Stockholm: Digital Manager – Synoptik & Smarteyes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Digital Manager – Synoptik & Smarteyes i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-10 // Varaktighet: Heltid

Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vårt marknadsteam en Digital Manager för Smarteyes, vars största fokus kommer vara att utveckla och förbättra vår närvaro online och därigenom driva trafik till våra butiker.
Smarteyes är inne i en transformations- och digitaliseringsresa med ett allt större fokus på OMNI-kanal. Vi har idag ett nätverk av cirka 70 butiker i Sverige. Smarteyes brinner för att göra ’affordable design’ tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder och vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.
Vad innebär det att vara Digital manager?
Som Digital Manager driver du Smarteyes digitala affär ’DISS’ (Digital influenced store sales). Ditt arbete består i att driva och utveckla Smarteyes hemsida och närvaro online med starkt fokus på konvertering, site merchandising, trafikdrivning och att driva bokningar av synundersökningar online till butikerna, samt att optimera och ständigt förbättra kundresan på nätet.
Du ingår i det svenska marknadsteamet och arbetar även tätt på skandinavisk och global nivå med kollegor från bland annat Danmark, Norge, Holland och Italien för att ständigt förbättra Smarteyes digitala prestationer. Rollen innefattar en mix av både strategisk och operativt arbete, vilket kräver goda projektledaregenskaper och gott affärsmannaskap.
Huvudsakliga arbetsområden
Ansvara för ’Digital Influenced Store Sales’ (DISS) genom kontinuerlig utveckling av hemsida, digitala kanaler, trafikdrivning, konverteringsoptimering och förbättrad kundupplevelse online.
Framtagande och uppföljning av budget, prognoser och relevanta KPI:er samt löpande analys för att optimera kampanjer, digitala marknadsinvesteringar och processer.
I samarbete med globala team och interna avdelningar, leda och kravställa arbetet med digital marknadsföring, SEO, plattformsutveckling och kampanjplanering för att stärka Smarteyes online-närvaro.

Din profil
Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom online/e-handel B2C, gärna inom retail/omnikanal, med fokus på försäljning, konverteringsoptimering, UX och affärsutveckling av e-handelsplattformar.
Strukturerat och datadrivet arbetssätt med vana att arbeta KPI-styrt och i Microsoft Excel för att identifiera nya affärsmöjligheter.
Du arbetar obehindrat på svenska och engelska, gärna med erfarenhet från internationella matrisorganisationer, och har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att skapa resultat i team.

Sök tjänsten redan idag
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid. Vi har kontor precis intill Kista Galleria där vi är på plats minst tre dagar varje vecka och resterande tid finns möjlighet till distansarbete.

Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta hos oss är du varmt välkommen att kontakta Rickard la Fleur, Interim Digital Manager Smarteyes,  076 224 81 31, eller Alexandra Koblet, Rekryteringsspecialist, 076 101 34 61. Urval och intervjuer påbörjas i januari.

I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
 

Om Synoptik och Smarteyes
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete.

Smarteyes brinner för att göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.

Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Marknadsanalytiker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Marknadsanalytiker.

CRM Manager (Vikariat)

Läs mer Apr 15
Känns uttrycket “rädda planeten” mest som en klyscha? Hos oss är det faktiskt exakt det vi jobbar för att göra. Svea Solar är idag störst i Sverige inom solenergilösningar och vi fortsätter växa med sikte på att bli störst i Europa Om vi lyckas med det, innebär det att vi kommer säkerställa egenproducerad solenergi till miljontals hushåll.
För att lyckas med vårt mål behöver vi få med oss rätt personer på resan och det är här du kommer in i bilden. Vi söker nu en affärsdriven CRM Manager till vår svenska marknadsavdelning på vikariat då vår kollega går på föräldraledighet med start i juni och ca 10 månader framåt.
Om rollen I rollen som CRM Manager ansvarar du för att leda och planera arbetet med Svea Solars kunddialog och kundrelationer på den svenska marknaden. Som CRM Manager kommer du aktivt bidra till utvecklingen av våra marknads- och CRM-aktiviteter genom att bygga och utveckla kommunikationsflöden som skapar affärsvärde och kundnöjdhet för befintliga såväl som potentiella kunder.
Arbetet sker i nära samarbete med det svenska marknadsteamet och övriga interna intressenter såsom säljavdelningen och IT.
Du förväntas arbeta hållbart och i linje med Svea Solars värderingar, samt upprätthålla en hög servicenivå gentemot andra avdelningar. Tillsammans med teamet bidrar du aktivt till att utveckla våra arbetssätt, driva gemensamma mål framåt och skapa en stark, värderingsstyrd kultur inom marknadsföring och kundrelationer.
Här kommer en klassisk punktlista över arbetsuppgifter:
Ansvar för målsättning, planer och taktiker avseende CRM och kunddialog/marketing automation på den svenska marknaden
Ansvar för kunddialog till potentiella såväl som befintliga kunder genom Svea Solars CRM-system (Marketing Cloud). Dialogen sker primärt via mejl, men även via sms
Genomföra kund- och målgruppsanalyser av kunddatabasen i syfte att proaktivt utveckla och optimera bolagets arbete med kundrelationer, försäljning och merförsäljning
Ansvar för att hålla kundresan för olika produkter och tjänster dokumenterad och aktuell
Aktivt arbeta för att öka Svea Solars varumärkescommunity och kundlojalitet
Aktivt bidra till att stärka Svea Solars närvaro och omdömen på externa plattformar, exempelvis genom att öka kundbetyg och recensioner
Hålla dig uppdaterad om relevanta händelser som sker i omvärlden inom CRM och marknadskommunikation
Är vi en match?
Vi hoppas att du är en lagspelare likt oss, med kunddialog (och vår planet! ) nära hjärtat. Vi söker dig som är en affärsdriven CRM-ansvarig med erfarenhet av datadriven marknadsföring och att optimera kundupplevelsen. För att trivas i rollen ser vi att du motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö där du i mycket driver din egen agenda och skapar dina egna förutsättningar. Du är en analytisk problemlösare som inte är rädd för att ta egna beslut.
Med det sagt, är det några saker vi ser som viktiga för att lyckas i rollen:
Minst fem års erfarenhet av att arbeta med CRM, kunddialog samt kund- och målgruppsanalys
Relevant eftergymnasial utbildning
Goda kunskaper i svenska och engelska
God vana av Marketing Cloud, erfarenhet av Salesforce är meriterande 
Vårt erbjudande
Med en stark övertygelse att solenergi är den bästa lösningen på klimatkrisen, grundades Svea Solar i en liten lägenhet i Solna utanför Stockholm 2014. Då sattes det syfte som gäller än idag – att leda vägen mot en hållbar framtid med solenergi.
Vi erbjuder ett arbetsklimat med högt i tak och en formbar utveckling för dig som anställd. Vi tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetares utveckling. Svea Solar är en arbetsplats där du kan växa med företaget.
Vill du bli vår nästa kollega?Skicka då in din ansökan redan idag! Du kan enkelt söka tjänsten med din LinkedIn-profil. Vi gör urval och intervjuar löpande för denna tjänst.
Mångfald och inkluderingVi på Svea Solar tror att mångfald och olika erfarenheter bidrar till den kreativitet som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter därför en jämn könsfördelning och vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder.
BakgrundskontrollFör slutkandidat gör vi bakgrundskontroll av belastningsregister för att säkerställa att alla våra anställda har en bakgrund som är förenlig med Svea Solars värdegrund.

 
#LI-JH1

Ansök nu

Consumer Insight Analyst

Läs mer Apr 9
Din nya roll Vill du vara med och utveckla kundupplevelsen i ett internationellt företag med starkt konsumentfokus? Vi söker nu en Consumer Insight Analyst till Customer Service CX-teamet på Samsung. I den här rollen blir du en nyckelperson i att säkerställa och optimera kundresan i alla kontaktpunkter. Ditt huvudsakliga uppdrag blir att analysera kundinsikter och data, främst via NPS (Net Promoter Score) undersökningar, men även via feedback från Customer Care-teamet. Utifrån analyserna identifierar du förbättringsområden och driver utvecklingsinitiativ i samarbete med interna och externa intressenter. Arbetsuppgifter: - Vara konsumentens ambassadör inom Customer Service – säkerställa att NPS är vårt viktigaste KPI - Ansvara för att kundfeedback kategoriseras och analyseras på ett enhetligt och transparent sätt - Dagligen analysera kundinsikter via NPS och andra feedbackkanaler - Identifiera rotorsaker till problem och föreslå förbättringsåtgärder - Driva och följa upp förbättringsinitiativ tillsammans med Contact Center, Service Partners och andra stakeholders - Utforma och presentera rapporter till ledning och europeiska kontor - Utveckla och förbättra processer som stärker kundresan
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 5 års erfarenhet av liknande roller inom Customer Experience, Customer Insights eller Customer Service
Mycket god förståelse för NPS och hur metoden används för att driva förbättringar
Erfarenhet av att arbeta med analys av kunddata och att omvandla insikter till konkreta åtgärder
Förmåga att arbeta datadrivet och fatta beslut baserade på insikter och analyser
Stark kommunikativ förmåga och vana av att samarbeta med flera olika intressenter
Vem är du?
För att trivas i rollen som Consumer Insight Analyst ser vi att du är en person som trivs med att arbeta självständigt men också uppskattar att samarbeta i team. Du är nyfiken och har en naturlig förmåga att sätta dig in i konsumentens perspektiv. Du är strukturerad, analytisk och har ett öga för att identifiera mönster och trender i data. Vidare ser vi att du är proaktiv, lösningsorienterad och trivs i en föränderlig miljö där du hanterar flera parallella uppgifter.
Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som övergår till tillsvidareanställning efter 24 månader Lön: 46.800 - 50.800 SEK/månad Start: 05-maj-2025 Slut: 04-maj-2030 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex, m.m. I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationEverything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today’s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company’s survival. As we have done over 80 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As an employee, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers’ lives. #DoWhatYouCant

Ansök nu

Summer job - Webranking by Comprend

Läs mer Feb 10
Do you want to work during the summer with researching and helping European companies meet their stakeholder’s expectations of digital communications?
We help listed companies understand the gaps between their stakeholders' expectations and the information that they provide on their corporate websites. Every year, we evaluate how well the largest companies in Europe meet the expectations of key stakeholders when it comes to their digital communications. The results form the basis of Webranking by Comprend – Europe's leading corporate website survey.
The role We are looking for summer hires with a strong interest in corporate communications to this year’s ranking of the websites of Europe's 700 largest companies.
During the summer, you will be expected to review the websites of listed companies to examine if the websites have the content stakeholders are looking for in areas such as Sustainability, Investor Relations and Careers. The ranking is done using our custom-made tool.
>Learn more about Webranking
Who are you? You are yourself in all dimensions, and that's your greatest strength. We won’t ask you to fit in, but you will always belong – we are a place for curiosity and a growth mindset above all, but some of these traits are a good start.
You have a well-organised and studious approach, showing a strong commitment to achieving set goals. Enjoying both teamwork and independent tasks, your focus and dedication stand out. With a persistent attitude, you ensure the high quality of your work and pay close attention to details. Handling tight deadlines is part of your skillset, balancing timely delivery with maintaining a high standard.
We would like you to
Have knowledge about and a strong interest in either financial communication (e.g. financial and business terminology, financial reporting, financial analysis) or sustainability and careers communication (e.g. sustainability reporting, sustainability strategies, employer branding).
Have knowledge of and interest in digital communication(e.g. websites, social media).
Be capable of quickly processing and interpreting large amounts of information, including making quick decisions independently.
Be eager and quick to learn.
Have basic knowledge of administrative tools such as Excel.
Fluency in Swedish.
Have strong English language skills.

Details about the position and application This is a temporary position that starts in June and ends in late August. You will be expected to work from our office at Sveavägen 20 for the most part since this role requires frequent discussions with your team.
You will be part of both a bigger team of 10 colleagues and a smaller team of 4 colleagues. One team will be focused on evaluating content related to financial information, such as investor relations and financial reporting. The other team will be focused on evaluating content related to sustainability and career information. Please mention in your application which team you would be interested in joining.
We will be reviewing applications on-going. For enquiries, contact humla.tord@comprend.com or camilla.warholm@comprend.com
We look forward to receiving your application. Comprend is a partner for tech-enabled marketing and communication
We are 300+ specialists collaborating across Sweden, Finland, Poland and the UK. Comprend boasts extensive expertise and a strong track record in B2B, B2C and corporate communication. Bridging the gap between marketing and communication, we accelerate return on investments and create immediate and extraordinary change for our customers’ businesses. With us, your voice will be one of many diverse, highly valued perspectives that shape our ways of working and partnering with our clients.

Ansök nu

Associate Product Analyst

Läs mer Feb 3
Do you love music & data? Do you want a job where you influence the direction of a company on a day-to-day basis? Are you passionate about building out a product that users love? Read more below!
The role
Join our dynamic and innovative B2B music streaming company as a Product Analyst, contributing to the success of our product teams. We're passionate about revolutionizing the way businesses experience and leverage music, and we're looking for a skilled analyst to help drive data-driven insights for our product optimization and growth strategies. As a growing scale-up, we expect your footprint to be big! You will be central to building an insights-led culture within product development, working tightly with our engineers to turn customer experiences and data into insights, gain a deep understanding of the customer journey, and help drive the strategy and guide on where efforts are worth the most.
Responsibilities
Build and analyze A/B tests in our product and on our systems
Present findings technical and non-technical stakeholders across the business
Support our product teams in product planning, evaluation, and feature optimization
Evaluate user journeys to optimize the product and listening experiences of our customers
Provide guidance to the engineering team so that product changes are adequately tracked to provide data to evaluate measures of success
Ensure that product decisions are financially sustainable, having a positive impact on user acquisition, retention, and margins

About you
Just like us, you love music. You're driven and entrepreneurial, but you know how to be a team player too. Regardless of roles, we're always looking to work with people who can adapt to constant change, prioritise what's important, stay humble, open, curious and with a passion for details.
We believe that for you to be successful in the role, you should be able to tick at least a majority of the boxes below:
At least 1-4 years of experience working with data and insights, ideally as a product analyst or related role
Technical curiosity and proven ability to learn and adapt to new technologies and skills
Knowledge of (Excel/Sheets or Python are a plus!)
Experience with BigQuery and Google Cloud
Statistical modeling, experimentation, and A/B testing
Familiarity with machine learning and model evaluation
Experience in creating dashboards and visualizations using BI tools (bonus if Tableau or Mixpanel)
Ability to communicate data and insights in a business context language
Knowledge of qualitative UX research methods
An informal leader, unafraid to challenge the status quo or offer new ideas
Passion for details
Fluent in English

About us

Soundtrack is a B2B scale-up company providing music streaming servicesfor businesses. We serve small customers like the café around the corner, and much bigger brands like Joe & the Juice,Toni & Guy and TAG Heuer. On the inside, we're a bunch of talented, motivated and humble designers, engineers and music experts. We believe in product-led growth, where the product is the primary driver of customer acquisition, conversion and expansion.Employee benefits
Our office is in Vasastan in Stockholm, though we have a flexible work-from-home or office policy
Generous pension plan
Yearly budget for health, wellness and personal development
Laptop and mobile phone of your choice with included cellular subscription.
Regular social activities such as team events, meet ups, after works and off-sites
Daily breakfast served at the office

If you have any questions about the position, feel free to reach out to hiring manager Steven Jordan (steven@soundtrack.io).

Ansök nu

Commercial Analyst till Åhléns

Läs mer Jan 23
Även om vi funnits i 125 år, händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns just nu. Vårt löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare! Nu söker vi en Commercial Analyst till Skönhet på Åhléns för att driva lönsamhet.

Vi erbjuder dig

Som Commercial Analyst är du huvudansvarig för analys av alla kommersiella aktiviteter för Åhléns skönhetsdivision. Du arbetar nära Inköpschef, Kategorichef och Produktchefer och i enighet med företagets strategi, värderingar, policys och processer på ett engagerat samt ansvarsfullt sätt verka för att nå gemensamma och individuella mål. Du ansvarar för och arbetar med djup kategorianalys för att driva bolagens affärsstyrning och lönsamhet. Det innebär analys, slutsats och rekommendationer för kategori- och kampanjeffektivitet utifrån volym-, omsättnings- och lönsamhetsmål.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Driva analys, slutsats och rekommendationer för Åhlens kategorieffektivitet utifrån kategori- omsättnings- och lönsamhetsmål. Genom att identifiera förbättringsområden och åtgärdsförslag för försäljning, inköp och KPI-er.
- Utveckla och sätta upp process för att stärka kategorifokus i verksamheten.
- Ansvarar för att förmedla underlag till Inköp för att stötta inköpsteamets beslut.
- Arbeta med prisstrategi och prisprocessen för att stärka konkurrenskraft och lönsamhet
- Stötta i budgetarbetet i linje med bolagets budgetprocesser
Du blir en del av Åhléns Sortiments- och inköpsorganisation. Du blir en del av vårt Skönhetsteam, ett passionerat team om ca 15 personer, samt kommer samarbeta med business controller.
Vem är du?

För att trivas i rollen som Commercial Analyst ser vi att du är analytisk och har en vana av att hantera komplexa problemställningar. Då vi är i en förändringsfas ser vi det som nödvändigt att du är självgående och gillar att ha flera projekt pågående samtidigt. Vidare är du en teamplayer med god kommunikativ förmåga.

Till oss tar du med dig:

- 2-3 års erfarenhet av liknande roll inom analys och category management, gärna inom skönhetsbranschen
- Erfarenhet av business alternativt financial controlling
- Mycket god kunskap i Excel, Power BI, Nielsen, Google Analytics
Om rekryteringenTjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Huvudkontor på Dalagatan, en promenad från Odenplan i Stockholm.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Synoptik Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Synoptik Sweden AB .

Säljare 80% till St Eriksplan, Stockholm

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 23
Nytt
Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik på St Eriksplan i Stockholm! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig:
? Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan
? Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang
? Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje
? Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning
? Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin 
Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge.
Sök tjänsten redan idag!
Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd under dagtid, kvällar och helger. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Maria Baudin på 08-411 23 12.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Vi söker Visual Merchandiser

Butikskommunikatör/Visual merchandiser
Läs mer Apr 9
Arbetar du som Visual Merchandiser idag och vill arbeta i en marknadsledande skandinavisk organisation? Hos oss får du möjlighet att arbeta med några av världens främsta varumärken i en inspirerande arbetsmiljö där du kan uttrycka din kreativitet. Sök tjänsten redan idag!
Om företaget
Synoptik, Smarteyes, Brilleland och Interoptik är bland marknadsledarna i Danmark, Sverige och Norge. Tillsammans med våra 500 butiker utgör vi en stark kraft i att forma framtiden för optikerbranschen i Skandinavien. Som en del av EssilorLuxottica kombinerar vi expertis inom synvård, detaljhandel och innovation för att erbjuda högkvalitativa glasögon och ögonvårdslösningar.
Vår ägare, EssilorLuxottica, är en global ledare inom design, tillverkning och distribution av glas, bågar och solglasögon. Företaget samlar expertisen från två pionjärer inom branschen - den ena specialiserad på avancerad glasteknologi och den andra på hantverket bakom ikoniska glasögon. Tillsammans har vi skapat ett vertikalt integrerat företag som är unikt positionerat för att möta världens utvecklande synbehov och den växande globala efterfrågan på glasögon.
Med över 180 000 dedikerade medarbetare i 150 länder driver vi våra ikoniska varumärken framåt. Genom vår innovativa design, glasteknologier och exceptionella kvalitet ger vi människor möjlighet att "see more and be more". Varje dag påverkar vi miljontals liv genom att förändra sättet människor ser på världen.
Om rollen
Vi söker en kreativ och resultatorienterad Visual Merchandiser som brinner för att skapa inspirerande butiksupplevelser. Du kommer att vara ansvarig för att implementera visuella strategier och säkerställa att våra produkter presenteras på ett sätt som maximerar försäljningen och förbättrar kundupplevelsen. Du utgår från vårt kontor i Herlev eller Stockholm och är en del av vår skandinaviska marknadsavdelning där du arbetar mot våra fyra varumärken.

I rollen kommer du skapa och implementera visuella koncept och butiksdisplayer i enlighet med respektive varumärkesriktlinje. Du kommer planera och implementera kampanjer i butik samt säkerställa att butiksmiljöerna är inspirerande, kundvänliga och kommersiellt effektiva. Utöver detta kommer du att:
• Träna butikspersonal kring principerna för visual merchandising.
• Analysera försäljningsdata och kundbeteende för att förbättra presentation av produkter.
• Övervaka och utvärdera effektiviteten av visuella strategier.
• Kontroll av användningsrättigheter för varumärkesbilder.
• Samarbeta med kategori-, marknads- och försäljningsteamen för att optimera produktplacering.
Vem är du?
Vi söker dig dom har tidigare erfarenhet från rollen som Visual Merchandiser, gärna inom detaljhandel. Vi tror du har god förståelse av kundbeteende och försäljningsoptimering samt erfarenhet av att arbeta med planogram och butiksutformning där kreativitet, innovation och färg och form är dina styrkor. Du är lösningsorienterad, arbetar proaktivt och gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Du arbetar strukturerat och noggrant och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt samtidigt som du gärna samarbetar med kollegor. Du har stora kontaktytor runt om i organisationen och vi ser gärna att du har goda kunskaper i engelska. Kunskap om Adobe Creative är meriterande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse där du antingen utgår från vårt kontor i Kista, Stockholm eller i Herlev. Då du i rollen arbetar mot alla våra skandinaviska butiker är resor mellan butiker på den skandinaviska marknaden en naturlig del av din vardag. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår skandinaviska marknadschef Johan Rudström på 070 1917253.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Legitimerad optiker till vår nya butik på Götgatan 85, Stockholm

Optiker/Optometrist
Läs mer Mar 24
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår nyrenoverade butik på Götgatan 85 i Stockholm! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig:
? Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar
? Schemalagd administrationstid samt catch up tid
? Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef
? Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare
? Möjlighet att arbeta med torra ögon
? 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum
? Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support
? Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder
? Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen
? Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
 
Sök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Du kommer att arbeta i vår nyrenoverade och ombygda butik på Götgatan 85 som slog upp portarna i februari i år. Butiken är i vårt senaste butikskoncept med ny stor lokal vilket kommer att förbättra det kliniska arbetet och kundupplevelsen.
Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Karin Nilsson på 08-7430760.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Legitimerad optiker till Stockholm, Hornsgatan

Optiker/Optometrist
Läs mer Apr 15
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik på Hornsgatan i Stockholm! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig:
? Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar
? Schemalagd administrationstid samt catch up tid
? Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef
? Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare
? Möjlighet att arbeta med torra ögon
? 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum
? Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support
? Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder
? Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen
? Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
 
Sök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa.
Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Pernilla Stiernebo på 08-566 443 01.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Legitimerad optiker till Hammarby sjöstad

Optiker/Optometrist
Läs mer Apr 15
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Hammarby sjöstad! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig:
? Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar
? Schemalagd administrationstid samt catch up tid
? Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef
? Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare
? Möjlighet att arbeta med torra ögon
? 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum
? Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support
? Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder
? Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen
? Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
 
Sök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa.
Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Pernilla Stiernebo på 08-6446160.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu

Legitimerad optiker till Stockholm, Sergelgången

Optiker/Optometrist
Läs mer Jan 27
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Sergelgången inne i centrala Stockholm! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig:
? Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar
? Schemalagd administrationstid samt catch up tid
? Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef
? Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare
? Möjlighet att arbeta med torra ögon
? 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum
? Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support
? Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder
? Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen
? Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
 
Sök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa.
Hos oss har du möjlighet att kombinera synundersökningar i butiken med synundersökningar på distans vilket även ger dig möjlighet att arbeta hemifrån.
Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Camilla Persson på 08-4408840.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Ansök nu