Stockholm: Vi söker teamledare på deltid inom lokalvård/fastighet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker teamledare på deltid inom lokalvård/fastighet i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-31 // Varaktighet: Deltid

Är du en student som söker ett flexibelt deltidsjobb där du kan utvecklas och göra skillnad? Vi söker två engagerade och prestigelösa teamledare som vill supportera vår kunds lokalvård/fastighetsteam. Vår kund är ett internserviceföretag som arbetar för en storbank i Solna ????????

OM TJÄNSTEN
Som teamledare inom lokalvård/fastighet kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter som säkerställer att vår kunds lokaler håller högsta standard. Du kommer att vara en viktig del av teamet och den dagliga driften, där du fungerar som ögon och öron i huset, inspekterar och kontrollerar kvaliteten på städningen, och hjälper till med allt från påfyllning av material till att delta i olika interna möten. Du kommer att vara en högra hand till driftledaren och bidra till att skapa en trivsam arbetsmiljö.

Arbetstider
Detta jobb är perfekt för dig som är student och söker ett extrajobb. Du kommer att arbeta deltid ca. 2-3 gånger per vecka och skifta mellan dagspass och kvällspass.
- Dag: ca. 8:00 - 15:00
- Kväll: ca. 17:00 - 23:00
- Flexibla arbetstider beroende på vår kunds behov.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontrollera att lokalerna ser bra ut och hålla hög kvalitet.
* Inspektera och följa upp städningen.
* Delta i möten och fylla på material.
* Vara flexibel och hjälpa till med diverse uppgifter.
* Vara en positiv och engagerad kontaktperson för kunden.


VI SÖKER DIG SOM
- Är student vid universitet/högskola/annan eftergymnasial utbildning om minst 50%
- Har erfarenhet av service
- Har ett intresse för lokalvård/städning/fastighet
- Är tillgänglig för arbete enligt önskad omfattning
- Har flytande kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Har arbetat med städning eller liknande arbetsuppgifter i en tidigare roll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Är flexibel, trevlig och har ett gott bemötande mot kunder
* Är engagerad och prestigelös i ditt arbete
* Kan samarbeta väl med andra och är noggrann


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Kontorsbiträde

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Kontorsbiträde.

Medarbetare till resebranschen sökes

Läs mer Maj 13
Alla Visum AB är ett företag inom resebranschen som hjälper både privatpersoner och företag med visumansökningar samt legaliseringar av dokument. Nu söker vi en engagerad och noggrann medarbetare till vårt team i Stockholm!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hämta och hantera inkommande post
Öppna, granska och administrera visumansökningar med stor noggrannhet
Lämna in handlingar till ambassader i och runt Stockholm
Hantera dokumentlegalisering
Ge professionell och vänlig kundservice – både i vår reception och via telefon
Besvara frågor och ärenden via e-post på ett tydligt och korrekt sätt
Fakturering och bokföring av kvitton
Arbeta i vårt interna ordersystem med registrering och uppföljning av ärenden

Vi söker dig som:
Har ett genuint intresse för service och alltid sätter kunden i fokus – även när det är bråttom
Är strukturerad, noggrann och snabbtänkt
Talar och skriver flytande svenska och engelska – ytterligare språkkunskaper är meriterande
Har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system
Är självgående men trivs med att arbeta i ett litet team

Vad vi erbjuder:
En heltidstjänst i ett litet, sammansvetsat team med sex andra kollegor
Centralt beläget kontor på Kungsgatan, nära Hötorget
En varierad arbetsdag där du får ta stort eget ansvar och göra skillnad för våra kunder



Vi intervjuar kandidater löpande – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Domstolsverket söker kursvärdar, fyra eller flera anställningar

Läs mer Maj 5
Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete.

Vi söker dig som

Har minst 60 högskolepoäng från pågående juristutbildning och som tycker att det skulle vara stimulerande att träffa personal från Sveriges Domstolar och lärare från olika delar av juristvärlden. Som kursvärd måste du vara serviceinriktad, noggrann och teknikkunnig. Du har också förmåga att prioritera och planera ditt arbete och att hantera flera olika uppgifter parallellt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor. Ingen erfarenhet krävs.


För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Arbetsbeskrivning

Som kursvärd ansvarar du för service i anslutning till utbildningarna i våra utbildningslokaler på Torsgatan såväl som i Färgskrapan, Attunda tingsrätt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att se till att lokalerna är förberedda och iordningsställda inför kommande utbildningar, att den tekniska utrustningen fungerar för såväl plats- som för distansundervisning, att vara tillgänglig och ge god service åt lärare och kursdeltagare


Övrigt

I din ansökan behöver du bifoga ett Ladok-intyg. 


För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

Ansök nu

Kontorskoordinator

Läs mer Apr 17
Kontorskoordinator / Administratör med känsla för service & struktur!
Välkommen till ett jobb där du gör skillnad – varje dag!
Är du en praktisk och serviceminded person som gillar ordning och kanske ett fordonsintresse? Då kan det här vara ditt nästa jobb!

Vi söker nu en Administratör till Edsvikens El i Solna – ett väletablerat elinstallationsföretag i Stockholm med stark branschnärvaro, familjär kultur och ett härligt driv i vardagen. Edsvikens El har decenniers erfarenhet i ryggen, med en kundbas och uppdrag som sträcker sig från mindre servicejobb till större entreprenader, står de stadigt i en föränderlig bransch.

Hos Edsvikens El blir du en del av ett sammansvetsat gäng där man jobbar nära varandra – oavsett titel. Här är det högt i tak, nära till skratt och fullt fokus på att tillsammans hitta smarta lösningar i vardagen. Från montör till projektledare till VD – alla jobbar mot samma mål. 
Om rollenDet här är en bred och viktig roll där du blir spindeln i nätet på kontoret – du håller ihop, stöttar, strukturerar och får saker att funka.
Du kommer bland annat att:
Sköta fordonshantering – allt från besiktningar och verkstadskontakter till statistik i Abax, bilreda med mera
Bemanna växeln (under arbetstid 7-16) ta emot samtal, leveranser och besök
Skapa struktur i mejllistor, pärmar och material
Vara en hjälpande hand för kollegor – lösa problem innan de uppstår
Bidra till marknadsföring (t.ex. LinkedIn-inlägg)
Stötta arbetsmiljöarbetet med administrativt stöd


Vi söker dig som Är trygg i dig själv och värdesätter tydlighet och ansvar
Du gillar att hjälpa andra och får energi av att vara den som får saker att funka
Du är praktiskt lagd, noggrann och gillar struktur
Du har god datorvana och ser Excel är en naturlig del av jobbet
Du har B-körkort och är van vid att köra bil. Det är meriterande om du har ett intresse för fordon.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. 

Du trivs när det är fart och struktur – och ser gärna att du växer i din roll, snarare än ur den. Vi tror att du har liknande arbetslivserfarenhet och söker ett jobb där du kan bidra långsiktigt.


Edsvikens El erbjuder  En bred roll där du får vara med och påverka
Familjär kultur med låg prestige och mycket skratt
Friskvårdsbidrag, teamaktiviteter och andra förmåner
Ett stabilt bolag med långsiktigt tänk


Övrigt
Placering: Kontoret i Solna
Arbetstid: Ca 07.00–16.00 Alternativt 07.00-14.00. 
Omfattning: Tjänstens omfattning kan vara 80 % eller 100 %, beroende på den sökandes erfarenhet och företagets behov av heltidstjänst.
Start: Enligt överenskommelse – gärna i början av juni eller i början av augusti
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader

Anställning via Futuria PeopleDu anställs av Futuria People men arbetar som konsult hos Edsvikens El under provanställning. Om både du och Edsvikens El är nöjda med samarbetet finns det goda möjligheter att övergå till en fast anställning efter provanställningen.
AnsökanSkicka in din ansökan så snart som möjligt – vi intervjuar löpande! Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Ebba Strömberg: ebba.strombergs@futuriapeople.se

Ansök nu

Kontorskoordinator

Läs mer Apr 22
Kontorskoordinator / Administratör med känsla för service & struktur!
Välkommen till ett jobb där du gör skillnad – varje dag!
Är du en praktisk och serviceminded person som gillar ordning och kanske ett fordonsintresse? Då kan det här vara ditt nästa jobb!

Vi söker nu en Administratör till Edsvikens El i Solna – ett väletablerat elinstallationsföretag i Stockholm med stark branschnärvaro, familjär kultur och ett härligt driv i vardagen. Edsvikens El har decenniers erfarenhet i ryggen, med en kundbas och uppdrag som sträcker sig från mindre servicejobb till större entreprenader, står de stadigt i en föränderlig bransch.

Hos Edsvikens El blir du en del av ett sammansvetsat gäng där man jobbar nära varandra – oavsett titel. Här är det högt i tak, nära till skratt och fullt fokus på att tillsammans hitta smarta lösningar i vardagen. Från montör till projektledare till VD – alla jobbar mot samma mål. 
Om rollenDet här är en bred och viktig roll där du blir spindeln i nätet på kontoret – du håller ihop, stöttar, strukturerar och får saker att funka.
Du kommer bland annat att:
Sköta fordonsadministration – allt från att stötta när behov uppstår till statistik i Abax, bilreda med mera
Telefonadministration (under arbetstid 7-16) ta emot samtal, leveranser och besök
Skapa struktur i mejllistor, pärmar och material
Vara en hjälpande hand för kollegor – lösa problem innan de uppstår
Bidra till marknadsföring (t.ex. LinkedIn-inlägg)
Stötta arbetsmiljöarbetet med administrativt stöd


Vi söker dig som Är trygg i dig själv och värdesätter tydlighet och ansvar
Du gillar att hjälpa andra och får energi av att vara den som får saker att funka
Du är praktiskt lagd, noggrann och gillar struktur
Du är social och nyfiken på din omgivning
Du har god datorvana och ser Excel är en naturlig del av jobbet
Du har B-körkort och är van vid att köra bil. Det är meriterande om du har ett intresse för fordon.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. 

Du trivs när det är fart och struktur – och ser gärna att du växer i din roll, snarare än ur den. Vi tror att du har liknande arbetslivserfarenhet och söker ett jobb där du kan bidra långsiktigt.


Edsvikens El erbjuder  En bred roll där du får vara med och påverka
Familjär kultur med låg prestige och mycket skratt
Friskvårdsbidrag och teamaktiviteter
Ett stabilt bolag med långsiktigt tänk


Övrigt
Placering: Kontoret i Solna
Arbetstid: Ca 07.00–16.00 Alternativt 07.00-14.00. 
Omfattning: Tjänstens omfattning kan vara 80 % eller 100 %, beroende på den sökandes erfarenhet och företagets behov av heltidstjänst.
Start: Enligt överenskommelse – gärna i början av juni eller i början av augusti
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader

Anställning via Futuria PeopleDu anställs av Futuria People men arbetar som konsult hos Edsvikens El under provanställning. Om både du och Edsvikens El är nöjda med samarbetet finns det goda möjligheter att övergå till en fast anställning efter provanställningen.
Som anställd hos oss på Futuria People – Auktoriserade av Kompetensföretagen inom bemanning och rekrytering – kan du känna dig trygg med att vi följer branschens riktlinjer och erbjuder goda anställningsvillkor.

AnsökanSkicka in din ansökan så snart som möjligt – vi intervjuar löpande! Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Ebba Strömberg: ebba.strombergs@futuriapeople.se

Ansök nu

Kontorskoordinator

Läs mer Apr 22
Kontorskoordinator / Administratör med känsla för service & struktur!
Välkommen till ett jobb där du gör skillnad – varje dag!
Är du en praktisk och serviceminded person som gillar ordning och kanske ett fordonsintresse? Då kan det här vara ditt nästa jobb!

Vi söker nu en Administratör till Edsvikens El i Solna – ett väletablerat elinstallationsföretag i Stockholm med stark branschnärvaro, familjär kultur och ett härligt driv i vardagen. Edsvikens El har decenniers erfarenhet i ryggen, med en kundbas och uppdrag som sträcker sig från mindre servicejobb till större entreprenader, står de stadigt i en föränderlig bransch.

Hos Edsvikens El blir du en del av ett sammansvetsat gäng där man jobbar nära varandra – oavsett titel. Här är det högt i tak, nära till skratt och fullt fokus på att tillsammans hitta smarta lösningar i vardagen. Från montör till projektledare till VD – alla jobbar mot samma mål. 
Om rollenDet här är en bred och viktig roll där du blir spindeln i nätet på kontoret – du håller ihop, stöttar, strukturerar och får saker att funka.
Du kommer bland annat att:
Sköta fordonsadministration – allt från att stötta när behov uppstår till statistik i Abax, bilreda med mera
Telefonadministration (under arbetstid 7-16) ta emot samtal, leveranser och besök
Skapa struktur i mejllistor, pärmar och material
Vara en hjälpande hand för kollegor – lösa problem innan de uppstår
Bidra till marknadsföring (t.ex. LinkedIn-inlägg)
Stötta arbetsmiljöarbetet med administrativt stöd


Vi söker dig som Är trygg i dig själv och värdesätter tydlighet och ansvar
Du gillar att hjälpa andra och får energi av att vara den som får saker att funka
Du är praktiskt lagd, noggrann och gillar struktur
Du är social och nyfiken på din omgivning
Du har god datorvana och ser Excel är en naturlig del av jobbet
Du har B-körkort och är van vid att köra bil. Det är meriterande om du har ett intresse för fordon.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. 

Du trivs när det är fart och struktur – och ser gärna att du växer i din roll, snarare än ur den. Vi tror att du har liknande arbetslivserfarenhet och söker ett jobb där du kan bidra långsiktigt.


Edsvikens El erbjuder  En bred roll där du får vara med och påverka
Familjär kultur med låg prestige och mycket skratt
Friskvårdsbidrag och teamaktiviteter
Ett stabilt bolag med långsiktigt tänk


Övrigt
Placering: Kontoret i Solna
Arbetstid: Ca 07.00–16.00 Alternativt 07.00-14.00. 
Omfattning: Tjänstens omfattning kan vara 80 % eller 100 %, beroende på den sökandes erfarenhet och företagets behov av heltidstjänst.
Start: Enligt överenskommelse – gärna i början av juni eller i början av augusti
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader

Anställning via Futuria PeopleDu blir anställd av Futuria People och arbetar som konsult hos Edsvikens El under din provanställning. Om både du och Edsvikens El är nöjda med samarbetet finns det goda möjligheter att övergå till en fast anställning efter provanställningen.
Som anställd hos oss på Futuria People – Auktoriserade av Kompetensföretagen inom bemanning och rekrytering – kan du känna dig trygg med att vi följer branschens riktlinjer och erbjuder goda anställningsvillkor.

AnsökanSkicka in din ansökan så snart som möjligt – vi intervjuar löpande! Alla frågor rörande rekryteringen hänvisas till rekryteringskonsult Ebba Strömberg: ebba.strombergs@futuriapeople.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Swedbank söker flera Data Stewards!

Databasadministratör
Läs mer Maj 19
Nytt
Är du passionerad för data och vill vara med och säkra kvaliteten inom en av bankens viktigaste områden? Som Data Steward får du en central position där du ansvarar för datamodellering, styrning av kritiska dataelement och kvalitetskontroller. Tillsammans med olika intressenter bidrar du till att skapa en trygg och transparent datagrund som stödjer både affärsbeslut och tekniska processer. Starten är omgående, så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Swedbank söker nu fyra Data Stewards till Risk Data Domain inom Group Risk. I denna roll arbetar du för att skapa en stabil datagrund för deras riskberäkningar, där du hanterar och säkerställer datakvalitet, klassificerar och styr kritiska dataelement, och bygger en förståelse för informationens flöde genom deras system.

Du erbjuds
- En möjlighet att vara del av Swedbanks datadrivna resa, där du får arbeta i nära samarbete med agila team och intressenter inom hela banken för att bygga robusta och kvalitativa datalösningar.
- En tillsvidareanställning med fast månadslön hos Academic Work. Goda chanser till överrekrytering till Swedbank finns för rätt kandidat!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla och underhålla informationsmodeller.
* Hantera teknisk och affärsmässig härledning (lineage) av data.
* Beskriva och klassificera kritiska dataelement.
* Identifiera viktiga dataelement och säkerställa att de uppfyller våra kvalitetskrav genom datakontroller och styrning.
* Kravinsamling för datakvalitetskontroller.
* Koordinera uppdrag som involverar intressenter från flera organisatoriska enheter.
* Arbeta nära olika intressenter och säkerställa effektiv datastyrning och kvalitet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en master- eller kandidatexamen inom exempelvis datavetenskap, business intelligence eller statistik.
- Har kunskap om dataanalys från tidigare erfarenheter.
- Har erfarenhet av stakeholder management och att skapa samförstånd kring datakvalitet och governance.
- Har god förmåga att koordinera och driva projekt framåt.
- Är analytisk, strukturerad och gillar problemlösning.
- Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studerande kontors/lagermedarbetare till Sveadiesel!

Lagerarbetare
Läs mer Maj 6
Vill du ha ett varierande extrajobb där du kombinerar service, kontorsadministration och tungt lagerarbete? Nu söker vi en ansvarstagande och självgående kontors/lagermedarbetare till Sveadiesel. Låter det som något för dig? Läs mer och ansök nedan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Sveadiesels räkning en student som vill arbeta 50% som kontor- och lagermedarbetare för att täcka upp för en föräldrlaedighet under 1 års tid. Hos Sveadiesel blir du en viktig del av kontorsarbetet samt det dagliga flödet med in- och utleveranser. I rollen ansvarar du för ordning och reda på kontoret samt lagret, tar emot telefonsamtal och registrerar ordrar samt bidrar till en pålitlig och professionell logistiklösning i en bransch med höga krav.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen är uppdelad i två huvudsakliga ansvarsområden – kontor och lager/leverans:

Kontorsarbete och administration:


* Bemanna kontoret enligt schema
* Ta emot och hantera inkommande samtal
* Posthantering
* Daglig fakturering till kunder
* Omsorg av kontorsmiljön och gemensamma utrymmen
* Beställa kontorsmaterial, förbrukningsvaror och förpackningsmaterial

Lager- och leveransarbete:
* Bemanna lagret enligt schema
* Registrera inkommande ordrar
* Packa och skicka gods
* Vårda och organisera lagerytan genom rensning, komprimering och städning


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå
- Har erfarenhet av serviceinriktad arbete
- Har erfarenhet av logistik- och lagerarbete
- Har god dator- och systemvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem
- Klarar tunga lyft i lagermiljö
- Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från en liknande kombinerande roll i kontorsmiljö/lagermiljö.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Effektiv och lösningsorienterad
- Serviceinriktad och prestigelös
- Initiativtagande med känsla för ordning

Övrig information:

Start: V.32 samt en veckas introduktion i juni

Omfattning: Mån & Fre samt varannan tisdag (ojämna veckor)

Arbetstider: Kontorstider kl.8-16, viss flexibilitet för studier

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sveadiesel AB, den civila delen av det som idag heter Inter Defence AB, är ett väletablerat svenskt företag med över 70 års erfarenhet av att leverera avancerade produkter och lösningar till försvars-, transport-, entreprenad- och energisektorn. Gamla Sveadiesel AB omstrukturerades den 1-dec 2024 genom att dela på den militära och civila verksamheten. I nuvarande Sveadiesel AB representerar vi i Europa internationella starka varumärken med fokus på transport-, entreprenad- och energisektorn.

Ansök nu

Arbetsledare till samhällsviktig roll hos Roux Health Care

Arbetsledare, lager
Läs mer Maj 16
Vill du leda ett tekniskt team, utveckla strukturer och göra skillnad för samhället varje dag? Nu söker vi en trygg och handlingskraftig arbetsledare till Roux Health Care i Stockholm – en roll med ansvar, påverkan och stora utvecklingsmöjligheter.

OM TJÄNSTEN
Roux Health Care är ett medtech managementföretag som erbjuder ett brett spektrum av tekniska tjänster för hälso- och sjukvården. Verksamheten bygger på över 10 års erfarenhet från den nordiska marknaden och fokuserar på att leverera hög servicekvalitet till kommuner och regioner. Vi är nu i en stor tillväxtresa och söker därför dig som vill kombinera ledarskap, struktur och teknisk förståelse i en roll där du verkligen gör skillnad. Som arbetsledare hos Roux Health Care får du ansvara för den dagliga driften i ett samhällsviktigt uppdrag – att se till att hjälpmedel som rullstolar, sängar och hygienutrustning når rätt brukare i rätt tid. Du arbetsleder tekniker och chaufförer och utvecklar rutiner och skapar struktur. I gengäld får du stora utvecklingsmöjligheter, korta beslutsvägar och chansen att växa med ett bolag i stark tillväxt.

Vi erbjuder
- Vara med på en tydlig tillväxtresa där du med din kompetens bidrar till att skapa struktur och lägga grunden för framtidens serviceorganisation – och till att bolaget blir en stabil och långsiktig aktör
- En roll med stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter i en växande verksamhet
- Påverkan på både teamets och verksamhetens utveckling
- Frihet under ansvar och ett stöttande ledarskap där du arbetar nära VD
- Engagerade kollegor där du får bidra till ett viktigt samhällsuppdrag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera, leda och följa upp det dagliga arbetet för tekniker och förare
* Säkerställa att inställelsetider och leveranstider hålls enligt avtal
* Fördela uppdrag och arbetsorder i samråd med kundtjänst och planeringssystem
* Vara huvudkontakt gentemot kund för frågor kring avtal, leveranser och uppföljning
* Ansvara för löpande avtalsuppföljning samt säkerställa att åtaganden uppfylls
* Förbereda och delta i avstämningar, leveransmöten och revisioner
* Dokumentera och följa upp avvikelser samt föreslå förbättringar
* Vara ett stöd till teamet i tekniska frågor, prioriteringar och kunddialoger
* Introducera och handleda ny personal i det operativa arbetet
* Medverka i uppföljningsmöten och rapportera nyckeltal till ledning
* Ansvara för mindre inköp, beställningar av reservdelar, verktyg och utrustning


VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av arbetsledning inom service, logistik eller teknik där du har en god förmåga att leda, motivera och organisera ett team
- Vana att arbeta med avtalsuppföljning och kundkontakt
- God datorvana, gärna erfarenhet av planeringssystem
- B-körkort

Det är meriterande om du har
- Meriterande med teknisk bakgrund eller erfarenhet från hjälpmedelsbranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Du är en kommunikativ, strukturerad och lösningsorienterad doer som erbjuder ett tryggt ledarskap och har en förmåga att skapa engagemang

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Roux Health Care är ett medtech managementföretag som erbjuder ett brett spektrum av tekniska tjänster för hälso- och sjukvården. Verksamheten bygger på över 10 års erfarenhet från den nordiska marknaden och fokuserar på att leverera hög servicekvalitet till kommuner och regioner. Tjänsterna inkluderar underhåll, reparation och rekonditionering av hjälpmedel som sjukhussängar, rullstolar och hygienutrustning. Roux är en varumärkesoberoende aktör som hjälper sina kunder hitta rätt lösning, oavsett tillverkare. Med kontor i Göteborg och Stockholm befinner sig bolaget i en stark utvecklingsfas, med fokus på struktur, långsiktiga partnerskap och ett viktigt samhällsuppdrag.

Ansök nu

Studenter till spännande uppdrag inom systemadmin!

Systemadministratör
Läs mer Maj 17
Är du noggrann, orädd och gillar att jobba strukturerat? Vill du vara en del av ett viktigt projekt där du får röra dig i olika system och hantera information på ett metodiskt sätt? Då kan detta uppdrag vara perfekt för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker två studenter för ett projekt hos vår kund till följd av två ERP system som ska slås ihop. Uppdraget går ut på att jämföra insamlad systemdata, identifiera användare samt arbeta med rensning och administration. Arbetet kräver att du är noggrann, van vid att hantera information på ett strukturerat sätt och inte rädd för att navigera manuellt i systemmiljöer.

Du erbjuds
- Ett spännande uppdrag med stor flexibilitet, där du får möjlighet att utvecklas vid sidan av studierna

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Du kommer exempelvis att:
- Jämföra och analysera information från olika system
- Identifiera och hantera användare
- Administrera och rensa data – ibland upp till 2000–3000 poster
- Dubbelkolla så att inget blir fel – noggrannhet är A och O!

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå, gärna inom IT, teknik, ekonomi eller liknande och tar examen tidigast Januari 2026
- Har god datorvana och är bekväm med att sätta dig in i nya system
- Är tillgänglig för att arbeta 2-4 timmar/dag, då man kommer vara 2 personer på uppdraget finns dock flexibilitet för eventuell kortare ledighet i samråd med varandra.
- Är noggrann, strukturerad och självgående
- Inte är rädd för att gräva i detaljer och arbeta fokuserat med administration

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Svensk- och finsktalande innehållsspecialist

Översättare
Läs mer Maj 16
Vi söker en svensk- och finsktalande innehållsspecialist som kommer att arbeta med att översätta och lokalisera digitalt innehåll, med fokus på utbildningsmaterial, externa kommunikationsverktyg och resurser för kunder. Läs mer och ansök nedan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en svensk- och finsktalande innehållsspecialist till vår kunds "Digital Learning and Engagement-team". Du kommer att arbeta med att översätta och lokalisera digitalt innehåll, med fokus på utbildningsmaterial, externa kommunikationsverktyg och resurser för kunder samt annat användarrelaterat innehåll.

Du kommer inte bara att arbeta med översättning rakt av – utan även med lokalisering: att anpassa innehållet för att det verkligen ska kännas relevant för olika målgrupper. Uppdraget kräver både språklig känsla och förståelse för kultur, kontext och användarbeteenden. Arbetet sker i nära samarbete med ett internationellt team, där du bidrar till att anpassa innehåll för olika marknader i Norden och Europa.

Detta är ett konsultuppdrag vid Academic Work som initialt sträcker sig 6 månader.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Översättning och lokalisering av digitalt innehåll, utbildningsmaterial och kommunikation
* Säkerställa språklig och kulturell anpassning för målgrupp i olika länder
* Kvalitetssäkring av översatt material
* Samarbete med innehållsproducenter, designers och andra språkexperter


VI SÖKER DIG SOM
- Är flytande i svenska, finska och engelska (All arbets- och teamkommunikation sker på engelska)
- Har minst 2–3 års erfarenhet av arbete inom lokalisering, översättning eller användarvänlig innehållsanpassning
- Har erfarenhet av arbete i internationella organisationer eller team
- Har god förståelse för digitala plattformar och innehållshantering
- Vana att arbeta med digitala verktyg och molnbaserade plattformar

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av CAT-verktyg (t.ex. SDL Trados, MemoQ, Smartling, Lokalise eller liknande)

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann och detaljorienterad
- Stark kommunikativ förmåga
- Självständig, men också en god lagspelare
- Anpassningsbar och van att arbeta i en snabbföränderlig miljö

Övrig information:
- Start: 2 juni
- Omfattning: Heltid, konsultuppdrag på 6 månader
- Arbetstider: Kontorstider
- Placering: Distansarbete är möjligt men resor till kontoret i Stockholm kan förekomma

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Senior Projektledare inom automation till E-Matic!

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Maj 17
Är du en erfaren projektledare med starkt intresse för teknisk automation? Hos E-matic får du möjilgheten att vara med och bygga upp en ny avdelning och driva prestigefyllda projekt.

OM TJÄNSTEN
E-matic är ett framstående företag inom automation med fokus på energieffektivitet och modern anpassad teknik. Därtill bedriver de entreprenader och utför service inom styr-& regler och övervakning. Deras kultur präglas av stark sammanhållning, hög teknisk kompetens  och en stark entreprenörsanda. Du blir erbjuden generösa förmåner, inklusive tjänstebil, friskvård och kollektivavtal. Hos E-matic får du möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad i deras växande verksamhet.

Som Senior Projektledare hos E-matic kommer du att leda tekniskt komplexa automationsprojekt inom bland annat fastighetsautomation och elkraftsautomation.

Du erbjuds
- Möjligheten att arbeta med spännande och prestigefyllda projekt inom automation.
- En arbetsplats som präglas av positivitet, målfokus och tekniskt nyfikenhet. Här blir du en del av ett familjärt företag och en platt organisation som värnar om sammanhållningen och kulturen bland medarbetarna.
- Generösa förmåner som tjänstebil, friskvård och kollektivavtal.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som Senior Projektledare kommer du ansvara för att driva stora projekt, säkerställa kvalitet, miljö och arbetsmiljö samt samarbeta nära E-matics ingenjörer och tekniker samt med externa projektdeltagare.


* Driva stora och tekniskt komplexa automationsprojekt
* Vara delaktig i att bygga upp och leda en ny grupp inom elkraftsautomation, det vill säga sätta rutiner och arbetssätt samt bygga upp teamet.
* Projektplanering, budgethantering, resursallokering, rapportering och kvalitetssäkring.
* Du kommer fungera som huvudkontaktpunkt mellan olika intressenter, inklusive kunder, leverantörer och det interna teamet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har flera års arbetslivserfarenhet av projektledning inom automation, här ser vi att du behöver ha drivit stora projekt på +10 miljoner.
- Har en mycket stark teknisk bakgrund
- Talar flytande svenska och engelska då den interna och externa kommunikationen dagligen sker på båda språken.
- Du har en relevant teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- B-körkort

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet  av säkerhetsklassade projekt
- Erfarenhet av elkraft eller systemkunskap VVS
- Erfarenhet av att leda ett team eller avdelning
- Det är ett stort plus om du har erfarenhet från programmering av automation, styrsystem och konstruktion.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi ser att du som person har ett starkt affärsmannaskap, arbetar strukturerat och noggrant samt är teknisk nyfiken.
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Socialt självsäker
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

En förutsättning för anställning är att du behöver genomgå och klara en bakgrundskontroll. En bakgrundskontroll är ett krav för att kunna delta i olika projekt säkerhetsklassade projekt.

INFORMATION OM FÖRETAGET
E-matic erbjuder tjänster inom fastighetsautomation med ett tydligt fokus på energieffektivitet och modern anpassad teknik. De bedriver entreprenader och utför service inom styr-& regler och övervakning.

De har även produktförsäljning och utvecklar kompletta lösningar för integration och kommunikation för såväl lokala seriella kommunikationsgränssnitt som nätverks- och webblösningar. Med webbaserade styr & övervakningssystem och med fokus på integration och energi har E-matic kunskapen samt produkterna för att möta de flesta fastighetsägares och bostadsbolags efterfrågningar.

Ledorden för E-matics verksamhet är att erbjuda lättanvända, skalbara, användarspecifika system som främjar systemanvändning, energieffektivisering och i förlängningen bidra till ett klimatsmartare samhälle. På E-matic levererar dem det bästa för kunden genom att de är innovativa,  noggranna, tillhandahåller den bästa plattformen och levererar sina löften.

Energieffektiv, innovativ fastighetsautomation, välkomna till oss på E-matic.

Ansök nu