Stockholm: Senior supporttekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior supporttekniker i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-06 // Varaktighet: Heltid

Vill du ha större kontroll över din karriär? Vad sägs om att ha en trygganställning hos Sveriges härligaste konsultbolag? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats och vill ha tydlighet i din utveckling.Jobba hos oss
Vi är Thalamus och vi är IT-konsulter specialiserade inom IT-infrastruktur. Vi tror på individen, att vi står för möjligheterna och du står för drivet. Där vi lägger stor del av vår tid på att du ska trivas, utvecklas och lyckas i din karriär.
Vårt långsiktiga mål är att du ska arbeta i den roll som du vill, oavsett om det är som generalist eller specialist. Vi har verktygen och vi tror att du har förmågan att utvecklas utifrån din vilja, ditt driv och dina mål. Vi har skapat tydliga utvecklingsvägar för specialist roller och vi har ett långsiktigt mål att du ska komma dit. Där vi bjuder på certifieringar, utbildningsplan och erbjuder spännande uppdrag. Dessutom så kan du nyttja ditt friskvårds bidrag, för att hålla dig frisk och välmående på vägen.
Din nya tjänst
Hos oss kommer du jobba med varierade support roller hos en eller flera av våra härliga kunder i Stockholmsområdet. Där rollerna matchas efter kunskaper, erfarenheter och mål. Hos kunderna agerar du intern support och stöttar upp organisationens IT efter behov. Vanligtvis jobbar våra kunder i komplexa IT-miljöer med huvudfokus inom Windows (Mac kan förekomma).
Vi lägger stor vikt i din framtid och utveckling, så medan du sitter ute på uppdragen så har du själv möjlighet att påverka din framtid. Då du hos oss får möjlighet att följa någon av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din karriär.
Då vi tycker att alla anställda ska ha rätt till samma möjligheter framåt så har vi tydliga steg för hur du som anställd får utbildningsmöjligheter och trygg anställning. Det viktigaste för oss är att ha duktiga supporttekniker med rätt kunskaper för jobben kunderna efterfrågar. Därför väljer vi att investera i dig för att du ska få rätt möjligheter och vilja jobba hos oss.Att jobba som supportteknikerkan vanligtvis se någorlunda lika ut mellanarbetsplatser, så det viktiga för oss är att skapa något större, där du kan göra jobbet du är bra på samtidigt som du har något att sträva efter.
Vi tror detta kan vara en win - win och berättar gärna mer på en intervju!
Din bakgrund
Vi är intresserad av dig som har jobbat inom IT-support mot företag, som sitter på en supporttekniker roll men fortsätta utvecklas inom IT-infrastruktur, antingen som generalist eller specialist. Då vi matchar olika kompetensnivåer med rätt typ av uppdrag hos oss är det viktigaste erfarenhet och du som person.
För att vara aktuell för rollen så ser vi gärna att du har några årserfarenhet av flera tekniska lösningar såsom Windows, Active Directory, Azure, Intune, o365, ÄHS och Teams.

Så sitter du på kunskaper inom IT-support och vill ha en tydligare väg framåt? Sök till oss.
Du som person
Vi är Thalamus och det betyder att du som anställd kommer vara en stor del av Thalamus. Därför söker vi individer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga. Gärna med en vilja och driv att utvecklas.
Du behöver inte veta exakt vad du vill göra men du ska vilja utvecklas inom IT-infrastruktur, där vi finns tillhands att stötta och guida dig på vägen.

Din ansökan
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta Lucas.Skarp@talamus.se eller Tilda.Stenmark@thalamus.se
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter.
För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc.
Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.
En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam.
Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Junior IT Support Technician (Consultant Role)

Läs mer Apr 23
Nytt
About the Assignment
On behalf of our client, Linköpings kommun, we are looking for a Junior IT Support Technician to join the IT department LKDATA. The assignment is full-time, with the possibility to work remotely up to 25%. The ideal start date is as soon as possible, but no later than 19 May 2025.
About the Workplace
LKDATA is part of the department for Operational Support and Services in Linköping Municipality. Approximately 120 colleagues work at LKDATA to deliver IT services to municipal operations — serving employees, students, and citizens of Linköping. The Technology & Service Unit, comprising about 30 professionals, is responsible for user-near and office-near IT services throughout their lifecycle.
Your Role
As a 1st line IT Support Technician, you will:
Provide service and support via phone, chat, and email to municipal employees.
Manage and document incoming cases in TopDesk.
Use a well-established knowledge base forstandard troubleshooting.
Handleincidents, requests, and IT-related questions related to both user-end and office-end hardware and software.
What We Expect From You
You are someone who enjoys helping others and takes pride in delivering effective IT solutions in a professional and friendly manner. You will thrive in a collaborative environment and take initiative in solving problems.
Required Competencies Strong customer service mindset – calm, attentive, and solution-oriented.
Team player – communicates effectively and cooperatively with colleagues.
Fluent in Swedish – both written and verbal.
Strong communication and pedagogical skills – able to explain technical issues clearly.
Responsible and structured – able to take initiative and follow through independently.
Equipment & Work Environment You will be provided with a laptop by the client.
Onsite work environment includes: large screen, desk, ergonomic chair, keyboard, mouse, and headset.
For remote work, the supplier is responsible for ensuring a safe and functional home office setup.
Location

Primary location: LKDATA, Kerstingatan 2, 58213 Linköping. Remote work: Possible up to 25%, depending on agreement with the team lead.

Additional Information
Start Date: No later than 19 May 2025 End Date: 19 November 2025 Contract Length: 6 months, with automatic extensions of 6 + 6 + 6 months unless terminated 1 month prior. Working Hours: 40 hours/week Language Requirement: Swedish (mandatory) Before starting the assignment, the consultant must sign a Confidentiality Agreement.

Ansök nu

Starta din IT-karriär som First line support

Läs mer Apr 23
Nytt
Nu har du som är i början av IT-karriären möjlighet att kickstarta din resa hos vår kund i Solna! Kanske har du nyligen tagit studenten från IT-gymnasiet eller haft ditt första IT-jobb? Har du ett tekniskt intresse och gillar att jobba med människor och service så är detta tjänsten för dig. Sök tjänsten som First line support redan idag då vi kommer att hantera ansökningsprocessen snabbt. 
Information om uppdraget
Omgående start
Du kommer vara anställd som konsult via oss på EdZa med mål att bli överrekryterad hos vår kund efter 6 månader
Arbetsplats: Solna, med möjlighet till hybrid (Måndag, tisdag och torsdag på kontoret)

Om teamet och rollen Som First line support kommer du att ingå i ett supportteam bestående av first line support, second line support samt en third line support. Teamet har en härlig teamkänsla med högt i tak och har kul tillsammans. Här kommer du få upplärning i tekniken och det viktigaste vi ser är att du kommer in och bidrar med en god känsla för service och problemlösning. Här kommer du ha alla förutsättningar för att kunna utvecklas internt. Det ligger på dig om du tar chansen. Som First line support kommer du vara ansiktet utåt och hantera inkommande supportärenden via telefon, e-post eller ärendehanteringssystem och ge teknisk support till slutanvändare. Under en dag kommer du ta emot cirka 20-30 samtal varav drygt hälften kommer du kunna lösa själv. Du kommer även sitta med eskaleringshantering där du identifierar och eskalerar komplexa problem till second line eller andra relevanta avdelningar. Du kommer dokumentera ärenden och lösningar samt skapa och underhålla användarmanualer och instruktioner. 
Om dig I denna rekrytering har vi stor fokus på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceminded och social. Du har lätt för att samarbeta och ser värdet av ett gott teamwork. Du är ansvarstagande och låter inte uppgifter falla mellan stolarna. Du har även ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt och hjälper till där det behövs. Att lösa problem, särskilt inom IT är något du drivs av och har ett intresse för att utveckla inom IT-området. 
Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har:
Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Meriterande om du kommunicerar på flera språk.
Meriterande om du har:  Jobbat inom service tidigare. 
 En idrottsbakgrund och har därifrån fått med dig teamwork-erfarenhet. 
God förståelse av Windows och/eller macOS, grundläggande nätverkskunskap (TCP/IP, DNS, DHCP), samt erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365. 

Välkommen med din ansökan! Är du en teknikintresserad problemlösare med passion för service? Vill du bygga en karriär och växa internt? Skicka din ansökan idag och ta del av en fantastisk möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Junior On-site tekniker

Läs mer Apr 22
OM JOBBET
Vi söker två Junior On-site tekniker till kund inom retail i Stockholm.
OM FÖRETAGETKunden är ett av världens ledande modeföretag, grundat i Sverige 1947. Företaget erbjuder prisvärda och trendiga kläder för dam, herr, ungdom och barn. Med ett starkt fokus på hållbarhet och innovation finns H&M representerat globalt, både genom fysiska butiker och e-handel. 
ARBETSUPPGIFTERDu kommer att vara placerad hos kundens HQ i Liljeholmen och arbeta som on-site tekniker och lösa IT-relaterade problem.
ERFARENHETER OCH EGENSKAPER  God teknisk kunskap och förmåga att lösa enklare IT-relaterade problem. 
Svenska och engelska i skrift och tal
ÖVRIGT 
Plats: Stockholm / Liljeholmen
Start: Omgående 
Du kommer att vara timanställd med en ersättning på 120 kr/timme hos oss på D-Source.
OM D-SOURCE
Your source to IT D-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer.
Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans?

INGET JOBB FÖR DIG? 
Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

Ansök nu

Kickstarta din IT-karriär som Supporttekniker hos oss!

Läs mer Apr 22
Har du en IT-utbildning i bagaget men saknar arbetslivserfarenhet? Inga problem! Vi söker nu dig som vill ta första steget in i IT-branschen och utvecklas i en dynamisk miljö där du får lära dig av de bästa.
Hos vår kund får du en unik möjlighet att arbeta brett med olika system, plattformar, mjukvaror och hårdvaror – perfekt för dig som vill bygga en stabil grund och snabbt utvecklas inom IT.
Vad du kommer att göra:Som IT-supporttekniker kommer du att:
Hjälpa användare med tekniska problem via telefon, mejl och ärendehanteringssystem
Arbeta med både Windows och macOS samt mobila enheter som iOS och Android
Stötta i administration av exempelvis Active Directory, Exchange och SCCM
Utforska och arbeta i olika ITSM-plattformar, såsom ServiceNow (om du har erfarenhet)
Vi söker dig som: Har en IT-utbildning (YH, gymnasial eller motsvarande)
Är nyfiken, serviceminded och har en stark vilja att lära dig
Trivs i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik

Erfarenhet av IT-support, ärendehanteringssystem eller systemadministration är ett plus, men inget krav – du får full upplärning på plats.
Bonus om du har erfarenhet av: ITSM-verktyg som ServiceNow
Windows/macOS och iOS/Android
Administration i AD, Azure, SCCM och Exchange
Varför du kommer trivas hos oss:
Stöttande team och stark gemenskap Du blir en del av ett välkomnande team där vi hjälps åt, delar kunskap och har kul tillsammans. Hos oss står laganda högt i kurs – du kommer aldrig känna dig ensam med ett problem.
Snabb utveckling i en varierad miljö Här får du jobba med en mängd olika tekniska miljöer, vilket gör att du snabbt bygger upp en bred och värdefull kompetens. Oavsett om det gäller felsökning, systemadministration eller användarsupport, så får du möjlighet att växa i din roll varje dag.
En stabil start på din IT-karriär Vi tror på att ge rätt person rätt förutsättningar. Därför satsar vi på din utveckling från dag ett – med tydlig vägledning, löpande utbildning och chans att ta mer ansvar i takt med att du växer. Det här är platsen för dig som vill bygga ett starkt CV och en trygg framtid inom IT.
Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare
Placeringsort: Stockholm
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Junior IT-Support / Servicedesk Support Specialist till Tietoevry

Läs mer Apr 17
Om företaget
Tietoevry är ett ledande företag inom digital omvandling och erbjuder integrerade IT-lösningar till både företag inom näringslivet och den offentliga sektorn. De spelar en betydande roll i den digitala sfären och utnyttjar sin programvara och tjänster för att utveckla verktyg och lösningar som underlättar vardagen för en stor mängd människor. Genom att hjälpa företag att förnya sina verksamheter genom modernisering, digitalisering och innovation skapar de nya möjligheter som bygger på öppenhet, samarbete inom innovation och ett omfattande ekosystem. Här får du möjligheten till att växa med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. Vidare får du kontinuerligt stöttning genom utvecklande och coachande samtal. Detta kombineras med en stark kultur som bygger på hög transparans och en stor dos teamanda.
Om tjänsten Rollen som supporttekniker hos Tietoevry handlar primärt om att erbjuda support till en av Tietoevrys största kunder. Rollen är dynamisk och varierande, då du förväntas erbjuda support inom områden såsom Office 365, MS Office, Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, WiFi, säkerhet, backup, Active Directory och Mac. Ansvarsområden:
Tillhandahålla kvalitativ support genom telefon, mail och chatt för slutanvändare hos kund.
Leverera lösningar på de ärenden som berör tekniska frågor eller problem.
Felsökning och åtgärdande av tekniska problem med hjälp av fjärrstyrnings-, och automatiseringsverktyg.
Vara delaktig i förbättringsprocesser för incident, förändring och problemhantering. 
Kvalifikationer och egenskaper
Vi letar efter dig som har en fallenhet för att ge kvalitativ service. För att passa bra i tjänsten ser vi att du har en approach som präglas av en hög grad av kundfokus och service. Vidare är du fokuserad på att nå resultat och utvecklas över tid. Att sätta mål och jobba mot dem, individuellt och i team, är något som känns naturligt för dig. Du är en person som fungerar bra i grupp som innehar en hög standard av ärlighet och konsekvens i sina handlingar. Likt andra i teamet, förväntas du vara flexibel och öppen för att utvecklas då du kommer ta dig an en varierande mängd olika ärenden. Du är kommunikativ, samarbetsvillig och sprider positiv energi. Du har både förmågan att identifiera problem samt hitta lösningar till dessa.
Vidare ser vi gärna att du:
Har minst ett års erfarenhet av antingen teknisk support eller kundtjänst/service.
Påvisar en stark motivation och ett intresse för att utvecklas inom IT samt att arbeta mot större kunder.
Kan uttrycka dig obehindrat i både svenska och engelska
Övrig information Plats: Solna, Stockholm
Omfattning: 100%


Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till överrekrytering, du blir initialt anställt hos Asta Agency och arbetar som konsult hos företaget. För rätt person finns det goda möjligheter till en överrekrytering hos företaget.

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till kandidat@astaagency.se.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Thalamus IT Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Thalamus IT Consulting AB .

Kundtjänst start 14/4

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 3
Kundtjänst till välkänt bolag inom mode
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta sin karriär som IT-kundtjänstmedarbetare, eller supporttekniker som vi också kallar rollen.
Din nya tjänst
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta eller fortsätta sin karriär som Supporttekniker. Vi erbjuder stöttning, trygg anställning och ett härligt team. Vi ser gärna att du är villig att lära dig saker och är serviceinriktad.
Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort team. Ditt arbete som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att tilldelas mer ansvar i enlighet med helpdeskens utvecklingsplan.
Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant. Du kanske har gått IT- eller tekniskt gymnasium, men viktigare att du gillar att prata med- och hjälpa folk.
Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.
Kan ta och ge konstruktiv feedback
Passen ligger vardagar 7-16 eller 8-17
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Ansök nu

Kundtjänst

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 19
Kundtjänstmedarbetare till välkänt bolag inom modebranschen
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta i vår kunds tekniska kundtjänst.
Din nya tjänst
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta eller fortsätta sin karriär som kundtjänstmedarbetare. Eller ja, egentligen kommer du att arbeta som supporttekniker och vi ser gärna att man har en bakgrund inom kundtjänst. IT-delarna kan du lära dig om du har viljan och är duktig på att prata med människor.
Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort, härligt team med sociala och trevliga kollegor. Ditt arbete som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att ha möjlighet att arbeta med lite olika delar exempelvis utbildare, dispatch (delegering av ärenden) etc.
Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant. Du kanske har gått IT- eller tekniskt gymnasium, men viktigare att du gillar att prata med- och hjälpa folk.
Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.
Kan ta och ge konstruktiv feedback
Kan arbeta mellan kl 7-16 och 8-17, vardagar.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Ansök nu

Kundtjänst, start 24/2

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 3
Trevlig persontill välkänt bolag inom modebranschen
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta sin karriär som kundtjänstmedarbetare.
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta eller fortsättasin karriär som kundtjänstmedarbetare inom IT,Vi erbjuder stöttning, trygg anställning och ett härligt team. Vi ser gärna att du är villig att lära dig saker och är serviceinriktad.
Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort team. Ditt arbete som supportteknikerkommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att tilldelas mer ansvar i enlighet med helpdeskens utvecklingsplan.
Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant.
Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl är meriterande (inte ett krav)
Kan arbeta skift (varierar mellan ca 07-00/01, 8 timmar/pass, ibland helg)
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.För att vara aktuell för rollen så behöver du kunna starta 24/2.
Kunden är placerad i Liljeholmen.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Ansök nu

Kundtjänst

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 21
Junior kundtjänstmedarbetare sökes för karriärinom IT!Har du någon erfarenhet från kundservice? Då är vi intresserade av att höra mer om dig! Din nya roll
Vi letar efter dig som vill testa något nytt, gillar att lösa problem, hjälpa andra och som har erfarenhet av att arbeta med service. Du kommer att ha stor nytta av att ha arbetat tex i en kassa (eller liknande) eftersom du lätt kommer att kunna förstå dina användares behov.
Du kommer att kliva in i en junior roll som kundtjänstmedarbetare inom IT- och Techsupport (utan krav på förkunskaper inom IT). Vi kallar rollen Supporttekniker, men vi letar snarare efter en person med erfarenhet av service och vilja att lära än en person som kan IT sedan tidigare. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team på 10 personer där man hjälper och stöttar varandra i vått och torrt.
Du kommer att lära dig felsökning och problemlösning inom IT-support. Ärenden kan handla om allt från att hjälpa till med datorer, mobiltelefoner, paddor och skärmar. Några exempel på arbetsuppgifter är att du guidar användare i olika program, återställer lösenord, lägger till dem i grupper (tex mejlgrupper), hitta igen försvunna filer, gör olika typer av felsökningar inom nätverk, Windows och Office och mycket annat.
När du har arbetat ett tag och blivit "varm i kläderna" så kommer du även att roteras ut på Onsiten som är placerad i Stockholm City. På Onsiten är du en vecka då och då. Där hjälper man användarna på plats med diverse IT problem såsom hårdvara, kringutrustning och konferensrum.
I gruppen premierar man mångfald och ser att man gärna har en stor variation på individer i olika åldrar, kön, bakgrunder, personligheter etc.
Du kommer att arbeta som konsult via oss på Thalamus ute hos vår kund som sitter i Solna/Sundbyberg. Kunden supporterar användare inom restaurangbranschen - en stor, välkänd kedja inom snabbmat
Utöver detta så erbjuder vi som anställd hos oss fast anställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Där du har chansen att utvecklas via certifiering, utbildning och nya spännande uppdrag. Vi lägger tillsammans upp en utvecklingsplan och har kontinuerliga samtal för att du ska trivas. Våra anställda är vår viktigaste tillgång och en stor del för oss är att du ska trivas.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har jobbat inom ett serviceyrke under några månader/något år/ett par år och har därmed vana att bemöta kunder och lösa problem. Vi ser gärna att du har arbetat inom restaurang, butik, frisör, skönhetsvård, reception eller liknande. Kassa-vana är något som vi tycker är intressant.Du är social, trevlig och gillar att prata med folk. Du vill lära dig nya saker och gillar att lösa problem. Du har inga problem med att bemöta människor via telefon, mail och chatt.
För att passa i tjänsten behöver du inte ha någon tidigare erfarenhet av IT, men ett intresse för att lära dig.
Vi värderar högt
• Intresse av att lära dig mer inom IT.
• Jobbat inom ett serviceyrke och gillar att bemöta kunder, gärna kassa-vana.
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Ett plus
• Jobbat via telefon, chatt eller mejl, men inget krav. Viktigaste är att du har arbetat med att bemöta kunder.
Du som person
Som person så kan du arbeta varierade tider, du brinner för service och att hjälpa människor. Du har inga problem att prata i telefon. Du ska gilla problemlösning och är en teamplayer samtidigt som du kan jobba självständigt. Att vilja lära sig mer om IT och att gilla problemlösning också en viktig del när man jobbar som supporttekniker.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter.
För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc.
Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.
En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam.
Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Ansök nu

IT-tekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 17
IT-tekniker till välkänt bolag i StockholmHar du erfarenhet av att arbeta som IT-support och känner dig redo för ett nästa steg i karriären? Vi söker nu en person som är självgående, social och team-orienterad till vår kund i Stockholm, Frihamnen.Om kunden
Kunden är en välkänd aktör inom branschen. De flesta i personalen gillar att träna,och de tränar gärna tillsammans (dock ingen förväntan på att du ska göra det). De är ca 130 anställda på huvudkontoret med en härlig, familjär känsla. De är nog små för att kunna påverka, samtidigt som de är tillräckligt stora för att ha tydliga direktiv och riktlinjer från bolagsägarna när något större ska implementeras eller förändras.
Om rollenKunden letar idag efter en person som kan avlasta deras nuvarande IT-operations specialist. Du kommer att arbeta i nära samarbete med deras nuvarande tekniker och stötta användarna på plats. En del av arbetet innebär den dagliga tekniska supporten, att hjälpa användare via deras "ticket"-system, samt att hjälpa användare som kommer förbi och frågar om hjälp.
Arbetsuppgifterna innebär allt ifrån att hantera deras IT-utrustning, felsökning av datorer (Windows och Mac), mobiltelefoner, konferensrum, utbilda användare och on-/offboarding och introducera nya användare i systemet.
När du har kommit in i rollen så kommer du kunna arbeta tex med leverantörs-/kontraktshantering och tjänsteuppföljning (HW-leverantörer, telefoni etc), utvärdera/hitta leverantörer för volymköp och hantera och distribuera licenser. Du kommer arbeta med systemadministration (användare, klienter och molnbaserade tjänster) och upprätthålla nödvändig dokumentation.
Du kommer kunna arbeta med att införskaffa, konfigurera, distribuera, felsöka och underhålla hårdvara och mjukvara, ta in interna specialiserade IT-team efter behov och fungera som en förlängning för interna specialiserade IT-serviceteam för att underlätta slutförandet av deras funktioner (t.ex. hantera infrastruktur som servrar, nätverksutrustning). Du kommer fortlöpande leta efter sätt att förbättra och effektivisera vårt utrustningsutbud, mjukvarukonfigurationer och tillhörande dagliga processer
Rollen är till att börja med ett konsultuppdrag, med eventuellt möjligheter att gå över till kunden.
Din bakgrundVi tror att du har 1-3 års erfarenhetav att ha arbetat med teknisk support. Om du har arbetat onsite eller i WalkIn-desk med hårdvara är det ett plus.Du är trygg i din roll som supporttekniker och kan axla ansvaret att hantera vissa projekt själv. Vi ser främst har arbetat i Windowsmiljö, men gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Mac också.
Du som personFör att passa i rollen är du social, hjälpsam och självgående. Du har inga problem att bemöta en användare som kommer förbi och knackar dig på axeln. Du har ett "team-work" tänk som gör att du och din kollega täcker upp för varandra om den ena inte är på plats.
Din ansökanSkicka din ansökan snarast. Vi intervjuer hos oss skerlöpande. Intervjuer hos kund sker efter den 7/1 2025.
StartKunden vill gärna att du ska kunna starta i Januari/början på Februari 2025.
Arbetstider8-17, vardagar
PlaceringStockholm, Frihamnen.
HybridDu kommer ofta kunna arbeta 1 dagar i veckan hemifrån i samråd med nuvarande IT-specialist (heltid under upplärning). Någon av er bör vara på kontoret om något händer med konferensrum.
Vi erbjuder digSom anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (IT/ Telekomavtalet inte bemanningsavtalet), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret.
Din nya arbetsgivareThalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik.
Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

Ansök nu