Stockholm: Client Manager till Westers

Hitta ansökningsinfo om jobbet Client Manager till Westers i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du jobba med försäljning inom en fantastisk rolig och uppskattad produkt? Nu söker vi en driven Client Manager som ska jobba aktivt med värdebaserad försäljning!
Om rollen
Som Client Manager ansvarar du för att hitta nya samt förvalta befintliga kunder, där du arbetar från idéstadie, pitch och införsäljning till planering, genomförande och uppföljning. Du ansvarar för kundrelationen och utvecklar löpande affären hos dina befintliga kunder, och säkerställer att budget, tidsplan och leverans motsvarar kundens förväntningar.
Du rapporterar till, samt har stöd genom processen från, vår Head of Sales, samt ett starkt team av kollegor inom sälj, projektledning och produktionsledning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:
Hantera inkommande leads och förfrågningar
Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom vår befintliga kundstock
Ta fram idé, genomföra presentation/pitch för kund
Ansvara för kontrakt, förhandling, offert samt avtalsskrivning
Löpande utveckla affären med egen kundstock (kundansvar)
Ansvara för prissättning, budget, lönsamhet och fakturering
Prospektering och nykundsbearbetning


Din profil
Vi söker en självgående och driven person, som gillar struktur och brinner för att skapa och utveckla kundrelationer. Du ska ha en god samarbetsförmåga och social kompetens, samt vara en problemlösare som ser nya möjligheter när utmaningar uppstår.
Du sätter dig snabbt in i verksamheten hos Westers, affären och kunderna, för att på sikt bidra med försäljning mot företagets mål.
Vi tror att du är utåtriktad med stort socialt batteri och trivs med att ta ansvar för affären och kunden. Du är också nyfiken och vill ständigt utvecklas för att nå ditt ”bästa jag”!

Du har:
Minst ett års erfarenhet av försäljning med eget kundansvar
Erfarenhet inom eventbranschen
Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Det är även meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom försäljning, event eller kommunikation.

Vad vi erbjuder
På Westers drivs vi av att skapa en arbetsplats fylld av trivsel och engagemang, där du som anställd kan växa och utvecklas. Hos oss får du därför ta del av bland annat:
Kostförmån (lunch från Stockholms bästa cateringkök)
Friskvård
Återkommande aktiviteter och event
Individuell utvecklings-/utbildningsplan
Regelbundna hälsokontroller
Sköna och hjälpsamma kollegor!


Om Westers
Westers är ett av Stockholms ledande företag inom catering och event. Vi genomför årligen närmare 800 evenemang för företag och privatpersoner, där vi får vara med och skapa allt från bröllop och födelsedagar till företagsfester och konferenser.
Idag är vi cirka 25 medarbetare fördelat över organisationen, plus en härlig bonusfamilj av skicklig extrapersonal på våra event, många av dem utbildade i vår Westers Academy.
Vi jobbar utifrån värdeorden engagemang, empati och gemenskap. Vi har ett aktivt arbete med Westers Hjärta där hållbarhet, inkludering och socialt engagemang är våra främsta hjärtefrågor.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Eventsäljare/Eventförsäljare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Eventsäljare/Eventförsäljare.

Säljare | Grundlön + Provision

Läs mer Maj 5
Älskar du försäljning och att skapa relationer? Bli en del av vårt framgångsrika Fältsäljarteam
Vi söker nu engagerade och målinriktade kollegor till vårt etablerade säljteam i Stockholm! Som en del av vårt team får du möjligheten att arbeta med ett av Sveriges mest välkända varumärken och bidra till vår fortsatta framgång.
Vi söker dig som vill utvecklas inom försäljning, bygga starka kundrelationer och ha ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik. Rollen innebär face-to-face försäljning på välbesökta platser, där du dagligen möter nya människor och skapar affärsmöjligheter.  Vem är du?
En naturlig relationsskapare – du älskar att möta nya människor och skapa förtroende.
Målmedveten och driven – du triggas av att nå höga resultat och utvecklas.
Orädd och initiativrik – du tar ansvar och hittar lösningar i alla situationer.
Har en positiv inställning och energi som smittar av sig på både kunder och kollegor.


Vad erbjuder vi?
Trygg lönestruktur – Fast lön + en provisionsmodell utan tak.
Personlig utveckling – Utbildningar inom försäljning, retorik och affärsutveckling.
Karriärmöjligheter – Chansen att avancera till ledande roller inom företaget.
Varierande arbetsdagar – Möten med nya människor och möjligheten att resa i tjänsten.

Vilka är vi på Impressive Relations?
Impressive Relations är ett växande sälj- och bemanningsföretag grundat 2012. Vi arbetar med stora aktörer i Norden inom branscher som Bank & Finans, IT och Solenergi. Vi tror på att utveckla våra medarbetare och skapa en arbetsplats där driv, ambition och gemenskap står i fokus.
Hos oss finns inga begränsningar – bara möjligheter. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag!
Ansök snabbt och enkelt - Utan CV eller personligt brev!
På Impressive Relations letar vi efter rätt person – inte det perfekta CV:t. Det viktigaste för oss är din vilja, inställning och ditt engagemang. Så även om du inte uppfyller alla kriterier, tveka inte att söka! För att göra rekryteringen så rättvis och träffsäker som möjligt har vi skippat CV och personligt brev. Istället använder vi oss av urvalsfrågor som hjälper oss att förstå vem du är och vad du kan bidra med. Vi tror att detta ger dig en bättre möjlighet att visa din potential och samtidigt skapar en mer objektiv och schyst process.
Låter det som en spännande utmaning? Vänta inte – ansök redan idag, då vi gör urval löpande!
Kontaktperson: Felicia Rullander 076-425 35 70 felicia.rullander@impressiverelations.se

Ansök nu

Eventsäljare | Grundlön + Provision

Läs mer Maj 5
Bli en del av ett framgångsrikt säljteam!

Nu söker vi drivna säljare till vårt team som samarbetar med ett av Sveriges mest välkända varumärken inom energilösningar! Är du social, driven och redo att ta din karriär till nästa nivå? Då är detta jobb för dig!

OM ROLLEN
Som en del av vårt team kommer du att arbeta med face-to-face försäljning i köpcentrum, matbutiker och varuhus. Du blir en viktig ambassadör för vårt varumärke och får chansen att skapa värdefulla kundrelationer samtidigt som du utvecklas inom försäljning.

VI SÖKER DIG SOM
Älskar att möta nya människor och bygga relationer
Har ett starkt driv och en vilja att ständigt utvecklas
Är ansvarstagande, flexibel och öppen för resor inom Sverige


VI ERBJUDER
Trygghet & potential – Fast lön + attraktiv provisionsmodell utan tak
Personlig utveckling – Säljutbildningar och coaching för att du ska bli ditt bästa jag
Karriärmöjligheter – Interna möjligheter att växa och ta större roller
Inspirerande arbetsmiljö – Ett energifyllt team där vi har kul och stöttar varandra


OM IMPRESSIVE RELATIONS
Vi är ett växande sälj- och bemanningsföretag som sedan 2012 hjälpt stora aktörer inom Bank & Finans, IT, Solenergi m.m. att nå sina mål. Hos oss får du en plattform för att utvecklas, utmanas och skapa en långsiktig karriär.
Ansök snabbt och enkelt - Utan CV eller personligt brev!
På Impressive Relations letar vi efter rätt person – inte det perfekta CV:t. Det viktigaste för oss är din vilja, inställning och ditt engagemang. Så även om du inte uppfyller alla kriterier, tveka inte att söka! För att göra rekryteringen så rättvis och träffsäker som möjligt har vi skippat CV och personligt brev. Istället använder vi oss av urvalsfrågor som hjälper oss att förstå vem du är och vad du kan bidra med. Vi tror att detta ger dig en bättre möjlighet att visa din potential och samtidigt skapar en mer objektiv och schyst process.
Låter det som en spännande utmaning? Vänta inte – ansök redan idag, då vi gör urval löpande!
Kontaktperson: Felicia Rullander 076-425 35 70 Felicia.rullander@impressiverelations.se

Ansök nu

Jobbet som tar dig med dig på en resa varje dag - Stockholm

Läs mer Maj 3
Jobba med oss – Lär dig försäljning och skapa vänner för livet!En arbetsplats är bara en bra arbetsplats när du varje dag känner att du faktiskt vill gå till jobbet!
Det är exakt så du kommer känna på Västkustbolaget.
Vi söker dig som är:
Social (eller vill bli det)
Nyfiken på försäljning, människor och att utmana dig själv
Öppen för att lära dig nya saker

Och dig som:
Ser livet som fullt av möjligheter (eller vill lära dig att göra det)
Inte är rädd för att misslyckas ibland – för du reser dig snabbt igen
Vet att utveckling börjar utanför din komfortzon
Vad gör vi?
Vi är en koncern med 10 dotterföretag och 100+ anställda. Vi jobbar med försäljning av riktigt bra grejer – inom säkerhet och trygghet där vi hjälper privatpersoner och företag. I jobbet får du dagligen resa till olika platser och träffa nya människor i vad som kallas eventförsäljning. Du får utbildning från dag 1, stöttning från teamet och chansen att tjäna mer än bara erfarenhet.
Vad du får: Unga, drivna kollegor & en chef som faktiskt lyssnar Fast lön + grymma provisioner Ett kontor du vill hänga på även efter jobbet Tillgång till gym och rabatterad lunch varje dag Tävlingar, after works och utvecklingsmöjligheter Fri tillgång till Sveriges främsta utbildare via Framgångsakademin Möjligheten att jobba utomlands (!)

Ingen erfarenhet? Inga problem.Vi lär dig allt. Det viktiga är att du dyker upp, vågar testa och vill något.
Plats: Stockholm med omnejd + resor runtom i landet. Heltid
Är du redo att gå från "vanligt jobb" till riktigt kul jobb?
Sök idag så berättar vi mer! Eller skicka ett DM till oss på Instagram: [@vkb.sales]

Ansök nu

Jobbet som tar dig med dig på en resa varje dag - Stockholm

Läs mer Maj 1
Jobba med oss – Lär dig försäljning och skapa vänner för livet!En arbetsplats är bara en bra arbetsplats när du varje dag känner att du faktiskt vill gå till jobbet!
Det är exakt så du kommer känna på Västkustbolaget.
Vi söker dig som är:
Social (eller vill bli det)
Nyfiken på försäljning, människor och att utmana dig själv
Öppen för att lära dig nya saker

Och dig som:
Ser livet som fullt av möjligheter (eller vill lära dig att göra det)
Inte är rädd för att misslyckas ibland – för du reser dig snabbt igen
Vet att utveckling börjar utanför din komfortzon
Vad gör vi?
Vi är en koncern med 10 dotterföretag och 100+ anställda. Vi jobbar med försäljning av riktigt bra grejer – inom säkerhet och trygghet där vi hjälper privatpersoner och företag. I jobbet får du dagligen resa till olika platser och träffa nya människor i vad som kallas eventförsäljning. Du får utbildning från dag 1, stöttning från teamet och chansen att tjäna mer än bara erfarenhet.
Vad du får: Unga, drivna kollegor & en chef som faktiskt lyssnar Fast lön + grymma provisioner Ett kontor du vill hänga på även efter jobbet Tillgång till gym och rabatterad lunch varje dag Tävlingar, after works och utvecklingsmöjligheter Fri tillgång till Sveriges främsta utbildare via Framgångsakademin Möjligheten att jobba utomlands (!)

Ingen erfarenhet? Inga problem.Vi lär dig allt. Det viktiga är att du dyker upp, vågar testa och vill något.
Plats: Stockholm med omnejd + resor runtom i landet. Heltid
Är du redo att gå från "vanligt jobb" till riktigt kul jobb?
Sök idag så berättar vi mer! Eller skicka ett DM till oss på Instagram: [@vkb.sales]

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från UU Brand & Recruit AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från UU Brand & Recruit AB .

Global Head of Development to Ingrid Capacity

Civilingenjör, byggnadskonstruktion
Läs mer Apr 29
Do you want to be part of facilitating the green transition? Do you thrive in a dynamic, fast-paced environment where your actions drive meaningful change? Do you enjoy solving hard problems together with ambitious people? If this sounds like you, this could be a perfect match.
Join us to facilitate the green transition
Electrification and the transition to fossil-free energy create fantastic opportunities for us as individuals, as a company, and for society at large. However, it also creates challenges, especially for our energy system. Ingrid Capacity is a new kind of energy company on a mission to shape the future of energy. We challenge conventional energy models with intelligent energy services for grid operators and users. By uniquely combining software, hardware, and commercial innovation, we tackle one of the biggest bottlenecks to the energy transition: electricity grid constraints. This enables us to accelerate electrification and contribute to a more resilient, competitive, and sustainable energy system. Our impact is here and now. Since our founding in 2022, we have built a leading electricity trading and optimization platform, commissioned and now operate over 200 MWh of large-scale energy storage facilities, and have an additional 340 MWh under construction across Europe. Today, Ingrid Capacity is in a rapid growth phase.
About the role
As the Global Head of Development, you will play a pivotal role in Ingrid Capacity’s growth across Europe. You will manage the development of renewable energy assets, overseeing the entire process from market entry to the development of ready-to-build projects.
Key responsibilities:
Business Origination: Own, build, and manage Ingrid’s pipeline and development process across all target markets.
Team Leadership: Lead the European development team, prioritize actions, and recruit key resources.
Project Development: Guide the team from site identification to Ready to Build (RTB).
Coordination: Ensure seamless collaboration across internal functions and with external parties.
Risk Management: Own the risk matrix throughout the development pipeline.
Partnerships: Source and manage new partnerships in target markets.
M&A Support: Assist in coordinating M&A activities, including project and asset valuation.
Strategy Collaboration: Work closely with Ingrid’s strategy team on market entry strategies.
Stakeholder Relationships: Maintain and nurture strong relationships with key stakeholders across target markets.

Your experience and skills:
Over 10 years of experience in the development of energy projects.
Proven track record of effectively leading development teams in Europe.
Fluent in English, both verbal and written.
University degree in a relevant field such as finance, business, engineering, or management.

Personal attributes:
Highly driven and results-oriented, with the ability to prioritize across timelines and markets.
Strong leadership abilities, comfortable working across cultures.
Structured mindset, ensuring development processes and procedures are followed and improved.
A generalist with a comprehensive understanding of project development facets, from identification and licensing to legal, finance, and tax aspects.

What we offer
At Ingrid Capacity, we are not just employees; we are pioneers, visionaries, and catalysts for change. We are at the forefront of the global energy transition, dedicated to shaping the future of power generation. Our company is more than a workplace; it is a platform for innovation, where we dare to push boundaries and turn bold ideas into reality.
We firmly believe that the foundation of any successful company lies in its culture. At Ingrid Capacity, we understand that building a thriving organization demands more than just technology and innovation; it requires a company culture firmly rooted in trust, growth, and the ability to learn from mistakes. We believe that skills can be nurtured in a variety of contexts, starting from within oneself and growing together with people we trust. We are also serious about the wellbeing of our colleagues and having fun together, and with regularly hosted social activities and group training classes, we create a workplace where we can truly thrive.
Application
Sounds like a match? Don’t be a stranger and welcome to apply! We’ll make selections on an ongoing basis and finalize the recruitment as soon as we’ve found the perfect match.
We look forward to hearing from you!
/Team Ingrid Capacity

Ansök nu

Grid Manager

Civilingenjör, drift och underhåll, elkraft
Läs mer Apr 7
Do you want to be part of facilitating the green transition? Do you thrive in a dynamic, fast-paced environment where your actions drive meaningful change? Do you enjoy solving hard problems together with ambitious people? If this sounds like you, this could be a perfect match.
Join us to facilitate the green transition Electrification and the transition to fossil-free energy create fantastic opportunities for us as individuals, as a company, and for society at large. However, it also creates challenges, especially for our energy system. Ingrid Capacity is a new kind of energy company on a mission to shape the future of energy. We challenge conventional energy models with intelligent energy services for grid operators and users. By uniquely combining software, hardware, and commercial innovation, we tackle one of the biggest bottlenecks to the energy transition: electricity grid constraints. This enables us to accelerate electrification and contribute to a more resilient, competitive, and sustainable energy system. Our impact is here and now. Since our founding in 2022, we have built a leading electricity trading and optimisation platform, commissioned and now operate over 200 MWh of large-scale energy storage facilities, and have an additional 340 MWh under construction across Europe. Today, Ingrid Capacity is in a rapid growth phase.
About the Role We are looking for a curious and forward-thinking Grid Manager to join our growing Project Development team, due to our expanding renewables energy business. You will play an important role in developing ongoing and future projects, optimizing grid connections and minimizing costs throughout the whole lifecycle. As a Grid Manager you will work cross functionally with all departments and serve as the technical link between the Project Development team and the Engineering team. Together, we are shaping the future of sustainable energy. You will report to the Head of Project Development.
This role primarily focuses on the Nordic market, but you will also contribute to international projects by providing support and knowledge sharing across regions.
Key Responsibilities
Manage the overall grid connection process during the project development phase. This includes reviewing and approving grid agreements, and supporting the Project Development Manager (PDM) and possible third party developers in negotiating connection terms (e.g. tariffs, flexible connection terms, connection costs, technical requirements, applicable industry standards).
Establish best practice in the grid connection process, with a focus on maximizing project value for future optimization, minimizing CAPEX (cost to connect) and optimizing OPEX (grid fees).
Act as the interface between the Engineering and the Project Development teams, ensuring that all terms and conditions are technically and commercially viable.
Maintain good relations and liaise with external stakeholders, including industry organizations, authorities, Distribution System Operators (DSOs) and Transmission System Operators (TSOs).
Define and monitor best practice for technical requirements related to BESS impact on the grid, ensuring feasibility through thorough analysis and research.
Support project development in terms of technical site layout, general process and conditions.
Contribute to the development of efficient internal processes and generously share knowledge and experience with the organization.
Conduct risk assessment and continually evaluate project risks and identify potential project delays.
Once the site reaches Ready to Build (RTB) status, support efforts to optimize project terms and conditions.

Other responsibilities include:
Monitor and participate in industry developments and evolving standards related to energy topics.
Support business development in international projects, e.g. technical set-up.

Qualifications & Experience
Bachelor’s degree in Electrical Engineering, Energy Management, or a related field.
Experience in grid connection work is mandatory.
Relevant work experience from the energy sector.
Strong technical skills, with the ability to interpret market data and make data-driven decisions.
Excellent communication skills, with the ability to build and maintain relationships at all levels.
Ability to work collaboratively in a cross-functional team environment and manage multiple projects simultaneously.

Personal Skills
In addition to relevant work experience, we’re looking for someone with the right personal skills and motivation, and a genuine passion for renewable energy.
A committed and unpretentious person who is eager to learn and continuously improve.
Solution-oriented, helpful and curious, with a proactive approach to exploring innovative solutions.
A self-starter who actively seeks growth opportunities and takes initiative in dynamic environments.
Last but not least, if you're also a friendly team player, you'll fit right in.

What we offer
Read more; https://careers.ingridcapacity.com/jobs/5781691-grid-manager

Ansök nu

Procurement Manager

Inköpare
Läs mer Apr 7
Do you want to be part of facilitating the green transition? Do you thrive in a dynamic, fast-paced environment where your actions drive meaningful change? Do you enjoy solving hard problems together with ambitious people? If this sounds like you, this could be a perfect match. Today, Ingrid Capacity is in a rapid growth phase with a historic expansion of energy storage in Sweden, while also expanding internationally. We are in the final phase of construction of around 200 MW and will soon enter a new phase of construction of another 200 MW, with a total development pipeline of over 5 GW across Europe.
About the role We are looking for a motivated and dynamic Procurement Manager for our growing team to help manage all aspects of our procurement processes. Your work will contribute to ensuring efficiency, cost effectiveness and timely delivery of goods and services. You will be involved in supplier and sub-supplier market analysis, forecasting technology trends, pricing and lead times. You will also participate in strategic sourcing of equipment and construction suppliers, working closely with various teams. You will process and present data to effectively monitor contracts, verify and record commercial benefits, track the status of procurement projects, perform cost-benefit analyses, and assess commercial risk. The role includes traveling. You will report directly to the Head of Procurement.
Key tasks and responsibilities Supplier and Sub-supplier Market Analysis
Conduct in-depth market research and analysis to identify potential suppliers and understand underlying cost drivers.
Monitor industry trends, technological advancements, pricing fluctuations, and lead times to inform procurement decisions.
Develop strategies based on market insights to optimize procurement outcomes.

Sourcing, Screening, and Supplier Relationship Management (SRM)
Source and screen suppliers to ensure alignment with ESG, bankability, quality, cost, and delivery requirements.
Establish and maintain strong relationships with suppliers, negotiating contracts and terms to achieve favorable agreements.
Implement effective supplier performance evaluation processes and drive continuous improvement through SRM practices.

Strategic Procurement and Collaboration
Collaborate closely with Financial, Construction, Engineering, and Development teams to understand project requirements and timelines to optimize value.
Develop or support strategic procurement plans aligned with project objectives, budget constraints, and quality standards.
Lead and support procurement efforts for equipment and construction suppliers, ensuring adherence to project timelines and specifications.

Contract Management and Support
Support the construction team during project execution by managing contracts, including drafting, negotiation, and execution. Ensure compliance with contractual terms, specifications, and regulatory requirements. Resolve any procurement-related issues or disputes that may arise during the construction phase.

Your work experience
Bachelor’s degree in supply chain management, Procurement, Business Administration, Engineering, or a related field.
Proven experience in procurement or sourcing or supplier management.
Strong analytical skills with the ability to interpret market data and make data driven decisions.
Excellent negotiation and communication skills, with the ability to build and maintain relationships at all levels.
Ability to work collaboratively in a cross-functional team environment and manage multiple projects simultaneously.

Nice to have
Master’s degree preferred.
Knowledge of contract law and experience in contract management.
Experience in procurement in the construction or engineering industry.
Knowledge and experience with renewables business provides a favorable aspect.
Proficiency in procurement software and ERP systems.

The experience listed above would all be interesting to add to the team, but you don't need experience in all of them to apply. You will work with a very knowledgeable team, so it is more important that you have the willingness and motivation to learn new skills.
Your personal skills
In addition to relevant work experience, we’re looking for someone with the right personal skills and motivation, and a genuine passion for renewable energy. To be successful in this role at Ingrid Capacity, you should have strong analytical skills, excellent negotiation skills and a strategic mindset. Effective communication and interpersonal skills are essential for building and maintaining supplier relationships and collaborating with internal teams. You thrive in a high-growth environment and enjoy taking ownership. At Ingrid Capacity we encourage self-leadership and knowledge sharing, and therefore we believe that you enjoy working independently and driving your work forward, while also collaborating closely with other functions.
What we offer
Read more here; https://careers.ingridcapacity.com/jobs/5772418-procurement-manager

Ansök nu

Senior Business Development Manager, DSO to Ingrid Capacity

Account manager
Läs mer Mar 25
Do you want to be part of facilitating the green transition? Do you thrive in a dynamic, fast-paced environment where your actions drive meaningful change? Do you enjoy solving hard problems together with ambitious people? If this sounds like you, this could be a perfect match.
Join us to facilitate the green transition Electrification and the transition to fossil-free energy create fantastic opportunities for us as individuals, as a company, and for society at large. However, it also creates challenges, especially for our energy system.
Ingrid Capacity is an energy tech company founded in 2022, and we are determined to solve some of the hardest challenges that stand in the way of the green transition by leveraging new technology and pioneering software development. We develop and optimize flexible energy assets such as large-scale battery energy storage to store electricity when there is a production surplus and return it to the system when there is a shortage. This ensures the stability of the grid, increases the uptake of renewable energy sources such as wind and solar, and maximizes the utilization of the grid in a cost-efficient manner. Today, Ingrid Capacity is in a rapid growth phase with a historic expansion of energy storage in Sweden, while also expanding internationally. We are in the final phase of construction of around 200 MW and will soon enter a new phase of construction of another 200 MW, with a total development pipeline of over 6 GW across Europe.
About the role Are you a strategic dealmaker with a passion for innovation? Do you have the drive and network to break new grounds in the energy sector? We are looking for a Senior Business Development Manager - New Business to lead the development of new revenue streams. This role presents a unique opportunity to establish and develop a new business sector, where your expertise in structuring agreements and securing high-value deals will be instrumental to success. As a Senior Business Development Manager, you will be at the forefront of developing and negotiating agreements with utilities and Distribution System Operators (DSOs), creating innovative solutions that do not yet exist in the market. You will work cross-functionally with internal teams and external stakeholders to structure, negotiate, and execute agreements that generate revenue from energy storage solutions.
Key Responsibilities
Lead and drive the structuring, negotiation, and execution of off-taker agreements with utilities and Distribution System Operators (DSOs).
Design and implement a strategic commercial plan to drive business growth and achieve revenue objectives.
Manage the end-to-end new business process, from lead identification to deal closure, leveraging a value-driven business strategy.
Identify and develop new business opportunities, fostering strategic relationships with key stakeholders to accelerate growth and market expansion.
Understanding of revenue cap regulations to enable the structure of complex agreements that align with regulatory frameworks and organizational growth objectives.
Collaborate cross-functionally and work closely with internal teams (technical, product, and finance) to create commercially viable and strategically sound agreements.
Proactively adapt to evolving market regulations and technical requirements, leveraging innovation to enhance business innovation and operational efficiency.

Key qualifications
University degree in engineering, finance, business, management or a related field.
Senior-level experience and strong network in the energy sector, preferably working with or within utilities, DSOs, or energy companies.
Proven track record in business development, or strategic partnerships within the energy sector.
Deep knowledge and understanding of energy markets, grid infrastructure, and regulatory frameworks.
Fluency in English and Swedish is required.

Read more about the position here:
https://careers.ingridcapacity.com/jobs/5727792-senior-business-development-manager-dso/8536b846-929...

Ansök nu

Project Development Manager

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Mar 21
Do you want to be part of facilitating the green transition? Do you thrive in a dynamic, fast-paced environment where your actions drive meaningful change? Do you enjoy solving hard problems together with ambitious people? If this sounds like you, this could be a perfect match.
Join us to facilitate the green transition Electrification and the transition to fossil-free energy create fantastic opportunities for us as individuals, as a company, and for society at large. However, it also creates challenges, especially for our energy system. Ingrid Capacity is an energy tech company founded in 2022, and we are determined to solve some of the hardest challenges that stand in the way of the green transition by leveraging new technology and pioneering software development. We develop and optimize flexible energy assets such as large-scale battery energy storage to store electricity when there is a production surplus and return it to the system when there is a shortage. This ensures the stability of the grid, increases the uptake of renewable energy sources such as wind and solar, and maximizes the utilization of the grid in a cost-efficient manner.
Today, Ingrid Capacity is in a rapid growth phase with a historic expansion of energy storage in Sweden, while also expanding internationally. We are in the final phase of construction of around 200 MW and will soon enter a new phase of construction of another 200 MW, with a total development pipeline of over 6 GW across Europe. About the role We are looking for an experienced and hands-on professional to lead the development of our energy storage projects. In this role you will be a key player in ensuring the success of the projects, leading negotiations and execution of grid connection, stakeholder engagement, permitting, and land acquisition. The ability to adapt to changes and work efficiently while maintaining quality will be crucial for the role. You will join a dedicated team and be part of Ingrid Capacity’s continuous growth journey. In this role, you will work with a wide range of stakeholders, from landowners, grid owners, authorities, and utilities as well as internal stakeholders working with finance, engineering and planning to ensure smooth project delivery. The role offers variety and requires a hands-on approach, as you will be managing strategic planning as well as negotiating agreements and collaborations. You will take full ownership of projects, guiding them from concept to construction-ready status, proactively managing challenges along the way. This will include traveling to sites for assessments, stakeholder meetings, and ensuring that development milestones are met. You will report to the Head of Project Development.
Key responsibilities:
Drive project development efforts, to secure land, permits, and grid connections to reach RtB status.
Negotiate agreements and build strong relationships with key stakeholders.
Ensure strong financial viability and technical excellence as well as drive continuous improvements in all aspects of development.
Navigate regulatory processes and stay ahead of market trends to ensure compliance and long-term project viability.
Identify and proactively address project risks through strategic planning and problem-solving.
Oversee project documentation to ensure compliance with industry standards, and seamless project handover.
Represent the company at industry events, fostering strategic partnerships and collaborations.
Work cross-functionally to align technical, financial, and regulatory aspects of projects to drive innovation and contribute to the company’s long-term growth and success.

Key qualifications:
5+ years of experience in project development, preferably in renewable energy or energy storage.
University degree in engineering, business, management or a related field.
Technical expertise in energy markets and understanding of grid infrastructure.
Experience in renewable energy project development is highly desirable, providing valuable industry-specific knowledge and insight.
Fluency in English; additional languages are a plus.


Read more about the position: https://careers.ingridcapacity.com/jobs/5711296-project-development-manager

Ansök nu