Stockholm: Customer Service Advisor

Hitta ansökningsinfo om jobbet Customer Service Advisor i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Välkommen till Alf!
Hej! Vi är Alf – ett nystartat techbolag inom Länsförsäkringar. Med en kundbas på över 3,8 miljoner hushåll är Länsförsäkringar en av de största finansiella aktörerna i Sverige. Med Alf vill vi skapa ett tryggare och mer hållbart sätt att leva och bo. Det gör vi genom att kombinera den senaste tekniken inom IoT med 200 års erfarenhet av att hjälpa våra kunder ta hand om sina hem. Nu letar vi efter framåttänkande medarbetare till supporten som vill vara med under uppbyggnaden av vår kundtjänst.
Din roll. Som Customer Service Advisor på Alf arbetar du för att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse och att våra användare får den hjälp de behöver. Du kommer att vara den första kontakten för våra användare och lösa en rad olika ärenden relaterade till exempelvis våra enheter, Alf-appen, betalning och leverans. Du kommer att rapportera till Head of Customer Support men även samarbeta med våra kollegor inom produktutveckling och 2nd line, för att smidigt kunna lösa kundernas problem.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Att hantera kundärenden via kanaler som telefon och e-post och ge effektiv support.
Att identifiera och analysera kunders problem genom grundläggande felsökning.
Att registrera och hantera ärenden i vårt supportsystem för att säkerställa uppföljning och korrekt hantering.
Att samla och rapportera feedback från kunder för att kontinuerligt förbättra vår service.

Vi erbjuder en möjlighet att växa professionellt inom kundservice med varierande arbetsuppgifter där du uppmuntras att ta egna initiativ. Tillsammans har vi chansen att från grunden forma en kundtjänst i världsklass och hjälpa miljontals hushåll runt om i landet.
Vem vi söker.Det här är en perfekt roll för dig som står i starten av din karriär inom kundservice. Vi ser gärna att du har:
En avslutad gymnasieutbildning
1–2 års erfarenhet av kundservice (till exempel från butik, support, reception eller liknande)
Ett stort engagemang och vilja att lära dig nya saker
En nyfikenhet för teknik – du behöver inte vara expert, men det är bra om du är bekväm med appar och digitala lösningar

Har du jobbat i system som Dynamics 365 är det ett plus, men inget krav.
Vi söker framför allt dig som brinner för att hjälpa människor, gillar att samarbeta och vill vara en del av något nytt. Hos oss får du möjlighet att växa, testa nytt och vara med och forma en kundupplevelse i världsklass från första början.

Om Alf. Alf är en helhetslösning full av digitala skadeförebyggande tjänster och uppkopplade produkter som skapar trygghet i hemmet, och som hjälper till att upptäcka, förhindra och åtgärda skador innan de sker. Den unika kombinationen av vår drygt tvåhundraåriga historia som ett lokalt förankrat, kundägt försäkringsbolag och innovativ teknik gör att vi genom Alf kan skapa nya värden för våra kunder, samtidigt som vi hjälper att ta hand om vår planet.
Alf drivs av Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, ett företag ägt av de olika länsbolagen runt om i Sverige. Att jobba hos oss ger en unik möjlighet att bli del av ett innovativt techbolag med den agila känslan hos ett startup, kombinerat med stabiliteten och styrkan från Länsförsäkringar.
Alf och Länsförsäkringar erbjuder dig;
Flexibel arbetsplats genom en hybrid-modell. En möjlighet att bli en del av något nytt, spännande och genuint kundfokuserat inom ett väletablerat varumärke. Kontor mitt i centrala Stockholm. Kollektivavtal med pension och försäkring så som hälsoförsäkring m.m. Friskvårdsbidrag på 5000kr/år Bankförmåner med personallån ...och mycket mer men det tar vi när vi träffas!
Vi ser fram emot att höra från dig. Skicka in din ansökan redan idag då vi tar emot ansökningar löpande.  Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Kundtjänstmedarbetare.

Kundservicekoordinator till Åhléns

Läs mer Maj 7
Vårt löfte på Åhléns är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Vi söker dig som vill ta ett kliv in i hjärtat av kundupplevelsen på Åhléns. I rollen som Kundservicekoordinator arbetar du nära både verksamheten och våra kunder, och får en bred roll där struktur, service och utveckling står i fokus.



Om rollen

Som Kundservicekoordinator hos oss får du en varierad roll där du erbjuds stora kontaktytor och att få en helhetsförståelse för Åhléns affär. Arbetet innebär att hantera ärenden och svara på frågor om Åhléns erbjudande, e-handel och medlemskap. Det är en viktig roll i att förmedla Åhléns varumärke i varje kundkontakt. Du arbetar administrativt och operativt för att för att säkerställa att våra kunder får en smidig och inspirerande upplevelse hos Åhléns. Du arbetar tvärfunktionellt med interna avdelningar och har regelbunden dialog med externa parter för att säkerställa kvalitet och effektivitet i våra ärenden.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantering, uppföljning och analys av kundärenden
- Underhåll och utveckling av våra digitala kundservicekanaler
- Administrativa uppgifter kopplade till system, rutiner och återkoppling
Vi finns primärt till för våra kunder och medlemmar, men även som support till alla våra Varuhus.

Du blir en del av vår marknadsorganisation och ett litet samt engagerat kundserviceteam om 3 personer. Utöver ditt team arbetar du nära bland annat E-handel, IT och logistik.
Vem är du?

Vi letar efter dig som är initiativtagande och drivs av att arbeta i en organisation med högt tempo. Du är serviceinriktad och proaktiv när du tar dig an ärenden och har en god förmåga att kommunicera. Då du kommer att jobba administrativt med en bredd av ärenden är du noggrann och har en analytisk förmåga. Till oss tar du med dig:


- Erfarenhet av att arbeta med kundservice

- Erfarenhet av att arbeta med e-handel

- God kommunikationsförmåga; talar och skriver svenska flytande och kan formulera dig bra på engelska

- God systemvana

- Meriterande med erfarenhet av att arbeta i butik eller varuhus

Om rekryteringen

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss i augusti.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som Kundservicekoordinator hos oss på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med snart 51 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Ansök nu

Jobba heltid inom kundsupport för iOS

Läs mer Maj 13
Nytt
Är du den som familj och vänner alltid ringer när det krånglar med mobilen eller datorn? Har du ett öga för teknik och gillar att lösa problem? Då kan detta vara helt rätt tjänst för dig. Just nu söker vi på Sprio fler stjärnor till teamet som arbetar med teknisk kundservice – med fokus på några av marknadens mest populära produkter inom mobiltelefoni och datorer.
I rollen kommer du att hjälpa kunder med allt från uppkopplingsproblem och systeminställningar till frågor om deras MacOS eller iOS-enhet. Du får en fullt betald introduktionsutbildning där du lär dig allt du behöver för att kunna ge professionell support via telefon och chatt – så du behöver inte ha tidigare erfarenhet, bara en stark vilja att lära! 
Vi tror att du  Har ett intresse för teknik – extra plus om du har koll på iOS eller Mac
Har god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska
Har en fullständig gymnasieexamen
Är trygg med att vägleda andra, även i stressiga situationer
Vi erbjuder En arbetsplats med stark teamkänsla
Möjligheten att utvecklas till mer seniora roller
En introduktion med fullt betald utbildning
Kollektivavtal och moderna lokaler med gym och spelrum
Arbetstider 
Du arbetar 80–100 % förlagt inom kundtjänstens öppettider som är 08.00–20.00, måndag till söndag.
Observera att tjänsten är en tillsvidareanställning – därmed ej aktuell för dig som planerar att påbörja eller återuppta studier till hösten. 
Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande!

Ansök nu

Gillar du teknik? Bli vår nästa stjärna inom kundsupport

Läs mer Maj 13
Nytt
Vill du jobba med teknik, problemlösning och människor – allt på samma dag? Hos oss får du lära dig från grunden, växa in i rollen och jobba på ett företag som ligger i teknikens framkant.
Vi söker dig som vill ta första steget in i techvärlden och utvecklas inom kundservice. Du hjälper kunder via telefon och chatt med frågor om mobiltelefoner, datorer, surfplattor och appar. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet – bara ett stort engagemang och ett intresse för teknik!
Vi tror att du  Är nyfiken, kommunikativ och gillar att hjälpa till
Har god teknikvana eller ett stort intresse
Har en fullständig gymnasieexamen
Talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska
Om tjänsten En inspirerande arbetsmiljö med stark teamkänsla
Stora möjligheter till utveckling
En betald utbildning i början av anställningen
Kollektivavtalade villkor, gym och spelrum i huset
Arbetstider 
Tjänsten har en omfattning på 80–100 % där du arbetar förlagt inom kundtjänstens öppettider som är 8–20 alla dagar i veckan. 
Observera att detta är en tillsvidareanställning  – rollen är alltså inte aktuell för dig som planerar att studera till hösten. 
Ansök redan idag – vi intervjuar löpande!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Läs mer Maj 13
Nytt
Vi söker nu en ny stjärna inom kundservice till en av våra uppskattade i Sundbyberg. Här välkomnas du till en varm och härlig arbetsplats med högt i tak och en bra team-känsla. Andra fördelar är 37,5 timmars arbetsvecka, fri parkering, tillgång till gym i lokalen samt aktivitetsrum med exempelvis pingisbord.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Du kommer att arbeta som konsult via oss på The Place och vara placerad på vårt kunds kontor i Rissne, Sundbyberg. Arbetstider, kontorstider, mån-fre.
Om rollen Rollen som kundservicemedarbetare innebär ett ansvar för hanteringen av frågor från företagets kunder och återförsäljare. Du kommer att hantera ärenden via telefon, mejl och i deras ärendehanteringssystem. De vanligaste frågorna som brukar inkomma är frågor kring fakturor, avtal och betalningar. Här kommer du tillhöra ett härligt team på ca 10 personer där ni tillsammans säkerställer en hög servicenivå och du kommer även att samarbeta med närliggande avdelningar för att leverera service i toppklass!
Vad vi tror att du har gjort tidigare För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du tidigare har arbetat med kundservice och att du haft telefonen som ditt främsta verktyg. Du trivs med att arbeta i system, är noggrann och kan ta dig an arbetsuppgifter på ett självständigt sätt. Du är också resultatinriktad med en ambition att alltid leverera god kvalitet och service. Du är medveten om vikten av struktur och har ett öga för detaljer. För att passa in i teamet är det också viktigt att du är en person som är positiv, omtänksam, ödmjuk och har lätt för att samarbeta med andra.
Följande bakgrund ser vi som lämplig:
• Några års erfarenhet inom kundservice
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• Gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller likvärdigt är meriterande
• Det är meriterande om du har erfarenhet inom bank, försäkring eller finans
Låter det här som något som passar dig? Sök rollen! Vi tar emot ansökningar löpande.
The Place – Where happy work happens 
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Ansök nu

Kickstarta karriären i rollen som kundtjänstmedarbetare

Läs mer Maj 13
Nytt
Är du arbetssökande och vill kickstarta våren med ett nytt arbete? Vill du utvecklas inom service och ta del av stora utvecklingsmöjligheter? Då har vi tjänsten för just dig!
Vi på Sprio söker nu nya kundservicemedarbetare till olika uppdrag hos Teleperformance med placering i Solna, Stockholm.
Som kundservicemedarbetare kommer du att: Leverera högkvalitativ kundservice med tålamod & förståelse för kunden
Registrera, logga och lösa kundernas problem under pågående samtal
Hantera mjukvara, verktyg och använda dator & telefon som dina främsta arbetsverktyg
Vi söker dig som: Är serviceminded och sätter kunden i fokus
Trivs med kundkontakt över telefon
Är villig att lära dig och utvecklas
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Har en fullständigt gymnasieexamen
Kan arbeta heltid
Vi erbjuder dig: Stora möjligheter att växa såväl privat som professionellt
Ett glatt team med en stark gemenskap
Fullt betald utbildning i början av din anställning
Fräscha kontorslokaler
Lön och förmåner enligt kollektivavtal

Tjänsterna är på 80-100% och du kommer att arbeta varierande tider förlagda inom kundtjänstens öppettider där även helger kan förekomma. Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll. 
Observera att detta är en tillsvidareanställning – alltså ingen tjänst för dig som planerar att börja eller återuppta studera i höst.
Låter detta intressant och skulle du vilja veta mer? Tveka då inte på att inkomma med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB .

Web Developer

Frontend-utvecklare
Läs mer Nov 26
Welcome to Alf!
Hi there! We are Alf – a newly formed tech company within Länsförsäkringar Alliance. With a client base of more than 1,8 million households, Länsförsäkringar is one of Sweden’s biggest financial groups. Alf is on a mission to create a secure and sustainable way of living by adding cutting-edge IoT tech to 200+ years of experience from helping customers taking care of their homes.
About the Job
As our first Web Developer, you’ll play a pivotal role in shaping and managing our digital presence. Reporting to our Head of App Development, you will work closely with product owners, backend developers, and external consultants. Your mission is to develop and maintain our website and e-commerce solutions, ensuring they align with business objectives while delivering an outstanding user experience.
In this role, you will:
Take technical ownership of our website and e-commerce platforms, including Contentful.
Develop new features and custom solutions in close collaboration with product and design teams.
Oversee and guide consultants, ensuring high-quality delivery across web-related initiatives.
Build and enhance core functionalities, such as checkout flows and custom pages.
Drive the growth of Alf.se, elevating our digital presence and capabilities.


About You
Youare a communicative professional with a passion for web development and e-commerce. Taking ownership comes naturally to you, and you thrive in a role where you can combine technical expertise with a proactive, solution-oriented approach. Your ability to collaborate across diverse teams, including product, design, and analytics, makes you an essential part of any project. Acting as a technical counterpart in roadmap discussions excites you, as it allows you to shape the future of impactful digital solutions.
We believe that you are:
A self-starter by nature, you bring a strong foundation in frontend development, coupled with a knack for seamlessly integrating systems.
You are proficient at navigating CMS platforms and have a solid understanding of e-commerce workflows, including checkout and payment service providers.
Familiarity with platforms like Contentful and Norce is a significant advantage
From a technical perspective, you excel in working with frameworks like Next.js and CSS (using tools like Tailwind or similar) and have experience with integrations using REST.
Your toolkit also includes Docker, Kubernetes, and GitHub, enabling you to build scalable and efficient solutions.

This is a unique opportunity to shape the foundation of our web capabilities and have a lasting impact on our digital strategy.If you’re ready to take lead, innovate, and make your mark in a dynamic and growing environment, we’d love to hear from you!
About Alf.Länsförsäkringar embodies more than 200 years of dedication to create safety for our customers. With Alf, all that experience is being combined with innovative technology to cater the current needs of our clients. It’s a full-service solution providing personalized insights, advice and content, which enables the users to proactively take care of and protect their homes. With Alf and Länsförsäkringar, safety and sustainability go hand in hand.
Alf is operated by Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, a company owned by Länsförsäkringar Alliance. This provides a unique opportunity to become part of an engaged and fun team at an innovative tech company, characterised by the agile and dynamic essence of a startup, all while being supported by the stability and strength of Länsförsäkringar Alliance.
With Alf and Länsförsäkringar, you will get: Work-life balance through a hybrid model Centrally located office in Stockholm Collective agreement including pension and insurance coverage Wellness allowance of 5000 SEK/year Special banking perks…and more but let us dive into that when we meet in person!
How to apply.Apply by sending us your CV in Swedish or English. Our selection process is continuous, and we may move forward with candidates on an ongoing basis. If you have any questions about this position, do not hesitate to contact our recruiter Pia by email: pia.hellquist@lftt.se

Ansök nu

Analytics Engineer

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Nov 21
Welcome to Alf!
Hi there! We are Alf – a newly formed tech company within Länsförsäkringar Alliance. With a client base of more than 1,8 million households, Länsförsäkringar is one of Sweden’s biggest financial groups. Alf is on a mission to create a secure and sustainable way of living by adding cutting-edge IoT tech to 200+ years of experience from helping customers taking care of their homes.

About the job. As our first Analytics Engineer, you’ll be contributing across multiple teams. Your primary focus will be designing and implementing data models for Alf's data platform.
Key responsibilities include:
Designing and implementing data models in our cloud-based data platform, which underpins essential use cases such as BI reporting, product analytics, and customer-facing analytics.
Supporting development teams to implement analytics-ready data points in products.
Enabling self-service analytics by maintaining and optimizing the semantic layer.
Building reports and dashboards to track key business metrics.

In this early-stage role, you’ll be our first Analytics engineer, working alongside talented individuals and receiving significant support from Head of Data & Analytics.Together, we’re on a mission to transform the insurance industry—weneed to capture and measure this transformation through data.

About you.You have an academic background in fields like computer engineering, mathematics, or a similar area and have developed your skills as an analytics engineer, data engineer, or data analyst. You’re proficient in and dbt and have experience working with cloud-based data platforms such as Databricks, Snowflake, or similar services (Azure Databricksis a plus, but not required). Solid skills in programming with Python and familiarity with orchestration tools such as Apache Airflow are essential for this role, although deep expertise is not required.

Key strengths include:
Excellent communication skills, enabling you to act as a bridge between tech and product teams for designing analytics solutions.
A passion for driving analytics use cases from start to finish, from identifying needs to creating effective visualizations.
Attention to detail, ensuring data models are robust, accurate, and impactful.
Above all, you’re passionate about understanding our business and products, bringing a data-driven mindset to help Alf make informed decisions and succeed.

Additional skills, such as knowledge of infrastructure-as-code frameworks like Terraform and experience with tools like Google Analytics for tracking app and web performance, are also a bonus.

About Alf.Länsförsäkringar embodies more than 200 years of dedication to create safety for our customers. With Alf, all that experience is being combined with innovative technology to cater the current needs of our clients. It’s a full-service solution providing personalized insights, advice and content, which enables the users to proactively take care of and protect their homes. With Alf and Länsförsäkringar, safety and sustainability go hand in hand.
Alf is operated by Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, a company owned by Länsförsäkringar Alliance. This provides a unique opportunity to become part of an engaged and fun team at an innovative tech company, characterised by the agile and dynamic essence of a startup, all while being supported by the stability and strength of Länsförsäkringar Alliance.
With Alf and Länsförsäkringar, you will get: Work-life balance through a hybrid model Centrally located office in Stockholm Collective agreement including pension and insurance coverage Wellness allowance Special banking perks…and more but let us dive more into that when we meet in person!
How to apply.Apply by sending us your CV in Swedish or English. Our selection process is continuous, and we may move forward with candidates on an ongoing basis.

Ansök nu

Android Developer

Applikationsutvecklare
Läs mer Okt 8
Welcome to Alf!
Hi there! We are Alf – a newly formed tech company within Länsförsäkringar Alliance. With a client base of more than 1,8 million households, Länsförsäkringar is one of Sweden’s biggest financial groups. Alf is on a mission to create a secure and sustainable way of living by adding cutting-edge IoT tech to 200+ years of experience from helping customers taking care of their homes.
About the job. As Android Developer at Alf, you will be an integral part of our tech organization, reporting to our Head of App Development and collaborating closely with both our frontend and backend teams in an agile environment. Your responsibilities will encompass development and maintenance across all aspects of our app. Including support for connected devices as well as overseeing the app's prevention tab, offering users tips on proactive home security.
You'll play a significant role in building and maintaining stable, scalable code, ensuring thorough testing and conducting regular code reviews to uphold high quality and adherence to best practices. You'll actively participate in architectural discussions and engage closely with our design team on current and future design solutions. By joining early on, you'll have the unique opportunity to take great responsibility and influence our direction, offering room for personal and professional growth.
About you. You bring a degree in computer science or equivalent, along with a minimum of two years' experience in Android app development (Native). We believe you're well-versed in Jetpack Compose and you have a successful track record of launching apps on the Play store. Familiarity with IoT solutions is a plus, as well as experience with streaming and WebSockets. You're skilled in agile practices, rapid iterations and frequent releases, demonstrating your ability to efficiently plan, develop, test, and deploy new features.
Personal attributes matter just as much. To thrive at Alf, you approach challenges with enthusiasm, motivated to find solutions and adapting easily in a dynamic environment. Collaboration is your forte; you excel at teamwork, communication, and taking ownership of tasks.
About Alf. Länsförsäkringar embodies more than 200 years of dedication to create safety for our customers. With Alf, all that experience is being combined with innovative technology to cater the current needs of our clients. It’s a full-service solution providing personalized insights, advice and content, which enables the users to proactively take care of and protect their homes. With Alf and Länsförsäkringar, safety and sustainability go hand in hand.
Alf is operated by Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, a company owned by Länsförsäkringar Alliance. This provides a unique opportunity to become part of an engaged and fun team at an innovative tech company, characterised by the agile and dynamic essence of a startup, all while being supported by the stability and strength of Länsförsäkringar Alliance.
With Alf and Länsförsäkringar, you will get: Work-life balance through a hybrid model Centrally located office in Stockholm Collective agreement including including pension and insurance coverage Wellness allowance of 5000 SEK/year Special banking perks …and more but let us dive into that when we meet in person!
How to apply. Apply by sending us your CV in Swedish or English. Our selection process is continuous, and we may move forward with candidates on an ongoing basis. If you have any questions about this position, do not hesitate to contact our recruiter Alice by email: alice.fredberg@lftt.se.

Ansök nu

Customer Service Advisor - Deltid

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 3
Välkommen till Alf!
Hej! Vi är Alf – ett nystartat techbolag inom Länsförsäkringar. Med en kundbas på över 1,8 miljoner hushåll är Länsförsäkringar en av de största finansiella aktörerna i Sverige. Med Alf vill vi skapa ett tryggare och mer hållbart sätt att leva och bo. Det gör vi genom att kombinera den senaste tekniken inom IoT med 220 års erfarenhet av att hjälpa våra kunder ta hand om sina hem. Nu söker vi en timanställd till vår support för att säkerställa att våra kunder alltid får hjälp när de behöver det.
Din roll. Som timanställd Customer Service Advisor på Alf arbetar du för att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse och att våra användare får den hjälp de behöver. Du kommer att vara den första kontakten för våra användare och lösa en rad olika ärenden relaterade till exempelvis våra enheter, Alf-appen, betalning och leverans. Du kommer att tillhöra ett fantastiskt litetsupportteam ochsamarbeta med våra kollegor inom till exempel produktutveckling och 2nd line, för att smidigt kunna lösa kundernas problem.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Att hantera kundärenden via kanaler som telefon och e-post och ge effektiv support.
Att identifiera och analysera kunders problem genom grundläggande felsökning.
Att registrera och hantera ärenden i vårt supportsystem för att säkerställa uppföljning och korrekt hantering.
Att samla och rapportera feedback från kunder för att kontinuerligt förbättra vår service.

Vi erbjuder en möjlighet att växa professionellt inom kundservice med varierande arbetsuppgifter där eget initiativ premieras. Tillsammans strävar vi efter att skapa enkundtjänst i världsklass och hjälpa miljontals hushåll runt om i landet!
Arbetstid och omfattning
Tjänsten är en timanställning och kan variera mellan 12-30 timmar per vecka, beroende på behov. Arbetstider kan också variera, och du behöver vara flexibel att kunna jobba både dagtid och kvällstid. Du kommer primärtatt utgåfrån vårt kontor i centrala Stockholm.
Vem vi söker. För att trivas i den här rollen ser vi att du är en positiv lagspelare som älskar kundmötet och du motiveras av att leverera en överlägsen service. Vi förväntar oss att du har en fullständig gymnasieexamen och gärna minst ett års erfarenhet inom kundservice. Kunskap om ärendehantering i Dynamics 365 är ett plus. Vi tror att en teknisk grundläggande förståelse eller nyfikenhet är en fördel för att trivas på Alf.
Vi värdesätter personliga egenskaper som empati, god kommunikation- och problemlösningsförmåga. Vi tror att det krävs en viss grad av självständighet, eftersom du kommer att utföra en delav arbetet under tider då andra kanske inte är tillgängliga.
Om Alf. Alf är en helhetslösning full av digitala skadeförebyggande tjänster och uppkopplade produkter som skapar trygghet i hemmet, och som hjälper till att upptäcka, förhindra och åtgärda skador innan de sker. Den unika kombinationen av vår drygt tvåhundraåriga historia som ett lokalt förankrat, kundägt försäkringsbolag och innovativ teknik gör att vi genom Alf kan skapa nya värden för våra kunder, samtidigt som vi hjälper att ta hand om vår planet.
Alf drivs av Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, ett företag ägt av de olika länsbolagen runt om i Sverige. Att jobba hos oss ger en unik möjlighet att bli del av ett innovativt techbolag med den agila känslan hos ett startup, kombinerat med stabiliteten och styrkan från Länsförsäkringar.
Alf och Länsförsäkringar erbjuder dig;
En unik möjlighet att bli en del av något nytt, spännande och genuint kundfokuserat inom ett väletablerat varumärke. Kontor i centrala Stockholm. Kollektivavtal med OB-ersättning enligt gällande villkor. ...och mycket mer men låt oss ta det när vi träffas!
Vi ser fram emot att höra från dig. Skicka in din ansökan redan idag då vi tar emot ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu