Stockholm: Vi söker KYC-analytiker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker KYC-analytiker i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-03-21 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som vill få meriterande erfarenheter på en av Sveriges största banker och som trivs med att arbeta efter tydligt uppsatta mål. Vi söker dig som har har rätt personliga egenskaper och ett stort driv! Du är snabblärd och drivs av att arbeta mot uppsatta mål tillsammans med ett team. Ansök till tjänsten redan idag då behovet är omgående!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu flera konsulter för ett spännande uppdrag som KYC-analytiker på en av Sveriges största banker. I rollen som KYC-analytiker kommer du tillsammans med ett sammansvetsat team arbeta med att motverka penningtvätt genom att hantera olika ärenden som kommer in. Vi tror att egenskaper som ett stort målfokus, en stark samarbetsvilja och en god analytisk förmåga är det viktigaste för att kunna prestera. Du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta som konsult på en storbank.

Bakgrundskontroll


* För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att följa denna länk och trycka på "Till e-tjänst för registerutdrag" ansöka om "Kontroll av egna uppgifter". Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande.
* Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande.


Du erbjuds


* Ett meriterande och samhällsnyttigt uppdrag inom penningtvätt på en av Sveriges största banker
* Breddade erfarenheter inom bank, och mer specifikt inom KYC, som just nu är ett område där efterfrågan på kompetensen och tidigare erfarenhet är hög
* En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta i team med tydligt uppsatta mål där syftet är att säkerställa att banken inte används för penningtvätt eller finansiering av terrorism
* Analysera och granska information i olika privat- och företagkundsärende


VI SÖKER DIG SOM


* Har en avslutad utbildning inom ekonomi
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta med KYC
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, detta då båda språk kan komma att användas i ärendena


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Resultatinriktad
* Driven
* Orädd
* God samarbetsförmåga


Om du tror att ovan kvalifikationer och personliga egenskaper stämmer in på dig kan du vara den vi söker. Uppdraget kommer börja med en gedigen introduktion där du erbjuds all utbildning och alla verktyg som arbetet kräver. Det enda du behöver ha med dig är en positiv inställning, en vilja att ständigt bli bättre samt en förmåga att arbeta som en team player.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Ekonomikonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Ekonomikonsult.

Interim Finance Manager till internationellt bolag (deltid)

Läs mer Mar 18
Är du trygg med helheten inom ekonomi och skulle vilja axla en roll där du formar och driver den finansiella strategin framåt? Vi söker nu dig som vill ta dig an rollen som Finance Manager på interimsbasis för ett deltidsuppdrag.
Var? Stockholm (innanför tullarna) När? April 2025 Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting
Om rollen
Det här är en bred roll där du förväntas kunna hantera en mix av operativa och strategiska arbetsuppgifter tillsammans med ett team. I denna roll kommer du att vara en nyckelperson i samarbetet mellan bolagets Shared Service Center och den lokala verksamheten, där du agerar bollplank och har en rådgivande funktion.
För att kunna axla rollen behöver du vara senior och trygg i helheten inom ekonomi. Det är meriterande ifall du arbetat i en internationell verksamhet tidigare och det är ett krav att du obehindrat kan tala och skriva på engelska.
Vi söker dig som:
Har gedigen erfarenhet inom redovisning och ekonomistyrning
Är analytisk, proaktiv och har ett öga för detaljer
Har mycket goda kunskaper i engelska och trivs med att samarbeta med internationella team
Har god systemvana, kunskaper i Excel och är van att arbeta med BI-verktyg

Som person ser vi att det är viktigt att du har en strategisk helhetssyn och är beslutsfattande, samtidigt som du är kommunikativ, öppen och har en positiv inställning. Vi ser att du behöver kunna ta dig an nya uppgifter och system med lätthet och att du arbetar både noggrant och effektivt. För att trivas i rollen tror vi att du är prestigelös, rådgivande, strukturerad och kan hantera både strategiska och operativa uppgifter.
-

Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång.
Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Oscar Eksberg på oscar@deltaconsulting.se Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov.
Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = ?) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

Ansök nu

Underkonsult / Interim inom Ekonomi

Läs mer Mar 6
Academic Resource söker inför framtida uppdrag dig som vill jobba som underkonsult genom oss. Det kan handla om både kortare och längre uppdrag, omfattning kan vara både hel- och deltid. Våra kunder finns i Stockholmsområdet.
Arbetsuppgifter som underkonsult inom redovisning kan variera beroende på kund.


Exempel på arbetsuppgifter som är vanligt förekommande
• Löpande bokföring
• kund- och leverantörsreskontra
• Periodiseringar
• Upprättande av skatte- och moms deklarationer
• Löpande redovisning
• Avstämningar
• Ekonomisk rapportering
• Månadsbokslut- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Koncernredovisning
• Samt övrigt förekommande uppgifter inom redovisning


I din ansökan vill vi att du klargör
• Vilken/vilka spetskompetenser du har inom redovisning
• När du är tillgänglig för nya uppdrag
• Om du är intresserad av heltids- och/eller deltidsuppdrag (ange omfattning i procent hur mycket du kan/vill arbeta)
• Vad du debiterar för dina tjänster per timme


Kvalifikationer
Kraven för de olika uppdragen varierar givetvis. Vi söker dig som har utbildning inom redovisning eller har skaffat dig motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har några års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete och är självgående i redovisning ”ax till limpa”. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba på redovisnings- eller revisionsbyrå.


Du kommer snabbt in i nya arbetsuppgifter och system, du är orädd för nya situationer och utmaningar. Du är driven och har en social kompetens som utmärks av att du lätt kan anpassa dig till olika sociala situationer och arbetsklimat. Du är en prestigelös och effektiv person och att hålla kvalitet i arbetet är en självklarhet för dig.


Om Academic Resource
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen.


Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön.
Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.


Ansökan
Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: reduk23


Frågor besvaras endast via mail av ansvarig rekryterare Nathalie Fernandez på: nathalie.fernandez@academicresource.se

Ansök nu

Junior AML-analytiker till framstående företag inom finansbranchen!

Läs mer Apr 11
Vill du vara med och bekämpa finansiell brottslighet? Just nu söker vi en AML-analytiker till ett välkänt bolag i finansbranschen. Här får du chansen att bidra till ett viktigt samhällsuppdrag och utvecklas inom området genom praktiskt arbete – sök idag och starta omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna roll kliver du in i ett kompetent och inkluderande team på 17 personer, där kollegor sitter både i Sverige och Norge. Gruppen är dynamisk och består av personer i olika åldrar, kön och bakgrunder – med gemensam nämnare i engagemanget för att göra skillnad. Stockholmskontoret är nyrenoverat, toppmodernt och beläget mitt i city.
Rollen är ett konsultuppdrag som sträcker sig till årsskiftet, med goda möjligheter till förlängning eller långsiktig anställning. Under sommaren är tillgänglighet extra viktig då arbetstoppar och semestrar ska täckas, men det finns en flexibel inställning till hur ledighet kan planeras.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen som AML-analytiker arbetar du med att granska transaktioner i ett transaktionsmonitoreringssystem i syfte att identifiera avvikelser och misstänkt finansiell brottslighet. Arbetet är både analytiskt och administrativt – du går igenom stora mängder information, drar slutsatser och följer upp enligt fastställda processer och ramar. Här finns fina möjligheter att utvecklas och ta mer ansvar i takt med att du växer i rollen.
Exempel på arbetsuppgifter:


* Granska och analysera transaktioner i systemet CM1.
* Identifiera avvikelser och mönster.
* Förbereda underlag och rapporter.
* Samarbeta med kollegor i det dagliga operativa arbetet.
* Hantera ad-hoc-förfrågningar från exempelvis polis eller andra myndigheter.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk utbildning, exempelvis inom ekonomi, juridik, statsvetenskap eller samhällsvetenskap.
- Har viss arbetslivserfarenhet sen tidigare. Det är meriterande om du har erfarenhet av något transaktionsmonitoreringssystem, till exempel CM1, men inget krav.
- Är analytisk, strukturerad och modig – du vågar fatta beslut och trivs med att arbeta med stora mängder information.
- Har god förmåga att tolka både siffror och text.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
- Du trivs med att arbeta i team men är också självgående, med ett pragmatiskt och ansvarstagande arbetssätt.

Vi välkomnar även nyexaminerade kandidater för denna tjänst – vi lägger stor vikt vid personlighet och potential.

Övrigt
- Placering: Stockholm. Initialt arbete från kontoret, därefter viss möjlighet till hybridarbete (3 dagar på kontor, 2 dagar hemifrån), enligt schema.
- Start: Omgående (april/maj).
- Uppdragslängd: Till årsskiftet, med god chans till förlängning/långsiktig anställning.
- Tillgänglighet i sommar: Det är viktigt att du är tillgänglig under juli och början av augusti. Viss flexibilitet finns – till exempel längre helger eller ledighet i början av juni/slutet av augusti.
- Resor: Någon enstaka tjänsteresa per år kan förekomma.
- Övrigt: För denna tjänst kommer bakgrundskontroll att genomföras.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Ansök nu

KYC - analytiker

Läs mer Apr 4
Vi söker dig som vill få värdefull erfarenhet på en av Sveriges största banker och som trivs med att arbeta mot tydligt uppsatta mål. Vi letar efter en person med rätt personliga egenskaper och ett starkt driv. Om du är snabblärd och motiveras av att arbeta tillsammans med ett team för att nå gemensamma mål, tveka då inte på att skicka in din ansökan redan idag då behovet är omgående!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu flera konsulter för ett spännande uppdrag som KYC-analytiker på en av Sveriges största banker. I rollen som KYC-analytiker kommer du tillsammans med ett sammansvetsat team arbeta med att motverka penningtvätt genom att hantera olika ärenden som kommer in. Vi tror att egenskaper som ett stort målfokus, en stark samarbetsvilja och en god analytisk förmåga är det viktigaste för att kunna prestera. Du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta som konsult på en storbank.

Bakgrundskontroll
- För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att följa denna länk och trycka på "Till e-tjänst för registerutdrag" ansöka om "Kontroll av egna uppgifter". Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande.
- Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande.

Du erbjuds
- Ett meriterande och samhällsnyttigt uppdrag inom penningtvätt på en av Sveriges största banker
- Breddade erfarenheter inom bank, och mer specifikt inom KYC, som just nu är ett område där efterfrågan på kompetensen och tidigare erfarenhet är hög
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta i team med tydligt uppsatta mål där syftet är att säkerställa att banken inte används för penningtvätt eller finansiering av terrorism
* Analysera och granska information i olika privat- och företagkundsärende


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad utbildning inom ekonomi
- Har 0,5 - 2 års erfarenhet av att arbeta med KYC
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, detta då båda språk kan komma att användas i ärendena

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Driven
- Orädd
- God samarbetsförmåga

Om du tror att ovan kvalifikationer och personliga egenskaper stämmer in på dig kan du vara den vi söker. Uppdraget kommer börja med en gedigen introduktion där du erbjuds all utbildning och alla verktyg som arbetet kräver. Det enda du behöver ha med dig är en positiv inställning, en vilja att ständigt bli bättre samt en förmåga att arbeta som en team player.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Ekonom till 55Plus!

Läs mer Apr 4
Vill du ha en bred och utvecklande roll inom ekonomi där du får arbeta strategiskt och affärsnära? Trivs du i en dynamisk miljö där du får driva projekt, analysera ekonomiska resultat och bidra till lönsamhetsförbättringar? Då kan detta vara rollen för dig! 55Plus söker nu en engagerad ekonom som vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med sina franchisetagare. Skicka in en ansökan redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en ekonom till 55Plus, ett växande företag inom seniorbemanning med verksamhet i Sverige och Finland. De erbjuder erfarna seniorer som levererar kvalitativa tjänster till företag och privatpersoner inom fastighetsskötsel, administration, lokalvård, hushållsnära tjänster och bygg. Med stolthet, engagemang och entreprenörsanda fortsätter de sin tillväxtresa och planerar att expandera till fler länder. Du utgår från kontoret beläget i Hornstull i Stockholm, med viss chans till distansarbete.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som ekonom är bred och strategisk, med ansvar inom ekonomi, HR och lön. Du arbetar nära företagets franchisetagare och spelar en central roll i att driva projekt för att förbättra affärsresultat och lönsamhet. Viktiga arbetsuppgifter inkluderar ekonomisk analys, resultatuppföljning och löneadministration. Dessutom samarbetar du löpande med franchisetagare för att optimera deras verksamheter och identifiera förbättringsmöjligheter. Rollen innebär också att leda och delta i projekt för att effektivisera affärsprocesser och stärka företagets långsiktiga lönsamhet.
Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som ekonom är det viktigt att vara orädd, prestigelös och drivande. Du motiveras av att vara en del av en tillväxtresa och trivs med att arbeta i projekt där du får utveckla både dig själv och företaget. Med din sociala och kommunikativa förmåga skapar du goda relationer och samarbetar smidigt med olika delar av organisationen.
Rollen kräver också en hög grad av självständighet och initiativförmåga. Du är engagerad, noggrann och ansvarstagande, samtidigt som du har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt. Som spindeln i nätet trivs du med att arbeta i en dynamisk miljö där du får vara en nyckelspelare i verksamhetens utveckling.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Akademisk examen inom ekonomi eller annat relevant område
Flera års erfarenhet av att arbeta i en bred ekonomiroll på ett mindre bolag med stor variation i arbetsuppgifter
God kunskap och förståelse för löneområdet
God systemvana
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Start enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35149 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Juniora KYC-handläggare till Storbank!

Backofficepersonal
Läs mer Apr 16
Har du ett brinnande intresse för att motverka finansiell brottslighet? Är du som person kommunikativ, serviceinriktad och noggrann? Då kan det vara dig vi söker för rollen som KYC-handläggare. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vår kund som är en av Nordens största inom betallösningar, erbjuder en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Om du vill utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där de tar hand om varandra, samtidigt som de visar varandra uppskattning, är detta helt rätt arbetsplats för dig.

AML Operations hanterar löpande uppföljning av kundkännedom på befintlig kundstock samt mer komplexa KYC-ärenden på nya kunder. Teamet ansvarar för att effektivt och med hög kvalitet utföra kundkännedomsanalys och dokumentera denna.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar hos banken i fråga. Uppdraget är på heltid i 3 månader.

Du erbjuds
- Ett spännande konsultuppdrag där du får möjlighet att bidra till en samhällsnyttig roll.
- Breddad kompetens inom KYC och riskarbete.
- En engagerad konsultchef från Academic Work.

För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan - klicka här för att beställa hem ett utdrag redan nu. Notera även att kreditupplysning kommer att genomföras på de kandidater vi erbjuder tjänsten till.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du självständigt att utföra löpande uppföljning av kundstocken gällande ODD, EDD, KYC samt sanktionsscreening. Du kommer även utifrån ramverk att ansvara för att sammanställa kundinformation från olika källor samt bedöma, analysera och dokumentera analysen. Teamet du kommer ingå i arbetar med kontinuerlig processförbättring och en del i rollen är att bidra till den utvecklingen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning, alternativt har du erfarenhet av en roll som kundtjänstmedarbetare eller administration från bank- eller finansområdet.
- Har flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift.
- Har goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av KYC.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är nyfiken och har lätt att anpassa dig till förändringar och nya processer. Som person är du plikttrogen, noggrann och mån om att leverera kvalitativa resultat utan att tappa effektivitet. Vidare tror vi att du ser långsiktigt på rollen med en vilja att utvecklas och växa på banken på lång sikt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior labbtekniker med fokus på teknisk testning till Mips

Civilingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 24
Nytt
Vill du arbeta med avancerad testutrustning och produktutveckling inom hjälmsäkerhet? Vill du även vara en del av ett innovativt och internationellt bolag som revolutionerar hjälmsäkerhet? Mips söker nu en driven labbtekniker till deras huvudkontor i Täby som kommer att arbeta med avancerad testutrustning och produktutveckling inom hjälmsäkerhet. Här får du chansen att arbeta med avancerad testutrustning och vara en nyckelspelare i deras ingenjörsteam. Sök idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Mips säljer sina produkter till hjälmtillverkare som implementerar Mips teknologi i hjälmar, vilka sedan marknadsförs och säljs till slutanvändare. Mips arbetar med flera av de större hjälmtillverkarna i världen inom kategorin sporthjälmar, men säljer även bolagets lösningar till varumärken verksamma inom kategorierna motorcykel- och säkerhetshjälmar. Mips har sitt huvudkontor i Täby, där deras unika testanläggning finns. I rollen som labbtekniker kommer du att tillbringa mycket tid i denna testanläggning bland annat.

Kika gärna på nedanstående film om Mips!



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen som labbtekniker får du vara en del av ett ingenjörsteam bestående av 20 ingenjörer samt 4 projektledare som alla arbetar med att implementera Mips produkter i kundernas hjälma. Du kommer att arbeta i spännande utveckling- och forskningsprojekt, där du givetvis kommer ha hjälp och vägledning av erfarna ingenjörer. Mips kunder är både några av de största hjälmtillverkarna runt om i världen till små nystartade bolag.

Ett typiskt projekt för ingenjörsteamet omfattar ritning i CAD, testning av hjälmar i Mips labb, granskning av prototyper i verkstaden samt dokumentation och uppföljning. Din roll i den kedjan blir att stötta ditt team med ingenjörer med varierande arbetsuppgifter som kan vara bland annat:
- Testning och utvärdering av Mips produkter: Utföra och analysera kvalitetskontroller/tester på hjälmar/produkter enligt angiven lista, rapportera resultat och förbättringsförslag till ansvarig ingenjör.
- Underhåll och vidareutveckling av Mips Testlab: Mips har ett världsledande testlab inom hjälmtestning som är under ständig utveckling. Du kommer att vara nyckelpersonen i att identifiera och implementera förbättringar och se till att labbet alltid är i toppskick.
- Prototypbyggande: Assistera vid behov med att bygga prototyper i verkstaden.
- Specialist-resurs och support: Fungera som specialist mot testning och stöd för teamet, där även prototyp-arbete med 3D-printing och CAD kan förekomma, samt säkerställa att nödvändiga verktyg och korrekt utrustning finns tillgängliga i Testlab och verkstad.

Mips erbjuder bland annat:


* Möjlighet att hamna i ett ungt bolag med stora utvecklingsmöjligheter.
* Förmånligt friskvårdsbidrag på 5000 kr.
* En gratis Mips-hjälm per år.
* Gratis parkering utanför kontoret.
* Ett härligt gäng kollegor som är i ständig rörelse – kanske är du sugen på ett träningspass på vårt egna gym, en cykelrunda på lunchen, en tennismatch på tennisplanen som ligger i anslutning till kontoret eller att kasta boll till en av hundarna på kontoret?


VI SÖKER DIG SOM
- Har gått ut gymnasiet med en teknisk inriktning eller dig som har en eftergymnasial utbildning som civilingenjör inom relevant område.
- Har ett starkt teknikintresse och gillar en varierad vardag där det ingår hands-on arbete i Mips testlab eller verkstad.
- Är noggrann och har ett öga för detaljer samt förstår mekaniska samband.
- Talar och skriver obehindrat på engelska och svenska.

Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom en liknande roll i ett tillverkande bolag, där du har testat produkter och deras kvalitet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Som person är du nyfiken, driven och hungrig på kunskap! Du gillar att få saker gjort och har många bollar i luften. Du tycker om att ha ett socialt arbete med kontaktytor världen över samtidigt som du får använda din tekniska ådra. Du är van att ta självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter och håller engagemanget uppe trots motgångar. Om du, liksom många i teamet, har ett intresse för cykel, skidor eller liknande, kommer du att trivas väldigt bra.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Mips HÄR.

Ansök nu

Säkerhetsadministratör på deltid till byggprojekt!

Backofficepersonal
Läs mer Apr 24
Nytt
Studerar du och vill få erfarenhet inom säkerhet och samhällsbyggnad? Vi söker en student för ett extrajobb som Säkerhetsadministratör – deltid under studierna, med möjlighet till heltid efter årsskiftet. Sök redan idag och se till att fixa heltidsjobbet efter studierna!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett av Sveriges ledande byggföretag och söker nu en säkerhetsadministratör till ett stort och långsiktigt byggprojekt. Tjänsten är perfekt för dig som är student och planerar att ta examen under 2025/2026 och vill få praktisk erfarenhet inom säkerhet och administration.

Under studietiden kommer du att arbeta deltid, cirka 2-3 dagar i veckan, med flexibilitet utifrån ditt skolschema. Efter examen är tanken att du kommer att övergå till en heltidstjänst.

I rollen som säkerhetsadministratör kommer du att arbeta nära säkerhetsansvariga och säkerställa att säkerhetsrutiner, kontroller och dokumentation hanteras korrekt och i enlighet med gällande regelverk. Du kommer att vara en del av ett team bestående av tre kollegor och få möjlighet att delta i säkerhetsutbildningar som stärker din kompetens.

Arbetet utförs på plats på bygget i Järfälla, distansarbete är inte möjligt.
Tjänsten kräver en godkänd bakgrundskontroll.

Du erbjuds
- Ett deltidsjobb som övergår till heltid efter årsskiftet
- Värdefull erfarenhet inom säkerhetsadministration och hantering av sekretessbelagd information
- Ett engagerat och kunnigt team som stöttar din utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administrera och hantera dokumentations handlingar
* Säkerställa att säkerhetsrutiner och riktlinjer följs
* Samordna säkerhetsutbildningar och NDA-signeringar
* Löpande rapportera till säkerhetsansvariga


VI SÖKER DIG SOM


* Studerar vid högskola eller universitet om mint 50 % och planerar att ta examen vid årsskiftet.
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
* Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
* Goda datakunskaper
* Är strukturerad, noggrann och ordningsam


Det är meriterande om du
- Har tidigare erfarenhet av koordinering
- Tidigare har arbetat med säkerhet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Tillitsfull
* Stresstolerant
* Ordningsam
* Socialt självsäker


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Flexibel student sökes som receptionist!

Kontorsreceptionist
Läs mer Apr 24
Nytt
Vi söker en engagerad person för rollen som receptionist till centrala Stockholm. Du kommer att vara ansiktet utåt vid externa möten och säkerställa att kontoret alltid är i toppskick. Sök tjänsten idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en positiv, initiativtagande och flexibel person som trivs med att hjälpa andra, hålla ordning och reda för ett kortare uppdrag hos en av våra slutkunder.

Du kommer att ansvara för att ta emot kunder vid externa möten och se till att kontoret är i toppskick. Dina dagliga uppgifter inkluderar att fylla på och underhålla kaffemaskiner, iordningställa konferensrum, samt se till att kök och gemensamma utrymmen är rena och välfyllda. Du kommer också att hantera IT-utrustning och supporta kollegor med tekniska ärenden. Vid dagens slut ser du till att allt är förberett inför nästa arbetsdag.

Din arbetsplats är mitt i Stockholm och dina arbetstider sträcker sig mellan 08-17.00 med rast för lunch. I dagsläget är behovet från vår kund att ha någon på plats i receptionen under måndagar, onsdagar och fredagar. Det kan öppnas upp längre fram för fler timmar, men i dagsläget sträcker sig detta uppdrag till mitten av maj.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar i dagsläget och har minst 12 månader kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet i reception / office management
- Har god serviceerfarenhet
- Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska då du förväntas kommunicera i båda språken

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam, serviceinriktad och självgående

Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Sommarjobba som Produktionsoperatör!

Lagerarbetare
Läs mer Apr 23
Nytt
Är du student och ute efter ett meriterande sommarjobb där du får möjlighet till truckkortsutbildning och möjlighet till extrajobb under terminerna? Då ska du fortsätta läsa vidare! Vi söker drivna studenter som är hungriga på att lära sig produktionen hos vår kund i Västerhaninge!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning produktionsoperatörer till deras toppmoderna produktionsanläggning, söder om Stockholm, i Västerhaninge. Vår kunds nya anläggning producerar smörjmedel för den svenska, norska, danska och finska marknaden. De behöver nu extra produktionsoperatörer för sommarbemmaningen.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid under sommaren med möjlighet till förlängning på deltid under terminerna. Uppdraget inleds med 4 veckors introduktion samt upplärning och därefter ersätter man ordinariepersonal under cirka 4-6 veckor. Arbetstiderna är förlagda i två shift om 07:00-16:00 och 15:15-23:15 där man arbetar varannan vecka dag och varannan vecka kväll.

Uppdraget kräver truckkort och för dig som inte har ett, erbjuder Academic Work för den specifika tjänsten truckutbildning för A- och B-serien.



Du erbjuds




* Truckkortsutbildning för A- och B-serier
* Ett meriterande sommarjobb där du får inblick i hela produktionsflödet, och som kan leda till extrajobb under terminerna
* Möjligheten att vara en del av en global koncern Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Följa recept för att framställa blandningen av smörjmedel. När blandningen är klar, ta prov i labbet för att få blandningen godkänd
* Hålla igång maskinerna för att fylla behållare med blandningen
* Du kommer att få en gedigen introduktion för att lära dig hela produktionsflödet. Du kommer att läras upp genom att ha en handledare som går med dig och som följer upp hur det går och anpassar introduktionen därefter. Uppskattningsvis tar introduktionen cirka 4 veckor.Utöver det erbjuder Academic Work truckkortsutbildning för A- och B-serien.


VI SÖKER DIG SOM
- Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
- Studerar nuvarande eftergymnasiala studier vid universitet/högskola och har minst 1 år kvar på studierna
- God nivå av svenska i tal och skrift
- Dator- och systemvana
- Har ett intresse för teknik

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av industri- och lagerarbete, med fördel inom processindustri
- Truckkort (A1 och B1)

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper samt vid din motivation och långsiktighet för tjänsten. För att passa för tjänsten krävs det att du är ansvarstagande, trivs med rutinmässiga arbetsuppgifter och är självgående.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studerande marknadskommunikatör till Feelgood!

Marknadsassistent
Läs mer Apr 15
Vi söker just nu efter en marknadskommunikatör på deltid till ett spännande uppdrag hos Feelgood, är du en person som brinner för kommunikation och marknadsföring? Då är det här rollen för dig!

OM TJÄNSTEN
I rollen som marknadskommunikatör söker vi dig som brinner för kommunikation, content och att jobba med text och innehåll i digitala kanaler och på webben. I rollen kommer du få arbeta hands on som marknadskommunikatör med all form av produktion, framförallt digitalt material, i digitala plattformar, för och på sociala medier och även viss del fysiskt material. Du kommer att jobba med enklare arbetsuppgifter på marknadsavdelningen, producera, publicera, distribuera och göra en del enklare grafiskt arbete i Indesign.

Vi ser att du studerar kommunikation, marknadsföring, digital produktion eller likvärdigt, och har 1 år kvar av studierna.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar kommunikation, marknadsföring, digital produktion eller likvärdigt och har 1 år kvar av studier
- Har erfarenhet av Indesign, Powerpoint och att arbeta grafiskt
- Är van vid att arbeta i olika digitala verktyg och system och har lätt för att sätta dig in i nya system och digitala verktyg
- Har erfarenhet av att arbeta med innehåll och målgruppsanpassad textproduktion för webb/sociala medier

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare, från exempelvis praktik eller tidigare arbetserfarenhet
- Erfarenhet av SEO och/eller CMS

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Estetisk
- Hjälpsam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund finns idag över hela Sverige med ca 1000 medarbetare. De grundandes 1995 och har idag 8 000 kunder, företag och organisationer i en mängd branscher, både privat och offentlig sektor. Företagets verksamhet är inriktade på företagshälsovärd, organisation och ledarskap, skadligt bruk och privat sjuk- och friskvård. Varje dag arbetar vår kund för att deras kunder ska vara Sveriges friskaste. De stödjer deras medarbetare och chefer i att må bra och prestera på jobbet, med fokus på att satsningar på arbetsmiljö hälsa ska vara en lönsam investering genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa för företag och ökad livskvalitet för privatpersoner.

Ansök nu