Stockholm: Tillsynshandläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tillsynshandläggare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Är du en god skribent? Trivs du med varierande arbetsuppgifter och många kontaktytor? Vill du arbeta på en växande myndighet vars uppdrag blir allt mer aktuellt med det nya omvärldsläget? Då kan det här vara rollen för dig.  

Inspektionen för strategiska produkter (ISP) söker en tillsynshandläggare till gruppen för juridik och tillsyn.

Arbetsbeskrivning


Som tillsynshandläggare ansvarar du för att planera, leda och följa upp tillsynsaktiviteter hos företag och myndigheter som står under ISP:s tillsyn för efterlevnad av regelverken rörande krigsmateriel och produkter med dubbla användningsområden (PDA). Det sker i nära samarbete med två andra tillsynshandläggare och en tillsynsansvarig, samt medarbetare vid andra enheter inom ISP. Du arbetar även med övriga frågor inom området t.ex. att identifiera och kontakta bolag och myndigheter som potentiellt bedriver verksamhet som omfattas av ISP:s tillsynsrätt. I rollen ingår att ha regelbundna kontakter såväl fysiskt som digitalt med andra myndigheter och svenska företag. Resor inom landet är vanligt förekommande.  

Kvalifikationer


• Akademisk examen, företrädesvis inom samhällsvetenskapliga ämnen eller juridik
• Minst 1 års erfarenhet av arbete med regelefterlevnad (compliance), utredningsarbete eller annan erfarenhet som myndigheten bedömer som likvärdig
• Vana vid att leda möten
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska 

Meriterande


• Erfarenhet av arbete med tillsynsverksamhet
• Fullgjord notarietjänstgöring
• B-körkort och körvana
• Goda kunskaper i MS-Office-paketet, särskilt Excel

 Du har god analytisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i omfattande material. Du är noggrann, planerar och prioriterar ditt arbete självständigt och driver dina egna processer inom givna tidsramar. Du trivs med variation med såväl kvalificerade arbetsuppgifter som rutinartad administration. Då arbetet innebär många kontakter har du lätt för att samarbeta och är en god kommunikatör. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Arbetsgruppen

Dina kollegor i Juridik och tillsynsgruppen består av 13 medarbetare som är verksjurister, jurister, tillsynsansvarig och tillsynshandläggare vilka leds av en gruppchef tillika biträdande chefsjurist. Gruppen tillhör enheten för verksamhetsstöd där även administration, ekonomi, HR samt IT och säkerhet ingår. Enhetens chef är myndighetens chefsjurist.   

Om Inspektionen för strategiska produkter (ISP)

ISP är en statlig myndighet med uppdrag inom svensk utrikes-, försvars- och säkerhetspolitik. Myndigheten är tillstånds- och tillsynsmyndighet när det gäller krigsmateriel och produkter med dubbla användningsområden samt nationell myndighet för kemvapenkonventionen. ISP är också svensk kontaktpunkt för informationsutbyte inom EU gällande utländska direktinvesteringar. Myndigheten är även granskningsmyndighet enligt lagen om granskning av utländska direktinvesteringar. Vidare hanterar ISP riktade sanktioner och deltar i internationellt samarbete. Läs mer om oss på isp.se.

Vi strävar efter att bibehålla en jämn köns- och åldersfördelning och att få en ökad mångfald. Vi erbjuder dig en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som exempelvis flexibel arbetstid och möjlighet till friskvårdsbidrag på upp till 5 000 kr per år. 

Anställningsvillkor och ansökan

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. För att arbeta på ISP krävs svenskt medborgarskap. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Möjlighet till distansarbete är begränsat.  

 Välkommen med din ansökan med CV, examensbevis och personligt brev senast den 1 juni 2025. 

Enligt Riksarkivets föreskrifter gallras ansökningshandlingar från ej antagna sökande två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Hyresadministratör sökes till välkänd bank!

Läs mer Maj 2
Vi söker nu en noggrann och strukturerad hyresadministratör till en större verksamhet inom finanssektorn i Stockholm. Tjänsten är en del av ett mindre, dedikerat team med ansvar för hanteringen av globala leasingavtal för fastigheter!
Om rollen:
I den här rollen ansvarar du för att hantera och administrera leasingavtal för kontorsfastigheter, med särskilt fokus på det svenska avtalsflödet. Arbetet innebär både löpande registrering och uppdatering av avtal, samt hantering av inkommande hyresfakturor.
Rollen innebär också kontakt med leverantörer och kollegor inom verksamheten, samt ett nära samarbete kring frågor kopplade till leasingredovisning enligt IFRS16.
Du kommer även att delta i det löpande förbättringsarbetet kring företagets systemstöd för hyresavtal, bland annat genom att testa nya versioner och funktioner i avtalsverktyget.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Registrering och uppdatering av svenska hyresavtal
- Hantering av hyresfakturor och leverantörskontakter
- Administration och utveckling av hyresavtalssystem (Planon)
- Stöd i frågor rörande leasingredovisning enligt IFRS16
- Internt stöd till kollegor inom organisationen
Vem är du?
Du är noggrann och självgående som person, du trivs med administrativt ansvar och har förmåga att se detaljer utan att tappa helheten. Du gillar struktur, tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter och bidrar gärna till förbättring av processer och system
Kvalifikationer:
- Erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, gärna inom kommersiella fastigheter (Minst 1-3 år)
- Vana vid att hantera ett större fakturaflöde och säkerställa kvalitet i processerna
- Goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av systemstöd kopplat till avtalshantering (meriterande)
- Grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket (meriterande) - Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift Övrigt Profil/Roll: Hyresadministratör Omfattning: 100% Startdatum: Enligt överenskommelse Slutdatum: 30 april 2026 Flexibilitet: Hybrid möjligt när man kommit in i rollen
Ansökan
Som ett första steg i processen får du ett kort matchningstest skickat till din mejl, om du uppfyller grundkraven för tjänsten. Testet tar max 15 minuter att genomföra och är ett viktigt steg för att vi ska kunna gå vidare i processen – så glöm inte att slutföra det om du är intresserad av rollen!
Vid frågor, kontakta oss på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Planhandläggare till vår kund i Sundbyberg!

Läs mer Jan 29
Vi söker nu en driven och strukturerad ärendehandläggare/planhandläggare till en spännande tjänst med fokussamhällsplanering i Sundbyberg. Uppdraget förväntas starta i februrari 2025 och pågå fram till maj 2026.
Om rollen
Varje år hanteras ett stort antal ärenden inom samhällsplanering som påverkar både befintliga och framtida infrastrukturprojekt. I den här rollen kommer du att bevaka viktiga intressen och sammanställa remissvar som tydligt uttrycker krav och önskemål för planerade och befintliga anläggningar. Du kommer att bedöma konsekvenser av inkomna remisser och säkerställa att rätt beslut fattas.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
Samordning och hantering av remissvar inom olika lagstiftningsområden såsom Miljöbalken, Ellagen och Väglagen. Kommunikation och samverkan med myndigheter, domstolar, nätägare och andra intressenter. Handläggning av ärenden kopplade till bland annat energiplanering, infrastrukturutveckling och miljöskydd. Delta i utvecklingsarbete och förbättringsinitiativ inom samhällsplanering.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
En högskole- eller universitetsutbildning inom samhällsplanering eller liknande. Minst 2 års erfarenhet av arbete inom samhällsplanering med inriktning på infrastruktur. God kännedom och erfarenhet av någon av följande lagstiftningar: Miljöbalken, Väglagen, Ellagen eller Lag om byggande av järnväg. Flytande svenska i tal och skrift.
Vi söker en nyfiken och analytisk person som har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du är flexibel, arbetar självständigt och har en god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och ärenden.
Är du den vi söker?
Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att påverka och utveckla samhällsplaneringen, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Operativ analytiker

Läs mer Dec 20
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar.

Om Krisberedskapsavdelningen
Krisberedskapsavdelning arbetar dygnet runt, årets alla dagar med att bevaka och analysera händelser åt hela totalförsvaret som inträffat eller befaras inträffa i Sverige eller på annan plats av betydelse för svenska intressen eller svenska medborgare.
Bevakningen av nationella och internationella händelser kan vara avgörande för att vidta rätt åtgärder för att förebygga, mildra eller helt förhindra oönskade konsekvenser.
Medarbetarna inom avdelningen har en hög kompetens, med hög tillgänglighet och en stark säkerhetskultur där samverkan är medlet för att nå framgång. Uppdraget är unikt inom svensk krisberedskap och totalförsvar.
Arbetet som operativ analytiker
Som operativ analytiker är du en del av en analysgrupp som leds av en gruppchef och består av flera analytiker. Du arbetar med att löpande samla in, analysera och bearbeta information från olika källor och tekniska verktyg.
Ditt uppdrag är att snabbt tolka och förstå förändringar i krisberedskapsavdelningens informationsmiljö. Den bearbetade informationen används antingen direkt i operativa insatser eller som underlag för strategiska analyser. Du hanterar och visualiserar stora informationsmängder för att göra kortsiktiga bedömningar av hur samhällsstörningar, olyckor, kriser eller säkerhetspolitiska konflikter kan påverka Sverige, svenska intressen eller svenska medborgare.
Arbetet är händelsestyrt, med korta ledtider och krav på snabb och högkvalitativ leverans.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning med inriktning mot analys eller annan utbildning kombinerad med erfarenhet som bedöms likvärdig.
Tidigare erfarenhet av underrättelse- eller analysarbete.
Goda kunskaper i att visualisera presentationer, särskilt av säkerhetslägesbilder, problembilder och analyser.

Din profil
Du är strukturerad, tydlig och har förmågan att hantera flera parallella projekt samtidigt. Med en skarp analysförmåga kan du skilja på huvudsak och bisak, och dina slutsatser baseras på fakta, hypotesprövning och förståelse för olika konsekvenser.
Som person är du:
Innovativ och driven, med ett naturligt driv att utveckla och förbättra verksamheten.
Samarbetsinriktad och prestigelös, med mycket god förmåga att arbeta i team.
Social och kommunikativ, med lätthet att uttrycka dig både i tal och skrift.
Flexibel och initiativrik, med ett brett säkerhetsmedvetande och hög personlig integritet.

För att arbeta hos oss behöver du:
Vara svensk medborgare.
Ha mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ha ett stort intresse för omvärldsbevakning och samhällsfrågor.
Kunna hantera och strukturera stora informationsmängder effektivt.

Arbeta hos SOS Alarm
Arbetstidens förläggning är som grund dagtid men i din roll som analytiker kan flexibla arbetstider förekomma och variera utifrån verksamhetens behov, då avdelningen arbetar dygnsgående tjänst.
Förtroendearbetstid tillämpas för tjänsten och placering är i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Startdatum april-maj 2025.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden.
Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Vi erbjuder dig:
Heltidstjänst för tillsvidareanställning
Möjlighet att, utöver vårt uppdrag, utvecklas inom våra arbetsområden.
3000kr i friskvårdsbidrag och andra förmåner som du kan läsa om här Livet på SOS Alarm - SOS Alarm.

Låter detta intressant?Skicka in din ansökan till oss, dock senast den 31 januari 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!Ersättning Lön enligt överenskommelse
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Johan Modigh johan.modigh@sosalarm.se

Ansök nu

Strategisk analytiker

Läs mer Dec 20
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar.
Om Krisberedskapsavdelningen
Krisberedskapsavdelning arbetar dygnet runt, årets alla dagar med att bevaka och analysera händelser åt hela totalförsvaret som inträffat eller befaras inträffa i Sverige eller på annan plats av betydelse för svenska intressen eller svenska medborgare.
Bevakningen av nationella och internationella händelser kan vara avgörande för att vidta rätt åtgärder för att förebygga, mildra eller helt förhindra oönskade konsekvenser.
Medarbetarna inom avdelningen har en hög kompetens, med hög tillgänglighet och en stark säkerhetskultur där samverkan är medlet för att nå framgång. Uppdraget är unikt inom svensk krisberedskap och totalförsvar.
Arbetet som strategisk analytiker
Som strategisk analytiker är du en del av en analysgrupp som leds av en gruppchef och består av flera analytiker. Du arbetar med att löpande samla in, analysera och bearbeta information från olika källor och tekniska verktyg.
Ditt uppdrag är att tolka förändrad strategisk utveckling utifrån krisberedskapsavdelningens informationsmiljö. Den bearbetade informationen används antingen i strategiska analyser eller för att ingå avdelningens operativa arbete.
Du bearbetar, tolkar, granskar, dokumenterar och visualiserar stora mängder information och gör strategiska bedömningar över hur samhällsstörningar, olyckor, kriser och säkerhetspolitiska kriser eller krig som befaras inträffa påverkar Sverige, svenska intressen eller svenska medborgare.
Arbetet är händelsestyrt medhöga krav på kvalitativ leverans.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning med inriktning mot analys eller annan utbildning kombinerad med erfarenhet som bedöms likvärdig.
Tidigare erfarenhet av underrättelse- eller analysarbete.
Goda kunskaper i att visualisera presentationer, särskilt av säkerhetslägesbilder, problembilder och analyser.

Din profil
Du är strukturerad, tydlig och har förmågan att hantera flera parallella projekt samtidigt. Med en skarp analysförmåga kan du skilja på huvudsak och bisak, och dina slutsatser baseras på fakta, hypotesprövning och förståelse för olika konsekvenser.
Som person är du:
Innovativ och driven, med ett naturligt driv att utveckla och förbättra verksamheten.
Samarbetsinriktad och prestigelös, med mycket god förmåga att arbeta i team.
Social och kommunikativ, med lätthet att uttrycka dig både i tal och skrift.
Flexibel och initiativrik, med ett brett säkerhetsmedvetande och hög personlig integritet.

För att arbeta hos oss behöver du:
Vara svensk medborgare.
Ha mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ha ett stort intresse för omvärldsbevakning och samhällsfrågor.
Kunna hantera och strukturera stora informationsmängder effektivt.


Arbeta hos SOS Alarm
Arbetstidens förläggning är som grund dagtid men i din roll som analytiker kan flexibla arbetstider förekomma och variera utifrån verksamhetens behov, då avdelningen arbetar dygnsgående tjänst.
Förtroendearbetstid tillämpas för tjänsten och placering är i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Startdatum april-maj 2025.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden.
Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Vi erbjuder dig:
Heltidstjänst för tillsvidareanställning
Möjlighet att, utöver vårt uppdrag, utvecklas inom våra arbetsområden.
3000kr i friskvårdsbidrag och andra förmåner som du kan läsa om här Livet på SOS Alarm - SOS Alarm.

Låter detta intressant?Skicka in din ansökan till oss, dock senast den 31 januari 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!Ersättning Lön enligt överenskommelse
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Johan Modigh johan.modigh@sosalarm.se

Ansök nu

Tullverket söker underrättelseledare

Läs mer Maj 13
Nytt
Vill du arbeta i en myndighet som gör skillnad i samhället och ha meningsfulla, intressanta och spännande arbetsuppgifter inom en brottsbekämpande underrättelseverksamhet? I så fall är Tullverket något för dig.
Tullverkets operativa verksamhet delas in i fyra avdelningar: kontroll, uppbörd, underrättelse och tullkriminal.
Underrättelseavdelningen bedriver underrättelseverksamhet med leveranser till alla delar av Tullverket. Avdelningen hanterar underrättelse- och riskanalys och arbetar med underrättelseverksamhet inom alla delar av Tullverkets uppdrag, vad gäller såväl illegala och farliga varor. kriminell ekonomi och undandragande av uppbörd. Arbetet syftar till att förebygga, upptäcka och förhindra brottslig verksamhet.
Avdelningen delas in i fyra enheter med geografiskt ansvar: Syd, Väst, Öst och Nord och består också av Tullverkets selekteringscenter samt enheten för strategisk analys och nationell desk.
Tullverket får utökade befogenheter och är en myndighet i ständig förändring. Vi implementerar ny lagstiftning och söker nu en underrättelseledare till Stockholm.

Underrättelseledaren ska arbeta med ett nationellt perspektiv i enlighet med Tullverkets prioriterade inriktningar främst rörande ärenden som rör grov eller synnerligen grova brott som rör smuggling, tullbrott eller kriminell ekonomi.

Underrättelseledaren rapporterar till Enhetschef, Underrättelseenhet Öst.

Om tjänsten

Som underrättelseledare har du bland annat ansvaret för att:

• Leda och prioritera operativa underrättelseärenden inom det geografiska området utifrån nationella avvägningar och i samverkan med enhetens ledningsgrupp.
• Inrikta och prioritera analysverksamhet och inhämtningsaktiviteter.
• Föredra ärenden för samverkande enheter internt och för externa samverkanspartners.
• Leda nationell och internationell operativ samverkan.

I det dagliga arbetet är internt samarbete på avdelningen såväl som samarbete med andra operativa enheter i Tullverket en naturlig del jobbet. Du samverkar även tätt med övriga underrättelseenheter i landet. Underrättelsearbetet bedrivs regionalt och nationellt vilket innebär samarbete och ibland närvaro på övriga huvudorter.
Nationell och internationell samverkan med andra myndigheter och framförallt brottsbekämpande myndigheter är ett naturligt inslag i den dagliga verksamheten. Det förekommer även en del resor nationellt och internationellt. Underrättelseverksamheten är dynamisk och ibland oförutsägbar, vilket innebär att det ibland behöver göras tuffa och snabba prioriteringar. Det ställer höga krav på din flexibilitet med ibland krav på tillgänglighet, en hög omställningsförmåga och flexibilitet i ärenden och arbetsuppgifter.

Du kommer att ha ansvar för underrättelseärenden som bedrivs med olika typer av inhämtning och agera beslutsfattare i dessa. Ärendena som hanteras rör grov smuggling och gränsöverskridande brottslighet som Tullverket har att agera emot.

Vi söker dig som har:

• Grundläggande utbildning inom Tullverkets brottsbekämpning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Erfarenhet av att leda operativt arbete i förundersökningar och/eller underrättelseärenden.
• God förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Svenskt körkort, klass B för personbil, automatväxel ok samt god körvana
• Svenskt medborgarskap

Det är meriterande om du har:

• Underrättelsekurs grund, T-OIAT eller annan underrättelseutbildning
• Erfarenhet av nationellt och/eller internationellt operativt samarbete
• Erfarenhet av att leda operativa ärenden med hemliga tvångsmedel
• Erfarenhet av arbete med förundersökningar rörande grov organiserad brottslighet som ingår i Tullverkets brottskatalog

Personliga egenskaper

• Du ska ha ett gott omdöme, samt kunna uppträda som en god representant för Tullverket såväl internt som externt
• Du är drivande och målinriktad och kan ta egna initiativ och ha förmåga att arbeta självständigt, samt leda och utveckla verksamheten mot uppställda mål.
• Du är stresstålig och handlingskraftig och har en förmåga att kunna fokusera på rätt saker, samt har förmågan att även i stressiga situationer kunna fatta rätt beslut.
• Du är lösningsfokuserad och ser möjliga lösningar när problem dyker upp och är öppen för nya metoder som krävs i verksamheten.
• Du ska ha god ledarskapsförmåga för att kunna leda och motivera personal/operativa resurser. Ni ska tillsammans nå gemensamma mål genom engagemang och delaktighet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Vi erbjuder dig

Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.

Övrigt

Referensnummer: TV 2025-12829

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning och individuell lönesättning tillämpas.

Tjänsten innebär beredskapstjänstgöring.

Tjänsten innebär såväl in- och utrikes resor.

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kommer du att krigsplaceras i Tullverket.
Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Piludu tel. 08–4565861. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Edström tel: 08-4566291 för Saco-S, Lena Edehag tel: 08-4565868.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 3 juni. 

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Inspektionen För Strategiska Produkter

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Inspektionen För Strategiska Produkter .

Bolagsanalytiker till Enheten för utländska direktinvesteringar

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 7
Vill du arbeta på en växande myndighet med ett samhällsviktigt uppdrag? Drivs du av komplexa frågor och utmanande utredningsarbeten? Trivs du med att vara ett analytiskt stöd till andra? Då ska du söka den här rollen som bolagsanalytiker på enheten för utländska direktinvesteringar (UDI-enheten).

 

Arbetsbeskrivning

Du ger analytiskt stöd i ärenden rörande granskning av utländska direktinvesteringar inom skyddsvärda områden. Det analytiska stödet består bland annat i att utreda och kartlägga komplexa ägarstrukturer samt analysera inflytande på olika nivåer. Du deltar i arbetet med att fortsatt utveckla ISP:s analys- och utredningsarbete under genomförandet av myndighetens uppdrag som Sveriges myndighet för granskning av utländska direktinvesteringar.

UDI-enheten är i en spännande och expansiv fas och utvecklas kontinuerligt.

 

 Kvalifikationer


• Akademisk examen inom relevant område från högskola/universitet eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt och som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst tre års relevant och dokumenterad erfarenhet av kvalificerat analys- eller utredningsarbete, till exempel genom arbete inom bekämpning av ekonomisk brottslighet, utredning av komplexa ägarstrukturer, avancerat AML/KYC-arbete, omfattande bakgrundskontroller eller liknande
• Aktuell, flerårig och relevant arbetslivserfarenhet av att inhämta, bearbeta, tolka och analysera information
• Mycket god förmåga att uttrycka sig på engelska och svenska i tal och skrift

 

Meriterande


• Relevant erfarenhet av att granska, hitta och analysera information från stora mängder ostrukturerad data från hemsidor eller datakällor
• Kunskaper i flera språk
• Utredningserfarenhet av och kunskap om inflytande och ägande i företag, bulvanförhållanden samt utländska associationsformer

 

Vi söker dig som har förmåga att arbeta självständigt och som samtidigt tar ansvar för helheten och för verksamhetens bästa. Du är analytisk, kreativ, noggrann och har erfarenhet av och förmåga att arbeta under tidspress och ändå leverera inom utsatta tidsramar. Vidare har du förmåga att arbeta strukturerat i komplexa sammanhang för att kunna prioritera och avgränsa ditt arbete utifrån uppdraget.

Arbetsuppgifterna ställer krav på samarbetsförmåga och förutsätter att du har en positiv inställning till att samarbeta med olika yrkesgrupper såväl internt som externt. För att trivas i rollen behöver du ha ett högt sekretessmedvetande och ett kritiskt och sakligt förhållningssätt till ditt arbete. Du kan hantera och analysera omfattande informationsmängder samt avgränsa och förmedla komplex information. Vi förutsätter att du har intresse för utrikes-, säkerhets- och försvarspolitik. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

 

För att arbeta på ISP krävs svenskt medborgarskap. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.  Då en stor del av arbetsuppgifterna omfattar sekretessbelagd information är möjligheterna till distansarbete begränsade.

Anställningen är en tillsvidareanställning. ISP tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. 

 

Om Inspektionen för strategiska produkter (ISP)

ISP är en statlig myndighet med uppdrag inom svensk utrikes-, försvars- och säkerhetspolitik. Myndigheten är tillstånds- och tillsynsmyndighet när det gäller krigsmateriel och produkter med dubbla användningsområden samt nationell myndighet för kemvapenkonventionen. ISP har uppdrag som nationell kontaktpunkt avseende informationsutbyte i EU gällande utländska direktinvesteringar och även uppdrag att granska utländska direktinvesteringar inom skyddsvärda områden. Vidare hanterar ISP riktade sanktioner och deltar i internationellt samarbete samt ger Regeringskansliet stöd och bistånd inom angivna områden. Läs mer om oss på isp.se.

Myndigheten strävar efter att bibehålla en jämn köns- och åldersfördelning och att få en ökad mångfald. ISP erbjuder dig en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som exempelvis flexibel arbetstid och möjlighet till friskvårdsbidrag på upp till 5 000 kr per år.

 

Ansökan

Du kommer till ansökningsformuläret genom att trycka på knappen nedan. Välkommen med din ansökan senast den 2 juni 2025. Ange referensnummer 2025-9.2-0033.

Enligt Riksarkivets föreskrifter gallras ansökningshandlingar från ej antagna sökande två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Jurist till Enheten för utländska direktinvesteringar

Affärsjurist
Läs mer Apr 25
Vill du bidra till att skydda Sveriges säkerhet? Vill du arbeta med juridiska frågor avseende utländska direktinvesteringar? Är du dessutom intresserad av internationella frågor och säkerhetspolitik? Då kan det här vara rollen för dig.

 

ISP granskar investeringar i skyddsvärd verksamhet enligt Lag (2023:560) om granskning av utländska direktinvesteringar (UDI-lagen). För detta uppdrag söker vi nu jurister.

Tillsammans med dina kollegor ger du juridiskt analytiskt stöd i ärendehanteringen på Enheten för utländska direktinvesteringar. Du bidrar med alltifrån löpande stöd rörande transaktioner och anmälningsskyldighet till djupare analyser av transaktionsupplägg, ingående tolkning och tillämpning av UDI-lagen, samt framtagande och uppföljning av villkor. Rollen spänner över ett brett kompetensområde och ger möjlighet till fördjupning i många olika frågeställningar som aktualiseras under ett ärendes gång. Kontakter med andra myndigheter är naturliga delar i arbetet och du bidrar aktivt till utvecklingen av metoder och arbetssätt.

Du kommer till en arbetsgrupp med entusiastiska och kompetenta kollegor där utveckling och Sveriges säkerhet står i fokus. Vi växer kontinuerligt för att på ett effektivt sätt kunna ta om hand vårt viktiga uppdrag. Välkommen till oss.

 

Kvalifikationer


• Juristexamen eller motsvarande juridisk examen inom relevant område såsom affärsjuridik, bolags- eller avtalsrätt.
• Minst två års dokumenterad, aktuell och relevant erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom affärsjuridik, bolags- eller avtalsrätt, informationssäkerhet, säkerhetskänslig verksamhet eller annat för UDI-lagen relevant område.
• Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från advokatbyrå, myndighet eller konsultbyrå.

 

Meriterande 


• Relevant erfarenhet av att ha arbetat med företagsförvärv eller transaktionsjuridik, såsom aktieöverlåtelser, inkråmsöverlåtelser eller joint venture-strukturer.
• Relevant erfarenhet av arbete med utländska transaktioner och kunskap om utländska associationsformer.
• Relevant erfarenhet av myndighetsutövning, t.ex. genom arbete på förvaltningsmyndighet, arbete med tillsyn, tingsmeritering eller liknande.

 

Du har god analytisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i omfattande material och komplexa sammanhang. Du arbetar metodiskt och har en förmåga att kunna avgränsa frågeställningar och förmedla information på ett pedagogiskt sätt. Du har en förmåga att se helheten och gör nödvändiga prioriteringar för att leverera inom utsatta tidsramar utan att eftersätta krav på noggrannhet. Du har mycket god uttrycksförmåga på engelska och svenska såväl muntligt som skriftligt. Du samarbetar på ett prestigelöst sätt för att nå gemensamma mål och trivs med att arbeta i projektform och som kompetensstöd på enheten. Vi förutsätter att du har intresse för utrikes-, säkerhets- och försvarspolitik. Du har vilja och förmåga att arbeta med metodutveckling. 

 

Om Inspektionen för strategiska produkter (ISP)

ISP är en statlig myndighet med uppdrag inom svensk utrikes-, försvars- och säkerhetspolitik. Myndigheten är tillstånds- och tillsynsmyndighet när det gäller krigsmateriel och produkter med dubbla användningsområden samt nationell myndighet för kemvapenkonventionen. Vidare hanterar ISP riktade sanktioner och deltar i internationellt samarbete. ISP har uppdrag som nationell kontaktpunkt avseende informationsutbyte inom EU gällande utländska direktinvesteringar och är granskningsmyndighet enligt lagen om granskning av utländska direktinvesteringar. Läs mer om oss på isp.se. 

Vi strävar efter att bibehålla en jämn köns- och åldersfördelning och att få en ökad mångfald. Vi erbjuder dig en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som exempelvis flexibel arbetstid, friskvårdstimme och möjlighet till friskvårdsbidrag på upp till 5 000 kr per år.

 

Övrig information och ansökan

För att arbeta hos oss krävs svenskt medborgarskap. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. Då en stor del av arbetsuppgifterna omfattar sekretessbelagd information är möjligheterna till distansarbete mycket begränsade.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 19 maj 2025.

Ansök nu

ISP söker säkerhetsspecialist

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Apr 25
Är du en driven och ansvarstagande säkerhetsspecialist? Vill du ha ett meningsfullt arbete på en myndighet i förändring? Vill du bidra till en säkrare värld? Då kanske det här är rollen för dig!

Inspektionen för strategiska produkter (ISP) söker nu en säkerhetsspecialist med placering vid Enheten för verksamhetsstöd och Gruppen för IT och säkerhet.

 

Arbetsbeskrivning

Som säkerhetsspecialist på ISP arbetar du nära myndighetens säkerhetsansvarig och säkerhetsskyddschef i det mångsidiga arbetet med att samordna och förstärka säkerheten inom hela myndigheten. Du planerar, analyserar, följer upp och förbättrar det systematiska säkerhetsarbetet. Du tar fram och implementerar rutiner, instruktioner och åtgärdsplaner avseende säkerhet. Du genomför självständigt säkerhetsintervjuer och deltar i genomförandet av säkerhetsskyddskontroller. Arbetet innebär samverkan med ISP:s enheter och andra myndigheter samt utvecklingsarbete avseende myndighetens IT-säkerhet.

 

Kvalifikationer


• Relevant högskoleutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Aktuell, relevant och flerårig erfarenhet av handläggning av säkerhetsfrågor
• Aktuell, relevant och flerårig erfarenhet av säkerhetsprövningsintervjuer
• God kunskap om och erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddslagen
• God förmåga att bearbeta och analysera säkerhetshot och föreslå relevanta åtgärder
• God kunskap i Officepaketet
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
• Genomförd säkerhetsutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

Meriterande


• Erfarenhet av att leda säkerhetsutredningar och sekretessbedömningar
• Kunskaper om offentlighets- och sekretesslagen, skyddslagen och säkerhetsskyddslagen och dess efterlevnad
• Erfarenhet av arbete med kris- och kontinuitetsfrågor
• Kunskaper om fysisk säkerhet
• Erfarenhet av handläggning av säkerhetsfrågor i statlig myndighet eller offentlig verksamhet

Vi söker dig som har god förmåga att planera, genomföra och slutföra uppgifter/projekt. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är säkerhetsmedveten och har förmåga att skapa och bibehålla förtroende. Du har god analytisk förmåga och kan leverera inom utsatta tidsramar utan att eftersätta krav på noggrannhet. ISP lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningen är en tillsvidareanställning och ISP tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse.

För att arbeta på ISP krävs svenskt medborgarskap. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Med anställningen följer skyldighet att krigsplaceras.

 

Gruppen

Som säkerhetsspecialist är du placerad på Enheten för verksamhetsstöd, i IT- och säkerhetsgruppen. I enheten ingår även Juridik- och tillsynsgruppen och gruppen för personal, ekonomi, administration och kommunikation. På enheten finns vitt skilda kompetenser inom t ex IT- och säkerhet, ekonomi, HR, arkiv, registratur, internservice, kommunikation, inköp, juridik och administration.

 

Om Inspektionen för strategiska produkter (ISP)

ISP är en statlig myndighet med uppdrag inom svensk utrikes-, försvars- och säkerhetspolitik. Myndigheten är tillstånds- och tillsynsmyndighet när det gäller krigsmateriel och produkter med dubbla användningsområden samt nationell myndighet för kemvapenkonventionen. ISP har uppdrag som nationell kontaktpunkt avseende informationsutbyte i EU gällande utländska direktinvesteringar och har även i uppdrag att granska utländska direktinvesteringar inom skyddsvärda områden. Vidare hanterar ISP riktade sanktioner och deltar i internationellt samarbete samt ger Regeringskansliet stöd och bistånd inom angivna områden. Läs mer om oss på isp.se.

Myndigheten strävar efter att bibehålla en jämn köns- och åldersfördelning och att få en ökad mångfald. ISP erbjuder dig en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som exempelvis flexibel arbetstid och möjlighet till friskvård. Utöver sedvanliga förmåner för statligt anställda, som fler semesterdagar enligt avtal och ersättning för vissa läkemedel, kan du som anställd vid ISP få friskvårdsbidrag på upp till 5 000 kr per år.

 

Ansökan

Du kommer till ansökningsformuläret genom att trycka på knappen nedan. Välkommen med din ansökan senast den 19 maj 2025. Ange referensnummer 2025-9.2-0022.

Enligt Riksarkivets föreskrifter gallras ansökningshandlingar från ej antagna sökande två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Sekretesshandläggare till Inspektionen för strategiska produkter

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 30
Är du en analytisk och noggrann person som har ett intresse för sekretessprövningar. Vill du arbeta på en växande myndighet som bidrar till Sveriges säkerhet? Då är det här rollen för dig.

Inspektionen för strategiska produkter, ISP, söker nu sekretesshandläggare till Juridik- och tillsynsgruppen.

Arbetsbeskrivning
Ni är två sekretesshandläggare som, med stöd av gruppens jurister, har ansvar för och hanterar myndighetens ärenden om begäran om utlämnande av allmän handling. Detta innebär att du har kommunikation med allmänheten, tar fram efterfrågad handling, sekretessprövar handlingen med stöd av gruppens jurister och beslutar om ett utlämnande kan ske. Du förväntas tillsammans med den andra sekretesshandläggaren skapa struktur i arbetet med dessa ärenden samt ta initiativ till och genomföra effektivisering av arbetssätt genom exempelvis mallar, rutindokument etc.

Utöver ärenden om utlämnande kan, i mån av tid, även andra arbetsuppgifter som ankommer på gruppen bli aktuella, exempelvis handläggning av vissa förvaltningsrättsliga ärenden och vissa administrativa uppgifter.

Gruppen
Juridik- och tillsynsgruppen är placerad inom Enheten för verksamhetsstöd där även Gruppen för personal, ekonomi, administration och kommunikation samt IT och säkerhetsgruppen är placerade. Enheten leds av enhetschefen som även är myndighetens chefsjurist. Juridik- och tillsynsgruppen består av ca. 12 medarbetare och leds av en gruppchef, tillika biträdande chefsjurist. Gruppen ansvarar bland annat för att bistå chefsjuristen i dennes uppdrag med att stödja myndighetens juridiska arbete, för ärenden om överträdelser och myndighetens utlämnandefunktion samt för myndighetens tillsynsverksamhet.

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning som bedöms relevant för tjänsten alternativt dokumenterad flerårig relevant arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper om offentlighets- och sekretesslagstiftningen
• Aktuell och relevant erfarenhet av ärendehandläggning inom offentlig sektor

Meriterande
• Aktuell erfarenhet av handläggning av utlämnandeärenden är särskilt meriterande. I ansökan ska det framgå en utförlig beskrivning av denna erfarenhet

Arbetet är till stor del självständigt och ställer därför höga krav på att du har en god förmåga att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter samt ett analytiskt och strukturerat angreppssätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du har hög arbetsförmåga, är flexibel och har tidigare erfarenhet av att arbeta under tidspress och ändå leverera inom utsatta tidsramar utan att eftersätta krav på noggrannhet. Du har ett gott omdöme och är mån om att ge god service, har god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningen är en tillsvidareanställning. ISP tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. För att arbeta på ISP krävs svenskt medborgarskap. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.



Om Inspektionen för strategiska produkter (ISP)
ISP är en statlig myndighet med uppdrag inom svensk utrikes-, försvars- och säkerhetspolitik. Myndigheten är tillstånds- och tillsynsmyndighet när det gäller krigsmateriel och produkter med dubbla användningsområden samt nationell myndighet för kemvapenkonventionen. Myndigheten är granskningsmyndighet enligt lagen om granskning av utländska direktinvesteringar och har även uppdrag som nationell kontaktpunkt avseende informationsutbyte inom EU gällande utländska direktinvesteringar. Vidare hanterar ISP riktade sanktioner och deltar i internationellt samarbete. Läs mer om oss på isp.se.

Myndigheten strävar efter att bibehålla en jämn köns- och åldersfördelning och att få en ökad mångfald. ISP erbjuder dig en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som exempelvis flexibel arbetstid och möjlighet till friskvård. Utöver sedvanliga förmåner för statligt anställda, som fler semesterdagar enligt avtal och ersättning för vissa läkemedel, kan du som anställd vid ISP få friskvårdsbidrag på upp till 5 000 kr per år.

Ansökan
Du kommer till ansökningsformuläret genom att trycka på knappen nedan. Välkommen med din ansökan senast den 18 maj 2025. Ange referensnummer 2025-9.2-0031

Enligt Riksarkivets föreskrifter gallras ansökningshandlingar från ej antagna sökande två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Verksjurist till Inspektionen för strategiska produkter

Verksjurist
Läs mer Apr 3
Är du en senior jurist som både vill arbeta med verksjuridiska frågor och nära kärnverksamheten? Vill du arbeta på en växande myndighet som bidrar till Sveriges säkerhet? Är du intresserad av verksamhetsutveckling? Då kan det här vara rollen för dig. ISP söker nu en verksjurist till Juridik- och tillsynsgruppen.

 

Arbetsbeskrivning

Som verksjurist på ISP får du möjlighet att arbeta brett med såväl olika verksjuridiska frågor som med uppgifter relaterade till kärnverksamheten. Du arbetar med vanligt förekommande verksjuridiska frågor bl.a. inom områdena förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess, offentlig upphandling och personuppgiftslagstiftning. Du är en person som tycker om att arbeta i en växande verksamhet och att aktivt delta i utvecklingen av myndighetens juridiska arbete, innefattande förvaltning och framtagande av myndighetens styrande dokument. Du kommer även att arbeta med rättsutredningar, remisser och föreskrifter.

Utöver de verksjuridiska frågorna arbetar du även med intern juridisk rådgivning avseende de regelverk som gäller för kärnverksamheten som exempelvis produkter med dubbla användningsområden och internationella sanktioner. Internationellt arbete och resor kan förekomma.

Verksjuristerna utgör även ett stöd till gruppens jurister och sekretesshandläggare i handläggningen av förvaltningsrättsliga ärenden kopplat till regelverken avseende krigsmateriel, produkter med dubbla användningsområden och utländska direktinvesteringar, samt med ärenden om begäran om utlämnande av allmän handling. I arbetet ingår även att hålla i utbildningar.

 

Kvalifikationer


• Juris kandidat-/juristexamen
• Fullgjord notarietjänstgöring eller motsvarande erfarenhet från domstol som myndigheten bedömer som likvärdig
• Flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från statlig myndighet eller domstol alternativt annan relevant privat verksamhet

Meriterande


• Aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete med förvaltningsrätt, offentlighets- och sekretesslagstiftningen, offentlig upphandling och/eller personuppgiftsbehandling
• Mycket god kunskap om och aktuell erfarenhet av arbete med EU-rätt är särskilt meriterande.  

Även om arbetsplatsen präglas av samarbete är arbetet självständigt och ställer höga krav på att du har en mycket god förmåga att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter samt ett strukturerat angreppssätt för att driva processer framåt. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vidare har du god analytisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i omfattande material. Du har mycket hög arbetsförmåga och har tidigare erfarenhet av att arbeta under tidspress och ändå leverera inom utsatta tidsramar utan att eftersätta krav på noggrannhet. Du har gott omdöme, god samarbetsförmåga och är flexibel och kommunikativ. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.  

För att arbeta på ISP krävs svenskt medborgarskap. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Då en stor del av arbetsuppgifterna omfattar sekretessbelagd information är möjligheterna till distansarbete begränsade.

Anställningen är en tillsvidareanställning. ISP tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. 

 

Gruppen

Juridik- och tillsynsgruppen är placerad inom Enheten för verksamhetsstöd som även innehåller Gruppen för personal, ekonomi och administration samt ITS-gruppen. Enheten leds av enhetschefen som även är myndighetens chefsjurist. Juridik- och tillsynsgruppen består av strax över tio medarbetare och leds av en gruppchef, tillika biträdande chefsjurist. Gruppen ansvarar bland annat för att bistå chefsjuristen i dennes uppdrag med att stödja myndighetens juridiska arbete, för ärenden om överträdelser och myndighetens utlämnandefunktion samt för myndighetens tillsynsverksamhet.

 

Om Inspektionen för strategiska produkter (ISP)

Inspektionen för strategiska produkter, ISP, är en statlig myndighet med uppdrag inom svensk utrikes-, försvars- och säkerhetspolitik. Myndigheten är tillstånds- och tillsynsmyndighet när det gäller krigsmateriel och produkter med dubbla användningsområden samt nationell myndighet för kemvapenkonventionen. ISP har uppdrag som nationell kontaktpunkt avseende informationsutbyte inom EU gällande utländska direktinvesteringar. Myndigheten är granskningsmyndighet enligt lagen om granskning av utländska direktinvesteringar. Vidare hanterar ISP riktade sanktioner och deltar i internationellt samarbete. Läs mer om oss på isp.se.

Myndigheten strävar efter att bibehålla en jämn köns- och åldersfördelning och att få en ökad mångfald. ISP erbjuder dig en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som exempelvis flexibel arbetstid och möjlighet till friskvård. Utöver sedvanliga förmåner för statligt anställda, som fler semesterdagar enligt avtal och ersättning för vissa läkemedel, kan du som anställd vid ISP få friskvårdsbidrag på upp till 5 000 kr per år.


Ansökan

Välkommen med din ansökan. Ansökningstiden är förlängd till och med den 12 maj 2025. Ange diarienummer 2025-9.2-0027. 

Enligt Riksarkivets föreskrifter gallras ansökningshandlingar från ej antagna sökande två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.


Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu