Stockholm: Interim redovisningsekonom med Netsuite-kompetens

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interim redovisningsekonom med Netsuite-kompetens i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vi söker på uppdrag från kund en Interim redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget löper cirka 6 månader och kunden har kontor i centrala Stockholm. För detta uppdrag söker vi dig som har erfarenhet från arbete som ekonomiassistent eller redovisningsekonom samt har kunskap inom Netsuite.
Arbetsuppgifter 
Fakturering
Bokslut
In- och utbetalningar
Bistå vid systemimplementation
Ad-hoc arbete

Vi kommer att presentera kandidater löpande till kunden. Välkommen med din ansökan!
Frågor besvarar på: oskar.windolf@newr.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom.

Redovisingsekonom

Läs mer Maj 13
Nytt
Vår vision är att minska utsläpp av fossila bränslen – och det kräver mod, förändringsvilja och finansiell skärpa. På Svea Solar befinner vi oss mitt i en transformation: marknaden förändras, verksamheten effektiviseras och ingenting är statiskt. Här gör vi sällan saker på samma sätt två gånger – och det är precis det som gör det spännande.
Nu söker vi en redovisningsekonom till vårt moderbolag där du kommer ansvara för löpande bokföring för både svenska och internationella affärsenheter.
Men - du kommer dessutom bidra till professionaliseringen av avdelningen. Vi har exempelvis ingen ekonomihandbok idag och vi vill gärna involvera dig i den typen av förbättringsarbeten.
Gillar du redovisning och tycker det är roligt att utveckla processer tillsammans? Då är du varmt välkommen att söka! Rollen passar både dig som är mer junior och dig som är mer senior inom redovisning – vi anpassar arbetsuppgifterna efter din erfarenhet.
Om teamet
Vårt redovisningsteam har åstadkommit mycket – från den start-up vi var för 11 år sedan till att idag hantera betydligt mer komplex internationell redovisning.
Nu står teamet inför nästa spännande utmaning: En profesionalliseringsresa där fokus ligger på att bygga skalbara processer för att skapa effektivitet och högre kvalitet.
Därför kommer din upplevelse hos oss att skilja sig från andra bolag. Hos oss kommer du uppleva mer förändring än förvaltning, och mer action än stagnation.
Om rollen
Huvudfokus i rollen är löpande operativt redovisningsarbete, men det finns även möjlighet till att utveckla processer.
Du kommer även, precis som alla i teamet, ha ansvar över att vara med och bidra till en kultur som kännetecknas av Create Good Vibes och Do It Together
Arbetsuppgifter
Löpande bokföring för både svenska och internationella affärsenheter
Säkerställa korrekta balanskonton genom noggranna avstämningar
Resultaträkning och periodiseringar
Momsavstämningar och momsdeklarationer
Genomföra månads- och årsbokslut
Delta i upprättande av årsredovisningar och ha kontakt med våra revisorer i samband med deras granskningar.
Utveckla processer och rutiner för att effektivisera redovisningsarbetet
Vara med och bygga kultur i teamet för att skapa trivsel tillsammans

Är vi en match?
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av att arbeta med hela redovisningsflödet från ax till limpa och har en mycket god förståelse för redovisningsprinciper
Har en relevant eftergymnasial utbildning
Har goda kunskaper i Excel och en stor vana av att arbeta i affärssystem (Business Central eller Microsoft NAV är meriterande)
Talar flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.

Personlighetskrav
Own It: Tar initiativ till förbättring och driver processer framåt med en lösningsorienterad attityd.
Noggrann: Arbetar systematiskt och levererar med hög kvalitet, även i förvaltande arbetsuppgifter, och ser till att deadlines hålls.
Create Good Vibes och Do It Together: Bidrar aktivt till en positiv arbetsmiljö genom att sprida entusiasm och stödja kollegor. Ger både positiv och konstruktiv feedback på ett respektfullt och uppmuntrande sätt.

Listan kan kännas lång, men ingen är bäst i alla kategorier. Sök om du känner igen dig någorlunda  
Mångfald och inkludering  Vi vet att mångfald och olika erfarenheter bidrar till kreativiteten som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ambitionen är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder. 
Därför bedöms alla kandidater från samma premisser. Vi ställer samma frågor till alla kandidater samt använder tester i Alva Labs som en del av bedömningen.
Bli en Power Shifter!
När Svea Solar lyckas blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - i en tid då få frågor är lika viktiga som klimatfrågan.
På Svea Solar finns ingen brist på nya spännande utmaningar och möjligheter att växa
Vi menar allvar med att leda the Power Shift - men vi kan såklart ha roligt samtidigt. Vi vet att alla mår bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor.
Om rekryteringsprocessen
Du behöver inte bifoga personligt brev och inte ansöka med CV om du söker med LinkedIn. Vi vill ge dig en modern och smooth ansökningsupplevelse
Vi inleder processen relativt omgående efter att annonsen publicerats
Längst ned på denna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser
För slutkandidat gör vi bakgrundskontroll av belastningsregister
För en rättvis bedömning får våra kandidater genomföra tester i Alva Labs om man uppfyller ska-kraven. Diversity is key!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service

Läs mer Maj 12
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa.
Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar.
Om rollen:
I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet.
Vi söker dig som:
Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning
Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå
Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar
Är en god kommunikatör och teamspelare
Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2

Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift.
Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen.
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788.
Om Fastighetsägarna Service
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

Ansök nu

Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service

Läs mer Maj 8
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa.
Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar.
Om rollen:
I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet.
Vi söker dig som:
Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning
Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå
Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar
Är en god kommunikatör och teamspelare
Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2

Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift.
Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen.
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788.
Om Fastighetsägarna Service
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

Ansök nu

Interim Koncernredovisningsansvarig/Group Financial Controller till till...

Läs mer Maj 7
Vi söker på uppdrag från kund en interim Koncernredovisningsansvarig/Group Financial Controller för ett interimsuppdrag under 6-9 månader till en tillväxtkoncern. Uppdraget har start i maj/juni och pågår under 6-9 månader. Koncernen har kontor i centrala Stockholm. 
I detta uppdrag ansvarar du för koncernrapportering och redovisningsfrågor samt har ägandeskap i det nya koncernredovisningssystemet. Du ansvarar också för att säkerställa en effektiv och säker bokslutsprocess med goda analysmöjligheter via såväl olika rapporter, presentationer och BI lösningar. Koncernen är i stark tillväxt, främst genom förvärv, vilket också gör att du ansvarar för ekonomisk onboarding av nya enheter, kravställning för nya dotterbolag i boksluts-  och redovisningsområden. Du kommer att tillsammans med CFO samt andra interna intressenter och portföljbolag arbeta för att säkerställa att finansiella rapporter är korrekta, fullständiga och följer regler och bestämmelser.
Sammanställning av arbetsuppgifter
Ansvar för koncernredovisning och tillhörande system
Ansvar för övergripande konsolideringsprocess för koncernverksamheter, inklusive sammanställning av finansiell information från olika enheter och portföljbolag
Utveckling och skapande av rapporter och presentationer till ledning
Utveckling och säkerställande av efterlevnad av koncernens redovisningsprinciper enligt K3 och andra lagar och regler som tillämpas 
Säkerställa att koncernens bolag har en tillförlitlig SVA-process och bedömning tillsammans med CFO
Hantering av compliance frågor 
Vidareutveckling av konsolideringsverktyg 
Kontakt och stöttning med portföljbolagens ekonomer kopplat till rapportering till moderbolaget

Vi söker dig som
Har akademisk examen inom företagsekonomi eller motsvarande 
Tidigare erfarenhet av arbete med koncernredovisning i medelstort bolag
Erfarenhet av redovisning och rapportering i förvärvsintensiv miljö
Goda kunskaper i K3 - Meriterande med IFRS
 Goda kunskaper inom koncernredovisning, konsolidering, koncernrapportering och koncernårsredovisning 
Mycket goda kunskaper i Excel samt kunskap i koncernrapporteringssystem och andra BI system för skapande av rapporter och analyser 
Erfarenhet av Cognos är meriterande 

Som person så tror vi att du drivs av en föränderlig miljö och kan prioritera ditt arbete bra. Du är vidare analytisk, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har också ett digitalt intresse och trivs med att arbeta i olika BI-system. Du arbetar effektivt självständigt men är också en teamplayer. 
Välkommen med ansökan!  Frågor besvaras på: oskar.windolf@newr.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Newr AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Newr AB .

Interim Koncernredovisningsansvarig/Group Financial Controller till till...

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 7
Vi söker på uppdrag från kund en interim Koncernredovisningsansvarig/Group Financial Controller för ett interimsuppdrag under 6-9 månader till en tillväxtkoncern. Uppdraget har start i maj/juni och pågår under 6-9 månader. Koncernen har kontor i centrala Stockholm. 
I detta uppdrag ansvarar du för koncernrapportering och redovisningsfrågor samt har ägandeskap i det nya koncernredovisningssystemet. Du ansvarar också för att säkerställa en effektiv och säker bokslutsprocess med goda analysmöjligheter via såväl olika rapporter, presentationer och BI lösningar. Koncernen är i stark tillväxt, främst genom förvärv, vilket också gör att du ansvarar för ekonomisk onboarding av nya enheter, kravställning för nya dotterbolag i boksluts-  och redovisningsområden. Du kommer att tillsammans med CFO samt andra interna intressenter och portföljbolag arbeta för att säkerställa att finansiella rapporter är korrekta, fullständiga och följer regler och bestämmelser.
Sammanställning av arbetsuppgifter
Ansvar för koncernredovisning och tillhörande system
Ansvar för övergripande konsolideringsprocess för koncernverksamheter, inklusive sammanställning av finansiell information från olika enheter och portföljbolag
Utveckling och skapande av rapporter och presentationer till ledning
Utveckling och säkerställande av efterlevnad av koncernens redovisningsprinciper enligt K3 och andra lagar och regler som tillämpas 
Säkerställa att koncernens bolag har en tillförlitlig SVA-process och bedömning tillsammans med CFO
Hantering av compliance frågor 
Vidareutveckling av konsolideringsverktyg 
Kontakt och stöttning med portföljbolagens ekonomer kopplat till rapportering till moderbolaget

Vi söker dig som
Har akademisk examen inom företagsekonomi eller motsvarande 
Tidigare erfarenhet av arbete med koncernredovisning i medelstort bolag
Erfarenhet av redovisning och rapportering i förvärvsintensiv miljö
Goda kunskaper i K3 - Meriterande med IFRS
 Goda kunskaper inom koncernredovisning, konsolidering, koncernrapportering och koncernårsredovisning 
Mycket goda kunskaper i Excel samt kunskap i koncernrapporteringssystem och andra BI system för skapande av rapporter och analyser 
Erfarenhet av Cognos är meriterande 

Som person så tror vi att du drivs av en föränderlig miljö och kan prioritera ditt arbete bra. Du är vidare analytisk, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har också ett digitalt intresse och trivs med att arbeta i olika BI-system. Du arbetar effektivt självständigt men är också en teamplayer. 
Välkommen med ansökan!  Frågor besvaras på: oskar.windolf@newr.se

Ansök nu

Interim Koncerredovisningsansvarig/Group Financial Controller till tillv...

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 7
Vi söker på uppdrag från kund en interim Koncernredovisningsansvarig/Group Financial Controller för ett interimsuppdrag under 6-9 månader till en tillväxtkoncern. Uppdraget har start i maj/juni och pågår under 6-9 månader. Koncernen har kontor i centrala Stockholm. 
I detta uppdrag ansvarar du för koncernrapportering och redovisningsfrågor samt har ägandeskap i det nya koncernredovisningssystemet. Du ansvarar också för att säkerställa en effektiv och säker bokslutsprocess med goda analysmöjligheter via såväl olika rapporter, presentationer och BI lösningar. Koncernen är i stark tillväxt, främst genom förvärv, vilket också gör att du ansvarar för ekonomisk onboarding av nya enheter, kravställning för nya dotterbolag i boksluts-  och redovisningsområden. Du kommer att tillsammans med CFO samt andra interna intressenter och portföljbolag arbeta för att säkerställa att finansiella rapporter är korrekta, fullständiga och följer regler och bestämmelser.
Sammanställning av arbetsuppgifter
Ansvar för koncernredovisning och tillhörande system
Ansvar för övergripande konsolideringsprocess för koncernverksamheter, inklusive sammanställning av finansiell information från olika enheter och portföljbolag
Utveckling och skapande av rapporter och presentationer till ledning
Utveckling och säkerställande av efterlevnad av koncernens redovisningsprinciper enligt K3 och andra lagar och regler som tillämpas 
Säkerställa att koncernens bolag har en tillförlitlig SVA-process och bedömning tillsammans med CFO
Hantering av compliance frågor 
Vidareutveckling av konsolideringsverktyg 
Kontakt och stöttning med portföljbolagens ekonomer kopplat till rapportering till moderbolaget

Vi söker dig som
Har akademisk examen inom företagsekonomi eller motsvarande 
Tidigare erfarenhet av arbete med koncernredovisning i medelstort bolag
Erfarenhet av redovisning och rapportering i förvärvsintensiv miljö
Goda kunskaper i K3 - Meriterande med IFRS
 Goda kunskaper inom koncernredovisning, konsolidering, koncernrapportering och koncernårsredovisning 
Mycket goda kunskaper i Excel samt kunskap i koncernrapporteringssystem och andra BI system för skapande av rapporter och analyser 
Erfarenhet av Cognos är meriterande 

Som person så tror vi att du drivs av en föränderlig miljö och kan prioritera ditt arbete bra. Du är vidare analytisk, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har också ett digitalt intresse och trivs med att arbeta i olika BI-system. Du arbetar effektivt självständigt men är också en teamplayer. 
Välkommen med ansökan!  Frågor besvaras på: oskar.windolf@newr.se

Ansök nu

Ekonomiassistent till branschledande företag - Start omgående

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 30
Vi söker på uppdrag från kund en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till ett branschledande företag i Stockholm. Uppdraget har start omgående och beräknas pågå i 4 månader. 
I rollen blir du del av redovisningsavdelningen med rapportering till redovisningschef.
I arbetsuppgifterna ingår:
Bokföring och distribution av leverantörsfakturor
Ta emot, granska och registrera leverantörsfakturor
Hantering av moms och skatt
Avstämning av leverantörsskulder 
Uppföljning av attester och betalda och obetalda fakturor
Administration och uppläggning av nya leverantörer samt att säkerställa kvalitet i masterdata för leverantörer

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi tror att du har tidigare erfarenhet inom leverantörsreskontra. Vidare har du goda kunskaper inom ekonomisystem där det är meriterande med IFS.

Välkommen med ansökan omgående! Frågor besvaras på: oskar.windolf@newr.se

Ansök nu

Interim redovisningsekonom till centrala Stockholm

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 25
Vi söker en interim redovisningsekonom för ett interimsuppdrag på 3-6 månader med start omgående. Du kommer att arbeta med redovisning inom hela flödet på ett bolag med verksamhet i flera nordiska länder. 
Om rollen: Som redovisningsekonom kommer du att vara en del av redovisningsteamet och arbeta med bland annat månads- och årsbokslut, koncernkonsolideringar, skatte- och momsfrågor samt förbättringsarbete inom redovisningsprocesser.
Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt arbete inom hela redovisningsflödet.

Kunden har kontor i centrala Stockholm och möjlighet till hybridarbete finns.  Välkommen med ansökan och att höra av dig vid frågor på: oskar.windolf@newr.se

Ansök nu

Projektledare till konsultuppdrag på branschorganisation

Eventproducent
Läs mer Apr 1
Vi söker på uppdrag av en branschorganisation en driven och lösningsorienterad konsult för en roll som projektledare. Hos kunden arbetar även en av Newrs ekonomikonsulter. Rollen innebär ett övergripande ansvar för att leda och genomföra en yrkestävling från start till mål. Du kommer att arbeta i en dynamisk och mångfacetterad miljö med många intressenter, där du spelar en central roll för att säkerställa ett lyckat genomförande av tävlingar.
Huvudsakliga Ansvarsområden: Projektledning: Leda och ansvar för hela tävlingsverksamheten, från planering till avslut. Säkerställa att projektet genomförs inom givna ramar och budget.
Kommunikation & Samverkan: Planera och genomföra informationsinsatser till skolor och branschorganisationer, samt medverka i olika forum med samarbetspartners för att dela relevant information om organisationens deltagande.
Samordning: Hålla regelbundna möten med expertdomare, funktionärer och regioner. Säkerställa effektiv kommunikation och samarbete med branschorganisationer, skolor och andra samarbetspartners.
Logistik & Samordning: Ansvara för samordning av kost, transport och logi för deltagare (domare, tävlande, funktionärer med flera). Säkerställa material- och verktygsleveranser i samarbete med leverantörer och sponsorer samt samordna etablering av evenemanget.
Utvärdering & Efterarbete: Sammanställa ekonomisk redovisning och erfarenheter inför framtida tävlingar.
Kvalifikationer: Erfarenhet: Minst två års erfarenhet av projektledning, gärna inom byggbranschen. Erfarenhet av att arbeta med flera uppgifter samtidigt och prioritera effektivt.
Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom projektledning eller liknande
Språk & Verktyg: Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
Personliga Egenskaper: Kommunikativ & Lösningsorienterad: Du är en drivande och kommunikativ person som arbetar med ett lösningsorienterat arbetssätt.
Relationsskapande: Du har en god förmåga att bygga och vårda relationer och samarbeta effektivt med olika intressenter för att uppnå gemensamma mål.
Strukturerad & Organiserad: Du är noggrann och strukturerad, med en mycket god planering och genomförandeförmåga.


Välkommen med ansökan! Frågor om rollen besvaras på: oskar.windolf@newr.se

Ansök nu