Stockholm: Entrecon Consulting söker platschef bygg och fastighet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Entrecon Consulting söker platschef bygg och fastighet i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-30 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av att leda och fördela arbete i byggentreprenader? Entrecon Consulting får löpande förfrågningar från våra kunder på erfarna platschefer.
Vi tar emot ansökningar löpande och matchar med förfrågan från våra kunder och beställare. Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag ute hos kund.
Uppdraget
I rollen som platschef kommer du att leda, planera och styra den dagliga produktionen i olika nyproduktions- eller ROT-projekt i Stockholm/Mälardalen. Du ansvarar för att följa de fastställda ramarna avseende ekonomi, kvalitet, leveranstid och resursplanering.
Kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av nyproduktions- och/eller ROT-projekt inom hus och/eller bostad. Du har eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom bygg samt tidigare erfarenhet av att leda arbetet i olika entreprenader. Önskvärt är minst 3 år erfarenhet från roll som platschef samt BAS-U/P behörighet.
Detta är vi
Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamt inom bygg & fastighet, mark & anläggning samt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag.
Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult!
Besök gärna vår hemsida!
Kontakt & Ansökan
Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst!
Joakim Ruchatz 070- 651 79 39
joakim@entreconconsulting.se
www.entreconconsulting.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Platschef, bygg

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Platschef, bygg.

VD till NP Gruppen

Läs mer Nov 3
NP Gruppen är experter på tak och har sedan 1950-talet levererat pålitliga tjänster inom tak. Med vår kunskap och erfarenhet arbetar vi med att lägga plåttak, tätskikt och tegel och takmålning.Vi arbetar också med snöskottning, besiktningar, service och underhåll. Som en del av Soltechkoncernen erbjuder vi dessutom innovativa och energieffektiva solenergilösningar.
Nu söker vi en engagerad och affärsdriven VD som vill ta ledningen och utveckla företaget vidare med både strategisk skärpa och passion. Är du redo att ta NP Gruppen till nästa nivå?
VD till NP Gruppen
Som VD har du det övergripande verksamhets- och resultatansvaret för vårt företag. Du intar en central roll i vår tillväxtresa, där fokus ligger på att öka kundbasen, förbättra lönsamheten och fortsätta leverera högkvalitativa tjänster inom plåt och tätskiktsarbeten. Du kommer att balansera en stark relation med våra ramavtalskunder samtidigt som du bygger nya affärer med privata aktörer och bostadsrättsföreningar.
En viktig del av rollen innebär att du leder och övervakar den dagliga verksamheten, säkerställer budget och lönsamhet samt följer upp koncernens riktlinjer och rutiner. Ditt fokus ligger på affärsutveckling och effektivisering för att nå företagets affärsmål och du ansvarar för att implementera strategier för tillväxt och lönsamhet, samtidigt som du hanterar kundrelationer och projektledning. Utöver det övergripande ansvaret driver du även egna projekt och skapar starka relationer med så väl kunder som medarbetare.
Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a. att:
Leda bolagets verksamhet med fullt verksamhets- och resultatansvar.
Utveckla och implementera strategier för lönsamhet, effektivitet och hållbar tillväxt.
Ansvara för koncernrapportering och säkerställa att riktlinjer och rutiner efterlevs.
Operativt arbete med kundansvar, avtalsförhandlingar, projektledning och kalkylering.
Försäljning och löpande arbete för att bredda kundstocken.
Samarbeta med underentreprenader och säkerställa så väl kvalitet som kostnadskontroll.

Som ledare främjar du en inkluderande kultur och upprätthåller en gemenskap i teamet. Du ansvarar för arbetsmiljön, har personalansvar för tjänstemännen, och stöttar medarbetarna i deras dagliga arbete. Ditt ledarskap bygger på närvaro, tydlig kommunikation och delaktighet, vilket bidrar till en platt och engagerande organisation.
Tjänsten är baserad på vårt kontor i Bandhagen, Stockholm och du kommer att rapportera till Affärsområdeschef på vårt moderbolag.
Vem är du?
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från byggbranschen och det är meriterande om du har jobbat med tak. Dina roller har innefattat ansvar för både personal och verksamhet, vilket innefattat fokus på ekonomi- och resultatansvar, och du är van vid att hantera kundrelationer, förhandlingar och prissättning. Ditt ledarskap är tydligt och engagerat, och du har erfarenhet av att utveckla såväl team som affärer.
Vidare har du goda kunskaper i entreprenadjuridik och förstår de administrativa krav som ställs i samband med upphandlingar och kundavtal. Självklart behärskar du svenska och engelska flytande, både i tal och skrift, och har mycket god dator- och systemvana.
Som person är du närvarande, rättvis och engagerad och du visar genuint intresse för all personal och har förmågan att se nya affärsmöjligheter. Du är resultatorienterad och har en stark vilja att hitta och driva fram ekonomiska möjligheter för verksamheten. Du kombinerar ditt operativa ledarskap med ett strategiskt tänkande och en förmåga att inspirera andra.
Vi erbjuder
Som VD på NP Gruppen får du leda ett anrikt och kunnigt företag med en stark kultur av yrkesstolthet och gemenskap. Du får möjligheten att kombinera operativt och strategiskt arbete, vilket ger dig en omväxlande och intressant vardag. Du kommer att få både stöd och utrymme för att lyckas och trivas i din roll, och som en del av Soltech-koncernen har du tillgång till ett större nätverk och resurser, vilket ger dig en solid grund att skapa långsiktig tillväxt och lönsamhet.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund (076 221 67 07) eller av Marcus Sölvin (070 074 59 18). Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

VD till NP Gruppen

Läs mer Okt 30
NP Gruppen är experter på tak och har sedan 1950-talet levererat pålitliga tjänster inom tak- och fasadentreprenad. Med vår omfattande erfarenhet hanterar vi allt från tätskikt och takmålning till snöröjning, tillsyn, besiktning och andra servicetjänster. Som en del av Soltechkoncernen erbjuder vi dessutom innovativa och energieffektiva solenergilösningar.
Nu söker vi en engagerad och affärsdriven VD som vill ta ledningen och utveckla företaget vidare med både strategisk skärpa och passion. Är du redo att ta NP Gruppen till nästa nivå?
VD till NP Gruppen
Som VD har du det övergripande verksamhets- och resultatansvaret för vårt företag. Du intar en central roll i vår tillväxtresa, där fokus ligger på att öka kundbasen, förbättra lönsamheten och fortsätta leverera högkvalitativa tjänster inom takläggning och plåtslageri. Du kommer att balansera en stark relation med våra ramavtalskunder samtidigt som du bygger nya affärer med privata aktörer och bostadsrättsföreningar.
En viktig del av rollen innebär att du leder och övervakar den dagliga verksamheten, säkerställer budget och lönsamhet samt följer upp koncernens riktlinjer och rutiner. Ditt fokus ligger på affärsutveckling och effektivisering för att nå företagets affärsmål och du ansvarar för att implementera strategier för tillväxt och lönsamhet, samtidigt som du hanterar kundrelationer och projektledning. Utöver det övergripande ansvaret driver du även egna projekt och skapar starka relationer med så väl kunder som medarbetare.
Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a. att:
Leda bolagets verksamhet med fullt verksamhets- och resultatansvar.
Utveckla och implementera strategier för lönsamhet, effektivitet och hållbar tillväxt.
Ansvara för koncernrapportering och säkerställa att riktlinjer och rutiner efterlevs.
Operativt arbete med kundansvar, avtalsförhandlingar, projektledning och kalkylering.
Försäljning och löpande arbete för att bredda kundstocken.
Samarbeta med underentreprenader och säkerställa så väl kvalitet som kostnadskontroll.

Som ledare främjar du en inkluderande kultur och upprätthåller en gemenskap i teamet. Du ansvarar för arbetsmiljön, har personalansvar för tjänstemännen, och stöttar medarbetarna i deras dagliga arbete. Ditt ledarskap bygger på närvaro, tydlig kommunikation och delaktighet, vilket bidrar till en platt och engagerande organisation.
Tjänsten är baserad på vårt kontor i Bandhagen, Stockholm och du kommer att rapportera till Affärsområdeschef på vårt moderbolag.
Vem är du?
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från byggbranschen och det är meriterande om du har jobbat med tak. Dina roller har innefattat ansvar för både personal och verksamhet, vilket innefattat fokus på ekonomi- och resultatansvar, och du är van vid att hantera kundrelationer, förhandlingar och prissättning. Ditt ledarskap är tydligt och engagerat, och du har erfarenhet av att utveckla såväl team som affärer.
Vidare har du goda kunskaper i entreprenadjuridik och förstår de administrativa krav som ställs i samband med upphandlingar och kundavtal. Självklart behärskar du svenska och engelska flytande, både i tal och skrift, och har mycket god dator- och systemvana.
Som person är du närvarande, rättvis och engagerad och du visar genuint intresse för all personal och har förmågan att se nya affärsmöjligheter. Du är resultatorienterad och har en stark vilja att hitta och driva fram ekonomiska möjligheter för verksamheten. Du kombinerar ditt operativa ledarskap med ett strategiskt tänkande och en förmåga att inspirera andra.
Vi erbjuder
Som VD på NP Gruppen får du leda ett anrikt och kunnigt företag med en stark kultur av yrkesstolthet och gemenskap. Du får möjligheten att kombinera operativt och strategiskt arbete, vilket ger dig en omväxlande och intressant vardag. Du kommer att få både stöd och utrymme för att lyckas och trivas i din roll, och som en del av Soltech-koncernen har du tillgång till ett större nätverk och resurser, vilket ger dig en solid grund att skapa långsiktig tillväxt och lönsamhet.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund (076 221 67 07) eller av Marcus Sölvin (070 074 59 18). Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Produktionsledare

Läs mer Nov 5
Om B3 Personal AB Företaget grundades 2014. Företagets värdering är att alltid utveckla branschen i nya områden och göra saker bättre samt leverera en prestation som överstiger kundens förväntningar. Glöd, glädje och generositet är de värdeord som genomsyrar och inspirerar våra dagliga handlingar, kommunikation och beslut för att uppnå en bättre prestation.Vi är är auktoriserade i bransch- och arbetsgivarorganisationen Kompetensföretagen – en kvalitetsstämpel för dig och för oss.

Om tjänsten Är du en skicklig produktionsledare med en passion för mässor och event? Vi söker nu en Produktionsledare som vill ta ansvar för att planera, leda och genomföra inspirerande och välorganiserade mässor. Hos oss får du arbeta i en dynamisk och kreativ miljö där dina projektledningsförmågor verkligen kommer till sin rätt. Som produktionsledare inom mässor blir du en nyckelperson i vår verksamhet, med ansvar för hela produktionsprocessen.
Dina arbetsuppgifter
- Planera, koordinera och leda produktionsprocessen för mässor och event – från konceptutveckling till genomförande.
- Skapa och följa upp detaljerade produktionsplaner, tidslinjer och budgetar.
- Koordinera med utställare, leverantörer och interna team för att säkerställa att alla delar av produktionen genomförs enligt plan och med hög kvalitet.
- Ansvara för logistik, inklusive transport och montering av utrustning, scenografi och teknik.
- Säkerställa att alla lagar, regler och säkerhetsföreskrifter följs under hela projektets gång.
- Följ upp och utvärdera varje produktion för att identifiera förbättringsmöjligheter inför kommande projekt.

Kvalifikationer Vi söker dig som är engagerad, strukturerad och lösningsorienterad. Du har förmågan att snabbt anpassa dig till förändringar och gillar att arbeta både självständigt och som en del av ett team. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och motiveras av att leverera upplevelser av hög kvalitet. Som produktionsledare är du kommunikativ och bekväm med att ha många kontaktytor. Din känsla för detaljer är stark, samtidigt som du kan se helheten och alltid strävar efter att överträffa förväntningar.

Kvalifikationer
- Erfarenhet av produktionsledning, gärna inom mässor, event eller liknande projektorienterade branscher.
- Stark organisatorisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med tidsplaner och budgetar.
- God vana att arbeta med logistik och koordinering av leverantörer och personal.
- Erfarenhet av att hantera flera parallella projekt och uppgifter i en dynamisk miljö.
- Kunskap om teknik och logistik inom eventproduktion är meriterande.
- Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Du erbjuds En fast tjänst i ett företag i ständig tillväxt.Konkurrenskraftig lön och friskvård.

Ansök nu

Platschef till Förbifart Stockholm

Läs mer Okt 8
Arbetsbeskrivning
Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen! Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på denna unika och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Platschef.
Som Platschef hos Eltel och Förbifart Stockholm projektet kommer du att arbeta brett och ha en stor kontaktyta. Du kommer att ansvara för både produktionen och personalen på din site. Då projektet är komplext och ständigt utvecklas kommer stort fokus att ligga på planering och samarbete med övriga kollegor och samarbetspartners. Du har det övergripande ansvaret för att tidplanen och produktionsplaneringen följs samt arbetsmiljöansvaret för siten. Du kommer att rapportera till Installationschefen som sitter i ledningsgruppen för projektet.
Rollen innebär stort ansvar i en miljö där utmaningar och ständiga förändringar är ett faktum. Ingen dag är sig lik och tillsammans med teamet kommer du att få vara med på en historisk förändring i Stockholms infrastruktur!

Ansvarsområden
Produktion och personalledning
Övergripande planering och prioritering
Arbetsledning och personalansvar för en grupp om ca 25 stycken medarbetare innefattande produktionsplanerare, arbetsledare och tekniker, samt arbetsledning av inhyrd personal
Tidplan, resursplan och materialleveransplan tillsammans med vår logistikfunktion
Samordning med övriga installationsentreprenader i projektet
Säkerställa att KMA arbetet efterföljs
Dokumentation av löpande förändringar i produktion
Hantera förändringar och eventuella hinder i produktion och tillsammans med berörd avdelning hitta ekonomiska och lönsamma lösningar
Kostnadskontroll och ekonomisk uppföljning i det dagliga arbetet
Samarbete med både interna och externa aktörer


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Platschef ser vi att du som söker har erfarenhet av en likande roll innefattande ledarskap, samt att du ansvarat för större installationsprojekt eller andra projekt med omfattande och komplexa installationer. Då du kommer att ha ett övergripande ansvar för siten behöver du vara insatt i både de tekniska områdena samt projektplanering och entreprenadjuridik. Vi söker dig som trivs med att arbeta proaktivt och har en god förmåga att planera inom komplexa projekt där många aktörer är inblandade. Du har en god kommunikationsförmåga och kan förmedla tidplan och åtgärder på ett korrekt sätt till alla led inom projektet.
Erfarenhet från liknande roll inom el, installation, bygg, anläggning och/ eller telekom
Ett stort och genuint intresse och kunskap för frågor som rör projektstyrning
Ha förmåga att prioritera kvalité samtidigt som du kan bidra till att hålla budget och tidplan
God förmåga att planera och kommunicera
Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
Ha god teknisk kunskap och förståelse för tekniska system, med fördel kommunikationssystem
Vana av dokumentation i ett projekt med höga krav
God systemvana
Goda kunskaper i svenska samt engelska
B-körkort, manuellt

Som Platschef behöver du vara en god lagspelare. God förmåga till samarbete, kommunikation och planering är förutsättningar för att vara lyckosam i rollen. Vi arbetar som ett team och du kommer att röra dig över en stor kontaktyta där du kommer att bygga många relationer de kommande åren inom projektet. Vi arbetar alla mot samma mål och du kommer vara en central del för projektet för att nå ett lyckat resultat.

Om företaget

Eltel Networks Infranet AB
Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från EntreCon Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från EntreCon Consulting AB .

Entrecon Consulting söker arbetsmiljösamordnare/arbetsmiljöingenjör

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Okt 8
Har du erfarenhet av roll som arbetsmiljösamordnare/arbetsmiljöingenjör? Isåfall kan denna roll vara något för dig!
Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag.
Rollbeskrivning
Arbetsmiljösamordnaren/arbetsmiljöingenjörens ansvar är att självständigt driva projektets arbetsmiljöarbete och vara projektets kontaktperson mot beställare, projektpartners och leverantörer.
Rollens huvudsakliga uppgift är att sammanställa, underhålla och revidera arbetsmiljöplan för det aktuella projektet, vilket innefattar att delta i aktuella möten, upprätta rutiner och kontrollplaner, samt att kontrollera att dessa efterlevs.
I rollen ingår bland annat:
· Sammanställa, underhålla och revidera projektets riskregister
· Sammanställa utbildningsmaterial för projektets arbetsmiljöutbildning
· Hålla projektets utbildningsliggare uppdaterad
· Genomföra arbetsmiljöutbildning inom projektet
· Granska och ge input till arbetsberedningar utifrån arbetsmiljöperspektivet
· Rapportera, utreda, ta fram åtgärder, återkoppla åtgärder gällande projektets olyckor och tillbud.
· Följa upp arbetsmiljöåtgärder och säkerställa att dessa efterlevs.
· Genomföra skyddsronder och föra protokoll under ronden
· Ansvara för projektets ID06 registrering
· Genomföra övningar för Säkerhets- och miljöolyckor för alla i projektet samt dokumentera dessa
Kompetens
Vi söker dig som har goda kunskaper inom förbättrings-, säkerhets-, hälso- och arbetsmiljöarbete, trivs med att vara ute på projekt och drivs av kommunikation samt är strukturerad och lösningsorienterad.
Du bör ha relevant eftergymnasial utbildning såsom KY-utbildning, byggingenjörsutbildning, arbetsmiljöutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minimum tre års erfarenhet av liknande befattning med goda referenser.
Detta är vi
Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamt inom bygg & fastighet, mark & anläggning samt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag.
Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult!
Besök gärna vår hemsida!
Kontakt & Ansökan
Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst!
Joakim Ruchatz 070- 651 79 39
joakim@entreconconsulting.se
www.entreconconsulting.se

Ansök nu

Entrecon Consulting söker arbetsledare bygg och fastighet

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Okt 30
Har du erfarenhet av att leda och fördela arbete i byggentreprenader? Vi söker nu vassa arbetsledare till vårt växande team. Vi tar emot ansökningar löpande och matchar med förfrågan från våra kunder och beställare. Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag ute hos kund.
Uppdraget
I rollen som arbetsledare kommer du att leda, planera och styra den dagliga produktionen i olika nyproduktions- eller ROT-projekt i Stockholm/Mälardalen.Du ansvarar för att följa de fastställda ramarna avseende ekonomi, kvalitet, leveranstid och resursplanering.
Kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av nyproduktions- och/eller ROT-projekt inom hus och/eller bostad. Du har eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom bygg samt tidigare erfarenhet av att leda arbetet i olika entreprenader. Önskvärt är minst 3 år erfarenhet från roll som arbetsledare.
Du är trygg i din roll som ledare och jobbar med inkluderande ledarskap där delegering och eget ansvar är viktiga stötestenar.
Du bör ha god datorvana och vara bekant med de vanligaste på marknaden förekommande digitala verktygen.
Detta är vi
Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamt inom bygg & fastighet, mark & anläggning samt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag.
Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult!
Besök gärna vår hemsida!
Kontakt & Ansökan
Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst!
Joakim Ruchatz 070- 651 79 39
joakim@entreconconsulting.se
www.entreconconsulting.se

Ansök nu

Entrecon Consulting söker byggledare bygg och fastighet

Byggledare
Läs mer Okt 30
Har du erfarenhet av byggledning och god förståelse för lagar och myndighetskrav? Entrecon Consulting får löpande förfrågningar från våra kunder på duktiga och erfarna byggledare.
Vi tar emot ansökningar löpande och matchar med förfrågan från våra kunder och beställare. Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag ute hos kund.
Uppdraget
Uppdragen kan vara nyproduktion eller ROT-projekt, bostad eller hus, primärt i Stockholm/Mälardalen. Typiska arbetsuppgifter i denna roll:
Leda byggmöten inkl protokoll och uppföljning.
Delta i övriga möten (ekonomimöten, KA-möten, KMA-möten osv).
Bevaka ställda krav i kontrakt mellan beställare och entreprenör.
Kontroll av tidplan, betalningsplan och ÄTA.
Kontrollera att kvalitetsarbete, miljöarbete och arbetsmiljöarbete utförs enligt myndighetskrav.
Bevaka myndighetskrav, lagar och föreskrifter.
Kontakt med myndigheter, ledningsägare osv.
Samordning mellan projektets intressenter.
Besiktningar.

Kompetens
Som byggledare hos oss ansvarar du för att entreprenörernas arbeten på arbetsplatsen samordnas och följs upp. Du kommer även att ha ett stort arbetsmiljöansvar. Därför söker vi dig som har följande erfarenheter
Du ska ha god erfarenhet från byggbranschen och du behärskar projektets olika faser
Du ska ha kvalifikationer som arbetsmiljösamordnare BAS P och BAS U
Du bör ha varit verksam som byggledare/ produktionsledare i minst 5 år men gärna mer.
Du har civil- eller högskoleingenjörsexamen eller annan byggteknisk utbildning alternativt har tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom längre arbetslivserfarenhet

Detta är vi
Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamt inom bygg & fastighet, mark & anläggning samt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag.
Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult!
Besök gärna vår hemsida!
Kontakt & Ansökan
Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst!
Joakim Ruchatz 070- 651 79 39
joakim@entreconconsulting.se
www.entreconconsulting.se

Ansök nu

Entrecon Consulting söker Installationssamordnare/installationsledare

Installationstekniker
Läs mer Okt 30
Är du en kommunikativ person med tidigare erfarenhet av att vara spindeln i nätet inom installationsprojekt? Entrecon Consulting har flera förfrågningar från våra kunder på seniora och erfarna installationssamordnare/installationsledare.
Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag ute hos kund.
Bakgrund & Profil
Vi söker dig som har en relevant högskole- eller YH-utbildning och som har arbetat några år i branschen och skaffat dig goda kunskaper inom ventilation, VS, el och/eller styr och regler.
Du talar och skriver svenska obehindrat samt talar och förstår engelska och innehar B-körkort.
Du bör vara professionell, affärsmässig, rak och tydlig i din kommunikation samt ha en god förmåga att bygga starka relationer med såväl medarbetare som kunder och övriga involverade personer i ett byggprojekt. Vi söker en motiverad person med hög social kompetens som har en förmåga att arbeta självständigt, såväl som i grupp. För att passa i rollen som installationssamordnare/installationsledare behöver du vara mål- och serviceinriktad samt prestigelös. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Som person är du van att ta stort eget ansvar och arbeta mot uppsatta mål. Du är positiv och prestigelös samt en lagspelare som förstår vad som krävs av dig och hur du skall coacha din grupp för att nå de uppsatta målen på bästa sätt. Du trivs i rollen att leda och motivera andra i din omgivning.
Vidare är du noggrann, samarbetsvillig och en person som gärna bidrar till att skapa god stämning på arbetsplatsen. Du är lösningsorienterad, strukturerad och driven. Du har god samarbetsförmåga och ett stort engagemang.
Du trivs med ett omväxlande arbete och kan växla mellan att lösa problem "här och nu" till att arbeta mer förbyggande och planerande. Du är van vid att hantera många olika uppgifter parallellt, men du tummar aldrig på sådant som rör säkerhet och kvalitet.
Arbetsuppgifter & Ansvarsområden
Som installationssamordnare/installationsledare ansvarar du för:
- Installationssamordning under projekteringsfasen
- Installationsledning under produktionen
- Samordnad provning
- Framtagande av program - och systemhandlingar
- Ekonomistyrning och installationskalkyler
- Anbud och upphandling av installatörer och anbud
- Tidsplanering och uppföljning
- Granskning och kontroller I rollen ingår att stötta under projekterings-och produktionsfasen med löpande installationstekniska frågor samt inför överlämnande av projekt.
Detta är vi
Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamt inom bygg & fastighet, mark & anläggning samt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag.
Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult!
Besök gärna vår hemsida!
Kontakt & Ansökan
Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst!
Joakim Ruchatz 070- 651 79 39
joakim@entreconconsulting.se
www.entreconconsulting.se

Ansök nu

Entreprenadingenjör/projektingenjör inom mark- och anläggning

Entreprenadingenjör
Läs mer Okt 30
Är du en kommunikativ person med tidigare erfarenhet av att vara spindeln i nätet inom mark- och anläggningprojekt? Entrecon Consulting har flera förfrågningar från våra kunder på seniora och erfarna projektingenjörer/entreprenadingenjörer mark- och anläggning.
Vi tar emot ansökningar löpande och matchar med förfrågan från våra kunder och beställare. Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag ute hos kund.
Uppdraget
I rollen som Projektingenjör/Entreprenadingenjör är du en nyckelperson i projekten och bidrar till att allt flyter på i produktionen tillsammans med projektchef och platschef samt stödfunktioner. Du får arbeta brett och ansvarar bl.a. för produktionsplanering, projektekonomi och kontraktsadministration. Du kommer även få medverka vid inköp, delta på byggmöten och ha kontakt med beställarombud och hantera ekonomiska regleringar mot kund och underentreprenörer. Du förhandlar med underleverantörer och leverantörer, sköter upphandlingar, tar fram kostnadskalkyler och ansvarar för avtalsunderlag. I vissa fall ingår även KMA-uppgifter.
Kompetens
Vi söker dig som har minst tre års dokumenterad erfarenhet i likande roll med erfarenhet av:
Prognosarbete och kalkyl
Projektekonomi, tidsplaner
Resurssättning inköp och ÄTA-hantering
KMA-arbete
Du har en eftergymnasial utbildning inom bygg eller har tillgodogjort dig dessa kunskaper genom arbetslivserfarenhet.
Meriterande är erfarenhet från infrastrukturprojekt (väg och/eller spår)

Detta är vi
Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamt inom bygg & fastighet, mark & anläggning samt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag.
Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult!
Besök gärna vår hemsida!
Kontakt & Ansökan
Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst!
Joakim Ruchatz 070- 651 79 39
joakim@entreconconsulting.se
www.entreconconsulting.se

Ansök nu