Stockholm: Lokalvårdare utbildningsförvaltningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lokalvårdare utbildningsförvaltningen i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-30 // Varaktighet: Heltid

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Arbetsplatsbeskrivning

Skanskvarnsskolan ligger naturskönt i Årsta, med utsikt över Årstaviken och en stor välutrustad skolgård går det sammanlagt cirka 560 elever.

Skolan är idag en F- 7 skola som växer, 2026 kommer skolan att vara en F-9 skola.  Vi är sammanlagt ca 80 personal som på olika sätt arbetar med elevernas måluppfyllelse och välmående utifrån ett inkluderande och salutogent förhållningssätt.

 Skolans vision ligger till grund för all verksamhet och lyder enligt följande: "En skola som håller samman - för elevens bästa varje dag".

Arbetsbeskrivning

Vi söker en noggrann och engagerad lokalvårdare som ska ingå i en arbetsgrupp som sköter städningen av skolans lokaler. Du kommer utföra vardagsstädning av skolans lokaler under dagtid och periodisk storstädning. Du ansvarar för att säkerställa en god renlighet och hygien så att skolans lokaler behålls fräscha. Tillsammans med kollegor på skolan medverkar du till att en positiv, meningsfull och utvecklande miljö skapas för eleverna.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från lokalvård inom skolmiljö.

Du behöver även kunna planera ditt arbete och arbeta självständigt. Du är en flexibel och serviceinriktad person.

Du har grundläggande kunskaper i svenska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Meriterande:

Erfarenhet av städmaskiner och specialrengöring

Utbildning inom lokalvård eller hygien

Övrigt

I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och 30 gymnasieskolor med olika inriktningar. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Städare/Lokalvårdare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Städare/Lokalvårdare.

Fönsterputsare / Window cleaners - Hemfrid Stockholm

Läs mer Maj 14
Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat.
Vi letar efter Fönsterputsare till Stockholms län. Är du vår nästa stjärna?
Dina arbetsuppgifter
Som Fönsterputsare på Hemfrid har du en viktig roll - att ge dina kunder bästa service. Du arbetar både självständigt och i team. Uppdraget innebär att du kommer att få putsa olika typer av fönster i lägenheter och hus.
I dina arbetsuppgifter ingår:
Fönsterputsning hos privata kunder
Fönsterputsning av inglasade balkonger och andra glaspartier kan förekomma
Självständigt arbete ute hos kund och vid större uppdrag arbete ihop med kollegor

Din profil
Vi ser att du har arbetslivserfarenhet inom fönsterputsning i Sverige eller annat EU-land i minst 1 år. Har du gått en fönsterputs-utbildning är detta mycket meriterande. Som Fönsterputsare söker vi dig som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och nöjda kunder. Du ska även vara öppen för att arbeta tillsammans med kollegor, vilket förekommer vid större uppdrag. Att vara noggrann och punktlig är viktigt för dig. Du behöver även vara engagerad och ha en positiv attityd. Självklart skall du även brinna för kundservice, precis som vi gör!
För att summera din profil ser vi att du:
Har minst 1 års erfarenhet inom fönsterputsning i Sverige eller EU
Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska
Kan arbeta flexibla arbetstider måndag-fredag, även helgjobb kan förekomma

Meriterande är om du:
Har erfarenhet från ett serviceyrke, flytt eller hemstädning sedan tidigare
Har gått fönsterputs-utbildning eller kurs
Har tillgång till egen bil
Har B körkort eller EU-körkort

Vi erbjuder dig
Vi har en tydlig ambition – det är att vara branschens bästa arbetsgivare. För oss är det en självklarhet att erbjuda bra villkor för våra anställda.
Kollektivavtal och bra anställningsvillkor
Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring
Friskvårdsbidrag
Utbildning inom fönsterputs
Härliga kollegor från hela världen
Gratis mobilabonnemang

Vill du vara med på vår resa? Ansök nu!
Välkommen till Hemfrid!
I våra rekryteringar gör vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning.
------------------------------------------------------------------------------------Hemfrid is Sweden's largest company within home cleaning. We help our customers with services such as cleaning, window cleaning, moving services and much more.
We are looking for window cleaners to Stockholm County. Are you our next star? Your work assignments
As a Window cleaner at Hemfrid you have an important role - to give your customers the best service. You work independently and have your own customers with a great responsibility.
Your work tasks include:
Window cleaning at private customers' homes
Window cleaning of glazed balconies and other glass section may occur
Independent work at customers' homes and for larger households you will work in a team

Your profile
We are looking for colleagues who like to work in different settings, both independently and in teams. You have at least 1 year experience in window cleaning in Sweden or any other country within EU. Further, you need to be responsible and punctual, you also need to be dedicated to your job and have a positive attitude. Of course you should also be passionate about customer service, just like we are!
To sum up your profile we see that you:
Have at least 1 year of experience in window cleaning in Sweden or within EU
You speak and understand basic Swedish or English
Can work flexible working hours Monday-Friday, work on weekends may occur

Great merits are:
You have previous experience from any service profession, moving assignments or home cleaning
Have a window cleaning education
Have access to own car
Have a swedish driving license or EU driving license

We offer you
We have a clear ambition - To be the industry's best employer. Good working conditions are important to us. That is why we offer, among other things:
Collective agreements and good terms of employment
Third part insurance, health insurance, retirement pension insurance
Wellness grant
Training within window cleaning
Colleagues from all over the world!
Free mobile subscription

Do you want to join our journey? Apply now!
Welcome to Hemfrid!
In our recruitments process, we always do a background check before employment.

Ansök nu

Storstädare/Golvvårdare

Läs mer Maj 12
Gruppen Vård och omsorg
MIAB söker lokalvårdare med fokus på golvvård, storstädningar och fönsterputs i Stockholm. Är du en person som är omtänksam mot kunder och kollegor, engagerar dig i ditt arbete, har erfarenhet inom golvvård samt jobbar du mot att leverera den bästa möjliga kvalitén, så är det dig vi söker till vårat team.
Vi söker ett antal medarbetare för heltid, deltid samt timanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om dig
Du är kvalitetsmedveten, ordningsam, ansvarstagande och positiv. Du har lätt för att arbeta både individuellt samt i grupp. Vi söker dig som har erfarenhet inom lokalvård.
Arbetslivserfarenhet Krav 1 – 2 års erfarenhet
Språkkrav för tjänsten Svenska 
Svenska är ett krav med att kunna tala, läsa och kommunicera
Om oss
MIAB AB har bedrivit lokalvård sedan 1979, vilket har gett oss en bred och gedigen erfarenhet av att utföra lokalvård i såväl offentlig som privat företagsmiljö. Vi arbetar flexibelt och proaktivt, alltid med ett professionellt utförande och uppträdande med kunden i fokus. MIAB gruppen omsätter idag ca 1 miljard SEK och har 5000 anställda. Du som vill arbeta i ett dynamiskt och serviceorienterat företag - här väntar många utmaningar och möjligheter för rätt person!

Ansök nu

Lokalvårdare till Specialgruppen Stockholm

Läs mer Maj 8
MIAB söker lokalvårdare med fokus på golvvård, storstädningar och fönsterputs i Stockholm. Är du en person som är omtänksam mot kunder och kollegor, engagerar dig i ditt arbete, har erfarenhet inom golvvård samt jobbar du mot att leverera den bästa möjliga kvalitén, så är det dig vi söker till vårat team.
Vi söker ett antal medarbetare för heltid, deltid samt timanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om dig
Du är kvalitetsmedveten, ordningsam, ansvarstagande och positiv. Du har lätt för att arbeta både individuellt samt i grupp. Vi söker dig som har erfarenhet inom lokalvård. 
Arbetslivserfarenhet Krav 1 – 2 års erfarenhet
Språkkrav för tjänsten Svenska och engelska(krav)                                                                                          
Svenska och engelska språket är ett krav med att kunna tala, läsa och kommunicera 
Om oss
MIAB AB har bedrivit lokalvård sedan 1979, vilket har gett oss en bred och gedigen erfarenhet av att utföra lokalvård i såväl offentlig som privat företagsmiljö. Vi arbetar flexibelt och proaktivt, alltid med ett professionellt utförande och uppträdande med kunden i fokus. MIAB gruppen omsätter idag ca 1 miljard SEK och har 5000 anställda. Du som vill arbeta i ett dynamiskt och serviceorienterat företag - här väntar många utmaningar och möjligheter för rätt person!

Ansök nu

Hemstädare till Stockholm City

Läs mer Maj 2
Vi söker personal till hemstäd i Stockholms innerstad
Just nu söker vi nya härliga kollegor till vårt team City i Stockholm.  Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet.
Som Serviceassistent jobbar du i privata med att:
Dammsuga och damma
Moppa golv och rengöra ytor
Piffa och ge kunden det där lilla extra

… med mera, som du får lära dig här hos oss.
Vi söker dig
… som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet.
Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart
HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans.
För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du…
Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska
Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17

Vi blir extra glada om du:
Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster.

Placering:Stockholm
Anställning:50-80% med 6 månader provanställning
Tillträde:Intervjuer sker löpande
Lön:Enligt kollektivavtal
Varmt välkommen med din ansökan!
Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

Ansök nu

Fönsterputsare / Window cleaners till Hemfrid Abo Stockholm

Läs mer Apr 29
Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat.
Vi letar efter Fönsterputsare till Stockholms län. Är du vår nästa stjärna?
Dina arbetsuppgifter
Som Fönsterputsare på Hemfrid har du en viktig roll - att ge dina kunder bästa service. Du arbetar både självständigt och i team. Uppdraget innebär att du kommer att få putsa olika typer av fönster i lägenheter och hus.
I dina arbetsuppgifter ingår:
Fönsterputsning hos privata kunder
Fönsterputsning av inglasade balkonger och andra glaspartier kan förekomma
Självständigt arbete ute hos kund och vid större uppdrag arbete ihop med kollegor

Din profil
Vi ser att du har arbetslivserfarenhet inom fönsterputsning i Sverige eller annat EU-land i minst 1 år. Har du gått en fönsterputs-utbildning är detta mycket meriterande. Som Fönsterputsare söker vi dig som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och nöjda kunder. Du ska även vara öppen för att arbeta tillsammans med kollegor, vilket förekommer vid större uppdrag. Att vara noggrann och punktlig är viktigt för dig. Du behöver även vara engagerad och ha en positiv attityd. Självklart skall du även brinna för kundservice, precis som vi gör!
För att summera din profil ser vi att du:
Har minst 1 års erfarenhet inom fönsterputsning i Sverige eller EU
Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska
Kan arbeta flexibla arbetstider måndag-fredag, även helgjobb kan förekomma

Meriterande är om du:
Har erfarenhet från ett serviceyrke, flytt eller hemstädning sedan tidigare
Har gått fönsterputs-utbildning eller kurs
Har tillgång till egen bil
Har B körkort eller EU-körkort

Vi erbjuder dig
Vi har en tydlig ambition – det är att vara branschens bästa arbetsgivare. För oss är det en självklarhet att erbjuda bra villkor för våra anställda.
Kollektivavtal och bra anställningsvillkor
Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring
Friskvårdsbidrag
Utbildning inom fönsterputs
Härliga kollegor från hela världen
Gratis mobilabonnemang

Vill du vara med på vår resa? Ansök nu!
Välkommen till Hemfrid!
I våra rekryteringar gör vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning.
------------------------------------------------------------------------------------Hemfrid is Sweden's largest company within home cleaning. We help our customers with services such as cleaning, window cleaning, moving services and much more.
We are looking for window cleaners to Stockholm County. Are you our next star? Your work assignments
As a Window cleaner at Hemfrid you have an important role - to give your customers the best service. You work independently and have your own customers with a great responsibility.
Your work tasks include:
Window cleaning at private customers' homes
Window cleaning of glazed balconies and other glass section may occur
Independent work at customers' homes and for larger households you will work in a team

Your profile
We are looking for colleagues who like to work in different settings, both independently and in teams. You have at least 1 year experience in window cleaning in Sweden or any other country within EU. Further, you need to be responsible and punctual, you also need to be dedicated to your job and have a positive attitude. Of course you should also be passionate about customer service, just like we are!
To sum up your profile we see that you:
Have at least 1 year of experience in window cleaning in Sweden or within EU
You speak and understand basic Swedish or English
Can work flexible working hours Monday-Friday, work on weekends may occur

Great merits are:
You have previous experience from any service profession, moving assignments or home cleaning
Have a window cleaning education
Have access to own car
Have a swedish driving license or EU driving license

We offer you
We have a clear ambition - To be the industry's best employer. Good working conditions are important to us. That is why we offer, among other things:
Collective agreements and good terms of employment
Third part insurance, health insurance, retirement pension insurance
Wellness grant
Training within window cleaning
Colleagues from all over the world!
Free mobile subscription

Do you want to join our journey? Apply now!
Welcome to Hemfrid!
In our recruitments process, we always do a background check before employment.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun .

Sjuksköterska till Tussmötegårdens VoB - Tillsvidare

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Maj 7
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Välkommen till oss

Nu har du chansen att söka till oss på Tussmötegårdens vård och omsorgsboende.

Vi är ett kommunalt äldreboende med 80 vårdplatser med demens och somatiskt inriktning fördelat på två hus. Vi arbetar utifrån ett personcentrerat förhållningssätt där fokus ligger på hälsa, välbefinnande, och livskvalité. Vårt mål är att skapa en meningsfull vardag för så väl boende som medarbetare genom att skapa en värdefull, trygg och stimulerande miljö.



Vi erbjuder

- Ett kompetent team runtomkring dig som stöttar.
- Fina omgivningar och bra kommunikationer. Vi huserar nära Svedmyra tunnelbanestation.
- En introduktion i ditt uppdrag och en övergripande introduktion i att arbeta hos oss på Tussmötegården.



Din roll

Arbetet kommer att innebära sjuksköterskeuppgifter på särskilt boende för äldre i enlighet med HSL. Det dagliga arbetet består huvudsakligen av handledning, läkemedelshantering, sårvård, akuta medicinska bedömningar och dokumentation i Vodok 2.0/ICF.

Det är ett självständigt arbete samtidigt som du har ett nära samarbete med omvårdnadspersonal och handleder dem i omvårdnadsarbetet. Du följer upp ditt uppdrag tillsammans med ansvarig chef. Chefer i verksamheten arbetar verksamhetsnära och har regelbunden uppföljning med och ger stöd till sjuksköterskor i samarbetet med omvårdnadspersonal.

Tillsammans och i nära samarbete med övriga i teamet (undersköterskorna, vårdbiträden, fysioterapeut, arbetsterapeut och läkare) planerar och utvecklar du vården. Du säkerställer att de boende får den behandling som läkaren ordinerar upp till sjuksköterskenivå. I rollen ingår kontakt med närstående i frågor som rör ditt ansvarsområde.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker sig som:

- Är legitimerad sjuksköterska.
- Har flerårig erfarenhet av arbete som sjuksköterska inom äldreboende eller hemsjukvård.
- Du talar och skriver svenska flytande. Vilket är viktigt i kommunikationen med de boende, vid dokumentation och samarbete med kollegor och externa kontakter.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av dokumentationssystemet Vodok 2.0/ICF.
- Erfarenhet av arbete med kvalitetsregister inom äldreomsorgen.

För att lyckas i rollen ser vi att du är professionell och trygg i ditt bemötande. Du är bra på att bygga, utveckla och bibehålla ett gott samarbete med din omgivning genom att ha ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningsätt. Vi söker dig som har ett engagemang som visar sig i arbetet och som sprider sig till andra. Som sjuksköterska förväntas du vara självgående och självständigt strukturera, prioritera, driva och ta ansvar för dina arbetsuppgifter.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.




Övrigt

Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Ansök nu

Kolloledare på LSS - kollo , Ansvar kök och matlagning

Elevassistent
Läs mer Maj 14
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Välkommen till oss
Arbetsplatsbeskrivning

Stockholms Stad anordnar kolloverksamhet för barn, ungdomar och unga vuxna med funktionsnedsättning.

Våra kollogårdar ligger i natursköna miljöer i Norrtälje och Sörmland. Att vistas på kollo innebär för våra deltagare ett miljöombyte, roliga friluftsaktiviteter och social samvaro med andra. För anhöriga ger det en avlastning i vardagen. Många av våra anställda har arbetat länge på våra kollon och återkommer årligen. Att arbeta som kolloledare är givande och lärorikt, då du bidrar till att ge våra deltagare ett härligt och minnesvärt lov med både glädje och vila.

Nu söker vi dig som kan arbeta i vårt kök på Granhill under följande datum

Period 1: 10e juni - 27e juni
Period 3: 16e juli - 31a juli 

Vi söker dig som tycker det är roligt att laga mat till flera. Har god kunskap om specialkost, allergier och kan anpassa måltider utifrån flera behov. Du ska servera lunch och middag till 30-35 personer varje dag. 

Granhill (Norrtälje, Barnens ö)
Karta till området

Hit kommer 8 deltagare/period med autism och intellektuell funktionsnedsättning. Vi är ca 25 vuxna som arbetar som kolloledare med deltagarna. 

På Granhill behöver du vara trygg i din roll, kunna hantera oförutsedda händelser och inte vara rädd för att möta utmanande situationer. Det är meriterande om du tidigare arbetat med målgruppen, på skola eller annan omsorg. 

Arbetsuppgifter
Matlagning och servering av lunch och middag
Disk och städ 
Beställningar, dokumentation och egenkontroller
Budgetering
Vi erbjuder

Under dom två första arbetsdagarna kommer du få en gedigen introduktion till jobbet. Du kommer lära dig gårdens rutiner, arbetssätt och delta i förberedelser inför deltagarnas ankomst. Du kommer bo tillsammans med dina kollegor i tillhörande personalboende. 

Din kompetens och erfarenheter

För att passa för rollen behöver du vara lugn och stresstålig. Du är pedagogisk i din kommunikation och har lätt att anpassa dig efter olika situationer. Du tycker om att arbeta självständigt men har också lätt för att samarbeta samt är trygg i dig själv och i kontakten med nya människor. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang

Krav för samtliga tjänster:
Gymnasieutbildning
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Minst 1 års arbetslivserfarenhet eller motsvarande
Övrigt

För att få arbeta på kollo så behöver man uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. 
I händelse av en anställningsintervju ska du ta med dig detta utdrag till mötet.



Din ansökan

Ansökningar gäller för sportlov och/eller påsklov enligt angivna datum.

Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

IT-samordnare till Hägersten-Älvsjö Sdf

IT-samordnare
Läs mer Maj 15
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll.



Välkommen till oss 

Enheten för service och lokaler ansvarar för förvaltningens stödfunktioner inom områdena lokaler, IT, telefoni samt vaktmästeri.

Enheten består av tolv medarbetare och tillhör Avdelningen för samhälle och service som är en av sju avdelningar på förvaltningen. På avdelningen återfinns även ansvaret för bland annat stadsmiljö, trygghets- och säkerhetsfrågor, dataskydd, nämndkansli, informationssäkerhet samt medborgarservice.

Till enheten söker vi nu en IT-samordnare som drivs av att hitta smarta och innovativa lösningar!

Vi erbjuder 

Hos oss får du ett utmanande, lärorikt och självständigt arbete på en arbetsplats med mycket god stämning. Vi erbjuder semesterväxling, friskvårdsbidrag samt ett förmånligt pris på årskort på Stockholms stads simhallar. Din arbetstid är 39,5 timmar i veckan. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån. Läs mer om våra förmåner här.

Din roll 

Som IT-samordnare hos oss har du en bred och viktig roll. Du är en av tre IT-samordnare på förvaltningen med huvudsakliga uppdraget att ge service och att vara ett verksamhetsstöd till förvaltningens verksamheter och medarbetare inom IT och telefoni. Stockholms stads IT-miljö hanteras till stor del av stadens upphandlade IT-leverantörer och där kommer du vara länken mellan förvaltningen, IT-leverantörerna och stadens centrala förvaltning. Du ingår även i Stockholms stads olika nätverk som är kopplade till verksamhetsområdet.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

bidra till samt upprätthålla rutiner och processer inom IT och telefoni
informera om planerade IT-störningar och incidenter
utbilda och informera förvaltningens medarbetare kring aktuella rutiner
integrera IT och telefoni i processer gällande förvaltningens lokal- och organisationsförändringar.

I ditt uppdrag kommer du även vara delaktig i det förvaltningsövergripande it-och cybersäkerhetsarbetet. Du ger operativt stöd i frågor rörande IT-säkerhet genom att arbeta nära chefer och medarbetare i verksamheterna och genom att vara lyhörd för deras behov. Det kan handla om att ge stöd kring att till exempel formulera och följa upp krav inför upphandling gällande digitala system och verktyg. Det kan även handla om att vara ett stöd i klassning av förvaltningens system. Som IT-samordnare är man delaktig i att implementera och hantera processer kopplat till styr- och samverkansmodellen PM3. Du är länken mellan förvaltningen, samarbetspartners inom IT och stadens centrala förvaltning.

I tjänsten ingår även andra mer rutinmässiga arbetsuppgifter som till exempel att administrera tjänstekort till medarbetare, säkerställa att tekniken i mötesrum och andra lokaler fungerar, beställa teknisk utrustning som datorer, skrivare och andra programvaror.

Du både driver och deltar i strategiska IT- och telefonirelaterade projekt som syftar till att förenkla och öka effektiviteten i våra verksamheter. Du deltar också i digitaliseringsprojekt inom den egna förvaltningen och i samarbete med andra förvaltningar.

Din kompetens och erfarenhet 

Vi söker dig som har:

avklarad eftergymnasial utbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig
relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom IT-support
aktuell kunskap/erfarenhet inom IT- och molnsäkerhet
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande:

erfarenhet av klassning av IT-system
erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, till exempel kommun
kunskap om dataskyddsförordningen
kunskap om offentlighets- och sekretesslagen

Du är van att ta ansvar för dina uppgifter, strukturera och driva dina processer framåt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du trivs med att ha många kontaktytor, och du har lätt för att samarbeta. I rollen ingår det att ge råd och stöd till chefer och medarbetare. Du behöver därför trivas i en konsultativ och serviceinriktad roll och ha förmåga att bemöta kollegor på alla nivåer i organisationen på ett pedagogiskt och prestigelöst sätt.

Vid intervjun kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.

Övrigt 

I denna rekryteringsprocess behöver du inte bifoga personligt brev, däremot vill vi att du besvarar de frågor som du får ta del av när du skickar in din ansökan. Dina svar på frågorna kommer ligga till grund för det första urvalet. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt cv.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Chef för ställföreträdare på förvaltarenheten

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 12
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Stockholm blomstrar som landets främsta tillväxtregion. Vi arbetar för en arbetsmarknad där alla kan hitta sin plats – där arbetsgivare hittar rätt kompetens och där människor får en möjlighet att komma in eller återvända till arbetslivet. Vi stödjer stockholmarnas resa mot arbete eller studier genom arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildningen.



Vill du leda en verksamhet där dina medarbetare gör en verklig skillnad för människor i utsatta situationer? Vi söker en trygg och engagerad chef som vill ta ansvar för enhetens arbete och vara ett stöd till ett dedikerat team av ställföreträdare.

Välkommen till oss

Förvaltarenheten är en del av arbetsmarknadsförvaltningen i Stockholms stad. Vår verksamhet riktar sig till vuxna stockholmare i behov av förvaltare/god man. Arbetet sker på uppdrag av och i nära samverkan med överförmyndarnämnden, och styrs huvudsakligen av föräldrabalkens bestämmelser samt tingsrättens beslut.

Vi träder in när en ideell god man eller förvaltare inte kan ge det stöd som behövs. Våra ställföreträdare bistår och företräder sina huvudmän i ekonomiska, juridiska och sociala frågor. De bevakar rättigheter, förvaltar egendom och ser till att den enskildes behov tillgodoses. Varje medarbetare har ett personligt ansvar för sina uppdrag, utifrån ett individuellt förordnande från tingsrätten.

Förvaltarenheten är en av flera enheter inom ekonomistaben, som sammanlagt består av cirka 40 medarbetare. Du rapporterar till ekonomichefen. I dag består enheten av 14 ställföreträdare, en verksamhetsutvecklare och en administratör. Vårt kontor ligger centralt i Stockholm.

Då vår nuvarande enhetschef går i pension söker vi nu en efterträdare.

Vi erbjuder

Som chef på arbetsmarknadsförvaltningen blir du en del av en dynamisk arbetsplats med flera viktiga samhällsuppdrag. Hos oss får du flexibel arbetstid, friskvårdsmöjligheter och möjlighet att delvis arbeta på distans. Du har också möjlighet att växla semesterdagstillägg mot extra ledighet.

Läs gärna mer om Stockholms stads förmåner här

Din roll

Som chef för förvaltarenheten har du det övergripande ansvaret för verksamheten och säkerställer att huvudmännen får bästa möjliga stöd. Du stöttar och coachar ställföreträdarna i deras uppdrag, även om du som chef har begränsad insyn i enskilda ärenden på grund av den starka sekretessen.

Ställföreträdarna bistår personer i utsatta situationer med stöd i ekonomiska, juridiska och sociala frågor, alltid utifrån huvudmannens individuella behov. Arbetet sker med tydliga mål, individuella uppföljningar och i nära samverkan med myndigheter, andra organisationer och, när det är möjligt, anhöriga. De motiverar, vägleder och företräder sina huvudmän i kontakt med myndigheter och andra instanser.

Som chef ansvarar du också för ett nära samarbete med överförmyndarförvaltningen samt för kontakter med både statliga och kommunala myndigheter. I rollen ingår även att utreda frågor som uppstår inom enhetens uppdrag.

Din kompetens och erfarenhet

Du som söker skall ha

chefserfarenhet
universitetsexamen, exempelvis inom ekonomi, beteendevetenskap, juridik, statsvetenskap, samhällskunskap eller en annan universitetsexamen som arbetsgivaren finner lämplig
god förståelse för samhällets stöd- och myndighetssystem
mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska, både i tal och skrift.

Dessutom ser vi det som meriterande om du har

erfarenhet av att hantera juridiska och ekonomiska frågor som rör enskilda personer, exempelvis genom att ge vägledning i kontakter med myndigheter eller samordna insatser kring individens behov
flerårig erfarenhet av att arbeta med personer i utsatta eller komplexa livssituationer, exempelvis med psykisk ohälsa, beroendeproblematik, LVM eller annan social problematik
erfarenhet av att i yrkessammanhang ha kontakt med myndigheter, exempelvis myndighetsutövning inom LSS, SoL och/eller annan adekvat lagstiftning
erfarenhet från samhällsservice såsom skola, polisväsendet, socialpsykiatri, rättspsykiatri, kriminalvården, sjukvård, socialtjänsten
erfarenhet av utredningsarbete.

Vi ser att du är trygg i både dig själv och ditt ledarskap. Du leder med tillit, är tydlig i dina beslut och agerar med både bestämdhet och lyhördhet. Du är ansvarstagande och har god förmåga att planera, organisera och följa upp arbetet. Du sätter tydliga mål, ser till att de uppnås och följer upp resultaten. Du har förmåga att skapa ett gott samarbete och har en väl utvecklad förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situation. Du förstår din roll i ett större sammanhang och agerar därefter.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Välkommen med din ansökan.

Övrigt

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



På arbetsmarknadsförvaltningen så arbetar vi för att det ska vara lätt att utvecklas genom att byta enhet och arbetsplats. Det innebär att din anställning är i hela förvaltningen och att du kan komma att få nya uppdrag inom andra verksamheter där din kompetens behövs bäst.

Ansök nu

Biståndshandläggare LSS, Enheten för personer med funktionsnedsättning

Biståndsbedömare/Biståndshandläggare
Läs mer Maj 15
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.



Välkommen till oss

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner.

Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet. Bromma Stadsdelsförvaltning är en av stadens elva stadsdelar. Bromma ligger nära Stockholms innerstad och vid Mälaren med dess vackra natur. Stadsdelen har ca 80 000 invånare. Förvaltningen sitter i aktivitetsbaserat kontor, nära Bromma flygplats, vid Bromma Blocks, med närhet till goda kommunikationer och affärer.

Avdelning Socialtjänst och fritid svarar för stadsdelens Individ- och familjeomsorg, fält, fritid och prevention samt myndighet och utförare. Vi arbetar för en sammanhållen socialtjänst.
Enheten för personer med funktionsnedsättning vid Bromma stadsdelsförvaltning är en beställarenhet med 17 medarbetare. Enheten leds av en enhetschef och en gruppledare. I övrigt består enheten av 14 biståndshandläggare varav 1 jobbar med kontaktsekreteraruppdrag samt 1 administrativ handläggare. Biståndshandläggarna är uppdelade i ett team med 4 handläggare som jobbar med inriktning mot barn och unga och ett team med 9 handläggare som jobbar med inriktning mot vuxna.

Enheten präglas av nyfikenhet och professionalitet där vi ser bemötande, samverkan och möjligheter som en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att ständigt utvecklas och har under senare år haft ett stort fokus på områden som, rättsäkerhet, VINR, barnrätt och MI - det vore kul om du ville vara med på den fortsatta resan framåt!

Vi söker nu en ny medarbetare då vi har en medarbetare som ska ut på nya äventyr. Vi hoppas att just du vill bli en del av vårat team.

Vi erbjuder

Som medarbetare hos oss kan vi erbjuda dig:
• Extern handledning med arbetsgruppen
• Möjlighet till vidareutveckling genom utbildning
• Flextid och sommartid
• Subventionerad friskvård
• Möjlighet att semesterväxla
• En härlig arbetsgrupp med god sammanhållning
• Ett gott och nära ledarskap

Din roll

Som biståndshandläggare i vuxengruppen är dina arbetsuppgifter att utreda ansökningar om stöd till personer med funktionsnedsättning och fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Vårt uppdrag är att tillgodose behovet av insatser till våra brukare för att bidra till ett självständigt liv utifrån individens förutsättningar. Samverkan internt med andra enheter, grupper samt externt med exempelvis vården är ett stående inslag i ditt arbete. Ett gott bemötande gentemot både brukare och deras anhöriga samt andra samarbetspartners ser vi som en självklarhet. På enheten har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör! Därför söker vi dig som trivs med en föränderlig vardag och kan arbeta under föränderliga direktiv.

Din kompetens och erfarenhet

Du har socionomexamen. Erfarenhet av myndighetsutövning och tidigare arbetat som biståndshandläggare inom funktionsnedsättning är meriterande.

Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du är relationsskapande och har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor. Du har en mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt.

Eftersom arbetet oftast innebär att möta människor i kris och/eller med en komplex livssituation är det väldigt viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt. Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem, måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Ansök nu

Högdalen vob söker undersköterskor för sommarvikariat juni-augusti 2025

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Maj 13
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Välkommen till oss vid Högdalen vård-och omsorgsboende

Vi söker undersköterskor som skapar trygghet och bidrar till att våra äldre stockholmare på Högdalens vård-och omsorgsboende har en meningsfull och fungerande vardag.

Läs mer här om hur det är att jobba i Stockholms stads äldreomsorg.

Vi söker i första hand dig som kan arbeta på schema från och med juni till och med augusti 2025, sommarvikariat, tjänstgöringsgraden kan variera mellan 50 % -100 %. Arbetet är förlagt dagtid/kvällar, helger och nattjänstgöring. Det finns även möjlighet att arbeta på timmar redan nu samt fortsättningsvis efter sommaren.

Vi erbjuder

Högdalen vård och omsorgsboende är ett kommunalt äldreboende med 135 lägenheter, uppdelat på 66 somatiska och 50 demensplatser samt 16 korttidsplatser och 3 växelvårdsplatser. Vi arbetar utifrån ett personcentrerat förhållningssätt där fokus ligger på hälsa, välbefinnande och livskvalitet. Vi erbjuder fina omgivningar och bra kommunikationer. Vård-och omsorgsboendet ligger med promenadavstånd till tunnelbana Högdalen och annan kommunikation samt med närhet till stadens utbud och parker. Att möta människor som har olika livserfarenheter och bakgrund gör arbetet både lärorikt och spännande.

Din roll som sommarvikarie

Som undersköterska hos oss ger du de boende en meningsfull vardag genom att ge personlig omvårdnad, omsorg, och social aktivering. Du är en viktig pusselbit i att stödja och motivera de äldre, skapa trygghet och ha kontakt med närstående. Insatserna ska vara utformade för att stärka den enskildes resurser så att man kan leva ett självständigt liv. Hos oss jobbar vi tillsammans, och du kommer samarbeta med andra professioner som sjuksköterskor, undersköterskor, vårdbiträden, sjukgymnaster och arbetsterapeuter för att erbjuda våra boende den bästa möjliga tillvaron.

Arbetsuppgifterna består i att du tillsammans med arbetsteamet planerar och genomför de insatser som boende önskat enligt genomförandeplanen. Du upprätthåller kontakt med närstående, medverkar vid vårdplanering och social dokumentation. Utöver omvårdnadsuppgifter tillkommer delegerade arbetsuppgifter enligt HSL. Vi är anslutna till nationella kvalitetsregister och all personal som arbetar hos oss har tystnadsplikt.




Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

Gymnasieutbildning inom omvårdnadsprogrammet, hälso- och sjukvård eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
Datorvana och behärskar det svenska språket väl i tal och skrift eftersom dokumentation och rapportering är en del av arbetet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba inom vård-och omsorgsboende.

Vi kommer lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll och har ett professionellt bemötande. Du har en bra förmåga att planera arbetet tillsammans med teamet med boende i fokus. Du tar ansvar för ditt arbete, strukturerar och driver självständigt uppgifter vidare. Vi ser också att du bidrar till ett gott samarbete genom att ha ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt.

Övrigt: Anställning sker löpande under våren.

Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Ansök nu