Stockholm: Kickstarta karriären i rollen som kundtjänstmedarbetare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kickstarta karriären i rollen som kundtjänstmedarbetare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-03-21 // Varaktighet: Heltid

Är du arbetssökande och vill kickstarta sommaren med ett nytt arbete? Vill du utvecklas inom service och ta del av stora utvecklingsmöjligheter? Då har vi tjänsten för just dig!
Vi på Sprio söker nu nya kundservicemedarbetare till olika uppdrag hos Teleperformance med placering i Solna, Stockholm.
Som kundservicemedarbetare kommer du att: Leverera högkvalitativ kundservice med tålamod & förståelse för kunden
Registrera, logga och lösa kundernas problem under pågående samtal
Hantera mjukvara, verktyg och använda dator & telefon som dina främsta arbetsverktyg
Vi söker dig som: Är serviceminded och sätter kunden i fokus
Trivs med kundkontakt över telefon
Är villig att lära dig och utvecklas
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Har en fullständigt gymnasieexamen
Kan arbeta heltid
Vi erbjuder dig: Stora möjligheter att växa såväl privat som professionellt
Ett glatt team med en stark gemenskap
Fullt betald utbildning i början av din anställning
Fräscha kontorslokaler
Lön och förmåner enligt kollektivavtal

Tjänsterna är på 80-100% och du kommer att arbeta varierande tider förlagda inom kundtjänstens öppettider där även helger kan förekomma. Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll.
Låter detta intressant och skulle du vilja veta mer? Tveka då inte på att inkomma med din ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Kundtjänstmedarbetare.

Student sökes för extrajobb inom dansktalande teknisk support

Läs mer Apr 23
Nytt
Om tjänsten
Den tekniska supporten hos vår kund behöver nu utöka sin personalstyrka ytterligare och du kommer att tillhöra avdelningen Customer Experience. I rollen som dansktalande supportmedarbetare kommer du att supportera patienter och samarbetspartners som använder medicintekniska hjälpmedel. Du kommer även att ansvara för reklamationer och vara behjälplig i tekniska supportfrågor samt att arbeta proaktivt med användarna. Tjänsten inkluderar breda kontaktytor både internt och externt gällande bolagets produkter samt att svara på eventuella frågor. Ärenden tar du emot både genom telefon och mejl.
Arbetsuppgifter
Supportera användare och samarbetspartners gällande medicinskteknisk utrustning via mejl och telefon
Orderhantering
Ansvara för hela reklamationsflödet

Om dig
Vi ser att du tidigare arbetat i någon typ av servicefunktion och har telefonvana/datorvana. Du har ett tekniskt intresse och en god förmåga att guida dina kunder på ett pedagogiskt sätt. Du kommer att ha daglig kontakt med användare så din känsla för att göra det lilla extra är mycket viktig. Du är kommunikativ och mån om ett gott samarbete. Vidare tror vi att du är lösningsorienterad och ser positivt på de utmaningar du stöter på. Du talar och skriver obehindrat på danska då du kommer att arbeta mot danska kunder.
Kvalifikationer
För att trivas i rollen har du goda datakunskaper, det är en fördel om du har arbetet i Google Suite, Salesforce och Navision. Det är även viktigt att du är prestigelös, driven, lösningsorienterad och bidrar med din kompetens/erfarenhet och positiva energi till övriga i teamet.
Erfarenhet från en servicefunktion med telefonen som sitt främsta arbetsverktyg.
Har god systemvana.
Flytande danska, samt svenska och engelska i tal samt skrift.
Meriterande om du även talar flera nordiska språk.

Tillträde, omfattning och anställning
Detta är en extraanställning med arbetstider måndag till fredag 08–17. Kontoret ligger i mycket ljusa och fräscha lokaler centralt i Alvik. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madeleine på Madeleine.ranstrom@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
“We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Ansök nu

Stiftelsen Hjärnfonden Kundsupport

Läs mer Apr 17
Är du studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning, och söker ett viktigt extra- samt sommarjobb? Hjärnfonden söker nu medarbetare till Givarservice, för att stötta upp vid behov och under semestertider. Rollen som givarservicesupport är ett viktigt ansikte utåt mot Hjärnfondens givare, främst via telefon och mail. Låter det som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med start i maj där uppdraget har en omfattning på deltid under terminerna, med möjlighet till utökad arbetstid/heltid under sommaren. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Hjärnfonden. Arbetstiderna anpassas efter Hjärnfondens behov – exempelvis vid frånvaro, semestrar eller arbetstoppar. Under sommaren finns möjlighet till heltidstjänst under cirka 6–8 veckor i juli, augusti och inledningen av september. Arbetet sker dagtid, främst under förmiddagar måndag till fredag.
Om företaget Hjärnfonden är en av Sveriges snabbast växande insamlingsorganisationer med ett tydligt mål – att skapa ett samhälle där alla hjärnor får möjlighet att nå sin fulla potential, fria från sjukdomar. Sedan starten 1994 har Hjärnfonden delat ut över en miljard kronor till svensk hjärnforskning, och arbetet fortsätter med oförminskad kraft.
Genom att finansiera forskning och sprida kunskap driver Hjärnfonden utvecklingen framåt inom hela neurovetenskapens område – från grundforskning till kliniska genombrott. Organisationen arbetar både med insamling och opinionsbildning och spelar en viktig roll i att öka förståelsen för hjärnans betydelse i samhället.

Arbetsuppgifter I rollen som Givarservicesupport är du ett viktigt ansikte utåt för Hjärnfonden. Du ger service till deras givare, främst via telefon och mejl, samt hanterar både frågor, feedback och ibland klagomål. Det handlar om att möta människor med respekt, tålamod och engagemang – varje kontakt gör skillnad.
Förutom kontakten med givare ingår också administrativa uppgifter, som att registrera gåvor, uppdatera register samt ta hand om in- och utgående post. En vanlig arbetsdag börjar med att du och teamet bestående av två erfarna kollegor går igenom inkomna ärenden och planerar dagen. Sedan arbetar ni vidare med att svara på mejl och ringa upp givare som hört av sig.
Majoriteten av samtalen sker med äldre personer, vilket innebär att du behöver vara lyhörd och kunna anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på både kanal och mottagare. Du trivs med att ha direktkontakt i telefon och är trygg i att bemöta människor på ett empatiskt och respektfullt sätt.
Rollen kräver att du är noggrann och strukturerad, särskilt i det administrativa arbetet. Du kommer jobba i ett CRM-system där det är viktigt att alla ärenden registreras korrekt – felaktig information kan få stora konsekvenser. Du kommer även hantera post, brev och talonger som ska skannas in och registreras.
Du får en gedigen introduktion tillsammans med dina kollegor, så att du snabbt kommer in i arbetssätt, rutiner och system.


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• God datorvana (Officepaketet) • Pågående eftergymnasiala studier med minst ett år kvar, eller annan huvudsaklig sysselsättning • Erfarenhet av kundservice alternativt motsvarande serviceyrke • Erfarenhet av administrativt arbete • Mycket goda kunskaper i svenska • God data- och systemvana

Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta i en ideell organisation
För att trivas i rollen som Givarservicesupport ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att hjälpa andra. Du tycker om att ha kontakt med människor, både via telefon och mejl där du kan anpassa din kommunikation beroende på mottagare.
Du gillar att jobba såväl självständigt som i ett team och tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter på ett noggrant och strukturerat vis. Vi ser gärna att du har en god förmåga att lyssna och att du genom dina kontakter skapar värde för Hjärnfonden och dess givare.
Övrig information
Start: Maj Plats: Stockholm Lön: Timlön enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

Ansök nu

Teknisk supportmedarbetare till Verifone

Läs mer Apr 17
Brinner du för kundsupport och vill arbeta med tekniska frågor? I över 30 år har Verifone haft en ledande position inom betalningsindustrin. Verifone är ett av de starkaste varumärkena och en av de största leverantörerna av betalningslösningar världen över. Nu söker vi dig som vill vara med på resan! 
Som teknisk supportmedarbetare blir du en del av Verifones tekniska supportteam och hjälper deras kunder och partners med tekniska problem kopplade till deras befintliga betalterminaler samt installation av nya terminaler. Goda kunskaper om olika nätverk, såsom mobilnät, Wi-Fi, Bluetooth och LAN, kommer att vara till stor hjälp för dessa uppgifter. Du kommer också att hantera ändringsförfrågningar för terminaldata och utföra programvaruuppdateringar. Dessutom kan kunder ställa frågor om avräkningar och transaktioner. Dina arbetsuppgifter innefattar att besvara telefonsamtal och e-post samt logga alla ärenden i deras ärendesystem (JIRA).
Din profil  Det här jobbet passar dig som gillar problemlösning, god kundservice och att prata med kunder. Du kommer att få utbildning i Verifones system och produkter för att vara redo för tjänsten, men ett tekniskt intresse är en fördel. Om du är tekniskt kunnig och har ett intresse för att lära dig om de senaste teknologierna, datorer och program är detta jobbet för dig. Betalningsindustrin utvecklas ständigt, och du kommer ofta att lära dig nya saker eftersom Verifone kontinuerligt introducerar nya terminalmodeller och betalningstyper på marknaden.
God användare av IT-system och förmåga att snabbt sätta dig in i olika system
Du har en god kommunikationsförmåga och ett starkt driv att ge bästa möjliga kundservice 
Meriterande med erfarenhet från teknisk support och/eller branscher med höga kundvolymer och transaktioner 
Är lugn, ansvarstagande, flexibel och självständig 
Besitter grundläggande erfarenhet från Office-paketet
Innehar slutbetyg från gymnasiet
Är flytande i tal och skrift på både svenska och engelska

Verifones löfte Verifone erbjuder en tjänst i ett spännande internationellt företag inom en mycket dynamisk bransch med högt tempo. Dom är ett team av goda kollegor som respekterar varandra. Det råder en informell ton där både professionalism, kollegialt stöd och trivsel värdesätts högt. På Verifone strävar dom efter att erbjuda lika möjligheter för alla, oavsett vem du är eller vilken bakgrund du har.
Tjänsten är beräknad att starta omgående och dina arbetstider kommer att variera mellan 08.00-22.00, måndag-söndag. Kontoret är beläget i Hammarby-Sjöstad. 
Välkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande!

Ansök nu

Norsktalande Marketplace Success Agent till Qasa

Läs mer Apr 17
Är du redo för en unik möjlighet att vara med och lansera något nytt? Qasa expanderar till Norge och söker nu en Marketplace Success Agent som vill ta en betydande roll i etableringen av deras norska support – med placering på Qasas kontor i Stockholm.
Qasa är en innovativ plattform som förnyar bostadsmarknaden genom att skapa en smidig och trygg upplevelse för både hyresvärdar och hyresgäster. Hos Qasa är varje medarbetare en viktig del av resan, och dom erbjuder en stimulerande och utvecklande miljö där teamen tillsammans bygger framtiden.
Vill du vara med och bygga upp deras norska verksamhet och ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag!
Om rollen: Som första medarbetare i det norska teamet blir du nyckelpersonen som hjälper dom att bygga upp rutiner och processer för Qasas norska verksamhet inför lansering. Därefter arbetar du i en bred roll som supportmedarbetare. Du kommer att:
Sätta upp strukturer och anpassa texter samt artiklar från den svenska plattformen till den norska marknaden.
Bygga upp den norska avdelningen
Säkerställa att alla delar av deras support är redo för Norge.
Ge support till användare via telefon, mejl och chatt.
Arbeta med en bred variation av frågor, från annonsrelaterade problem till frågor om betalningar, fakturering och inkasso.
Bistå användare med frågor kopplade till hyreslagen och andra regler – en spännande chans att lära sig nya områden.
Ha en central roll i användarresan som kan sträcka sig över flera år

Vi söker dig som: 
Är flytande i tal och skrift på svenska samt jobbat på norska sedan tidigare och/eller är flytande även i norska 
Är bekväm med att hantera kundsupport via flera kanaler (telefon, mejl och chatt)
Har ett intresse för lagar och regler, och är nyfiken på att sätta dig in i hyreslagen och relaterade frågor. 
Är självgående och trivs med att skapa struktur i nya sammanhang.
Har en förmåga att tänka både strategiskt och kundorienterat, med fokus på att leverera en förstklassig användarupplevelse

Varför detta är en unik möjlighet: Du får chansen att vara en del av en lansering från början och påverka hur Qasas norska verksamhet utvecklas. För rätt person finns stora möjligheter att växa med rollen och ta på sig större ansvar. 
Detta är en direktanställd till Qasa och du kommer utgå från deras huvudkontor på Folkungagatan i Stockholm.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Toyota Financial Services

Läs mer Apr 16
Vill du bli en del av ett härligt team och leverera förstklassig service?
Har du erfarenhet av kundservice och söker nya utmaningar? Då kan det vara dig vi letar efter! Toyota Financial Services söker nu en kundservicemedarbetare till sitt team i Sundbyberg/Rissne.
Om Toyota Financial Services
Toyota Financial Services Sweden är en del av Toyota Motor Corporation och erbjuder smarta och hållbara finansiella tjänster. Företaget finns idag på över 35 marknader världen över och strävar efter att förenkla och förbättra vardagen för både Toyota-kunder och återförsäljare.
Den här rollen är placerad på Toyotas moderna och nyrenoverade kontor i Sundbyberg/Rissne.
Om tjänsten
Som kundservicemedarbetare hos Toyota Financial Services blir du en viktig del av teamet. Du kommer att:
Besvara inkommande samtal, e-post och chattärenden. Hjälpa både kunder och återförsäljare med finansieringsfrågor, leasing och låneavtal. Samarbeta med kollegor och andra avdelningar för att säkerställa en hög servicenivå.
Du blir en del av ett team på 10 personer där ni tillsammans skapar en smidig och positiv kundupplevelse.
Anställningsform: 6 månaders konsultuppdrag via The Wofi, med möjlighet till anställning hos Toyota Financial Services. För att vara aktuell för tjänsten bör du ha en långsiktig inställning.
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av kundservice och är van vid att arbeta med telefon som arbetsverktyg. Trivs i en dynamisk miljö och kan hantera flera ärenden samtidigt. Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Är serviceinriktad, kommunikativ och noggrann. Kan arbeta både självständigt och i team.
Meriterande: Erfarenhet från bank- eller finansbranschen. Kunskap inom CRM-system och databaser.
Praktisk information
Start: Omgående Arbetstider: Heltid, måndag–fredag kl. 08:30–17:00 (37,5 h/vecka) Placering: Sundbyberg/Rissne
Att jobba som konsult hos The Wofi
Som konsult hos The Wofi får du:
Trygga anställningsvillkor med kollektivavtalsenliga förmåner (semester, pension, sjuklön m.m.). En personlig mentor som stöttar dig genom hela uppdraget. Möjlighet att utvecklas och ta nästa steg i din karriär.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Toyota Financial Services med The Wofi. Vid frågor, kontakta Emil på emil@thewofi.se.
Urval sker löpande – ansök redan idag!
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Sprio AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Sprio AB .

Säljande lånehandläggare till Lendo - varma kunder

Telefonförsäljare
Läs mer Apr 17
Lendo är ett innovativt fintech bolag i stark tillväxtfas. Vi söker nu dig som vill fortsätta utvecklas inom försäljning. Som med ditt engagemang och driv för affären erbjuder Lendos kunder bästa möjliga service.
På uppdrag av Lendo söker vi nu en lånehandläggare. Du kommer att arbeta på Sveriges största jämförelsetjänst för privat- och företagslån. Lendo ingår i den globala mediekoncernen Schibsted och i rollen kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att kontakta privatpersoner som valt att vända sig till Lendo. 
Om tjänsten I rollen som lånehandläggare ingår du i ett dynamiskt team som tillsammans hjälper Lendos kunder med privatekonomiska frågor. Med telefonen som ditt främsta arbetsverktyg kommer du genom rådgivande försäljning att ringa kunder som ansökt om ett lån hos Lendo. Du går igenom kundernas lånebehov och vidare erbjuder låneskydd samt försäkringar.
Du kommer förklara värdet och betydelsen av att använda Lendo som tjänst men också aktivt jobba med merförsäljning. 

Din profil:  
Har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom försäljning, gärna över telefon 
Är målmedveten och ansvarstagande som person 
Meriterande med erfarenhet och/eller utbildning inom ekonomi, bank och finans 
Har en förtroendeingivande approach och ett genuint intresse i affären
Är flytande i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska 
Har godkänd gymnasieexamen 
Du är lösningsorienterad, tävlingsinriktad och initiativtagande 

Du erbjuds

Regelbundna team-aktiviteter och resor varje år
Tjänstepension 
Friskvårdsbidrag på 4000 kr
Två utvecklingsdagar per år och möjlighet till träning på arbetstid
25 dagars semester 
Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen
Interna och externa utbildningar inom lån och krediter 

Lendo har funnits på den svenska lånemarknaden sedan 2007 och köptes kort därefter upp av den norska mediekoncernen Schibsted. Sedan lanseringen har dom arbetat hårt för att göra lånemarknaden transparent, fördelaktig för kund och användarvänlig. Du kommer anställas på ett företag som flera år i rad blivit certifierade som en mycket bra arbetsplats av Great Place To Work.
Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos huvudkontor centralt i Stockholm. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag! 
Inför en anställning genomförs en bakgrundskontroll.

Ansök nu

Teknisk supportmedarbetare till Verifone

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 17
Brinner du för kundsupport och vill arbeta med tekniska frågor? I över 30 år har Verifone haft en ledande position inom betalningsindustrin. Verifone är ett av de starkaste varumärkena och en av de största leverantörerna av betalningslösningar världen över. Nu söker vi dig som vill vara med på resan! 
Som teknisk supportmedarbetare blir du en del av Verifones tekniska supportteam och hjälper deras kunder och partners med tekniska problem kopplade till deras befintliga betalterminaler samt installation av nya terminaler. Goda kunskaper om olika nätverk, såsom mobilnät, Wi-Fi, Bluetooth och LAN, kommer att vara till stor hjälp för dessa uppgifter. Du kommer också att hantera ändringsförfrågningar för terminaldata och utföra programvaruuppdateringar. Dessutom kan kunder ställa frågor om avräkningar och transaktioner. Dina arbetsuppgifter innefattar att besvara telefonsamtal och e-post samt logga alla ärenden i deras ärendesystem (JIRA).
Din profil  Det här jobbet passar dig som gillar problemlösning, god kundservice och att prata med kunder. Du kommer att få utbildning i Verifones system och produkter för att vara redo för tjänsten, men ett tekniskt intresse är en fördel. Om du är tekniskt kunnig och har ett intresse för att lära dig om de senaste teknologierna, datorer och program är detta jobbet för dig. Betalningsindustrin utvecklas ständigt, och du kommer ofta att lära dig nya saker eftersom Verifone kontinuerligt introducerar nya terminalmodeller och betalningstyper på marknaden.
God användare av IT-system och förmåga att snabbt sätta dig in i olika system
Du har en god kommunikationsförmåga och ett starkt driv att ge bästa möjliga kundservice 
Meriterande med erfarenhet från teknisk support och/eller branscher med höga kundvolymer och transaktioner 
Är lugn, ansvarstagande, flexibel och självständig 
Besitter grundläggande erfarenhet från Office-paketet
Innehar slutbetyg från gymnasiet
Är flytande i tal och skrift på både svenska och engelska

Verifones löfte Verifone erbjuder en tjänst i ett spännande internationellt företag inom en mycket dynamisk bransch med högt tempo. Dom är ett team av goda kollegor som respekterar varandra. Det råder en informell ton där både professionalism, kollegialt stöd och trivsel värdesätts högt. På Verifone strävar dom efter att erbjuda lika möjligheter för alla, oavsett vem du är eller vilken bakgrund du har.
Tjänsten är beräknad att starta omgående och dina arbetstider kommer att variera mellan 08.00-22.00, måndag-söndag. Kontoret är beläget i Hammarby-Sjöstad. 
Välkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande!

Ansök nu

Norsktalande Marketplace Success Agent till Qasa

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 17
Är du redo för en unik möjlighet att vara med och lansera något nytt? Qasa expanderar till Norge och söker nu en Marketplace Success Agent som vill ta en betydande roll i etableringen av deras norska support – med placering på Qasas kontor i Stockholm.
Qasa är en innovativ plattform som förnyar bostadsmarknaden genom att skapa en smidig och trygg upplevelse för både hyresvärdar och hyresgäster. Hos Qasa är varje medarbetare en viktig del av resan, och dom erbjuder en stimulerande och utvecklande miljö där teamen tillsammans bygger framtiden.
Vill du vara med och bygga upp deras norska verksamhet och ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag!
Om rollen: Som första medarbetare i det norska teamet blir du nyckelpersonen som hjälper dom att bygga upp rutiner och processer för Qasas norska verksamhet inför lansering. Därefter arbetar du i en bred roll som supportmedarbetare. Du kommer att:
Sätta upp strukturer och anpassa texter samt artiklar från den svenska plattformen till den norska marknaden.
Bygga upp den norska avdelningen
Säkerställa att alla delar av deras support är redo för Norge.
Ge support till användare via telefon, mejl och chatt.
Arbeta med en bred variation av frågor, från annonsrelaterade problem till frågor om betalningar, fakturering och inkasso.
Bistå användare med frågor kopplade till hyreslagen och andra regler – en spännande chans att lära sig nya områden.
Ha en central roll i användarresan som kan sträcka sig över flera år

Vi söker dig som: 
Är flytande i tal och skrift på svenska samt jobbat på norska sedan tidigare och/eller är flytande även i norska 
Är bekväm med att hantera kundsupport via flera kanaler (telefon, mejl och chatt)
Har ett intresse för lagar och regler, och är nyfiken på att sätta dig in i hyreslagen och relaterade frågor. 
Är självgående och trivs med att skapa struktur i nya sammanhang.
Har en förmåga att tänka både strategiskt och kundorienterat, med fokus på att leverera en förstklassig användarupplevelse

Varför detta är en unik möjlighet: Du får chansen att vara en del av en lansering från början och påverka hur Qasas norska verksamhet utvecklas. För rätt person finns stora möjligheter att växa med rollen och ta på sig större ansvar. 
Detta är en direktanställd till Qasa och du kommer utgå från deras huvudkontor på Folkungagatan i Stockholm.

Ansök nu

Säljande Handläggare till Team Retain på Lendo

Telefonförsäljare
Läs mer Apr 17
Lendo är ett snabbt växande fintech-företag. Nu letar vi efter dig som vill fortsätta utvecklas inom försäljning, med särskild inriktning på tidigare kunder. Med ditt engagemang och affärsdriv kommer du att hjälpa Lendos kunder att få bästa möjliga service.
På uppdrag av Lendo söker vi nu en handläggare till Team Retain. Lendo är en del av den globala mediekoncernen Schibsted, och i denna roll kommer du främst att kontakta tidigare kunder hos Lendo. Du kommer att arbeta hos Sveriges största jämförelsetjänst för bo, privat- och företagslån.
Om tjänsten I rollen som handläggare hos Lendo kommer du att tillhöra ett team på 4 personer och rapportera till avdelningens teamleader. 
Dina primära arbetsuppgifter kommer innefatta att kontakta kunder som tidigare varit i kontakt med Lendo i syfte att hjälpa dem hitta det bästa privatlånet baserat på deras individuella situation. Telefonen är ditt främsta arbetsverktyg där du i samverkan med kunden gör en behovsanalys för att därefter hjälpa till med ansökan och uppföljning av inkomna bud

Din profil:   För att passa in i rollen som handläggare ser vi att du är en målmedveten och noggrann person som brinner för sälj. Du gillar att arbeta mot tydliga mål och du är driven och initiativtagande för att nå de målen. I rollen kommer du att ha mycket kundkontakt vilket innebär att du måste vara relationsskapande och uthållig för att kunna leverera på rätt nivå. Vidare kommer du tillhöra ett team vilket ställer krav på att du är en kommunikativ lagspelare, vi vill att du bidrar med din härliga energi. 
Gymnasieexamen 
Är målmedveten och ansvarstagande som person 
Erfarenhet av arbete via telefon 
God dator- och systemvana 
Har en förtroendeingivande approach och ett genuint intresse i affären
Är flytande i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska 
Har godkänd gymnasieexamen 
Du är lösningsorienterad, tävlingsinriktad och initiativtagande 

Du erbjuds

Regelbundna team-aktiviteter
Tjänstepension 
Friskvårdsbidrag på 4000 kr
25 dagars semester 
Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen
Utökad erfarenhet inom bank och finans 
Hybridarbete 

Lendo har funnits på den svenska lånemarknaden sedan 2007 och köptes kort därefter upp av den norska mediekoncernen Schibsted. Sedan lanseringen har dom arbetat hårt för att göra lånemarknaden transparent, fördelaktig för kund och användarvänlig. Du kommer anställas på ett företag som flera år i rad blivit certifierade som en mycket bra arbetsplats av Great Place To Work.
Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos huvudkontor centralt i Stockholm med möjlighet till hybrid-arbete 2-3 dagar i veckan. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag! 
Inför en anställning genomförs en bakgrundskontroll.

Ansök nu

Säljande Handläggare till Team Retain på Lendo

Telefonförsäljare
Läs mer Apr 11
Lendo är ett snabbt växande fintech-företag. Nu letar vi efter dig som vill fortsätta utvecklas inom försäljning, med särskild inriktning på tidigare kunder. Med ditt engagemang och affärsdriv kommer du att hjälpa Lendos kunder att få bästa möjliga service.
På uppdrag av Lendo söker vi nu en handläggare till Team Retain. Lendo är en del av den globala mediekoncernen Schibsted, och i denna roll kommer du främst att kontakta tidigare kunder hos Lendo. Du kommer att arbeta hos Sveriges största jämförelsetjänst för bo, privat- och företagslån.
Om tjänsten I rollen som handläggare hos Lendo kommer du att tillhöra ett team på 4 personer och rapportera till avdelningens teamleader. 
Dina primära arbetsuppgifter kommer innefatta att kontakta kunder som tidigare varit i kontakt med Lendo i syfte att hjälpa dem hitta det bästa privatlånet baserat på deras individuella situation. Telefonen är ditt främsta arbetsverktyg där du i samverkan med kunden gör en behovsanalys för att därefter hjälpa till med ansökan och uppföljning av inkomna bud

Din profil:   För att passa in i rollen som handläggare ser vi att du är en målmedveten och noggrann person som brinner för sälj. Du gillar att arbeta mot tydliga mål och du är driven och initiativtagande för att nå de målen. I rollen kommer du att ha mycket kundkontakt vilket innebär att du måste vara relationsskapande och uthållig för att kunna leverera på rätt nivå. Vidare kommer du tillhöra ett team vilket ställer krav på att du är en kommunikativ lagspelare, vi vill att du bidrar med din härliga energi. 
Gymnasieexamen 
Är målmedveten och ansvarstagande som person 
Erfarenhet av arbete via telefon 
God dator- och systemvana 
Har en förtroendeingivande approach och ett genuint intresse i affären
Är flytande i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska 
Har godkänd gymnasieexamen 
Du är lösningsorienterad, tävlingsinriktad och initiativtagande 

Du erbjuds

Regelbundna team-aktiviteter
Tjänstepension 
Friskvårdsbidrag på 4000 kr
25 dagars semester 
Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen
Utökad erfarenhet inom bank och finans 
Hybridarbete 

Lendo har funnits på den svenska lånemarknaden sedan 2007 och köptes kort därefter upp av den norska mediekoncernen Schibsted. Sedan lanseringen har dom arbetat hårt för att göra lånemarknaden transparent, fördelaktig för kund och användarvänlig. Du kommer anställas på ett företag som flera år i rad blivit certifierade som en mycket bra arbetsplats av Great Place To Work.
Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos huvudkontor centralt i Stockholm med möjlighet till hybrid-arbete 2-3 dagar i veckan. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag! 
Inför en anställning genomförs en bakgrundskontroll.

Ansök nu

Teknisk supportmedarbetare till Verifone

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 11
Brinner du för kundsupport och vill arbeta med tekniska frågor? I över 30 år har Verifone haft en ledande position inom betalningsindustrin. Verifone är ett av de starkaste varumärkena och en av de största leverantörerna av betalningslösningar världen över. Nu söker vi dig som vill vara med på resan! 
Som teknisk supportmedarbetare blir du en del av Verifones tekniska supportteam och hjälper deras kunder och partners med tekniska problem kopplade till deras befintliga betalterminaler samt installation av nya terminaler. Goda kunskaper om olika nätverk, såsom mobilnät, Wi-Fi, Bluetooth och LAN, kommer att vara till stor hjälp för dessa uppgifter. Du kommer också att hantera ändringsförfrågningar för terminaldata och utföra programvaruuppdateringar. Dessutom kan kunder ställa frågor om avräkningar och transaktioner. Dina arbetsuppgifter innefattar att besvara telefonsamtal och e-post samt logga alla ärenden i deras ärendesystem (JIRA).
Din profil  Det här jobbet passar dig som gillar problemlösning, god kundservice och att prata med kunder. Du kommer att få utbildning i Verifones system och produkter för att vara redo för tjänsten, men ett tekniskt intresse är en fördel. Om du är tekniskt kunnig och har ett intresse för att lära dig om de senaste teknologierna, datorer och program är detta jobbet för dig. Betalningsindustrin utvecklas ständigt, och du kommer ofta att lära dig nya saker eftersom Verifone kontinuerligt introducerar nya terminalmodeller och betalningstyper på marknaden.
God användare av IT-system och förmåga att snabbt sätta dig in i olika system
Du har en god kommunikationsförmåga och ett starkt driv att ge bästa möjliga kundservice 
Meriterande med erfarenhet från teknisk support och/eller branscher med höga kundvolymer och transaktioner 
Är lugn, ansvarstagande, flexibel och självständig 
Besitter grundläggande erfarenhet från Office-paketet
Innehar slutbetyg från gymnasiet
Är flytande i tal och skrift på både svenska och engelska

Verifones löfte Verifone erbjuder en tjänst i ett spännande internationellt företag inom en mycket dynamisk bransch med högt tempo. Dom är ett team av goda kollegor som respekterar varandra. Det råder en informell ton där både professionalism, kollegialt stöd och trivsel värdesätts högt. På Verifone strävar dom efter att erbjuda lika möjligheter för alla, oavsett vem du är eller vilken bakgrund du har.
Tjänsten är beräknad att starta omgående och dina arbetstider kommer att variera mellan 08.00-22.00, måndag-söndag. Kontoret är beläget i Hammarby-Sjöstad. 
Välkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande!

Ansök nu