdrag.

Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska. 
Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Entreprenadingenjör

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Entreprenadingenjör.

Entreprenadsingenjör till Sh bygg

Läs mer Apr 2
Har du mångårig erfarenhet inom byggbranschen? Vill du vara med och forma framtidens hållbara byggprojekt? Hos Sh bygg får du en nyckelroll som entreprenadingenjör, där du tillsammans med ett engagerat team driver spännande byggprojekt framåt i en inkluderande och flexibel arbetsmiljö. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sh bygg.
Om företaget
Sh bygg är ett av Sveriges äldsta familjeägda entreprenadföretag inom bygg- och anläggningsbranschen, med över 100 års erfarenhet. Med cirka 400 medarbetare och kontor i Uppsala, Stockholm, Enköping, Västerås och Gävle verkar Sh bygg huvudsakligen i Uppland och Mälardalen, men följer sina kunder även till andra delar av Sverige. Företaget utför både små och stora projekt och tar sig an uppdrag som totalentreprenör. Sh bygg erbjuder tjänster inom byggnation, anläggning, mark- och stenarbeten, samt asfalt, betong och trädgård.
Genom åren har Sh bygg varit involverat i en rad betydelsefulla projekt – från historiska kulturbyggnader till kritisk infrastruktur och nyetablerade industriområden – alltid med målet att bygga framtidens hållbara samhälle.
På Sh bygg är de mer än ett företag – de är en familj. De arbetar tillsammans, tar ansvar för det de gör och skapar en inkluderande arbetsmiljö där alla får utvecklas. Sh bygg tror på glädje och sammanhållning som en nyckel till hög kvalitet, välmående och framgång.
I denna roll utgår du från deras kontor i Upplands Väsby, Stockholm.
Arbetsuppgifter
Som entreprenadingenjör hos Sh bygg ingår du i team tillsammans med platschef och arbetsledare för att driva och utveckla byggprojekt från start till avslut. Som entreprenadingenjör spelar du en nyckelroll i projektets genomförande och bidrar till att skapa en väl fungerande och samarbetsinriktad arbetsmiljö. Du är involverad i flera parallella projekt som du planerar och samarbetar med olika aktörer i byggprocessen. Din vardag består av administrativa och samordnande uppgifter för att säkerställa att projektens olika delar flyter på smidigt. Exempel på detta är anbudsarbete samt uppföljning av underentreprenörers skatte- och arbetsgivaravgifter. Du hanterar även arbetsmiljöplaner, fakturering samt hantering och dokumentation av ÄTA för att säkerställa att samtliga kostnader registreras korrekt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Anbudsarbete: Hantering av förfrågningsunderlag och anbudsinhämtning.
Planering: Upprättande av produktionsbudget, inköpsplan, kontoplan och tidplan.
Inköp: Utvärdering av anbud och planering av leveranser.
Produktion: Fakturering, hantering av avvikelser samt avstämning av betalningsplaner.
Prognosarbete: Löpande kostnadsavstämning och ekonomisk uppföljning.
Projektavslut: Dokumentation och slutreglering.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Mångårig arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom byggsektorn, med vana att hantera komplicerade entreprenader med många inblandade aktörer
Erfarenhet av avtals- och entreprenadjuridik
Dokumenterad erfarenhet av arbetsmiljö, kvalitet och miljö
Obehindrade kunskaper i svenska, i tal och skrift
B-körkort

Vi söker dig som prioriterar struktur i ditt arbetssätt och som har ett öga för såväl detaljer som helhet i projekt. För att trivas i rollen ska du vara en självgående person med ett affärsmässigt, noggrant och strukturerat sätt att arbeta och verka. Du kommer att ha många kontaktytor internt inom koncernen och externt med kunder och andra intressenter och därför behöver du ha god kommunikationsförmåga och hög social kompetens.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Upplands Väsby
Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för att säkerställa en rättvis och objektiv urvalsprocess. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att annonsen kan tas ner när tillräckligt många kandidater har gått vidare i processen.
Om du blir aktuell för tjänsten kontaktar vi dig för en inledande intervju. Oavsett om du går vidare eller inte får du alltid återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller din ansökan? Kontakta oss på info@bravura.se eller ring 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange gärna vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då urvalet sker löpande.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare inom bygg till kund i Göteborg

Läs mer Feb 5
Vi söker nu en erfaren projektledare till ett väletablerat och framgångsrikt företag i byggbranschen. Företaget är en rikstäckande aktör och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får vara en nyckelperson i att säkerställa leveranser av högkvalitativa byggprojekt.
Om tjänsten
I rollen som projektledare får du ett helhetsansvar för dina projekt – från anbud till slutfört projekt. Du kommer att samarbeta tätt med affärsavdelning, sälj, produktion och montage för att säkerställa att alla delar av processen löper smidigt och att kundernas krav möts. Som projektledare har du ansvar för både ekonomisk uppföljning och att driva projekten självständigt, alltid med fokus på kvalitet och tidsplan.
Din bakgrund
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av projektledning inom byggbranschen och en stark förmåga att leda samt koordinera projektteam genom hela processen. Du är van vid att ta ekonomiskt ansvar och ser till att projekt levereras enligt överenskommelse. Du har också förmågan att skapa goda samarbeten och trivs med att arbeta i en roll där du har både ansvar och frihet att driva projekt framåt.
Kvalifikationer
Flera års dokumenterad erfarenhet av projektledning inom byggbranschen
Erfarenhet av att driva stora projekt
B-körkort
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan och välkomnar dig till en arbetsplats med spännande projekt och möjligheter till personlig utveckling. Tjänsten tillsätts löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Felicia Pettersson på fep@pokayoke.se.

Ansök nu

Projektledare inom bygg till kund i Stockholm

Läs mer Feb 5
Vi söker nu en erfaren projektledare till ett väletablerat och framgångsrikt företag i byggbranschen. Företaget är en rikstäckande aktör och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får vara en nyckelperson i att säkerställa leveranser av högkvalitativa byggprojekt.
Om tjänsten
I rollen som projektledare får du ett helhetsansvar för dina projekt – från anbud till slutfört projekt. Du kommer att samarbeta tätt med affärsavdelning, sälj, produktion och montage för att säkerställa att alla delar av processen löper smidigt och att kundernas krav möts. Som projektledare har du ansvar för både ekonomisk uppföljning och att driva projekten självständigt, alltid med fokus på kvalitet och tidsplan.
Din bakgrund
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av projektledning inom byggbranschen och en stark förmåga att leda samt koordinera projektteam genom hela processen. Du är van vid att ta ekonomiskt ansvar och ser till att projekt levereras enligt överenskommelse. Du har också förmågan att skapa goda samarbeten och trivs med att arbeta i en roll där du har både ansvar och frihet att driva projekt framåt.
Kvalifikationer
Flera års dokumenterad erfarenhet av projektledning inom byggbranschen
Erfarenhet av att driva stora projekt
B-körkort
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan och välkomnar dig till en arbetsplats med spännande projekt och möjligheter till personlig utveckling. Tjänsten tillsätts löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Felicia Pettersson på fep@pokayoke.se.

Ansök nu

Entrecon Consulting söker projektingenjör/entreprenadingenjör mark- och ...

Läs mer Mar 31
Är du en kommunikativ person med tidigare erfarenhet av att vara spindeln i nätet inom mark- och anläggningprojekt? Entrecon Consulting har flera förfrågningar från våra kunder på seniora och erfarna projektingenjörer/entreprenadingenjörer mark- och anläggning.

Vi tar emot ansökningar löpande och matchar med förfrågan från våra kunder och beställare. Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag ute hos kund.

Uppdraget
I rollen som Projektingenjör/Entreprenadingenjör är du en nyckelperson i projekten och bidrar till att allt flyter på i produktionen tillsammans med projektchef och platschef samt stödfunktioner. Du får arbeta brett och ansvarar bl.a. för produktionsplanering, projektekonomi och kontraktsadministration. Du kommer även få medverka vid inköp, delta på byggmöten och ha kontakt med beställarombud och hantera ekonomiska regleringar mot kund och underentreprenörer. Du förhandlar med underleverantörer och leverantörer, sköter upphandlingar, tar fram kostnadskalkyler och ansvarar för avtalsunderlag. I vissa fall ingår även KMA-uppgifter.

Kompetens
Vi söker dig som har minst tre års dokumenterad erfarenhet i likande roll med erfarenhet av:
Prognosarbete och kalkyl
Projektekonomi, tidsplaner
Resurssättning inköp och ÄTA-hantering
KMA-arbete
Du har en eftergymnasial utbildning inom bygg eller har tillgodogjort dig dessa kunskaper genom arbetslivserfarenhet.
Meriterande är erfarenhet från infrastrukturprojekt (väg och/eller spår)


Detta är vi
Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamt inom bygg & fastighet, mark & anläggning samt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag.
Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult!

Besök gärna vår hemsida!

Kontakt & Ansökan
Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst!
Joakim Ruchatz 070- 651 79 39
joakim@entreconconsulting.se
www.entreconconsulting.se

Ansök nu

Projektledare inom industriell rörteknik

Läs mer Maj 7
Vill du ta nästa steg i din karriär som projektledare och vara med på en tillväxtresa i ett nischat konsultbolag där du får arbeta med hela kedjan – från behovsanalys till genomförande? Hos oss får du arbeta nära både teknik och verksamhet, i ett familjärt bolag där din kompetens värderas högt och du ges utrymme att påverka.

Vad erbjuder vi?
  En varierad roll där du arbetar både strategiskt och operativt
Möjlighet att ta ansvar i hela projektcykeln – från förstudie till byggledning
Arbeta med projekt inom industriell rörteknik, petrokemi, biogas och VA för kunder i hela Norden
Utveckling i ett växande företag där initiativ uppmuntras och kompetens värderas
Kombinera kontorsarbete med arbete ute på plats – nära teknik och verklighet
Ett prestigelöst och kunnigt team där vi stöttar och lär av varandra
Intern kompetensutveckling och externa utbildningar
Möjlighet att växa i takt med bolaget och påverka din roll långsiktigt

Om bolaget:

Tomas Lind Rörteknik är ett familjeägt konsultföretag baserat i Stockholm, med över 20 års erfarenhet inom rör- och maskininstallationer. Vi är specialister inom industriell rörteknik, och erbjuder projektledning, projektering, utredningar, byggledning och besiktningar åt industriföretag och kommuner i hela Norden. Som ett fristående bolag är vi fria att fokusera på det som ger våra kunder mest värde – kvalitet, kompetens och trygg leverans.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en bakgrund inom projektledning eller ingenjörsarbete kopplat till industriell rörteknik eller processindustri. Du kan även ha erfarenhet från entreprenadföretag eller ett starkt intresse för våra affärsområden. Du har tidigare arbetat i projekt och trivs i en varierad roll där du får kombinera praktiskt arbete med strategiskt tänkande.
Krav och kvalifikationer:
  God samarbetsförmåga och van att kommunicera i grupp
Analytisk och problemlösande med god teknisk förståelse
God datorvana, särskilt inom Officepaketet
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
B-körkort

Meriterande:
  Erfarenhet av CAD
Erfarenhet av att ta fram skriftligt underlag som rapporter, presentationsmaterial eller teknisk dokumentation
Erfarenhet av arbete i projekt, gärna inom industriell rörteknik eller processindustri
Erfarenhet av arbete som arbetsledare eller projektledare, gärna inom industriell rörteknik eller processindustri
Ingenjörsutbildning, gärna inom maskinteknik eller väg och vatten

Som person tror vi att du är nyfiken, prestigelös och lösningsorienterad. Du trivs i en miljö där du får ta ansvar, vara med och påverka och arbeta med både högt och lågt. Du är tekniskt intresserad, social och van vid att arbeta nära kunder och kollegor. Framför allt har du en vilja att utvecklas tillsammans med ett engagerat och kompetent team.

Vad innebär rollen?

Som projektledare hos Tomas Lind Rörteknik får du en viktig och varierad roll där du driver projekt från idé till färdig lösning. Du arbetar nära både kund och teknik, med uppdrag som spänner över allt från utredningar och projektering till byggledning. Rollen passar dig som gillar kombinationen av tekniskt och praktiskt arbete, där du får vara både planerare och problemlösare. Med arbetsuppgifter som exempelvis inkluderar:
  Behovsanalys och förstudier
Tekniska lösningar och kalkylarbete
Dimensionering, ritningar och flödesscheman
Projektstyrning, tidsplanering och budgetering
Inköp och entreprenadstyrning
Närvaro på plats och styrning av byggprocesser

Tjänsten är en rekrytering till Tomas Lind Rörteknik med start enligt överenskommelse efter sommaren. Placering är i Stockholm och vid behov kommer arbetsuppgifter kräva resor inom Norden. Tjänsten är på heltid, 40 timmar per vecka, måndag till fredag, med en inledande provanställning på 6 månader. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister och ekonomisk skuldupplysning. Intresserad?

Skicka in din ansökan snarast – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om 2Complete

Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Centio Consulting Group AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Centio Consulting Group AB .

Teknisk projektledare/produktägare

Projektledare, IT
Läs mer Apr 10
Vi söker Teknisk projektledare till uppdrag hos myndighet i Stockholm. 
Detta är ett konsultuppdrag. 
Tjänsten är på deltid med en omfattning på 60 procent.  Konsulten förväntas kunna jobba på plats en dag i veckan. 
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
I rollen som produktägare kommer konsulten att arbete med att leda och planera ett tekniskt utvecklingsteam på ett av myndighetens centrala system. Konsulten kommer ha ett nära samarbete med såväl internn  IT, kärnverksamheten, viktiga intressenter, andra utvecklingsteam, IT-driftleverantören. U ppdraget omfattar: • Ta fram strategier och mål för teamet • Hålla ihop, planera och leda/driva projekt, förvaltning och utveckling mot uppsatta mål • Bedöma och presentera planer • Säkerställa teamens leverans • Säkerställa att alla intressenter blir informerade av pågående och kommande aktiviteter • Följa upp och löpande rapportera status i arbetet
Krav (OBS, obligatoriska)
Minst 3 års erfarenhet som teknisk projektledare. Erfarenhet som chef eller motsvarande ledarskapserfarenhet. Erfarenhet av att leda tekniska projekt med egenutvecklade applikationer, med flera olika parter delaktiga. Erfarenhet av att bedöma olika tekniska lösningar för att effektivt kunna planera och driva projekt inom IT. Flerårig övergripande teknisk kompetens inom IT, DevOps, systemutveckling och drift. Goda kunskaper i svenska. Det är viktigt då all dokumentation sker på svenska. Erfarenhet av agilt arbete. Erfarenhet av arbete/projekt rörande större transitionsarbete. Erfarenhet som Produktägare för utvecklingsteam
Meriterande
Kunna hantera projekt inom IT och system med minimal påverkan av produktionsmiljön. Erfarenhet av arbete med myndighetens system Nyps.

Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Processledare/processutvecklare

Projektledare, IT
Läs mer Jan 21
Vi söker en Processledare/processutvecklare till myndighet inom det svenska kraftsystemet.
Tjänsten är på heltid, och säkerhetsprövning krävs.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, kostnadseffektivt och miljöanpassat.Enheten Verksamhetsutveckling får fler förfrågningar om processarbete än myndigheten kan tillgodose med anställda resurser. Därför behöverde en eller tvåresurskonsulter som stärker vår enhet. Som konsult i VFV-poolen kommer konsulten att arbeta i flera parallella uppdrag, med varierande omfattning och längd.

Arbetsuppgifter
Uppdraget kan komma att omfatta följande komponenter, denna lista kan dock utökas under tiden:
Framtagande av såväl Nuläges som Nylägesprocesser med krav på ökad effektivisering och digitalisering
Workshopledning i samband med analys- och utvecklingsarbete vid processutveckling
Planera och genomföra förändringsledning kopplat till processimplementation
Utbildning i processer
Utveckling av nya processer
Processrevidering
Processetablering
Dokumentera metoder och arbetssätt
Projekt-/uppdragsledning

Krav (OBS, obligatoriska)
Avslutad högskoleutbildning.Minst 1 års erfarenhet av att arbeta inom energibranschen.Minst 2 års erfarenhet av att arbeta på myndighet eller statligt bolag.Minst 10 års erfarenhet av att arbeta med processutveckling för digitalisering av processer.Minst 10 års erfarenhet av att arbeta med processutveckling i större organisationer.Minst 10 års erfarenhet av att leda och driva processutveckling, inklusive attMinst 5 års erfarenhet av att samla in information och data från interna och externa intressenter.Minst 2 års vana av att arbeta med processmodellering enligt Astrakan.Minst 2 års vana av att arbeta i verktyget SparxEA.
Meriterande
"Minst 5 års erfarenhet av linjearbete, alternativt betydande förändringsprojekt inom ekonomisk styrning och uppföljningMinst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med verksamhetsarkitektur inkluderat informationsarkitektur .Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att utforma och genomföra utbildningar inom processområdet eller IT.

Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Markförvaltare

Lantmästare
Läs mer Dec 20
Vi söker en markförvaltare till Trafikverket med stationering i Göteborg eller Gävle.
Detta är ett konsultuppdrag.
Tjänsten är på heltid, och kräver närvara på kontor 3 dagar i veckan.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Fastighetsförvaltning ansvarar bl.a. för förvaltningen av Trafikverkets fastigheter. Som markförvaltare hos Trafikverket är du ansvarig att förvalta Trafikverkets obebyggda fastigheter ochföreträda Trafikverket som fastighetsägare. De arbetar nationelltArbetsuppgifterArbetsuppgifterna består bl.a. av:-Representera Trafikverket som fastighetsägare vid frågor som berör markområden gentemot grannar, myndigheter, kommuner och allmänheten.-Upprätta och omförhandla fastighetsrättsliga avtal som servitutsavtal, arrende- och andra nyttjanderättsavtal.-Ansvara för det fastighetsrättsliga innehållet i avtal om förläggning av ledning. -Ansöka och företräda Trafikverket vid förrättningar enligt fastighetsbildningslagen, anläggningslagen, ledningsrättslagen, äganderättsutredningar etc.-Stödja Trafikverkets övriga organisation i fastighetsägarfrågor.-Stödja Trafikverket i interna utredningar.
Krav (OBS, obligatoriska)
1. Högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område (minst 180 nya hp/tidigare 120 hp) eller motsvarande utbildning som vi sammantaget bedömer som likvärdig.2. Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom markförvaltning i enlighet med punkt 3.2 i uppdragsbeskrivningen3. Resursen ska ha minst två (2) st referensuppdrag utförda under de senaste fem (5) åren avseende upprättande och omförhandling av fastighetsrättsliga avtal som servitutsavtal, arrende- och andra nyttjanderättsavtal.4. Konsulten ska behärska svenska språket i tal och skrift


Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

HR-administratör

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Dec 12
Vi söker en HR-administratör till uppdrag hos myndighet inom det svenska kraftsystemet.
Tjänsten är på heltid, och säkerhetsprövning krävs.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och säkert - idag och i framtiden.
Som HR-administratör har du ett viktigt jobb som administrativt stöd inom just rekrytering, utbildningsadministration och utbildningskoordinering.
Gemensamma funktioner stöttar hela organisationen och jobbar dagligen för att förverkliga myndighetens gemensamma mål. Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap, fastighet och hållbarhet. Vi söker dig som har jobbat några år med HR/- rekryteringsadministration och som har haft detta som din primära arbetsuppgift.
Du kommer att tillhöra Enhet Rekrytera & attrahera som idag består av 15 medarbetare fördelat på rekryterare, rekryteringsadministratörer och employer branding specialist. Enhetens uppdrag innebär att vara chefsstöd vid rekrytering, att stödja chefer löpande under hela rekryteringsprocessen samt säkerställa en kvalitativ introduktio av nya medarbetare och konsulter.
Enheten ansvarar för myndighetensstrategiska arbete inom employer branding och ansvarar för aktiviteter gällande studentrelationer, studentmässor och andra evenemang för att attrahera nya medarbetare till myndigheten.Arbetsuppgifter
Som HR administratör är ditt huvudansvar att i nära samarbete med rekryterarna i teamet arbeta i rekryteringsprocesser och tillsammans med kollegorna på enheten fortsätta att utveckla befintlig rekryteringsprocess och dess olika moment.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat;
Administrativt stöd inom primärt rekrytering,
personaladministration

Du ansvarar för den avslutande rekryteringsadministrationen såsom:
anställningsavtalshantering
anställningsavtal
uppdateringar i administrativa system (UBW),
kontakt med personalsäkerhetsenhet m.m

Krav (OBS, obligatoriska)
Avslutad högskoleutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap EllerAvslutad gymnasieutbildning och minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete inom HR området.Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete såsom rekryteringsadministration eller motsvarande. Minst 2 års vana av att arbeta i system, såsom HR-system, ekonomisystem, rekryteringssystem, utbildningssystem.
Meriterande
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee.Minst 1 års arbetslivserfarenhet av UBW/agressoMinst 1 års arbetslivserfarenhet av administrativ koordinering kopplat till konferenser/utbildningar.

Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu