Stockholm: Försvarsmakten söker två handläggare Exportkontroll

Hitta ansökningsinfo om jobbet Försvarsmakten söker två handläggare Exportkontroll i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga och utveckla Försvarsmakten inom verksamhetsområdet exportkontroll? Försvarsmakten har en nyinrättad tjänst som har särskild inriktning mot utredning och analys kopplat till materiel med exportkontrollkrav samt arbete med de olika regelverken som styr exportkontroll inom Försvarsmaktens förvaltning.

Vi söker dig som vill arbeta med komplexa frågor i Försvarsmakten och vill medverka i vår verksamhetsmässigt, materiella och organisatoriska tillväxt. Du kan här bli en viktig del i laget och arbetet med att nå våra mål. Din problemlösningsförmåga och att samverka kommer att behövas för hantering av exportkontrollkrav.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Implementera policy och rutiner inom verksamhetsområdet. Du kommer att arbeta på central och strategiska nivå i styrning, ledning och uppföljning av exportkontrollverksamheten i Försvarsmakten. I arbetet ingår att vara beredningsstöd åt chefer, systemledare och produktionssamordnare för stridskrafter och försvarsgrenarna och då även delta i eller leda arbetsgrupper. Du genomför utbildning inom exportkontrollverksamhet och exportkontrollklassningsarbete samt deltar i granskning och kvalitetskontroll.

I befattningen ingår täta tjänsteresor, främst inom Sverige.

KRAV

Kvalifikationer


• Akademisk utbildning inom teknik, juridik alternativt motsvarande kompetens som kan bedömas likvärdig
• Erfarenhet från exportkontrollverksamhet inom företag eller myndighet
• Erfarenhet från klassificering inom krigsmateriel och Produkter med dubbla användningsområden, eller relevant arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har mycket god analytisk förmåga och även förmåga att tänka strategiskt, och kunna se både helhet och detaljer. Du ska vara samarbetsvillig och en god lagspelare. Vi ser även att du är en person som är flexibel i ditt arbetssätt, då tjänsten innebär att jobba i en miljö där det händer mycket. Du ska ha en god initiativförmåga och vara mån om att hitta lösningar, dra slutsatser och driva organisationen framåt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

MERITERANDE


• CECM, Certified Export Control Managager via Sveriges Exportkontrollförening 
• Erfarenhet av att arbeta med juridiska frågor och tolka lagar och regelverk
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med komplexa tekniska system
• Goda kunskaper i teknisk engelska
• Erfarenhet från processutveckling
• Erfarenhet från Försvarsmakten och dess IT-system
• Erfarenhet av att ta fram och genomföra teknisk utbildning
• Erfarenhet av att arbeta med tullregelverk


Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Sysselsättningsgrad (hel-deltid): Heltid
Arbetsort: Stockholm
Tillträdesdatum: Tillträde snarast enligt överenskommelse

Läs vidare om områdena exportkontroll och tull på följande länkar

www.isp.se

www.tullverket.se

För upplysningar om befattningen kontakta:
Carola Nordlund eller Fredrik Sund, 08 -788 75 00

För information om rekryteringsprocessen kontakta:
HR Specialist Paulina Unger, 08 – 788 75 00

Fackliga representanter nås på telefon 08-788 75 00:

Fackliga kontaktpersoner vid Högkvarteret:

Stefan Ungerth (SACO)

Monika Danielsson (SEKO)

Kjell Tetzlaff (Försvarsförbundet OFR/S)

Arne Nilsson (Officersförbundet, OFR/O)



Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2025-06-08. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
-----------------------------------------------------
Information om det rekryterande förbandet:

I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Administrativ assistent.

Assistent till ledningsgrupp

Läs mer Maj 13
Nytt
Vi på Future People söker en assistent till ledningsgrupp till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.  
Arbetsuppgifter:
I rollen som ledningsstöd kommer du att arbeta nära avdelningschefer och andra ledande roller inom verksamhetens IT-organisation. Du stöttar i administrativa, koordinerande och kommunikativa uppgifter och blir en central del i att skapa struktur, planering och effektivitet. Du bygger successivt upp en god förståelse för interna processer och agerar både stödjande och operativt.
Stöd vid upphandling och introduktion av konsulter
Rekryteringsadministration och onboarding av nya medarbetare
Produktion och samordning av internkommunikation – t.ex. intranätsartiklar och interna nyhetsbrev
Planering och genomförande av möten, workshops och konferenser
Koordinering av budget- och prognosarbete
Koordinering av verksamhetsrapportering och stöd till projekt och IT-förvaltning

Krav för tjänsten:
Avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram
Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
Minst 5 års erfarenhet av MS Office (Excel, Word, PowerPoint)
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Meriterande för tjänsten:
Arbete eller utbildning inom intern/extern kommunikation
Erfarenhet eller utbildning inom ekonomisk redovisning

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.
Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: juni 
Sista ansökningsdagen: 21/5
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Business Administrator till exportfinansieringsbolag - Stockholm!

Läs mer Maj 9
Är du en orädd administratör med erfarenhet från reglerade miljöer och ett öga för detaljer? Vill du vara en del av ett statligt ägt bolag med affärsdrivande fokus? Vår kund söker nu en driven Business Administrator till sitt team - ansök redan idag!
Om företaget
Vår kund är ett statligt ägt bolag som sedan 1962 har finansierat svenska exportföretag, deras underleverantörer och utländska kunder. Med en vision om en hållbar värld genom ökad svensk export, erbjuder de finansiella lösningar som stärker svensk industris konkurrenskraft på den globala marknaden. Genom att kombinera affärsdrivande verksamhet med statlig stabilitet, spelar de en central roll i att främja svensk export och hållbar utveckling.
Om teamet & rollen
I rollen som Business Administrator kommer du att stötta bolagets strategiska inköpare med diverse administrativa uppgifter.

Rollen kräver inte erfarenhet av operativt inköp, men du bör ha en gedigen administrativ bakgrund från reglerade branscher som bank, försäkring, pharma eller liknande. Erfarenhet av IT-inköp eller licenshantering är meriterande.

Om dig
Vi uppfattar dig som en orädd, initiativrik och kommunikativ person med en stark självsäkerhet. I din roll förväntas du regelbundet kommunicera med stakeholders, komma med värdefulla idéer och förbättringsförslag för processer och agera professionellt i alla lägen. Dessa egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen.
Krav:
Vi letar i mångt och mycket efter rätt person men några saker ser vi som viktiga är att du:
Har en relevant utbildning (ex. BA, finans, juridik)
Businessadmin-bakgrund eller liknande erfarenhet från liknande roller (ex. finance, tech etc).
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift
Vana att jobba i en miljö med mycket regler/policys (regulatorisk miljö)

Meriternade:
Har tidigare kunskaper av ekonomi från studier eller arbete 
Erfarenhet av inköp, särskilt inom IT/licenshantering
Vana av internationellt arbete

Erbjudande:



Konsultuppdrag i 6 månader med möjlighet till övergång till fast anställning ("hyrköp").







Statligt ägt bolag med stabilitet och bra villkor







Arbetsplats i centrala Stockholm (Kungsholmen).







Möjlighet till hybridarbete.







Utvecklingsmöjligheter – vara med på en "resa", möjlighet till större ansvar och påverkan




Välkommen med din ansökan: 
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansök nu

Koordinator till Aleris hemsjukvård i Bromma

Läs mer Maj 2
Koordinator till Aleris hemsjukvård i Bromma
Är du engagerad, strukturerad och redo att ta en central roll i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Hos oss får du möjlighet att använda dina organisatoriska färdigheter för att förbättra vardagen för både patienter och medarbetare.
Vi söker nu en koordinator som vill bli en del av vårt engagerade team – varmt välkommen med din ansökan!
Om rollen
Som koordinator har du en nyckelroll i vår verksamhet. Du ansvarar för att planera och samordna insatser för att säkerställa att patienterna får rätt vård i rätt tid och att våra medarbetare har goda förutsättningar i sitt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Planering av patientbesök och medarbetare i planeringssystemet Epsilon.
Säkerställa kontinuitet i vården och god arbetsfördelning.
Övrig administration, exempelvis svara i kontorstelefon, hantera beställningar, förråd, nycklar och fordon.
Samverkan med det administrativa teamet samt våra kliniska medarbetare.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom vården eller i en koordinerande roll.
Talar och skriver flytande svenska.
Har god datorvana.
Är strukturerad, stresstålig, flexibel, positiv och lösningsorienterad.
Har god kommunikationsförmåga och ett professionellt bemötande.
B-körkort.

Tidigare erfarenhet av hemsjukvård eller arbete i systemet Epsilon är meriterande.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med inledande provanställning på 6 månader
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning
Kollektivavtal: Finns

Om oss
Aleris Hemsjukvård erbjuder en välorganiserad och trivsam arbetsplats där våra värdeord Ansvarsfullt, Enkelt och Innovativt genomsyrar hela verksamheten. Vi utför basal hemsjukvård under kvällar, nätter och helger som ett komplement till vårdcentralerna, vilka ansvarar för dagvården.
Vårt erbjudande
Hos Aleris får du tillgång till en rad förmåner som stödjer både ditt arbetsliv och privatliv. Vi erbjuder:
En genomarbetad introduktion med tydlig uppföljning
En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras
En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap

Läs mer om våra förmåner på vår hemsida.
Ansökan
Låter detta som rätt roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Administrativ assistent ?

Läs mer Apr 26
Är du en fena på administration och gillar ordning och reda? Vi söker nu fler administrativa assistenter till vår kandidatbank för framtida uppdrag!
Exempel på arbetsuppgifter:

Dokumenthantering och administration


Mötesbokningar och kalenderhantering


Intern service och stöd till kollegor


Hos Sway Sourcing får du chansen att arbeta som konsult hos några av Sveriges mest framgångsrika företag. I majoriteten av våra uppdrag blir du anställd av oss och arbetar ute hos kund. I vissa fall erbjuder vi även direktrekryteringar där du anställs direkt hos kund.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Vi söker en assistent

Läs mer Apr 25
AG Advokat är Sveriges ledande byrå inom entreprenad- och fastighetsbranschen. Våra medarbetare är specialiserade på juridiken inom dessa affärsområden och vi har lång erfarenhet av transaktioner, finansiering, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag cirka 60 medarbetare och sitter i NK-huset. Du kan läsa mer om oss här.
Har du en bred erfarenhet av administration och vill bidra med dina kunskaper på en ledande affärsjuridisk advokatbyrå? Trivs du med att arbeta i en miljö med engagerade medarbetare där du tillsammans med byråns övriga assistenter bidrar med support på hög nivå? I rollen som assistent förväntas du supportera och utveckla byråns administrativa funktion tillsammans med vårt administrativa team.
Dina arbetsuppgifter
Assistera och avlasta byråns jurister med varierande administrativ support
Administration gällande klienter och ärenden
Ta fram presentationer och pitchmaterial
Administrativ support inom byråns tvistlösningsprocesser
Korrekturläsning och hantering av juridiska dokument
Kontakt med domstol och andra myndigheter
Delta i arbetet med att utveckla den administrativa supporten
Koordinering och planering av event, middagar och luncher
Agera systemstöd
Övriga administrativa uppgifter

Din profil
Vi söker dig som är trygg i din roll som assistent och vill fortsätta att utvecklas i rollen. Det är en självklarhet för dig att leverera ett resultat med hög kvalitet och noggrannhet. Du besitter en hög serviceförmåga och har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.
För att vara framgångsrik i rollen som assistent behöver du vara lösningsorienterad, ordningsam och ha ett öga för detaljer. Vidare besitter du förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även en skicklig kommunikatör.
Du kommer ha ett nära samarbete med övriga assistenter och jurister på byrån, det är därför av största vikt att du har lätt för att bygga och vårda relationer samt är en utpräglad lagspelare. Vidare tar du ansvar för ditt arbete och drivs av att utveckla både dig själv och din omgivning.
Minst 3 års bred erfarenhet inom administration
Mycket god system- och dokumentvana
Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande att du har tidigare erfarenhet från domstolsväsendet och/eller erfarenhet från advokatbyrå och då med fördel inom tvistlösning.
Vi erbjuder
Hos oss ges du möjlighet att ständigt utvecklas i det dagliga arbetet på en av Sveriges ledande advokatbyråer tillsammans med ett professionellt och prestigelöst team. Arbetet sker på plats på vårt kontor i centrala Stockholm. På AG Advokat månar vi om att vara en arbetsplats med god stämning och en stark sammanhållning, eftersom vi är övertygade om att detta gynnar byråns verksamhet och långsiktiga utveckling. Vi har en prestigelös kultur med en stark kollegialitet och många roliga personalaktiviteter under året.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning, tillträde sker enligt överenskommelse.   
Låter detta som något för dig?
Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV, personligt brev, relevanta betyg och intyg. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 maj. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
 Frågor om tjänsten besvaras av HR-specialist Caroline Blomqvist på caroline.blomqvist@agadvokat.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Som en del i vår rekryteringsprocess genomförs en bakgrundskontroll på slutkandidater. Information lämnas till slutkandidater av vår samarbetspartner innan kontrollen påbörjas.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Försvarsmakten

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Försvarsmakten .

Stridsledningsofficer Logistik till Genomförandeavdelningen

Specialistofficer
Läs mer Apr 25
Som stridsledningsofficer logistik blir du en del av FMLOG:s arbete med att genomföra operativa och strategiska transporter, med särskilt fokus på Europa i en tid av geopolitiska utmaningar. Du har en nyckelroll i att säkerställa att verksamheten leds effektivt och med hög precision. FMLOG är mitt i en spännande utvecklingsresa där vi bygger morgondagens försvar och etablerar vår verksamhet på fler orter i Sverige. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra i en händelserik tid där dina insatser gör verklig skillnad.

Om enheten:

Genomförandeavdelningen (J3) på FMLOG stab består av både civila och militära medarbetare som tillsammans ansvarar för att leda den dagliga verksamheten inom FMLOG. Det innebär att inrikta och samordna uppgifter på kort och medellång sikt (dagar till månader) samt att genomföra operativ och taktisk ledning av förbandet.

FMLOG stab är placerad i lokaler på Gärdet i Stockholm, tillsammans med bland annat FMLOG:s transportenhet. I sektionen arbetar vi nära varandra och har en stark gruppkänsla med stor omtanke och respekt för både varandra och det viktiga arbete vi utför varje dag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som stridsledningsofficer logistik kommer du tillsammans med sektionschefen och övriga medarbetare att:


• Ansvara för att understödja chefen FMLOG med den dagliga ledningen av förbandet.
• Delta i planering och uppföljning av förbandets verksamhet.
• Samverka och föra dialoger inom förbandet samt med överordnade och sidoordnade ledningsnivåer.
• Genomföra schemalagd beredskapstjänstgöring.
• Bidra på plats genom tjänsteresor, både nationellt och internationellt.

Kvalifikationer:


• Svensk medborgare.
• Svensk officersexamen.
• Officer OR7/OF2, alternativt OR6/OF1 med prognos mot OR7/OF2.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
• B-körkort.

Personliga egenskaper:

För att lyckas och trivas i rollen behöver du trivas i en miljö under genomförande med varierande tempo. Du är ansvarsfull, noggrann och har lätt för att ta egna initiativ inom ditt ansvarsområde samt mot gemensamt uppsatta mål.

Du är en lagspelare som sätter gruppens resultat framför dina egna och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer på alla nivåer, både internt och externt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För rätt individ finns goda möjligheter till vidareutveckling inom förbandet.

Meriterande:


• Officersutbildning med inriktning logistik eller motsvarande erfarenhet.
• Erfarenhet av tjänstgöring vid stab.
• Goda kunskaper i Microsoft Office.
• Goda kunskaper i VIDAR.
• FM/NATO/FN logistikutbildning/ar.
• Behörighet ISUS.
• Behörighet SWECCIS.
• Försvarsmaktens signalskyddsutbildning.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt:


• Anställningsform: Tillsvidare
• Sysselsättningsgrad (hel-deltid): Heltid
• Arbetsort: Stockholm
• Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse.

Annonsen gäller tre befattningar som Stridsledare till Genomförandeavdelningen.

För upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen kontaktas:
Martin Nilsson, rekryterande chef.

För information om rekryteringsprocessen kontaktas:
Sandra Rosén Larsson, HR-generalist FMLOG Stab HR-avdelning.

Fackliga företrädare:


• Madeleine Bagge, SACO.
• Eva-Britt Steen, SEKO.
• Jonas Axeheim, OFR/O.
• Håkan Antonsson, OFR/S.

Samtliga ovan nås via Försvarsmaktens växel: 08 - 788 75 00

ANSÖKAN - INSTRUKTION

Välkommen med din ansökan senast 2025-06-27. Din ansökan ska innehålla CV samt svar på ett antal urvalsfrågor. Utöver det bifogar du inte något personligt brev.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter.

FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet.

Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Registrator med inriktning kurirtjänst

Registrator
Läs mer Maj 13
Nytt
Högkvarterets Dokumenthanteringsavdelning (HKV DokhA) söker en registrator med inriktning kurirtjänst till Expedition V117 i Stockholm. Vi söker medarbetare med god initiativförmåga som vill vara med och utveckla vår avdelning inför framtiden.

Avdelningens uppgift är att stödja Försvarsmaktens Högkvarter i myndighetsutövningen med en kontinuerlig dokument- och ärendehantering med uppgift att redovisa, ta hand om och tillgängliggöra allmänna handlingar idag, imorgon och över tid. Försvarsmaktens dokumenthantering omfattar all hantering av allmänna handlingar oavsett format och sekretessgrad längst hela beredskapstegen fred-kris-krig, nationellt såväl som internationellt.
HKV DokhA består av en avdelning uppdelad i sex sektioner; Expedition L24, Expedition Tre Vapen, Expedition V117, Internationell expedition, Arkiv samt Transportsektionen.

Om tjänsten

Du kommer att vara anställd som registrator och ha inriktning kurirtjänst. Du kommer att ingå i ett team där du arbetar med registrering, distribuering och expediering av inkommande och utgående handlingar samt med att bemanna vår kunddisk där du ger stöd och service till Försvarsmaktens handläggare i dokumenthanteringsfrågor. Du kommer även att ansvara för att köra Högkvarterets kurirbil inom Stockholm. Utöver detta ingår arbete med övrigt förekommande uppgifter på avdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Framföra fordon i centrala Stockholm med omnejd
• Registrering och diarieföring av inkommande och utgående handlingar
• Säkerställa att handlingar hanteras i enlighet med offentlighets- och sekretesslagen
• Arbeta med viss arkivering
• Delta i utvecklingen av rutiner och processer för dokumenthantering

Kvalifikationer


• Erfarenhet av arbete som registrator eller inom administration alternativt innehar annan erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig
• Mycket god datorvana
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• Förmåga att arbeta strukturerat, noggrant. Stundvis under stress
• B-körkort för manuell växellåda är ett krav

Meriterande


• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, i synnerhet inom Försvarsmakten
• Kännedom gällande OSL (Offentlighets- och sekretesslagen)

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Vi ser att du har ett öppet sinnelag, är serviceinriktad och har en positiv inställning. Du tycker om att tillhöra ett team och arbeta tillsammans med andra men är samtidigt självmotiverad och tar eget ansvar för utförande av uppdraget. Du bidrar aktivt till gott samarbete och till bra stämning i arbetslaget. Eftersom befattningen innehåller bilkörning i Stockholm behöver du vara trygg med att köra i stadsmiljö. Du är prestigelös och gillar att utforska nya lösningar. I din roll kommer du att hantera information som kräver hög integritet och ett säkerhetsmedvetet arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Försvarsmaktens värdegrund bygger på Öppenhet, Resultat och Ansvar - ÖRA, vilken även du självklart delar med oss.

Övrigt

Tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsort: Stockholm, Valhallavägen 117
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Resor i tjänsten förekommer, främst inom Sverige.
Upplysningar om befattningen lämnas av Sektionschef Mattias Hansson


Fackliga företrädare

SACO: Stefan Ungerth
SEKO: Liselotte Larsson
Försvarsförbundet, OFR/S: Kjell Tetzlaff
OFR/O Arne Nilsson


Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på tfn 0505-451000.
Välkommen med din ansökan senast 2025-06-11.
Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
-----------------------------------------------------
Information om det rekryterande förbandet:

I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Registratorer till Försvarsmaktens Högkvarter

Registrator
Läs mer Maj 13
Nytt
Högkvarterets Dokumenthanteringsavdelning (HKV DokhA) söker nu tre noggranna och ansvarsfulla registratorer som vill spela en central roll i Försvarsmaktens dokumenthantering. Vi söker medarbetare med god initiativförmåga som vill vara med och utveckla vår avdelning inför framtiden. Här får du chansen att utvecklas inom området i en spännande miljö!

Avdelningens uppgift är att stödja Försvarmaktens Högkvarter i myndighetsutövningen med en kontinuerlig dokument- och ärendehantering med uppgift att redovisa, ta hand om och tillgängliggöra allmänna handlingar idag, imorgon och över tid. Försvarsmaktens dokumenthantering omfattar all hantering av allmänna handlingar oavsett format och sekretessgrad längst hela beredskapstegen fred-kris-krig, nationellt såväl som internationellt.

HKV DokhA består av en avdelning uppdelad i 6 sektioner; Expedition L24, Expedition Tre Vapen, Expedition V117, Internationell expedition, Arkiv samt Transportsektion.

Om tjänsten

Som registrator vid Försvarsmaktens Högkvarter kommer du att spela en central roll i vår dokumenthantering. Du kommer att hantera inkommande och utgående handlingar, tillse att dessa hanteras korrekt samt säkerställa rätt information finns på rätt plats, i rätt tid. Du är med och säkerställer att våra processer följer gällande lagar och regler samt att känslig information hanteras på ett korrekt sätt. Du ger även stöd och service stödjer till handläggare i dokumenthanteringsfrågor samt bemannar vår interna kunddisk. 

Utöver detta kommer du att hantera förfrågningar från allmänheten samt arbeta med övriga förekommande uppgifter på avdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Registrering och diarieföring av inkommande och utgående handlingar
• Bemanna kunddisken
• Säkerställa att handlingar hanteras i enlighet med offentlighets- och sekretesslagen
• Arbeta med viss arkivering
• Delta i utvecklingen av rutiner och processer för dokumenthantering

Kvalifikationer



• Erfarenhet av arbete som registrator eller inom administration alternativt innehar annan erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig
• Mycket god datorvana
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant. Stundvis under stress
• B-körkort för manuell växellåda


Meriterande


• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, i synnerhet inom Försvarsmakten.

Personliga egenskaper
Vi söker dig är noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Vi ser att du har ett öppet sinnelag, är serviceinriktad och har en positiv inställning. Du tycker om att tillhöra ett team och arbeta tillsammans med andra men är samtidigt självmotiverad och tar eget ansvar för utförande av uppdraget. Du bidrar aktivt till gott samarbete och till bra stämning i arbetslaget. Du är prestigelös och gillar att utforska nya lösningar. I din roll kommer du att hantera information som kräver hög integritet och ett säkerhetsmedvetet arbetssätt även under perioder med hög arbetsbelastning och korta tidsförhållanden. 
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Försvarsmaktens värdegrund bygger på Öppenhet, Resultat och Ansvar - ÖRA, vilken även du självklart delar med oss.

Övrigt
Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.
Arbetsort: Stockholm, Lidingövägen 24.
Resor i tjänsten förekommer, främst inom Sverige.

Upplysningar om befattningen lämnas av sektionschef Fatna Laassiri. 

Fackliga företrädare
SACO: Stefan Ungerth
SEKO: Liselotte Larsson
Försvarsförbundet, OFR/S: Kjell Tetzlaff
OFR/O Arne Nilsson


Samtliga kontaktpersoner nås via Försvarsmaktens växel på tfn 0505-451000.

Välkommen med din ansökan senast 2025-06-10. Återkoppling på din ansökan kommer att ske från och med vecka 29 med hänsyn till semestrar. 

Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
-----------------------------------------------------
Information om det rekryterande förbandet:

I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Enhetsadministratör

Administratör
Läs mer Maj 13
Nytt
Vi söker en Enhetsadministratör som är en stjärna på service och har ett öga för detaljer. Du trivs med att ha en varierad dag där tempot kan skifta och du är alltid redo att ta dig an nya utmaningar med en flexibel inställning. Vi tror att du är en person som möter varje dag med ett leende och som med lätthet skapar positiva relationer med både kollegor och besökare.

I denna roll kommer du att vara hjärtat på vårt kontor och ha en central roll i att skapa en trivsam och välkomnande arbetsmiljö med ditt naturliga tillmötesgående sätt för att du alltid erbjuder bästa servicen. Hos oss kommer du att vara den som får allt att fungera samtidigt och du blir en viktig del av vårt team. Du kommer att samarbeta med härliga, högpresterande kollegor i ett dynamiskt team samt arbeta i en stimulerande miljö som uppmuntrar teamarbete och kreativitet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ta emot besökare och hantera inkommande/utgående post
• Samordna med leverantörer och upprätthålla serviceavtal
• Förbereda inför större möten och event
• Hålla ordning på kontoret, inklusive konferensrum och kök
• Planera och boka evenemang och möten
• Hantera kontorsmateriel, utrustning och fordon
• Ansvara för uppdatering av inventeringsunderlag
• Beställa kontorsutrusning och stödja vid in- och utleveranser

Vi erbjuder dig
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder
• Lönetillägg vid förädraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning

Kvalifikationer

• Godkänd gymnasieutbildning
• Mycket god administrativ förmåga
• Goda kunskaper i MS Office
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
• Svensk medborgare
• Körkort lägst klass B

 Meriterande

• Erfarenhet av arbete på statlig myndighet
• Erfarenhet av att arbeta med sekretessbelagda handlingar inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av expeditions- eller receptionsarbete
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är uppmärksam på detaljer och med lätthet kan få ett helhetsgrepp över den dagliga verksamheten. Är noggrann och har ett serviceinriktat och strukturerat arbetssätt, tar egna initiativ och är självgående. Du har lätt för att bygga relationer och skapa ordning. Du ska vara van att arbeta på egen hand med eget ansvarsområde. Du är en god lagkamrat och har förmågan att samarbeta och vara behjälplig när så behövs. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

Övrigt
Anställningsformen är en civil tillsvidare befattning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning för kandidat som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten. Placeringsort är Stockholm. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsteresor förekommer och är i regel planerade.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 2025-06-10. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen mailas till HR julia.arvidsson@mil.se

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Systemtekniker med inriktning WAN

Nätverkstekniker
Läs mer Maj 12
Vill du vara med och driva Försvarmaktens mest robusta nät? Vi står inför en spännande och intensiv utvecklingsfas där vi söker ytterligare tekniker till vårt team. Vår arbetsplats präglas av hög kamratanda och hög teknisk kompetens. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som systemtekniker med inriktning WAN kan du se fram emot varierande arbetsuppgifter som bland annat innefattar design, installation, konfiguration, driftsättning och felsökning. Arbetet bedrivs på plats men kan även ske i fält.

Om du brinner för datakommunikation och tycker om att arbeta med allt från det senaste till lite äldre teknik så kommer du att trivas bra hos oss. Du bör ha god teknisk kompetens och förståelse där du tycker om att "grotta ner dig" i tekniska system.

Tjänsten innebär ett kontinuerligt lärande av nya tekniker och produkter bl a via utbildningar både internt och externt. Detta medför att medarbetare hos oss har stort utrymme för vidareutveckling inom Försvarsmakten.

Vi erbjuder dig
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder
• Lönetillägg vid förädraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning

Kvalifikationer

• Lägst gymnasial utbildning med inriktning mot IT/teknik och/eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom nätverk och IT-infrastruktur
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
• Svensk medborgare
• Körkort lägst klass B

 Meriterande

• Goda kunskaper om Ciscos nätverksprodukter
• Certifiering inom Cisco nätverk (ex CCNA, CCNP)
• Kunskaper inom fiber och WDM-teknik
• Kunskaper inom IT-säkerhet, kryptering och certifikat

Personliga egenskaper
Du är en strukturerad person som får jobbet gjort men inte på bekostnad av kvalitén. Vi ser att du har en god förmåga att arbeta självständigt och kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter, samtidigt är det viktigt att vara en god lagkamrat och ha ett gott samarbete med dina kollegor.

Det är viktigt att du har en positiv framtoning, att vi hjälps åt och att alla gör sitt bästa. Tidvis kan arbetsbelastningen vara intensiv vilket innebär att du ska vara stresstålig och kunna gripa dig an problem strukturerat även under sådana förutsättningar. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

Övrigt
Anställningsformen är en civil tillsvidare befattning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning för kandidat som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten. Placeringsort är Stockholm. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsteresor förekommer i arbetet.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 2025-06-03. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen mailas till HR julia.arvidsson@mil.se

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu