Stockholm: Bibliotekarie med ansvar för inköp och katalogisering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bibliotekarie med ansvar för inköp och katalogisering i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-17 // Varaktighet: Heltid

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Kultur är en viktig del av Stockholms nervsystem och berör miljontals människor varje år. På Kulturförvaltningen arbetar vi tillsammans för att stärka kulturlivet i Stockholm. Vi skapar möjligheter för stadens invånare och besökare att ta del av och själva skapa kultur. Hos oss råder ett öppet arbetsklimat där medarbetarna i allra högsta grad är delaktiga i utvecklingen. Var med och bidra till att Stockholm växer med kultur!



Välkommen till oss

Enheten för medier och logistik ansvarar för inköp, katalogisering och övergripande medieförsörjning inom Stockholms stadsbibliotek.

Enheten ansvarar också för driften av den Mångspråkiga lånecentralen som är ett uppdrag från KB, samt för bibliotekens kundtjänst. Medier och logistik har sin hemvist i Frihamnen och utgörs idag av 27 medarbetare samt enhetschef och gruppchef.

Din roll

I din roll som bibliotekarie på medier och logistik kommer du ha ansvar för inköp och katalogisering av barn- och ungdomslitteratur. De områden som behöver förstärkas är främst urval och katalogisering av facklitteratur för barn, ungdomslitteratur samt e-medier för barn och ungdomar. Även andra områden och andra språk än svenska kan vara aktuella.

Din kompetens och erfarenhet

Organisationen står inför stora förändringar där bland annat ett nytt biblioteksdatasystem implementeras under året. Därför ser vi att du är nyfiken och trivs i en miljö som präglas av utveckling. Du trivs med arbete under eget ansvar såväl som i grupp. Du är positiv till förändringar och bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi söker dig som har:

• Kandidatexamen inom biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig
• Erfarenhet av arbete med urval och inköp
• Stor digital kompetens

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av katalogisering i Libris
• Erfarenhet av arbete med e-medier på bibliotek
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Bibliotekarie

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Bibliotekarie.

ArkDes söker en biblioteksassistent

Läs mer Apr 22
ArkDes söker en assistent till bibliotek och forskarservice

ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design och en statlig myndighet. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. Vi bjuder in allmänheten till att reflektera, debattera och påverka designens och arkitekturens roll i samhället. Vi är en förlängning av gatan, en del av staden, ett forum att lyfta de stora frågorna om vad det innebär att vara människa, hur strukturer formar våra beteenden och hur vårt agerande formar framtiden. Vi är en öppen plats för eftertanke och debatt, en plats för många röster att höras, en plats som synliggör systemet inifrån systemet.

Vi söker en pålitlig och driven assistent som kan stödja vår verksamhet i ArkDes bibliotek och forskarservice.

Då myndigheten inväntar beslut om ett eventuellt samgående som del i en större museimyndighet är detta en tidsbegränsad anställning, en SÄVA (särskild visstidsanställning), om 12 månader fr.o.m. september 2025 t.o.m. augusti 2026.

Arbetstidsomfattningen är 50 % med schemaläggning tisdag kl 12-19.15, onsdag-fredag kl 12-16.15 och söndag kl 12-16.15. Förändring i schemat kan förekomma, viss möjlighet till anpassning finns.

Dina arbetsuppgifter:



• De primära arbetsuppgifterna är att bemanna informationsdisken i biblioteket, hjälpa besökare till rätta, söka fram litteratur och artiklar, svara på frågor om samlingarna, boka tid till forskarservice, registrera låntagare samt låna ut och fjärrlåna böcker.
• Besvara mejl som kommer till ArkDes bibliotek och forskarservice.
• Bistå med förberedelsen av forskarservice och ta emot besökare till forskarservice.
• Enklare katalogisering i biblioteks- och/eller ritningssamlingar
• Bokuppsättning och medverkan i aktuella biblioteksprojekt.
• Tjänstgöring i ArkDes övriga verksamhet kan förekomma, till exempel att inventera ritningssamlingar, vara museivärd och att bemanna Unboxing i utställningssalarna.

Kvalifikationer:



• Relevant akademisk examen i exempelvis arkitektur, konstvetenskap, biblioteksvetenskap eller andra ämnen som vi bedömer som likvärdiga.  
• Dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet från bibliotek och från museisektorn.
• Erfarenhet av bibliotekssystemet Koha.
• Goda kunskaper i svensk/nordisk arkitekturhistoria.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.
• Stor datavana

Meriterande kvalifikationer:


• Erfarenhet av att ha jobbat med ArkDes samlingar och/eller bibliotek.
• Övriga språkkunskaper 

I denna rekrytering lägger vi särskild vikt vid följande kompetenser:

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och kan jobba mot långsiktiga mål. Du är serviceinriktad, flexibel, ansvarstagande och van vid att självständigt lösa uppgifter. Du bidrar med ditt publiktilltill-vända och systematiska arbetssätt och din vilja att lära och stödja ArkDes i arbetet med att driva och utveckla Sveriges största specialbibliotek för arkitekturhistoria, samt att ge besökarna tillgång till ritningssamlingarna.


Du som söker har troligtvis ett stort intresse för arkitektur och design och ett engagemang för ArkDes uppdrag. Vi erbjuder en möjlighet att arbeta för en intresserad och engagerad publik samt med stora och differentierade samlingar,

Vi strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Anställning:
Särskild visstidsanställning (SÄVA) med en arbetstidsomfattning om 50 % i 12 månader.

Arbetsplats:
Skeppsholmen i Stockholm

Tillträde:
1 september 2025 eller enligt överenskommelse.

Lön:
Enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner:
Karin Glasemann, biträdande enhetschef för intendenterna. Fackliga företrädare är Adolfo Vega och Stefan Mossfeldt för ST och Johanna Fogel för SACO-S. Samtliga nås via vår växel på telefon: 08-520 23 500.

Ansökan
Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 6 maj 2025. Diarienummer är AM2025-75.

Ansök nu

Studentmedarbetare sökes till Försvarshögskolan (två medarbetare)

Läs mer Apr 11
Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap.


Anna Lindh-biblioteket är Sveriges ledande vetenskapliga bibliotek för försvar, utrikes- och säkerhetspolitik. Biblioteket bildades den 1 augusti 2005 genom en sammanslagning av Försvarshögskolans och Utrikespolitiska Institutets tidigare bibliotek. Biblioteket stödjer i första hand Försvarshögskolans studenter, lärare och forskare men är även öppet för allmänheten. Framtiden för biblioteket innebär spännande utmaningar på flera områden såsom forskningsstöd, utveckling av den fysiska studie- och forskningsmiljön samt satsningar på att göra våra samlingar och digitala resurser alltmer öppna och lättillgängliga.

Anna Lindh-biblioteket har sin verksamhet förlagd till tre serviceställen med huvudbibliotek på Försvarshögskolan, Drottning Kristinas väg 37 i Stockholm, filial på Militärhögskolan Karlberg i Solna, samt biblioteksverksamhet på Försvarsmaktens högkvarter, Lidingövägen 24 i Stockholm.



Anna Lindh-biblioteket är en avdelning inom Högskoleförvaltningen och består av två sektioner; sektionen för Vetenskaplig informationsförsörjning och sektionen för IKT-pedagogiskt stöd.



Anställningen är placerad vid Anna Lindh-biblioteket.

Arbetsuppgifter

Som studentmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara bemanning av vår fysiska- och digitala informationstjänst, men även andra arbetsuppgifter såsom fjärrlån och bokuppsättning.

Arbetet är schemalagt under terminstid och arbetspassen är förlagda på förmiddagar eller eftermiddagar. Vi värdesätter därför att du är flexibel och kan byta eller ta ett extra pass om behov skulle uppstå. 

Vem söker vi?
Vi söker dig som:

- bedriver heltidsstudier på högskolenivå inom biblioteks- och informationsvetenskap (6 kap. 2 § högskoleförordningen)
- fullgjort godkända studier motsvarande lägst 60 högskolepoäng samt inte påbörjat en forskarutbildning
- har goda språkkunskaper i svenska och engelska då arbetet kräver kommunikation på båda språken?

Meriterande är:

- tidigare erfarenhet av arbete i informationstjänst vid bibliotek?

Som person är du trygg i din roll att bemöta användare på ett jämlikt och respektfullt sätt utifrån deras behov. Din förmåga att samarbeta med kolleger är god. Du är stresstålig och kan därför hantera flera besökare och ärenden samtidigt. Du tar gärna initiativ till nya arbetsuppgifter där du ser att behov finns i verksamheten som är kopplad till informationstjänst. Vidare är du är noggrann och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir utförda.? 

För att trivas hos oss behöver du vara en engagerad och närvarande individ som vill bidra till Försvarshögskolans professionella utveckling, kollegiala samarbetskultur och sociala sammanhållning. Det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap och bidra till att skapa en givande och god arbetsmiljö.

Om anställningen

Anställningen är en timanställning.

En anställning vid Försvarshögskolan kan komma att innebära en säkerhetsprövning enligt säkerhetskyddsslagen (2018:585).

Anställningen kan också komma att innefatta krigsplacering. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans krigsorganisation sker det en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad.

Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse men som senast 2025-08-25.

Lön och förmåner
Lön är enligt fastställt timarvode för studentmedarbetare.

Ansökan
Ansökan ska innehålla ett CV samt personligt brev och skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Märk din ansökan med dnr HFHR 75/2025. Din ansökan ska vara tillhanda senast 2025-05-20.

Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time).

I de fall det inte råder en jämn könsbalans kan Försvarshögskolan vid lika eller i stort sätt lika kvalifikationer hos de sökande anställa den av underrepresenterat kön.

Kontaktpersoner
Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av: 

- Jan Hjalmarsson, Chef för Anna Lindh-biblioteket, jan.hjalmarsson@fhs.se
- Amanda Beuthan, Biträdande HR-chef, amanda.beuthan@fhs.se 

För kontakt med arbetstagarorganisationerna på Försvarshögskola mejla till saco@fhs.se, OFR/O@fhs.se och OFR/S@fhs.se.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Raoul Wallenbergskolorna söker en övergripande Biblioteksansvarig

Läs mer Apr 2
Raoul Wallenbergskolorna (RWS) är en friskolekoncern under stark utveckling. Vår verksamhetsidé är att erbjuda elever och vårdnadshavare en sammanhållen skolgång från förskola till grundskolans årskurs 9 och så småningom även gymnasium. Vår vision är ”att varje enskilt barn och elev i våra skolor ska utveckla sin fulla potential” och vi vill vara en positiv kraft i den framtida samhällsutvecklingen, både lokalt och nationellt. RWS har en klar värdegrund och vi inspireras av Raoul Wallenberg och hans gärning. Ledorden är ärlighet, medkänsla, mod och handlingskraft. Vi arbetar dagligdags för att dessa ledord ska genomsyra allt som sker i våra skolor. Våra skolor ska ge barnen och eleverna bästa tänkbara start i livet, både kunskapsmässigt och karaktärsmässigt, men dessutom är vår ambition att skolans verksamhet på ett positivt sätt ska bidra till att närområdet utvecklas till en positiv och attraktiv stadsdel.
Vi är ett positivt kollegium som tycker om att utvecklas tillsammans. Vi arbetar aktivt med ett gott ledarskap och att bygga förtroendefulla relationer, vilket är grunden för trivsel och ett gott lärande.
Nu söker vi en Biblioteksansvarig med övergripande ansvar för skolorna
Vem är du?
Vi söker en engagerad och erfaren biblioteksansvarig som vill vara med och forma framtidens bibliotekstjänster i våra skolor. Som biblioteksansvarig kommer du att ha ett övergripande ansvar för att driva likvärdighet och utveckling av våra bibliotek och bibliotekstjänster på skolorna. Rollen kräver både strategiskt tänkande och operativt engagemang för att skapa en tillgänglig och inspirerande biblioteksupplevelse för våra elever.
Arbetsuppgifter:

Leda och utveckla biblioteksverksamheten på våra skolor för att säkerställa en likvärdig och tillgänglig service för alla elever.


Arbeta strategiskt med att förbättra och anpassa bibliotekens roll i lärande och undervisning.


Besöka och stödja personalansvarig i deras dagliga arbete och främja samarbete mellan skolor.


Delta i planering och genomförande av utbildnings- och utvecklingsinsatser för skolbibliotekspersonal.


Driva och medverka i utvecklingen av nya projekt för att stärka bibliotekens roll i skolans verksamhet.


Ansvara för bibliotekets bokbestånd, inklusive inköp, gallring och katalogisering.


Planera och genomföra författarbesök, litterära evenemang och andra aktiviteter som stärker läslusten.


Kom och utvecklas med oss!
För att trivas hos oss tror vi att du har:

Relevant utbildning inom biblioteks- eller informationsvetenskap, alternativt annan utbildning som bedöms som likvärdig.


Erfarenhet av att leda och utveckla biblioteksverksamhet i en skolmiljö.


Förmåga att arbeta strategiskt och långsiktigt för att skapa likvärdiga bibliotekstjänster.


God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta i team.


Ett genuint intresse för barns och ungas lärande och utveckling.


Förmåga att arbeta självständigt.


Vill du bli en del av vårt fantastiska team? Då kan vi erbjuda dig:

En utvecklande och varierad roll där du får möjlighet att påverka och utveckla skolbiblioteksverksamheten.


Möjlighet att arbeta med dedikerade och kompetenta kollegor inom skolområdet.


En arbetsplats där du får vara med och skapa en inkluderande och stimulerande lärandemiljö för alla elever.


Vi bjuder på pedagogisk lunch.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med 6 månaders inledande provanställning.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Låter det som spännande uppdrag, som passar dig? Läs mer om oss på: www.raoulwallenbergskolan.se
För att arbeta inom skola krävs ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister. Du beställer blanketten på följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/
Ansökan
Du söker tjänsten genom att fylla i ansökningsformuläret och bifoga ditt CV. Skicka gärna din ansökan så snart du kan då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag är den 30 april 2025.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Vice VD Eva Arfwedson, 072-858 05 99, eva.arfwedson@raoulwallenbergskolan.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Bibliotekarie med fokus barn och unga

Läs mer Apr 16
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Kultur är en viktig del av Stockholms nervsystem och berör miljontals människor varje år. På Kulturförvaltningen arbetar vi tillsammans för att stärka kulturlivet i Stockholm. Vi skapar möjligheter för stadens invånare och besökare att ta del av och själva skapa kultur. Hos oss råder ett öppet arbetsklimat där medarbetarna i allra högsta grad är delaktiga i utvecklingen. Var med och bidra till att Stockholm växer med kultur!



Välkommen till oss

Var med och gör biblioteken i Enskede, Årsta, Vantör och Älvsjö mer relevanta än någonsin!

Vi söker en bibliotekarie till Östberga bibliotek som är en del av Östberga kulturhus.

Kulturhuset har funnits i snart sju år och under den tiden har biblioteket i samarbete med andra verksamheter skapat många fina evenemang som vårsalonger, kulturaftnar och Östbergadagar. Nu söker vi en barnbibliotekarie som med fantasi, kreativitet och pedagogisk insikt vill arbeta läsfrämjande mot främst målgrupperna barn och unga.

Vår enhet består av sju bibliotek: Enskede, Hagsätra, Högdalen, Årsta, Älvsjö, Örby och Östberga. Den biblioteksmedarbetare vi nu söker kommer att ha sin huvudsakliga placering på Östberga bibliotek men bemanning och verksamhet på andra bibliotek i enheten kan förekomma.

Vi erbjuder

Biblioteken ska verka för det demokratiska samhällets utveckling genom att bidra till kunskapsförmedling och fri åsiktsbildning. Stockholms stadsbibliotek har en central roll genom att erbjuda alla stockholmare fri tillgång till kultur, bildning, information och samhällsservice. Vi som arbetar i Stockholms stad bidrar till att forma ett hållbart Stockholm där alla kan växa. Tillsammans skapar vi en klimatsmart stad som utmärks av social, ekonomisk och demokratisk hållbarhet.

Stockholms stadsbibliotek inför ett nytt biblioteks- och logistiksystem under året. All personal kommer att få utbildning i det nya systemet. Det finns möjlighet till fortbildningar och som anställd har du tillgång till en lärportal med föreläsningar och kurser i olika ämnen. Vi erbjuder friskvårdsbidrag med rabatter på olika träningsanläggningar och även fri entré till kulturförvaltningens egna kulturinstitutioner.

Din roll

Vi söker dig som vill arbeta på biblioteket som är en del av Östberga kulturhus. Du håller dig särskilt à jour inom litteratur och medier för barn- och unga och har kunskap om barn- och ungas livsvillkor. Du har ett inkluderande förhållningssätt och lätt att möta människor i olika situationer. Du gillar att samarbeta samtidigt som du tar egna initiativ och kan arbeta självständigt. Du tycker om att lära nytt och har ingenting emot att hugga i med de arbetsuppgifter som dyker upp.

Du kommer dagligen att samarbeta med dina kollegor på biblioteket samt öppen förskola, fritidsgård, seniorverksamhet och andra verksamheter som finns i och kring kulturhuset. I tjänsten förkommer läsfrämjande arbete, service till besökarna och ordinarie beståndsarbete.

I dina uppgifter ingår bemanning, arbete med bibliotekets medier, samt att skapa och genomföra läsfrämjande program och aktiviteter.

I arbetsuppgifterna ingår även att utföra administrativa uppgifter kopplade till bibliotekets verksamhet och att utgöra stöd och hjälp till bibliotekets användare för tjänster och teknik som är tillgänglig via biblioteket. Du driver på och är aktiv i Stockholms stadsbiblioteks utvecklingsarbete.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

Utbildning inom biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig
Kunskap om metoder inom läsfrämjande, informations- och litteraturförmedling
Kunskap om och på ett pedagogiskt sätt kan förmedla och främja medie- och informationskunnighet
Erfarenhet av att använda digitala verktyg i arbetslivet, såsom bibliotekssystem eller digitala kataloger
Grundläggande it-kompetens, till exempel i Office-paketet och annan relevant programvara

Det är meriterande om du har:

Erfarenhet av arbete på bibliotek
Erfarenhet av att ha arbetat kreativt med barn och ungdomar

För att lyckas i rollen är det av stor vikt att du har följande egenskaper och färdigheter:

Ett starkt serviceperspektiv – du ser alltid till att våra besökare får bästa möjliga upplevelse
Initiativ- och samarbetsförmåga – du tar egna initiativ och samarbetar effektivt med kollegor för att uppnå gemensamma mål
Ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningssätt – du har en förmåga att förklara och förmedla information på ett enkelt och tydligt sätt
Förmåga att hantera stressiga situationer – du behåller lugnet och arbetar effektivt, även under press
Ansvarstagande och driv – du tar ansvar för att planera och genomföra aktiviteter inom bibliotekets verksamhet
Kreativitet och utvecklingsfokus – du bidrar med nya idéer och är engagerad i att utveckla bibliotekets tjänster och erbjudanden

Kvälls- och helgtjänstgöring ingår i tjänsten. Delar av arbetstiden är schemalagd. Arbetet kan periodvis vara fysiskt krävande vid lyft och flytt av media.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Systemadministratör/Informationsspecialist med inriktning digitalt lärande

Läs mer Mar 24
Vårt anställningserbjudande




Är du en person som vill verka i en större organisation och har ett genuint intresse för att arbeta med digitalt lärande och med att stärka kunskapsförsörjningen och evidensbaserade arbetssätt inom vården?

Tjänsten är placerad på Medicinska biblioteket inom HR-avdelningen.

Biblioteket är en sjukhusövergripande stödfunktion med uppdrag att ge pedagogiskt och administrativt stöd till sjukhusets verksamheter inom digitalt lärande. Vårt uppdrag är också att vara sjukhusets centrum för vetenskaplig informationsförsörjning så att vårdanställda alltid har tillgång till den senaste forskningen inom hälso- och sjukvård.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta brett med olika uppgifter på biblioteket men huvudfokus i den här tjänsten är på digitalt lärande och rollen som systemadministratör och specialist på digitala utbildningar. Genom att vara delaktig i drift och utveckling av en plattform med relevanta e-kurser och utbildningar bidrar du till att de anställda kan arbeta utifrån ett kunskapsbaserat och evidenssäkert perspektiv.

Under införandefasen av ett nytt regionalt IT-stöd, Kompetenstorget, ingår du i den lokala projektgruppen för införandet på sjukhuset. Då vi är inne i en spännande förändringsperiod gällande IT-stöd kommer du att kunna bidra i att bygga upp processer och arbetssätt kopplat till Kompetenstorget.

Som systemadministratör ansvarar du för att bygga e-kurserna i nära dialog med verksamheterna. Du ansvarar för daglig support och förvaltning av publicerade e-kurser, kurskatalogen och systemadministration. Du utbildar administratörer och övriga grupper som har behov, tar fram informationsmaterial och ansvarar för e-kursproduktionsprocessen.

Du  ingår i och förväntas bidra aktivt i regionala och lokala nätverk kopplade till nuvarande lärplattform samt det nya IT-stödet Kompetenstorget. 

Kvalifikationer

Du har en akademisk examen inom mediepedagogik/systemvetenskap, biblioteks- och informationsvetenskap eller ett område som vi bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet och mycket god förståelse av IT och informationssystem. Du har vana av att skapa digitala utbildningar genom nuvarande eller tidigare arbete och kan obehindrat uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

I den här tjänsten söker vi dig som vill arbeta med digitalt lärande och systemadministration. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringen.

Du är en pedagogisk och utvecklingsinriktad problemlösare som trivs med att arbeta både i ett mindre team och självständigt. I rollen ingår att vara ett stöd för verksamheterna på sjukhuset. Det är därmed viktigt att du  är van vid och trivs med att ge service och arbeta i en miljö där behoven varierar över tid och ibland kräver snabba svar. Vi ställer krav på mycket god kommunikativ förmåga och lyhördhet. Du är initiativtagande, nyfiken och trygg i dig själv samt kan hantera många olika uppgifter samtidigt.

Du ingår i Medicinska bibliotekets arbetsgrupp vilket innebär att du deltar i bibliotekets löpande arbete med schemalagda pass i kundtjänst samt utför övriga arbetsuppgifter utifrån din kompetens och organisationens behov. 

Det är meriterande om du har erfarenhet från forskningsbibliotek eller specialbibliotek. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att skapa digitala utbildningar i RISE eller Articulate 360.























Vid rekrytering av medarbetare till verksamhet som kan komma att hantera barn och/eller ungdomar upp till 18 år tar vi utdrag ur belastnings- och misstankeregistret inför eventuell anställning.





Om Danderyds sjukhus



Danderyds sjukhus är ett av Sveriges största akutsjukhus med natur, vatten och t-bana runt knuten. Hos oss arbetar omkring 4500 medarbetare och vi tar emot 2000 studenter varje år. Här möts akutsjukvårdens puls med högkvalitativ vård och det nära omhändertagandet. Vi hjälper varandra och ger dig möjligheten att växa och utvecklas från student till erfaren medarbetare. Du som värnar patienten och du som vill driva patientnära forskning kommer trivas här. Danderyds sjukhus har en egen institution vid Karolinska Institutet vilket innebär ett omfattande uppdrag inom klinisk forskning och grundutbildning. Detta uppdrag är starkt integrerat med den kliniska verksamheten och sjukhusets utveckling. Vi vill vara en arbetsplats att längta till.



Från och med den 1 januari 2025 är Danderyds sjukhus en förvaltning inom Akutsjukhusnämnden i Region Stockholm.





https://www.ds.se/om-oss/om-ds/





Om verksamheten



HR-avdelningens främsta uppdrag är att proaktivt bidra till sjukhusets utveckling och stödja verksamhetens chefer och medarbetare i HR-frågor så att de har rätt förutsättningar för att ta hand om våra patienter och närstående på bästa sätt. HR-avdelningen är en viktig partner i diskussionen om hur vi bäst är rustade för att möta framtidens utmaningar. Avdelningen består av följande enheter; Arbetsrätt och löner, Personal och utveckling, Bemanningscenter, Clinicum, AT-organisationen och Medicinska biblioteket. HR-avdelningen har cirka 90 medarbetare.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun .

Speciallärare till Sjöstadsskolans anpassade grundskola

Speciallärare
Läs mer Apr 22
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Arbetsplatsbeskrivning

Vill du komma och jobba i Sjöstadsskolans fantastiska anpassade grundskola?

Sjöstadsskolan är en ljus och modern kommunal grundskola vackert belägen nära vattnet i Hammarby Sjöstad, en levande stadsdel som också räknas som en naturlig utvidgning av Stockholms innerstad.

Skolan har i nuläget runt 930 elever, varav 45 elever går i vår anpassade grundskola.

Den anpassade grundskolan på Sjöstadsskolan består av sex klasser med ca 45 elever. Trygghet, stabilitet och kvalitativ undervisning är centrala ledord, och vi strävar alltid efter att varje enskild elev ska känna sig sedd och uppskattad i ett tryggt och kreativt sammanhang.

Arbetsbeskrivning


Som lärare i anpassad grundskola ansvarar du för att planera din undervisning, undervisa dina elever samt utvärdera och bedöma deras kunskapsutveckling. Du ingår i ett arbetslag där du är en viktig del i det kollegiala lärandet för att skapa ny och fördjupad kunskap. Du samarbetar nära med både lärarkollegor och elevassistenter, och ni hjälps åt för att skapa en trygg lärmiljö för alla elever.

I arbetet ingår också individanpassad medicinsk vård, och det är viktigt att också att ha bred kunskap om digitala hjälpmedel samt TAKK, eftersom flera av våra elever saknar tal.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad lärare med specialisering intellektuell funktionsnedsättning. Det är ett krav att du har erfarenhet av att undervisa i anpassad grundskola och att du har god digital kompetens.

Du vill och kan bygga relationer med våra elever, och du arbetar ständigt för att varje elev ska nå sin fulla potential. Du är professionell, har gott omdöme och kan sätta gränser. Du är empatisk och använder dig av ett lågaffektivt bemötande. 

Du har en god förmåga att utforma undervisningen i överensstämmelse med läroplaner, ämnesplaner och rådande kunskapskrav. Du tar ansvar för, och har insikt om elevernas resultat och behov, samt strukturerar och anpassar din undervisning så att en trygg och adekvat lärandemiljö skapas.  

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.




Som anställd i Stockholms stad erbjuds du friskvårdsbidrag och subventionerat träningskort i Stockholms simhallar.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Personliga assistenter semestervikariat

Personlig assistent
Läs mer Mar 20
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Välkommen till oss

Assistansenheten Enskede-Årsta-Vantör är en kommunal utförare av personlig assistans.

Våra kunder bor i Enskede-Årsta-Vantör, Södermalm och i Tyresö.
Som personlig assistent arbetar du i brukarens hem och stödjer brukaren att leva det liv hen själv vill leva.
Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och omväxlande arbete!
Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder

Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.

Din roll

Är du en lyhörd och serviceinriktad person som kan arbeta självständigt och under eget ansvar? Då skulle du trivas som personlig assistent!

Vi söker flera kollegor/timvikarier som kan arbeta under sommaren. Beroende på behov och aktuell personalsituation kan det även finnas möjlighet till fortsatt vikariat efter sommaren.

Du behärskar svenska språket i tal och skrift och anpassar din kommunikation efter mottagarens villkor.

Som person är du lugn, positiv och har en personlig mognad, samt förmågan att sätta sunda gränser. Kontinuitet är viktigt för våra kunder, så vi ser gärna att du ser detta som ett långsiktigt uppdrag och att du är noggrann med att passa tider.

Vi värdesätter erfarenhet av att arbeta med hjärnskador och epilepsi. Vi ser också gärna att du är simkunnig, för att ge våra kunder den bästa sommarupplevelsen, särskilt för de som önskar njuta av bad.

Arbetsbeskrivning

Uppdraget är att ge bästa möjliga assistans för kunden för en god livskvalitet och delaktighet i samhället.
Arbete som personlig assistent handlar om att ge stöd i livets alla situationer.
Arbetsuppgifterna består i att planera och genomföra insatser utifrån beslut, kundens behov och önskemål samt att dokumentera. I arbetet ingår även att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Det är viktigt att ha ett professionellt förhållningssätt gentemot kunder, deras anhöriga och inom arbetsgruppen. Arbetsuppgifterna spänner mellan att assistera vid personlig omvårdnad till att möjliggöra delaktighet i samhället. Det kan vara att ge stöd i det egna hemmet och även ute i samhället, t ex på jobbet, följa till skolan eller vid fritidsaktiviteter.

Din kompetens och erfarenhet

För att du ska kunna söka behöver du uppfylla följande punkter:
- Fyllda 18 år
- Goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt
- Grundläggande datorkunskaper, för att kunna dokumentera i verksamhetssystemet
- Gärna simkunnig
-Vid eventuell anställning behöver du uppvisa registerutdrag ur brottsregistret från polisen.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Ansök nu

Samlingsförvaltare med IT-inriktning

Museiintendent
Läs mer Apr 17
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Kultur är en viktig del av Stockholms nervsystem och berör miljontals människor varje år. På Kulturförvaltningen arbetar vi tillsammans för att stärka kulturlivet i Stockholm. Vi skapar möjligheter för stadens invånare och besökare att ta del av och själva skapa kultur. Hos oss råder ett öppet arbetsklimat där medarbetarna i allra högsta grad är delaktiga i utvecklingen. Var med och bidra till att Stockholm växer med kultur!



Välkommen till oss

Välkommen till avdelningen Museer och konst och enheten för samlingar.

Museer och konsts uppgift är att främja kunskapen om och intresset för Stockholms historia och enheten förvaltar, utvecklar, tillgängliggör och vårdar Stockholms stads museisamlingar. Vi är cirka 25 medarbetare som har verksamhet i Frihamnen och på Slussen.
Med det breda uppdraget organiserar vi oss i team samtidigt som samarbetet med övriga enheter inom Museer och konst är livaktigt och av största betydelse.

Vi erbjuder

Vi är en trygg arbetsplats där Stockholms stads förmåner och kollektivavtal tillämpas. Stockholms stad är en politiskt styrd organisation som omfattar cirka 40 000 medarbetare med ett oanat antal karriärmöjligheter.

Din roll

Vår digitalisering ska både ge allmänheten och forskningen tillgång till stadens museisamlingar och stödja avdelningens arbete med kunskapsuppbyggnad och förmedling i form av utställningar, böcker och rapporter. Upptar Stockholms historia också dina tankar kommer du har roligt med oss!

Din roll och tillhörighet kommer att vara inom samlingsenheten vilket innebär att du kommer att vara delaktig i processer kring samlingsförvaltning såsom till exempel förvärv, dokumentation och tillgängliggörande av Stockholms stads museisamlingar. Samlingarna är omfattande och utgörs av fotografier, föremål, konst, arkivalier, arkeologiska och byggnadshistoriska artefakter.

Ditt viktiga bidrag är att förvalta och utveckla verksamhetens DAM-system. Därtill kommer du vara ett stöd för avdelningen i digitala utvecklingsfrågor och ingå i vår systemförvaltningsorganisation och vara en länk mellan avdelningen och Kulturförvaltningens enheten för digitalisering och IT på Kulturförvaltningen.

Vi vill att du identifierar utvecklingsbehov, löser problem och vägleder kollegor till säker och effektiv användning av systemen. Vi tror att du förbereder utveckling genom dialog med både användare och systemleverantörer för att i rätt läge initiera och förankra förändringen. För detta behöver du hålla koll på ny teknik och tjänsteutveckling som kan komma att påverka behov och förväntningar. Du är en person som argumenterar utifrån specialistkunskap och gedigen analys av verksamhetens behov och är en lagspelare som kan samarbeta med både tekniker och humanister.

Du kommer också att vara involverad i inköpsprocesser och skapa korrekta kostnadsanalyser och beställningar.



Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har
Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet 
inom arkiv-, bibliotek eller museiområdet alt kulturarvsområdet
inom IT med inriktning mot databaser systemförvaltning och digital materialförvaltning
Teknisk kompetens och kunskap om systemförvaltning och dess ingående delar; förvaltningsstyrning, användarstöd, ändringshantering samt daglig drift, support och underhåll
Grundläggande kunskap om lagar och regler för publicering och användning av digitalt material
Pedagogisk förmåga
Förmåga att kommunicera på svenska och engelska
Det är meriterande om du också har erfarenhet av:
Liknande arbete på en kulturarvsinstitution
Arbete med API:er
Arbete med XML/XSLT
Arbete med databaser
Kunskap om metadata och relevanta metadatastandarder
Programmering
Axiell Collections eller annat samlingsförvaltningssystem
Fotoware eller annat DAM-system


Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Stödassistenter/stödbiträden till korttidshem LSS semestervikariat

Personlig assistent
Läs mer Mar 27
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Välkommen till oss

Assistansenheten Enskede-Årsta-Vantör är en kommunal utförare av personlig assistans och korttidshem LSS.

Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och omväxlande arbete, som stödassistent på våra korttidshem Stureby och Turinge!

Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och omväxlande arbete!
Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder

Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.

Din roll

Är du en lyhörd och serviceinriktad person som kan arbeta självständigt och under eget ansvar? Då skulle du trivas som stödassistent på korttidshem!

Vi söker flera kollegor som kan arbeta som timvikarie och semestervikarie under sommarperioden och eventuellt i höst.

I rollen är det viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift och anpassar din kommunikation efter mottagarens villkor. Som person är du lugn, positiv och har en personlig mognad, samt förmågan att sätta sunda gränser. Kontinuitet är viktigt för våra kunder, så vi ser gärna att du ser detta som ett långsiktigt uppdrag och att du är noggrann med att passa tider.

Din kompetens och erfarenhet

För att du ska kunna söka behöver du uppfylla följande punkter:

ha erfarenhet av arbete inom barnomsorg, LSS eller annan vård är meriterande
vara fyllda 18 år
ha goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt
ha grundläggande datorkunskaper, för att kunna dokumentera i verksamhetssystemet

Det är meriterande om du:

är simkunnig
har erfarenhet av att arbeta med hjärnskador och epilepsi.
Övrigt

Vid eventuell anställning behöver du uppvisa registerutdrag ur brottsregistret från polisen
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Ansök nu

Sommarjobb inom LSS-gruppbostäder och mobilnatt.

Stödassistent
Läs mer Apr 16
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll.



Arbetsplatsbeskrivning

SOMMARJOBB v 24-34.

Det är viktigt att du som söker kan jobba hela sommaren. Finns utrymme för någon vecka ledigt, då det passar verksamheten. 

Behovet av sommarvikarie är som störst v 26-34. 

Hägersten- Älvsjö grupp och servicebostäder består av 28 verksamheter enligt LSS. Utöver det Vi har ett mobilt nattvak som stödjer alla våra verksamheter under natten, arbetstid 21.00-09.00. För de arbetet krävs KÖRKORT.

Arbetsbeskrivning

På grupp- och servicebostäderna bor vuxna personer med funktionsnedsättning i egna lägenheter. Som stödassistent arbetar du med att stödja, motivera och assistera brukarna i det dagliga livet samt med att tolka och tydliggöra vardagen. Arbetet genomsyras av ett pedagogiskt förhållningssätt, ett tydligt och strukturerat arbetssätt samt ett lågaffektivt bemötande. Som stödassistent stödjer du pedagogiskt och praktiskt med såväl sociala aktiviteter och hushållssysslor som med personlig omvårdnad och förflyttningar. 

Kvalifikationer

Körkort för bil om du vill jobba med mobiltnattvak.

Du har ett intresse av att jobba med människor!
Det är meriterande om du har erfarenhet av yrket och är kunnig inom LSS.
Du ska ha ett lågaffektivt bemötande och du får gärna ha kunskap om erfarenhet av sociala berättelser, teckenkommunikation, andra pedagogiska och tekniska hjälpmedel.
Vi behöver dig som är en trygg och stabil person med personlig mognad.
Du har  förmåga att planera, strukturerar och prioritera i det dagliga arbetet. Du är ödmjuk, respektfull och följsam i ditt bemötande och förhållningssätt. Du har god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av egna kunskaper och erfarenheter samt är öppen för att lära dig av andra.

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 


Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Vi söker en engagerad lärare i svenska/SO till vår SU-grupp

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Apr 14
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Välkommen till oss
Centralt beläget vid Årstabergs station ligger Sjöviksskolan som är en modern F-9-skola.

Skolans lokaler stod färdiga år 2020 och är utformad med särskild fokus på att skapa kreativa lärmiljöer med en hög trygghetskänsla. Detta visar sig genom avsaknad av korridorer, att de äldre och yngre eleverna vistats i olika lokaler samt att konsten har en framträdande roll i lokalerna. Skolans specialsalar är placerade i den huvudbyggnad som rymmer de äldre eleverna. De yngsta eleverna har ett eget rörelserum och en kombisal för skapande verksamhet vilket gör att rörelsen mellan husen minskar. Eleverna möts i varje dag i matsalen, där de har varsin del, samt ute på skolgården.

Skolan är en treparallellig organisation där varje årskurs utgör ett arbetslag. Varje årskurs har sin egen hemvist där de tre klasserna i årskursen har sina klassrum samt tillhörande grupprum och arbetsrum. Arbetet i arbetslaget leds av en arbetslagsledare medan det pedagogiska utvecklingsarbetet som sker i lärgrupper leds av skolans förstelärare.

Sjöviksskolans vision är att vi ska skapa möjligheter för framtiden. Detta gör vi genom att arbeta med våra ledord – stolta, modiga och tillsammans. Alla elever på Sjöviksskolan ska känna stolthet över den de är. De ska känna sig stolta över sin resa genom skolan, de kunskaper och förmågor som de utvecklar samt den gemenskap som vi tillsammans skapar. Under sin studietid hos oss ska eleverna utveckla mod, mod att vara sig själva, våga prova nya saker och mod att uppfylla sina drömmar. Allt detta gör vi tillsammans. Ingen ska vara ensam på Sjöviksskolan utan alla ska finna gemenskap, i de mindre sammanhangen med dem vi är närmast, i de större sammanhangen, med de vi träffar varje dag och i den stora helheten, alla vi på Sjövik!

Din roll
Inför höstterminen 2025 fortsätter vi uppbyggnaden av skolans särskilda undervisningsgrupp för äldre elever. Vi söker därför en lärare som kan undervisa i framför allt svenska och SO till vår högstadieverksamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med undervisning i skolans särskilda undervisningsgrupp samt undervisning i grupperna som läser extra svenska och engelska i årskurs 6-9. Du kommer att tillhöra ett av arbetslagen på högstadiet och vara mentor till elever i högstadiet.

Vår högstadieverksamhet är den yngsta delen av Sjöviksskolan och vårterminen 2025 lämnar vi ifrån oss den tredje årskursen med elever som slutar 9:an. Vi söker därför en lärare som vill vara delaktig i den fortsatta utvecklingen av vår högstadieverksamheten med särskilt fokus på att utveckla undervisningen i vår SU-grupp. Det görs i nära samarbete med högstadiets specialpedagog, övriga lärare som undervisar i gruppen samt ansvarig bitr. rektor.

I rollen som lärare på Sjöviksskolan är det din uppgift att motivera och ge varje elev möjlighet att utvecklas och nå sin fulla potential. Eftersom det finns ett nära samarbete mellan klasserna och lärarna på skolan söker vi dig som är relationsinriktad och som trivs med att samarbeta med andra. Positiv, drivande, engagerad, lösningsinriktad samt ett tydligt ledarskap är egenskaper som vi värdesätter.

Din kompetens och erfarenher
Vi söker dig som:

har lärarlegitimation för årskurs 6-9 i grundskolan med behörighet att undervisa i svenska och SO. Gärna också erfarenhet av att undervisa i engelska.


visar goda ledaregenskaper och har en god förmåga att kommunicera och att skapa positiva relationer med elever och föräldrar och därigenom skapa trygghet och ordning i klasserna.


erfarenhet av att undervisa elever med särskilda behov och olika funktionsvariationer.


har höga och positiva förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas.
brinner för pedagogisk utveckling tillsammans med dina kollegor samt är kreativ och öppen för nya idéer och synpunkter.


har god digital kompetens och arbetar systematiskt med dokumentation och uppföljning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknade.

Besök gärna https://pedagog.stockholm/ för mer information om hur det är att vara lärare i Stockholm stad.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu