Stockholm: Utredare/ Analytiker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utredare/ Analytiker i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-11-25 // Varaktighet: Deltid

Omedelbar anställning!
UTREDARE/ANALYTIKER
Rollen som utredare/analytiker hos oss är varierande och mycket lärorik. Arbetet på avdelningen för bakgrundskontroller innebär tätt samarbete med teamet, medverkan i möten och rapportering till chefsutredare och VD.
Vi söker dig med akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, journalistik eller annan relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med bakgrundskontroller/utredningar/due diligence/granskningar av individer och/eller bolag, gärna med inriktning på arbetslivskriminalitet och ekonomisk brottslighet.
Du kan dessutom kommunicera flytande på svenska och engelska och har god kunskap inom svensk- och EU-rätt kopplat till följande områden: skatt (inkl inkomstskatt, skatt på lön, sociala/arbetsgivaravgifter m m), utstationering och utsändning, migrationsrelaterade frågor.
Det är meriterande om du:
har goda kunskaper från bygg, städ, transport och gröna näringen, har erfarenhet av att utreda ekonomisk brottslighet;
kan polska, litauiska, lettiska, eller estniska.
Du kommer att arbeta med bland annat följande arbetsuppgifter:
Samla in data från olika svenska och utländska källor, inklusive Bolagsverket, Kronofogden, Arbetsmiljöverket, Sveriges Domstolar, ID06-systemet och andra databaser; analysera inhämtade uppgifter enligt ANSVAR SÄKERHETs granskningsmetodik; upprätta rapporter med inriktning på arbetslivskriminalitet; analys av gällande regelverket och nyheter i branschen; ta fram guider och material; kontakt med myndigheter.
Dina personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen som utredare/analytiker är du analytisk, strukturerad, och lösningsorienterad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är flexibel och prestigelös då detta är viktigt för att kunna arbeta i en liten men snabbväxande organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Deltid, enligt överenskommelse
Hör gärna av dig till rekrytering@ansvarsakerhet.se om du har några frågor och/eller med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Verksamhetsanalytiker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Verksamhetsanalytiker.

Sales Administratör

Läs mer Mar 19
Rekryteringsgruppen söker för kunds räkning en expert inom SAP och Sales Administration! Har du erfarenhet av att hantera Master Data och rapportering inom en SAP-miljö? Då har vi rätt möjlighet för dig!

Spännande möjligheter inom SAP och säljadministrationVår kund är en ledande aktör inom home solutions, med ett starkt fokus på innovativa och högkvalitativa produkter inom diskhoar, kranar och fläktar.
Som expert inom SAP och Sales Administration hos oss kommer du att spela en nyckelroll i vårt säljteam. Ditt ansvar blir att säkerställa korrekt hantering av Master Data samt effektiv rapportering både internt och till våra kunder på den nordiska marknaden.
Huvudsakliga ansvarsområden Aktiv hantering och uppdatering av Master Data
Skapa och underhålla kund- och affärspartnerinformation i SAP
Utföra omfattande rapportering till både interna och externa intressenter
Arbeta med priser och hantera prissättning i SAP-systemet
Ansvara för processförbättringar och implementera lösningar för effektivare databasuppdateringar
Förväntade kvalifikationer och erfarenhet Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med SAP, särskilt fokus på Master Data
Stark förmåga att skapa detaljerade och precisa rapporter
Erfarenhet av att jobba med databasuppdateringar och systemintegrationer
Kännedom om processoptimering och förbättringsarbete
Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
Språkkunskaper i Finska. (meriterande)
Det vi söker i en idealisk kandidat
Du är en analytisk och noggrann person med god förmåga att hantera stora datamängder. Din proaktiva attityd driver dig att ständigt söka förbättringar och optimera processer. Förmågan att kommunicera tydligt och samarbeta effektivt med olika team är en styrka.
AnställningsinformationTjänsten är en heltidstjänst.
Arbetstider 08-17 med möjlighet till hybrid arbete. Vår kunds kontor ligger i Bromma.
Kollektivavtal.
Är du redo att utvecklas i din karriär inom SAP och säljadministration? Skicka in din ansökan nu!
Sökord: "SAP, Master Data, Säljadministration, databasuppdatering, rapportering, processförbättring, Rekryteringsgruppen, jobb, karriär, Stockholm"Om Rekryteringsgruppen
Rekryteringsgruppen är ett etablerat bemanningsföretag sedan 2001, specialiserat på transport, lager/industri och kontor. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm, känt för vår höga servicenivå och vårt engagemang för kunden. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av branschen sedan 2004. Besök gärna vår hemsida för mer information: www.rekryteringsgruppen.com

Ansök nu

Senior Data Analyst

Läs mer Maj 12
As a Senior Data Analyst at Trustly, you will look at the breadth of our data with an analytical mindset. Through your analytics skills and proficiency in handling data, you will uncover patterns and provide data-driven answers to complex strategic challenges. Depending on the stakeholder's requests, you will choose adequate solutions to present your insights, ranging from dashboards in our BI tool to deep-dive analysis. In close collaboration with our Data Foundation team, you will be involved in building a strong and reliable data platform that will support the analytics needs.
About the Business Performance Analytics team
The Business Performance Analytics team supports key business stakeholders such as Operations, Commercial, and Finance. Our mission is to empower data-driven decision-making by delivering actionable insights that drive merchant growth, customer satisfaction, and operational efficiency. We continuously strive to improve analytics capabilities, optimize resources, and foster a culture of data-driven decision-making across the organization.
What you'll do
Take full ownership of end-to-end analytical projects, from defining objectives with stakeholders to delivering actionable insights and recommendations
Perform in-depth data analysis to uncover trends, patterns, and insights that drive business growth and efficiency
Choose adequate analytical methods and tools to convey complex findings in a clear and concise manner
Collaborate closely with the Data Foundation team to ensure the reliability and scalability of our data infrastructure
Continuously and proactively identify opportunities to improve our analytics capabilities
Actively participate in establishing the data-driven culture at Trustly
Communicate complex findings in a clear and concise manner to both technical and non-technical stakeholders

Who you are
Master's degree in Mathematics, Computer Science, Engineering, Statistics, or a related field
At least 3 years of experience in the analytics field; Experience within payments, fintech, or a high-growth tech company is a plus
Strong ability to work independently and take ownership of complex analytical challenges
Solid and broad analytical skill set
Advanced skills in for data extraction, transformation, and analysis
Experience with BI tools such as Qlik Sense or Tableau
Excellent communication and stakeholder management skills
Thrives in a fast-growing, dynamic environment and enjoys working cross-functionally

Our Fantastic Benefits
???? 20 to 30 days of holiday (depending on location) to support a healthy work-life balance
???? Monthly team outing allowance to enjoy social events with your colleagues
???? Parental leave top-up additional support for new parents
???? Daily breakfast and on-site perks to make your workday smoother
???? Well being support our health allowance covers gym memberships, massages, and much more to help you feel your best
PLUS additional benefits designed to enhance your work-life experience!
Shape Your Role and Make an Impact
Join a dynamic environment where you can take ownership, drive change, and continuously embrace new challenges. We're looking for dedicated and highly motivated individuals who thrive in a fast-paced environment and enjoy collaborating across different areas of the organization.
If your skills and experience align with this role, we'd love to hear from you! Apply now and submit your CV in English.

Ansök nu

Business Analyst (Temp) To Samsung!

Läs mer Apr 9
We are currently looking for a Business Analyst (Temp) to an exciting opportunity with our client Samsung! This is a consultancy opportunity starting as soon as possible.

About the company:

Help Us Create What Can´t Be Done

Everything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today´s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company´s survival. As we have done for 80 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As Business Analyst, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers´ lives.

Why join our team?

This role will be part of the Management Control team in Samsung Electronics Nordic AB. Management control team is supporting the management group´s decision making. We have an overall view on the business status and monitor business performance from business planning to the actual outcome by tracking key performance indicators. We are also doing analysis in various business-related topics. Join us and improve yourself to be a problem solver!

What will this role achieve?

This role will be a core part in the Management control team by providing relevant analysis result to the management group timely. Active support as an in-house business consultant to the management group is the main responsibility.

What will be your key deliverables?

• Drive in-depth analysis on profitability in different level of dimension
• Provide the ecomonic outlook in the Nordic region
• Support ad-hoc request from top management
• Support business planning (current month forecast, 3 month-rolling target plan)
• Monitoring and verifying the month-end closing result

What will be the jobs scope?

• Leverage data analytics and visualization tools to deliver insights on operational trends and financial result regularly to management group
• Assist with the preparation of weekly, monthly, quarterly, and annual internal and external reporting requests, as well as automating reporting processes
• Play a strategic role in the monitoring and planning of the company´s different level of overhead cost
• Participate in the simulation of profitability in business cases, as well as advanced quantitative analysis and financial models
• Assist with other ad hoc tasks to ensure the Management control team manages its deliverables to Europe HQ and HQ

What do we need for this role?

• Academic degree in Business Administration, Finance or similar
• Minimum two, preferably more years of business/financial analysis experience in the international environment
• Excellence in MS Office (especially Excel)
• Fluent in English. Korean is a plus
• Passionate to learn and grow
• Good interpersonal skills (especially in the multicultural environment)
• Flexible and agile
• Organized and structured
• Influential and energetic
• Cooperative and independent

Samsung is a dynamic company in a fast moving industry, there are many opportunities to grow and develop! In order to enjoy working with us you must be a person who appreciates tempo, change and to take own initiatives.

Interested:

If you are up for the challenge and reckon that this position fits your profile, we would like to hear from you. Apply today, as we are reviewing applications ongoingly and the position might be filled before the application deadline.

Ansök nu

Policyanalytiker till PTS

Läs mer Maj 13
Nytt
Vill du vara med och påverka framtidens digitala samhälle? Som policyanalytiker på PTS får du en nyckelroll i att analysera och forma strategiska vägval i skärningspunkten mellan teknik, politik och samhällsutveckling. Här får du en unik chans att kombinera omvärldsanalys med policyutveckling i en snabbt föränderlig miljö.

Vi jobbar med det alla tar för givet. Att kunna kommunicera. Hos oss får du se till att det fungerar nu och i framtiden. För alla.

Enheten för ekonomisk analys stöttar hela myndigheten med företagsekonomisk och nationalekonomisk analys. Vi arbetar med analyser av marknadsutveckling, konkurrens, konsekvenser och prisreglering. Därutöver har vi också ansvar för myndighetens metoder och modeller för beräkning av bredbandsutbyggnad och reglering av operatörer samt för myndighetens omvärldsanalys.

”Jag som kommer att bli din chef heter Bianca Gustafsson Kojo. För mig är det viktigt att visa tillit och ge medarbetarna utrymme att ta ansvar och självständigt driva frågor utifrån sitt ansvarområde. För att stötta dig är det viktigt att jag är tillgänglig och att vi har en bra dialog som baseras på ett informellt samtalsklimat och tydlighet i förväntningar från min sida. Du bidrar med att lyfta vad du behöver för förutsättningar för att göra ett bra jobb och vi arbetar tillsammans för att lyckas med uppdraget och trivas på jobbet.”

Om rollen
Som policyanalytiker arbetar du med att skapa förutsättningar för PTS strategiska vägval. Rollen är ny och ska bidra till att utveckla PTS omvärldsanalys och därmed i förlängningen myndighetens strategiska riktning. Genom att följa lagstiftningsprocesser inom EU likväl som nationella policyinitiativ arbetar du med att analysera, utvärdera och förankra strategiska vägval inom ramen för PTS nuvarande och framtida uppdrag.

En del av rollen är att arbeta med framtidsfrågor kopplade till elektronisk kommunikation och digitalisering där tekniska innovationer och utvecklingen ställer krav på utvecklat arbetssätt, analyser och ställningstaganden. Du kommer att ha bred kontakt internt på myndigheten med både medarbetare och chefer. I arbetet ingår också att ha kontakter med externa aktörer och gentemot dessa företräda myndigheten.

Om teamet
Enheten för ekonomisk analys består idag av 10 medarbetare som besitter en hög kompetens inom ekonomisk analys och omvärldsanalys. Merparten är nationalekonomer men det finns även företagsekonomer och en omvärldsanalytiker. Ditt bidrag blir att förstärka den delen av enhetens uppdrag som handlar om omvärlds- och policyanalys. Här värdesätter vi samarbete, hjälpsamhet och att dela med sig av sin kompetens och tid. Vi har en stark team-känsla där alla är en viktig del i gruppen.

Om dig
Vi söker dig som är samarbetsorienterad och gärna delar med dig av din kunskap, samtidigt som du lyssnar in andras perspektiv och bidrar till gemensamma lösningar. Du arbetar strukturerat och har lätt för att planera, organisera och slutföra dina uppgifter på ett noggrant sätt. Du är också stabil och har förmågan att behålla lugnet även i pressade situationer – du prioriterar klokt, anpassar dig vid förändringar och agerar prestigelöst i ditt arbete.

Vi söker dig som har:


• Akademisk examen inom samhällsvetenskap, internationella relationer, juridik eller motsvarande relevant område.
• Dokumenterad erfarenhet av EU:s lagstiftningsprocess.
• Mycket god förmåga av att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förmåga av att uttrycka dig på engelska.

Det är även meriterande om du har:


• Erfarenhet av policyarbete på nationell eller internationell nivå.
• Erfarenhet av arbete inom regeringskansliet eller inom EU:s institutioner som vi bedömer som relevant.
• Erfarenhet från telekomsektorn eller digitaliseringsfrågor.


Vårt erbjudande
Vi tar livet på allvar. Hos oss kan du ha ett liv på och utanför jobbet. Mår du bra, mår vi bra. Därför erbjuder vi konkurrenskraftiga löner, flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. Vi har även generöst friskvårdsbidrag och två friskvårdstimmar varje vecka.

Dessutom får du förmånliga villkor för lunch, semester, föräldraledighet, pension och vid sjukdom. Här kommer du arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler på Hälsingegatan 38. Som statlig myndighet erbjuder vi en trygg och stabil arbetsmiljö där du kan känna dig säker. Vi skapar morgondagens samhälle och måste ligga i framkant. Hos oss kommer du att växa med uppgifter hela tiden.

Bra att veta 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse. Din tjänstetitel blir analytiker.

För att vi ska kunna göra en rättvis och objektiv bedömning av din kompetens ber vi dig att inte inkludera bild, personnummer eller adress i ditt CV. Vi har valt att inte efterfråga personligt brev då vi istället använder urvalsfrågor. Detta för att vi vill lägga fokus på din erfarenhet och kompetens, vilket bidrar till en mer effektiv och rättvis rekryteringsprocess. Tester kommer att ingå i processen. Om du har skyddade uppgifter, vänligen kontakta vår HR-specialist.

För ytterligare information, vänligen kontakta enhetschef Bianca Gustafsson Kojo på bianca.gustafssonkojo@pts.se eller HR-specialist Jessica Petersson på jessica.petersson@pts.se. För frågor relaterade till våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer, vänligen maila till saco@pts.se eller st@pts.se.

Välkommen med din ansökan senast 2 juni.

Klicka här för att se filmen om oss: Vi är PTS

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare inom Försäkringsmedicin i Stockholm

Läs mer Maj 8
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Område Försäkringsmedicin är ett nationellt område inom sjukförsäkringen med ca 50 medarbetare. Områdets huvuduppdrag är att stödja sjukförsäkringen med försäkringsmedicinsk kunskap i enskilda ärenden och att utveckla området inom avdelningens och myndighetens intensiva utvecklingsresa. Området är i uppstartsfasen med att etablera ett nytt stöd inom yrkeslivsinriktad rehabilitering.

Verksamhetsutveckling, analys och intern samverkan
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.

I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom sjukförsäkringen och eller verksamhetsutveckling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• har goda kunskaper i projektledning och olika samverkansformer
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• har förmåga att skapa ett användbart nätverk
• är strukturerad och har en god analytisk förmåga
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift.

Det är meriterande om du


• har erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde
• har erfarenhet av agilt arbetssätt
• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
• har arbetat med digitalisering och automatisering
• har erfarenhet av processutveckling och FK- VERA
• har goda kunskaper inom sjukersättning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Två tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. Placeringsorter: Stockholm eller Göteborg.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Richard Högström, 010-113 96 67 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Monika Havenfyr, monika.havenfyr@forsakringskassan.se, 010-112 99 01 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Johanna Ryderling, 010-119 76 22, Saco-S: Erik Norrman, 010-116 24 25, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 1 juni 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Ansvar och Säkerhet i Europa AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Ansvar och Säkerhet i Europa AB .

Operativ chef

Säkerhetschef
Läs mer Apr 4
Stockholm
Heltid
På plats



ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
?
ANSVAR SÄKERHET växer. Vi behöver utöka vår operativa förmåga till vår avdelning för arbetsplatskontroller.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.

ARBETSBESKRIVNING
I dina arbetsuppgifter ingår
att ha övergripande ansvar över företagets operativa arbete
att arbetsleda företagets medarbetare
rekrytera och utbilda nya kontrollanter
att tillsammans med våra kunder planera när och var arbetsplatskontrollerna bör ske.
att utveckla metoder, planera och kvalitetssäkra uppdrag liksom interna processer i företaget


PROFIL & KVALIFIKATIONER
Vi letar efter en professionell individ som speciellt brinner för att bekämpa arbetslivskriminalitet och förstår värdet för våra kunders behov inom området. Du tycker om att arbeta i lag och har god förmåga att skapa relationer med andra. Du är helst senior på området och kan dela dina erfarenheter.
För att jobba hos oss behöver du vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Det är positivt om du har erfarenhet av avvikelserapportering och uppföljningsarbete. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation.
Du behöver vara intresserad och kunna behärska digitala verktyg väl då vi samlar data i en krypterad applikation, med tillhörande webbverktyg för rapportering.
?
ERFARENHET
Du ska ha verkat som chef eller arbetsledare
Gedigen erfarenhet från arbete mot arbetslivskriminalitet inom offentlig och/eller privat sektor.
God operativ erfarenhet
Arbete med att leda och genomföra projekt
Vana att presentera i större forum.

?
KOMPETENS
Akademisk examen.
Utmärkt svenska och engelska i tal och skrift.
God kommunikationsförmåga och hög trovärdighet inom området.
Goda kunskaper inom utlänningsrätt och förmåga att omsätta den i praktiken


MERITERANDE
Bakgrund från gränspolis och/eller polisiär verksamhet
Erfarenhet från Polisens, Arbetsmiljöverkets, Skatteverkets, eller Migrationsverkets kontrollverksamhet.?
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande
Utfört ID06-kort kontroller
Dokumentkunskap


ÖVRIGT
Företaget har sitt säte i Stockholm där även huvudkontoret ligger. Vi ser fram emot din ansökan och kallar löpande till intervjuer. Vi genomför bakgrundskontroller på de kandidater vi finner lämpliga för tjänsten.

ANSÖK TILL TJÄNSTEN
Skicka ansökan med personligt brev och CV till: rekrytering@ansvarsakerhet.se
I ämnesraden: ”Operativ chef”.
Har du frågor angående tjänsten vänligen kontakta VD Jessica Löfström:
Växel: 010 175 9009
info@ansvarsakerhet.se

www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Säkerhetschef

Säkerhetschef
Läs mer Apr 4
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
ANSVAR SÄKERHET växer. Vi behöver utöka vår operativa förmåga till vår avdelning för arbetsplatskontroller.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
ARBETSBESKRIVNING
I dina arbetsuppgifter ingår
o att ha övergripande ansvar över företagets operativa arbete
o att arbetsleda företagets medarbetare
o att tillsammans med våra kunder planera när och var arbetsplatskontrollerna bör ske.
o att utveckla metoder, planera och kvalitetssäkra uppdrag liksom interna processer i företaget
PROFIL
Vi letar efter en professionell speciellt som brinner för att bekämpa arbetslivskriminalitet och förstår värdet för våra kunders behov inom området. Du tycker om att arbeta i lag och har god förmåga att skapa relationer med andra. Du är helst senior på området och kan dela dina erfarenheter.
KVALIFIKATIONER
ERFARENHETSKRAV
o Du ska ha verkat som chef eller arbetsledare
o Gedigen erfarenhet från arbete mot arbetslivskriminalitet inom offentlig och/eller privat sektor.
o God operativ erfarenhet
o Arbete med att leda och genomföra projekt
o Vana att presentera i större forum.
KOMPETENSKRAV
o Akademisk examen.
o Utmärkt svenska och engelska i både tal och skrift.
o God kommunikationsförmåga och hög trovärdighet inom området.
o Goda kunskaper inom utlänningsrätt och förmåga att omsätta den i praktiken

MERITERANDE
o Det är meriterade med bakgrund från gränspolis eller gränspolisiär verksamhet,
o Det är även meriterande om du har erfarenhet från Polisens, Arbetsmiljöverkets eller Skatteverkets kontrollverksamhet.
ÖVRIGT
Företaget har sitt säte i Stockholm där även huvudkontoret ligger. Vi ser fram emot din ansökan och kallar löpande till intervjuer. Vi genomför bakgrundskontroller på de kandidater vi finner lämpliga för tjänsten. Skicka ansökan med personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se märkt ”Säkerhetschef”.
Har du frågor kan du kontakta rekryterande chef, Jessica Löfström, jessica.lofstrom@ansvarsakerhet.se

www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Utredningsansvarig

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Apr 4
Utredningsansvarig
Rollen som utredningsansvarig hos oss är varierande och mycket lärorik. Arbetet på avdelningen för utredning/bakgrundskontroller innebär tätt samarbete med företages andra avdelningar, delta i ledningsgruppen och rapportering till och VD.
Vi söker dig med akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, journalistik eller annan relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med bakgrundskontroller/utredningar/due diligence/granskningar av individer och/eller bolag, gärna med inriktning på arbetslivskriminalitet och ekonomisk brottslighet.
Du kan dessutom kommunicera flytande på svenska och engelska och har god kunskap inom svensk- och EU-rätt kopplat till följande områden: skatt (inkl inkomstskatt, skatt på lön, sociala/arbetsgivaravgifter m m), utstationering och utsändning, migrationsrelaterade frågor.
Det är meriterande om du:
har goda kunskaper från myndighet, arbete hos juristbyrå, skatteverket och polis har erfarenhet av att utreda ekonomisk brottslighet;
kan polska, litauiska, lettiska, eller estniska.
Du kommer att arbeta med bland annat följande arbetsuppgifter:
Ansvara för utredningsavdelningen i Stockholm rekrytera, utbilda analytiker, driva utredningsavdelningen med backgrundskontroller, utredningar och revisioner, sitta i ledningsgruppen och rapportera till VD.
Dina personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen som utredare/analytiker är du analytisk, strukturerad, och lösningsorienterad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är flexibel och prestigelös då detta är viktigt för att kunna arbeta i en liten men snabbväxande organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare anställning
Hör gärna av dig till rekrytering@ansvarsakerhet.se om du har några frågor och/eller med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Arbetsplatskontrollant med arbetsmiljöinriktning

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Apr 3
Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER med arbetsmiljöinriktning till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller.
Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Skatteverket eller från säkerhets- och bevakningsbranschen?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch.
Som inspektör hos oss gör du arbetsplatskontroller och andra kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud.
En arbetsplatskontroll syftar till att granska företag samt enskilda personer för att säkerställa att gällande lagstiftning och avtal följs. Genomgång av arbetsmiljörisker för att identifiera och förebygga potentiella faror på arbetsplatsen. Kontrollmomenten kan inkludera granskning av arbetsförhållanden, säkerhetsrutiner, skyddsutrustning, brandskydd mm. Syftet är att skapa en trygg och säker arbetsplats för alla anställda och att säkerställa att arbetsgivaren uppfyller sina skyldigheter enligt arbetsmiljölagen och andra relevanta regelverk.
Vi är verksamma i hela landet varför resor förekommer. Vi välkomnar om du behärskar polska, ryska eller något av de baltiska språken.
ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet förekommer resor.
Formell kompetens och erfarenhet:
Du har arbetslivserfarenhet från risk- eller säkerhetsarbete.
Du kan styrka din formella risk- och säkerhetskompetens genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.

Det är meriterande om du har erfarenhet från Arbetsmiljöverkets, Polisens eller Skatteverkets kontrollverksamhet.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
Har du frågor kan du kontakta vår VD, Jessica Löfström på 0707748758 eller jessica.lofstrom@ansvarsakerhet.se
Om oss:
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Operativ chef

Riskingenjör, risk management
Läs mer Jan 13
Stockholm
Heltid
På plats



ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
?
ANSVAR SÄKERHET växer. Vi behöver utöka vår operativa förmåga till vår avdelning för arbetsplatskontroller.
Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.

ARBETSBESKRIVNING
I dina arbetsuppgifter ingår
att ha övergripande ansvar över företagets operativa arbete
att arbetsleda företagets medarbetare
att tillsammans med våra kunder planera när och var arbetsplatskontrollerna bör ske.
att utveckla metoder, planera och kvalitetssäkra uppdrag liksom interna processer i företaget


PROFIL & KVALIFIKATIONER
Vi letar efter en professionell individ som speciellt brinner för att bekämpa arbetslivskriminalitet och förstår värdet för våra kunders behov inom området. Du tycker om att arbeta i lag och har god förmåga att skapa relationer med andra. Du är helst senior på området och kan dela dina erfarenheter.
För att jobba hos oss behöver du vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Det är positivt om du har erfarenhet av avvikelserapportering och uppföljningsarbete. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation.
Du behöver vara intresserad och kunna behärska digitala verktyg väl då vi samlar data i en krypterad applikation, med tillhörande webbverktyg för rapportering.
?
ERFARENHET
Du ska ha verkat som chef eller arbetsledare
Gedigen erfarenhet från arbete mot arbetslivskriminalitet inom offentlig och/eller privat sektor.
God operativ erfarenhet
Arbete med att leda och genomföra projekt
Vana att presentera i större forum.

?
KOMPETENS
Akademisk examen.
Utmärkt svenska och engelska i tal och skrift.
God kommunikationsförmåga och hög trovärdighet inom området.
Goda kunskaper inom utlänningsrätt och förmåga att omsätta den i praktiken


MERITERANDE
Bakgrund från gränspolisiär verksamhet
Erfarenhet från Polisens, Arbetsmiljöverkets, Skatteverkets, eller Migrationsverkets kontrollverksamhet.?
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande
Utfört ID06-kort kontroller
Dokumentkunskap


ÖVRIGT
Företaget har sitt säte i Stockholm där även huvudkontoret ligger. Vi ser fram emot din ansökan och kallar löpande till intervjuer. Vi genomför bakgrundskontroller på de kandidater vi finner lämpliga för tjänsten.

ANSÖK TILL TJÄNSTEN
Skicka ansökan med personligt brev och CV till: rekrytering@ansvarsakerhet.se
I ämnesraden: ”Operativ chef”.
Har du frågor angående tjänsten vänligen kontakta VD Jessica Löfström:
Växel: 010 175 9009
info@ansvarsakerhet.se

www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu