Stockholm: Akademibokhandeln Stockholm söker butikssäljare med eventansvar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Akademibokhandeln Stockholm söker butikssäljare med eventansvar i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Deltid

Säljare med Eventansvar till Akademibokhandeln, Mäster Samuelsgatan, Stockholm!
 
Vill du bli en del av vårt team på Mäster Samuelsgatan, Akademibokhandelns Flag Ship Store och skapa en serviceupplevelser utöver det vanliga?  Vi söker en butikssäljare med särskilt ansvar för event och som ser butikens verksamheten i sin helhet – där försäljning, kundnöjdhet och ett levande evenemangsprogram hänger ihop.
 
Som butikssäljare är du en del av det dagliga arbetet i butiken med försäljning, kundmöten och varuomsättning. Ditt utökade ansvar för butikens evenemang omfattar alltifrån idé till genomförande av både små och stora projekt och omfattar ca 30% av din sammanlagda arbetstid.
 
Det kan handla om alltifrån författarträffar, bokreleaser skrivarkurser, målarkurser, lunchevent, barnboksdagen, företagsevent till boksigneringar med flera hundra deltagare. Din uppgift är att se till att evenemanget går enligt plan - från minsta detalj till den stora upplevelsen. Viktigt att marknadsföra evenemangen på ett proffsigt sätt i alla våra kanaler såsom i butik och på vår hemsida via mejl och sociala medier. Det är ditt ansvar att eventet lever upp till din uppdragsgivares förväntningar.
 
Som Säljare med Eventansvar har du många bollar i luften. Planering, genomförande och utvärdering av evenemanget är ditt ansvar. För att säkerställa att evenemanget håller den kvalité som utlovats är det du som säkrar att projektgruppen har det de behöver för att utföra sina uppgifter enligt projektplanen. Du gör riskbedömningar med syfte att förbereda inför eventuella problem som kan uppstå under projektets gång. I tjänsten ingår också att följa nya trender såsom BookTok.   
 
Förutom dina vanliga arbetsuppgifter som Säljare ingår det i tjänsten att:
• Planera och koordinera evenemang från start till mål med försäljning i fokus kopplat till eventen
• Samarbeta med kollegor i butiken och marknadsavdelningen för att säkerställa att alla evenemangsdetaljer är perfekta
• Underhålla och utveckla relationer med nya och återkommande leverantörer/förlag/kunder
• Delta i utvecklingen av den strategiska planeringen för evenemang
• Planera för säkerheten under evenemangen
Vi söker dig som är:
• Passionerad för försäljning, service och event
• Målinriktad och självgående
• Strukturerad, lösningsorienterad och trivs i en roll med många kontaktytor
• Har en god ekonomisk förståelse
• Har hög administrativ- och analysförmåga
Vi söker dig som har:
• Tidigare erfarenhet från detaljhandel och är van vid personliga kundmöten
• Hög kommunikations- och organisationsförmåga

• Förmåga att arbeta strukturerat under press och lösa problem snabbt

• En mycket god samarbetsförmåga

• Erfarenhet av att driva event eller projekt ses som ett värdefullt tillskott.
• Intresse för och tidigare erfarenhet av arbete med sociala medier är ett uppskattat plus.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 90 %, med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. 
 
Ansökan:
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. 
 
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef/rekryterande chef:
Peter Kantzy
Peter.Kantzy@akademibokhandeln.se. 
 
Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan!
 
Varmt välkommen till Akademibokhandeln!
 
 



 


Akademibokhandeln är Sveriges ledande bokhandelskedja med 120 butiker över hela landet samt näthandel på akademibokhandeln.se

I våra butiker kan du få lästips och inspiration, besöka författarsamtal och signeringar, ta med barnen på sagostund och hämta ut välförtjänta Läsborgarmärken. Du kan välja och vraka bland ett brett sortiment av böcker, pappers- och kontorsvaror. Behöver du hjälp att välja så finns vi som jobbar i butiken nära till hands. Vår vision ”Läsglädje för alla" och våra värdeord kunden, mod, ansvar, tillsammans och göra skillnad ska ligga till grund för allt vi gör.

Läs mer om oss på www.akademibokhandeln.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Butikssäljare, fackhandel.

Säljare för exklusiv hemelektronik på NK

Läs mer Maj 8
About Slash.ten
At Slash.ten, we're more than just operators of concept stores, pop-ups, co-working spaces, and events for the world’s leading brands. We are a vibrant community of visionaries with big dreams, ambitious goals, and a passion for creating unforgettable experiences.
The Opportunity
This fall we opened the Samsung store at Nordiska Kompaniet (NK) in Stockholm. and now we need to expand the team. This isn’t just any store – it’s a meticulously designed space where technology meets elegance, offering an immersive brand and product experience that delights all senses. With natural materials and a focus on design, the Samsung store at NK promises to be a destination like no other.
Who Are You?
We are on the lookout for exceptional individuals to join our team. You are someone who:
Exudes enthusiasm and positive energy in every interaction.
Has a genuine interest in consumer electronics and a keen desire to learn more.
Understands that stellar customer service lies in the details, from store layout and product knowledge to human interaction.
Naturally helps others and takes pride in creating a welcoming environment.
Thrives in a team setting and consistently performs at your best.

Your Role
As a key player in the store at NK, you will:
Deliver top-notch service to every visitor.
Drive the store towards achieving its goals.
Maintain impeccable store routines and structures.
Assist in upholding the project’s visual and conceptual standards.
Manage inventory efficiently.
Handle cash transactions with accuracy and integrity.

About the brand and NK
Samsung is a global leader in technology, renowned for its innovation and cutting-edge products. At NK, Stockholm’s premier department store known for its elegance and high-end offerings, the store will provide customers with a unique opportunity to explore and experience their latest products in a sophisticated setting.
Extent of employment: Part-time, 2-4 times a week
Start: As soon as possible
About Slash.ten
Slash.ten is a premier customer experience agency with a proven track record in retail, events, and creating exceptional customer experiences. Our team is diverse, dynamic, and driven by the power of teamwork. We've built fast-growing companies, developed leading brands, and consistently delivered award-winning customer service. Our mission is to excel in everything we do, leaving a lasting impression of excellence.
Join us at Slash.ten and become a leading ambassador for this store at NK. Be part of a team that sets the standard for customer service and brand representation.
Visit www.slashten.net to learn more about us and apply.

Ansök nu

Kjell & Company Stockholm söker säljare med servicekänsla och teknikintr...

Läs mer Maj 5
Hej!
Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis!
Vad erbjuder vi dig?
Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen.
Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer!
Vad söker vi?
Vi söker nu flera säljare till våra butiker i Stockholm med omnejd med start under maj - augusti. Du kommer i din ansökan att få ange ungefär hur stor tjänst du söker och i vilka av våra drygt 30 butiker du är intresserad av en tjänst. Vi har ett nära samarbete mellan butikerna och du bör därför ha möjlighet att ta dig till flera butiker för att vara aktuell för tjänsten. Vi söker dig som är en riktig servicestjärna och har ambitionen att bli duktig på teknik! 
Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen?
Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går.
Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets.
Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller.
Allmän information
Arbetet är förlagt till både vardagar och helger.
Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Tjänsten kommer att tillsättas omgående.
Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co.
Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee).
Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att bli inbjuden till gruppintervju 26e maj eller 9e juni, du anger i din ansökan vilket datum du har möjlighet att delta. 
Jag ser fram emot att läsa din ansökan!
Bästa hälsningar
Kjell & Company

Ansök nu

Butikssäljare / Makeup-artist - Chanel Beauty, Stockholm

Läs mer Maj 5
Vi söker konsulter inom skönhetsbranschen till vår bemanningspool för Chanel!

Har du passion för exklusiv skönhet, kundservice och försäljning och vill representera ett av världens ledande varumärken? Nu söker vi fler engagerade och professionella medarbetare till vår bemanningspool i Stockholm för uppdrag hos Chanel.
Som Poolare blir du anställd av Retail Knowledge och arbetar i Chanels butiker.
Om rollenSom butikssäljare / makeup-artist på Chanel är din främsta uppgift att, genom personlig rådgivning och god kännedom om varumärkets produkter och historia, ständigt sträva efter att skapa exklusiva upplevelser för kunden.
Dina arbetsuppgifter: Skapa personliga makeup-konsultationer och produktrekommendationer.
Hjälpa kunder med val av doft, hudvård och makeup.
Förmedla varumärkets exklusivitet, historia och värderingar i varje kundmöte.
Delta i daglig drift – öppning, stängning, städning och lagerhantering.
Ansvara för kassa och rapportering i samråd med butikschef.
Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet inom detaljhandel, gärna från premium- eller lyxsegmentet.
Är utbildad makeupartist, hudterapeut, eller har gedigen kunskap genom praktisk erfarenhet och intresse.
Kommunicerar flytande på svenska och engelska.
Är flexibel, professionell och har öga för detaljer.
Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, arbete eller eget företag) på minst 50 % under minst ett år framåt – detta måste tydligt framgå i din ansökan.
Kan arbeta dag, kväll och helg – och har möjlighet till 3 arbetspass i veckan.
Vi erbjuder:
Möjlighet att arbeta med ett av världens ledande lyxmärken – Chanel. En unik arbetsplats där du får vara en del av ett dynamiskt team. Flexibla arbetstider och ett upplägg som passar din huvudsakliga sysselsättning.
Start: Omgående Omfattning: Timanställning vid behov Plats: Stockholm Lön: Enligt kollektivavtal
AnsökanVälkommen med din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på www.retailknowledge.se. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, och inga ansökningar skickas direkt till Chanel.
Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Sundqvist. Vi ser fram emot din ansökan! Retail Knowledges bedriver en uthyrningsverksamhet. Retail Knowledge är helt nischat mot detalj- och dagligvaruhandeln och har varit verksamma sedan 2002. Retail Knowledge har ca 300 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö och vårt syfte är att bygga företagsanpassade bemanningspooler med extraanställda för kända retailbolag. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.

Ansök nu

Butiks- och Lagermedarbetare

Läs mer Apr 11
Konradssons i Stockholm är en del av Konradssons Kakel AB och är en av Sveriges största leverantörer av kakel och klinker. De erbjuder ett brett sortiment och har en av Stockholms fräschaste bad- och kakelutställningar samt en proffsbutik för hantverkskunder.
Utmärkande för Konradssons är deras känsla för kvalitet, service och det breda sortimentet. På Konradssons präglas företagskulturen av ett högt medarbetarengagemang och en platt organisation. Medarbetarna har ett genuint intresse för kakel och klinker, inredning, service och kvalitet. Tillsammans bildar de ett härligt arbetslag som drivs av att ge bästa möjliga service till kunderna.
”Konradssons Kakel är Sveriges ledande leverantör av kakel och klinker, Vår gemensamma drivkraft är att alltid vilja bli bättre och fortsätta ligga i framkant. Våra medarbetare spelar en avgörande roll för att vi ska fortsätta denna roliga och spännande resa. Är du vår nya medarbetare?”
- Niklas Estlander, VD/CEO
Om tjänsten
Du kommer att arbeta i Konradssons proffsbutik/lager där de lagerför kakel, klinker, spackel, verktyg, golvvärme, deras tätskikt med mera.
Arbetet innebär att ge professionell service till hantverkskunder, hantera beställningar, ta emot och leverera varor, kontrollera ankommande gods samt utföra övriga arbetsuppgifter på lagret. Tjänsten inkluderar även tunga lyft.
Arbetet innefattar även försäljning av deras produkter till proffskunder.
Vid behov kommer du även att hjälpa till i deras konsumentbutik, där de har en utställning för konsumenter.
Vi erbjuder

Konradssons Kakel erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett positivt team där det finns stort utrymme för egna initiativ. Här uppmuntras du att kontinuerligt utvecklas, både genom eget engagemang och genom internutbildningar, såsom Kakelskolan och utbildningar inom badrumssortimentet.
Om du vill arbeta på ett företag som erbjuder premiumvarumärken och kvalitetsprodukter, och som har en stabil ägare som satsar på sina medarbetares kompetensutveckling – då är Konradssons Kakel rätt arbetsplats för dig!

Din profil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är noggrann, stresstålig och flexibel, och du trivs med daglig kundkontakt. Vidare är du strukturerad, ordningsam och tar gärna egna initiativ.
B-körkort är ett krav för tjänsten. Har du truckkort är det meriterande, annars ser vi till att du får möjlighet att ta detta genom oss. Erfarenhet från branschen är en fördel, men inget krav.
Du har god datavana och kommer att arbeta i affärssystemet Navision. Vi ser gärna att du är motiverad att utveckla dina kunskaper på plats genom interna utbildningar och praktiskt arbete.
Arbetstider: 
Jämna veckor: Måndag–fredag, kl. 06:20–15:00


Ojämna veckor: Vardagar kl. 07:00–16:00 samt lördag kl. 10:00–16:00. Ledig dag: onsdag.
Detta är en direktrekrytering där Clevry ansvarar för rekryteringsprocessen. Du blir anställd direkt av Konradssons Kakel.


Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Konradssons Kakel med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få tillgång till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. 
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Ansök nu

Extrapersonal till butikskedjor inom sällanköpshandeln

Läs mer Apr 9
Vill du bli en del av ett team i en spännande och fartfylld bransch? Vi på Storesupport by Job&Talent; samarbetar med några av Sveriges mest välkända butikskedjor och erbjuder bemanning vid både akuta och planerade behov. Just nu söker vi dig som är serviceinriktad, ansvarstagande och trivs med ett omväxlande arbete i butiksmiljö. Ta chansen att utvecklas tillsammans med oss – sök idag!
Arbetsuppgifter Som butiksmedarbetare kommer du att arbeta hos flera av våra kunder runtom i Stockholmsområdet. Du kommer att arbeta inom olika branscher, allt från kläd- och blomsterbutiker till byggvaruhus och djuraffärer. Här får du möjligheten att samla bred och värdefull kompetens inom både försäljning och kundservice.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:
Varuplock
Kassaarbete
Kundservice
Inventering

Personliga egenskaper
Du som person trivs i en serviceinriktad roll och har goda kommunikationsfärdigheter gentemot kunder, samtidigt som du arbetar snabbt och effektivt.
När du arbetar ute hos våra kunder finner du dig snabbt i din roll och agerar professionellt enligt vår standard. För dig kommer service naturligt och du förstår att kunderna är de viktigaste personerna i butiken och visar det genom ett professionellt och trevligt bemötande.

Krav
För att anställas samt vara anställd i denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst halvfart (50%), eget företag, deltidsanställning, pensionär eller att du är elitidrottare. Du kommer behöva uppvisa intyg på din huvudsakliga sysselsättning innan eventuell anställning för denna tjänst.

Anställningsform

Som extraanställd hos oss lägger du själv in din tillgänglighet vecka för vecka. Du ska ha möjlighet att arbeta två till fyra dagar i veckan, främst måndag-fredag dagtid. Helgarbete kan förekomma. Ditt schema kommer att bestå av såväl planerade som akuta arbetspass vilket ställer höga krav på din flexibilitet och tillgänglighet.
Om Storesupport by Job&Talent;
Storesupport är en del av Job&Talent;, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.
Ansökan
Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Är du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Retail Staffing Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Retail Staffing Sverige AB .

Butiksextra hos MQ, Lindex, Hemtex, Lagerhaus mfl.

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 31
Vill du arbeta extra som butikssäljare hos en ledande butikskedja med flexibilitet att själv välja arbetspass?


Om rollen:
Vi på Retail Staffing söker nu butikssäljare som kan arbeta extra vid behov på MQ, Lindex, Hemtex eller Lagerhaus olika butiker i Stockholmsområdet. Som anställd hos Retail Staffing kommer du att arbeta på uppdrag för en av dessa butikskedjor, men du arbetar på flera olika butiker inom samma kedja i vår butikspool.
 
Du väljer själv när du vill arbeta genom att boka dig på pass via vår smidiga app. Det ger dig stor flexibilitet att anpassa jobbet efter ditt schema. Arbetsuppgifterna inkluderar personlig försäljning på golvet, att vara behjälplig vid provrummen, kassaarbete, lagerarbete och en hög nivå av kundservice. Du är en viktig del av teamet och ser till att varje kund får en positiv upplevelse i butiken.
 
Viktig information: 
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Du kan antingen vara student eller deltidsarbetande på minst 50%, alt. egenföretagare med aktiv F-skatt. Detta är ett krav enligt vårt kollektivavtal och vi kommer inte kunna ta dig vidare i denna rekryteringsprocess om du ej uppfyller något av dessa krav.

 
Vi söker dig som:
• Har en huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver
• Har tidigare erfarenhet av personlig försäljning inom detaljhandeln
• Kan arbeta minst två pass på vardagar dagtid i veckan, med möjlighet att även jobba kvällar och helger
• Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel
• Trivs med att arbeta snabbt och effektivt i en dynamisk miljö
• Samarbetar gärna med kollegor och bidrar till en god teamkänsla
• Uppskattar variation och ser det som lärorikt att jobba i olika butiker.
• Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska
• Har en fullgjord gymnasieutbildning
Vad vi erbjuder:
• Möjligheten att jobba för en av Sveriges mest välkända butikskedjor
• Flexibilitet att anpassa jobbet efter ditt schema via vår app
• Ett varierande arbete där du får träffa nya människor och arbeta i olika butiker
 
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och uppmuntrar alla att söka.
 
Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida eller denna annons, på grund av GDPR.
Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
 
Retail Staffing – "We love retail"
 
I samband med rekryteringen till tjänsten som säljare kan en bakgrundskontroll via extern part komma att genomföras för att säkerställa att kandidatens profil överensstämmer med Retail Staffings och våra butikskedjors värdegrund.


Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige.

Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool.

Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal.
Retail Staffing - "We love retail"

Ansök nu

Akademibokhandeln Stockholm söker butikssäljare med eventansvar!

Eventproducent
Läs mer Maj 13
Nytt
Säljare med Eventansvar till Akademibokhandeln, Mäster Samuelsgatan, Stockholm!
 
Vill du bli en del av vårt team på Mäster Samuelsgatan, Akademibokhandelns Flag Ship Store och skapa en serviceupplevelser utöver det vanliga?  Vi söker en butikssäljare med särskilt ansvar för event och som ser butikens verksamheten i sin helhet – där försäljning, kundnöjdhet och ett levande evenemangsprogram hänger ihop.
 
Som butikssäljare är du en del av det dagliga arbetet i butiken med försäljning, kundmöten och varuomsättning. Ditt utökade ansvar för butikens evenemang omfattar alltifrån idé till genomförande av både små och stora projekt och omfattar ca 30% av din sammanlagda arbetstid.
 
Det kan handla om alltifrån författarträffar, bokreleaser skrivarkurser, målarkurser, lunchevent, barnboksdagen, företagsevent till boksigneringar med flera hundra deltagare. Din uppgift är att se till att evenemanget går enligt plan - från minsta detalj till den stora upplevelsen. Viktigt att marknadsföra evenemangen på ett proffsigt sätt i alla våra kanaler såsom i butik och på vår hemsida via mejl och sociala medier. Det är ditt ansvar att eventet lever upp till din uppdragsgivares förväntningar.
 
Som Säljare med Eventansvar har du många bollar i luften. Planering, genomförande och utvärdering av evenemanget är ditt ansvar. För att säkerställa att evenemanget håller den kvalité som utlovats är det du som säkrar att projektgruppen har det de behöver för att utföra sina uppgifter enligt projektplanen. Du gör riskbedömningar med syfte att förbereda inför eventuella problem som kan uppstå under projektets gång. I tjänsten ingår också att följa nya trender såsom BookTok.   
 
Förutom dina vanliga arbetsuppgifter som Säljare ingår det i tjänsten att:
• Planera och koordinera evenemang från start till mål med försäljning i fokus kopplat till eventen
• Samarbeta med kollegor i butiken och marknadsavdelningen för att säkerställa att alla evenemangsdetaljer är perfekta
• Underhålla och utveckla relationer med nya och återkommande leverantörer/förlag/kunder
• Delta i utvecklingen av den strategiska planeringen för evenemang
• Planera för säkerheten under evenemangen
Vi söker dig som är:
• Passionerad för försäljning, service och event
• Målinriktad och självgående
• Strukturerad, lösningsorienterad och trivs i en roll med många kontaktytor
• Har en god ekonomisk förståelse
• Har hög administrativ- och analysförmåga
Vi söker dig som har:
• Tidigare erfarenhet från detaljhandel och är van vid personliga kundmöten
• Hög kommunikations- och organisationsförmåga

• Förmåga att arbeta strukturerat under press och lösa problem snabbt

• En mycket god samarbetsförmåga

• Erfarenhet av att driva event eller projekt ses som ett värdefullt tillskott.
• Intresse för och tidigare erfarenhet av arbete med sociala medier är ett uppskattat plus.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 90 %, med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. 
 
Ansökan:
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. 
 
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef/rekryterande chef:
Peter Kantzy
Peter.Kantzy@akademibokhandeln.se. 
 
Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan!
 
Varmt välkommen till Akademibokhandeln!
 
 



 


Akademibokhandeln är Sveriges ledande bokhandelskedja med 120 butiker över hela landet samt näthandel på akademibokhandeln.se

I våra butiker kan du få lästips och inspiration, besöka författarsamtal och signeringar, ta med barnen på sagostund och hämta ut välförtjänta Läsborgarmärken. Du kan välja och vraka bland ett brett sortiment av böcker, pappers- och kontorsvaror. Behöver du hjälp att välja så finns vi som jobbar i butiken nära till hands. Vår vision ”Läsglädje för alla" och våra värdeord kunden, mod, ansvar, tillsammans och göra skillnad ska ligga till grund för allt vi gör.

Läs mer om oss på www.akademibokhandeln.se

Ansök nu

Akademibokhandeln Stockholm söker butikssäljare med eventansvar!

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Maj 9
Säljare med Eventansvar till Akademibokhandeln, Mäster Samuelsgatan, Stockholm!
 
Vill du bli en del av vårt team på Mäster Samuelsgatan, Akademibokhandelns Flag Ship Store och skapa en serviceupplevelser utöver det vanliga?  Vi söker en butikssäljare med särskilt ansvar för event och som ser butikens verksamheten i sin helhet – där försäljning, kundnöjdhet och ett levande evenemangsprogram hänger ihop.
 
Som butikssäljare är du en del av det dagliga arbetet i butiken med försäljning, kundmöten och varuomsättning. Ditt utökade ansvar för butikens evenemang omfattar alltifrån idé till genomförande av både små och stora projekt och omfattar ca 30% av din sammanlagda arbetstid.
 
Det kan handla om alltifrån författarträffar, bokreleaser skrivarkurser, målarkurser, lunchevent, barnboksdagen, företagsevent till boksigneringar med flera hundra deltagare. Din uppgift är att se till att evenemanget går enligt plan - från minsta detalj till den stora upplevelsen. Viktigt att marknadsföra evenemangen på ett proffsigt sätt i alla våra kanaler såsom i butik och på vår hemsida via mejl och sociala medier. Det är ditt ansvar att eventet lever upp till din uppdragsgivares förväntningar.
 
Som Säljare med Eventansvar har du många bollar i luften. Planering, genomförande och utvärdering av evenemanget är ditt ansvar. För att säkerställa att evenemanget håller den kvalité som utlovats är det du som säkrar att projektgruppen har det de behöver för att utföra sina uppgifter enligt projektplanen. Du gör riskbedömningar med syfte att förbereda inför eventuella problem som kan uppstå under projektets gång. I tjänsten ingår också att följa nya trender såsom BookTok.   
 
Förutom dina vanliga arbetsuppgifter som Säljare ingår det i tjänsten att:
• Planera och koordinera evenemang från start till mål med försäljning i fokus kopplat till eventen
• Samarbeta med kollegor i butiken och marknadsavdelningen för att säkerställa att alla evenemangsdetaljer är perfekta
• Underhålla och utveckla relationer med nya och återkommande leverantörer/förlag/kunder
• Delta i utvecklingen av den strategiska planeringen för evenemang
• Planera för säkerheten under evenemangen
Vi söker dig som är:
• Passionerad för försäljning, service och event
• Målinriktad och självgående
• Strukturerad, lösningsorienterad och trivs i en roll med många kontaktytor
• Har en god ekonomisk förståelse
• Har hög administrativ- och analysförmåga
Vi söker dig som har:
• Tidigare erfarenhet från detaljhandel och är van vid personliga kundmöten
• Hög kommunikations- och organisationsförmåga

• Förmåga att arbeta strukturerat under press och lösa problem snabbt

• En mycket god samarbetsförmåga

• Erfarenhet av att driva event eller projekt ses som ett värdefullt tillskott.
• Intresse för och tidigare erfarenhet av arbete med sociala medier är ett uppskattat plus.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 90 %, med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. 
 
Ansökan:
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. 
 
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef/rekryterande chef:
Peter Kantzy
Peter.Kantzy@akademibokhandeln.se. 
 
Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan!
 
Varmt välkommen till Akademibokhandeln!
 
 



 


Akademibokhandeln är Sveriges ledande bokhandelskedja med 120 butiker över hela landet samt näthandel på akademibokhandeln.se

I våra butiker kan du få lästips och inspiration, besöka författarsamtal och signeringar, ta med barnen på sagostund och hämta ut välförtjänta Läsborgarmärken. Du kan välja och vraka bland ett brett sortiment av böcker, pappers- och kontorsvaror. Behöver du hjälp att välja så finns vi som jobbar i butiken nära till hands. Vår vision ”Läsglädje för alla" och våra värdeord kunden, mod, ansvar, tillsammans och göra skillnad ska ligga till grund för allt vi gör.

Läs mer om oss på www.akademibokhandeln.se

Ansök nu

Sekelskifte söker butikssäljare!

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 27
Vi söker en butiksmedarbetare till vår butik på Karlavägen 7 i Stockholm. 
  
Älskar du att jobba på butiksgolvet och kan en del om byggnadshistoria? Vi söker en kundorienterad, utåtriktad och glad medarbetare med sinne för detaljer som har lätt för att lära till vår butik på Karlavägen 7 i Stockholm.   
 
Om tjänsten 
Som en del i butiksteamet erbjuder du Sekelskiftes kunder av hemmafixare, inredningsdesigners, arkitekter och hantverksfirmor, kunskap och goda råd om vårt utbud av kakel, badrum, kök, färg, trä och andra produkter för hus och hem. Du arbetar dagligen med försäljning, orderadministration, varumottagning och att packa kundorders. 
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på ca 25 timmar /veckan med eventuell chans till mertid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Öppettiderna är måndag-fredag kl. 09:00-18:00, lördag kl. 11.00-16:00. Arbetstiderna är förlagda framförallt på eftermiddagar samt varannan lördag. Butiksteamet har idag sex medarbetare som blir dina nya kollegor. Tjänsten ska tillsättas omgående eller enligt överenskommelse. 
  
Om Sekelskifte 
Sekelskifte har vuxit genom åren tack vare ett attraktivt produktutbud, god service och en välutvecklad omnikanalstrategi varav butiken i Stockholm är en viktig del. Butiken fungerar både som butik och showroom. Från butiken servar vi både B2B- och B2C-kunder i alla kanaler i nära samarbete med huvudkontor och lager i Västberga. 
  
Din profil 
• Du har arbetat som säljare i butik några år och trivs med att möta kunder dagligen för att erbjuda högkvalitativ service.
• Du vet hur en butik fungerar och hanterar kassasystem och orderadministration med lätthet.
• Du har ett intresse för inredning och renovering, även om vi lägger stor vikt vid din personlighet och känsla för service.  
• Det är meriterande om du har erfarenhet av inredning av kök och badrum såsom el, kranar/blandare, dusch, WC osv.
• Det är även meriterande med kunskap inom snickeri. 
• Tempot är högt med många bollar att hålla i luften varför det är viktigt att du är stresstålig.
• Det kan ingå en del lyft så vi ser gärna att du kan hantera det.
• Din svenska och engelska är mycket god i tal och skrift och du har goda datorkunskaper. 

 

Ansökan
I samband med denna rekrytering samarbetar Sekelskifte med Retail Staffing.
 
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
 
Välkommen till Sekelskifte!

 
 


"Det helas skönhet är resultatet af detaljerna”

Med detta citat av Esaias Tegnér i åtanke grundades år 2010 företaget Sekelskifte. Vi har försökt att ta ett helhetsgrepp om tidstypiska bygg- och inredningsdetaljer till äldre hus och lägenheter. Vi brukar säga att vi är ett byggvaruhus med historisk knorr. Vår målsättning är att vara Nordens ledande återförsäljare av nyproducerade bygg- och inredningsprodukter i arkitektstilarna som var populära under perioden 1880-1930 dvs nyrenässans, jugend, nationalromantik och 20-talsklassicism.

www.sekelskifte.se

Ansök nu

Säljare för Tata Harper på NK Kosmetik i Stockholm

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 22
Nu söker vi dig som vill arbeta extra som butikssäljare för Tata harper på NK Kosmetik i Stockholm!
 
Du ska helst ha en bakgrund som professionellt utbildad hudterapeut, alternativt att du tidigare har arbetat med försäljning av hudvård. 
 
Du kommer arbeta med att marknadsföra varumärkets produkter och som del i arbetet göra mindre facials på kunderna i varuhuset och inspirera till köp. Du kommer vara varumärkets ansikte utåt samt arbeta med försäljning/merförsäljning av produkterna utifrån en daglig säljbudget. 
 
Du blir anställd som konsult av oss på Retail Staffing och arbetar på uppdrag för Tata Harper.
 
Uppdraget startar omgående och kommer pågå tills vidare. Du får ett fast arbetsschema och arbetspassen kommer vara förlagda varannan fredag kl. 12:00-18:00. 
 
Viktig information: 
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% vid sidan av. Du kan antingen vara student eller deltidsarbetande på minst 50%, alt. egenföretagare med aktiv F-skatt. Detta är ett krav enligt vårt kollektivavtal och vi kommer inte kunna ta dig vidare i denna rekryteringsprocess om du ej uppfyller något av dessa krav.

 
Vi söker dig som:
• Har en huvudsaklig sysselsättning enligt ovan
• Är utbildad hudterapeut eller har arbetat med försäljning av hudvårdsprodukter tidigare
• Har tidigare erfarenhet av personlig försäljning inom detaljhandeln, gärna inom hudvård
• Har avslutat gymnasiet samt är minst 18 år
• Har goda språkkunskaper i svenska och engelska
Personliga egenskaper:
• Du är en framåt person som brinner för kundmötet och motiveras av försäljning
• Du tycker om att arbeta nära kunder då du kommer göra facials och testa olika produkter
• Du är målinriktad och trivs med att arbeta efter uppsatta säljmål
• Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med dina kollegor
• Du tar egna initiativ- och ansvarstagande
• Du är flexibel och trivs med att arbeta i högt tempo
Vi erbjuder:
• Du får branscherfarenhet, brett kontaktnät och möjligheter att utvecklas i din roll som butikssäljare/hudterapeut
• Inför eventuellt uppdrag får du en utbildning i inom det specifika varumärket
• Ett nära och personligt samarbete med oss på Retail Staffing
Ansökan:
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
 
Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande.
 
PGA GDPR KAN VI ENDAST TA EMOT ANSÖKNINGAR VIA DENNA ANNONS ELLER VÅR HEMSIDA RETAILSTAFFING.SE.  Ansökningar skickade via mail registreras inte.

 
Retail Staffing - "We love retail"
 


Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige.

Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool.

Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal.
Retail Staffing - "We love retail"

Ansök nu

Säljare för Tata Harper på NK Kosmetik i Stockholm

Hudterapeut
Läs mer Apr 22
Nu söker vi dig som vill arbeta extra som butikssäljare för Tata harper på NK Kosmetik i Stockholm!
 
Du ska helst ha en bakgrund som professionellt utbildad hudterapeut, alternativt att du tidigare har arbetat med försäljning av hudvård. 
 
Du kommer arbeta med att marknadsföra varumärkets produkter och som del i arbetet göra mindre facials på kunderna i varuhuset och inspirera till köp. Du kommer vara varumärkets ansikte utåt samt arbeta med försäljning/merförsäljning av produkterna utifrån en daglig säljbudget. 
 
Du blir anställd som konsult av oss på Retail Staffing och arbetar på uppdrag för Tata Harper.
 
Uppdraget startar omgående och kommer pågå tills vidare. Du får ett fast arbetsschema och arbetspassen kommer vara förlagda varannan fredag kl. 12:00-18:00. 
 
Viktig information: 
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% vid sidan av. Du kan antingen vara student eller deltidsarbetande på minst 50%, alt. egenföretagare med aktiv F-skatt. Detta är ett krav enligt vårt kollektivavtal och vi kommer inte kunna ta dig vidare i denna rekryteringsprocess om du ej uppfyller något av dessa krav.

 
Vi söker dig som:
• Har en huvudsaklig sysselsättning enligt ovan
• Är utbildad hudterapeut eller har arbetat med försäljning av hudvårdsprodukter tidigare
• Har tidigare erfarenhet av personlig försäljning inom detaljhandeln, gärna inom hudvård
• Har avslutat gymnasiet samt är minst 18 år
• Har goda språkkunskaper i svenska och engelska
Personliga egenskaper:
• Du är en framåt person som brinner för kundmötet och motiveras av försäljning
• Du tycker om att arbeta nära kunder då du kommer göra facials och testa olika produkter
• Du är målinriktad och trivs med att arbeta efter uppsatta säljmål
• Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med dina kollegor
• Du tar egna initiativ- och ansvarstagande
• Du är flexibel och trivs med att arbeta i högt tempo
Vi erbjuder:
• Du får branscherfarenhet, brett kontaktnät och möjligheter att utvecklas i din roll som butikssäljare/hudterapeut
• Inför eventuellt uppdrag får du en utbildning i inom det specifika varumärket
• Ett nära och personligt samarbete med oss på Retail Staffing
Ansökan:
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
 
Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande.
 
PGA GDPR KAN VI ENDAST TA EMOT ANSÖKNINGAR VIA DENNA ANNONS ELLER VÅR HEMSIDA RETAILSTAFFING.SE.  Ansökningar skickade via mail registreras inte.

 
Retail Staffing - "We love retail"
 


Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige.

Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool.

Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal.
Retail Staffing - "We love retail"

Ansök nu