Stockholm: Socialsekreterare till ungdomsgrupp vid EÅV stadsdelsförvaltning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Socialsekreterare till ungdomsgrupp vid EÅV stadsdelsförvaltning i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-03-18 // Varaktighet: Heltid

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Vill du arbeta med ungdomar och deras familjer i en dynamisk och utvecklande miljö? Motiveras du av att göra skillnad i bedömningen av barn och ungas behov av skydd och stöd?

Nu söker vi en engagerad socialsekreterare till en av våra utredningsenheter inom Barn och Unga i Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning!

Om oss

Vi är en av Stockholms 11 stadsdelsförvaltningar och har vårt kontor i Slakthusområdet vid Globen.

Avdelningen Individ och familj består av fyra områden, varav Barn och Unga -Mottagning, utredning och familjerätt Sydost är ett. Området ansvarar för att erbjuda stöd och insatser till barn, unga och deras familjer genom flera specialiserade enheter.

Hos oss möter du kunniga och engagerade kollegor, erfarna och närvarande chefer samt en kultur där vi stöttar och utvecklar varandra. Vi är ca 89 medarbetare varav 72 stycken socialsekreterare, 8 enhetschefer, 3 mentorer, 4 administratörer, 1 verksamhetsutvecklare och 1 områdeschef. Vi tror på att arbeta systematiskt, ha barnets bästa i fokus och alltid sträva efter att förbättra våra arbetssätt.



Om rollen

Som socialsekreterare hos oss får du ett meningsfullt uppdrag där du:
• Utreder och följer upp insatser enligt SoL och LVU.
• Arbetar nära ungdomar, familjer och deras nätverk för att skapa hållbara lösningar.
• Använder evidensbaserade metoder och bedömningsinstrument som iRisk, SAVRY och ADAD.
• Bidrar till enhetens utveckling genom erfarenhetsutbyte och reflektion.

Vi värdesätter ett gott och jämlikt bemötande i alla kontakter och arbetar aktivt för att vara en lärande organisation där vi tillsammans skapar en trygg och professionell arbetsmiljö.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som:
• Har socionomexamen.
• Har ett genuint intresse för utredningsarbete.
• Ser nätverksarbete som en självklar del av ett framgångsrikt socialt arbete.
• Har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Vilket är viktigt i kommunikation och dokumentation i tjänsten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga. Det är också meriterande med kunskap om metoder som iRisk, SAVRY, ADAD och Signs of Sa-fety. liksom goda kunskaper i sociallagstiftningen.

För att trivas tror vi att du:

• är en empatisk person
• har en god kommunikationsförmåga och ett intresse att hjälpa människor
• kan samtala och lyssna in människors behov
• är bra på att samverka och fatta beslut som ibland upplevs svåra
• är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer.
• är strukturerad vilket innebär att du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt

Stor vikt läggs vid din personlighet och förmåga att arbeta både självständigt och i team.

Vi erbjuder

• En genomtänkt introduktion med mentorstöd.
• En utvecklande arbetsplats med engagerade kollegor och chefer.
• Friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år och tillgång till gym i huset.
• Flexibla arbetstider med vinter- och sommararbetstid samt möjlighet till semesterväxling.


Så här söker du

Vi har tagit bort det personliga brevet för att fokusera på dina kompetenser och erfarenheter. Istället får du svara på några frågor i samband med din ansökan.
Innan anställning blir aktuell kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.

Vi ser fram emot att höra från dig!


Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Socialsekreterare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Socialsekreterare.

Handledare - Stockholm (deltid)

Läs mer Apr 22
Rollen innebär att agera som handledare för en grupp av yrkesverksamma, med fokus på att bidra till deras professionella utveckling, erbjuda stöd i att bearbeta emotionella utmaningar från klientmöten samt stärka gruppdynamiken och teamkänslan. Handledningen sker fysiskt i uppdragsgivarens lokaler och omfattar cirka två timmar en gång per månad. Handledaren rapporterar till en enhetschef och kommer att arbeta med totalt tio medarbetare. Vid genomgång av specifika ärenden under handledningstillfällena kan det förekomma att personuppgifter såsom namn nämns, för att möjliggöra adekvat vägledning.
Skallkrav
• Gedigen förståelse för organisationsfrågor och konflikthantering • Kunskap inom området ekonomiskt bistånd eller motsvarande myndighetsutövning • Dokumenterad utbildning i psykoterapeutisk handledning • Minst tre års erfarenhet som handledare • Akademisk examen inom psykologi, socialt arbete (socionom) eller medicin (läkare), samt vidareutbildning inom psykoterapi (exempelvis treårig utbildning i familjeterapi) • Kompetens inom något av följande områden: KBT, psykodynamisk terapi eller systemteori • Inneha steg 1 och/eller steg 2 i psykoterapi, beroende på uppdragets inriktning
Övriga krav
• Två referensuppdrag som tydligt beskriver erfarenhetens relevans, inklusive: o Uppdragets namn, typ, omfattning och värde o Namn på konsult(er) som utfört uppdraget o Beskrivning av hur uppdraget planerades, genomfördes och följdes upp o Tidsperiod för uppdraget (start- och slutdatum) o Kontaktuppgifter till referenspersoner (e-post och/eller telefonnummer) o Tidsplanering: Föreslå datum för handledningstillfällena, med fördel utanför perioden den 15:e till 25:e varje månad. Tillträde och ansökan
Startdatum: 2025-09-01 Slutdatum: 2026-06-30. Möjlighet till förlängning tills den 2027-06-30 Ansök senast:2025-04-30 Omfattning: Ca 2-3 timmar 1 gång/månad Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Socialsekreterare för konsultuppdrag inom vuxen, missbruk.

Läs mer Apr 8
Om jobbet
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med flerårig erfarenhet inom myndighetsutövning inom vuxen missbruk till olika uppdrag i landet.  

Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:

-                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
-                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer
-                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
-                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
-                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Hanna Magnusson. Hanna har arbetat som konsultchef inom socionombemanning på Dedicare sedan 2017.

Välkommen med din ansökan!


Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Socialsekreterare Barn och Unga

Läs mer Apr 8
Om rollen
Som socialsekreterare inom barn och unga hos Ideal Bemanning kommer du att:
Ansvara för att utreda och bedöma barns och ungas behov av insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL).
Genomföra utredningar och uppföljningar i nära dialog med barn, ungdomar och deras familjer.
Delta i samordning och planering av insatser i samverkan med andra professioner, såsom psykologer, kuratorer och pedagoger.
Arbeta förebyggande och stödjande med fokus på barns och ungas välmående och utveckling.
Dokumentera och följa upp insatser enligt gällande riktlinjer och lagkrav.

Du får möjlighet att arbeta i en varierande och utvecklande miljö, där varje dag erbjuder nya utmaningar och möten med barn, unga och deras familjer.
Vi söker dig som
Har en socionomexamen.
Har minst 3 års erfarenhet av arbete inom Barn och Unga som Socialsekreterare under de senaste 7 åren.
Har ett genuint engagemang för att stödja barn och unga i utsatta livssituationer.
Är trygg i din roll som socialsekreterare och har förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.
Har god kommunikativ förmåga och ett empatiskt förhållningssätt.



Vi går igenom ansökningar löpande, så tveka inte att höra av dig!
Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team där vi tillsammans gör skillnad för barn och unga i Sverige.

Ansök nu

Socialsekreterare Ekonomiskt bistånd Järva - vill du göra skillnad?

Läs mer Apr 17
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Välkommen till Ekonomiskt bistånd

Området ekonomiskt bistånd är indelad i fem enheter, varav en mottagningsenhet samt fyra utredningsenheter.

Individen står i centrum och vi arbetar tillsammans men med olika delar i handläggningen. Ekonomihandläggare arbetar med den ekonomiska utredningen och socialsekreterare arbetar med den sociala utredningen, planering för individen samt fattar beslut om ekonomiskt bistånd.

Vi söker nu tre socialsekreterare som vill vara med och göra skillnad för våra medborgare i Järva stadsdelsområde.

Rollen som socialsekreterare

Som socialsekreterare hos oss på ekonomiskt bistånd har du ett tvådelat uppdrag, du arbetar för att hjälpa människor att komma tillrätta med sina försörjningsproblem och med att pröva rätten till bistånd under tiden. Arbetet innefattar utredning och handläggning av ekonomiskt bistånd samt socialt motivations- och förändringsarbete.

Vid Järva stadsdelsförvaltning sätter vi klienten i fokus och försöker alltid skapa en bra allians med fokus på individuella planeringar för varje klient. Vi har en varierad klientgrupp som står olika långt från att bli självförsörjande, det är ditt uppdrag som socialsekreterare att tillsammans med klienten skapa en planering som motiverar och för klienten framåt i processen mot egenförsörjning. Till din hjälp finns, utöver engagerade ledare och kollegor också samarbetspartners som Arbetsförmedlingen och Jobbtorg, missbruksvård, Försäkringskassan, LSS, sjukvård och psykiatri.

Som socialsekreterare i ett av våra utredningsenheter så har du en klientkrets som du ansvarar över. Du har möjlighet att lägga upp ditt eget månadsschema på det sätt som fungerar för dig för att säkerställa att du kan träffa dina klienter regelbundet och följa upp deras planeringar samt handlägga deras ansökningar i tid och göra rättssäkra bedömningar.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har socionomexamen.

Vi ser det som meriterande med erfarenhet av arbete inom ekonomiskt bistånd.

För att trivas hos oss är du intresserad av att jobba med människor och du bemöter andra med respekt. Du är mål- och resultatorienterad, engagerad och strukturerad. Klientens framsteg mot egenförsörjning är viktig för dig likaså att göra rättssäkra bedömningar. Du visar ett intresse för ditt arbetsområde samt planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är ödmjuk inför ditt uppdrag med både de möjligheter och begränsningar som delegationen innebär.

Du motiveras av att tillsammans med klienten finna lösningar och du drivs av att vara delaktig i förändringsprocesser med både klient och samarbetspartners. Om du tycker att det är stimulerande att finna nya vägar till självförsörjning för våra klienter och samtidigt har ett strukturerat arbetssätt tror vi att rollen som socialsekreterare kan passa dig.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.

Vi erbjuder
Ett viktigt och meningsfullt uppdrag
Stöd från engagerade och erfarna kollegor, chefer och gruppledare
Introduktion och kontinuerlig handledning
Fortlöpande kompetensutveckling
Flextid, friskvårdsbidrag och möjlighet till hemarbete, läs gärna mer om våra förmåner här.
Din ansökan

Intervjuer kommer att ske löpande. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi rekryterar utan det personliga brevet för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgår från ditt CV och ett antal frågor du kommer få besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Välkommen till Järva stadsdelsförvaltning!



För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss.



https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/jarva/ kan du läsa mer om Järva stadsdelsförvaltning.

Ansök nu

Socialsekreterare till Barnenheten i Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning

Läs mer Apr 23
Nytt
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll.



Välkommen till oss

Vi söker dig som vill jobba med oss på barnenheten! På vår enhet stöttar vi varandra och prioriterar en positiv arbetsmiljö där alla känner sig välkomna och uppskattade.

Barnenheten består av en enhetschef och två utredningsgrupper med en gruppledare i varje grupp. Gruppledaren leder våra medarbetare i det dagliga arbetet. På barnenheten arbetar socialsekreterare med skiftande bakgrund och kompetens, vilket vi ser som en styrka. Vi har stort fokus på barns delaktighet och bemötande.

Vi erbjuder

För att få en bra start på din nya arbetsplats lägger vi stor vikt vid din introduktion och du får stöd av våra mentorer och gruppledare. Introduktionen sker som mest intensivt under ditt första anställningsår. Det innebär både enskild stöttning men även metod- och processutveckling i större grupp. Som socialsekreterare kommer du att erbjudas Signs of Safety-introutbildning. Du får tillgång till intern och extern handledning samt möjlighet att ta del av stadens stora utbildningsutbud.


Vi tillämpar vinter- och sommararbetstid samt flextid. Du får friskvårdsbidrag à 3000 kronor per år och har möjligt att ansöka om semesterväxling.
Läs mer om förmåner i Stockholm stad på:
https://jobba.stockholm/formaner/

Om du blir aktuell för tjänsten görs rekryteringen i två steg. Först träffar du chef/gruppledare på intervju och sedan ett möte med socialsekreterare på enheten.



Din roll

Du kommer att arbeta i en av våra utredningsgrupper med utredning och uppföljning av insatser enligt SoL och LVU för barn 0-12 år och deras familjer. Arbetet som socialsekreterare är varierande och betydelsefullt. Du genomför utredningar enligt SoL och LVU, samt följer upp beviljade insatser. Vi arbetar enligt BBiC (Barns behov i centrum) och Signs of Safety, med stöd av bl.a. EARL, och MI (motiverande samtal). Arbetet innebär också nära samverkan med både interna och externa samarbetspartners såsom förskola, skola, BVC, BUP och polis m.fl. Du kommer att ingå i en lärande organisation och du får möjlighet att bidra till den proaktiva anpassningen av det arbetssätt vi långsiktigt skapar för att möta framtidens socialtjänst med tidiga, förebyggande och kvalitativa insatser för våra målgrupper.



Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:
- Socionomexamen
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- Erfarenhet som socialsekreterare inom myndighet barn och unga

Det är meriterande med:
- Utbildning och erfarenhet av att arbeta med Signs of safety
- Utbildning i samtal med barn
- Utbildning och erfarenhet av riskbedömningsinstrument EARL, I-risk.


Som socialsekreterare behöver du vara trygg och stabil samt ha en hög grad av personlig mognad. Du behöver ha en god empatisk förmåga och kunna skapa goda relationer med barn och deras familjer samt alla de parter som du samverkar med. Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer, lösa problem och fatta beslut. Du kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt.


Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun .

Speciallärare till Sjöstadsskolans anpassade grundskola

Speciallärare
Läs mer Apr 22
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Arbetsplatsbeskrivning

Vill du komma och jobba i Sjöstadsskolans fantastiska anpassade grundskola?

Sjöstadsskolan är en ljus och modern kommunal grundskola vackert belägen nära vattnet i Hammarby Sjöstad, en levande stadsdel som också räknas som en naturlig utvidgning av Stockholms innerstad.

Skolan har i nuläget runt 930 elever, varav 45 elever går i vår anpassade grundskola.

Den anpassade grundskolan på Sjöstadsskolan består av sex klasser med ca 45 elever. Trygghet, stabilitet och kvalitativ undervisning är centrala ledord, och vi strävar alltid efter att varje enskild elev ska känna sig sedd och uppskattad i ett tryggt och kreativt sammanhang.

Arbetsbeskrivning


Som lärare i anpassad grundskola ansvarar du för att planera din undervisning, undervisa dina elever samt utvärdera och bedöma deras kunskapsutveckling. Du ingår i ett arbetslag där du är en viktig del i det kollegiala lärandet för att skapa ny och fördjupad kunskap. Du samarbetar nära med både lärarkollegor och elevassistenter, och ni hjälps åt för att skapa en trygg lärmiljö för alla elever.

I arbetet ingår också individanpassad medicinsk vård, och det är viktigt att också att ha bred kunskap om digitala hjälpmedel samt TAKK, eftersom flera av våra elever saknar tal.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad lärare med specialisering intellektuell funktionsnedsättning. Det är ett krav att du har erfarenhet av att undervisa i anpassad grundskola och att du har god digital kompetens.

Du vill och kan bygga relationer med våra elever, och du arbetar ständigt för att varje elev ska nå sin fulla potential. Du är professionell, har gott omdöme och kan sätta gränser. Du är empatisk och använder dig av ett lågaffektivt bemötande. 

Du har en god förmåga att utforma undervisningen i överensstämmelse med läroplaner, ämnesplaner och rådande kunskapskrav. Du tar ansvar för, och har insikt om elevernas resultat och behov, samt strukturerar och anpassar din undervisning så att en trygg och adekvat lärandemiljö skapas.  

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.




Som anställd i Stockholms stad erbjuds du friskvårdsbidrag och subventionerat träningskort i Stockholms simhallar.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Personliga assistenter semestervikariat

Personlig assistent
Läs mer Mar 20
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Välkommen till oss

Assistansenheten Enskede-Årsta-Vantör är en kommunal utförare av personlig assistans.

Våra kunder bor i Enskede-Årsta-Vantör, Södermalm och i Tyresö.
Som personlig assistent arbetar du i brukarens hem och stödjer brukaren att leva det liv hen själv vill leva.
Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och omväxlande arbete!
Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder

Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.

Din roll

Är du en lyhörd och serviceinriktad person som kan arbeta självständigt och under eget ansvar? Då skulle du trivas som personlig assistent!

Vi söker flera kollegor/timvikarier som kan arbeta under sommaren. Beroende på behov och aktuell personalsituation kan det även finnas möjlighet till fortsatt vikariat efter sommaren.

Du behärskar svenska språket i tal och skrift och anpassar din kommunikation efter mottagarens villkor.

Som person är du lugn, positiv och har en personlig mognad, samt förmågan att sätta sunda gränser. Kontinuitet är viktigt för våra kunder, så vi ser gärna att du ser detta som ett långsiktigt uppdrag och att du är noggrann med att passa tider.

Vi värdesätter erfarenhet av att arbeta med hjärnskador och epilepsi. Vi ser också gärna att du är simkunnig, för att ge våra kunder den bästa sommarupplevelsen, särskilt för de som önskar njuta av bad.

Arbetsbeskrivning

Uppdraget är att ge bästa möjliga assistans för kunden för en god livskvalitet och delaktighet i samhället.
Arbete som personlig assistent handlar om att ge stöd i livets alla situationer.
Arbetsuppgifterna består i att planera och genomföra insatser utifrån beslut, kundens behov och önskemål samt att dokumentera. I arbetet ingår även att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Det är viktigt att ha ett professionellt förhållningssätt gentemot kunder, deras anhöriga och inom arbetsgruppen. Arbetsuppgifterna spänner mellan att assistera vid personlig omvårdnad till att möjliggöra delaktighet i samhället. Det kan vara att ge stöd i det egna hemmet och även ute i samhället, t ex på jobbet, följa till skolan eller vid fritidsaktiviteter.

Din kompetens och erfarenhet

För att du ska kunna söka behöver du uppfylla följande punkter:
- Fyllda 18 år
- Goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt
- Grundläggande datorkunskaper, för att kunna dokumentera i verksamhetssystemet
- Gärna simkunnig
-Vid eventuell anställning behöver du uppvisa registerutdrag ur brottsregistret från polisen.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Ansök nu

Samlingsförvaltare med IT-inriktning

Museiintendent
Läs mer Apr 17
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Kultur är en viktig del av Stockholms nervsystem och berör miljontals människor varje år. På Kulturförvaltningen arbetar vi tillsammans för att stärka kulturlivet i Stockholm. Vi skapar möjligheter för stadens invånare och besökare att ta del av och själva skapa kultur. Hos oss råder ett öppet arbetsklimat där medarbetarna i allra högsta grad är delaktiga i utvecklingen. Var med och bidra till att Stockholm växer med kultur!



Välkommen till oss

Välkommen till avdelningen Museer och konst och enheten för samlingar.

Museer och konsts uppgift är att främja kunskapen om och intresset för Stockholms historia och enheten förvaltar, utvecklar, tillgängliggör och vårdar Stockholms stads museisamlingar. Vi är cirka 25 medarbetare som har verksamhet i Frihamnen och på Slussen.
Med det breda uppdraget organiserar vi oss i team samtidigt som samarbetet med övriga enheter inom Museer och konst är livaktigt och av största betydelse.

Vi erbjuder

Vi är en trygg arbetsplats där Stockholms stads förmåner och kollektivavtal tillämpas. Stockholms stad är en politiskt styrd organisation som omfattar cirka 40 000 medarbetare med ett oanat antal karriärmöjligheter.

Din roll

Vår digitalisering ska både ge allmänheten och forskningen tillgång till stadens museisamlingar och stödja avdelningens arbete med kunskapsuppbyggnad och förmedling i form av utställningar, böcker och rapporter. Upptar Stockholms historia också dina tankar kommer du har roligt med oss!

Din roll och tillhörighet kommer att vara inom samlingsenheten vilket innebär att du kommer att vara delaktig i processer kring samlingsförvaltning såsom till exempel förvärv, dokumentation och tillgängliggörande av Stockholms stads museisamlingar. Samlingarna är omfattande och utgörs av fotografier, föremål, konst, arkivalier, arkeologiska och byggnadshistoriska artefakter.

Ditt viktiga bidrag är att förvalta och utveckla verksamhetens DAM-system. Därtill kommer du vara ett stöd för avdelningen i digitala utvecklingsfrågor och ingå i vår systemförvaltningsorganisation och vara en länk mellan avdelningen och Kulturförvaltningens enheten för digitalisering och IT på Kulturförvaltningen.

Vi vill att du identifierar utvecklingsbehov, löser problem och vägleder kollegor till säker och effektiv användning av systemen. Vi tror att du förbereder utveckling genom dialog med både användare och systemleverantörer för att i rätt läge initiera och förankra förändringen. För detta behöver du hålla koll på ny teknik och tjänsteutveckling som kan komma att påverka behov och förväntningar. Du är en person som argumenterar utifrån specialistkunskap och gedigen analys av verksamhetens behov och är en lagspelare som kan samarbeta med både tekniker och humanister.

Du kommer också att vara involverad i inköpsprocesser och skapa korrekta kostnadsanalyser och beställningar.



Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har
Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet 
inom arkiv-, bibliotek eller museiområdet alt kulturarvsområdet
inom IT med inriktning mot databaser systemförvaltning och digital materialförvaltning
Teknisk kompetens och kunskap om systemförvaltning och dess ingående delar; förvaltningsstyrning, användarstöd, ändringshantering samt daglig drift, support och underhåll
Grundläggande kunskap om lagar och regler för publicering och användning av digitalt material
Pedagogisk förmåga
Förmåga att kommunicera på svenska och engelska
Det är meriterande om du också har erfarenhet av:
Liknande arbete på en kulturarvsinstitution
Arbete med API:er
Arbete med XML/XSLT
Arbete med databaser
Kunskap om metadata och relevanta metadatastandarder
Programmering
Axiell Collections eller annat samlingsförvaltningssystem
Fotoware eller annat DAM-system


Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Stödassistenter/stödbiträden till korttidshem LSS semestervikariat

Personlig assistent
Läs mer Mar 27
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Välkommen till oss

Assistansenheten Enskede-Årsta-Vantör är en kommunal utförare av personlig assistans och korttidshem LSS.

Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och omväxlande arbete, som stödassistent på våra korttidshem Stureby och Turinge!

Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och omväxlande arbete!
Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder

Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.

Din roll

Är du en lyhörd och serviceinriktad person som kan arbeta självständigt och under eget ansvar? Då skulle du trivas som stödassistent på korttidshem!

Vi söker flera kollegor som kan arbeta som timvikarie och semestervikarie under sommarperioden och eventuellt i höst.

I rollen är det viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift och anpassar din kommunikation efter mottagarens villkor. Som person är du lugn, positiv och har en personlig mognad, samt förmågan att sätta sunda gränser. Kontinuitet är viktigt för våra kunder, så vi ser gärna att du ser detta som ett långsiktigt uppdrag och att du är noggrann med att passa tider.

Din kompetens och erfarenhet

För att du ska kunna söka behöver du uppfylla följande punkter:

ha erfarenhet av arbete inom barnomsorg, LSS eller annan vård är meriterande
vara fyllda 18 år
ha goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt
ha grundläggande datorkunskaper, för att kunna dokumentera i verksamhetssystemet

Det är meriterande om du:

är simkunnig
har erfarenhet av att arbeta med hjärnskador och epilepsi.
Övrigt

Vid eventuell anställning behöver du uppvisa registerutdrag ur brottsregistret från polisen
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Ansök nu

Sommarjobb inom LSS-gruppbostäder och mobilnatt.

Stödassistent
Läs mer Apr 16
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll.



Arbetsplatsbeskrivning

SOMMARJOBB v 24-34.

Det är viktigt att du som söker kan jobba hela sommaren. Finns utrymme för någon vecka ledigt, då det passar verksamheten. 

Behovet av sommarvikarie är som störst v 26-34. 

Hägersten- Älvsjö grupp och servicebostäder består av 28 verksamheter enligt LSS. Utöver det Vi har ett mobilt nattvak som stödjer alla våra verksamheter under natten, arbetstid 21.00-09.00. För de arbetet krävs KÖRKORT.

Arbetsbeskrivning

På grupp- och servicebostäderna bor vuxna personer med funktionsnedsättning i egna lägenheter. Som stödassistent arbetar du med att stödja, motivera och assistera brukarna i det dagliga livet samt med att tolka och tydliggöra vardagen. Arbetet genomsyras av ett pedagogiskt förhållningssätt, ett tydligt och strukturerat arbetssätt samt ett lågaffektivt bemötande. Som stödassistent stödjer du pedagogiskt och praktiskt med såväl sociala aktiviteter och hushållssysslor som med personlig omvårdnad och förflyttningar. 

Kvalifikationer

Körkort för bil om du vill jobba med mobiltnattvak.

Du har ett intresse av att jobba med människor!
Det är meriterande om du har erfarenhet av yrket och är kunnig inom LSS.
Du ska ha ett lågaffektivt bemötande och du får gärna ha kunskap om erfarenhet av sociala berättelser, teckenkommunikation, andra pedagogiska och tekniska hjälpmedel.
Vi behöver dig som är en trygg och stabil person med personlig mognad.
Du har  förmåga att planera, strukturerar och prioritera i det dagliga arbetet. Du är ödmjuk, respektfull och följsam i ditt bemötande och förhållningssätt. Du har god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av egna kunskaper och erfarenheter samt är öppen för att lära dig av andra.

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 


Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Vi söker en engagerad lärare i svenska/SO till vår SU-grupp

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Apr 14
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Välkommen till oss
Centralt beläget vid Årstabergs station ligger Sjöviksskolan som är en modern F-9-skola.

Skolans lokaler stod färdiga år 2020 och är utformad med särskild fokus på att skapa kreativa lärmiljöer med en hög trygghetskänsla. Detta visar sig genom avsaknad av korridorer, att de äldre och yngre eleverna vistats i olika lokaler samt att konsten har en framträdande roll i lokalerna. Skolans specialsalar är placerade i den huvudbyggnad som rymmer de äldre eleverna. De yngsta eleverna har ett eget rörelserum och en kombisal för skapande verksamhet vilket gör att rörelsen mellan husen minskar. Eleverna möts i varje dag i matsalen, där de har varsin del, samt ute på skolgården.

Skolan är en treparallellig organisation där varje årskurs utgör ett arbetslag. Varje årskurs har sin egen hemvist där de tre klasserna i årskursen har sina klassrum samt tillhörande grupprum och arbetsrum. Arbetet i arbetslaget leds av en arbetslagsledare medan det pedagogiska utvecklingsarbetet som sker i lärgrupper leds av skolans förstelärare.

Sjöviksskolans vision är att vi ska skapa möjligheter för framtiden. Detta gör vi genom att arbeta med våra ledord – stolta, modiga och tillsammans. Alla elever på Sjöviksskolan ska känna stolthet över den de är. De ska känna sig stolta över sin resa genom skolan, de kunskaper och förmågor som de utvecklar samt den gemenskap som vi tillsammans skapar. Under sin studietid hos oss ska eleverna utveckla mod, mod att vara sig själva, våga prova nya saker och mod att uppfylla sina drömmar. Allt detta gör vi tillsammans. Ingen ska vara ensam på Sjöviksskolan utan alla ska finna gemenskap, i de mindre sammanhangen med dem vi är närmast, i de större sammanhangen, med de vi träffar varje dag och i den stora helheten, alla vi på Sjövik!

Din roll
Inför höstterminen 2025 fortsätter vi uppbyggnaden av skolans särskilda undervisningsgrupp för äldre elever. Vi söker därför en lärare som kan undervisa i framför allt svenska och SO till vår högstadieverksamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med undervisning i skolans särskilda undervisningsgrupp samt undervisning i grupperna som läser extra svenska och engelska i årskurs 6-9. Du kommer att tillhöra ett av arbetslagen på högstadiet och vara mentor till elever i högstadiet.

Vår högstadieverksamhet är den yngsta delen av Sjöviksskolan och vårterminen 2025 lämnar vi ifrån oss den tredje årskursen med elever som slutar 9:an. Vi söker därför en lärare som vill vara delaktig i den fortsatta utvecklingen av vår högstadieverksamheten med särskilt fokus på att utveckla undervisningen i vår SU-grupp. Det görs i nära samarbete med högstadiets specialpedagog, övriga lärare som undervisar i gruppen samt ansvarig bitr. rektor.

I rollen som lärare på Sjöviksskolan är det din uppgift att motivera och ge varje elev möjlighet att utvecklas och nå sin fulla potential. Eftersom det finns ett nära samarbete mellan klasserna och lärarna på skolan söker vi dig som är relationsinriktad och som trivs med att samarbeta med andra. Positiv, drivande, engagerad, lösningsinriktad samt ett tydligt ledarskap är egenskaper som vi värdesätter.

Din kompetens och erfarenher
Vi söker dig som:

har lärarlegitimation för årskurs 6-9 i grundskolan med behörighet att undervisa i svenska och SO. Gärna också erfarenhet av att undervisa i engelska.


visar goda ledaregenskaper och har en god förmåga att kommunicera och att skapa positiva relationer med elever och föräldrar och därigenom skapa trygghet och ordning i klasserna.


erfarenhet av att undervisa elever med särskilda behov och olika funktionsvariationer.


har höga och positiva förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas.
brinner för pedagogisk utveckling tillsammans med dina kollegor samt är kreativ och öppen för nya idéer och synpunkter.


har god digital kompetens och arbetar systematiskt med dokumentation och uppföljning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknade.

Besök gärna https://pedagog.stockholm/ för mer information om hur det är att vara lärare i Stockholm stad.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu